en rijd degene achter je het gat dicht omdat je niet meer in lijn fietstquote:Op maandag 29 februari 2016 02:06 schreef Andyy het volgende:
Betere lijn aanhouden, dan heb je een hogere bochtsnelheid
In basis gewoon lijn volgen van de rest. Iedereen heeft hekel aan kamikaze piloten die steeds onderdoor duiken en jou dwingen van lijn te wijken. Liever lijn volgen en inhalen op rechte stukken.quote:Op maandag 29 februari 2016 01:21 schreef ratatat het volgende:
Nog even een vraag van de noob wedstrijd fietser: Hoe bepaal je hoe je je bocht rijdt? Ik heb namelijk het idee dat je vaak het beste gewoon de lijn van de gast voor je moet volgen omdat de verminderde luchtweerstand je minder afremt dan dat een 'betere' lijn je sneller door de bocht laat gaan.*
Vandaag deed ik vooral het laatste maar volgens mij is dat niet altijd even slim.
*uitzonderingen daargelaten
En dit doen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon je fiets er in de binnenbocht voorpleuren en dan keihard in je achterrem knijpen.
Ik heb zo ook een x een drinkbus gestolen van de verzorging van een andere ploeg tijdens een klassieker. Ik had geen drinken meer was mijn bus verloren. Vloeken dat ze deden.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
En dit doen.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160228_02153882
trolololol
Voor op je fiets zit een een kromme buis met tape erom. Die kan je links en rechtsom draaien. Als je die nu eerst tegen de wind in stuurt, heb je op de terugweg voor de wind.quote:Op maandag 29 februari 2016 12:16 schreef Swaxie het volgende:
Pfoeee, zaterdag mijn eerste buitenritje van het seizoen gemaakt.
55km gefietst, viel nog niet mee als je de wind op je kop had.
Is er een reden waarom je altijd wind tegen hebt op de terugweg en nooit op de heenweg?
Flink pijn gedaan, maar dat is goed:)
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:53 schreef No-P het volgende:
Pittig windje inderdaad. Heb hem het liefste mee op laatste stuk.
Vraagje: kun je een dubbel crank zonder problemen vervangen voor een compact crank (met nieuwe ketting natuurlijk, beide 172.5 en shimano Ultegra 6800) of moet ik nog ergens op letten (anders dan de voorderailleur verstellen).
Mijn korte kooi heeft een max bereik van 34 tanden. Dus 50-34=16. Dan heb ik nog 18 tanden over en moet ik zeker uitkomen met een 12-25.
Minder dan een cm toch?quote:Op maandag 29 februari 2016 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.
Ga je dit permanent doen, of heb je gewoon 2 crankstellen, 1 voor het vlakke en 1 voor de bergen? Als ik de bergen in ga, en ik heb de compact erop dan verschuif ik nooit de voorderailleur naar beneden. Dan maar iets meer ruimte tussen de tanden van het buitenblad en de kooi. De ketting valt er nooit af tijdens het schakelen.
De compact groep inderdaad alleen voor in de bergen. Heb nu nog een goede een dubbel crank erop zitten die ik wil blijven gebruiken, de rest van de groep moet vervangen worden. Als ik dan nu een complete compact koop kan ik de crank in de kast laten liggen voor als ik naar het buitenland ga.quote:Op maandag 29 februari 2016 14:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bij een kleiner buitenblad zou je je voorderri lager op de buis kunnen monteren, zodat ie nog steeds netjes 1 cm boven de tandjes zweeft.
Ga je dit permanent doen, of heb je gewoon 2 crankstellen, 1 voor het vlakke en 1 voor de bergen? Als ik de bergen in ga, en ik heb de compact erop dan verschuif ik nooit de voorderailleur naar beneden. Dan maar iets meer ruimte tussen de tanden van het buitenblad en de kooi. De ketting valt er nooit af tijdens het schakelen.
Ik zag er zelfs 1 in kort-kort volgens mij.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:58 schreef 2016 het volgende:
Afgelopen weekend reden weer veel profs zonder beenstukken en een aantal met kniestukken. Ik heb ook een paar uurtjes gekoerst en gelukkig met beenstukken. Geen moment dat ik dacht, ik heb het te warm. Wat zijn de voordelen van kniestukken / zonder beenstukken met de huidige temperaturen?
wil je een blessure?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
Ik vond het echt te koud om met blote benen te fietsen, had zelfs handschoenen en overschoenen aan en had het soms frisjes.quote:Op maandag 29 februari 2016 15:58 schreef 2016 het volgende:
Afgelopen weekend reden weer veel profs zonder beenstukken en een aantal met kniestukken. Ik heb ook een paar uurtjes gekoerst en gelukkig met beenstukken. Geen moment dat ik dacht, ik heb het te warm. Wat zijn de voordelen van kniestukken / zonder beenstukken met de huidige temperaturen?
Neequote:
Lijkt mij een beetje teveel van het goede, maargoed. waarom niet stuk fietsen en dan een stuk met de trein?quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
Olie lijkt mij geen wondermiddel. Ik zie het nadeel niet van beenstukken.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zag er zelfs 1 in kort-kort volgens mij.
Maar rijden ze niet met olie dan? En ik kan me voorstellen dat Kuurne-Brussel-Kuurne intensiever is dan een clubkoers
Dat zal de benen ook wel warm houden.quote:
Bedankt voor de adviezen.quote:Op maandag 29 februari 2016 10:00 schreef kaasplankje het volgende:
Gewoon je fiets er in de binnenbocht voorpleuren en dan keihard in je achterrem knijpen.
Same here. Heb tot nu toe ook in trainingskoersen altijd overschoenen, Gabba en handschoenen met lange vingers aangehad. Al zijn die handschoenen al wel een paar keer uit gegaan omdat ik het toch een beetje warm kreegquote:Op maandag 29 februari 2016 16:40 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik vond het echt te koud om met blote benen te fietsen, had zelfs handschoenen en overschoenen aan en had het soms frisjes.
Moet te doen zijn als je niet teveel slaapt.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
Nu je het over de Gabba hebt. Ik heb 'm inmiddels al denk ik 1,5jaar en moet hem eigenlijk keer insmeren. Met welk spul doe jij dat altijd en hoe ga je te werk?quote:Op maandag 29 februari 2016 17:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Same here. Heb tot nu toe ook in trainingskoersen altijd overschoenen, Gabba en handschoenen met lange vingers aangehad. Al zijn die handschoenen al wel een paar keer uit gegaan omdat ik het toch een beetje warm kreeg
Technical wasmiddel van de bever en strijken naar het schijnt. Zelf nog nooit gedaan.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu je het over de Gabba hebt. Ik heb 'm inmiddels al denk ik 1,5jaar en moet hem eigenlijk keer insmeren. Met welk spul doe jij dat altijd en hoe ga je te werk?
Volgens mij kom je dan nog een dikke 100 km te kort.quote:Op maandag 29 februari 2016 16:37 schreef kanovinnie het volgende:
In 3 dagen vanaf A'dam naar Munchen toe fietsen, is dat te doen?
Ga ik mijn zusje daar opzoeken en daarna in 4 dagen naar huis. Zou 2 dagen van 220 km betekenen en 1 dag van 300.
https://www.google.nl/map(...)679!2d52.3702157!3e2quote:Op maandag 29 februari 2016 18:59 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij kom je dan nog een dikke 100 km te kort.
Kijk, naar huis mot je toch, dus beter met wind mee vertrekken, behalve in een groep dan want daar verstop ik me wel, aardig tempo erop houden en fietsen alsof het geen energie kost. Stoempend naar huis waar die masseuze op je wacht, is dan minder bezwaarlijk, tog?quote:Op maandag 29 februari 2016 12:18 schreef Patroon het volgende:
[..]
Voor op je fiets zit een een kromme buis met tape erom. Die kan je links en rechtsom draaien. Als je die nu eerst tegen de wind in stuurt, heb je op de terugweg voor de wind.
Pijn is hartstikke goed. Lekker dat zuur erin beuken!
En met tegenwind gewoon niet leuk lijkt me.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
https://www.google.nl/map(...)679!2d52.3702157!3e2
220+220+300=740. Effe wat te kort ja.
3 dagen is net even wat te krap.
Goed puntquote:Op maandag 29 februari 2016 19:10 schreef No-P het volgende:
[..]
En met tegenwind gewoon niet leuk lijkt me.
Nadeel is, dat ze bij regen of opspattend water van natte wegen, de been-stukken nat, koud en zwaar worden..quote:Op maandag 29 februari 2016 17:04 schreef 2016 het volgende:
[..]
Olie lijkt mij geen wondermiddel. Ik zie het nadeel niet van beenstukken.
Was geen clubkoers dit weekend, maar een waaieromloop.
[..]
Dat zal de benen ook wel warm houden.
Heb hem eens ingespoten met zo'n spuitbusje van de Bever. Strijken schijnt ook te helpen, op de site van Castelli staat wel hoe dat moet.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu je het over de Gabba hebt. Ik heb 'm inmiddels al denk ik 1,5jaar en moet hem eigenlijk keer insmeren. Met welk spul doe jij dat altijd en hoe ga je te werk?
Verrekte veel rechtdoor dit.quote:Op maandag 29 februari 2016 19:24 schreef kanovinnie het volgende:
https://www.google.nl/map(...)2d48.1351253!1m0!3e2
Dat is sowieso wel te doen in 3 dagen. Dag 1 met de trein naar Venlo en daarna lekker fietsen
Tsja. Weet jij een leuke route?quote:
Naar Venlo fietsen en dan de trein naar Dachau pakken?quote:Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Weet jij een leuke route?
ik zou het wel ff anders plannen google maps op lopen gaat echt door elk steegje, is nie relaxed rijdenquote:Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Weet jij een leuke route?
Misschien even Googlen op Gabba en racefietsblog.nl die hadden er een artikeltje over.quote:Op maandag 29 februari 2016 18:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu je het over de Gabba hebt. Ik heb 'm inmiddels al denk ik 1,5jaar en moet hem eigenlijk keer insmeren. Met welk spul doe jij dat altijd en hoe ga je te werk?
Die is er wel, maar dat duurt wat langer. Bv bij en-Schede de grens over en dan boven het Ruhrgebied langs globaal naar Kassel en dan via Nurnberg naar het zuiden.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Weet jij een leuke route?
http://www.castelli-cycling.com/careinformationquote:Op maandag 29 februari 2016 18:57 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nu je het over de Gabba hebt. Ik heb 'm inmiddels al denk ik 1,5jaar en moet hem eigenlijk keer insmeren. Met welk spul doe jij dat altijd en hoe ga je te werk?
Je kunt het eerste deel van de route van Merselo-Verona pakken.quote:Op maandag 29 februari 2016 20:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja. Weet jij een leuke route?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 36% gewijzigd door Patroon op 01-03-2016 09:11:38 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Merselo of all places.quote:Op maandag 29 februari 2016 22:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je kunt het eerste deel van de route van Merselo-Verona pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |