abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:00:30 #226
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160210787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, het houdt in dat iedereen dus een gebedsruimte moet inrichten omdat een paar fundamentalistische moslims echt overal moeten kunnen bidden... Dat zeg je dus.
dat zeg ik niet.
Maar het viel me bij de eerste (of tweede) reactie al op dat waar ik zei 'kan', jij reageerde met 'moet' en dat zeg ik dus niet. Dat bedoel ik ook niet. En nu trek je weer iets helemaal door. Ik heb niet zo'n zin om op die manier te discussieren.
pi_160210801
quote:
9s.gif Op donderdag 25 februari 2016 19:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Overal gebedsruimten voor moslims inrichten dus? Want ze zijn zo zielig?
Dat zeg ik niet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:04:47 #228
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_160210914
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat zeg ik niet.
Maar dat is toch de consequentie?

Als de volgende groep gelovigen dat nu ook gaat eisen?

Waar houd het dan op?

En dat is nog volstrekt los van het aloude gezegde: geef ze een vinger en ze nemen een hand.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_160210916
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:00 schreef Marrije het volgende:

[..]

dat zeg ik niet.
Maar het viel me bij de eerste (of tweede) reactie al op dat waar ik zei 'kan', jij reageerde met 'moet' en dat zeg ik dus niet. Dat bedoel ik ook niet. En nu trek je weer iets helemaal door. Ik heb niet zo'n zin om op die manier te discussieren.
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:00 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet.
Dat zeggen jullie wel imho, het volgt logisch uit de premisse of ze zijn zielig want ze kunnen niet fatsoenlijk bidden of ze moeten overal kunnen bidden, dan betekent dit dus dat je overal gebedsruimtes moet gaan plaatsen. Verplicht, vanwege de vrijheid van religie.
Wij krijgen in ons dorp ook een instroom van statushouders ineens, dus moeten we 1) een moskee neerzetten voor ze en 2) overal gebedsruimtes in dit dorp gaan creëren.
I´m back.
pi_160211054
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

[..]

Dat zeggen jullie wel imho, het volgt logisch uit de premisse of ze zijn zielig want ze kunnen niet fatsoenlijk bidden of ze moeten overal kunnen bidden, dan betekent dit dus dat je overal gebedsruimtes moet gaan plaatsen. Verplicht, vanwege de vrijheid van religie.
Wij krijgen in ons dorp ook een instroom van statushouders ineens, dus moeten we 1) een moskee neerzetten voor ze en 2) overal gebedsruimtes in dit dorp gaan creëren.
Nee hoor, het is een kwestie van de omstandigheden inschatten, ook voor moslims die willen bidden. Probeer gewoon een oplossing te vinden in de vorm van een ruimte die al beschikbaar is. Kan dat niet, dan moet een moslim zich daar ook bij neerleggen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:11:33 #231
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160211075
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:10 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Nee hoor, het is een kwestie van de omstandigheden inschatten, ook voor moslims die willen bidden. Probeer gewoon een oplossing te vinden in de vorm van een ruimte die al beschikbaar is. Kan dat niet, dan moet een moslim zich daar ook bij neerleggen.
Waar moet zo'n ruimte dan overal beschikbaar zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_160211092
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waar moet zo'n ruimte dan overal beschikbaar zijn?
Dat moet niet?
pi_160211109
quote:

[..]

Nee hoor, het is een kwestie van de omstandigheden inschatten, ook voor moslims die willen bidden. Probeer gewoon een oplossing te vinden in de vorm van een ruimte die al beschikbaar is.
Uiteraard kun je in dit dorp gewoon in het gemeentehuis een ruimte beschikbaar maken idd.
quote:
Kan dat niet, dan moet een moslim zich daar ook bij neerleggen.
Dat zullen veel moslims doen erbij neerleggen, maar niet iedere moslim getuige aanleiding van dit topic. Helaas gaat dit dus niet naar de rechter en ergens is dat zonde, ben echt benieuwd hoe dat zit nl.
En de reden waarom OM niet vervolgt zit hem vooral in de stennis die geschopt is, niet in de kwestie zelf, volgens mij.
I´m back.
pi_160211187
quote:

[..]

Als ze nou gewoon wat tentstokken meenemen kunnen ze van hun boerka een gebedsruimte maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_160211229
ze kunnen in nederland speciale bidhokjes anstalleren overal. special voor moslimvrouwen die nodig even moeten bidden.
pi_160211256
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ze nou gewoon wat tentstokken meenemen kunnen ze van hun boerka een gebedsruimte maken.
_O- hihihi
pi_160211264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Uiteraard kun je in dit dorp gewoon in het gemeentehuis een ruimte beschikbaar maken idd.

[..]

Dan zullen veel doen, maar niet iedere moslim getuige aanleiding van dit topic. Helaas gaat dit dus niet naar de rechter en ergens is dat zonde, ben echt benieuwd hoe dat zit nl.
En de reden waarom OM niet vervolgt zit hem vooral in de stennis die geschopt is, niet in de kwestie zelf, volgens mij.
Ik ben er niet bij geweest en kan moeilijk oordelen wat er precies gebeurd is. Beide partijen geven natuurlijk hun eigen "gekleurde" versie hiervan.
Maar ik heb de indruk dat geen van beide de moeite heeft gedaan om een oplossing te vinden. De groep in kwestie had beter kunnen vragen of er ergens een mogelijkheid was om te bidden. De eigenaar had de hele kwestie ook wat diplomatieker kunnen aanpakken toen het eenmaal gebeurd was.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:20:58 #238
6484 ExTec
pi_160211318
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:12 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat moet niet?
Wel een dooddoener ;)

Ja, als er genoeg ruimte is, en niemand neemt aanstoot aan de religieuze rituelen kan je prima een hoekje aanwijzen.

Maar er zijn genoeg neringen die geen hoekjes over hebben (want wijs je voor 1 clubje een hoekje aan, nou dan kun je er toch op wachten dat de anderen er ook 1 willen? En daar dan niet aan voldoen is wel regelrecht discriminatie) en blijkbaar nemen sommigen er aanstoot aan.

En nu?
pi_160211342
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik ben er niet bij geweest en kan moeilijk oordelen wat er precies gebeurd is. Beide partijen geven natuurlijk hun eigen "gekleurde" versie hiervan.
Maar ik heb de indruk dat geen van beide de moeite heeft gedaan om een oplossing te vinden. De groep in kwestie had beter kunnen vragen of er ergens een mogelijkheid was om te bidden. De eigenaar had de hele kwestie ook wat diplomatieker kunnen aanpakken toen het eenmaal gebeurd was.
ik vind dat hij het behoorlijk diplomatiek heeft aangepakt hoor. ik bedoel hij had ook gewoon een emmer water over de dames heen kunnne gooien. :')
pi_160211395
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:19 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het is een speeltuin, als je wil bidden ga je maar naar een of ander godshuis. Het beinvloedt de sfeer op een locatie, moeten ondernemers nou echt bordjes met 'verboden te bidden' bij de deur gaan ophangen?
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:24:08 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160211401
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:21 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ik vind dat hij het behoorlijk diplomatiek heeft aangepakt hoor. ik bedoel hij had ook gewoon een emmer water over de dames heen kunnne gooien. :')
Het is daar geen kleuterklas, hier ook niet trouwens, dus dat soort "suggesties" mag je gewoon voor je houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_160211407
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:20 schreef ExTec het volgende:

[..]

Wel een dooddoener ;)

Ja, als er genoeg ruimte is, en niemand neemt aanstoot aan de religieuze rituelen kan je prima een hoekje aanwijzen.

Maar er zijn genoeg neringen die geen hoekjes over hebben (want wijs je voor 1 clubje een hoekje aan, nou dan kun je er toch op wachten dat de anderen er ook 1 willen? En daar dan niet aan voldoen is wel regelrecht discriminatie) en blijkbaar nemen sommigen er aanstoot aan.

En nu?
De moslim wil bidden, dus als hij/zij zich in een omgeving bevindt waar het niet geaccepteerd wordt, is het aan hem/haar om elders een plek te zoeken. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:25:03 #243
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_160211432
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:04 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat is toch de consequentie?

Als de volgende groep gelovigen dat nu ook gaat eisen?

Waar houd het dan op?

En dat is nog volstrekt los van het aloude gezegde: geef ze een vinger en ze nemen een hand.
dat is helemaal niet de consequentie. Ik zei nog, waarom niet. Nou, bijvoorbeeld omdat die ruimte er niet is of omdat iemand die ruimte niet wil vrijmaken. So be it.
Je kunt het aanbieden als je verschillende doelgroepen tegemoet wilt komen. Als je dat wilt. Lijkt mij een win win. Maar als de beheerder vd kinderboerderij daar geen brood in ziet, dan niet.
pi_160211479
als ik die beheerder was geweest zou ik het ook niet geacepteeerd hebben hoor. ik bedoel bidden doe je maar lekker in je eigen tijd.
pi_160211485
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is een speeltuin, als je wil bidden ga je maar naar een of ander godshuis. Het beinvloedt de sfeer op een locatie, moeten ondernemers nou echt bordjes met 'verboden te bidden' bij de deur gaan ophangen?
Persoonlijk stoor ik me niet aan biddende mensen. Ik stoor me dan weer aan andere dingen op een kinderspeelplaats. Die heb ik ook te accepteren.
pi_160211502
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:29 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_160211524
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Persoonlijk stoor ik me niet aan biddende mensen. Ik stoor me dan weer aan andere dingen op een kinderspeelplaats. Die heb ik ook te accepteren.
Misschien moet je dan vooral geen speeltuin opzoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 25 februari 2016 @ 20:28:56 #248
6484 ExTec
pi_160211531
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:24 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De moslim wil bidden, dus als hij/zij zich in een omgeving bevindt waar het niet geaccepteerd wordt, is het aan hem/haar om elders een plek te zoeken. Zo moeilijk lijkt me dat niet.
Nee, mij ook niet.

Maar de mededeling: "als je het onderling kan regelen moet je dat doen!" voegt zo weinig toe aan een discussie die principieel van aard is ;)

Want ik denk niet dat iemand er tegen is om het onderling te regelen als dat een mogelijkheid is. Discussie is vrij snel op het punt beland wat er moet gebeuren als er geen mogelijkheid is om het onderling te regelen. En da's ook logisch; was het immers onderling geregeld, hadden we deze discussie niet.
pi_160211535
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 20:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

ja maar dat bidden iedere keer :? ik bedoel moet dat nou echt in een speeltuin? en dan ook nog eens zo lang?
pi_160211545
quote:
hahahahahahaha
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')