Mooie foto's. En eens, op een emplacementspoor loop je veel minder risico en zo'n machinist ziet ook wel dat jij geen domme dingen doet.quote:Op donderdag 25 februari 2016 22:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Zo stond ik ook bij de tweede foto, hoewel het in mijn geval een bezet emplacementsspoor was,
Mag die Vectron niet in NL komen?quote:Op donderdag 25 februari 2016 21:56 schreef dennistd het volgende:
Vandaag ging er weer een gereviseerd Noors BM73-treinstel (de 73 003) van NedTrain Haarlem naar Bad Bentheim en verder naar Noorwegen.
[ afbeelding ]
Captrain 1619 heeft het stel van Haarlem naar Bad Bentheim gesleept en staat hier met de BM73 naast de 193 218 van OHE Cargo. De Vectron zal het transport verder door Duitsland verzorgen.
[ afbeelding ]
Nadat de Captain 1619 losgekoppeld is van de BM73 en ook de sleepkoppeling na enige moeite van de 1619 gehaald is (met behulp van de takel die er tussenin te zien is) moest er bij de ondergaande zon nog even gewacht worden op een rangeerrijweg.
[ afbeelding ]
Nadat de Captrain 1619 vertrokken was kwam al vrij snel de OHE Cargo 193 218 voor de BM73 te staan. Het loshalen van de sleepkoppeling vanaf de 1619 ging al moeizaam, maar dat kan helemaal gezegd worden van het bevestigen van diezelfde koppeling aan de Vectron. Na ruim anderhalf uur werk met hamer en waterpomptang zat bij mijn vertrek uit Bad Bentheim de sleepkoppeling nog steeds niet aan de OHE-loc.
Ondertussen werd bedacht hoe we de loc aan de donkere zijde toch goed in beeld konden brengen, want aan de perronzijde was het weliswaar licht, maar stonden er ook flink wat palen voor. Na wat rangeren met twee auto's van de aanwezige fotograferen en het inschakelen van groot licht kon deze foto gemaakt worden.
Dit model valt stil zodra hij Oldenzaal binnenkomt, want lust geen 1500V.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 00:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mag die Vectron niet in NL komen?
Achterlijke teringtyfus gladiool, met je verkeerd gebruik van jargon. Dat zijn toch portalen. Want systeem B3 register 3zuidzuidwest je weet zellufquote:
Ben, ben jij echt?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Achterlijke teringtyfus gladiool, met je verkeerd gebruik van jargon. Dat zijn toch portalen. Want systeem B3 register 3zuidzuidwest je weet zelluf
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Achterlijke teringtyfus gladiool, met je verkeerd gebruik van jargon. Dat zijn toch portalen. Want systeem B3 register 3zuidzuidwest je weet zelluf
Niet veel sneller als gisteren, dat was volgens mij nog serieus bedoeld ook en sloeg nergens op.quote:
Ja. Nou.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 08:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niet veel sneller als gisteren, dat was volgens mij nog serieus bedoeld ook en sloeg nergens op.
"Mijn" buschauffeur klinkt ook weer alsof jij mijn privechauffeur bentquote:Op vrijdag 26 februari 2016 09:57 schreef dennistd het volgende:
Ik ben altijd de buschauffeur, alleen niet altijd op lijn 4 of 5
Aanbestedingen in het OV, dan maak je dat soort dingen mee.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:11 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
"Mijn" buschauffeur klinkt ook weer alsof jij mijn privechauffeur bent
Er zal sowieso geschouwd moeten worden. De 1e trein die er overheen gaat is dan gelijk overbrengingsrit waarschijnlijk. Niet ongebruikelijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze genoeg materieel achter de stremming staan? Of wordt er via Mariënberg wat aangevoerd?
Ze voeren testen uit met treinen dus als ze daar wat slim mee omgaanquote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:04 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben ze genoeg materieel achter de stremming staan? Of wordt er via Mariënberg wat aangevoerd?
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh Zwolle - Ommen, wacht, ik was in de war met Emmen - Ommen.
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 07:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hij bedoelde natuurlijk de vertikale delenquote:Portaal
constructie om de bovenleiding op de juiste hoogte te houden. Bestaat uit portaalmasten (de verticale onderdelen) en de ligger, waaraan de draagdraden en rijdraden hangen.
Bron: fred.beneluxspoor.net
Ohw, dan is Anne zeker stiekem een mannekequote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Jawant met vrouwen hoef je niet in discussie.
Och die man van de 13 ambachten bemoeid zich er ook even mee?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoelde natuurlijk de vertikale delen
ja nee hoo wacht stop dat bedoelde ik anders blijkbaarquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ohw, dan is Anne zeker stiekem een manneke
Spoorgekkies noemen een mast een portaal ja, dat is me sinds gisteren al duidelijk geworden. Maar het is gewoon een mast.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
[..]
Hij bedoelde natuurlijk de vertikale delen
Een mast is een onderdeel van een portaalquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spoorgekkies noemen een mast een portaal ja, dat is me sinds gisteren al duidelijk geworden. Maar het is gewoon een mast.
Hey, daar heb je de man die niet weet dat het 12 ambachten zijn, en 13 ongelukken. Die man die met de klok tegen de klepel slaat zeg maarquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Och die man van de 13 ambachten bemoeid zich er ook even mee?
Mooiquote:Op vrijdag 26 februari 2016 12:49 schreef J.B. het volgende:
Treinspotter ziet unieke kans de mist ingaan
http://m.standaard.be/cnt/dmf20160226_02150860
Rustig aan hoor, ander geven de koeien zure melk!quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:19 schreef Monopoly het volgende:
Oh, ik heb trouwens mijn bevoegdheid ook op de Friesche baanvakken. 2 weken terug dienstje gedraaid daar. Binnenkort weer een dagje die kant op tuffen.
Het ergste zijn wel die onuitspreekbare stationsnamen. Maar op zich qua natuur een mooi stukje rijden zo.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, dat gebeurt af en toe. Pech kan je hebbenAll in the game zeg maar
De reactie die je daar quoot was eigenlijk een reactie op dat stoomtreingeneuzelquote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het ergste zijn wel die onuitspreekbare stationsnamen. Maar op zich qua natuur een mooi stukje rijden zo.
Dan faal ik wederom faliekant. Excuusquote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De reactie die je daar quoot was eigenlijk een reactie op dat stoomtreingeneuzel
Flessie?twitter:janvkeulen twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 13:45:50Rotterdam Wilgenplas was in Europa (voor de trein) het laagst gelegen spoorwegstation. Welk station is dat nu? #spoorvraag reageer retweet
Rotterdam Alexander of anders Nieuwekerk...quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:46 schreef b2py het volgende:
Flessie?twitter:janvkeulen twitterde op vrijdag 26-02-2016 om 13:45:50Rotterdam Wilgenplas was in Europa (voor de trein) het laagst gelegen spoorwegstation. Welk station is dat nu? #spoorvraag reageer retweet
Ja maar die liggen wel op een dijk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Rotterdam Alexander of anders Nieuwekerk...
Is er buiten de Waddeneilanden natuur dan in Friesland? Alleen maar kaal uitgestrekt saai grasland met een miljard zadeldakkerktorentjes?quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:21 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het ergste zijn wel die onuitspreekbare stationsnamen. Maar op zich qua natuur een mooi stukje rijden zo.
Schiphol denk.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Rotterdam Alexander of anders Nieuwekerk...
Ik vind dat prachtig eigenlijk, 's ochtends in de trein, beetje laaghangende mist in de lente, zonnetje dat opkomt. Neerlands' schoonheid wordt zwaar onderschat <3quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:19 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Is er buiten de Waddeneilanden natuur dan in Friesland? Alleen maar kaal uitgestrekt saai grasland met een miljard zadeldakkerktorentjes?
Eens.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dat prachtig eigenlijk, 's ochtends in de trein, beetje laaghangende mist in de lente, zonnetje dat opkomt. Neerlands' schoonheid wordt zwaar onderschat <3
quote:Op vrijdag 26 februari 2016 14:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik vind dat prachtig eigenlijk, 's ochtends in de trein, beetje laaghangende mist in de lente, zonnetje dat opkomt. Neerlands' schoonheid wordt zwaar onderschat <3
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |