Zal wel meetapparatuur zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:48 schreef Rossdale het volgende:
Weet iemand wat de rare bobbel op de neus van de McLaren was gisteren?
[ afbeelding ]
Ja waarschijnlijk, of opzettelijk de luchtstroom over de neus verstoren om iets te simuleren?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zal wel meetapparatuur zijn
Wie zitten er dan allemaal aan die muur ?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zitten normaal gesproken al achterin de pitbox
Radio- en meetapparatuur.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:48 schreef Rossdale het volgende:
Weet iemand wat de rare bobbel op de neus van de McLaren was gisteren?
[ afbeelding ]
helemaal niets. Het is HTML-code en dat moet een FA/ER fixenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik heb een nieuw deel geopend maar de OP is een zooitje, wat heb ik fout gedaan?
teambaas, strateeg en de mensen die normaal gesproken met de coureurs communicerenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:51 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Wie zitten er dan allemaal aan die muur ?
Oh, ok.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
helemaal niets. Het is HTML-code en dat moet een FA/ER fixen
Die kunnen er niets mee. Alleen een aantal donkerblauwen kunnen datquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Oh, ok.
Even wachten op Nattekat dus of Bloem
Max zit al bijna aan zn startnummer, dat zal wel goedkomenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren is Sainz tot 55 ronden gekomen.. zijn startnummer.. Nu maar hopen dat dit geen voorteken is voor Max
Ze moeten Max vandaag gewoon 69 ronden laten rijdenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 10:57 schreef Meike26 het volgende:
Gisteren is Sainz tot 55 ronden gekomen.. zijn startnummer.. Nu maar hopen dat dit geen voorteken is voor Max
Hoop stiekem toch wel dat hij naar de 100 kan, zou fijn zijn met nieuwe motor, versnellingsbak etcquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten Max vandaag gewoon 69 ronden laten rijden
Testing timesheet at 10.15amquote:
Ik denk het niet. Het staat bij turn 13 en dat is een bocht rechtsaf, dus staat hij in de goede rijrichting.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Hij staat achterstevoren neem ik aan, aan de curbs te zien? Dan hoop ik inderdaad niet dat de bak is vastgeslagen
Nee, hij staat niet achterstevoren, kijk maar naar de opening in de muur van de marshalls, die is altijd tegen de richting in open. Gewoon aan de kant gezet dus.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:45 schreef Rossdale het volgende:
Hij staat achterstevoren neem ik aan, aan de curbs te zien? Dan hoop ik inderdaad niet dat de bak is vastgeslagen
Iets recenter;quote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:47 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Testing timesheet at 10.15am
1. Sebastian Vettel, Ferrari, 1:24.940, 24 laps; 2. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:25.223, 29 laps; 3. Nico Rosberg, Mercedes, 1:25.295, 50 laps; 4. Sergio Perez, Force India, 1:25.692, 29 laps; 5. Jolyon Palmer, Renault, 1:26.394, 27 laps; 6. Valtteri Bottas, Williams, 1:26.501, 23 laps; 7. Max Verstappen, Toro Rosso, 1:27.346, 25 laps; 8. Pascal Wehrlein, Manor, 1:28.442; 21 laps; 9. Esteban Gutierrez, Haas, 1:28.996, 6 laps; 10. Marcus Ericsson, Sauber, 1:29.936, 28 laps; 11. Fernando Alonso, McLaren, 1:38.411, 28 laps
Nog niet bekendquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Weer de bak, net als Sainz gister?
Dan zal Max wel een foutje gemaakt hebbenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:54 schreef franklop het volgende:
[..]
Nog niet bekend
Werd wel veel gelachen, wellicht dat het dan meevalt. Of de toro rosso monteurs hebben gewoon een goede bui
quote:The curse of the timesheet update has struck again!
Nico Rosberg has just beaten Sebastian Vettel's two fastest times from the test so far and re-taken over top spot with a new best lap of 1:24.867.
of hij kwam zonder benzine te staan. Wordt ook wel gedaan tijdens testenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:55 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Dan zal Max wel een foutje gemaakt hebben
Laten we maar van het slechtste scenario uitgaan en dat het toch met de bak mis is gegaanquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of hij kwam zonder benzine te staan. Wordt ook wel gedaan tijdens testen
quote:No news on why Max Verstappen stopped out on track. I'm told the team is still investigating. #F1
twitter:autosportlive twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 12:08:30The Toro Rosso has just fired back up in the garage. Sounded healthy. #F1 reageer retweet
Maakt het toch niet veel erger dan wanneer een ander een bak heeft gemaakt die het niet doet?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:08 schreef Meike26 het volgende:
Ik mag toch hopen dat het niet die zelf gemaakte versnellingsbak is..
Ghehehequote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:21 schreef Nymphetic13 het volgende:
En hij is weer onderweg hoor dames
Volledig: http://www.autosport.com/(...)127109957.1456144278quote:Toro Rosso's late switch to Ferrari engines for the 2016 Formula 1 season has led to "many compromises" on its STR11, according to Carlos Sainz Jr.
The deal for the Italian team to replace Renault with 2015-spec Ferrari power units was only completed at the start of December, with Sainz admitting Toro Rosso did not expect to have its car ready for this week's first test.
But after completing 55 laps on the opening day before a gearbox problem curtailed his running, Sainz said he was still pleased with the start.
"There are many compromises, both in the aero, and a lot of parts not being here yet," said Sainz.
quote:Ricciardo goes quickest with a 1m24.298s, 0.569s quicker than Rosberg.
Ricciardo goes quickest with a 1m24.298squote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:15 schreef Frozen-assassin het volgende:
Fastest laps of testing so far
1. Nico Rosberg, Mercedes, 1:24.867, medium tyres, Day Two
2. Sebastian Vettel, Ferrari, 1:24.939, medium tyres, Day One
3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:24.965, medium tyres, Day Two
4. Lewis Hamilton, Mercedes, 1:25.409, medium tyres, Day One
5. Sergio Perez, Force India, 1:25.692, medium tyres, Day Two
6. Valtteri Bottas, Williams, 1:25.872, medium tyres, Day Two
Als je de banden in acht neemt zitten ze er nog 2 seconde vanafquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:35 schreef bedachtzaam het volgende:
Gaat hard, nog maar 9 tienden verwijderd van de snelste tijd die vorig jaar gezet werd.
Klopt ja, wilde het net gaan aanvullenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:37 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Als je de banden in acht neemt zitten ze er nog 2 seconde vanafMerc deed vorig jaar 1.22.7 op de meds
Ik verwacht dat Mercedes en Ferrari volgende week in de lage 1.21, hoge 1.20 gaan rijdenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Klopt ja, wilde het net gaan aanvullen
Softs, niet meds.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:37 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Als je de banden in acht neemt zitten ze er nog 2 seconde vanafMerc deed vorig jaar 1.22.7 op de meds
quote:Mercedes driver Rosberg ends the day on top with a 1:22.792 on Softs
Denk dat ze eerst nog wat meer willen leren over de motor etc voordat ze echt voor de snelheid gaanquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:46 schreef Kikopuz het volgende:
Wanneer gaat die Torro Rosso over op zachtere banden?
Alleen in Q3 van de kwalificatie naar ik begrepen hebquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:54 schreef VacaLoca het volgende:
Wanneer kunnen we die ultra-softs zien in GP weekenden? Alleen Monaco of meerdere GP's en dan alleen in Quali of ook in Race?
Nee, Ultrasoft is voor de straten circuits. 1ste keer zal waarschijnlijk Monaco zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen in Q3 van de kwalificatie naar ik begrepen heb
Ze mogen kiezen uit 3 door Pirelli voorgekozen compounds. En moeten er daar 2 van gebruikenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:57 schreef nils7 het volgende:
Ze mogen dit jaar de compounds toch kiezen?
ah ok. Door de drukte berichtgeving rond de banden een beetje gemistquote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:57 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Nee, Ultrasoft is voor de straten circuits. 1ste keer zal waarschijnlijk Monaco zijn
En van de zachtste die voor dat weekend beschikbaar is wordt er 1 speciaal voor Q3 apart gehouden.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 12:57 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Ze mogen kiezen uit 3 door Pirelli voorgekozen compounds. En moeten er daar 2 van gebruiken
True, daar had ik het inderdaad aan moeten zienquote:Op dinsdag 23 februari 2016 11:49 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee, hij staat niet achterstevoren, kijk maar naar de opening in de muur van de marshalls, die is altijd tegen de richting in open. Gewoon aan de kant gezet dus.
Is dat niet die van vorig jaar?quote:
quote:“Ik ben tevreden over hoe het vanochtend is gegaan”, vertelt Max direct na de sessie aan Verstappen.nl. “We hebben veel ronden kunnen rijden. We zijn nog niet echt bezig met de afstelling van de auto, of met snelle tijden. Het is nu vooral zaak om veel data te verzamelen, en ons doel voor vanmiddag is dan ook om dit te doen door weer veel ronden te rijden”, aldus Verstappen, die nog toevoegt dat hij niet weet waarom de auto stilviel.
Hier is het goed te zienquote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:48 schreef franklop het volgende:
Waar is het gemeld dan dat het een ploffer was?
twitter:f1writers twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:45:55VIDEO: Remember Joylon Smoke is bad... #F1 https://t.co/TfW78VbKgi video @lociri11 reageer retweet
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 14:49 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Hier is het goed te zientwitter:f1writers twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 14:45:55VIDEO: Remember Joylon Smoke is bad... #F1 https://t.co/TfW78VbKgi video @lociri11 reageer retweet
twitter:RenaultSportF1 twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:02:05From our own special analysis (no tech. person involved), we think the car tried to tweet, realised it couldn't & reverted to smoke signals. reageer retweet
Hilarisch.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:04 schreef franklop het volgende:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:02:05From our own special analysis (no tech. person involved), we think the car tried to tweet, realised it couldn't & reverted to smoke signals. reageer retweet
Ik val van m'n stoel....quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:04 schreef franklop het volgende:
twitter:RenaultSportF1 twitterde op dinsdag 23-02-2016 om 15:02:05From our own special analysis (no tech. person involved), we think the car tried to tweet, realised it couldn't & reverted to smoke signals. reageer retweet
Maldonado doet het iig wel goedquote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Beach het volgende:
max kan geen potten breken zie ik
laatste
Wat heeft die er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Maldonado doet het iig wel goed![]()
Ow wacht
quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:49 schreef Beach het volgende:
max kan geen potten breken zie ik
laatste
quote:“Ik ben tevreden over hoe het vanochtend is gegaan”, vertelde Max direct na de sessie aan Verstappen.nl. “We hebben veel ronden kunnen rijden. We zijn nog niet echt bezig met de afstelling van de auto, of met snelle tijden. Het is nu vooral zaak om veel data te verzamelen, en ons doel voor vanmiddag is dan ook om dit te doen door weer veel ronden te rijden”, aldus Verstappen, die nog toevoegde dat hij niet weet waarom de auto stilviel.
Doet hij goed.quote:
Ik heb expres nog even niets gezegd erover, in het beginsel wist ik ook niet wat ik er van moest vinden maar nu vind ik het zeker een mooie bolide om te zien.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:25 schreef Geralt het volgende:
Ik zei toch dat ik die Red Bull spuuglelijk vond? Nu ik hem een paar keer op grote foto's gezien heb vind ik het toch wel wat hebben eerlijk gezegd.
Ik kom dus bij deze terug op eerder gedane uitspraken van mezelf
Je doet je nick eer aanquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:30 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik heb expres nog even niets gezegd erover, in het beginsel wist ik ook niet wat ik er van moest vinden maar nu vind ik het zeker een mooie bolide om te zien.
Het zal mij niet verbazen als Haas en Manor straks gelijk of beter dan de Sauber zijn (wat mij de minste lijkt)quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:25 schreef nils7 het volgende:
Het blijft testen maar ben wel blij dat Haas en Manor erbij lijken te zitten.
Met Max komt wel goed, die zijn echt nog niet met tijden bezig.
Lange runs en snelste tijd zelfs met een medium compound (de rest of zacht of zachter dan dat).
Doet me denken aan deze van z'n ouwequote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:28 schreef Geralt het volgende:
Overigens vind ik die kale TR ook wel wat hebben. Van mij hoeven er geen stickers meer op hoor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
sauber moet nog met nieuwe wagen en motor komen hèquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als Haas en Manor straks gelijk of beter dan de Sauber zijn (wat mij de minste lijkt)
Alsof die het budget hebben om grote stappen te maken. Dat ze nu nog met de oude auto rijden betekend alvast een achterstandquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:36 schreef franklop het volgende:
[..]
sauber moet nog met nieuwe wagen en motor komen hè
klopt, maar geef het enkel aan dat ze nog wel sneller zouden moeten kunnenquote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:39 schreef opreis het volgende:
[..]
Alsof die het budget hebben om grote stappen te maken. Dat ze nu nog met de oude auto rijden betekend alvast een achterstand
Moeten kunnen ja... Een motor + motorrijder gaat ook harder als je op zijn rug "If you can read this, the bitch fell off" kan lezen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:41 schreef franklop het volgende:
[..]
klopt, maar geef het enkel aan dat ze nog wel sneller zouden moeten kunnen
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Veel meer rondjes gereden maar vooral geen intentie om snelle tijden te rijden. Als het andersom was geweest hadden we daar ook geen conclusies uit moeten trekken.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef opreis het volgende:
Max zn tijd sneller dan die van Sainz gister
Maar het voelt wel altijd beter dan wanneer het andersom zou zijnquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:26 schreef aesop het volgende:
[..]
Dat zegt natuurlijk niet zoveel. Veel meer rondjes gereden maar vooral geen intentie om snelle tijden te rijden. Als het andersom was geweest hadden we daar ook geen conclusies uit moeten trekken.
Hoezo? Niet iedereen hier haat Sainz. Pas zag ik op dacht de fp dat iemand hoopte dat Sainz flink vernederd zou worden. Leuke fan ben je danquote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:32 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar het voelt wel altijd beter dan wanneer het andersom zou zijn
Tuurlijk haar niet iedereen Sainz, maar ik denk dat minstens 99% toch het liefst ziet dat Sainz om zn oren gereden wordt door onze Max of niet dan?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoezo? Niet iedereen hier haat Sainz. Pas zag ik op dacht de fp dat iemand hoopte dat Sainz flink vernederd zou worden. Leuke fan ben je dan
Dat is verboden op dit forum. Altijd halsstarrig vasthouden aan een eerder gegeven mening.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 16:25 schreef Geralt het volgende:
Ik zei toch dat ik die Red Bull spuuglelijk vond? Nu ik hem een paar keer op grote foto's gezien heb vind ik het toch wel wat hebben eerlijk gezegd.
Ik kom dus bij deze terug op eerder gedane uitspraken van mezelf
Ik trek mij al 15 jaar lang totaal niets aan van regeltjes op FOK! en dat was ik ook nu niet voornemens te doen.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 18:59 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dat is verboden op dit forum. Altijd halsstarrig vasthouden aan een eerder gegeven mening.
Zeg, heb jij weer eens te veel gezopen?quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik trek mij al 15 jaar lang totaal niets aan van regeltjes op FOK! en dat was ik ook nu niet voornemens te doen.
Ik vind hem er best gaaf uitzien in die matte livery![]()
hap hap hap.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 15:52 schreef Beach het volgende:
[..]
Wat heeft die er nou weer mee te maken?
Nee echt, hij moet gezopen hebben.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:42 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
hap hap hap.
De troll mag niet getrollt worden.
Mooiste wagen van 2016quote:
Inderdaad, wtf...quote:Formula 1 teams have agreed to the introduction of a radical elimination style qualifying format as part of a move to improve the show.
After hours of discussion in Geneva between team bosses and F1 chiefs regarding future ideas, sources have revealed that some proposals gained support.
One of them is for an elimination style of qualifying, where the slowest car at certain segments is eliminated.
Although details of the new qualifying format have not been confirmed, sources have revealed that an outline agreement is in place for the system.
The rule changes still need approval by the FIA's World Motor Sport Council next month, but it is understood that the plan is to have it come in as early as this year.
How it works
Q1
-16 minutes duration;
- After 7 minutes, the slowest driver is eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 15 progress to Q2.
Q2
- 15 minutes duration;
- After 6 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 7 drivers eliminated, 8 progress to Q3.
Q3
- 14 minutes;
- After 5 minutes, slowest driver eliminated;
- Slowest driver eliminated every 1 minute 30 seconds thereafter until the chequered flag;
- 2 drivers left in final 1 minute 30 seconds.
Time ballast
The F1 Commission also discussed a penalty system whereby extra time is added to each drivers' qualifying time on the basis of championship positions.
A study was conducted using the 2015 Abu Dhabi GP with the championship leader having four seconds added to his qualifying time, with everyone else taking extra time on a sliding scale.
It is understood that this could be combined with the elimination system.
Bodywork delay
Teams have also agreed to delay a final decision on 2017 bodywork rules until April 30 following a disagreement about the scope of aerodynamic changes.
Also discussed was the potential abandonment of the 100kgs fuel limit from 2017 on the basis that the faster cars will require more fuel to run at their fuel potential.
McLaren and Red Bull were reportedly in favour of such a move, but it was not passed. The more likely compromise will be a 105kgs limit.
Met de gebruikte banden erbij:quote:Op dinsdag 23 februari 2016 19:22 schreef sasquatsch het volgende:
Voor de volledigheid nog even de tijden van vandaag:
Morgen met een nieuwe neus zelfs...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef Ferry_76 het volgende:
Interssante nieuwe bargeboards op de Merc vandaag: http://www.jamesallenonf1(...)lds-on-high-mileage/
ok ik geeft toe dat ik niet zoveel F1 kijk als 10, 15 jaar geleden maar ik heb Olav Mol dat woord nog nooit horen gebruiken....,,quote:Op dinsdag 23 februari 2016 23:36 schreef Dauthi het volgende:
Al ruim 20 jaar op tv als woord, dus het is jargon
Uiterlijk?quote:Op woensdag 24 februari 2016 00:30 schreef twiFight het volgende:
Komt ook omdat er geen ladingdekkende nederlandse term voor is.
Jawel is er wel, livery is huisstijlquote:Op woensdag 24 februari 2016 00:30 schreef twiFight het volgende:
Komt ook omdat er geen ladingdekkende nederlandse term voor is.
Uiterlijk betreft ook de vormgeving van de neus en de vleugel en de livery is dat niet. Ik zou zeggen: kleur samenstelling.quote:
Natuurlijk. Hoe harder Sainz vernederd wordt, hoe beter voor Max.quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Hoezo? Niet iedereen hier haat Sainz. Pas zag ik op dacht de fp dat iemand hoopte dat Sainz flink vernederd zou worden. Leuke fan ben je dan
Helemaal niet, Sainz moet de sterren van de hemel rijden en geweldige dingen laten zien. Als Max hem dan alsnog in alles kan verslaan dan is dat pas goed voor hem.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Natuurlijk. Hoe harder Sainz vernederd wordt, hoe beter voor Max.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
Thnxquote:
Uiteindelijk is verreweg de meest objectieve vergelijking die je kan maken, de vergelijking met een teamgenoot. Als ze het beiden goed doen, kan dat ook aan de auto liggen, temeer daar ze zich nog niet tegen andere teamgenoten dan elkaar hebben bewezen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 08:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Helemaal niet, Sainz moet de sterren van de hemel rijden en geweldige dingen laten zien. Als Max hem dan alsnog in alles kan verslaan dan is dat pas goed voor hem.
Anders kunnen ze max net zo goed naast een Ericcson ofzo zetten.
Gefeliciteerd man! Altijd mooi als iemand zijn droom kan verwezelijken!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
Dit. Van competitie worden coureurs beter. Daarom was ik vorig jaar ook zo blij dat Sainz het ook zeer goed deed, al zag je dat niet altijd terug in de resultatenquote:Op woensdag 24 februari 2016 08:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Helemaal niet, Sainz moet de sterren van de hemel rijden en geweldige dingen laten zien. Als Max hem dan alsnog in alles kan verslaan dan is dat pas goed voor hem.
Anders kunnen ze max net zo goed naast een Ericcson ofzo zetten.
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
neuh, was een niet helemaal vastzittend wiel na het oefenen van een pitsstopquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Zou Toro Rosso problemen hebben met de koeling? Die sidepodopeningen zijn ook wel erg krap dit jaar op hun auto.
Bij mij werkte ie gewoonquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:19 schreef King_Merc het volgende:
Is er nog geen Ted,s notebook van gisteren ?
Gefeliciteerd man!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
Ik vind die ook wel wat hebben.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:28 schreef Rossdale het volgende:
Carlos heeft wel een toffe helm trouwens, een stuk mooier dan die van Max
[ afbeelding ]
Nice, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 24 februari 2016 09:07 schreef nils7 het volgende:
Wil het hier toch even meldenomdat ik er toch wel trots op ben
, want heb eindelijk mijn/een (droom) baan gevonden in de auto-industrie
![]()
Toch wel een mijlpaal voor een F1-liefhebber![]()
Helaas niet bij een automerk wat in de F1 zit, nu ik erover nadenk doen ze helemaal niks in de racerij (volgens mij).
Wil verder niet in detail treden dan dit iig. maar wilde het wel even kwijt. Ben wel happy![]()
![]()
![]()
Jaquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man!![]()
Werkzaam in omgeving Tilburg?
Racerij misschien, F1 denk het niet.quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
En wat niet is kan nog komen (misschien kun je ze die richting op sturen).
Thnxquote:Op woensdag 24 februari 2016 09:51 schreef caspervc het volgende:
[..]
Gefeliciteerd man! Altijd mooi als iemand zijn droom kan verwezelijken!
THnxquote:
Thnxquote:
't kan erger:quote:
Formule E?quote:Op woensdag 24 februari 2016 10:59 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ja
[..]
Racerij misschien, F1 denk het niet.
Er zijn alleen weinig klasses waar ze in terecht kunnen, zullen reglement wijzigingen moeten komen vrees ik.
[..]
Thnx
[..]
THnx
[..]
Thnx
Ja die zou wel kunnenquote:
Bij mij nu ookquote:Op woensdag 24 februari 2016 10:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Bij mij werkte ie gewoon
http://www.skysports.com/(...)rcelona-test-day-two
Nice! Lijkt me een zeer mooie plek op te werken, maar heb daar een hele verkeerde vooropleiding voorquote:
Het is gewoon een fabriek dus van IT, Montage tot aan HR zijn er mensen werkzaam dus wellicht zit er iets voor je bij. Tenzij je Verzorgende ofzo gedaan hebtquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:27 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Nice! Lijkt me een zeer mooie plek op te werken, maar heb daar een hele verkeerde vooropleiding voor
quote:Op woensdag 24 februari 2016 11:30 schreef Peterselieman het volgende:
Ferrari heeft nog geen rondje gereden vandaag. Opvallend
quote:We have yet to see Raikkonen in the Ferrari, but the team is expecting to be out before lunch after fuel system checks have taken up its morning
Chemische achtergrond. Misschien accuzuur maken ofzo maar daar blijft het dan wel bijquote:Op woensdag 24 februari 2016 11:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Het is gewoon een fabriek dus van IT, Montage tot aan HR zijn er mensen werkzaam dus wellicht zit er iets voor je bij. Tenzij je Verzorgende ofzo gedaan hebt
Goed Nederlands woord.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:43 schreef Zorro het volgende:
Ik heb het ook altijd een kijk-eens-wat-ik-er-een-verstand-van-heb-woord gevonden.
Beter gewoon een goed Nederlands woord gebruiken. Design of zo.
quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Goed Nederlands woord.
Design.
Bijna
quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:43 schreef Zorro het volgende:
Ik heb het ook altijd een kijk-eens-wat-ik-er-een-verstand-van-heb-woord gevonden.
Beter gewoon een goed Nederlands woord gebruiken. Design of zo.
Want design is een mooi Nederlands woord.quote:Op woensdag 24 februari 2016 12:43 schreef Zorro het volgende:
Ik heb het ook altijd een kijk-eens-wat-ik-er-een-verstand-van-heb-woord gevonden.
Beter gewoon een goed Nederlands woord gebruiken. Design of zo.
Tot ze bij de eerste race komen en de Merc al na twee rondjes stil staat met problemen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:00 schreef franklop het volgende:
Mercedes dat ook echt het testschema aanpast vanwege het 'onverwachte aantal kilometers' dat ze gemaakt hebbenze delen de dagen nu maar op in 2n
Daarom werkt het niet en is het gewoon onzin. Het is nu eenmaal sneller om minder gewicht mee te nemen en meer te liften en coasten dan meer gewicht en vol gas te rijden.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:58 schreef opreis het volgende:
Er wordt trouwens ook gesproken over de fulllimit die omhoog gaat van 100kg naar 105kg per race zodat er minder gelift en coast hoeft te worden. Maar ik meen begrepen te hebben dat sommige teams sowieso al met minder dan 100kg de race begonnen omdat het gewoon minder gewicht is dat je mee hoeft te nemen in de race. Hoe zou dit dan helpen? En hadden ze ook niet een limiet op het aantal kg's brandstof dat je per minuut/ronde(?) mocht gebruiken? Zolang die limiet erop zit is het ook lastiger om meer brandstof op te maken.
Ik dacht, dit is zo obvious, om nog maar zo'n mooi Nederlands woord te gebruiken, dat een smiley (nog zo'n...) overbodig is.quote:Op woensdag 24 februari 2016 13:15 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want design is een mooi Nederlands woord.
O haha. Die zag ik idd niet.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:16 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik dacht, dit is zo obvious, om nog maar zo'n mooi Nederlands woord te gebruiken, dat een smiley (nog zo'n...) overbodig is.
Helaas.
Ze zijn gewoon rustig die motor aan het proberen aangezien ze volgende week toch een andere auto hebben (respect voor ze, zo rap).quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:56 schreef aesop het volgende:
Nu bijna iedereen op medium rijdt zit Toro Rosso er goed bij. Een hele geruststelling voor de vele bezorgde fans nav de laatste plek van Max gisteren.
Maar Sainz is vandaag wel een stuk sneller dan Max...o jee, daar gaan we weer....
quote:Up at Turns 1-3 again. Interesting watching Sainz chase Hamilton with both on the medium tyre. Sainz has gradually lost ground and doesn't accelerate as well out of Turn 2 but otherwise the STR again looks a decent chassis.
There is not much to choose between them on corner entry, though the Merc is obviously travelling a bit faster when it gets there...
The works Merc and Ferrari are noticeably faster than others under acceleration up the hill from Turn 1 to Turn 3, but it's difficult to split them. The 2015 Ferrari engined STR is next best, a step ahead of the works Renault and the similarly-powered Red Bull RB12.
Blijft wachten tot de kwalificatie en race in Australië, maar qua betrouwbaarheid lijkt het vooralsnog wel goed te zittenquote:Op woensdag 24 februari 2016 16:20 schreef opreis het volgende:
Voorlopig ben ik wel voorzichtig optimistisch over de TR als ik het zo bekijk en lees
En qua vermogen lijken ze ook voor de RB en de Renault te zitten, wat iig voor het begin van het seizoen wel fijn is, want dan hebben ze de overstap niet voor niets gedaan.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Blijft wachten tot de kwalificatie en race in Australië, maar qua betrouwbaarheid lijkt het vooralsnog wel goed te zitten
Al was dat bij de Ferrari al niet echt een issue.
Ik denk als je ongerust wordt van de resultaten na de eerste 2 testdagen dat je pas kort F1 fan bent.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:56 schreef aesop het volgende:
Nu bijna iedereen op medium rijdt zit Toro Rosso er goed bij. Een hele geruststelling voor de vele bezorgde fans nav de laatste plek van Max gisteren.
Maar Sainz is vandaag wel een stuk sneller dan Max...o jee, daar gaan we weer....
Er wordt echt teveel naar de rondetijden gekeken. Het aantal KM's wat gemaakt wordt is belangrijker.quote:Op woensdag 24 februari 2016 15:56 schreef aesop het volgende:
Nu bijna iedereen op medium rijdt zit Toro Rosso er goed bij. Een hele geruststelling voor de vele bezorgde fans nav de laatste plek van Max gisteren.
Maar Sainz is vandaag wel een stuk sneller dan Max...o jee, daar gaan we weer....
Zo'n b-spec is nooit in een week ontwikkeld, ontworpen en gefabriceerd.. gezien de reacties van Max en Toro Rosso was het echt gewoon zo gepland en was de eerste focus om vooral de motor + toebehoren deze eerste dagen te testen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:51 schreef Dauthi het volgende:
Het enige waar die zich zorgen over zou moeten maken is de spec b van Torro Rosso. Stond die werkelijk zo gepland of is het een nieuw plan nadat bleek dat de auto op dag 1 toch niet goed was?
Het lijkt me dat dat al in de planning zat. In 1 week kan je toch nooit nog nieuwe onderdelen ontwerpen en toepassen.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:51 schreef Dauthi het volgende:
Het enige waar die zich zorgen over zou moeten maken is de spec b van Torro Rosso. Stond die werkelijk zo gepland of is het een nieuw plan nadat bleek dat de auto op dag 1 toch niet goed was?
Precies.quote:Op woensdag 24 februari 2016 16:50 schreef Fopje het volgende:
[..]
Er wordt echt teveel naar de rondetijden gekeken. Het aantal KM's wat gemaakt wordt is belangrijker.
Kilometers maken en kijken dat alles goed werkt. Een paar snelle rondjes kunnen misschien op het einde nog even gemaakt worden van de volgende test met de B-spec auto.quote:Technisch directeur James Key is zeer tevreden over de dinsdag in Barcelona, want de nieuwe STR11 legde 121 rondjes af over Circuito de Barcelona Catalunya. "Om 121 rondjes te rijden op de tweede dag van een test is extreem veelbelovend", zei Key.
Ik denk eerder dat ze kijken hoe de auto zich gedraagt op softs. Misschien dat ze morgen de supersofts eronder gooien om het zelfde te doen. Echt pushen zullen ze pas volgende week gaan doen vermoed ik.quote:Op woensdag 24 februari 2016 17:19 schreef franklop het volgende:
Sainz naar buiten op softs, even kijken of ze voor een snelle run gaan of lange run op die banden
Livery is het alleen als het kleurschema een relatie tussen de 'drager' en een ander persoon of bedrijf aangeeft. Nu is dat op dit moment in de F1 niet het geval, maar als de kleur geen direct verband heeft met de hoofdsponsor is het dus geen Livery maar een Paintscheme (bijvoorbeeld de test-kleuren tijdens een off-season test zoals volledig zwart met witte letters).quote:
Ok.quote:Op woensdag 24 februari 2016 18:33 schreef TagForce het volgende:
[..]
Livery is het alleen als het kleurschema een relatie tussen de 'drager' en een ander persoon of bedrijf aangeeft. Nu is dat op dit moment in de F1 niet het geval, maar als de kleur geen direct verband heeft met de hoofdsponsor is het dus geen Livery maar een Paintscheme (bijvoorbeeld de test-kleuren tijdens een off-season test zoals volledig zwart met witte letters).
Overigens is het nederlandse woord voor Livery Livrei of Tenue. Omdat in Nederland het woord meer betrekking heeft op personen dan auto's gebruik ik meestal kleurschema of Paintscheme om de Livery van racewagens te benoemen.
twitter:tgruener twitterde op woensdag 24-02-2016 om 19:47:46Mercedes ordered only Pirelli medium tyres for first week of testing. Not looking for quick lap times at all. AMuS: https://t.co/C7GMIitnHV reageer retweet
quote:Optimistische geluiden uit het kamp van Scuderia Toro Rosso: met 161 ronden was Carlos Sainz Jr de meest productieve man van de dag, en de nieuwe onderdelen die vanuit de fabriek waren ingevlogen bleken direct effectief. "Het team heeft het vandaag fantastisch gedaan, nu is het zaak om deze lijn voort te zetten", meldde Sainz.
Hoofd-engineer Phil Charles spreekt over een bevredigend resultaat. "Ons hoofddoel is om zoveel mogelijk kilometers te maken met de nieuwe wagen, en om de betrouwbaarheid naar het hoogste level te tillen. Wat dat betreft is het vandaag aardig gelukt", luidt het understatement van de Brit. "In de middag hebben we onze eerste GP-simulatie van deze testweek weten te voltooien, wat fijn is om af te kunnen vinken. Carlos zag er, zelfs na 161 ronden, nog heel fris uit: ook dat is belangrijk".
"Ik ben heel erg fit", weet Sainz over de waarneming van Charles te vertellen. "Om na drie maanden ineens meer dan twee GP-afstanden op één dag af te leggen is belastend voor het lichaam, maar ik wist het goed vol te houden. Al met al een goede testdag", besluit de Spanjaard.
En wat nou als Force India 5 kg brandstof aan boord had en Ferrari 85?quote:Op woensdag 24 februari 2016 23:49 schreef King_Merc het volgende:
Force india doet voorlopig goed mee, reden vandaag een tijd die maar 3 tiende langzamer was dan de Ferrari een dag eerder, En Ferrari reed die tijd op ultra soft, terwijl Force India op de supersoft reed, nagaande dat dde Ultra soft 8 tiende sneller is.
veld lijkt dichter bij elkaar te komen,, jammer dat de regels weer voor een groot deel op de schop gaan..
![]()
ja ze willen 3 seconden winne om het voor de coureurs zwaarder te maken, Waarom schoppen ze dan niet de stuurbekrachtiging er uit ? scheelt een hoop
Shhhhhtttt... niet zeggen.quote:Op donderdag 25 februari 2016 00:43 schreef Fopje het volgende:
[..]
En wat nou als Force India 5 kg brandstof aan boord had en Ferrari 85?
twitter:MercedesAMGF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 09:51:42Daaaa-da... daaaa-da.... daaaa-da-da-da-da-da-da-da-da
#MyNameIsBruce #SharkAttack #F1 #F1Testing #WeAreW07 https://t.co/qeiwJl5Mrm reageer retweet
Volgens mij de steuntjes van de neus aan de vleugel lijken wel anders (heel klein).quote:
Maar die 338.5km/h van Nasr is dus wel met dezelfde motor als waar de TR's dit seizoen mee gaan rijden toch?quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
Top speeds van gisteren:
1 Nasr, 338.5km/h
2 Hamilton, 337.5km/h
3 Massa, 334.3km/h
4 Hulkenberg, 333.3km/h
5 Haryanto, 333.3km/h
6 Magnussen, 332.3km/h
7 Grosjean, 331.2km/h
8 Raikkonen, 331.2km/h
9 Rosberg, 328.2km/h
10 Sainz, 327.2km/h
11 Kvyat, 322.3km/h
12 Button, 320.4km/h
Toro Rosso, Red Bull en McLaren onderaan, Sauber (2015), Mercedes en Williams bovenaan.
Nope. Sauber heeft de nieuwe Ferrari.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:41 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar die 338.5km/h van Nasr is dus wel met dezelfde motor als waar de TR's dit seizoen mee gaan rijden toch?
Ja maar ze reden toch met de 2015 auto? Of lag daar wel de 2016 motor in?quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nope. Sauber heeft de nieuwe Ferrari.
Ze rijden inderdaad nog met de 2015 auto + motorquote:Op donderdag 25 februari 2016 10:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ja maar ze reden toch met de 2015 auto? Of lag daar wel de 2016 motor in?
't Is maar hoe je het interpreteert, STR slechts 1 km/h lager dan Rosberg. Zegt ook weer vrij weinig dezequote:Op donderdag 25 februari 2016 10:34 schreef sasquatsch het volgende:
Top speeds van gisteren:
1 Nasr, 338.5km/h
2 Hamilton, 337.5km/h
3 Massa, 334.3km/h
4 Hulkenberg, 333.3km/h
5 Haryanto, 333.3km/h
6 Magnussen, 332.3km/h
7 Grosjean, 331.2km/h
8 Raikkonen, 331.2km/h
9 Rosberg, 328.2km/h
10 Sainz, 327.2km/h
11 Kvyat, 322.3km/h
12 Button, 320.4km/h
Toro Rosso, Red Bull en McLaren onderaan, Sauber (2015), Mercedes en Williams bovenaan.
ZEgt uiteraard helemaal niks. Nasr en Hamilton kunnen even slipstreampje hebben gehad bijv. Daarnaast is TR nog helemaal niet met setup bezig en dat zullen meer teams hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
't Is maar hoe je het interpreteert, STR slechts 1 km/h lager dan Rosberg. Zegt ook weer vrij weinig deze
Maar 10 km/uur langzamer dan de andere Mercedes.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:59 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
't Is maar hoe je het interpreteert, STR slechts 1 km/h lager dan Rosberg. Zegt ook weer vrij weinig deze
Gaat weer lekker bij McLaren, al 3 hele laps vandaagquote:11:02 I'm down at McLaren and it doesn't look like Alonso is going anywhere anytime soon. The car is up on stands without its nose or tyres.
En gisteren ook maar 51..quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:03 schreef opreis het volgende:
[..]
Gaat weer lekker bij McLaren, al 3 hele laps vandaag
Klopt. En een S-Duct.quote:Op donderdag 25 februari 2016 10:03 schreef nils7 het volgende:
[..]
Volgens mij de steuntjes van de neus aan de vleugel lijken wel anders (heel klein).
...
Hij moet minstens de snelheid van Nasr kunnen halen, aangezien dat dezelfde motor isquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:15 schreef nils7 het volgende:
Bekijk het positief, 5km/h meer dan die suffe Renault van RB
Blijkbaar rijden ze met meer downforce dan de Sauber. Dat lijkt me gunstiger als ze minstens net zo snel zijn. Topsnelheid alleen is niet alles.quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:19 schreef franklop het volgende:
[..]
Hij moet minstens de snelheid van Nasr kunnen halen, aangezien dat dezelfde motor is
Ja tuurlijk is het afhankelijk van in welke afstelling ze rijden, maar in principe zouden ze minstens dezelfde snelheid moeten kunnen halen in gelijke afstelling, aangezien het dus dezelfde motor is. Dat bedoel ik ermeequote:Op donderdag 25 februari 2016 11:37 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Blijkbaar rijden ze met meer downforce dan de Sauber. Dat lijkt me gunstiger als ze minstens net zo snel zijn. Topsnelheid alleen is niet alles.
Liever dat ze nu dingen tegenkomen die hopelijk nog te fixen zijn, dan straks tijdens het seizoenquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:24 schreef franklop het volgende:
Honda Racing F1
@HondaRacingF1
.@Alo_Oficial will be back behind the wheel of the #MP431 later today. #McLarenHonda #F1Testing
Gaat nog wel even duren denk ik daar
super, dat heeft ie gelijk afgeleerdquote:Op donderdag 25 februari 2016 11:26 schreef Beach het volgende:
https://gfycat.com/ShamelessMediumBuzzard
Wie zegt dat er dan geen andere dingen zijn die ze moeten fixen, die ze nu niet hebben kunnen testen? Ik zie dit echt als behoorlijk nadelig, helemaal omdat ze en vorig jaar al hebben lopen kloten, en ze nu ook nog eens minder testdagen hebbenquote:Op donderdag 25 februari 2016 12:02 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Liever dat ze nu dingen tegenkomen die hopelijk nog te fixen zijn, dan straks tijdens het seizoen
Maar een halve seconde langzamer dan de snelste tijd op mediums (Rosberg dag 2).quote:Op donderdag 25 februari 2016 11:56 schreef franklop het volgende:
TR gaat steeds sneller. 1.25,3 nu op mediums
quote:Mercedes may not be able to race its innovative new nose and wing in its current configuration, after it emerged the design has not yet passed deflection test checks.
To prevent teams running flexible front wings, the FIA imposes tough checks at each race where forces are applied to ensure they are strong enough.
Article 3.7.1 of Formula 1's technical regulations states that the wing must deflect no more than 10mm vertically when a 1000N force is applied at points 675mm and 975mm forward of the front wheel centre line and 720mm from the car centre line.
Although Mercedes has worked hard to get its high nose and S-duct concept through F1's mandatory crash tests – which must be passed before the car can test – it would only be officially evaluated for the deflection test at the season-opening Australian Grand Prix.
However, the team will conduct its own tests at the factory to ensure that it is fully prepared in advance.
Sources have revealed that Mercedes is still working on making the design strong enough to withstand the deflection test without any issues – which it has not managed to do yet.
And that job is made particularly difficult because, as this exclusive photograph shows, the support pillars for the wing have been made extremely narrow.
If the wing is deflecting too much, then the team will either have to find a way of strengthening it, or may even have to revise its aggressive support pillar concept.
Dat zou acceptabel zijn.quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:54 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Maar een halve seconde langzamer dan de snelste tijd op mediums (Rosberg dag 2).
het werden er 99quote:Op donderdag 25 februari 2016 12:45 schreef franklop het volgende:
Hamilton haalt gewoon de 100 rondjes voor de lunch
Nu weer eentje. Haryanto heeft zijn auto in de bandenstapels gezetquote:Op donderdag 25 februari 2016 14:48 schreef franklop het volgende:
Bijzonder weinig rode vlaggen gehad nog deze vier dagen
autosport.comquote:
Gewoon de nieuwe Alex Yoong dus.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:37 schreef opreis het volgende:
Nou die is dus 3x niks, z'n 2 a 3 seconde slomer dan wherlein (naar het lijkt) en ook al een spin en een crash
Gelukkig weet jij precies met wat voor een programma hij op pad is gestuurd door het team. Altijd fijn om een insider in het topic te hebben.quote:Op donderdag 25 februari 2016 15:37 schreef opreis het volgende:
Nou die is dus 3x niks, z'n 2 a 3 seconde slomer dan wherlein (naar het lijkt) en ook al een spin en een crash
twitter:McLarenF1 twitterde op donderdag 25-02-2016 om 15:55:16#F1Testing update from Barcelona. A coolant leak has delayed any further running today - the team are working to fix it. reageer retweet
Oh, na Maldonado wordt Haryanto nu je troll gimmickquote:Op donderdag 25 februari 2016 16:26 schreef Beach het volgende:
[..]
Gelukkig weet jij precies met wat voor een programma hij op pad is gestuurd door het team. Altijd fijn om een insider in het topic te hebben.
Een rookie meteen afserveren op de vierde testdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |