abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 11:55:45 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160279770
Nou ja, begin het dan als een experiment.

En dan in ieder geval in de buitenwijk-winkelcentra. Daar mag je eigenlijk geen parkeergeld vragen, te meer daar die zo mogelijk nog meer uitblinken in vergane glorie en leegstand dan de binnenstad.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160280035
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:40 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Was gisteren op het nieuws. Er is geen bewijs dat dit ook daadwerkelijk tot meer klanten en hogere omzetten leidt.
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 11:53 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Nee, een weggejaagde klant heb je niet zo maar terug.
In mijn geboortedorp wordt hier al jaren omgevraagd, misschien dat de gemeente er nu in meegaat nu e 30% leeg staat... maar er is nu niets meer voor de consument om voor naar het centrum te gaan :')
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160280070
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 12:15:41 ]
pi_160280522
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 10:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Het is meer dat men niet in de gaten heeft dat B&M soms wel duurder *moet* zijn omdat ze stuk meer onkosten hebben dan meneermethobbyshop.nl die het vanuit z'n garage regelt.
Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument. Mensen zullen altijd gaan voor de goedkopere optie, dat leidt immers tot een beter rendement. Dit kan echter wel ten koste gaan van hoe tevreden je bent met een aankoop, omdat je misschien het verkeerde product koopt door gebrek aan advies of service. (Al heb je met google en YouTube natuurlijk veel goede reviews voorhanden.) Daarom denk ik dat er nog wel een plek is voor zeer gespecialiseerde zaken als ze zich puur richten op goede service en know-how.

Ik vind CoolBlue trouwens wel een goed voorbeeld van hoe men daar online op inspeelt. In principe zijn bol.com en CoolBlue redelijk identiek. Ze bieden allebei een gevarieerd assortiment maar waar bol het op een enkele site heeft staan, heeft CoolBlue geopteerd voor verscheidene links met aparte sites die qua naamgeving intuïtief zijn. Daardoor lijkt CoolBlue gespecialiseerd terwijl ze dat eigenlijk niet zijn. Beetje faux-gespecialiseerd dus. Op den duur zullen mensen daar wel doorheen prikken maar ze hebben zo toch een groot deel van de markt weten te pakken. (Ook i.c.m. goede/snelle bezorging natuurlijk.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_160282091
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:31 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is het probleem van de uitbater en niet van de consument.
Dat is leuk gesteld, maar als men altijd gaat voor de goedkopere optie zal men dus nooit naar een gespecialiseerde zaak gaan.

Je kunt simpelweg niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, ook al zou iederen dat wel willen.

Zelfs als je je zelf eigenaar van het pand bent en niet zit te kampen met het ophoesten van de huur elke maand zul je je vaste lasten door moeten berekenen in de prijs en daarmee zul je dus altijd duurder zijn dan een internetshop OF een keten die de lagere winst per artikel compenseert in volume.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  † In Memoriam † zondag 28 februari 2016 @ 13:53:00 #181
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_160282440
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_160285140
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix ® het volgende:
Nou ja, de consument moet de voordelen van fysiek winkelen dus herkennen en er ook daadwerkelijk enige meerwaarde aan toekennen.

Neem de slogan van BCC: High Service, Low Pricing. Dat zijn 2 leugens in één zin. Service is afwezig of kut en prijzen zijn niks bijzonders. Ik herken er niets in.
Jij en ik herkennen er niets in, hoeveel zouden dat wel doen?

Zouden ze zich op die klanten richten vraag ik me dan af, die wat niet verder kijken als hun neus lang is?
pi_160285252
quote:
99s.gif Op zondag 28 februari 2016 13:53 schreef Cynix � het volgende:
en prijzen zijn niks bijzonders
Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_160285298
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
Hadden ze uit moeten kijken, onder andere dat ik niet naar die webwinkels ga kijken en leuk in de stad kan vertoeven zonder dat ik mijn beurs hoefde te trekken.
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
In de stad vond ik toch nog altijd leuker als achter een computer, lekker eten erbij b.v op die dag ook in de stad, maar ook die restauranten zijn de fles op, tenminste die waar ik of wij kwamen.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 15:27:55 ]
pi_160285328
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:26 schreef john2406 het volgende:
Onder andere voor het parkeren, wil je twee dan krijg je niks of ECHO!
Inderdaad.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 28 februari 2016 @ 15:47:28 #186
192592 SureD1
------------------------------
pi_160285889
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
pi_160286265
quote:
7s.gif Op zondag 28 februari 2016 12:12 schreef k_man het volgende:
Parkeren lijkt me een onderwerp dat zich wel leent voor wat studies en experimenten. Je ziet dat daar nu maar een paar smaken van bestaan: betalen per tijdseenheid (minuut, uur), of betalen per dag. Je ziet ook dat veel parkeergarages in stadscentra op zaterdag echt vol zijn: mensen die voor de slagboom in de rij staan tot er een plekje vrijkomt.

Lijkt mij wel interessant om te onderzoeken wat er gebeurt als je meer gaat werken met vraag en aanbod; dat de tarieven op dinsdagochtend niet gelijk zijn aan de tarieven op zaterdagmiddag.

Je zou ook kunnen kijken of je kunt werken met reserveringen: thuis al een plekje reserveren voor zaterdagmiddag. Al is dan wel de vraag hoe je binnenkomt met je reservering, als er voor de slagboom mensen zonder reservering staan te wachten.

Doe eens onderzoek of er behoefte is aan VIP-parkeren, duurdere plaatsen met extra ruimte. Zodat je je Porsche niet in een krappe plek hoeft te persen naast een huismoeder, wier kinderen de deur van de SUV enthousiast tegen jouw bolide open gooien.

Of waarom kijken we niet of er een systeem te bedenken is waarbij je je parkeerkosten (deels?) terugkrijgt als je daadwerkelijk iets koopt? Vergelijkbaar met het systeem dat tankstations vaak hanteren bij de toiletten.

Afijn, ze zouden bij Q-Park of een grote gemeente eens een paar afstudeerders van een vastgoedopleiding onderzoek moeten laten doen naar innovatievere parkeeroplossingen.
Ik heb bijna 7 jaar bij Q-Park gewerkt en geloof me, er worden volop onderzoeken uitgevoerd. Probleem is dat er niet één oplossing voor alle steden en dorpen is. Afhankelijk van ruimte een hoe wegen lopen, zul je een plan per stad moeten maken. Sommige ideeën van je hebben ze overigens al ingevoerd. Je kunt bij Q-Park online een plek reserveren. En in diverse steden gelden verschillende tarieven op verschillende momenten. Zie o.a. http://www.q-park.nl/nl/p(...)/amsterdam/byzantium
Maar ook hier blijft gelden: vraag en aanbod. Zolang mensen bereid zijn een halfuur voor een volle parkeergarage te wachten, is het tarief blijkbaar nog niet hoog genoeg. Simpel.

Veel steden hebben prima goedkopere parkeermogelijkheden buiten het centrum met één simpele reden: blik van de straat. Waarom 5 euro per uur betalen en hartje Amsterdam willen parkeren als je voor minder dan 5 euro een hele dag je auto bij de ArenA (P+R; inrijden na 10:00 uur) kunt zetten? Mensen klagen om het klagen terwijl ze zich niet verdiepen in de alternatieven. Misschien ligt daar een taak voor gemeenten om die alternatieven beter te communiceren.
pi_160286268
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook... In een van de twee stonk het ook nog naar lekke riolering...

Die vage zeepwinkeltjes met zo'n propper voor de deur doen het schijnbaar wel prima, die zie je overal ineens...
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

[ Bericht 28% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:00:34 ]
pi_160286373
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Jeetje, terwijl ik zijn bericht las dacht ik nog: hier allemaal prima in orde en een zeer nette winkel. Maar dat is dus niet de standaard.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286394
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:
In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

(Edit: was reactie op reply over Blokker.)
Wil men investeren behoord er dan niet eerst verdiend te worden?
Om maar te noemen die vloerbedekking, hoeveel behoord men daarvoor met winst te verkopen?

Offtopic zo heb ik ook een visie op die vele ongelukken welke er gebeuren, zou het onderhoud nog zo zijn dat het regelmatig gebeurt?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:02:59 ]
pi_160286725
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:24 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is w.s. omdat we de webwinkel-prijzen als graadmeter gebruiken these days.
Een fysieke winkel kan daarvan niet bestaan. We willen dat liever niet weten maar het is wel zo natuurlijk.
En wat hij zegt in #180.
Hoezo willen we dat liever niet weten? Dit weet toch iedereen? Voor de meeste producten heb je geen winkel meer nodig. En advies kun je online ook veel beter inwinnen omdat je dan meer gefundeerde meningen krijgt dan bij een speciaalzaak waar we nu voor het gemak maar van aannemen dat de eigenaar ook daadwerkelijk een specialist is.

Mensen die houden van winkelen sterven langzaam uit. In mijn leeftijdscategorie en jonger is er bijna niemand die nog een dagje gaat winkelen. Naar een andere stad ga je vanwege het theater, een festival in de binnenstad, een museum, noem maar op. Goed restaurantje er bij en klaar. Welke winkels er zitten maakt in toenemende mate steeds minder uit.

Leuk voor veertigplussers, die nog opgegroeid zijn met de noodzaak van het hebben van veel winkels. Iedereen die jonger is dan 30 kan prima leven met een wereld zonder grote winkelgebieden.
pi_160286871
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160286969
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:58 schreef female81 het volgende:

[..]

In Uden valt dat ook tegen, ondanks dat dit een joekel van een filiaal is. Tijd voor een facelift van dit filiaal, misschien helpt het. Afgezien van de gaten die er inmiddels in de poepbruine vloerbedekking zitten, oogt het nog exact hetzelfde als toen m'n moeder me er pakweg 1990 m'n eerste Barbiepop gaf. :{

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_160287097
quote:
14s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:15 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Ik was gister in een keurig gerestylede Blokker met laminaatvloer en overichtelijke, goedgevulde schappen.
Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
pi_160287578
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:19 schreef female81 het volgende:

Die zag ik enige tijd geleden eentje in Alphen Aan De Rijn. Wat een verschil.
Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_160287859
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:32 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik heb dat ook met de Hema. In de ene stad een keurige winkel en in de andere stad een smerig zooitje. Denk dat de filiaalmanager heel veel uitmaakt.
Tussen de Hema's merk ik niet zo veel verschil.

Maar het zal vooral af hangen van eventuele restylingplannen die de grote bazen hebben, en welke filialen daarbij bovenaan staan op de lijst.

En de verhuurder van het pand moet het ook nog willen. Die van de V&D in Oss was wat dat betreft niet de meest gemotiveerde, meen ik te hebben gelezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-02-2016 16:41:39 ]
pi_160288787
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 16:13 schreef Isabeau het volgende:
Nou, mijn pogingen wandelschoenen online te kopen waren jammerlijk mislukt. Op een gegeven moment had ik hier heel veel dozen staan die allemaal weer terug moesten, gedoe gedoe gedoe. En daarna naar een gespecialiseerde buitensportwinkel gegaan en daar met goed advies en hulp prima geslaagd. Zulke winkels kan ik niet missen hoor!

Uberhaupt winkels voor kleding en schoenen. Wat ik online koop zijn doorgaans apparaten (computerspul, dingen bij coolblue etc). Boeken is wel handig online, maar ik steun graag de plaatselijke boekhandel. Al vind ik ze iets minder sympathiek omdat ze blijkbaar uit nood ook allemaal tabaksproducten zijn gaan verkopen, maar dat zal wel zijn om te kunnen overleven. Daar dan maar doorheen kijken.
Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

Ik ga natuurlijk ook wel eens naar speciaalzaken, maar de aanwezigheid van winkels wordt steeds minder een trekpleister voor binnensteden. En dat is niet per se een slechte zaak, als er goede horeca, recreatie en burgerinitiatieven voor in de plaats komen.

Gemeenten moeten maar eens wat beter nadenken in plaats van alle Primarks, Mediamarkten en HEMA's te willen trekken. Dat is steeds minder een aanleiding om een stad te bezoeken, die totaal overbodige overkill van winkelaanbod.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 28 februari 2016 @ 17:11:50 #198
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_160288861
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:09 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat is voor jou wellicht zo, maar gezien het enorme succes van online kledingzaken en het massale failliet van winkels in winkelstraten denk ik toch dat je langzaam in de minderheid raakt.

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_160289486
quote:
1s.gif Op zondag 28 februari 2016 15:47 schreef SureD1 het volgende:
Gisteren in twee Blokkers geweest, dat kan niet lang meer duren.... Lege schappen all over the place, alsof ze al weken geen voorraad meer hebben gehad, volstrekt uitgestorven ook...
Hier in de Blokker is een groot stuk van de verkoopvloer leeg geruimd. Normaal stond het er altijd vol met verkoopwaar.
pi_160289525
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2016 17:11 schreef rubbereend het volgende:

[..]

vertel, wat is het succes? Welke keten maakt online (veel) winst?
Het gaat niet om de winst alleen. Er wordt gedacht dat een online winkel alleen maar een magazijn is van waar uit dingen worden verkocht en dat de eigenaar snel kan cashen en lekker kan rentenieren op Ibiza. Dat is niet waar. Het zijn bedrijven die innoveren, veel jong creatief en technisch talent aantrekken en verrassend uit de hoek komen. Coolblue heeft fantastische klantenservice, Wehkamp bezorgt dezelfde dag nog, bedrijven als Outfittery geven persoonlijk advies en ook levensmiddelen worden steeds vaker aan huis bezorgd. Niet alleen maar een doos met eten, maar ook recepten er bij, of info over de oorsprong van producten.

Dat online goedkoper is, hoeft niet te betekenen dat je minder goed advies of mindere kwaliteit hoeft te krijgen. Gezien de grote influx van jong talent bij die bedrijven zullen ze zich blijven ontwikkelen. Veel van de omzet gaat direct in investeringen, en dat blijkt vooralsnog een goed businessmodel. Eentje waar de gewone winkelketens nog steeds geen antwoord op hebben. Die doen al honderdvijftig jaar hetzelfde. Een etalage hebben, af en toe uitverkoop en een folder in de brievenbus drukken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')