Zonde.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:52 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, mijn oproepkaart is ook binnen. Ik hoop dat ze hem toepasselijk recyclen tot WC-papier.
Recycling is heel goed. En ik ben toch niet van plan om te gaan stemmen, dus heb ik liever dat ze er wat nuttigs mee doen. Ik geloof ook niet zo in dit PVV/GS/SP speeltje eerlijk gezegd.quote:
Dat had ik al begrepen. Ik vind het helaas nog steeds zonde. Het is nu mogelijk om je stem te laten horen. Ook al vind je dat dit referendum onzin is, dan zou je alsnog met de kamer mee kunnen stemmen om te laten zien dat je het eens bent met hun keuze.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Recycling is heel goed. En ik ben toch niet van plan om te gaan stemmen, dus heb ik liever dat ze er wat nuttigs mee doen. Ik geloof ook niet zo in dit PVV/GS/SP speeltje eerlijk gezegd.
Ik heb in 2012 al gekozen. En volgend jaar kies ik weer.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:01 schreef BenX_95 het volgende:
[..]
Dat had ik al begrepen. Ik vind het helaas nog steeds zonde. Het is nu mogelijk om je stem te laten horen. Ook al vind je dat dit referendum onzin is, dan zou je alsnog met de kamer mee kunnen stemmen om te laten zien dat je het eens bent met hun keuze.
Hopelijk doen velen die voor het verdrag zijn dit én komt de opkomst toch boven de 30% uit, waarmee de uitslag een overweldigend 'tegen' isquote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:52 schreef 99.999 het volgende:
Maar goed, mijn oproepkaart is ook binnen. Ik hoop dat ze hem toepasselijk recyclen tot WC-papier.
De referendumwet was een initiatiefvoorstel van D66, PvdA en GroenLinks.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Recycling is heel goed. En ik ben toch niet van plan om te gaan stemmen, dus heb ik liever dat ze er wat nuttigs mee doen. Ik geloof ook niet zo in dit PVV/GS/SP speeltje eerlijk gezegd.
Maar in dit specifieke geval is het vooral een GS/PVV/SP speeltje natuurlijk. Maar het hele raadgevende referendum ben ik geen grote fan van, dat lijkt me duidelijk. En dat die wet niet erg handig in elkaar zit is ook wel bekend.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:38 schreef Igen het volgende:
[..]
De referendumwet was een initiatiefvoorstel van D66, PvdA en GroenLinks.
Een referendum is een serieuze zaak en geen speeltje.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maar in dit specifieke geval is het vooral een GS/PVV/SP speeltje natuurlijk. Maar het hele raadgevende referendum ben ik geen grote fan van, dat lijkt me duidelijk. En dat die wet niet erg handig in elkaar zit is ook wel bekend.
Dat idee hebben ze inmiddels vakkundig om zeep geholpen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef Igen het volgende:
[..]
Een referendum is een serieuze zaak en geen speeltje.
In Zwitserland zie je dat het prima werkt om ook over ingewikkelde dingen referenda te houden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:51 schreef 99.999 het volgende:
Ik ben zelf tegen referenda, als het veel ingewikkelder wordt dan de kleur van de Wipkip in de buurtspeeltuin. Maar als je het doet, dan moet je het inderdaad goed doen. Zodat het ook niet meer zo makkelijk als speeltje gekaapt kan worden.
En in Californië zie je dat de overheid er eigenlijk door vastloopt. Overigens is ook op het Zwitserse systeem nogal wat aan te merken. Dat zomaar als prima beoordelen lijkt mij vrij kort door de bocht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:54 schreef Igen het volgende:
[..]
In Zwitserland zie je dat het prima werkt om ook over ingewikkelde dingen referenda te houden.
Waarin toont Zwitserland volgens jou dat referenda ongeschikt zijn voor ingewikkelde onderwerpen?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En in Californië zie je dat de overheid er eigenlijk door vastloopt. Overigens is ook op het Zwitserse systeem nogal wat aan te merken. Dat zomaar als prima beoordelen lijkt mij vrij kort door de bocht.
Onzin, dat maak jij ervan. Dit is het perfecte onderwerp wat mogelijk is binnen de referendumwet en niemand heeft dat om zeep geholpen. Dat jij alleen referenda over de wipkip in de speeltuin wil, ligt vooral aan jezelf. In het kader van "ik heb in 2012 al gestemd" heb je er zelf voor gezorgd dat die referendumwet er doorheen is gekomen. Er is helemaal geen idee om zeep geholpen, maar een opportuniteit gecreëerd waardoor we de EU voor een enorme flater kunnen behoeden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:48 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat idee hebben ze inmiddels vakkundig om zeep geholpen.
Er zijn nu helemaal geen verkiezingen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:03 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Stemkaart binnengekregen en weggegooid. Wil je dat de regering een ander beleid gaat voeren stem je ze weg bij verkiezingen.
Dat lijkt me eerder een tekortkoming van de overheid in kwestie dan van een referendum. Beetje vreemd natuurlijk dat iets zo erg vastloopt op het moment dat er democratisch over iets gestemd wordt. Misschien een idee om de schets die we hebben van hoe een overheid moet zijn te veranderen in plaats van dit referendum weg te zetten als overbodig of slecht.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:57 schreef 99.999 het volgende:
[..]
En in Californië zie je dat de overheid er eigenlijk door vastloopt. Overigens is ook op het Zwitserse systeem nogal wat aan te merken. Dat zomaar als prima beoordelen lijkt mij vrij kort door de bocht.
Klopt, ik heb de afgelopen verkiezingen gestemd op mensen waarvan ik hoop dat ze het land deze vier jaar kunnen vertegenwoordigen. Ik zie niet in waarom er dan een referendum moet komen. Dit is een representatieve democratie.quote:
Correct, we hebben ons parlement een mandaat gegeven dat verder strekt dan het eerstvolgende wetsvoorstel. En gelukkig ook maar. We doen al veel te veel aan incidentenpolitiek.quote:
Onze overheid functioneert over het algemeen heel aardig.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:08 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat lijkt me eerder een tekortkoming van de overheid in kwestie dan van een referendum. Beetje vreemd natuurlijk dat iets zo erg vastloopt op het moment dat er democratisch over iets gestemd wordt. Misschien een idee om de schets die we hebben van hoe een overheid moet zijn te veranderen in plaats van dit referendum weg te zetten als overbodig of slecht.
Beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Correct, we hebben ons parlement een mandaat gegeven dat verder strekt dan het eerstvolgende wetsvoorstel. En gelukkig ook maar. We doen al veel te veel aan incidentenpolitiek.
Het is wat flauw hoe je me keer op keer allerlei onzin aan probeert te wrijven.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 18:14 schreef Igen het volgende:
Als "de kiezer" een vastlopende overheid wil dan is dat sowieso z'n goed recht. Het idee dat miljoenen kiezers in Californië hun bek moeten houden omdat 99.999 beter weet hoe hun overheid hoort te functioneren is een beetje raar.
In het oog springen diverse referenda die de positie van Zwitserland in Europa of de wereld raken en die de Zwitserse regering in een onmogelijke positie brengen.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarin toont Zwitserland volgens jou dat referenda ongeschikt zijn voor ingewikkelde onderwerpen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |