Taalkundig is het niet 100% hoor.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:57 schreef SicSicSics het volgende:
Alsof de gemiddelde Nederlander met hakenkruis tatoeages en bijbehorende denkbeelden heel veel correcte zinnen kan formuleren!
Mooi man, speculeren.
Als iemand mij een dreigbrief met een hakenkruis stuurt, ga ik het ook niet downplayen, want ik zou ervan schrikken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou kunnen idd, vanwege het taalgebruik en de directe media coverage.
Ik denk dat moslims ook wel weten hoe een pakkend verhaal werkt.
Je kunt het ook downplayen, maar dat is kennelijk niet gebeurd.
Waarom zou je zoiets downplayen? Je kunt ook dreigementen richting Joden downplayen. Volgens mij zijn we in deze maatschappij niet gediend van dit soort brieven - en dus genereert het aandacht. Hoevaak komt het wel niet in het nieuws dat er poederbrieven, verdachte pakketjes, kogelbrieven etc. worden gestuurd. Extreem vaak. Waarom zou dat nu dan niet in de media moeten of mogen komen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, dat zou kunnen idd, vanwege het taalgebruik en de directe media coverage.
Ik zie echt hetzelfde bij excuus moslims, die ook voordat er wat bekend is hoax e.d. roepen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar er is helemaal niets bekend behalve dan de brief zelf.
Anders zou het zijn en je zou een punt hebben, vind ik, wanneer bepaalde personen of organisaties dit hebben geïnitieerd en die worden vervolgens verdedigd en daarin wordt naar anderen gewezen.
Aan de andere kant is het ook mogelijk dat een of andere gefrustreerde, hersenloze 16-jarige puber denkt van 'godverdomme kutmoslims ze kriegen van mie wat te heuren!!!' en snel een boze brief opstelt die hij gaat versturen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wel toch, grootste deel van mijn familie is niet eens joods.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Als iemand mij een dreigbrief met een hakenkruis stuurt, ga ik het ook niet downplayen, want ik zou ervan schrikken.
Ik vind een hakenkruis erg ver gaan. En het is ook georganiseerd, vele moskeeën hebben zo'n brief ontvangen. Ik zou dat zeker melden want het is gewoon verontrustend.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik wel toch, grootste deel van mijn familie is niet eens joods.
En dan naar ik weet niet hoeveel moskeeën sturen? Mm, heb ik twijfels bij. Pubers die dat soort dingen doen gooien misschien een speklapje naar 1 moskee of trappen een ruitje in, als dat al lukt, want moskeeën worden ook 's avonds bewaakt door gebruikers van die moskee, althans doorgaans.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook mogelijk dat een of andere gefrustreerde, hersenloze 16-jarige puber denkt van 'godverdomme kutmoslims ze kriegen van mie wat te heuren!!!' en snel een boze brief opstelt die hij gaat versturen.
Ik zou er ook van staan te kijken als er dreigbrieven (van dit kaliber) worden verstuurd waar geen taalfouten instaan.quote:
Misschien is het wel een hersenloze neo-nazi die lid is van de NVU en de Dutch Defense League (quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dan naar ik weet niet hoeveel moskeeën sturen? Mm, heb ik twijfels bij. Pubers die dat soort dingen doen gooien misschien een speklapje naar 1 moskee of trappen een ruitje in, als dat al lukt, want moskeeën worden ook 's avonds bewaakt door gebruikers van die moskee, althans doorgaans.
Tenzij de aanrandingen door moslims gebeuren, dat begrijp je.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:09 schreef Re het volgende:
ach ja, zo worden de meeste aanrandingen ook wel verzonnen, dus zal dit ook wel verzonnen zijn
Is zo opgelegd pandoer, om in het in kaart termen uit te drukken. Ik geloof er echt geen reet van. Wat voor nazi's zijn er hier nu? Ja, paar gekken, maar NL zelf heeft niets met nazi's. Zelfs de NSB'ers niet, en wie wil ook maar NSB'er zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind een hakenkruis erg ver gaan. En het is ook georganiseerd, vele moskeeën hebben zo'n brief ontvangen. Ik zou dat zeker melden want het is gewoon verontrustend.
De aanrandingen door NL'ers toch niet, Re'tje. Wat zeg je nou toch.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:09 schreef Re het volgende:
ach ja, zo worden de meeste aanrandingen ook wel verzonnen, dus zal dit ook wel verzonnen zijn
Ik zie het helemaal niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zie echt hetzelfde bij excuus moslims, die ook voordat er wat bekend is hoax e.d. roepen.
En terecht, dat is ook wat erodome zegt. Je lijkt niet in te willen zien dat er mensen nu al aan het complotdenken zijn, ongeacht de feiten.Ik heb het idee dat je deze complotdenkers wenst te verdedigen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:11 schreef damian5700 het volgende:
Ik zie het helemaal niet.
Als we dan al zoals jij wilt vergelijkingen gaan maken herinner ik me nog de discussie maar aanleiding van de Keulse gebeurtenissen waarbij zelfs na 500+ aangiften de roep er was te wachten op feiten.
Dat kan. Maar hoeveel Joodse doelen zijn er al aangevallen in Europa de laatste jaren? Met doden en/of gewonden als gevolg? En hoeveel islamitische?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom zou je zoiets downplayen? Je kunt ook dreigementen richting Joden downplayen.
Of het georganiseerd is, lijkt me een prematuur oordeel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik vind een hakenkruis erg ver gaan. En het is ook georganiseerd, vele moskeeën hebben zo'n brief ontvangen. Ik zou dat zeker melden want het is gewoon verontrustend.
Is dat het referentiekader? Ik zie niet in wat het één met het ander te maken heeft. Behalve dan dat het beiden onwenselijk is. Heb jij trouwens een idee hoeveel islamitische instellingen de afgelopen jaren zijn geconfronteerd met dreigbrieven, brandstichting, vernieling, bekladding?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoeveel Joodse doelen zijn er al aangevallen in Europa de laatste jaren? Met doden en/of gewonden als gevolg? En hoeveel islamitische?
En hoeveel met gemaskerde terroristen die al schietend binnenkomen en kinderen executeren omdat ze moslim zijn?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:16 schreef Mutant01 het volgende:
Heb jij trouwens een idee hoeveel Islamitische instellingen de afgelopen jaren zijn geconfronteerd met dreigbrieven, brandstichting, vernieling, bekladding?
Er hoeft er maar één te zijn. Ik herhaal nogmaals mijn vraag: Maar ik begrijp dat je het pas serieus neemt als er slachtoffers vallen?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:17 schreef Twiitch het volgende:
[..]
En hoeveel met gemaskerde terroristen die al schietend binnenkomen en kinderen executeren omdat ze moslim zijn?
Dat er gedreigd is met een hakenkruis, betekent niet automatisch dat de daders nazi's zijn. Er wordt gewoon een statement afgegeven, en een hakenkruis maakt nou eenmaal indruk als je je op minderheden richt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:10 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is zo opgelegd pandoer, om in het in kaart termen uit te drukken. Ik geloof er echt geen reet van. Wat voor nazi's zijn er hier nu? Ja, paar gekken, maar NL zelf heeft niets met nazi's. Zelfs de NSB'ers niet, en wie wil ook maar NSB'er zijn?
In Dld is het nog een ander chapiter, maar we zitten hier niet in Dld.
Nee, het is echt geouwehoer.
Die ene is er nog steeds niet geweest. Nee. Ik bedoel dat elke idioot een brief kan versturen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er hoeft er maar één te zijn. Ik herhaal nogmaals mijn vraag: Maar ik begrijp dat je het pas serieus neemt als er slachtoffers vallen?
Dus pas als er 20 dode moslims liggen, dan ben je tevreden en neem je dit soort brieven wel serieus? Anders zie ik de relevantie van die vraag niet.
och ik kan vast wel een causaliteit vinden hoor, wees niet ongerustquote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De aanrandingen door NL'ers toch niet, Re'tje. Wat zeg je nou toch.
En dus? Nogmaals? Relevantie? Nee ja, we nemen het maar niet serieus - want er liggen nog geen doden. Zoiets?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Die ene is er nog steeds niet geweest. Nee. Ik bedoel dat elke idioot een brief kan versturen.
er zijn genoeg aanvallen op allerlei religieuze doelen in europa, denk niet dat het afhankelijk is of dat er een alleen ons principe op kan worden losgelatenquote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:15 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat kan. Maar hoeveel Joodse doelen zijn er al aangevallen in Europa de laatste jaren? Met doden en/of gewonden als gevolg? En hoeveel islamitische?
Nee. Dat zeg ik niet. Maar goede frame wel.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En dus? Nogmaals? Relevantie? Nee ja, we nemen het maar niet serieus - want er liggen nog geen doden. Zoiets?
Zo had ik het nog even niet bekeken. Natuurlijk is het zo dat wanneer je een bepaald standpunt inneemt, daarop vervolgens anderen weer vanalles over kunnen vinden.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En terecht, dat is ook wat erodome zegt. Je lijkt niet in te willen zien dat er mensen nu al aan het complotdenken zijn, ongeacht de feiten.
Ik frame niemand, ik vraag gewoon wat je nu precies wilt zeggen. Dat het door iedereen gestuurd kan worden, dat is wel duidelijk. De link met Joodse instellingen en terroristische aanslagen ontgaat mij even. Dus ik probeer te achterhalen waarom je met dat argument op de proppen komt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Nee. Dat zeg ik niet. Maar goede frame wel.
Vraag ik dat dan van je?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo had ik het nog even niet bekeken. Natuurlijk is het zo dat wanneer je een bepaald standpunt inneemt, daarop vervolgens anderen weer vanalles over kunnen vinden.
Dat laat onverlet dat ik me niet voor die specifieke mensen hoef te verdedigen. Ben ik geen seconde van plan.
Het standpunt 'het is door moslims gedaan, want taalfouten' - is gewoonweg walgelijk te noemen natuurlijk. Laten we daar gewoon eens niet moeilijk over doen. Het is ook, zeker gezien de op dit moment bekende feiten, niet meer dan complotdenken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:22 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zo had ik het nog even niet bekeken. Natuurlijk is het zo dat wanneer je een bepaald standpunt inneemt, daarop vervolgens anderen weer vanalles over kunnen vinden.
Dat laat onverlet dat ik me niet voor die specifieke mensen hoef te verdedigen. Ben ik geen seconde van plan.
klopt, aan de andere kant deze mensen wonen veelal ook al hun hele leven in NL, zijn hier naar school gegaan en kunnen die afweging ook maken natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat er gedreigd is met een hakenkruis, betekent niet automatisch dat de daders nazi's zijn. Er wordt gewoon een statement afgegeven, en een hakenkruis maakt nou eenmaal indruk als je je op minderheden richt.
Nee.quote:
Als ik zulke termen heb gebezigd, Mutant, mag je mij daar op afrekenen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het standpunt 'het is door moslims gedaan, want taalfouten' - is gewoonweg walgelijk te noemen natuurlijk. Laten we daar gewoon eens niet moeilijk over doen. Het is ook, zeker gezien de op dit moment bekende feiten, niet meer dan complotdenken.
Er zijn veel Nederlanders die zich graag associëren met het nazisme. Ik verwijs je naar Stormfront. Je bent, zoals gebruikelijk, niet echt op de hoogte van wat er in de huidige maatschappij leeft.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
klopt, aan de andere kant deze mensen wonen veelal ook al hun hele leven in NL, zijn hier naar school gegaan en kunnen die afweging ook maken natuurlijk.
En juist daarom kunnen zo ook net zo goed de auctor intellectualis zijn van dit pamflet. Gereed dat dit veel reacties oplevert die sympathiek zijn tav de islam, moslims, moskeeën, immers geen NL'er wil zich graag associëren met het nazisme.
Hoezo ben irl nooit een moslim tegengekomen die correct NLs sprak, laat staan schreef. Goed zijn wat oudere moslims, klopt.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het standpunt 'het is door moslims gedaan, want taalfouten' - is gewoonweg walgelijk te noemen natuurlijk. Laten we daar gewoon eens niet moeilijk over doen. Het is ook, zeker gezien de op dit moment bekende feiten, niet meer dan complotdenken.
Ik zat daarnet mobiel, dan valt er weinig te modden, maar jullie kunnen natuurlijk zelf ook je best doen een topic niet te laten ontsporen, en anders zet je een TR bij posts die niet door de beugel kunnen.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:28 schreef Ryan3 het volgende:
De tering, Leandra, hoe werkt het hier nog?
Dat sluit dan ook aan bij mij vorige opmerking dat je niet echt op de hoogte bent van hoe de huidige maatschappij in elkaar steekt. Je eigen ervaringen met moslims projecteren op de totale moslimbevolking is daarom een slecht idee.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoezo ben irl nooit een moslim tegengekomen die correct NLs sprak, laat staan schreef. Goed zijn wat oudere moslims, klopt.
Ben ze nog nooit tegengekomen hoor, ik weet niet waar jij het over hebt. Zelfs min of meer behoorlijk rechtse mensen willen niet overkomen als nazi's.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Er zijn veel Nederlanders die zich graag associëren met het nazisme. Ik verwijs je naar Stormfront. Je bent, zoals gebruikelijk, niet echt op de hoogte van wat er in de huidige maatschappij leeft.
Die werken dan ook niet als paletsorteerder.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:28 schreef Ryan3 het volgende:
Hoezo ben irl nooit een moslim tegengekomen die correct NLs sprak, laat staan schreef. Goed zijn wat oudere moslims, klopt.
Ja, vind ik ook hoor, maar sommige mensen zijn echt aan het uitglijden in sommige topics.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zat daarnet mobiel, dan valt er weinig te modden, maar jullie kunnen natuurlijk zelf ook je best doen een topic niet te laten ontsporen, en anders zet je een TR bij posts die niet door de beugel kunnen.
Want dan slaan jij en je matties iedereen die kritiek durft te hebben op de islam in elkaar? Zo rol je zeker ?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:05 schreef PSVCL het volgende:
Laffe Islamhatende tokkies durven alleen maar anoniem of tegen vrouwen.
Laat ze maar eens op een vrijdag middag een moskee binnenlopen en dan praatjes hebben.
Ja, okee, ik ben alleen de palletsorteerders tegengekomen, zeg je dat?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:30 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Die werken dan ook niet als paletsorteerder.Dus dat kan kloppen. Ik heb een aantal (moslim) collega's en die spreken en schrijven beter dan ik.
We wachten het onderzoek wel af voordat we conclusies trekken.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:25 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dan plaats je een TR bij die post, en als dat niet kan omdat je mobiel zit dan plaats je een TR bij het topic en zet je er even in om welke posts het gaat....quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:31 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook hoor, maar sommige mensen zijn echt aan het uitglijden in sommige topics.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben ze nog nooit tegengekomen hoor, ik weet niet waar jij het over hebt. Zelfs min of meer behoorlijk rechtse mensen willen niet overkomen als nazi's.
De mensen die zulke brieven maken, zijn te dom om zoiets te weten.quote:Op donderdag 25 februari 2016 23:59 schreef Pizzakoppo het volgende:
En ik maar denken dat Hitler een Islamitische SS divisie had destijds.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |