abonnement Unibet Coolblue
pi_160066866


WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!



Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
De afgestudeerde helden arbeiders van dit topic
• Maharbal (2x: Fiscaal, Notarieel. Tevens advocaat-stagiair, stoer toch?)
• Eriksd (Mr. droogkloot)
• Ryon (Verschillende projecten, breed uiteenlopende interesse van hogerhand. Is volgend jaar miljonair als alles meezit al is daar nogal wat weerstand tegen vanuit de lokale politiek.)
• Sideshowbobbie (Emeritus Novietenhoeder) (Mr. A. R. Beidsrecht)
• Ansu
• Phaelanx_NL
• Actaeon (Emeritus Novietenhoeder)
• IkeDubaku99

Ook leuk: de studenten, op oplopende tofheid van de universiteit:
Rijksuniversiteit Groningen
• Giku
• Valid
• Etsu (Novietenhoeder II)
• Paxcon (voormalig mr. dr. LaPo, prof. mr. emogif)
• Ties02 (Novietenhoeder I; prof. dr. mr. Strafrecht)
• Joosie200
• ManScat
• Athlete
• Argelos
• Fratles
• Krabs
• Thereyougo
• Accursius
• underground1009
• IPA35
• Gustavo_Gaviria

Open Universiteit
• SpotlessMind00 (ook wel bekend als Spotmeister, of gewoon Floormanager)
• nadiyaa

Universiteit van Amsterdam
• Yreal (P is nog lang niet in zicht, laatste horde Rechtsgeschiedenis!)
• Tchock
• Snax

Erasmus Universiteit Rotterdam
• NotGuilty
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• Gekke-Afghaan

Universiteit Leiden
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
• Ago-ergo-sum
• Monnet
• DoubleDip

Universiteit Utrecht
• solo020
• hugecooll
• Blistering

Universiteit van Tilburg
• Complexiteit
• Holograph

Radboud Universiteit
• Boterbartje (kwaliteitsuser)

Ambtenaar hahaha
• GeneraalAdmiraal

Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe. Zorg dat de TT de titel van een arrest is. Controleer of het arrest dat je in gedachten hebt nog niet is geweest! De TS typt een korte samenvatting van het gebruikte arrest.


pi_160066904
Wat voor arrest is dat nu weer?!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160066960
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 11:54 schreef Valid het volgende:

[..]

Nauta meest prestigieus?

Overigens doen alle grote advocatenkantoren - De Brauw wellicht zelfs voorop - aan online en offline recruitment dingetjes om zichtbaar te zijn. Dat zou je reclame kunnen noemen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 12:54 schreef IPA35 het volgende:
Nauta vind ik wel zichtbaar. Denk ook wel in de top 3 NL kantoren?
Samen met L&L en De Brauw?
Nauta is wel een top 3-5 kantoor ja. Redelijk prestigieus ook. Hoger aangeschreven dan bijvoorbeeld een Houthoff. En ze kiezen er bewust voor weinig recruiting te doen.

http://www.advocatie.nl/top50
pi_160066976
dit arrest ken ik niet.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  zaterdag 20 februari 2016 @ 13:47:36 #5
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160066996
Voor mijn gevoel ontloopt het elkaar allemaal niet veel. Maarja.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160067046
Ik zou niet eens weten waar ik zou moeten beginnen als ik mij zou willen inlezen in de verschillende reputaties van de grote kantoren...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160067150
Was me er niet van bewust dat elke titel een arrest bevatte. In dat geval ga ik voor Albada Jelgersma.

Dit arrest gaat Sun Capital wellicht nog opbreken inzake V&D.
Onder omstandigheden aansprakelijkheid aandeelhouder jegens derde schuldeiser bij faillissement vennootschap. Belangrijk vereiste hierbij is ongeveer dat aandeelhouder uit heeft gesproken dat hij de vennootschap de komende tijd overeind zal houden.

[ Bericht 42% gewijzigd door V-for-Vendetta op 20-02-2016 14:03:56 ]
pi_160068179
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:55 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Was me er niet van bewust dat elke titel een arrest bevatte. In dat geval ga ik voor Albada Jelgersma.

Dit arrest gaat Sun Capital wellicht nog opbreken inzake V&D.
Onder omstandigheden aansprakelijkheid aandeelhouder jegens derde schuldeiser bij faillissement vennootschap. Belangrijk vereiste hierbij is ongeveer dat aandeelhouder uit heeft gesproken dat hij de vennootschap de komende tijd overeind zal houden.
Lees de OP dan gewoon, zo moeilijk is het allemaal niet.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160068952
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 13:46 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]


[..]

Nauta is wel een top 3-5 kantoor ja. Redelijk prestigieus ook. Hoger aangeschreven dan bijvoorbeeld een Houthoff. En ze kiezen er bewust voor weinig recruiting te doen.
[ afbeelding ]
http://www.advocatie.nl/top50
Die lijstjes zijn natuurlijk wel een momentopname en niet elke samensteller hanteert dezelfde criteria. Zie voor die van afgelopen jaar bijvoorbeeld http://mena.nl/artikel/33(...)oren-in-m&a-van-2015

Als je defintie van 'topkantoor' overigens samenhangt met het doen van de meest prestigieuze (grootste naar waarde) deals dan komt Nauta niet eens in de buurt. Doen echt zelden tot nooit een deal van enige betekenis. Zijn dan eigenlijk altijd De Brauw, Freshfields en A&O.
pi_160068997
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:35 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Die lijstjes zijn natuurlijk wel een momentopname en niet elke samensteller hanteert dezelfde criteria. Zie voor die van afgelopen jaar bijvoorbeeld http://mena.nl/artikel/33(...)oren-in-m&a-van-2015

Als je defintie van 'topkantoor' overigens samenhangt met het doen van de meest prestigieuze (grootste naar waarde) deals dan komt Nauta niet eens in de buurt. Doen echt zelden tot nooit een deal van enige betekenis. Zijn dan eigenlijk altijd De Brauw, Freshfields en A&O.
Eens wat betreft dat laatste.
pi_160069268
Over het algemeen worden De Brauw en Allen & Overy als de meest prestigieuze kantoren gezien en die kantoren zien elkaar voor de meeste secties zondermeer als de grote concurrent.

Het niveau of kwaliteitsverschil blijkt bijvoorbeeld ook uit dat het schering en inslag is dat mensen die bij een van die kantoren na drie jaar geen medewerker kunnen worden, dat vervolgens wel worden bij andere Zuidaskantoren. Andersom is het in principe uitgesloten dat je bij bijv. A&O instroomt nadat je kennelijk te licht werd bevonden bij Houthoff of Nauta.

[ Bericht 24% gewijzigd door Valid op 20-02-2016 15:58:34 ]
pi_160069560
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:37 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Eens wat betreft dat laatste.
Ik zit mobiel dus kan even niet je post uit vorige topic quoten.

Wat motivatie in IB betreft:

U wot mate :D? Je denkt srs dat het gros van de analysts niet in eerste instantie extrinsiek gemotiveerd is :D?

Het gros dat begint als analyst wil hun tijd als analyst uitzitten om vervolgens door te kunnen stromen naar VC/HF/PE.
Het werk dat analysts doen is inhoudelijk namelijk niet al te interessant, laat staan voor structureel tachtig uur per week.

Het werk dat associates en VP/MD doen is een ander verhaal maargoed dan staat daar de hierboven genoemde financiele instituten tegenover en dan leggen IB's het voor de gros van de studenten toch echt af, niet alleen inhoudelijk maar ook qua salaris en werkweken btw.

Dit geldt overigens voor IBD, S&T is een ander verhaal.

Wat slapen in IB betreft:

Onzin in welke zin? Ik heb zelf persoonlijk dergelijke emailchains gezien en laten we eerlijk zijn facetime op kantoor is gewoon belangrijk en dergelijke zaken laten niet alleen zien dat je bereid bent te werken maar schept ook een band omdat de andere werknemers weten hoe het was toen zij nog analyst waren.

Granted, ik dikte het wel aan :D.

Ben overigens wel benieuwd waarom je het niet eens bent met de stelling ib>advocatuur.
pi_160069871
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:49 schreef Valid het volgende:
Over het algemeen worden De Brauw en Allen & Overy als de meest prestigieuze kantoren gezien en die kantoren zien elkaar voor de meeste secties zondermeer als de grote concurrent.

Het niveau of kwaliteitsverschil blijkt bijvoorbeeld ook uit dat het schering en inslag is dat mensen die bij een van die kantoren na drie jaar geen medewerker kunnen worden, dat vervolgens wel worden bij andere Zuidaskantoren. Andersom is het in principe uitgesloten dat je bij bijv. A&O instroomt nadat je kennelijk te licht werd bevonden bij Houthoff of Nauta.
En hoe zit het dan met Freshfields, DLA etc.?

Wat onderscheid een goede advocaat-stagair overigens van een middelmatige?
pi_160069988
Hoi
pi_160070567
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:03 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Ik zit mobiel dus kan even niet je post uit vorige topic quoten.

Wat motivatie in IB betreft:

U wot mate :D? Je denkt srs dat het gros van de analysts niet in eerste instantie extrinsiek gemotiveerd is :D?

Het gros dat begint als analyst wil hun tijd als analyst uitzitten om vervolgens door te kunnen stromen naar VC/HF/PE.
Het werk dat analysts doen is inhoudelijk namelijk niet al te interessant, laat staan voor structureel tachtig uur per week.

Het werk dat associates en VP/MD doen is een ander verhaal maargoed dan staat daar de hierboven genoemde financiele instituten tegenover en dan leggen IB's het voor de gros van de studenten toch echt af, niet alleen inhoudelijk maar ook qua salaris en werkweken btw.

Dit geldt overigens voor IBD, S&T is een ander verhaal.

Wat slapen in IB betreft:

Onzin in welke zin? Ik heb zelf persoonlijk dergelijke emailchains gezien en laten we eerlijk zijn facetime op kantoor is gewoon belangrijk en dergelijke zaken laten niet alleen zien dat je bereid bent te werken maar schept ook een band omdat de andere werknemers weten hoe het was toen zij nog analyst waren.

Granted, ik dikte het wel aan :D.

Ben overigens wel benieuwd waarom je het niet eens bent met de stelling ib>advocatuur.
1. Je zit IB niet simpelweg even uit. Dan hou je het simpelweg niet vol. Het is gewoon mooi om tussen mensen te werken met dezelfde interesses en de bereidheid om door te pezen. Jij zegt dat de meeste mensen het voor het geld doen. Dat is simpelweg niet waar. Je houdt bij een multinational in NL meer over aan het eind van het jaar, rekening houdend met de hoge cost of living in UK. Ik zeg niet dat je op een houtje hoeft te bijten, maar het is allemaal qua comp niet zo impressive. Als je nou had gezegd dat veel analysts hun exp in IB gebruiken als springplank naar de functies die jij noemt, dan was ik het meer met je eens geweest.
2. Die foto's zijn er inderdaad, maar jij stelt dat je dan je promotie kunt vergeten. Dit is ook gewoon niet waar. Die foto's gaan rond omdat alle seniors in deze situatie hebben gezeten en weten waar de analysts doorheen gaan.
3. Advocatuur is inhoudelijk gezien een stuk interessanter en afwisselender dan IB. Dit geldt ook voor strategy consulting.
pi_160070590
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met Freshfields, DLA etc.?

Wat onderscheid een goede advocaat-stagair overigens van een middelmatige?
Allemaal minder. Vooral DLA staat in NL een paar treden lager. FF is nog redelijk grote speler binnen M&A.

Je kunt niet zeggen adhv kantoor of iemand goede of middelmatige advocaat-stagiair is. Echter, bij A&O en De Brauw komen normaal gesproken gewoon de allerbeste studenten terecht.
pi_160071648
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:49 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

1. Je zit IB niet simpelweg even uit. Dan hou je het simpelweg niet vol. Het is gewoon mooi om tussen mensen te werken met dezelfde interesses en de bereidheid om door te pezen. Jij zegt dat de meeste mensen het voor het geld doen. Dat is simpelweg niet waar. Je houdt bij een multinational in NL meer over aan het eind van het jaar, rekening houdend met de hoge cost of living in UK. Ik zeg niet dat je op een houtje hoeft te bijten, maar het is allemaal qua comp niet zo impressive. Als je nou had gezegd dat veel analysts hun exp in IB gebruiken als springplank naar de functies die jij noemt, dan was ik het meer met je eens geweest.
2. Die foto's zijn er inderdaad, maar jij stelt dat je dan je promotie kunt vergeten. Dit is ook gewoon niet waar. Die foto's gaan rond omdat alle seniors in deze situatie hebben gezeten en weten waar de analysts doorheen gaan.
3. Advocatuur is inhoudelijk gezien een stuk interessanter en afwisselender dan IB. Dit geldt ook voor strategy consulting.
Waar baseer je dit precies op?
Ken meerdere IB analysts en geen van allen vind het werk inhoudelijk daadwerkelijk interessant, ooit gehoord van de term Excel monkey? Die term komt ergens vandaan.
Als je associate of VP/MD bent gaat dit uiteraard niet op.

IB zelf verdient inderdaad niet per definitie enorm veel, als analyst tenminste, maar de mogelijkheden die je daarna hebt om geld te verdienen maar waarvoor je veelal alleen in aanmerking komt als je als analyst of sc hebt gewerkt maakt IB zo'n populaire sector om te beginnen.

Het niet volhouden argument gaat voor de gemiddelde persoon wellicht op maar er lopen niet veel gemiddelde personen rond in IB. Die twee jaar als analyst zijn echt wel te doen als je weet wat je mogelijkheden daarna zijn.

Ik dikte het slapen op kantoorgedeelte inderdaad aan maar stelde zeker niet dat je dan geen promotie meer kunt maken. Voor de rest eens, zie vorige post.

Sc ben ik helemaal met je eens, advocatuur niet helemaal maar heeft ook met persoonlijke voorkeuren te maken.
pi_160071690
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:50 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Allemaal minder. Vooral DLA staat in NL een paar treden lager. FF is nog redelijk grote speler binnen M&A.

Je kunt niet zeggen adhv kantoor of iemand goede of middelmatige advocaat-stagiair is. Echter, bij A&O en De Brauw komen normaal gesproken gewoon de allerbeste studenten terecht.
Dus de positie van een kantoor op de globale markt zegt in principe niet veel over de positie van dat kantoor in Nederland?

Bedoelde overigens wat een goede advocaat-staigaire onderscheid van een middelmatige in de zin van wat doet een goede precies goed zodat ie mag aanblijven als medewerker?
pi_160071740
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:23 schreef Tchock het volgende:
Hoi
hoi, alles goed?
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160072121
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 17:44 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Dus de positie van een kantoor op de globale markt zegt in principe niet veel over de positie van dat kantoor in Nederland?

Bedoelde overigens wat een goede advocaat-staigaire onderscheid van een middelmatige in de zin van wat doet een goede precies goed zodat ie mag aanblijven als medewerker?
Nee dat zegtniet veel in principe. Sommige kantoren zijn ook amper actief in NL, bijv Jones Day. Aan de andere kant: een kantoor met internationale status wil ook geen lapzwansen in NL, dus er zal gerust een bepaald niveau mensen worden aangenomen. Maar goed voorbeeld is De Brauw; in buitenland niet actief, in NL #1.

Comunicatie, zelfstandigheid en planning is de key.
pi_160072622
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met Freshfields, DLA etc.?

Wat onderscheid een goede advocaat-stagair overigens van een middelmatige?
DLA en Freshfields zijn echt niet te vergelijken. DLA is echt middelmaat (niet alleen in NL, maar ook zeker in de rest van de wereld) en Freshfields behoort tot de beste kantoren ter wereld wat betreft M&A.
  zaterdag 20 februari 2016 @ 19:41:40 #22
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160073925
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 16:17 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

En hoe zit het dan met Freshfields, DLA etc.?

Wat onderscheid een goede advocaat-stagair overigens van een middelmatige?
Beheersing van de Nederlandse taal.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160073978
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
:X :')
pi_160075104
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
Zucht...

:'(
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160076512
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
OOOOOOOOOOOOOOOOO
pi_160076561
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
_O-
pi_160077280
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 18:33 schreef Bananenman het volgende:

[..]

DLA en Freshfields zijn echt niet te vergelijken. DLA is echt middelmaat (niet alleen in NL, maar ook zeker in de rest van de wereld) en Freshfields behoort tot de beste kantoren ter wereld wat betreft M&A.
Vergelijkbaar met Baker&McKenzie, soort internationale AKD?
pi_160077310
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
Hehe touche.
pi_160086869
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 15:49 schreef Valid het volgende:
Over het algemeen worden De Brauw en Allen & Overy als de meest prestigieuze kantoren gezien en die kantoren zien elkaar voor de meeste secties zondermeer als de grote concurrent.

Het niveau of kwaliteitsverschil blijkt bijvoorbeeld ook uit dat het schering en inslag is dat mensen die bij een van die kantoren na drie jaar geen medewerker kunnen worden, dat vervolgens wel worden bij andere Zuidaskantoren. Andersom is het in principe uitgesloten dat je bij bijv. A&O instroomt nadat je kennelijk te licht werd bevonden bij Houthoff of Nauta.
Bwah, je voorbeeld gaat hier niet helemaal op. Er zijn weinig mensen die de overstap maken van een Houthoff of een Nauta naar A&O, omdat Houthoff en Nauta compleet andere kantoren zijn wat betreft sfeer en mensen. Andersom zie je de overstap juist veel meer, juist omdat de sfeer heel anders is dan bij A&O. Een A&O staat bekend om de corporale (en allesvernietigende) sfeer.

Verder lopen hier zoveel discussies door elkaar, dat er weinig serieus over gezegd kan worden. Meest prestigieuze kantoren? Kwaliteit? Niveau? Waar hebben we het over? Gaat het over 'mooie' deals? Zeker, dan moet je bij A&O en de Brauw zijn. Gaat het om hoeveelheid deals? Dan moet je elders zijn. Gaat het om Insolventie? Hell, dan heeft (had), nog los van Houthoff, zelfs Simmons & Simmons een veel betere praktijk dan A&O en De Brauw. Gaat het om real estate? Dan zit je bij Houthoff beter. Gaat het om banking? Dan zit je zeker weten weer bij A&O. Cassatie? Zit je bij Houthoff beter. Fondsen? Nauta doet die weer goed/veel (net als LoLo). En zo zijn er nog een hoop andere richtingen met bijbehorende kantoren.

Zoals Erik ergens al terecht opmerkte, het ontloopt elkaar overall echt niet zo verschrikkelijk veel.

Bovenstaande staat overigens los van mijn persoonlijke mening. Wat mij betreft is de Brauw het 'beste' overall kantoor van Nederland, vanwege de mooie deals, de organisatie en de exposure/bekendheid die ze hebben/genieten. En ze pakken het uitstralen van hun imago ook goed aan (soms tot aan het onpraktische en treurige toe).

[ Bericht 1% gewijzigd door Maharbal op 21-02-2016 10:59:22 ]
pi_160088795
Zoals eerder werd opgemerkt is de Brauw misschien niet erg actief in het buitenland, maar ze hebben wel vriendjes in hun netwerk :) Ik ben vorige week oa op bezoek geweest bij Uriá Menendez in Madrid, en de mensen die ik daar sprak gaven aan dat zij erg fijn samenwerken met de Brauw.

Dan nog een leuk vraagje voor Maharbal e.a.: wat zijn nou de toonaangevende kantoren in IT en IE? Kennedy van der Laan en Bird & Bird komen naar boven bij mij als meer op IT gericht, en voor IE heb je natuurlijk boutiques als Hoyng Rokh Monegier. Maar wat heb je nou meer? Ben wel benieuwd of er nog kantoren zijn die bij mij niet zo bekend zijn of meteen naar boven komen als het om mijn vakgebied gaat :)
pi_160088953
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:38 schreef underground1009 het volgende:
Zoals eerder werd opgemerkt is de Brauw misschien niet erg actief in het buitenland, maar ze hebben wel vriendjes in hun netwerk :) Ik ben vorige week oa op bezoek geweest bij Uriá Menendez in Madrid, en de mensen die ik daar sprak gaven aan dat zij erg fijn samenwerken met de Brauw.
Even voor de volledigheid: Uria is de Spaanse Lex Mundi firm. Die werken (of mogen werken) over het algemeen exclusief (uitzonderingen daargelaten) met andere Lex Mundi kantoren (in Nederland is dat Houthoff).

quote:
Dan nog een leuk vraagje voor Maharbal e.a.: wat zijn nou de toonaangevende kantoren in IT en IE? Kennedy van der Laan en Bird & Bird komen naar boven bij mij als meer op IT gericht, en voor IE heb je natuurlijk boutiques als Hoyng Rokh Monegier. Maar wat heb je nou meer? Ben wel benieuwd of er nog kantoren zijn die bij mij niet zo bekend zijn of meteen naar boven komen als het om mijn vakgebied gaat :)
Ik ben niet zo heel erg thuis in de IE&IT wereld. Ik weet dat Brinkhof (erg klein) ook goede zaken doet.
pi_160089068
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:38 schreef underground1009 het volgende:
Zoals eerder werd opgemerkt is de Brauw misschien niet erg actief in het buitenland, maar ze hebben wel vriendjes in hun netwerk :) Ik ben vorige week oa op bezoek geweest bij Uriá Menendez in Madrid, en de mensen die ik daar sprak gaven aan dat zij erg fijn samenwerken met de Brauw.

Natuurlijk hebben ze een internationaal netwerk van gelieerde kantoren. Anders is het onmogelijk om zo'n Shell deal te doen.
pi_160089776
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:51 schreef V-for-Vendetta het volgende:

[..]

Natuurlijk hebben ze een internationaal netwerk van gelieerde kantoren. Anders is het onmogelijk om zo'n Shell deal te doen.
Het hoeven niet per se gelieerde kantoren te zijn. In de praktijk worden veel van dergelijke grote deals met kantoren gedaan die niet per definitie enigszins aan elkaar gelieerd zijn. Je werkt dan simpelweg met verschillende counsels, en één lead counsel.
  zondag 21 februari 2016 @ 13:52:51 #34
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160090461
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 12:46 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Even voor de volledigheid: Uria is de Spaanse Lex Mundi firm. Die werken (of mogen werken) over het algemeen exclusief (uitzonderingen daargelaten) met andere Lex Mundi kantoren (in Nederland is dat Houthoff).

[..]

Ik ben niet zo heel erg thuis in de IE&IT wereld. Ik weet dat Brinkhof (erg klein) ook goede zaken doet.
Brinkhof inderdaad. En in daar in de straat zit ook Blix die met insolventie best wel wat grote zaken heeft gekregen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160090561
quote:
14s.gif Op zondag 21 februari 2016 10:48 schreef Maharbal het volgende:
Een A&O staat bekend om de corporale (en allesvernietigende) sfeer.
Ben wel enigszins verbaasd om dat te lezen, dacht dat alle grote advocatenkantoren corporaal waren.

Heeft die allervernietigende sfeer iets te maken met de corporaliteit btw?

quote:
Wat mij betreft is de Brauw het 'beste' overall kantoor van Nederland, vanwege de mooie deals, de organisatie en de exposure/bekendheid die ze hebben/genieten. En ze pakken het uitstralen van hun imago ook goed aan (soms tot aan het onpraktische en treurige toe.
Waar doel je precies met op met dat ze hun imago tot aan het onpraktische aanpakken?
pi_160090898
Wat verstaan jullie onder "corporaal"?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160095871
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2016 19:41 schreef eriksd het volgende:

[..]

Beheersing van de Nederlandse taal.
Oef.
pi_160103868
"Alles vernietigende sfeer", wat dat ook precies moge zijn, valt echt heel erg mee. A&O heeft wel een wat bitser imago dan andere kantoren, maar dat is in mijn ervaring volledig onterecht. Veel spookverhalen. Hetzelfde geldt overigens voor de Zuidas als geheel; veel "mensen die mensen kennen" denken echt dat de dagen met lijntjes aan elkaar worden geplakt.
  zondag 21 februari 2016 @ 21:38:51 #39
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160103901
Valid, Heer en Meester is weer begonnen. Daar keek jij toch ook naar?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160107920
Hoe hebben jullie je student-stage ingepland? Een blok in je master vrijhouden en dan een kamer huren in A'dam? Of in de zomervakantie o.i.d.?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160112819
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2016 21:38 schreef Valid het volgende:
"Alles vernietigende sfeer", wat dat ook precies moge zijn, valt echt heel erg mee. A&O heeft wel een wat bitser imago dan andere kantoren, maar dat is in mijn ervaring volledig onterecht. Veel spookverhalen. Hetzelfde geldt overigens voor de Zuidas als geheel; veel "mensen die mensen kennen" denken echt dat de dagen met lijntjes aan elkaar worden geplakt.
Ja joh, ik had er denk ik direct een smiley achter moeten zetten.

Overigens ken ik dat bitser imago ook, en dat is in mijn ervaring volledig terecht. Ken er genoeg die er werk(t)en, ook voorbij de stagiairs. Eens met je laatste punt overigens.
pi_160114828
Is een stage bij een middelgroot kantoor ook van toegevoegde waarde voor wanneer je wilt solliciteren bij een van de grote jongens? Neem aan van wel?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160115171
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:18 schreef IPA35 het volgende:
Is een stage bij een middelgroot kantoor ook van toegevoegde waarde voor wanneer je wilt solliciteren bij een van de grote jongens? Neem aan van wel?
Weetnie, je hebt er zelf in ieder geval veel aan. Misschien past het je beter, misschien niet. Maar dat weet je pas nadat je stage hebt gelopen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160115190
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:36 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Weetnie, je hebt er zelf in ieder geval veel aan. Misschien past het je beter, misschien niet. Maar dat weet je pas nadat je stage hebt gelopen.
Ik ga maar eens een poging wagen voor aanstaande zomervakantie. Niet geschoten is altijd mis...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160115224
Met jouw cijferlijst moet dat kunnen IPA :)
Dit jaar heb je je premaster af toch? Al enig idee welke master je wil gaan doen?

Zo niet, binnenkort is weer het mastervoorlichtingsevenement :P
Ik ga eens een kijkje nemen bij international commercial law, weer eens wat anders dan privaat- of ondernemingsrecht :+
pi_160115499
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:39 schreef underground1009 het volgende:
Met jouw cijferlijst moet dat kunnen IPA :)
Dit jaar heb je je premaster af toch? Al enig idee welke master je wil gaan doen?

Zo niet, binnenkort is weer het mastervoorlichtingsevenement :P
Ik ga eens een kijkje nemen bij international commercial law, weer eens wat anders dan privaat- of ondernemingsrecht :+
Die engelstalige master lijkt mij erg gaaf. Maar mijn pre-master geeft in principe alleen toegang tot de richtingen van Nederlands Recht. Wat ik wil is ongeveer als volgt.
In het eerste semester de verplichte vakken van Privaatrecht volgen en wellicht insolventierecht. Dan wil ik in het tweede semester de vakken van Privaatrecht en van Ondernemingsrecht volgen en wellicht een tweede seminar (faillisementsrecht).
Het jaar daarop wil ik in het eerste semester dan Arbeidsovereenkomstenrecht volgen en wat vakken die mij interessant lijken, inclusief eventueel enkele engelstalige vakken. Dan wil ik ook beginnen aan een scriptie en dan in het tweede semester de scriptie afronden. In blok 4 zijn er ook nog enkele vakken die mij zeer interessant lijken...

Wel volle bak maar moet haalbaar zijn (denk ik).
Nou ja, volgorde en welke extra vakken ik zal doen zal afhangen van de roosterindeling natuurlijk.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160115508
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:37 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ga maar eens een poging wagen voor aanstaande zomervakantie. Niet geschoten is altijd mis...
Je kan ook gewoon keer ergens op gesprek gaan. Ik heb bij een middelgroot kantoor stage gelopen en ik heb een geweldige tijd gehad :)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160115526
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:52 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Die engelstalige master lijkt mij erg gaaf. Maar mijn pre-master geeft in principe alleen toegang tot de richtingen van Nederlands Recht. Wat ik wil is ongeveer als volgt.
In het eerste semester de verplichte vakken van Privaatrecht volgen en wellicht insolventierecht. Dan wil ik in het tweede semester de vakken van Privaatrecht en van Ondernemingsrecht volgen en wellicht een tweede seminar (faillisementsrecht).
Het jaar daarop wil ik in het eerste semester dan Arbeidsovereenkomstenrecht volgen en wat vakken die mij interessant lijken, inclusief eventueel enkele engelstalige vakken. Dan wil ik ook beginnen aan een scriptie en dan in het tweede semester de scriptie afronden. In blok 4 zijn er ook nog enkele vakken die mij zeer interessant lijken...

Wel volle bak maar moet haalbaar zijn (denk ik).
Nou ja, volgorde en welke extra vakken ik zal doen zal afhangen van de roosterindeling natuurlijk.
Als je naar de zuid-as wilt kun je misschien paar vakjes minder doen en voor hogere cijfers gaan.. die recruiters (psychologie of communicatie people) staren zich daar nogal blind op tijdens de schriftelijke selectie

EN DAT GELDT NIET VOOR FISCAAL DAT WETEN WE.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160115553
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als je naar de zuid-as wilt kun je misschien paar vakjes minder doen en voor hogere cijfers gaan.. die recruiters (psychologie of communicatie people) staren zich daar nogal blind op tijdens de schriftelijke selectie

EN DAT GELDT NIET VOOR FISCAAL DAT WETEN WE.
Ik ga voor een normale studielast per blok. Dus 3 vakken max. Moet kunnen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160115589
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Ik ga voor een normale studielast per blok. Dus 3 vakken max. Moet kunnen.
Oh nah, normale studielast is peanuts. Zolang je geen statistiek hebt, dat is echt killing.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160115622
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Oh nah, normale studielast is peanuts. Zolang je geen statistiek hebt, dat is echt killing.
Als ik in het eerste semester Insolventierecht meepak dan heb ik 3 vakken en de tweede helft van een seminar. Dat is pittig maar dan heb ik dat blok in het jaar erop geen vakken en kan ik rustig dit doen en aan de scriptie werken.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160115661
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:59 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Als ik in het eerste semester Insolventierecht meepak dan heb ik 3 vakken en de tweede helft van een seminar. Dat is pittig maar dan heb ik dat blok in het jaar erop geen vakken en kan ik rustig dit doen en aan de scriptie werken.
Een soort van corporate finance gericht op boek 2 maar dan super easy? Waarom volg je niet gewoon écht corporate finance?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160115738
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Een soort van corporate finance gericht op boek 2 maar dan super easy? Waarom volg je niet gewoon écht corporate finance?
Zijn bachelorvakken...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160116077
Openbare Financiën is best een leuk vak. Grappige is dat het voor mij een keuzevak is en dus een extra onderdeel kan doen op het tentamen en zo 120 punten kan halen, en 100 punten staat voor een 10.

Ik ruik mijn eerste 10 als ik even mijn hard best voor doe.
pi_160116265
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:18 schreef IPA35 het volgende:
Is een stage bij een middelgroot kantoor ook van toegevoegde waarde voor wanneer je wilt solliciteren bij een van de grote jongens? Neem aan van wel?
Natuurlijk joh. Geeft aan dat je jezelf breed wilt orienteren. Niets mis mee.
pi_160116286
Ik lees nu dat je geen comparatief insolventierecht mag volgen (engelstalig vak) wanneer je een Nederlandstalige master doet :')

Dit is misschien wel leuk: https://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGAEO50306
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160116297
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:17 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Openbare Financiën is best een leuk vak. Grappige is dat het voor mij een keuzevak is en dus een extra onderdeel kan doen op het tentamen en zo 120 punten kan halen, en 100 punten staat voor een 10.

Ik ruik mijn eerste 10 als ik even mijn hard best voor doe.
Mijn ervaring is dat het vak goed te doen is, althans op mijn uni. Het zou dus zeker haalbaar moeten zijn om een 10 te halen.
pi_160116504
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat het vak goed te doen is, althans op mijn uni. Het zou dus zeker haalbaar moeten zijn om een 10 te halen.
Klopt, staat hier ook bekend om.

Over 3 weken alweer tentamens, in de eerste week heb ik een her en een tentamen, 2 dagen achterelkaar. De week erop zou ik Vpb hebben, maar dat skip ik (en zie ik wel of ik dat ooit ga doen, de her komt dan weer in de periode waar ik mijn laatste twee vakken moet halen :') ) en de week erop OF. Dus 2 weken de tijd voor het boek en ik ben nu bezig met de HC's samenvatten/teruglezen.

Wat had je hiervoor? En welk boek hadden jullie?
pi_160116543
Oh en in goede nieuws: mijn eindstuk voor de onderzoeksstage is éindelijk af. Wat een klotewerk, stelt niets voor, maar die 7 punten zijn vrijwel binnen. :')
pi_160116577
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:36 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Oh en in goede nieuws: mijn eindstuk voor de onderzoeksstage is éindelijk af. Wat een klotewerk, stelt niets voor, maar die 7 punten zijn vrijwel binnen. :')
Echt super mooi nieuws hoor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160116583
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Echt super mooi nieuws hoor.
Dankje BB.
pi_160116591
Ik had (uiteindelijk, *kuch) een 7 en wij gebruikten het boek van De Kam, Koopmans en Wellink (Overheidsfinanciën). De truc is vooral dat je de antwoorden op de juiste manier opschrijft en daar ging het bij mij eerst verkeerd. Wat mij uiteindelijk hielp was om de antwoorden uit oefententamens letterlijk over te schrijven (veel vragen zijn exact hetzelfde) en dan was het nogal haalbaar. De juiste kant uit redeneren is ook iets waar je op moet letten, soms ben je geneigd om net verkeerd te gaan en dan mis je punten. Maar goed, als je deze tips in acht neemt en de basis van economie snapt gaat het je zeker lukken.

Gefeliciteerd met je eindstuk. :)
pi_160116632
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:38 schreef DoubleDip het volgende:
Ik had (uiteindelijk, *kuch) een 7 en wij gebruikten het boek van De Kam, Koopmans en Wellink (Overheidsfinanciën). De truc is vooral dat je de antwoorden op de juiste manier opschrijft en daar ging het bij mij eerst verkeerd. Wat mij uiteindelijk hielp was om de antwoorden uit oefententamens letterlijk over te schrijven (veel vragen zijn exact hetzelfde) en dan was het nogal haalbaar. De juiste kant uit redeneren is ook iets waar je op moet letten, soms ben je geneigd om net verkeerd te gaan en dan mis je punten. Maar goed, als je deze tips in acht neemt en de basis van economie snapt gaat het je zeker lukken.

Gefeliciteerd met je eindstuk. :)
En dan zeggen dat je er makkelijk een 10 voor kan halen!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160116639
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:38 schreef DoubleDip het volgende:
Ik had (uiteindelijk, *kuch) een 7 en wij gebruikten het boek van De Kam, Koopmans en Wellink (Overheidsfinanciën). De truc is vooral dat je de antwoorden op de juiste manier opschrijft en daar ging het bij mij eerst verkeerd. Wat mij uiteindelijk hielp was om de antwoorden uit oefententamens letterlijk over te schrijven (veel vragen zijn exact hetzelfde) en dan was het nogal haalbaar. De juiste kant uit redeneren is ook iets waar je op moet letten, soms ben je geneigd om net verkeerd te gaan en dan mis je punten. Maar goed, als je deze tips in acht neemt en de basis van economie snapt gaat het je zeker lukken.

Gefeliciteerd met je eindstuk. :)
Dat boek heb ik nu inderdaad voor mijn neus liggen. Veel te gedetailleerd, maar leest lekker weg.
Bedankt voor de tips. :)
pi_160116666
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:39 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

En dan zeggen dat je er makkelijk een 10 voor kan halen!
Ja met deze tips wel. Maar het duurde even voordat ik achter die tips kwam.
Verder kun je er moeilijk iets over zeggen als je het zelf nooit gedaan hebt.

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:39 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat boek heb ik nu inderdaad voor mijn neus liggen. Veel te gedetailleerd, maar leest lekker weg.
Bedankt voor de tips. :)
Dat is inderdaad prima leesbaar. Ik zou persoonlijk vooral HC en WG's leren, toen ik dat ging doen werd mijn resultaat ook beter.
pi_160116707
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Dat is inderdaad prima leesbaar. Ik zou persoonlijk vooral HC en WG's leren, toen ik dat ging doen werd mijn resultaat ook beter.
Oh, hier legde de docent juist de nadruk op het boek. Daarom wilde ik dat de laatste 2 weken doen.
pi_160116722
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja met deze tips wel. Maar het duurde even voordat ik achter die tips kwam.
Verder kun je er moeilijk iets over zeggen als je het zelf nooit gedaan hebt.

[..]

Dat is inderdaad prima leesbaar. Ik zou persoonlijk vooral HC en WG's leren, toen ik dat ging doen werd mijn resultaat ook beter.
Wel fijn dat je zo'n goed advies geeft dan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160116751
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wel fijn dat je zo'n goed advies geeft dan.
Ja goed he.
pi_160116775
Ik had deze tips nooit geweten anders, dus ik ben je dankbaar, DD.
pi_160116821
quote:
14s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:44 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ik had deze tips nooit geweten anders, dus ik ben je dankbaar, DD.
Echt goeie tip hoor, dat je de werkgroepen en hc's moet leren. Dat gaat verder voor geen enkel vak op. Met deze gouden tip zijn denk ik vele users in dit topic geholpen. DD hartelijk dank!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160116977
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:47 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Echt goeie tip hoor, dat je de werkgroepen en hc's moet leren. Dat gaat verder voor geen enkel vak op. Met deze gouden tip zijn denk ik vele users in dit topic geholpen. DD hartelijk dank!
Blijkbaar heeft Santa er wel iets aan gehad, dus zo nutteloos was het niet.
En kap alsjeblieft eens met iedere reactie van mij belachelijk te maken. Je verpest echt dit topic (en andere Rechtentopics ook) met die houding.
pi_160117140
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 13:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft Santa er wel iets aan gehad, dus zo nutteloos was het niet.
En kap alsjeblieft eens met iedere reactie van mij belachelijk te maken. Je verpest echt dit topic (en andere Rechtentopics ook) met die houding.
Ik zeg net dat het een gouden tip was, beetje vervelend om dan zo te reageren. En andere rechtentopics?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160117182
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:01 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zeg net dat het een gouden tip was, beetje vervelend om dan zo te reageren. En andere rechtentopics?
Zo kinderachtig van je dit.
pi_160117244
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:02 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Zo kinderachtig van je dit.
Que?
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160117767
Wat een planning weer, op donderdag, vrijdag en maandag tentamens ;(
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160117823
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Wat een planning weer, op donderdag, vrijdag en maandag tentamens ;(
thuglife
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160117900
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:26 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Wat een planning weer, op donderdag, vrijdag en maandag tentamens ;(
Welke vakken allemaal?
pi_160117917
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:32 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Welke vakken allemaal?
Organisatie en bestuur, staatsrecht twee en herkansing privaatrecht dingetje
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 22 februari 2016 @ 14:33:56 #79
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160117936
Is er een ruzie?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160117963
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef eriksd het volgende:
Is er een ruzie?
Natuurlijk niet erikje
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160118035
quote:
15s.gif Op maandag 22 februari 2016 14:33 schreef eriksd het volgende:
Is er een ruzie?
Jouw bolle gezicht staat me niet aan ook.
pi_160119031
Ik vind Staats2 best leuk :@
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119163
Godver, heel de FB groepen vol met mensen die willen gaan huilen bij de examencommissie over te moeilijke tentamens _O- _O- _O- .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119180
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:30 schreef IPA35 het volgende:
Godver, heel de FB groepen vol met mensen die willen gaan huilen bij de examencommissie over te moeilijke tentamens _O- _O- _O- .
Echt he. :')
pi_160119198
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 12:53 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Als je naar de zuid-as wilt kun je misschien paar vakjes minder doen en voor hogere cijfers gaan.. die recruiters (psychologie of communicatie people) staren zich daar nogal blind op tijdens de schriftelijke selectie

EN DAT GELDT NIET VOOR FISCAAL DAT WETEN WE.
Is fiscaal dan nog steeds zo gewild dat het daar zoveel minder uitmaakt?

Kwam overigens de duale master Onderneming&Recht tegen van de RU, je zei een keer dat je voor ondernemingsrecht naar Nijmegen moet, staat deze master hoger aangeschreven dan Ondernemingsrecht van de VU?
pi_160119200
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Echt he. :')
Jaaaaaa Europees. Jaaaa Ondernemingsrecht 1 :'( :'( :'( :'( !1!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119218
Kunnen die zuidas autisten die te veel suits hebben gekeken niet een eigen topic aanmaken?
pi_160119231
Toen ik Europees oude stijl moest maken had je hetzelfde, mensen die gingen huilen.
De waarheid is gewoon dat zij liever drie dagen in de week gaan werken en zuipen en het boek niet opentrekken. Dan ga je af en dat vind ik prachtig.

Ondernemingsrecht 1 weet ik niet, maar hoe erg kan het nou zijn??
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119244
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jaaaaaa Europees. Jaaaa Ondernemingsrecht 1 :'( :'( :'( :'( !1!
Ze doen er toch niks mee. Ik vind het best lachwekkend om te lezen allemaal.

Ook een paar jonkies die huilie doen dat de andere vakken veel makkelijker afging maar ER onmogelijk te halen is. En iemand deed ER voor de 5de keer en is radeloos hoe ze het moest halen.
pi_160119258
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Kuiver het volgende:
Kunnen die zuidas autisten die te veel suits hebben gekeken niet een eigen topic aanmaken?
Jij bent er zo eentje die later WMO zaken gaat doen bij de CRvB het Hof?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119279
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jaaaaaa Europees. Jaaaa Ondernemingsrecht 1 :'( :'( :'( :'( !1!
Europees hebben ze gewoon een punt als je het vergelijkt met andere tentamens. Zo'n bizar slagingspercentage waarbij de mensen die niet-nakijken hebben opgeschreven niet eens zijn meegeteld zegt toch wat. Dat tentamen is totaal niet in verhouding in vergelijking met andere tentamens. En dat je vervolgens ook niet eens antwoordmodel krijgt en op het nagekeken tentamen zelf niet eens een streep staat door wat fout is dan is dat gewoon van de zotte
pi_160119296
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ze doen er toch niks mee. Ik vind het best lachwekkend om te lezen allemaal.

Ook een paar jonkies die huilie doen dat de andere vakken veel makkelijker afging maar ER onmogelijk te halen is. En iemand deed ER voor de 5de keer en is radeloos hoe ze het moest halen.
:') x ∞
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119319
Wel makkelijk praten jullie als je de oude stijl hebt gemaakt waar je lekker een bonus kreeg met maar 1 ontwerp vraag. Dan had ik het ook wel gehaald
pi_160119336
Europees is gewoon een kwestie van het boek lezen (erg prima boek) en de relevante rechtsregels van arresten arceren, en die staan gewoon aangegeven in de voetnoten van het boek of zelfs geheel geciteerd in de tekst...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119351
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:37 schreef IPA35 het volgende:
Europees is gewoon een kwestie van het boek lezen (erg prima boek) en de relevante rechtsregels van arresten arceren, en die staan gewoon aangegeven in de voetnoten van het boek of zelfs geheel geciteerd in de tekst...
Jep. En zoveel mogelijk opschrijven in die 3 uur tijd.

Ik schreef alsof mijn leven vanaf hing. En ik heb genoeg tentamens voorbij zien komen waarbij ze dachten dat een regeltje of vijf voldoende was.
pi_160119355
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:36 schreef Kuiver het volgende:
Wel makkelijk praten jullie als je de oude stijl hebt gemaakt waar je lekker een bonus kreeg met maar 1 ontwerp vraag. Dan had ik het ook wel gehaald
Hoezo? Europees was toen ook al zogenaamd enorm moeilijk met slechte slagingspercentages.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119368
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jep. En zoveel mogelijk opschrijven in die 3 uur tijd.

Ik schreef alsof mijn leven vanaf hing. En ik heb genoeg tentamens voorbij zien komen waarbij ze dachten dat een regeltje of vijf voldoende was.
Nou ja, je weet hoe ik de eerste keer de boot in ging...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119389
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Nou ja, je weet hoe ik de eerste keer de boot in ging...
Ja, mijn voorbereiding had ook veel beter gekund hoor, maar het is echt niet onmogelijk te halen.

Dat vak is gewoon kut. Het ligt niet persé aan hun onderwijsmethode. Je moet het gewoon snappen en schouders eronder.
pi_160119408
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:39 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, mijn voorbereiding had ook veel beter gekund hoor, maar het is echt niet onmogelijk te halen.

Dat vak is gewoon kut. Het ligt niet persé aan hun onderwijsmethode. Je moet het gewoon snappen en schouders eronder.
Ik vond het juist wel leuk. Maar goed, ik heb het op het hbo al in hoofdlijnen gehad met exact hetzelfde boek (dan wel niet gelezen, maar toch).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119627
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:38 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hoezo? Europees was toen ook al zogenaamd enorm moeilijk met slechte slagingspercentages.
Slagingspercentage lag toen nog wel een stuk hoger mede dankzij die bonus, en omdat het nu een 3e jaars vak is zijn ze nog strenger
pi_160119708
Het probleem van Rechtsgeleerdheid is de heersende zesjesmentaliteit...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160119815
Ik vind europees recht het leukste vak tot nu toe :@
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160119859
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:23 schreef IPA35 het volgende:
Ik vind Staats2 best leuk :@
Vind het ook wel leuk, alleen dat boek is pure aids. Tijdens de wg's en hc's vind ik het allemaal prima te doen, maar zodra je dat boek openslaat is het een grote brei aan irrelevante bagger.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160119866
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:57 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Vind het ook wel leuk, alleen dat boek is pure aids. Tijdens de wg's en hc's vind ik het allemaal prima te doen, maar zodra je dat boek openslaat is het een grote brei aan irrelevante bagger.
Mwa, het kan erger.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 16:04:58 #105
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160120059
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is fiscaal dan nog steeds zo gewild dat het daar zoveel minder uitmaakt?

Kwam overigens de duale master Onderneming&Recht tegen van de RU, je zei een keer dat je voor ondernemingsrecht naar Nijmegen moet, staat deze master hoger aangeschreven dan Ondernemingsrecht van de VU?
Die duale master en onderzoeksmaster Onderneming & Recht staat hoog aangeschreven en daar geldt ook een vrij strenge selectie voor. Die studentjes zijn wel gewild op de zuid-as in beginsel. Maar ondernemingsrecht als master in het kader van Nederlands recht staat ook vrij goed aangeschreven.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 22 februari 2016 @ 16:05:13 #106
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160120062
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:50 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem van Rechtsgeleerdheid is de heersende zesjesmentaliteit...
Gehaald is gehaald toch
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160120118
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gehaald is gehaald toch
En dan zelf eerder lopen zeiken over mensen die met veel moeite ergens een zes voor weten te halen. Want ja als je zesjes haalt ben je middelmatig en middelmatig = afvoerputje. Lekker hypocriet weer. :')
pi_160120174
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En dan zelf eerder lopen zeiken over mensen die met veel moeite ergens een zes voor weten te halen. Want ja als je zesjes haalt ben je middelmatig en middelmatig = afvoerputje. Lekker hypocriet weer. :')
Die jongen kijkt te veel Suits en door zijn autisme denkt hij nu dat hij Harvey Specter is
pi_160120238
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En dan zelf eerder lopen zeiken over mensen die met veel moeite ergens een zes voor weten te halen. Want ja als je zesjes haalt ben je middelmatig en middelmatig = afvoerputje. Lekker hypocriet weer. :')
pi_160120300
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:07 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En dan zelf eerder lopen zeiken over mensen die met veel moeite ergens een zes voor weten te halen. Want ja als je zesjes haalt ben je middelmatig en middelmatig = afvoerputje. Lekker hypocriet weer. :')
zal we een slechte poging tot sarcasme zijn
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160121211
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Is fiscaal dan nog steeds zo gewild dat het daar zoveel minder uitmaakt?

Het aanbod wordt steeds groter. Dus ook bij fiscaal wordt steeds meer op cijfers gelet.

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:36 schreef Kuiver het volgende:
Wel makkelijk praten jullie als je de oude stijl hebt gemaakt waar je lekker een bonus kreeg met maar 1 ontwerp vraag. Dan had ik het ook wel gehaald
Op de één of andere manier heeft elke lichting het altijd net zwaarder dan de lichting ervoor.
pi_160121604
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:50 schreef IPA35 het volgende:
Het probleem van Rechtsgeleerdheid is de heersende zesjesmentaliteit...
Lijkt me bij meer studies wel een probleem
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:
Ik vind europees recht het leukste vak tot nu toe :@
Heb ik volgend blok, lijkt me tof

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2016 16:57:04 ]
pi_160122090
Bij onze flipped classroom pilot moesten we CALI-modules maken... Op zich niks mis mee alleen rekenen ze open vragen eigenlijk altijd fout ook al typ je precies het goede antwoord in andere bewoording dan het standaardantwoord.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 17:14:09 #114
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160122179
Alwaaaaaaaaaaaaays the sun.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160122249
Schijtessay, zit al op voldoende bladzijden, morgen maar even de opzet iets omgooien en afronden met nog één extra A4'tje tekst. Dan alle voetnoten fixen en woensdag nog een keer rustig keuren. Ben er nu even klaar mee.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 17:29:19 #116
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160122649
Middelmaat is het afvoerputje van de maatschappij!!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160122815
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:29 schreef Boterbartje het volgende:
Middelmaat is het afvoerputje van de maatschappij!!
Hangt nogal af van je definitie van middelmaat.
pi_160122818
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:29 schreef Boterbartje het volgende:
Middelmaat is het afvoerputje van de maatschappij!!
Er zijn teveel mensen die het studeren om met een lijst 6'jes, geen nevenactiviteiten en/of geen nuttige specialiserende kennis de arbeidsmarkt te betreden?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 17:38:32 #119
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160122866
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hangt nogal af van je definitie van middelmaat.
Die mensen die een mastertje niet eens nominaal af kunnen ronden..
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160122956
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:38 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die mensen die een mastertje niet eens nominaal af kunnen ronden..
Jij bent echt tweedejaars pas of zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160122981
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij bent echt tweedejaars pas of zo.
pi_160123052
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij bent echt tweedejaars pas of zo.
pi_160123150
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij bent echt tweedejaars pas of zo.
pi_160123312
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:11 schreef IPA35 het volgende:
Bij onze flipped classroom pilot moesten we CALI-modules maken... Op zich niks mis mee alleen rekenen ze open vragen eigenlijk altijd fout ook al typ je precies het goede antwoord in andere bewoording dan het standaardantwoord.
die cali-poep is ook overrated. Heb daar helemaal niks aan gehad. Helemaal met die nieuwe methode waarbij het belangrijker is dat je het begrijpt dan dat je het allemaal uit je hoofd kent.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  maandag 22 februari 2016 @ 18:02:43 #125
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160123557
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 17:42 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Jij bent echt tweedejaars pas of zo.
P nog niet gehaald
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160123593
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

P nog niet gehaald
:?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160123616
Maar hier al wel langer posten dan ik, en een stage hebben gedaan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160123626
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:03 schreef IPA35 het volgende:

[..]

:?
Sneer richting Y.
pi_160123635
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:04 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Sneer jegens Y.
:')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160124247
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

P nog niet gehaald
Niks mis mee :D
pi_160124371
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:27 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Niks mis mee :D


quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 15:32 schreef Kuiver het volgende:
Kunnen die zuidas autisten die te veel suits hebben gekeken niet een eigen topic aanmaken?
Hoe jij je hier voelt:

"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160124399
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:27 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Niks mis mee :D
Meh. Het zou wel tijd worden dat je eens gaat halen.
pi_160124421
Oja, ik was novietenhoeder. Was ik alweer vergeten.

Er is dus toch wel werk.
pi_160124435
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

P nog niet gehaald
_O-
  maandag 22 februari 2016 @ 18:33:55 #135
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160124461
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:32 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

_O-
Maakt dat nou uit? Andere prioriteiten
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160124502
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maakt dat nou uit? Andere prioriteiten
Ik heb ook andere prioriteiten waardoor ik zesjes haal. Maarja, dat is dan weer te slecht volgens jou.
pi_160124631
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik heb ook andere prioriteiten waardoor ik zesjes haal. Maarja, dat is dan weer te slecht volgens jou.
Hij meent het dus :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 18:40:55 #138
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160124662
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:35 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik heb ook andere prioriteiten waardoor ik zesjes haal. Maarja, dat is dan weer te slecht volgens jou.
Ik ga altijd voor minimaal 6,5.. Ik pas voor middelmaat
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160124686
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:39 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hij meent het dus :')
Blijkbaar. :')
pi_160124700
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor minimaal 6,5.. Ik pas voor middelmaat
Ik sta na al die zesjes 6,7 gemiddeld. Dus ik ben helemaal niet zo slecht als je denkt.
  maandag 22 februari 2016 @ 18:44:39 #141
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160124781
6,7 voor 60 puntjes per jaar. Chapeau
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160124819
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:44 schreef Boterbartje het volgende:
6,7 voor 60 puntjes per jaar. Chapeau
Waarop baseer je dat?
  maandag 22 februari 2016 @ 18:46:49 #143
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160124841
Jij doet toch enkel rechten? In de regel is dat 60 puntjes per jaar
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160124874
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:46 schreef Boterbartje het volgende:
Jij doet toch enkel rechten? In de regel is dat 60 puntjes per jaar
Ja, dus? In de regel. Maar ik heb schijt aan die regels en doe al jaren mijn studie uit de losse pols en eindig waarschijnlijk met 269 punten.

Kortom: je bent weer te snel conclusies aan het trekken, zoals gewoonlijk.
pi_160124931
Gezellige boel weer hier!
pi_160124933
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:31 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Meh. Het zou wel tijd worden dat je eens gaat halen.
Je sais :) Gaat ook helemaal goed komen, vanaf 11 april mag ik aan de gang ;)
pi_160124939
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:49 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Je sais :) Gaat ook helemaal goed komen, vanaf 11 april mag ik aan de gang ;)
Straf 1?
pi_160124952
quote:
6s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:49 schreef Ties02 het volgende:
Gezellige boel weer hier!
Was gisteravond ook :)
pi_160124981
Teller staat bij mij op 322,5 ECT...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160125001
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef IPA35 het volgende:
Teller staat bij mij op 322,5 ECT...
Da's wel veel zeg.

Ik heb de master niet meegerekend he

Edit: hbo telt niet :')
  maandag 22 februari 2016 @ 18:52:47 #151
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125032
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef IPA35 het volgende:
Teller staat bij mij op 322,5 ECT...
Al die hbo rommel telt niet mee natuurlijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125061
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik ga altijd voor minimaal 6,5.. Ik pas voor middelmaat
O gelukkig, dan ben ik geen middelmaat.
pi_160125082
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:49 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Je sais :) Gaat ook helemaal goed komen, vanaf 11 april mag ik aan de gang ;)
Succes!
  maandag 22 februari 2016 @ 18:56:57 #154
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125140
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

O gelukkig, dan ben ik geen middelmaat.
nee joh, jij niet

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125142
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

O gelukkig, dan ben ik geen middelmaat.
Behalveeeee, want ja, BB spreekt!

quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:44 schreef Boterbartje het volgende:
6,7 voor 60 puntjes per jaar. Chapeau
pi_160125147
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Da's wel veel zeg.

Ik heb de master niet meegerekend he

Edit: hbo telt niet :')
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Al die hbo rommel telt niet mee natuurlijk
Zwijg.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160125188
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:56 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

nee joh, jij niet

:P
Oh ik vind het trouwens nogal middelmatig als je hier de hele tijd loopt te brallen en intussen nog niet eens je P hebt, laat staan dat je aan een master bent begonnen en dus het verschil weet tussen het niveau van een bachelor en een master.
pi_160125213
Bralboy
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 19:17:24 #159
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125689
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:58 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oh ik vind het trouwens nogal middelmatig als je hier de hele tijd loopt te brallen en intussen nog niet eens je P hebt, laat staan dat je aan een master bent begonnen en dus het verschil weet tussen het niveau van een bachelor en een master.
Blablabla, gelukkig gaat de master jou goed af.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125709
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:17 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Blablabla, gelukkig gaat de master jou goed af.
Nogmaals: als je het verschil tussen een bachelor en een master niet weet hou dan lekker je mond.
pi_160125714
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:50 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Straf 1?
Yes :) en deze periode al strafprocesrecht (3) en computercriminaliteit dus ik zit al flink in het strafrecht dit semester :+
Eerste periode ook strafrecht 2 (materieel, voor Bartje) gehaald, dus het zou mooi zijn als ik dit jaar alle strafrechtvakken weet te halen :D
  maandag 22 februari 2016 @ 19:19:47 #162
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125748
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Nogmaals: als je het verschil tussen een bachelor en een master niet weet hou dan lekker je mond.
Dat weet ik wel: niveauverschil is echt marginaal en derhalve te verwaarlozen. Mits je een goed stel hersens hebt natuurlijk.

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125756
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat weet ik wel: niveauverschil is echt marginaal en derhalve te verwaarlozen. Mits je een goed stel hersens hebt natuurlijk.

:P
Ga eerst je P halen en kom dan nog eens terug.
pi_160125762
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat weet ik wel: niveauverschil is echt marginaal en derhalve te verwaarlozen. Mits je een goed stel hersens hebt natuurlijk.

:P
Eh nee.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:20:42 #165
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125769
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:20 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Eh nee.
Zijn mijn persoonlijk ervaringen.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:21:12 #166
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125782
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:20 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ga eerst je P halen en kom dan nog eens terug.
Wat ben je lekker naïef :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125787
Ik doe dan weliswaar geen master, maar ik ken wel mensen die dat doen en het schijnt dat ze samenvattingen van 100+ pagina's schrijven.

Nou, sorry hoor, maar voor een bachelorvak is mijn max. 50 pagina's geweest (en zovaak maak ik geen samenvattingen).
pi_160125830
Niet je samenvattingen bij de JFV regelen :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160125836
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zijn mijn persoonlijk ervaringen.
*persoonlijke
pi_160125851
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:22 schreef IPA35 het volgende:
Niet je samenvattingen bij de JFV regelen :')
JFV :') baggerkwaliteit.

JOHO _O_
GFE _O_

bij GFE maken ze echt goede aantekeningen voor de fiscale vakken, zo heb ik Loonheffingen ook gehaald en ben ik nu met dezelfde manier bezig voor OF.
pi_160125854
Niet je samenvattingen gratis krijgen van je studievereniging :')
pi_160125875
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:23 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

JFV :') baggerkwaliteit.

JOHO _O_
GFE _O_

bij GFE maken ze echt goede aantekeningen voor de fiscale vakken, zo heb ik Loonheffingen ook gehaald en ben ik nu met dezelfde manier bezig voor OF.
OF is een fiscaal vak?!

JOHO :') Met hun flashy winkeltje en zo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160125883
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:23 schreef underground1009 het volgende:
Niet je samenvattingen gratis krijgen van je studievereniging :')
Welke?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 19:24:20 #174
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125885
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:21 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Ik doe dan weliswaar geen master, maar ik ken wel mensen die dat doen en het schijnt dat ze samenvattingen van 100+ pagina's schrijven.

Nou, sorry hoor, maar voor een bachelorvak is mijn max. 50 pagina's geweest (en zovaak maak ik geen samenvattingen).
Nou wow hoor, kwantiteit bepaalt het niveau hoor.
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:22 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

*persoonlijke
Krijg je hier nou een harde plasser van? Een typo corrigeren? wow.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125893
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:18 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Yes :) en deze periode al strafprocesrecht (3) en computercriminaliteit dus ik zit al flink in het strafrecht dit semester :+
Eerste periode ook strafrecht 2 (materieel, voor Bartje) gehaald, dus het zou mooi zijn als ik dit jaar alle strafrechtvakken weet te halen :D
Jep. Laten we duimen. :D

Ik heb hier wel een hele hoop shit van Straf 2 oud, heb er een 7(,4 ;( ) mee gehaald, weet niet of je er iets aan hebt, maar kan het wel even mailen.
pi_160125915
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:20 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zijn mijn persoonlijk ervaringen.
Troll. Is vrij lastig als je je P niet eens hebt.
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nou wow hoor, kwantiteit bepaalt het niveau hoor.
Ja want het enige verschil tussen een bachelor en een master is de kwantiteit. :')
pi_160125949
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:23 schreef IPA35 het volgende:

[..]

OF is een fiscaal vak?!

JOHO :') Met hun flashy winkeltje en zo.
Ja, is een verplicht vak voor fiscaal, maar niet-juridisch.
Is zelfde vent als voor Ondernemingsfinanciering.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:26:04 #178
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160125954
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:25 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Troll. Is vrij lastig als je je P niet eens hebt.

[..]

Ja want het enige verschil tussen een bachelor en een master is de kwantiteit. :')
Dat stel ik niet, maar dat is wel wat santa aandraagt als parameter.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160125959
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, is een verplicht vak voor fiscaal, maar niet-juridisch.
Is zelfde vent als voor Ondernemingsfinanciering.
Dat wil ik wel gaan volgen :s) .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160125980
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:25 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, is een verplicht vak voor fiscaal, maar niet-juridisch.

Hier ook hoor. Werd overigens ook gegeven bij Bestuurskunde.
pi_160126014
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Werd overigens ook gegeven bij Bestuurskunde.
Hier idem.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160126018
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:26 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Werd overigens ook gegeven bij Bestuurskunde.
Ja, hier ook. Iedere studierichting moet dan een onderdeel van 20 punten apart maken op het tentamen. Aangezien ik notarieel doe, mocht ik kiezen tussen de beide onderdelen. Ik ga beide doen, want ik heb wel zin in een hoog cijfer.
pi_160126046
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:26 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Dat wil ik wel gaan volgen :s) .
Ja, vind het wel leuk vak klinken. Zal in 2018 worden. :')
pi_160126066
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:28 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, vind het wel leuk vak klinken. Zal in 2018 worden. :')
2017-2018 hoop ik :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160126091
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:27 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, hier ook. Iedere studierichting moet dan een onderdeel van 20 punten apart maken op het tentamen. Aangezien ik notarieel doe, mocht ik kiezen tussen de beide onderdelen. Ik ga beide doen, want ik heb wel zin in een hoog cijfer.
Ah dat is ietsje anders dan hier dan. Wij hadden geloof ik precies hetzelfde tentamen als de bestuurskundigen. Alleen kregen zij het in jaar 2 en wij in jaar 3. Geen idee waarom. Maar een hoog cijfer moet kunnen hoor. Het vak op zich is ook niet moeilijk, je moet alleen zorgen dat je je antwoorden juist formuleert (dat is waarom ik het over moest doen).
pi_160126093
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:28 schreef IPA35 het volgende:

[..]

2017-2018 hoop ik :')
Ja, in september 2017 aan master beginnen jatoch.

Ik heb al gerekend, en ik ben 27/28 als ik klaar ben. _O-
pi_160126114
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, in september 2017 aan master beginnen jatoch.

Ik heb al gerekend, en ik ben 27/28 als ik klaar ben. _O-
Ik net geen 25 hoop ik.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160126138
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ja, in september 2017 aan master beginnen jatoch.

Ik heb al gerekend, en ik ben 27/28 als ik klaar ben. _O-
Ik 26 ofzo, afhankelijk van hoe het loopt. Maar aannemende dat het volgend jaar en komend semester beter meewerkt moet dat haalbaar zijn.
pi_160126360
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:24 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jep. Laten we duimen. :D

Ik heb hier wel een hele hoop shit van Straf 2 oud, heb er een 7(,4 ;( ) mee gehaald, weet niet of je er iets aan hebt, maar kan het wel even mailen.
Heel graag! :) ik zal wel even een DM doen ;)
pi_160126407
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:37 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Heel graag! :) ik zal wel even een DM doen ;)
Ik heb je mail nog wel hoor. Ben geen onbekende voor je.
pi_160126477
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:39 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik heb je mail nog wel hoor. Ben geen onbekende voor je.
Klinkt spannend :+ Nu ben ik wel benieuwd wie je bent hahaha

quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:24 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Welke?
LISA ;) Wel alleen de IT-vakken hoor :)
pi_160126510
Oh wacht laat maar, ik weet het alweer :+
pi_160126521
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:41 schreef underground1009 het volgende:
Oh wacht laat maar, ik weet het alweer :+
:*
  maandag 22 februari 2016 @ 19:43:18 #194
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160126590
Santa wie ben je gr
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160126629
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:43 schreef Boterbartje het volgende:
Santa wie ben je gr
Jouw grootste nachtmerrie.
pi_160126831
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:29 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ah dat is ietsje anders dan hier dan. Wij hadden geloof ik precies hetzelfde tentamen als de bestuurskundigen. Alleen kregen zij het in jaar 2 en wij in jaar 3. Geen idee waarom. Maar een hoog cijfer moet kunnen hoor. Het vak op zich is ook niet moeilijk, je moet alleen zorgen dat je je antwoorden juist formuleert (dat is waarom ik het over moest doen).
Oh, dat is wel een beetje bijzonder. Want hier krijgen de fiscalisten een echte fiscaal-vraag en de bestuurskundigen een echte bestuurskundige-vraag. In een week tijdens de collegereeks krijgen ze dan apart college, de fiscalisten van iemand van KPMG (de Ruig) en de bestuurskundigen van de docent zelf.

In de beide richtingen een derdejaars vak.

Hoe wordt dat apart getoetst bij jullie?
pi_160126908
Ik weet niet precies hoe dat werkt bij Bestuurskunde eigenlijk. Weet alleen dat zij het zelfde vak krijgen met het zelfde boek (ook KKW).
  maandag 22 februari 2016 @ 19:53:54 #198
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160126996
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:44 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jouw grootste nachtmerrie.
:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  maandag 22 februari 2016 @ 19:54:31 #199
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160127016
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:52 schreef DoubleDip het volgende:
Ik weet niet precies hoe dat werkt bij Bestuurskunde eigenlijk. Weet alleen dat zij het zelfde vak krijgen met het zelfde boek (ook KKW).
Hehe, dat boek heb ik ook nog liggen en is zo ongelooflijk bagger. Met passages als "er moeten alleen taken gedecentraliseerd worden als dat kosten-baat efficiënt is". Compleet vergetend dat soms mensen om democratische redenen taken dichter bij huis willen hebben.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_160127033
quote:
10s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hehe, dat boek heb ik ook nog liggen en is zo ongelooflijk bagger. Met passages als "er moet alleen taken gedecentraliseerd worden als dat kosten-baat efficiënt is". Compleet vergetend dat soms mensen om democratische redenen taken dichter bij huis willen hebben.
Jep, de docent zat in het eerste college ookal te klagen dat het oudere druk van dat boek verschrikkelijk was, en dat de nieuwste druk (van 2015) veel beter is.
  maandag 22 februari 2016 @ 20:02:45 #201
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160127296
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jep, de docent zat in het eerste college ookal te klagen dat het oudere druk van dat boek verschrikkelijk was, en dat de nieuwste druk (van 2015) veel beter is.
Die heb ik helaas nooit bekeken. Het is wel een interessant onderwerp.

Wat ik zelf heel boeiend vind van het vak van overheidsfinanciën is dat de academische leer sterk afwijkt van de praktijkleer. De handboeken tonen aan dat de basics heel makkelijk en vrij overzichtelijk zijn, maar in de praktijk word je voornamelijk onderwezen (via cursussen en dergelijke) hoe er zoveel mogelijk belastinggeld weggesluisd kan worden (als het kan) buiten de vertegenwoordiging, de raad en de afdeling crediteuren / debiteuren om. Ze zouden dat eens moeten durven onderwijzen op de universiteiten.

Het vandaag verschenen rapport over de gemeentefinanciën in Amsterdam toont daar het belang nogmaals van aan.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_160127342
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 19:55 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jep, de docent zat in het eerste college ookal te klagen dat het oudere druk van dat boek verschrikkelijk was, en dat de nieuwste druk (van 2015) veel beter is.
Het is inderdaad geen heel briljant boek. Wel leesbaar, maar nogal subjectief (en policor) en daar heb ik een hekel aan. Gelukkig had ik veel aan de hoorcolleges. De druk die ik had kwam geloof ik uit 2011, toen het kabinet met PVV en VVD net was aangetreden.
pi_160127500
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]
toen het kabinet met PVV en VVD net was aangetreden.
Wat een bazenkabinet was dat #neverforget #teamfleur
pi_160128017
Fleur Agema?

Toen ik haar zag lopen was ze echt milf.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160128580
Wat vinden jullie eigenlijk van de combi notarieel recht met staats- en bestuursrecht?

Als ik terug ben van 10 maanden VS, ga/wil ik een kleine scriptie schrijven bij de vakgroep bestuursrecht, bestuurskunde en staatsrecht. Ik heb al zekerheid dat ik daar terecht kan, dus dat is het punt niet. Wel wil ik dat het iets met bestuursrecht te maken heeft. Ik heb niks met staatsrecht.
Een S&B-master vind ik opzich wel leuk klinken, alleen mag ik er niet in omdat ik Staatsrecht 3 niet heb. Als ik terug ben in mei 2017, ga ik aan de kleine scriptie, en heb ik in september 2017 de tijd om Staatsrecht 3 te halen (wordt gegeven in blok 1) en zit ik binnen de termijn om mijn bachelor te halen (februari 2018), en kan ik twee masters doen die ik graag wil doen.

Ergens vind ik fiscaal recht ook wel leuk klinken, maar daarvoor ontbreek/mis ik teveel vakken om de master fiscaal te mogen doen. En dat gaat een behoorlijk geld kosten ivm contractonderwijs.

[ Bericht 2% gewijzigd door SantaClausNorthPole op 22-02-2016 21:24:59 ]
pi_160128848
Alleen staats 2 is verplicht lullo.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160128868
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:48 schreef IPA35 het volgende:
Alleen staats 2 is verplicht lullo.
Nee, staats3 in nieuw systeem enzulks. Rechtsvergelijking. Ik heb staats 1a (1 nieuw) en staats 1b (2 nieuw). 3 (2 oud) niet.
pi_160129313
Ohh, ik mag S&B met alleen S1+2.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160129330
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:03 schreef IPA35 het volgende:
Ohh, ik mag S&B met alleen S1+2.
:{

Studieadviseur zei mij dat ik staats3 ook moest hebben.
pi_160129397
http://www.rug.nl/masters/dutch-law/admission-and-application

Rechtsgeleerdheid Rijksuniversiteit Groningen
Drempelloze toelating van maximaal EC

Extra informatie:
Andere afstudeerrichtingen binnen de brede bachelor Rechtsgeleerdheid die niet voldoen aan de vereisten van Civiel Effect moeten aangevuld worden met de vakken voor CE.

Daarnaast geldt voor de masterspecialisatie Staats- en Bestuursrecht het vak Staatsrecht 2 (voorheen Staatsrecht 1B) als ingangsei

:o :o :o :o
pi_160129402
Oh chill *O*
pi_160129514
Je moet Staats2 volgen als extra voor die master naast reguliere premaster programma :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160129538
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:08 schreef IPA35 het volgende:
Je moet Staats2 volgen als extra voor die master naast reguliere premaster programma :')
Ik kan niet lezen wat er na 'ingangsei' staat? Maar hoe zit het dan met een gewone bachelor, aangevuld met CE en staats 1B in propedeuse?

Retevaag allemaal weer.
pi_160129632
No clue.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160129654
Afijn. Gelukkig heb ik goed contact met een studieadviseur.

Wat een gedoe weer.
pi_160130044
Heb al mailtje gestuurd. w/
pi_160130271
Rare combi. Notarieel, S&B, pabo bachelor...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 22 februari 2016 @ 21:42:01 #218
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160130811
Omg ets
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160131045
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:28 schreef IPA35 het volgende:
Rare combi. Notarieel, S&B, pabo bachelor...
Dat laatste niet heur.
pi_160131076
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:42 schreef Boterbartje het volgende:
Omg ets
Wil je mij niet zo noemen? Voor jou ben ik je grootste nachtmerrie.
pi_160131258
Maar als we eens allemaal alles op het rijtje gaan zetten:

- Notarieel --> Ga ik doen.
- Fiscaal --> heeft mijn interesse, ontbreken teveel vakken, te duur
- IT-recht --> boeit me niet
- Ondernemingsrecht --> kan evt, maar dat hele ding spreekt mij niet echt zozeer aan
- Privaatrecht --> meh, dan zou ik 12 ects aan keuzevakken moeten doen en tja, wat moet ik ermee? :')
- Arbeidsrecht --> niet mijn ding
- S&B --> kan evt, al heeft staats mijn interesse niet. Bestuurs vond ik wel leuk.
- Straf --> niet mijn ding

Veel keus heb ik niet.
pi_160131361
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat laatste niet heur.
Oh beter. Ff in de war.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160131385
quote:
1s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oh beter. Ff in de war.
Al 2 maanden geleden mee gestopt

nu alleen notarieel

en ik ben mijn toekomst aan het uitstippelen

lastig
pi_160132270
Tsja, wat wil je...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160132499
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:23 schreef IPA35 het volgende:
Fleur Agema?

Toen ik haar zag lopen was ze echt milf.
:Y
  maandag 22 februari 2016 @ 22:27:06 #226
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160132599
Ties ties ties
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160132617
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:Y
Soort Saffron Burrows in Boston Legal maar dan net niet zeg maar.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_160134097
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 18:51 schreef IPA35 het volgende:
Teller staat bij mij op 322,5 ECT...
30 hier, nog 30 voor m'n P
pi_160134253
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 22:24 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:Y
Nog steeds toch. Volgens mij is/was ze zwanger.
pi_160134575
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:23 schreef IPA35 het volgende:
Fleur Agema?

Toen ik haar zag lopen was ze echt milf.
dat is wel behoorlijk wat jaar geleden dan. Toen ik haar laatst op tv zag had ze een flink verlepte kop.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160135291
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 23:19 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

dat is wel behoorlijk wat jaar geleden dan. Toen ik haar laatst op tv zag had ze een flink verlepte kop.
Denk zo'n 3 jaar terug.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 23 februari 2016 @ 00:43:38 #232
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160136767
quote:
11s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wil je mij niet zo noemen? Voor jou ben ik je grootste nachtmerrie.
Wat een achterlijke username. Je bent wel iets minder bot geworden maar nog steeds zo'n lul met vingers.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160136774
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat een achterlijke username. Je bent wel iets minder bot geworden maar nog steeds zo'n lul met vingers.
Oh oke.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 01:24:23 #234
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160137397
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 00:43 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Oh oke.
En wel erg gay
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160137400
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 01:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

En wel erg gay
Ben ik.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 01:24:58 #236
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160137402
'ik heb genoeg geld voor vs' is natuurlijk ook triest
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160137854
Stiekem meelezen hier is wel minder leuk, bitchy mannen..
pi_160137910
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 01:24 schreef Boterbartje het volgende:
'ik heb genoeg geld voor vs' is natuurlijk ook triest
Ik ruik jaloezie.
pi_160137939
Rechtenstudenten, zijn jullie bekend met de policy? Mag het minder persoonlijk?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_160137951
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 03:01 schreef Lyrebird het volgende:
Rechtenstudenten, zijn jullie bekend met de policy? Mag het minder persoonlijk?
Staat de policy in de wet?
pi_160137957
quote:
5s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 03:06 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Staat de policy in de wet?
De wet is niet de enige rechtsbron.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 07:21:38 #242
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160138228
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 02:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik ruik jaloezie.
Ja, ik ben echt jaloers.
Zo even plaatjes draaien op mijn prachtige set met uitstekend geluid.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160139183
Wat nemen jullie mee naar uni? Moet je elke dag de wetbundels meenemen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nodig is haha
pi_160139226
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:22 schreef Chasingrainbows het volgende:
Wat nemen jullie mee naar uni? Moet je elke dag de wetbundels meenemen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nodig is haha
Alleen naar werkgroepen neem ik de wettenbundel mee. Jurisprudentiebundel bij bijvoorbeeld strafrecht doe ik dan weer wel, omdat je dan kunt meelezen als de docent stukken uit een arrest pakt.
Voor de rest alleen laptop en flesje water :P
pi_160139254
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:22 schreef Chasingrainbows het volgende:
Wat nemen jullie mee naar uni? Moet je elke dag de wetbundels meenemen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nodig is haha
Nee man, die wet moet je gewoon uit je hoofd leren
  dinsdag 23 februari 2016 @ 09:39:06 #246
263417 Keyos
Like a Boss
pi_160139479
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:26 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Nee man, die wet moet je gewoon uit je hoofd leren
Yep, papieren wettenbundels is iets uit 2014, van de jurist van vandaag wordt meer verwacht.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_160139520
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 03:07 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

De wet is niet de enige rechtsbron.
Ja of nee.
pi_160140269
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:22 schreef Chasingrainbows het volgende:
Wat nemen jullie mee naar uni? Moet je elke dag de wetbundels meenemen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nodig is haha
Als je die Kluwer of Sdu dingen hebt hangt het van het vak af. Beide/alledrie meenemen is onzin. Op hoorcollege kan het handig zijn (afhankelijk van het vak), sterker nog in mijn tweede en derde jaar moest dit zelfs wel omdat je anders minder goed mee kwam. Voor werkgroepen zou ik het altijd doen, maar dan natuurlijk niet allebei/alledrie.
pi_160141429
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 09:22 schreef Chasingrainbows het volgende:
Wat nemen jullie mee naar uni? Moet je elke dag de wetbundels meenemen? Ik kan me niet voorstellen dat het allemaal nodig is haha
Neem die meuk nooit mee joh, gewoon op laptopje alles. wetten.overheid.nl _O_
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 12:28:31 #250
263417 Keyos
Like a Boss
pi_160143398
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 11:07 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Neem die meuk nooit mee joh, gewoon op laptopje alles. wetten.overheid.nl _O_
Die website werkt gelukkig net zo snel als dat je van een overheidswebsite kunt verwachten ;). Helemaal verschrikkelijk die Maxius e.d., dat werkt al helemaal klote.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_160144105
Het nadeel van een website is dan je niet kunt arceren/tabjes plakken. Vind ik altijd wel handig tijdens college.
pi_160145642
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:28 schreef Keyos het volgende:

[..]

Die website werkt gelukkig net zo snel als dat je van een overheidswebsite kunt verwachten ;). Helemaal verschrikkelijk die Maxius e.d., dat werkt al helemaal klote.

Je kunt die wetten op wetten.overheid.nl gewoon downloaden. Heb je ze gelijk in word en kun je tijdens je wg's opmerkingen bij zetten. :) . Evt. daarna in je bundel nog onderstrepen oid maar dat doe ik bijna nooit
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
pi_160146390
Aah dankjewel voor de reacties!
pi_160146995
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:54 schreef DoubleDip het volgende:
Het nadeel van een website is dan je niet kunt arceren/tabjes plakken. Vind ik altijd wel handig tijdens college.
En het voordeel is wel dat je tafel niet vol zit met shit. :')

Die tafels zijn zo klein hier, past maar net een laptop op en dan ook nog je bundel erbij wordt wel lastig.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2016 14:45:03 ]
  dinsdag 23 februari 2016 @ 16:50:27 #255
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160150100
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 12:54 schreef DoubleDip het volgende:
Het nadeel van een website is dan je niet kunt arceren/tabjes plakken. Vind ik altijd wel handig tijdens college.
Gewoon je bundel helemaal vol kalken met rijtjes uit de werkgroepen en dan op tentamen alle rijtjes zo weer overpennen. Lekker werkt dat he? Veel inzicht voor nodig ook.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160150176
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon je bundel helemaal vol kalken met rijtjes uit de werkgroepen en dan op tentamen alle rijtjes zo weer overpennen. Lekker werkt dat he? Veel inzicht voor nodig ook.
Is dat een retorische vraag of sarcasme?
pi_160150198
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:50 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Gewoon je bundel helemaal vol kalken met rijtjes uit de werkgroepen en dan op tentamen alle rijtjes zo weer overpennen. Lekker werkt dat he? Veel inzicht voor nodig ook.
Bedankt weer voor deze constructieve bijdrage.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:08:36 #258
165633 eriksd
The grand facade...
pi_160150445
Ik vind dat Boterbartje er fanatiek bovenop zit. Een echte procestijger.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_160153609
quote:
13s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 16:54 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Bedankt weer voor deze constructieve bijdrage.
pi_160154778
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2016 16:04 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Die duale master en onderzoeksmaster Onderneming & Recht staat hoog aangeschreven en daar geldt ook een vrij strenge selectie voor. Die studentjes zijn wel gewild op de zuid-as in beginsel. Maar ondernemingsrecht als master in het kader van Nederlands recht staat ook vrij goed aangeschreven.
De toegevoegde waarde van de duale ondernemingsrechtmaster ten opzichte van de normale ondernemingsrechtmaster aan de RU lijkt me niet groot.

Er is in de duale master weliswaar ruimte opgenomen voor een stage maar de duale master duurt dan ook vier maanden langer dan de reguliere ondernemingsrechtmaster aan de RU.

Bij de duale master ondernemingsrecht van de VU is ook ruimte opgenomen voor een stage maar die duurt gewoon twaalf maanden.

Hoeveel personen worden er per jaar aangenomen voor die duale master aan de RU? Op de VU twaalf.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 20:34:03 #261
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160155697
quote:
15s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 17:08 schreef eriksd het volgende:
Ik vind dat Boterbartje er fanatiek bovenop zit. Een echte procestijger.
Ik zie het ook als een adviespraktijk.
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde van de duale ondernemingsrechtmaster ten opzichte van de normale ondernemingsrechtmaster aan de RU lijkt me niet groot.

Er is in de duale master weliswaar ruimte opgenomen voor een stage maar de duale master duurt dan ook vier maanden langer dan de reguliere ondernemingsrechtmaster aan de RU.

Bij de duale master ondernemingsrecht van de VU is ook ruimte opgenomen voor een stage maar die duurt gewoon twaalf maanden.

Hoeveel personen worden er per jaar aangenomen voor die duale master aan de RU? Op de VU twaalf.
Er zijn twee smaakjes: researchmaster en duaal.

Bij duaal volg je paar vakken maar krijg je ook inhoudelijke vakken zoals legal english, presenteren, onderhandelen, retorica etc. en deze cursussen worden in samenwerking met de deelnemende kantoren gegeven. De toegevoegde waarde zit hem dan ook in de gerichtheid op de skills (ook softskills) die gewenst zijn op de zuid-as. Daarnaast wordt er één stage van minimaal 5 maand gelopen en ook eentje van 4wk in het buitenland. Ergo: je krijgt dus wel het een en ander te zien en de vakken zijn vaak in samenwerking met de kantoren

Researchmaster heeft wel degelijk toegevoegde waarde als je wilt promoveren en die duurt dan ook één jaar langer (2 jaar totaal).

Qua selectie bij de duale hebben ze geen vaste aantallen. De uni selecteert eerst zelf, daarna moet je nog door één van de deelnemende kantoren (de toekomstige stagebegeleider) worden aangenomen. Ene jaar 10, andere jaar 20. volgens mij ligt het gemiddelde ergens tussen de 10-15 mensen.
Bij research is daarnaast ook een gemiddelde van 7,5 een hard vereiste en moet je aangenomen worden bij het onderzoekscentrum Onderneming & Recht.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160156849
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik zie het ook als een adviespraktijk.

[..]

Er zijn twee smaakjes: researchmaster en duaal.

Bij duaal volg je paar vakken maar krijg je ook inhoudelijke vakken zoals legal english, presenteren, onderhandelen, retorica etc. en deze cursussen worden in samenwerking met de deelnemende kantoren gegeven. De toegevoegde waarde zit hem dan ook in de gerichtheid op de skills (ook softskills) die gewenst zijn op de zuid-as. Daarnaast wordt er één stage van minimaal 5 maand gelopen en ook eentje van 4wk in het buitenland. Ergo: je krijgt dus wel het een en ander te zien en de vakken zijn vaak in samenwerking met de kantoren

Researchmaster heeft wel degelijk toegevoegde waarde als je wilt promoveren en die duurt dan ook één jaar langer (2 jaar totaal).

Qua selectie bij de duale hebben ze geen vaste aantallen. De uni selecteert eerst zelf, daarna moet je nog door één van de deelnemende kantoren (de toekomstige stagebegeleider) worden aangenomen. Ene jaar 10, andere jaar 20. volgens mij ligt het gemiddelde ergens tussen de 10-15 mensen.
Bij research is daarnaast ook een gemiddelde van 7,5 een hard vereiste en moet je aangenomen worden bij het onderzoekscentrum Onderneming & Recht.
Er is toch naast de duale en researchmaster ook een derde ondernemingsrechtmaster?
Alhoewel dat volgens mij wel een specialisatie is van de master privaatrecht.

De toegevoegde waarde van de researchmaster als je de rechtswetenschap in wil is inderdaad evident, die van de duale master in eerste instantie niet maar nu wel.

Dacht dat er slechts één stage van vier maanden werd gelopen en niet één van vijf maanden en één in het buitenland van vier weken, vooral dat buitenlandgedeelte en het feit dat sommige vakken in samenwerking met de kantoren worden gegeven maakt het interessant.

Mag je eigenlijk zelf weten bij welk kantoor je gaat solliciteren hiervoor en volg je beide stages bij hetzelfde kantoor?

Nauta Dutilh had een combi-stage bij hen en bij de Rabobank, zoiets lijkt me ook wel interessant.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:00:16 #263
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160157004
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:57 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Er is toch naast de duale en researchmaster ook een derde ondernemingsrechtmaster?
Alhoewel dat volgens mij wel een specialisatie is van de master privaatrecht.

De toegevoegde waarde van de researchmaster als je de rechtswetenschap in wil is inderdaad evident, die van de duale master in eerste instantie niet maar nu wel.

Dacht dat er slechts één stage van vier maanden werd gelopen en niet één van vijf maanden en één in het buitenland van vier weken, vooral dat buitenlandgedeelte en het feit dat sommige vakken in samenwerking met de kantoren worden gegeven maakt het interessant.

Mag je eigenlijk zelf weten bij welk kantoor je gaat solliciteren hiervoor en volg je beide stages bij hetzelfde kantoor?

Nauta Dutilh had een combi-stage bij hen en bij de Rabobank, zoiets lijkt me ook wel interessant.
Je kan bij twee kantoren solliciteren volgens mij.
Er is inderdaad ook een ondernemingsrecht master in het kader van Nederlands recht. Maar dat is gewoon de standaard master met een paar verplichte ondernemingsrechtelijke vakken en paar keuzevakken + thesis. De duale master heeft bijv. geen thesis maar een wetenschappelijk artikel wat je schrijft tijdens je stage.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:02:37 #264
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160157127
Wel grappig dat de grote faillissementen de laatste tijd (o.a. Macintosh en V&D) bij kleinere kantoren terecht zijn gekomen en dat USG nu bij Stibbe terechtkomt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160157667
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:00 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je kan bij twee kantoren solliciteren volgens mij.
Er is inderdaad ook een ondernemingsrecht master in het kader van Nederlands recht. Maar dat is gewoon de standaard master met een paar verplichte ondernemingsrechtelijke vakken en paar keuzevakken + thesis. De duale master heeft bijv. geen thesis maar een wetenschappelijk artikel wat je schrijft tijdens je stage.
Oke klinkt wel echt interessant dan maar ik denk wel dat studenten van de RU voorrang krijgen.

Laatste vraag: wat is precies het verschil tussen thesis/bachelorscriptie en wetenschappelijk artikel in deze context?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:40:53 #266
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160159041
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:14 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Oke klinkt wel echt interessant dan maar ik denk wel dat studenten van de RU voorrang krijgen.

Laatste vraag: wat is precies het verschil tussen thesis/bachelorscriptie en wetenschappelijk artikel in deze context?
Eh, tja. Ik weet niet of dat zo is. Zou overigens wel terecht zijn, RU produceert namelijk hoogwaardige juristen.

:P

Je weet hoe een thesis eruit ziet toch? Geen bachelorscriptie maar masterscriptie. Daar doe je echt onderzoek in iets en krabbel je toch gauw 35+ kantjes vol over je onderzoek.

Een wetenschappelijk artikel gaat veel meer naar de kern van bijvoorbeeld een actueel probleem en is max 10 pagina's. Beetje Ars Aequi materiaal.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160159687
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eh, tja. Ik weet niet of dat zo is. Zou overigens wel terecht zijn, RU produceert namelijk hoogwaardige juristen.

:P

Je weet hoe een thesis eruit ziet toch? Geen bachelorscriptie maar masterscriptie. Daar doe je echt onderzoek in iets en krabbel je toch gauw 35+ kantjes vol over je onderzoek.

Een wetenschappelijk artikel gaat veel meer naar de kern van bijvoorbeeld een actueel probleem en is max 10 pagina's. Beetje Ars Aequi materiaal.
Oke dank u. Neem aan dat je opmerking over het toelatingsbeleid van die master van de RU sarcastisch bedoeld is :P.

Ja klopt bedoelde masterscriptie.
Snap alleen de toegevoegde waarde van een wetenschappelijk artikel ten opzichte van een scriptie niet voor de advocatuur, wel als je de rechtswetenschap in wil btw.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160160268
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 20:08 schreef DexterMoltisanti het volgende:
Hoeveel personen worden er per jaar aangenomen voor die duale master aan de RU? Op de VU twaalf.
Nee hoor, op de VU het dubbele. Wordt overigens niet per se vol gemaakt.

[ Bericht 3% gewijzigd door Valid op 23-02-2016 22:10:03 ]
pi_160160585
quote:
11s.gif Op maandag 22 februari 2016 20:40 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van de combi notarieel recht met staats- en bestuursrecht?
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2016 21:52 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Maar als we eens allemaal alles op het rijtje gaan zetten:

- Notarieel --> Ga ik doen.
- Fiscaal --> heeft mijn interesse, ontbreken teveel vakken, te duur
- IT-recht --> boeit me niet
- Ondernemingsrecht --> kan evt, maar dat hele ding spreekt mij niet echt zozeer aan
- Privaatrecht --> meh, dan zou ik 12 ects aan keuzevakken moeten doen en tja, wat moet ik ermee? :')
- Arbeidsrecht --> niet mijn ding
- S&B --> kan evt, al heeft staats mijn interesse niet. Bestuurs vond ik wel leuk.
- Straf --> niet mijn ding

Veel keus heb ik niet.
Notarieel = geënt op privaat. Wat moet je ermee dan? :+ Zelf vind ik S&B leuk om de S in de naam. Vind het jammer dat je ze niet los kunt kiezen. Te weinig animo dus voor een bestuurs of staatsmaster. Snap wel waarom ze als combinatie aangeboden worden maar toch zou het mooier zijn om master S&B volledig bestuursrechtelijk of staatsrechtelijk met iets van politicologie te kunnen combineren.
mag het weten
pi_160160724
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:02 schreef Valid het volgende:

[..]

Nee hoor, op de VU het dubbele. Wordt overigens niet per se vol gemaakt.
Dertig zelfs lees ik nu, weet niet meer hoe ik op het aantal van twaalf studenten kwam.

quote:
Om deel te kunnen nemen aan de master Ondernemingsrecht aan de Zuidas moet je beschikken over een bachelordiploma Rechtsgeleerdheid van de VU of een andere Nederlandse universiteit. Elk studiejaar kunnen dertig studenten deelnemen aan het programma. De faculteit hanteert daarom een toelatingsprocedure.
Wel vreemd dat je alleen met Rechtsgeleerdheid word toegelaten.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:19:42 #271
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160161143
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:52 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Oke dank u. Neem aan dat je opmerking over het toelatingsbeleid van die master van de RU sarcastisch bedoeld is :P.

Ja klopt bedoelde masterscriptie.
Snap alleen de toegevoegde waarde van een wetenschappelijk artikel ten opzichte van een scriptie niet voor de advocatuur, wel als je de rechtswetenschap in wil btw.
Heeft geen toegevoegde waarde en voor de wetenschap heb je meer aan een thesis. Ratio is pragmatisch van aard: Je loopt full-time stage en een artikel is door zijn beperktere omvang makkelijker te behapstukken.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160161422
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Heeft geen toegevoegde waarde en voor de wetenschap heb je meer aan een thesis. Ratio is pragmatisch van aard: Je loopt full-time stage en een artikel is door zijn beperktere omvang makkelijker te behapstukken.
Oke klinkt wel echt als een topmaster dan aannemende dat de RU niet die eis stelt van een afgeronde Rechtgeleerdheidsbachelor.
Vraag me alleen wel af waarom er geen soortgelijke fiscale masters zijn.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:43:50 #273
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160162482
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:24 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Oke klinkt wel echt als een topmaster dan aannemende dat de RU niet die eis stelt van een afgeronde Rechtgeleerdheidsbachelor.
Vraag me alleen wel af waarom er geen soortgelijke fiscale masters zijn.
Is het ook en er is ook vrij veel belangstelling voor. Maar staar je er niet op blind. Voor al die softskills lever je natuurlijk wel de nodige vakinhoudelijke kennis in. Er zit maar zoveel tijd in een studiejaar.

Ik heb begrepen dat ze bij de big4 wel selectiever worden maar dat daar 'een 6 is ook gehaald' etc instelling wel aardig normaal is.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:47:45 #274
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_160162655
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 21:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eh, tja. Ik weet niet of dat zo is. Zou overigens wel terecht zijn, RU produceert namelijk hoogwaardige juristen.

:P

Je weet hoe een thesis eruit ziet toch? Geen bachelorscriptie maar masterscriptie. Daar doe je echt onderzoek in iets en krabbel je toch gauw 35+ kantjes vol over je onderzoek.

Een wetenschappelijk artikel gaat veel meer naar de kern van bijvoorbeeld een actueel probleem en is max 10 pagina's. Beetje Ars Aequi materiaal.
Je bedoelt dus het verschil tussen iets (een scriptie) dat gelezen wordt door 4 mensen (je moeder, jezelf en je twee begeleiders) of een stuk dat daadwerkelijk wel gelezen wordt door mensen die er geïnteresseerd in zijn?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:49:27 #275
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160162735
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Je bedoelt dus het verschil tussen iets (een scriptie) dat gelezen wordt door 4 mensen (je moeder, jezelf en je twee begeleiders) of een stuk dat daadwerkelijk wel gelezen wordt door mensen die er geïnteresseerd in zijn?
Ja, dat is meer vanuit het publiek bekeken maar inhoudelijk zijn er ook de nodige verschillen. Betwijfel of m'n moeder het zou lezen tho.

:P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160162784
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Is het ook en er is ook vrij veel belangstelling voor. Maar staar je er niet op blind. Voor al die softskills lever je natuurlijk wel de nodige vakinhoudelijke kennis in. Er zit maar zoveel tijd in een studiejaar.

Ik heb begrepen dat ze bij de big4 wel selectiever worden maar dat daar 'een 6 is ook gehaald' etc instelling wel aardig normaal is.
Die vakinhoudelijkse skills leer je dan ook gewoon maar dan in de praktijk in plaats van in de collegebanken lijkt me.

Doel je op de fiscale afdelingen of de algemene legal afdelingen?
Wordt fiscaal overigens nog steeds zo vaak om gevraagd?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:52:42 #277
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160162889
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:50 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Die vakinhoudelijkse skills leer je dan ook gewoon maar dan in de praktijk in plaats van in de collegebanken lijkt me.

Doel je op de fiscale afdelingen of de algemene legal afdelingen?
Wordt fiscaal overigens nog steeds zo vaak om gevraagd?
Muah ik bedoel meer dat het toch chill is als je een beetje academische achtergrondkennis hebt.. praktijk is sowieso al anders.
Die soft skills leer je ook wel in de praktijk, dus het is natuurlijk het een of het andere.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160163248
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:52 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Muah ik bedoel meer dat het toch chill is als je een beetje academische achtergrondkennis hebt.. praktijk is sowieso al anders.
Die soft skills leer je ook wel in de praktijk, dus het is natuurlijk het een of het andere.
Academische achtergrondkennis kan chill zijn inderdaad maar vind dat het studieprogramma in het teken moet staan van de praktijk en dat dergelijke achtergrondinformatie aangeboden moet worden aan studenten die daar interesse in hebben als extra.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160163317
Ah, de wekelijkse beroepsopleiding hoort wel/niet thuis in een academische omgeving discussie.

Ga lekker hbo doen, met je 'academische vorming is enkel voor die dat willen.' Wat een armoe. Overigens klopt de redenering ook nog eens niet: in de praktijk heb je op de langere termijn veel meer aan een academische grondhouding dan aan feitelijke kennis over de jurisprudentie bij artikel 3 lid 4 sub c onder a. Dat zoek je allemaal toch weer opnieuw uit. Achterhaald of vergeten.

Academische scholing (dus niet enkel toetsen of je de arresten goed geleerd hebt) haal je nooit meer in.
pi_160163452
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:00 schreef Valid het volgende:
Ah, de wekelijkse beroepsopleiding hoort wel/niet thuis in een academische omgeving discussie.

Ga lekker hbo doen, met je 'academische vorming is enkel voor die dat willen.'
Het probleem met het huidige onderwijsstelsel in Nederland is dat hbo per definitie minder hoog is dan dezelfde opleiding op het wo.

Als dat niet het geval was zou ik wel voorstander zijn van een op de praktijk gerichte hbo-variant voor advocaten en dergelijke en een wo-variant voor mensen die de academische wereld inwillen.

Dit geld overigens voor wel meer opleidingen waaronder geneeskunde.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160163516
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:04 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Het probleem met het huidige onderwijsstelsel in Nederland is dat hbo per definitie minder hoog is dan dezelfde opleiding op het wo.

Als dat niet het geval was zou ik wel voorstander zijn van een op de praktijk gerichte hbo-variant voor advocaten en dergelijke en een wo-variant voor mensen die de academische wereld inwillen.

Dit geld overigens voor wel meer opleidingen waaronder geneeskunde.
Lees m'n (talrijke) edits even. Je redeneerfout is dat je ook in de rechtspraktijk veel meer hebt aan een academische scholing dan aan de laatste (inmiddels achterhaalde) aanhangige wetsvoorstellen. Die kennis haal je ongelofelijk makkelijk in. In tegenstelling tot een kritische academische houding.
pi_160163581
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:06 schreef Valid het volgende:

[..]

Lees m'n (talrijke) edits even. Je redeneerfout is dat je ook in de rechtspraktijk veel meer hebt aan een academische scholing dan aan de laatste (inmiddels achterhaalde) aanhangige wetsvoorstellen. Die kennis haal je ongelofelijk makkelijk in. In tegenstelling tot een kritische academische houding.
Als dat daadwerkelijk het geval is ben ik het met je eens maar waar baseer je die stelling precies op?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160163787
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:08 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Als dat daadwerkelijk het geval is ben ik het met je eens maar waar baseer je die stelling precies op?
Op mijn eigen ervaring in de praktijk.

Al ligt de waarheid ook hier ergens in het midden. Ik heb ongelofelijk veel aan m'n parate kennis, die ik heb omdat ik goed gestudeerd heb. Een antwoord weet ik eigenlijk nooit meteen (anders komt iemand niet bij ons), maar ik weet wel heen snel wat de relevante rechtsvraag is en welk leerstuk daarbij hoort. Mensen die een algemenere richting (bijvoorbeeld rechtsfilosofie) hebben gekozen dan ik (ondernemingsrecht) hebben in die snelheid een grote achterstand.

Ik ben er van overtuigd dat de voorsprong die je hebt met hard studeren op de relevante vakken in de loop van de jaren afneemt. Kunnen analyseren en goed kunnen schrijven worden dan steeds belangrijker. Al zijn die twee eigenlijk vanaf het begin al belangrijk. Nog zoiets: in de praktijk is goed kunnen schrijven essentieel, maar in de rechtenstudie leer je het vrijwel niet. Als je dat echt goed leert (een academische vaardigheid bij uitstek) is je kostje als advocaat gekocht. Mocht je dat als student willen leren moet je eigenlijk met het oog daarop een extra studie oppakken (buiten de rechtenfaculteit).

Overigens grappig hoe vaak mensen dergelijke termen gebruiken zonder te weten wat het is. Dan gaat het bijvoorbeeld over 'analytische kennis' die je ontwikkelt door te studeren. Totale onzin.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:14:43 #284
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160163801
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 22:59 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Academische achtergrondkennis kan chill zijn inderdaad maar vind dat het studieprogramma in het teken moet staan van de praktijk en dat dergelijke achtergrondinformatie aangeboden moet worden aan studenten die daar interesse in hebben als extra.
Ga dan lekker hbo doen als je graag 'praktisch' bezig wil zijn. Het studieprogramma staat al teveel in het teken van rijtjes geven en die met tentamen terug vragen. Veel belangrijker is echter zelf je oordeel kunnen vormen en na kunnen denken over rechtsvragen.

Je hebt veel meer aan een kritisch blik dan aan rijtjes. Je moet zelf nieuwe problemen kunnen oplossen door de systematiek van de wet te doorgronden, de ratio van bepalingen te begrijpen etc. daar werk je op het scherpst van de snede en daar kan je lekker over procederen. Wil je praktisch dan kan je ook vergunningen beoordelen bij elke willekeurige gemeente. Is ook juridisch. Echt fantastisch.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160164006
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:14 schreef Valid het volgende:

[..]

Op mijn eigen ervaring in de praktijk.

Al ligt de waarheid ook hier ergens in het midden. Ik heb ongelofelijk veel aan m'n parate kennis, die ik heb omdat ik goed gestudeerd heb. Een antwoord weet ik eigenlijk nooit meteen (anders komt iemand niet bij ons), maar ik weet wel heen snel wat de relevante rechtsvraag is en welk leerstuk daarbij hoort. Mensen die een algemenere richting (bijvoorbeeld rechtsfilosofie) hebben gekozen dan ik (ondernemingsrecht) hebben in die snelheid een grote achterstand.

Ik ben er van overtuigd dat de voorsprong die je hebt met hard studeren op de relevante vakken in de loop van de jaren afneemt. Kunnen analyseren en goed kunnen schrijven worden dan steeds belangrijker. Al zijn die twee eigenlijk vanaf het begin al belangrijk. Nog zoiets: in de praktijk is goed kunnen schrijven essentieel, maar in de studie meer het vrijwel niet. Als je dat echt goed leert (een academische vaardigheid bij uitstek) is je kostje als advocaat gekocht.

Overigens grappig hoe vaak mensen dergelijke termen gebruiken zonder te weten wat het is. Dan gaat het bijvoorbeeld over 'analytische kennis' die je ontwikkelt door te studeren. Totale onzin.
Overigens hoeven academische kennis en praktijkgerichtheid elkaar toch niet per definitie uit te sluiten zoals je voorbeeld van goed kunnen schrijven. Doel met academische achtergrondinformatie meer op rechtssociologische vakken en dergelijke of heb je daar ook een soortgelijke anekdote over :P?

Welke termen doel je precies op en waarom vind je dat onzin?
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160164019
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ga dan lekker hbo doen als je graag 'praktisch' bezig wil zijn. Het studieprogramma staat al teveel in het teken van rijtjes geven en die met tentamen terug vragen. Veel belangrijker is echter zelf je oordeel kunnen vormen en na kunnen denken over rechtsvragen.

Je hebt veel meer aan een kritisch blik dan aan rijtjes. Je moet zelf nieuwe problemen kunnen oplossen door de systematiek van de wet te doorgronden, de ratio van bepalingen te begrijpen etc. daar werk je op het scherpst van de snede en daar kan je lekker over procederen. Wil je praktisch dan kan je ook vergunningen beoordelen bij elke willekeurige gemeente. Is ook juridisch. Echt fantastisch.
Zie hierboven.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160164022
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ga dan lekker hbo doen als je graag 'praktisch' bezig wil zijn. Het studieprogramma staat al teveel in het teken van rijtjes geven en die met tentamen terug vragen. Veel belangrijker is echter zelf je oordeel kunnen vormen en na kunnen denken over rechtsvragen.

Je hebt veel meer aan een kritisch blik dan aan rijtjes. Je moet zelf nieuwe problemen kunnen oplossen door de systematiek van de wet te doorgronden, de ratio van bepalingen te begrijpen etc. daar werk je op het scherpst van de snede en daar kan je lekker over procederen. Wil je praktisch dan kan je ook vergunningen beoordelen bij elke willekeurige gemeente. Is ook juridisch. Echt fantastisch.
Ik heb dan geen hbo rechten (hbo bestuurskunde) gedaan maar dat hele "alleen een rijtje uit je hoofd leren" is op de universiteit imo echt niet veel anders dan op hbo. Zoals je op de uni door gewoon de shit uit je hoofd te leren een 6 kan halen, kan dat op hbo ook. Wil je op hbo een 8, 9 of 10 halen dan zal je ook kritischer en meer over de stof moeten nadenken zoals dat op de uni ook het geval is. Tuurlijk is het op de uni ingewikkelder en meer, maar ik merk nog niet veel verschil in de wijze van het doceren.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:24:30 #288
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160164107
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:21 schreef Ahmad1nejad het volgende:

[..]

Ik heb dan geen hbo rechten (hbo bestuurskunde) gedaan maar dat hele "alleen een rijtje uit je hoofd leren" is op de universiteit imo echt niet veel anders dan op hbo. Zoals je op de uni door gewoon de shit uit je hoofd te leren een 6 kan halen, kan dat op hbo ook. Wil je op hbo een 8, 9 of 10 halen dan zal je ook kritischer en meer over de stof moeten nadenken zoals dat op de uni ook het geval is. Tuurlijk is het op de uni ingewikkelder en meer, maar ik merk nog niet veel verschil in de wijze van het doceren.
Dat zeg ik ook: 'het studieprogramma staat al teveel in het teken van rijtjes geven en terugvragen', daarmee heb ik het over de uni. Het is gewoon te simpel en weinig vormend en er wordt meer waarde gehecht aan hard werken idzv stampen dan discussie en ontwikkeling.

Zonde natuurlijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160164133
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:20 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Overigens hoeven academische kennis en praktijkgerichtheid elkaar toch niet per definitie uit te sluiten zoals je voorbeeld van goed kunnen schrijven. Doel met academische achtergrondinformatie meer op rechtssociologische vakken en dergelijke of heb je daar ook een soortgelijke anekdote over :P?

Welke termen doel je precies op en waarom vind je dat onzin?
Het punt is dat het niet om (academische of analytische) kennis gaat, maar om vaardigheden. Gereedschap om nieuwe informatie (na je studie) te lijf te gaan en daar op een intelligente manier mee om te gaan.

Academische vaardigheden en praktijkgerichtheid hoeven zeker niet te botsen. Dat is juist onderdeel van m'n punt. Helaas gaan veel studenten miepen als er iets langskomt wat handig is in de praktijk en tevens een academische vaardigheid is. Bijvoorbeeld een speciaal vak gericht op het schrijven van essays gaat veel studenten al te ver, omdat het niet leidt tot hapklare op de praktijk gerichte brokken kennis. En dat terwijl goed kunnen schrijven in de praktijk ongelofelijk veel waardevoller is dan alle arresten bij art. 6:10 BW uit je hoofd kennen.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:27:00 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160164192
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:25 schreef Valid het volgende:

[..]

Het punt is dat het niet om (academische of analytische) kennis gaat, maar om vaardigheden. Gereedschap om nieuwe informatie (na je studie) te lijf te gaan en daar op een intelligente manier mee om te gaan.

Academische vaardigheden en praktijkgerichtheid hoeven zeker niet te botsen. Dat is juist onderdeel van m'n punt. Helaas gaan veel studenten miepen als er iets langskomt wat handig is in de praktijk en tevens een academische vaardigheid is. Bijvoorbeeld een speciaal vak gericht op het schrijven van essays gaat veel studenten al te ver, omdat het niet leidt tot hapklare op de praktijk gerichte brokken kennis. En dat terwijl goed kunnen schrijven in de praktijk ongelofelijk veel waardevoller is dan alle arresten bij art. 6:10 BW uit je hoofd kennen.
Valid, ik ben het helemaal met jou eens natuurlijk.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:37:46 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160164521
Valid, jij zou mij sowieso gelijk aannemen als advocaat-stagiair he? Mocht je daar ooit over gaan ofzo.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160164606
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:37 schreef Boterbartje het volgende:
Valid, jij zou mij sowieso gelijk aannemen als advocaat-stagiair he? Mocht je daar ooit over gaan ofzo.
Heb jij niet de sociale vaardigheden voor
  dinsdag 23 februari 2016 @ 23:48:18 #293
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_160164840
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:41 schreef Kuiver het volgende:

[..]

Heb jij niet de sociale vaardigheden voor
Ja man daar weet jij namelijk alles van

:')

Ik heb hier de laatste dagen toch een paar keer een stelletje naïeve zolderkamerautisten gezien die sarcasme nog niet zouden herkennen als het er met koeienletters opstond, waaronder jij.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160165437
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik heb hier de laatste dagen toch een paar keer een stelletje naïeve zolderkamerautisten gezien die sarcasme nog niet zouden herkennen als het er met koeienletters opstond, waaronder jij.
:')

Ik mag toch hopen dat je toch niet jezelf bedoelt.
pi_160165489
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook: 'het studieprogramma staat al teveel in het teken van rijtjes geven en terugvragen', daarmee heb ik het over de uni. Het is gewoon te simpel en weinig vormend en er wordt meer waarde gehecht aan hard werken idzv stampen dan discussie en ontwikkeling.

Zonde natuurlijk.
Wat vind jij van de verplichte stage op het hbo? Vind het zelf enigszins discutabel als ik zie waar sommigen vrienden van me stage hebben gelopen.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160165563
quote:
10s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:09 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

:')

Ik mag toch hopen dat je toch niet jezelf bedoelt.
blabla ets. Jij bent natuurlijk helemaal bijzonder. Zowel doof als blind voor sarcasme.

quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:11 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Wat vind jij van de verplichte stage op het hbo? Vind het zelf enigszins discutabel als ik zie waar sommigen vrienden van me stage hebben gelopen.
Ik ben wellicht niet de juiste persoon om daar wat zinnigs over te zeggen.. ik vind het hele hbo van diep bedroevend niveau. In het kader van een praktische insteek kan het wenselijk zijn, maar je zal nooit stage lopen bij een togaberoep en dan kom je al enkel terecht bij simpele baantjes als faillissementsmedewerker of bij de gemeente waar je ook niet echt bij na hoeft te denken. Trekt het niveau nog verder omlaag als dat überhaupt mogelijk is.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160165603
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2016 23:25 schreef Valid het volgende:

[..]

Het punt is dat het niet om (academische of analytische) kennis gaat, maar om vaardigheden. Gereedschap om nieuwe informatie (na je studie) te lijf te gaan en daar op een intelligente manier mee om te gaan.

Academische vaardigheden en praktijkgerichtheid hoeven zeker niet te botsen. Dat is juist onderdeel van m'n punt. Helaas gaan veel studenten miepen als er iets langskomt wat handig is in de praktijk en tevens een academische vaardigheid is. Bijvoorbeeld een speciaal vak gericht op het schrijven van essays gaat veel studenten al te ver, omdat het niet leidt tot hapklare op de praktijk gerichte brokken kennis. En dat terwijl goed kunnen schrijven in de praktijk ongelofelijk veel waardevoller is dan alle arresten bij art. 6:10 BW uit je hoofd kennen.
Oh academische vaardigheden heb ik verder niets op tegen, zeker niet met het voorbeeld dat je geeft over academisch schrijven maar vraag me wel af welke vaardigheden je op doet tijdens een vak als Rechtssociologie bijvoorbeeld.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160165690
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

blabla ets. Jij bent natuurlijk helemaal bijzonder. Zowel doof als blind voor sarcasme.

[..]

Ik ben wellicht niet de juiste persoon om daar wat zinnigs over te zeggen.. ik vind het hele hbo van diep bedroevend niveau. In het kader van een praktische insteek kan het wenselijk zijn, maar je zal nooit stage lopen bij een togaberoep en dan kom je al enkel terecht bij simpele baantjes als faillissementsmedewerker of bij de gemeente waar je ook niet echt bij na hoeft te denken. Trekt het niveau nog verder omlaag als dat überhaupt mogelijk is.
Doelde niet op hbo rechten maar hbo in het algemeen, heb op enkele accountancystudenten na maar weinig mensen op het hbo stage zien lopen bij enigszins hoog aangeschreven bedrijven en stage lopen for the sake of it lijkt me niet goed.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160165784
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:18 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Doelde niet op hbo rechten maar hbo in het algemeen, heb op enkele accountancystudenten na maar weinig mensen op het hbo stage zien lopen bij enigszins hoog aangeschreven bedrijven en stage lopen for the sake of it lijkt me niet goed.
Nouja, zolang het enigszins in de richting is van je studie leer je wel een paar praktische zaken, kom je erachter of het je ligt en leer je het werken kennen, want veel mensen weten niet wat werken is.

Verder is hbo toch laag van niveau dus waarschijnlijk heb je daar ook ditto stages. Snap ook niet waarom hbo niet wat beroepsgerichter wordt bij bepaalde studies. Hbo-rechten als algemene rechtenstudie is waardeloos met zo'n grote groep wo-studenten, maar als je het bijv. richting zou geven naar praktische vraag wellicht wel.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_160166028
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:22 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja, zolang het enigszins in de richting is van je studie leer je wel een paar praktische zaken, kom je erachter of het je ligt en leer je het werken kennen, want veel mensen weten niet wat werken is.

Verder is hbo toch laag van niveau dus waarschijnlijk heb je daar ook ditto stages. Snap ook niet waarom hbo niet wat beroepsgerichter wordt bij bepaalde studies. Hbo-rechten als algemene rechtenstudie is waardeloos met zo'n grote groep wo-studenten, maar als je het bijv. richting zou geven naar praktische vraag wellicht wel.
Nouja er zijn denk ik wel hbo-opleidingen die moeilijker zijn dan heel wat wo-opleidingen maar dat is een andere discussie en ben het daarnaast wel eens met het punt dat je volgens mij wil maken.
“The only time success comes before work is in the dictionary.” - Harvey Specter
pi_160166451
quote:
1s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:18 schreef DexterMoltisanti het volgende:

[..]

Doelde niet op hbo rechten maar hbo in het algemeen, heb op enkele accountancystudenten na maar weinig mensen op het hbo stage zien lopen bij enigszins hoog aangeschreven bedrijven en stage lopen for the sake of it lijkt me niet goed.
hbo en stage is ook wel een beetje wat je er zelf van maakt imo. Ik heb zelf toen best veel werk van mn stage en afstudeerplek gemaakt en dat werd ook wel gewaardeerd. Zelfs nog voor verhuisd en alles. Als ik er niet zoveel zin in had, had ik ook prima een standaard stageplek kunnen vinden bij de lokale woningstichting of gemeente zoals zowat alle medestudenten. Daarnaast is er denk ik ook wel veel verschil binnen het hbo zelf. Als je hoort wat voor onzin sommigen studeren dan trekt dat de algemene reputatie flink naar beneden.
Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')