abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 februari 2016 @ 19:56:21 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_160154429

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 24-02-2016 21:13:06 ]
pi_160154728
krijg hier nu reclame van de midzomernachtloop. Kijk eindelijk eens een bruikbare reclame, het lijkt mij wel wat om dan eventueel 42 of 63 km te gaan joggen. Blijkt alleen een wandel sponsorloop te zijn. -O-
pi_160154746
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 19:07 schreef YUR het volgende:
Zo...de laatste lange lange training voor Schotland is ingepland. Bij gebrek aan een georganiseerde marathon dat weekend ga ik hardlopend (20km ofzo) naar de start van de halve marathon van Naaldwijk om die dan ook te lopen ^O^
Ik heb 3 jaar terug in mijn marathontraining ongeveer hetzelfde gedaan vanuit Delft. :D 15 kilometer inlopen naar de start en toen die halve marathon, die echt onder episch slechte omstandigheden verlopen werd. Toen heb ik je na afloop nog gezien bij de finish geloof ik zelfs. :P

Vandaag weer baantraining gedaan, de groep mensen die aanhaakt wordt steeds groter, waren met bijna 20 nu. ^O^ 7x1000 meter gedaan met 90 seconde pauze ertussen, heb ze allemaal @4:25-4:30 gelopen en dat ging moeiteloos. Moet mijzelf alleen wel echt even afremmen, want merk dat ik anders weer pijntjes begin te krijgen door te snelle opbouw... Dus de rest van de week maar even rust ofzo. :Y)
Jack does it in real time...
pi_160154748
Ik was al benieuwd wat de topic titel zou gaan worden :P
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:07:24 #5
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_160154750
Gister 9.1 km gelopen in een uur precies. :) Ben wel lekker op weg naar de 1/4 op zich. Vooral gezien ik nog maar een maandje train ofzo
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:09:38 #6
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160154830
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik heb 3 jaar terug in mijn marathontraining ongeveer hetzelfde gedaan vanuit Delft. :D 15 kilometer inlopen naar de start en toen die halve marathon, die echt onder episch slechte omstandigheden verlopen werd. Toen heb ik je na afloop nog gezien bij de finish geloof ik zelfs. :P

Vandaag weer baantraining gedaan, de groep mensen die aanhaakt wordt steeds groter, waren met bijna 20 nu. ^O^ 7x1000 meter gedaan met 90 seconde pauze ertussen, heb ze allemaal @4:25-4:30 gelopen en dat ging moeiteloos. Moet mijzelf alleen wel echt even afremmen, want merk dat ik anders weer pijntjes begin te krijgen door te snelle opbouw... Dus de rest van de week maar even rust ofzo. :Y)
Dat weet ik nog ja! Dat was die ijskoude winderige dag geloof ik he?

Tof dat de groep daar steeds groter wordt ^O^
F means you're fucked
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:39:13 #7
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_160155957
Vandaag weer eens wezen hardlopen/joggen (?!).
De Bijbelse uitspraak "Sta op en loop" krijgt een geheel nieuwe betekenis.

Dat is gelukt.
6,2 km in 37 min 31, gemiddeld 6 min 02 per km.

Sneller durf ik eigenlijk niet. De hersteltraining was niet pijnlijk, maar ook niet geheel pijnloos/normaal. Ik denk dat mijn lichaam er niet slechter van geworden is. Wedstrijden zitten er voorlopig niet in, eerder nu en dan een korte loop.

[ Bericht 4% gewijzigd door schaal_10 op 23-02-2016 20:46:32 ]
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:54:08 #8
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_160156680
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:06 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
krijg hier nu reclame van de midzomernachtloop. Kijk eindelijk eens een bruikbare reclame, het lijkt mij wel wat om dan eventueel 42 of 63 km te gaan joggen. Blijkt alleen een wandel sponsorloop te zijn. -O-
Het werven van sponsors lijkt me nog moeilijker dan de afstand. Maar als je toch al wilde gaan joggen, dan is een wandel (sponsor)loop toch zo gek nog niet? *O*
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:54:22 #9
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160156697
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:07 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dat weet ik zelfs ook nog! Dat maakte indruk :Y Volgens mij liep ik toen de 10 km. Dat ik alweer zo'n tijdje hardloop. Dat was waarschijnlijk nog echt op oudewijventempo :P En ik herinner me Swets die met zoon en dochter over de finish kwam.
pi_160156845
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 18:59 schreef Baas_bas het volgende:

[..]

Hmm ja ik wandel daar wel eens. Lijkt inderdaad wel mooi gebied, alleen waait altijd rete hard zo in de duinen.

Ik ga meestal wandelen ver van huis, in de buurt doe ik voornamelijk hardlopen zodat je niet zo lang smerig en nat blijft van het zweet want dat haat ik als ik bijvoorbeeld al klaar ben met hardlopen en moet nog een uur in die smerige kleding zitten voor ik kan douchen :P
Weet niet hoe het gebied heet, maar ten oosten van Reeuwijk is een mooie regio te vinden :)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:06:37 #11
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160157317
Vanmiddag weer bij de fysio geweest. Die heeft op de ene kuit stroom gezet en is de andere gaan masseren en daarna andersom. Dat was een gek gevoel met die stroom, maar goed te doen. Mocht zelf de ampere regelen.

Gister wou ik rond de 10km lopen om te kijken of m'n kuiten al wat beter waren, maar ik kreeg weer last van een andere oud blessure. Die heb ik ook met de fysio besproken en de suggestie die ik gaf wat ik dacht dat het was, dat was ook zijn idee. Dat terwijl de vorige fysio (die nog gewerkt heeft voor go ahead eagles) dat gelijk van tafel veegde. Daar wat tips voor gekregen en een oefening.

Deze week weer lopen om te kijken hoe het gaat en dan volgende week nog een keertje weer terug komen. (3 weken, 3 fysioafspraken 8)7 )
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_160158360
Wat is het leven toch lekker overzichtelijk met vooroordelen...

En wat kan zo'n topic toch ineens snel gaan door een paar van die vooroordelen neer te knallen.

Deze joggende homo (want tight en tempo boven de 5min/km) heeft gister heerlijk een soort van intervalletje gedaan. Zeg maar hardlopen afwisselen met joggen. Totaal niet op een schema gebaseerd, pure improvisatie. 3min rustig, 1min tempo rond 3:45. En dat in totaal zo'n 10km.

Ik hoop op die manier de komende weken mijn basissnelheid wat omhoog te krikken richting Ekiden Zwolle.

Ik wil weer een poging doen richting een sub-20 op de 5km. Nog steeds joggen hè...

Dit jaar met een paar collega's na een top-editie met de FOKkers vorig jaar. We komen nog 1 loper tekort op dit moment, dus als iemand erg graag wil dan kan dat misschien nog.
pi_160158585
En klopt het trouwens dat ik Zwabberhark al een flink aantal topics niet meer gezien heb hier?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:34:07 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_160158632
Net terug van een intervalletje. Weer een 5km onder de 29min. Zondag weer eens een wedstrijdje, zin in *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_160159312
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:57 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Weet niet hoe het gebied heet, maar ten oosten van Reeuwijk is een mooie regio te vinden :)
De Reeuwijkse plassen zelf is ook een heel leuk gebied om te lopen!

Ik heb vandaag ook weer heerlijk gejogd! Ik voelde van tevoren nog allemaal stjive spiertjes van door Lissabon wandelen en daarna opgevouwen zitten in een vliegveld, maar het lopen ging super. Tijdens de steigerungen vloog ik al geheel onverwacht alle mannen voorbij, en daarna gingen de 200tjes ook allemaal heel ontspannen in de goede tempi, terwijl ik dat weken niet gedaan heb ^O^
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_160159400
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:06 schreef Daywalk3r het volgende:

Deze week weer lopen om te kijken hoe het gaat en dan volgende week nog een keertje weer terug komen. (3 weken, 3 fysioafspraken 8)7 )
Ach, als het helpt kun je er beter in een paar weken veel behandelingen doorheen jagen! Dan kunnen ze ook doorwerken waar ze de vorige keer gebleven waren, ipv dat je weer een paar weken door gaat modderen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:53:54 #17
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_160159755
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:47 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ach, als het helpt kun je er beter in een paar weken veel behandelingen doorheen jagen! Dan kunnen ze ook doorwerken waar ze de vorige keer gebleven waren, ipv dat je weer een paar weken door gaat modderen.
Ja als het helpt ben ik allang blij. Heb er staks nog 6 over van de 9.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_160159760
Boem! Dat was een lekkere training. Na een door de semi-griep opgedrongen looppauze van een week een heerlijke avondloop gedaan. Steeds een kilometer rustig en twee kilometer een tikkeltje harder. De kilometers vlogen onder mijn voeten weg. De paar heuveltjes onderweg waren ook nog goed voor wat extra inspanning. Ik heb mijn horloge niet in de gaten gehouden maar na 1:12 was ik weer thuis met tot mijn verrassing 13,5km op de teller. Pasfrequentie was ook mooi, bijna 180/min. Gemiddelde hartslag nog net een paar slagen te hoog maar daar krijgt de wegebbende verkoudheid de schuld van. Stipstreep kan straks tevreden gaan slapen. :z

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 22:21:21 ]
pi_160161211
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Boem! Dat was een lekkere training. Na een door de semi-griep opgedrongen looppauze van een week een heerlijke avondloop gedaan. Steeds een kilometer rustig en twee kilometer een tikkeltje harder. De kilometers vlogen onder mijn voeten weg. De paar heuveltjes onderweg waren ook nog goed voor wat extra inspanning. Ik heb mijn horloge niet in de gaten gehouden maar na 1:12 was ik weer thuis met tot mijn verrassing 13,5km op de teller. Pasfrequentie was ook mooi, bijna 180/min. Gemiddelde hartslag nog net een paar slageb te hoog maar daar krijgt de wegebbende verkoudheid de schuld van. Stipstreep kan straks tevreden gaan slapen. :z
Als je maar wel onthoudt dat je slechts een goedbedoelende snelwandelaar bent.

Goed gedaan!
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_160161264
quote:
99s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:20 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Als je maar wel onthoudt dat je slechts een goedbedoelende snelwandelaar bent.

Goed gedaan!
Hoho, ik heb sinds vandaag nog geen dag overgeslagen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:45:11 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160162547
Dat je clubgenoten een kadootje voor je hebben gekocht O+ Ik mis de dinsdagavond echt wel. Helaas nog steeds niet geweest want steeds te laat uit werk. Binnenkort maar weer eens mee, al is het alleen maar voor de leuk :)
pi_160163667
Ik zag een beetje op tegen de training van vanavond: 5x2km op 10 tot 15km tempo en dat terwijl ik de km's van het weekend nog wel voelde. Maar het ging eigenlijk boven verwachting. Wel zwaar, maar ik kon het tempo goed vasthouden. Nog anderhalve week voor de CPC en ik ben er klaar voor!
pi_160163978
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:31 schreef McTwente het volgende:

[..]

Maar wie definieert dan wat traag is en wat niet?
Kijk, een gemiddelde tijd is nog wel te bepalen. Dus ook of iemand sneller of langzamer dan het gemiddelde.

Maar wat is traag op een 5 km? Langzamer dan 15 minuten? 20? 25? 30? Zeg het maar...
Goede vraag hoor en ik heb ook zo het antwoord niet. Voor mij persoonlijk ligt dat ongeveer rond de tijden die ik liep toen ik een afstand voor het eerst deed. Maar soms lijkt het ook een soort taboe om te stellen dat mensen die de laatste paar procent van een deelnemersveld uitmaken, vrij traag lopen.

Dat komt ongetwijfeld bij velen door leeftijd, lichaamsbouw, talent en is dus geen waardeoordeel, maar daar moeten mensen ook niet zo moeilijk over gaan doen imo. Traag is traag, maar dat is verder helemaal niet erg.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:46:11 #24
388271 schaal_10
Tuinzadencontroleur
pi_160164766
Kent iemand deze mooie ervaring? In een duurloopje ineens de turbo er tegenaan gooien en een naderende scootmobiel voorblijven. En dan de teller zien oplopen naar ruim 14 km/uur. Dat gaf me wel een kick :-)
  woensdag 24 februari 2016 @ 02:41:36 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160167417
van een dorp met 400 inwoners naar een stad met meer inwoners dan het hele land hier bij elkaar...... ik ben even een beetje aan het plannen voor de T100 maar ik heb het idee dat de (openbaar)vervoersperikelen een grotere opgave worden dan de 100 miler
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_160168029
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:29 schreef indepoeier het volgende:
Wat is het leven toch lekker overzichtelijk met vooroordelen...

En wat kan zo'n topic toch ineens snel gaan door een paar van die vooroordelen neer te knallen.

Deze joggende homo (want tight en tempo boven de 5min/km) heeft gister heerlijk een soort van intervalletje gedaan. Zeg maar hardlopen afwisselen met joggen. Totaal niet op een schema gebaseerd, pure improvisatie. 3min rustig, 1min tempo rond 3:45. En dat in totaal zo'n 10km.

Ik hoop op die manier de komende weken mijn basissnelheid wat omhoog te krikken richting Ekiden Zwolle.

Ik wil weer een poging doen richting een sub-20 op de 5km. Nog steeds joggen hè...

Dit jaar met een paar collega's na een top-editie met de FOKkers vorig jaar. We komen nog 1 loper tekort op dit moment, dus als iemand erg graag wil dan kan dat misschien nog.
Heb je al een wedstrijd in gedachten voor die sub-20?
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_160168032
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Boem! Dat was een lekkere training. Na een door de semi-griep opgedrongen looppauze van een week een heerlijke avondloop gedaan. Steeds een kilometer rustig en twee kilometer een tikkeltje harder. De kilometers vlogen onder mijn voeten weg. De paar heuveltjes onderweg waren ook nog goed voor wat extra inspanning. Ik heb mijn horloge niet in de gaten gehouden maar na 1:12 was ik weer thuis met tot mijn verrassing 13,5km op de teller. Pasfrequentie was ook mooi, bijna 180/min. Gemiddelde hartslag nog net een paar slagen te hoog maar daar krijgt de wegebbende verkoudheid de schuld van. Stipstreep kan straks tevreden gaan slapen. :z
^O^
pi_160168237
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 07:40 schreef Guard het volgende:

[..]

Heb je al een wedstrijd in gedachten voor die sub-20?
Ekiden geloof ik? ;)
pi_160168277
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:22 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ekiden geloof ik? ;)
Inderdaad! 3 april.
Vorig jaar liep ik daar 20-nog-wat. Ik weet niet of ik nu al echt veel aan snelheid heb gewonnen, maar ik wil in ieder geval nog wat snelheidsprikkels toevoegen de laatste weken.
  woensdag 24 februari 2016 @ 08:57:32 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160168584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:20 schreef thettes het volgende:

[..]

Goede vraag hoor en ik heb ook zo het antwoord niet. Voor mij persoonlijk ligt dat ongeveer rond de tijden die ik liep toen ik een afstand voor het eerst deed. Maar soms lijkt het ook een soort taboe om te stellen dat mensen die de laatste paar procent van een deelnemersveld uitmaken, vrij traag lopen.

Dat komt ongetwijfeld bij velen door leeftijd, lichaamsbouw, talent en is dus geen waardeoordeel, maar daar moeten mensen ook niet zo moeilijk over gaan doen imo. Traag is traag, maar dat is verder helemaal niet erg.
Dat is ook wel weer zo. Maar vaak zijn dat wel de mensen die er het hardst voor werken en voor wie de prestatie het knapst is. En dan vind ik traag zo afzeikerig klinken ofzo. Het hangt er ook wel vanaf hoe diegenen het zelf benoemen. Als zij traag niet zien als belediging, durf ik t ook wel te zeggen.
En als ik ergens in de achterhoede finish (op trails gebeurt dat veel en op sommige wegraces ook zoals de meijendelloop), dan vind ik t ook niet erg om mezelf langzaam te noemen. Maar misschien is dat ook wel weer omdat ik soms ook dik linkerrijtje loop en meestal gewoon gemiddeld.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_160168614
Het ging mij er ook niet om dat ze mensen traag noemden, maar meer hoe het hele stuk geschreven was, allerlei subjectieve dingen als feiten presenteren en andersom.
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:05:26 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160168655
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:00 schreef La_Tramposa het volgende:
Het ging mij er ook niet om dat ze mensen traag noemden, maar meer hoe het hele stuk geschreven was, allerlei subjectieve dingen als feiten presenteren en andersom.
Dat begreep ik hoor :) ik reageerde op degene die ik quote.
  woensdag 24 februari 2016 @ 09:12:43 #33
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160168735
Ik vind het artikel wel meevallen trouwens. Het Is een beetje niveau wedstrijdlopen voor dummies, maar zoveel raars staat er niet in vind ik. Ik lees:
- Onder de 14 min kom je niet
- Rond 30 min is gemiddeld
- Vaak Is er een max van 40 min, dus als je langzamer bent dan dat: zoek daar je wedstrijd op uit en check in de uitslagen van eerdere jaren of je niet als enige achteraan loopt
- Een gewone snelle tijd Is 18-20 min
- gemiddelde vrouw Is al blij met 25 min.
pi_160168885
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:27 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Inderdaad! 3 april.
Vorig jaar liep ik daar 20-nog-wat. Ik weet niet of ik nu al echt veel aan snelheid heb gewonnen, maar ik wil in ieder geval nog wat snelheidsprikkels toevoegen de laatste weken.
Vorig jaar was het leuk in Zwolle!
Heb dan helaas al een wedstrijd staan anders had ik ook wel weer mee willen doen. :)
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_160169374
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 08:27 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Inderdaad! 3 april.
Oh ja, tuurlijk.
Beetje parcours kennis is nooit weg ;)
Dit jaar ben ik er niet bij in Zwolle, als het een week later was zou het nog wel interessant zijn, als laatste prikkel voor Hamburg.
pi_160174534
Afgelopen maand maar 1 keer hardgelopen :o Vanwege wintersport, school en ziekte. Merk dat ik het lastig heb om mezelf de deur uit te schoppen met dit soort weer. En er komen nog 2 weken van drukte en wintersport aan.

Vanavond maar weer naar de club en er zondag een langzame duurloop van maken, na 13 maart gaan we dan maar weer echt knallen en opbouwen naar de KvS
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_160174744
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 09:59 schreef Guard het volgende:

[..]

Oh ja, tuurlijk.
Beetje parcours kennis is nooit weg ;)
Dit jaar ben ik er niet bij in Zwolle, als het een week later was zou het nog wel interessant zijn, als laatste prikkel voor Hamburg.
Yep, dat parcours kan ik dromen! :P En ook best een snelle volgens mij.

Ach, die sub-20 is niet een keihard doel of absolute must of zo, maar als ik dan 5km loop dan vind ik een richttijd om mijn tanden op stuk te bijten wel leuk.

Over keiharde doelen gesproken, als ik jouw trainingen voorbij zie komen op Strava, dan verwacht ik wel vuurwerk in Hamburg.
pi_160175413
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:48 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Ach, die sub-20 is niet een keihard doel of absolute must of zo, maar als ik dan 5km loop dan vind ik een richttijd om mijn tanden op stuk te bijten wel leuk.

Over keiharde doelen gesproken, als ik jouw trainingen voorbij zie komen op Strava, dan verwacht ik wel vuurwerk in Hamburg.
Gaat het met je scheenbeenklachten inmiddels zoveel beter dan, dat je weer vaker kan trainen?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  woensdag 24 februari 2016 @ 14:38:21 #39
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_160176191
Ik heb werkelijk heerlijk gelopen vanmorgen en veel geluk gehad met de buien. Waar ik een jaar terug nog voornamelijk op de verharde (schelpen)paden liep in het duingebied, zoek ik inmiddels steeds meer de kleine kronkelpaadjes op. Dat is niet alleen betere training voor het lijf, maar ook nog eens veel mooier! Echt zó lekker!
En bonus: na eindelijk langs een podoloog te zijn gegaan en hele dure zooltjes voor mijn gewone schoenen te hebben aangeschaft begin ik daar ook echt verschil te merken, de hielspoorklacht is aan het afnemen.

https://www.strava.com/activities/501065180
Life is what you make it.
pi_160176846
quote:
14s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:38 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb werkelijk heerlijk gelopen vanmorgen en veel geluk gehad met de buien. Waar ik een jaar terug nog voornamelijk op de verharde (schelpen)paden liep in het duingebied, zoek ik inmiddels steeds meer de kleine kronkelpaadjes op. Dat is niet alleen betere training voor het lijf, maar ook nog eens veel mooier! Echt zó lekker!
En bonus: na eindelijk langs een podoloog te zijn gegaan en hele dure zooltjes voor mijn gewone schoenen te hebben aangeschaft begin ik daar ook echt verschil te merken, de hielspoorklacht is aan het afnemen.

https://www.strava.com/activities/501065180
De Kennemerduinen begint een populair stukje natuurgebied te worden ;) . Ik wil dit weekend eens de andere kant op rijden, richting de stuwwal bij Oosterbeek. Het is mij voornamelijk om de hoogtemeters te doen, want ik heb er nog een kleine 500 nodig voor de February Run Climbing Challenge op Strava.

Ik heb deze route even "geleend" van de Stuwwalloop. Die is dit jaar gelijk met de Vestingloop in Den Bosch en die doe ik liever. Dus dan maar een keer zelf lopen.

http://www.movescount.com/routes/route1379004-StuwwalTrail
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:13:42 #41
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_160177065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:04 schreef Devv het volgende:

[..]

De Kennemerduinen begint een populair stukje natuurgebied te worden ;) . Ik wil dit weekend eens de andere kant op rijden, richting de stuwwal bij Oosterbeek. Het is mij voornamelijk om de hoogtemeters te doen, want ik heb er nog een kleine 500 nodig voor de February Run Climbing Challenge op Strava.

Ik heb deze route even "geleend" van de Stuwwalloop. Die is dit jaar gelijk met de Vestingloop in Den Bosch en die doe ik liever. Dus dan maar een keer zelf lopen.

Ik kwam ook weer de nodige lopers en loopclubjes tegen. En gelijk hebben ze.
Ik heb me wel ingeschreven voor die climbing challenge, maar ben er niet mee bezig geweest. Heb toch vaak de tijd niet om de duinen in te gaan en hier in de polder liggen veel te weinig hoogtemeters.
Life is what you make it.
pi_160177350
Ja, dat is wel lastig. Ik woon ook vrij ver van echte heuvels, dus deze challenge is ook wel echt een challenge. En ik zou er normaal gesproken ook niet zoveel tijd aan besteden maar dit is wel een mooie training voor de twee Skyraces later dit jaar. En ik vind het echt leuk om over heuvels te lopen.
  woensdag 24 februari 2016 @ 15:31:00 #43
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_160177455
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 15:04 schreef Devv het volgende:

[..]

De Stuwwaltrail is leuk! Ik meen me te herinneren dat de hoogtemeters vooral in de eerste helft van het parcours zaten
F means you're fucked
pi_160177480
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 13:48 schreef indepoeier het volgende:

[..]

Hamburg is een luxe training / uitstapje met wat oud-studiegenoten, ik ga er niet heen met een keihard tijdsdoel. Beetje vorm van de dag en kijken wat de rest van plan is. Als er iemand in de groep bijvoorbeeld voor een sub4 wil gaan kan het best zijn dat ik haas ga spelen.
pi_160178167
Weet iemand of er bij de 10km op de CPC loop startvakken zijn? Voor zover ik kan vinden niet? Dat wordt lekker dringen :P
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:07:25 #46
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160178212
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:04 schreef La_Tramposa het volgende:
Weet iemand of er bij de 10km op de CPC loop startvakken zijn? Voor zover ik kan vinden niet? Dat wordt lekker dringen :P
Ik zal zorgen dat ik vooraan sta! Met mijn 1:10 uur als streeftijd mag dat toch wel?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160178235
quote:
Bij de 10km zijn er geen aparte startvakken nee. En daar wil je echt vooraan starten, dus op tijd dat startvak in! Met een beetje geluk zou je daar trouwens best richting podiumplaats kunnen gaan
pi_160178241
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:07 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik zal zorgen dat ik vooraan sta! Met mijn 1:10 uur als streeftijd mag dat toch wel?
Alles mag ;) Maar je moet je wel staande houden tussen het geelleboog dan denk ik :P
pi_160178276
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:08 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Bij de 10km zijn er geen aparte startvakken nee. En daar wil je echt vooraan starten, dus op tijd dat startvak in! Met een beetje geluk zou je daar trouwens best richting podiumplaats kunnen gaan
Ja als ik mijn geplande tijd haal, zou dat misschien realistisch zijn ja. Maar ik weet niet honderd procent zeker hoe de vorm is en je weet ook nooit wie zich ineens allemaal inschrijft natuurlijk ;) Al zullen de meeste goeien voor de HM gaan.
Maar ik ga gewoon lekker lopen, eindelijk proberen die snelle 10 eruit te knallen. En als het niet lukt probeer ik het 2 weken later in Utrecht gewoon weer :P
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:18:05 #50
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_160178509
Krijg net een mailtje van de organisatie:
quote:
Op basis van je opgegeven startvak word je ingedeeld in startgolf 1 (rood), startgolf 2 (groen) of startgolf 3 (blauw), dit om de doorstroming op het parcours te bevorderen. Op je startnummer is met een cijfer in een gekleurde cirkel aangegeven in welke golf je van start gaat. De startvakken gaan een kwartier voor de start dicht, zorg dat je ruim op tijd staat opgesteld. Bekijk de plattegrond voor de ingangen van de startgolven.
Maar dat geldt dan alleen voor de HM?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_160178724
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:18 schreef flipsen het volgende:
Krijg net een mailtje van de organisatie:

[..]

Maar dat geldt dan alleen voor de HM?
Klopt ja, ik heb ook geen tijd hoeven opgeven volgens mij.
pi_160178902
Er zijn wel startgolven, maar volgens mij mag je dan zelf kiezen in welke golf je start.
  woensdag 24 februari 2016 @ 16:58:15 #53
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160179499
quote:
Toen ik daar de 10 liep waren er wel startvakken hoor. Een stuk of 4.

Maar in welk startvak je ook staat, zorg sowieso dat je voorin start. Drukke bedoening daar.
pi_160179939
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 16:58 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Toen ik daar de 10 liep waren er wel startvakken hoor. Een stuk of 4.

Maar in welk startvak je ook staat, zorg sowieso dat je voorin start. Drukke bedoening daar.
Mja wat MrB zegt je kan zelf bepalen waar je start dus...
pi_160179966
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 14:09 schreef Cynic het volgende:

[..]

Gaat het met je scheenbeenklachten inmiddels zoveel beter dan, dat je weer vaker kan trainen?
Ja, eigenlijk wel. Kwestie van heel langzaam de trainingsdruk iets opvoeren en beginnen met een korte, rustige midweekse training. Die midweekse training daarna steeds verder opgebouwd, hoegenaamd zonder klachten.

Mijn ervaring met shinsplints is dan ook vooral: neem rust om te herstellen, forceer niets en heb geen haast. Als ik alle mensen met klachten hier zie voorbijkomen die dan ook nog binnenkort de marathon willen lopen dan vraag ik me af of ze over een half jaar nog steeds hardlopen joggen.

De pest met shinsplints vond ik altijd dat je onder het lopen bijna niets voelt, maar de dag(en) erna wel weer. Dat maakt het zo moeilijk "luisteren" naar je lichaam.

Maar goed, ik ben dus al een tijdje vrijwel shinsplintvrij en het lopen gaat met gemiddeld 2x per week erg lekker, dus we gaan weer op PR-jacht!
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:36:23 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160181314
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 17:17 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mja wat MrB zegt je kan zelf bepalen waar je start dus...
Dat is dan na 2014 veranderd.

Edit: 3 startgolven op de 10 km. Zie website
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:36:55 #57
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_160181326
ik kwam toevallig net een foto tegen op FB van five fingers.... dit roept bij mij de vraag op of ze nog wel zo populair zijn als voorheen of is de ype een beetje over?

[ Bericht 1% gewijzigd door rechtsedirecte op 24-02-2016 21:15:46 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:40:43 #58
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160181427
Vorig jaar ging ik iets later het startvak van de 10k in - met startgolven - en kwam daardoor zodanig in de file dat ik ergens belandde waar ik niet hoorde (50 min oid).

Ik zou dus bijtijds op je plek gaan staan :Y
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:42:46 #59
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160181488
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:40 schreef Quoi het volgende:
Vorig jaar ging ik iets later het startvak van de 10k in - met startgolven - en kwam daardoor zodanig in de file dat ik ergens belandde waar ik niet hoorde (50 min oid).

Ik zou dus bijtijds op je plek gaan staan :Y
Ach, dat is minder erg dan in een te langzaam startvak :)
  woensdag 24 februari 2016 @ 18:47:17 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_160181578
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:42 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ach, dat is minder erg dan in een te langzaam startvak :)
Mwah. Ik liep me stuk 8)7

Uiteindelijk loopt toch alles door elkaar daar.
  woensdag 24 februari 2016 @ 19:01:31 #61
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_160181938
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:47 schreef Quoi het volgende:

[..]

Mwah. Ik liep me stuk 8)7

Uiteindelijk loopt toch alles door elkaar daar.
Dat is wel jammer ja :(

Ik startte achterin, Was mijn 2e loopje, dus Had een bescheiden schatting van mijn eindtijd gemaakt (70 min). Oeps.
Was aardig doorrennen toen het eenmaal mocht om nog binnen de 65 min te finishen :@
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 19:04:41 #62
155227 crew  Guppy
dus
pi_160182036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 18:36 schreef rechtsedirecte het volgende:
ik kwam toevallig net een foto tegen op FB van five fingers.... dit ripe bij mij de vraag op of ze nog wel zo populair zijn als voorheen of is de ype een beetje over?
Je hoort er nog maar heel weinig over vind ik
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160182070
Bij de CPC ga ik standaard een kwartier voor tijd in de rij staan voor een startvak in het midden. Dat zit dan allang vol, dus sta ik nog buiten de hekken wanneer het startschot valt, en daarna lopen eerst alle startvakken (dus tot en met de allerlangzaamste) helemaal leeg voordat wij allemaal mogen vertrekken.

Kortom, de organisatie bij de CPC is kut, en als je een goede tijd wil lopen moet je heel vroeg aan de start staan.
  Moderator woensdag 24 februari 2016 @ 19:09:41 #64
155227 crew  Guppy
dus
pi_160182208
Ik wilde gaan lopen, maar ik kreeg de moeder aller YURkaks op bezoek :') nou ja, ik was m'n Garmin toch al vergeten, dus ach
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160182905
Ik sluit gewoon ergens achter in de rij aan. De tijd die verloren gaat in het begin haal ik wel weer in. Ik ga toch geen PR's lopen.
pi_160183706
Vorig jaar kwartier voor tijd startvak ingegaan want ik was gezellig met iemand aan het bijkletsen, nergens last van gehad. Zin in CPC :)
pi_160184457
Ik loop geen CPC, maar RIco Salvettiloop. Ik gok dat ze daar geen startgolven hebben :D
pi_160185173
Mag ik in de OP?

1
2
 [b] 2 april - [url=http://www.atvscorpio.nl/wedstrijden/rondje-vrachelen]Rondje Vrachelen (Oosterhout)[/url][/b]
[*] mosselmossel - 10km

1
2
 [b] 28 april - [url=http://www.sportservicescholten.nl/wielenloop/WIelenloop (Rosmalen)[/url][/b]
[*] mosselmossel - 5km
  woensdag 24 februari 2016 @ 21:12:08 #69
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_160186227
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:46 schreef mosselmossel het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Nee.
pi_160186301
quote:
6s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:12 schreef GotC het volgende:

[..]

Nee.
Mooi! Anders ziet iedereen die vijf weken van elk weekend een loopje :D
pi_160186526
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2016 20:27 schreef mosselmossel het volgende:
Ik loop geen CPC, maar RIco Salvettiloop. Ik gok dat ze daar geen startgolven hebben :D
1 startgolfje, alle afstanden ineens.
Ik heb er wel zin in ^O^
  woensdag 24 februari 2016 @ 21:21:48 #72
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_160186655
Pfff hier al 4 dagen koorts, die nu weg lijkt te ebben... Dat is het aantal dagen dat je koorts hebt gehad niet lopen vanaf het moment dat je koortsvrij bent toch?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_160186731
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:18 schreef Guard het volgende:

[..]

1 startgolfje, alle afstanden ineens.
Ik heb er wel zin in ^O^
Op welk tempo loop jij die 10 eigenlijk? Wie weet kunnen we elkaar hazen. Aangezien ik 5 loop.
pi_160187025
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:23 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Op welk tempo loop jij die 10 eigenlijk? Wie weet kunnen we elkaar hazen. Aangezien ik 5 loop.
Ik doe ook 5, steffelonio loopt de 10 dacht ik.
pi_160187123
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:30 schreef Guard het volgende:

[..]

Ik doe ook 5, steffelonio loopt de 10 dacht ik.
Ow. Dan ga ik wel niet voor het podium. :)

edit: ik zit even de uitslag van vorig jaar te bekijken. Die had ik toch niet gehaald :D
pi_160187924
quote:
99s.gif Op woensdag 24 februari 2016 21:32 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ow. Dan ga ik wel niet voor het podium. :)

edit: ik zit even de uitslag van vorig jaar te bekijken. Die had ik toch niet gehaald :D
Aangezien ze niet aan een podium doen voor leeftijdsklassen in de 5 ga ik voor een PR als hoogst haalbare.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')