abonnement Unibet Coolblue
pi_160286964
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:00 schreef karr-1 het volgende:
Een fanboy omdat ik voor gemak ben?
Gemak is tja.. gemakkelijk.
Maar men dient de nadelen van dat gemak goed te onderkennen en begrijpen.
En dat inzicht ontbreekt per definitie als je een "fanboy" bent.
Ik weet trouwens niet of je dat bent hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160286981
Een betaalrekening is om te betalen.

Een kluis of spaarrekening is om geld veilig te bewaren.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:16:41 #228
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160286993
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gemak is tja.. gemakkelijk.
Maar men dient de nadelen van dat gemak goed te onderkennen en begrijpen.
En dat inzicht ontbreekt per definitie als je een "fanboy" bent.
Ik weet trouwens niet of je dat bent hoor.
Nee dat ben ik niet, maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan? En dan niet met "ze kunnen geld van me jatten zonder dat ik het zie" want die hebben we al ontzenuwd.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160287008
quote:
10s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Copycat het volgende:
Bij sommigen is de bankrekening altijd halfleeg ... Wat een voorbarige beren op de weg.
Bij mij is ie altijd halfvol. :) Maar toch zie ik wel beren op de weg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:17:59 #230
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287049
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef karr-1 het volgende:

Het is gewoon zoeken naar problemen die er niet zijn en die ook niet gaan gebeuren. Op die manier kun je overal moeilijk over doen. Ik bankier toch al zeker 25 jaar zelfstandig en er is nog nooit iets gebeurd waar ik geen weet van had.
Ja.
Enige wat bij mij wel eens fout is gegaan was met mijn creditcard; onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen. En ik verwacht dat, mocht hierbij ook zoiets gebeuren, dat even probleemloos gaat. Zo niet, passeer ik die brug dan wel ipv hem nu al zelf op te blazen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:18:38 #231
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_160287078
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja.
Enige wat bij mij wel eens fout is gegaan was met mijn creditcard; onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen. En ik verwacht dat, mocht hierbij ook zoiets gebeuren, dat even probleemloos gaat. Zo niet, passeer ik die brug dan wel ipv hem nu al zelf op te blazen.
En zo is het
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_160287335
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:16 schreef karr-1 het volgende:
maar vertel mij nou eens de nadelen van dit gemak dan
De nadelen van dit gemak bestaan onder andere uit dat dit ten koste gaat van kritisch denken omdat je wegens het gemak ervan uitgaat dat "anderen" dat voor je gedaan hebben.
Je ziet dit dagelijks in de praktijk in de vorm van beveiligingslekken van websites.
Een vuistregel zou moeten zijn dat gemak ten koste gaat van veiligheid van de gegevens.
Maar we hebben niets te verbergen dus dat is allemaal niet echt erg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160287374
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:17 schreef Copycat het volgende:
onterechte of dubbele afschrijvingen. Dat heb ik altijd probleemloos vergoed gekregen
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Eenvoudiger misbruik van betaalmiddelen en betalingsverkeer wordt automatisch aan de gebruikers doorberekend. Zie hier uw nadeel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:28:17 #234
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287442
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:
En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 28 februari 2016 @ 16:29:22 #235
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160287478
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

En dat betalen wij uiteindelijk allemaal zelf. Dat is de prijs van het "gemak".
Eenvoudiger misbruik van betaalmiddelen en betalingsverkeer wordt automatisch aan de gebruikers doorberekend. Zie hier uw nadeel.
Bullshit. In theorie kan alles, maar gebeurt dit in de praktijk? Nee. Risico = kans * impact.
2000 light years from home
pi_160287637
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat voorbeeld van een snel opgelost probleem ging over mijn creditcard, hè, niet over contactloos pinnen. Of schaar je creditcards nu voor het gemak ook maar onder de vermaledijde vernieuwing waar niemand op zit te wachten?
Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160287657
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:12 schreef karr-1 het volgende:

[..]

En hoe vaak is er in het verleden geld van je rekening gehaald zonder dat jij het wist en zonder dat je het zag?
Er is een aantal keer geld van mijn rekening gehaald waar ik het niet mee eens was maar ik heb het wel gezien omdat het om vrij grote bedragen ging. Bij kleinere bedragen heb ik het nooit geconstateerd wat dus niet betekent dat het niet is gebeurd, vrij triest eigenlijk.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:35:01 #238
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287683
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160287771
quote:
5s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:
waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is
Het is theoretisch mogelijk en bovendien gemakkelijk.
Dus dat misbruik gaat gebeuren lijkt me evident.
Maar we wachten het af. De toekomst zal het leren.
Misbruik maakt het betalingsverkeer duurder voor de consument, als je dat principe doorhebt dan kijk je iets kritischer naar nieuwe ontwikkelingen die het "gemakkelijker" maken. Dat heb ik wel althans.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 16:41:33 #240
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_160287902
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:37 schreef Bart2002 het volgende:

Misbruik maakt het betalingsverkeer duurder voor de consument, als je dat principe doorhebt dan kijk je iets kritischer naar nieuwe ontwikkelingen die het "gemakkelijker" maken. Dat heb ik wel althans.
Joh! Zulks een open deur! Maar als er nog geen misbruik is, is er ook nog geen paniekreden.
Chill. Ik ga even een boodschapje doen. Onder de 25 piek, dus contactloos.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_160287904
quote:
5s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat heeft dat algemene verhaal nu exact voor extra waarde bij dit contactloos pinnen, waarvan nog helemaal geen misbruik bekend is? Beren op de weg zoeken om iets wat niets is kracht bij te zetten.
Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.
pi_160288043
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.

En in dit geval zijn er ook voor- en nadelen.

Er zijn 3 miljard pintransacties in Nederland per jaar. Als die van 10 seconden kunnen worden teruggebracht tot 1 seconde, dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar. Daarvan kan je een hoop fraude op de koop toe nemen terwijl het netto-effect op de samenleving nog steeds positief is.
pi_160288264
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:
dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar
Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160288323
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:41 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je gaat beveiligen moet je dat doen om misbruik te voorkomen en niet pas gaan doen als het misbruik er is. Ik vind het vrij vreemd om de deur niet op slot te doen omdat er nog geen inbraak is geweest en jouw inboedel toch is verzekerd, je doet eerst de deur op slot daar begint beveiliging mee.
Deur op slot doen kost tijd. Dat zou "gemakkelijker" moeten kunnen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160288334
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Het zijn elkaars tegenhangers. Bedrijven kunnen een keuze maken of ze streng optreden tegen fraude, of heel streng en moeilijk doen maar daardoor wel de prijs laag kunnen houden. Het is je eigen keuze als consument om voor het een of voor het ander te kiezen.

En in dit geval zijn er ook voor- en nadelen.

Er zijn 3 miljard pintransacties in Nederland per jaar. Als die van 10 seconden kunnen worden teruggebracht tot 1 seconde, dan bespaart dat 7,5 miljoen cassière-uren oftewel iets van 50 miljoen euro per jaar. Daarvan kan je een hoop fraude op de koop toe nemen terwijl het netto-effect op de samenleving nog steeds positief is.
Dat elke pinpas van 25 euro of 50 euro gaat opleveren door snel iets te kopen maakt ze echter ook weer een geliefd doelwit voor kruimeldieven en zakkenrollers.
pi_160288376
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dan kun je dus weer enkele tienduizenden laag betaalde banen "wegsaneren" (de natte droom van Piet V.). Dat is mijn andere bezwaar tegen het verregaande "gemak" van automatisering omdat we alles zo goedkoop mogelijk willen hebben zonder oog te hebben voor de destructie van ons maatschappelijk stelsel cq de wereld waarin wij leven.
Dit is wel héél off-topic. :')
  zondag 28 februari 2016 @ 17:13:15 #247
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160288904
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon in het algemeen. Fraude en diefstal in het betalingsverkeer betaal je uiteindelijk zelf. Net als met het claimen van de camera en de zonnebril na de vakantie. De prijs van fraude en misbruik wordt doorberekend naar de geachte clientèle. Dat is de reden dat banken en verzekeraars veiligheid, fraude en misbruik geen enkel issue vinden.
Zij hebben de jaloersmakende eigenschap dat ze van hun probleem gewoon jouw probleem kunnen maken.
De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.
2000 light years from home
pi_160289129
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:13 schreef Merkie het volgende:

[..]

De kosten van het betalingsverkeer worden alleen maar lager door dit soort technieken.
Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".
Wij zijn het kind van de rekening en mogen indirect opdraaien voor het falen van ons "gemak"
Dat maakt de positie van banken en providers zo luxe.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 17:19:54 #249
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_160289161
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voor de banken en de providers inderdaad. Maar niet voor ons "de consument".
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen (zeker met de nieuwe EU-richtlijn PSD II) waardoor de marges lager worden. Inherent daaraan betekent dat dat lagere kosten voor banken ook tot lagere kosten voor consumenten leiden.
2000 light years from home
pi_160289343
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:19 schreef Merkie het volgende:
Jawel, de concurrentie onder banken gaat alleen maar toenemen
En dat gaat waarschijnlijk net zo goed werken als "de concurrentie" in de "vechtmarkt" die zorgverzekeraars ervaren. Ze knokken elkaar de tent uit om het goedkoper voor ons te maken.
Ondertussen wordt het ieder jaar onbeschaamd duurder. En niemand kan daar iets aan doen. We zien dit als een gegeven. En dat is ook logisch in een systeem waar je "locked in" bent.

Verder is het gezien de lage rentes die banken betalen om te lenen bij ECB gemakkelijk te bewijzen dat hun voordeel niet aan de klant wordt doorgegeven. Het zou prachtig en edel zijn maar dat doen ze dus niet.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')