staat de prijs bij.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:44 schreef karr-1 het volgende:
Meer info vragen. Welk pakje, waar vandaan en wat je gekocht zou hebben.
ja natuurlijk ik ga ff 60 euro betalen voor iets wat ik niet eens besteld heb en binnen krijgquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:46 schreef SnoepTomaatje het volgende:
[..]
Nou, dan is het opgelost toch?
gaat om een mail.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:48 schreef gianni61 het volgende:
hang op, klik weg, bel uw bank...
oftewel weggooien en vergeten
Verstandig advies. Niet dus.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:48 schreef gianni61 het volgende:
hang op, klik weg, bel uw bank...
oftewel weggooien en vergeten
jij gaat bij elke spam mail opvragen hoe ze aan je mail adres komen?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Verstandig advies. Niet dus.
Beter te vragen wat er besteld zou zijn en waarom ze bij TS adres terecht komen met de vordering.
Afterpay staat nu niet bepaald bekend om spammails te versturen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:52 schreef gianni61 het volgende:
[..]
jij gaat bij elke spam mail opvragen hoe ze aan je mail adres komen?
Nu je het zegt! En dan is het inderdaad onmogelijk om een pakket de grens over te sturen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:51 schreef Fogel het volgende:
Een pakket naar Noorwegen? Je woont toch in Nederland?
correct.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:51 schreef Fogel het volgende:
Een pakket naar Noorwegen? Je woont toch in Nederland?
volgens after pay niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nu je het zegt! En dan is het inderdaad onmogelijk om een pakket de grens over te sturen.
Joh.....quote:
Niet zo dramatisch. Neem eens contact op met die gasten dat is namelijk sneller dan hier een topic te openen.quote:Ik ga dit echt niet betalen.
Bezorg adres in het buitenland met een factuuradres in Nederland kan prima.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nu je het zegt! En dan is het inderdaad onmogelijk om een pakket de grens over te sturen.
Joh. Je meent hetquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:55 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Bezorg adres in het buitenland met een factuuradres in Nederland kan prima.
Ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Joh.....
[..]
Niet zo dramatisch. Neem eens contact op met die gasten dat is namelijk sneller dan hier een topic te openen.
Is de factuur volledig aan jou geadresseerd?
Bel eens met ze. Dat gaat een stuk meer informatie en duidelijkheid opleveren dan dit topic.quote:
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:58 schreef tailfox het volgende:
Ik bel zo afterpay. Maar kan ik niet beter eerst contact op nemen met mijn advocaat?
Bedoel ik heb niks bestelt.
Doe niet zo panisch manquote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:58 schreef tailfox het volgende:
Ik bel zo afterpay. Maar kan ik niet beter eerst contact op nemen met mijn advocaat?
Het gaat om een pakket van 60 euro niet om moord.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:58 schreef tailfox het volgende:
Jij maakt nooit een foutje?quote:Bedoel ik heb niks bestelt.
Zet deze maar in je c&p.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:57 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Bel eens met ze. Dat gaat een stuk meer informatie en duidelijkheid opleveren dan dit topic.
Ik zal je even helpen...quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:52 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik voel mij nu inderdaad enorm geholpen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zal je even helpen...
Het is alleen wat minder logisch in veel gevallen. En al helemaal als TS van niks weet kan het op fraude duiden.
Je weet niet wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vind het niet zo leuk dat mensen onder mijn naam pakketjes kunnen sturen.
het gaat om dat ik een aanmaning krijg voor een pakket wat ik niet besteld heb laat staan zelf krijgt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:01 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het gaat om een pakket van 60 euro niet om moord.
[..]
Jij maakt nooit een foutje?
Nogmaals. Jij maakt nooit een fout?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:06 schreef tailfox het volgende:
[..]
het gaat om dat ik een aanmaning krijg voor een pakket wat ik niet besteld heb laat staan zelf krijgt.
wat is het dan?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:03 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik zal je even helpen...
Het is alleen wat minder logisch in veel gevallen. En al helemaal als TS van niks weet kan het op fraude duiden.
er is geen systeem wat ineens een betaling kan doen onder mijn naam.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:07 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Nogmaals. Jij maakt nooit een fout?
Laat even weten wat afterpay zegt.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:08 schreef tailfox het volgende:
[..]
er is geen systeem wat ineens een betaling kan doen onder mijn naam.
Dus dat is geen fout.
Is jouw volledige naam + adres gebruikt of alleen je email adres? In dat laatste geval kan het een fout zijn als het dat eerste is dan fraude.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:08 schreef tailfox het volgende:
[..]
er is geen systeem wat ineens een betaling kan doen onder mijn naam.
Dus dat is geen fout.
Woon jij in Noorwegen?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:48 schreef tailfox het volgende:
[..]
ja natuurlijk ik ga ff 60 euro betalen voor iets wat ik niet eens besteld heb en binnen krijg
voorletter + achternaam +adres.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:11 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Is jouw volledige naam + adres gebruikt of alleen je email adres? In dat laatste geval kan het een fout zijn als het dat eerste is dan fraude.
Afterpay heeft zich dik ingedekt tegen fraude dus daar hoef je je verder geen zorgen om te maken, de winkeliers betalen prima dik aan toeslagen die ze moeten betalen om Afterpay te mogen gebruiken.
Ik weet ondertussen waar de bestelling is gedaan. Bij bloemen.netquote:
Iemand die graag een ander blij maakt met bloemen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:17 schreef tailfox het volgende:
[..]
Ik weet ondertussen waar de bestelling is gedaan. Bij bloemen.nl
Wie koopt er nu voor 60 euro aan bloemen op mijn account?
met mijn geld.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Iemand die graag een ander blij maakt met bloemen.
Gewoon Afterpay bellen dus die werken dagelijks aan dit soort gevallen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:14 schreef tailfox het volgende:
[..]
voorletter + achternaam +adres.
Dus ik ga uit van fraude.
haha dudequote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:58 schreef tailfox het volgende:
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:24 schreef Blue-eyes het volgende:
Bij bloemen.nl kun je helemaal niet via Afterpay betalen.
JA MAAR HET IS FRAUDE!!!quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:24 schreef Blue-eyes het volgende:
kijk is goed dan.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:24 schreef Blue-eyes het volgende:
Heb je Afterpay al gebeld?quote:
ik heb nog niet gebeld want ik ga 1 eerst overleggen.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:31 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Heb je Afterpay al gebeld?
Of durf je niet?
Ik zou dan eerst je advocaat bellenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik heb nog niet gebeld want ik ga 1 eerst overleggen.
2 ik ga niet bellen zonder beter te weten wat ik ga vragen en hoe het aan te pakken.
Ja, gauw je post aanpassenquote:
Net de situatie voor gelegd en hij belt mij zo terug.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:35 schreef Lotusss het volgende:
[..]
Ik zou dan eerst je advocaat bellen
"hallo met afterpay"quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:33 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik heb nog niet gebeld want ik ga 1 eerst overleggen.
2 ik ga niet bellen zonder beter te weten wat ik ga vragen en hoe het aan te pakken.
juist dit wil je geen fouten in makenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien, maar het valt me wel op dat het tegenwoordig steeds meer gebeurt. Meteen allerlei grote woorden en termen gebruiken zonder even na te denken.
Wat heeft afterpay inmiddels gezegd dan?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
juist dit wil je geen fouten in maken
Wat betaal je die advocaat voor zijn adviesquote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:57 schreef tailfox het volgende:
[..]
juist dit wil je geen fouten in maken
quote:
Bijten ze een beetje?quote:
Google eens een deel van de tekst. Meestal zie je dan al snel andere voorbeelden.quote:
Maar even serieus, als je dit op die manier benaderd en het is wat anders kun je echt hele grote problemen krijgen.quote:
40 plus verzendkostenquote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:28 schreef Fer het volgende:
Die bloemen zijn 50¤ 55¤ 65¤ of andere prijzen, maar zeker geen 60¤
Geen idee.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 13:56 schreef karr-1 het volgende:
En waarom zou iemand bloemen via een Nederlandse site bestellen en dan in Noorwegen laten bezorgen?
Het zijn standaard phishing mails.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:49 schreef Nizno het volgende:
[..]
Verstandig advies. Niet dus.
Beter te vragen wat er besteld zou zijn en waarom ze bij TS adres terecht komen met de vordering.
maar ik heb nu dat ik een pakket verstuurd heb naar buitenlandquote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Het zijn standaard phishing mails.
Krijg er zelf ook geregeld (nou ja paar keer per jaar) een mail met "here is your invoice" in een zip bestand bijv. als bijlage.
Altijd nep, je weet zelf heus wel wanneer je iets uit een ander land bestelt hebt.
Mocht het "echt" zijn, zie je andere soort mailtjes verschijnen of veel meer gericht met naam etc.
Heb je nu al gebeld met Afterpay?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar ik heb nu dat ik een pakket verstuurd heb naar buitenland
Dit dus.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Krijg er zelf ook geregeld (nou ja paar keer per jaar) een mail met "here is your invoice" in een zip bestand bijv. als bijlage.
Altijd nep, je weet zelf heus wel wanneer je iets uit een ander land bestelt hebt.
Mocht het "echt" zijn, zie je andere soort mailtjes verschijnen of veel meer gericht met naam etc.
is uiteraard waar. Maar ik zie nergens in het topic staan dat het bericht niet op naam staat. Of dat het een zipbestandje met een invoice heeft.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Welkom in de wereld van internet.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:04 schreef tailfox het volgende:
[..]
ik vind het niet zo leuk dat mensen onder mijn naam pakketjes kunnen sturen.
Heb je nou al eens tekst uit de mail gegoogeld?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 14:36 schreef tailfox het volgende:
[..]
maar ik heb nu dat ik een pakket verstuurd heb naar buitenland
quote:Op zaterdag 20 februari 2016 12:38 schreef tailfox het volgende:
[..]
Net de situatie voor gelegd en hij belt mij zo terug.
Gast, jij bent toch 17 of zo?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 11:58 schreef tailfox het volgende:
Plak die mail eens hier. Je naam en mailadres natuurlijk weglaten.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:35 schreef tailfox het volgende:
(familie lid die advocaat is hielp mij)
dus kosten niks.
maar hij zegt dat het phising is en dat ik maandag anders maar moet bellen
Google nou eens een stukje uit die mail, sjongejonge..quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:35 schreef tailfox het volgende:
(familie lid die advocaat is hielp mij)
dus kosten niks.
maar hij zegt dat het phising is en dat ik maandag anders maar moet bellen
allang gedaan maar kan niks vinden.quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:37 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Google nou eens een stukje uit die mail, sjongejonge..
Dankzij dit soort mensen blijven ze juist phishing-mails versturen
Waarom geloof ik je niet?quote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:40 schreef tailfox het volgende:
[..]
allang gedaan maar kan niks vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |