abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 februari 2016 @ 22:35:27 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159950872
Dit is niet wat Europa kan dragen, zowel economisch als politiek. De gevolgen zijn niet te overzien. We hadden jaren geleden actie moeten ondernemen om dit te voorkomen.

We hadden alleen ontwikkelingshulp moeten geven aan landen die aan geboortebeperking doen. De landen hadden het krijgen van maximaal 2 tot 3 kinderen moeten stimuleren. Per inwoner was er dan meer ontwikkelingsgeld uit het westen geweest voor ontwikkeling, onderwijs, voedsel en medicijnen.

quote:
'Vanuit Afrika nog grote stroom vluchtelingen op komst'

Sinds het begin van dit jaar zijn zo'n 77.000 vluchtelingen in Griekenland aangekomen, blijkt uit nieuwe cijfers van VN-vluchtelingenorganisatie UNHCR. Een eensgezinde oplossing heeft Europa ondertussen nog steeds niet gevonden. En dan moet de vluchtelingenstroom vanuit Afrika nog op gang komen, waarschuwt generaal-majoor buiten dienst Frank van Kappen vanavond in Nieuwsuur.

"Er heerst hevige droogte in delen van Afrika. De verwachting is dat de hongersnood een ongekende omvang zal aannemen", zegt Van Kappen. "Er wordt gevreesd dat de huidige vluchtelingenstroom zal worden versterkt vanuit Afrika. Er zijn zo'n 30 tot 50 miljoen mensen in beweging. Als zij ongecontroleerd naar Europa komen, wordt de stabiliteit van Europa aangetast."
Hongersnood

Doordat er nauwelijks regen valt in delen van Afrika, mislukken oogsten op grote schaal. Tientallen miljoenen mensen in Afrika kampen met hongersnood. Alleen in Ethiopië, Somalië, Eritrea en Zuid-Soedan zijn al meer dan 25 miljoen mensen afhankelijk van voedselhulp, aldus het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties.

De droogte in Afrika wordt veroorzaakt door El Niņo. Het is een natuurverschijnsel waarbij het zeewater langs de evenaar in de oostelijke Grote Oceaan sterk opwarmt. Dat heeft invloed op het weer in grote delen van de wereld: in sommige landen regent het nauwelijks, terwijl andere landen te maken krijgen met overstromingen.

Video: Wat is El Niņo?
Zichzelf vernietigen

NOS-correspondent Kees Broere was vorige week in Madagaskar, een groot eiland ten oosten van Afrika. De voedselveiligheid van de bevolking is in gevaar door de extreme droogte die El Niņo met zich meebrengt. Het landschap is totaal verdord, de oogsten zijn mislukt.

De bevolking kapt massaal bomen en draagt zo ook bij aan de droogte. Volgens een regionale bestuurder zijn de mensen daardoor bezig zichzelf te vernietigen. En de regen blijft voorlopig uit. "We gaan richting een hongersnood. Hoe overleven we dit tot mei, als het dan pas gaat regenen?"

http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)lingen-op-komst.html

TT iets ingekort om #2 te kunnen plaatsen
The End Times are wild
pi_159950913
Zit ik een hele reactie op Lodewijk te typen, is alles weg... :{.
I´m back.
pi_159950937
Als de regen terug naar Afrika.
pi_159951223
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Grappig want ik denk juist dat dit (de kern van) onze ondergang vormt.
Jij denkt dat we maar weer terug moeten naar de christelijke standaard dan?
Onze samenleving heeft ertoe geleid (en dat proces is nog niet afgelopen) dat we een hogere standaard van menselijkheid hebben bereikt, zeker nog ten op zichte van tijden die ik bewust heb meegemaakt. Ja, daardoor zijn we weker tov culturen die nog het zwaard gebruiken, maar juist niet in de kern. In de kern zijn we veel sterker, omdat iedereen thymotisch gerespecteerd wordt.
We moeten alleen nog wat doen aan dat idiote neoliberale gepruts. We moeten richting een arbeidsloos basisinkomen.
En dat is een steeds groter hurdle aan het worden nu.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 22:46:04 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951285
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Onze samenleving heeft ertoe geleid (en dat proces is nog niet afgelopen) dat we een hogere standaard van menselijkheid hebben bereikt, zeker nog ten op zichte van tijden die ik bewust heb meegemaakt. Ja, daardoor zijn we weker tov culturen die nog het zwaard gebruiken, maar juist niet in de kern. In de kern zijn we veel sterker, omdat iedereen thymotisch gerespecteerd wordt.
We moeten alleen nog wat doen aan dat idiote neoliberale gepruts. We moeten richting een arbeidsloos basisinkomen.
Wat jij als een hogere standaard beschouwt zie ik als een niet-duurzame standaard omdat zij fundamentele natuurkundige principes loochent, waardoor een dergelijke maatschappij zich van binnenuit uitholt.
The End Times are wild
pi_159951336
quote:

[..]

Zelfhaat, feminisering van de man, verlies van identiteit zie jij als een positief iets?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_159951339
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat jij als een hogere standaard beschouwt zie ik als een niet-duurzame standaard omdat zij fundamentele natuurkundige principes loochent, waardoor een dergelijke maatschappij zich van binnenuit uitholt.
Natuurkundige principes?
I´m back.
pi_159951355
quote:

[..]

Een basisinkomen in combinatie met niet-westerse immigratie is een recept voor totale ondergang.
  maandag 15 februari 2016 @ 22:50:05 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951428
quote:

[..]

En stel dat er nu geen miljoenen moslims zouden zijn die hier naar toe zouden komen en dat er ook geen enkele intentie was vanuit de Arabische wereld om Europa of Israël iets aan te doen.
Dan nog vind ik de richting waarin onze maatschappij heen bewoog (tot ca 2010) niet goed. Het is te materialistisch, te weinig spiritueel, te individualistisch, te decadent, te nihilistisch.
Daar zie je dat de islam zijn invloed al begint te laten gelden. Mohammed-afbeeldingen worden toch niet meer afgedrukt, bloot verdwijnt uit de publieke ruimte en de kleedkamer, het scheiden van mannen en vrouwen in zwembaden of bij raadsvergaderingen komt weer terug, ook in de steden bezoeken jongeren weer religieuze instellingen, er is weer idealisme onder jongeren om te gaan vechten voor waar ze in geloven et cetera.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 22:50:46 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951455
quote:
5s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Natuurkundige principes?
Haha. Ik bedoel natuurwetten.
The End Times are wild
pi_159951461
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:48 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Een basisinkomen in combinatie met niet-westerse immigratie is een recept voor totale ondergang.
Daarom zeg ik ook, dat dat dus een horde is die we nu weer net niet kunnen maken, kennelijk, en dat is wel weer frappant. Logisch dat als de miljoenen Afrikanen en Centraal-Aziaten hier naar toe komen dat dit een impact gaat krijgen op Arbeid, op middenklasse.
I´m back.
pi_159951617
De grote Afrikaanse trek komt dus op gang.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159951621
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

En stel dat er nu geen miljoenen moslims zouden zijn die hier naar toe zouden komen en dat er ook geen enkele intentie was vanuit de Arabische wereld om Europa of Israël iets aan te doen.
Dan nog vind ik de richting waarin onze maatschappij heen bewoog (tot ca 2010) niet goed. Het is te materialistisch, te weinig spiritueel, te individualistisch, te decadent, te nihilistisch.
Daar zie je dat de islam zijn invloed al begint te laten gelden. Mohammed-afbeeldingen worden toch niet meer afgedrukt, bloot verdwijnt uit de publieke ruimte en de kleedkamer, het scheiden van mannen en vrouwen in zwembaden of bij raadsvergaderingen komt weer terug, ook in de steden bezoeken jongeren weer religieuze instellingen, er is weer idealisme onder jongeren om te gaan vechten voor waar ze in geloven et cetera.
Ja, okee, maar dat is jouw eigen mening dan toch? Ik heb helemaal geen "beef" met materialisme. Ik heb geen reet met spiritualisme en allerlei ander gezweef, ik ben niet voor niets links, seculier en voorstander van laïciteit. Doodgaan is als slapen. En nihilistisch op het gebied van spiritualiteit wil niet zeggen immoraliteit of amoraliteit; is een beetje een stropop van de religie, vrees ik.
I´m back.
pi_159951646
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben toch wel erg blij dat we ons losgemaakt hebben van de dogma's die het christendom met zich meebracht.

Mensen kunnen in grote mate zelf beslissen hoe ze hun leven willen leiden. Het vreemde is natuurlijk wel dat de linkse (feministische) types, de mensen die het meest profiteren van de vrije samenleving (een erodome op fok, maar iedereen kent ze wel) het opnemen voor de islam. Een godsdienst die juist voor hen gevaarlijk is.
  maandag 15 februari 2016 @ 22:59:19 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951772
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, maar dat is jou eigen mening dan toch? Ik heb helemaal geen "beef" met materialisme. Ik heb geen reet met spiritualisme en allerlei ander gezweef, ik ben niet voor niets links, seculier en voorstander van laïciteit. Doodgaan is als slapen. En nihilistisch op het gebied van spiritualiteit wil niet zeggen immoraliteit of amoraliteit; is een beetje een stropop van de religie, vrees ik.
Nee, onze basis is heel anders.

Jij bent links en seculier. Jij ziet de sociaaldemocratie op termijn in gevaar komen door de (islamitische migratie).

Ik ben rechts, conservatief en katholiek. Ik heb de conservatieve waarden zien afbrokkelen door opkomst van het progressief-liberale gedachtegoed. Vervolgens zie ik de maatschappij als gevolg van dit gedachtegoed verzwakken en niet in staat om zichzelf te verdedigen (we hebben wel de middelen maar niet de collectieve wil om de migratiestroom te stoppen).

Dan zie ik met de islam wel rechts-conservatief gedachtegoed enorm aan terrein winnen in Nederland, maar ik geef toch de voorkeur aan het sociaal-democratische systeem wat ze hadden, omdat dit systeem mij wel de gelegenheid bood aan mij en mijn gezin om binnen mijn eigen normen en waarden te kunnen leven. Net zo goed als dat systeem dit aan jou bood, of aan een Jood of aan een homo. De islam gaat die ruimte niet bieden, dat beloof ik je.
The End Times are wild
  maandag 15 februari 2016 @ 23:01:02 #16
451005 Grems
Clown World
pi_159951844
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik ben toch wel erg blij dat we ons losgemaakt hebben van de dogma's die het christendom met zich meebracht.

Mensen kunnen in grote mate zelf beslissen hoe ze hun leven willen leiden. Het vreemde is natuurlijk wel dat de linkse (feministische) types, de mensen die het meest profiteren van de vrije samenleving (een erodome op fok, maar iedereen kent ze wel) het opnemen voor de islam. Een godsdienst die juist voor hen gevaarlijk is.
Weleens een relatie gehad met een zichzelf als "feminist" identificerende vrouw?

Ik vermoed dat deze vrouwen ook op macro niveau op zoek zijn naar dominante mannen, West-Europese mannen zijn te zwak gebleken om weerstand te bieden aan de feminisering. Veel dominanter dan Arabische en Afrikaanse parels ga je ze niet vinden.
  maandag 15 februari 2016 @ 23:01:16 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951858
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als mensen in zo'n grote mate zelf mogen beslissen en er zijn allerlei stromingen die genderverwarring, feminisme, individualisme etc aanwakkeren, dan verzwakt de maatschappij en verdwijnt ze.

Een paradox is inderdaad dat de conservatieven meestal tegen islam zijn, terwijl de islam toch dichter bij hen ligt en de liberaal-links-progressieven zich vaak afzetten tegen christendom en pro-islam zijn. Terwijl de eerste groep hen met rust liet en de tweede voor hen een gevaar is.

Raar idd.
The End Times are wild
pi_159951866
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 22:59 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, onze basis is heel anders.

Jij bent links en seculier. Jij ziet de sociaaldemocratie op termijn in gevaar komen door de (islamitische migratie).

Ik ben rechts, conservatief en katholiek. Ik heb de conservatieve waarden zien afbrokkelen door opkomst van het progressief-liberale gedachtegoed. Vervolgens zie ik de maatschappij als gevolg van dit gedachtegoed verzwakken en niet in staat om zichzelf te verdedigen (we hebben wel de middelen maar niet de collectieve wil om de migratiestroom te stoppen).

Dan zie ik met de islam wel rechts-conservatief gedachtegoed enorm aan terrein winnen in Nederland, maar ik geef toch de voorkeur aan het sociaal-democratische systeem wat ze hadden, omdat dit systeem mij wel de gelegenheid bood aan mij en mijn gezin om binnen mijn eigen normen en waarden te kunnen leven. Net zo goed als dat systeem dit aan jou bood, of aan een Jood of aan een homo. De islam gaat die ruimte niet bieden, dat beloof ik je.
Dat laatste klopt natuurlijk en daar zitten we nu mee en de politiek erkent dit niet c.q. doet kritiek af als nazisme.
En dus zullen conservatieven zoals jij en progressieven als ik een verbond moeten sluiten.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 23:01:47 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951874
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:01 schreef Grems het volgende:

[..]

Weleens een relatie gehad met een zichzelf als "feminist" identificerende vrouw?

Ik vermoed dat deze vrouwen ook op macro niveau op zoek zijn naar dominante mannen, West-Europese mannen zijn te zwak gebleken om weerstand te bieden aan de feminisering. Veel dominanter dan Arabische en Afrikaanse parels ga je ze niet vinden.
Ook waar. Met de mond belijden ze het feminisme, maar instinctief kiezen ze voor de macho alfa-man.
The End Times are wild
pi_159951898
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:01 schreef Grems het volgende:

[..]

In mijn omgeving zijn het vooral de wat dommere vrouwen die op zulke kansenparels vallen.
  maandag 15 februari 2016 @ 23:02:40 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951915
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt natuurlijk en daar zitten we nu mee en de politiek erkent dit niet c.q. doet kritiek af als nazisme.
En dus zullen conservatieven zoals jij en progressieven als ik een verbond moeten sluiten.
Ok. Band of brothers.
The End Times are wild
pi_159951927
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Band of brothers.
Ja, denk het wel.
I´m back.
  maandag 15 februari 2016 @ 23:04:22 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159951971
Wat ons (Ryan3) bindt is de overtuiging dat iedereen binnen een maatschappij de keuze moet hebben om zelf op zijn eigen wijze te kunnen leven. Of dat nu conservatief is of liberaal, of Joods-Orthodox et cetera. Zolang de wet maar gehandhaafd blijft en het basisprincipe van leven en laten leven. Dat is ook wel duurzaam.
The End Times are wild
pi_159952012
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

In mijn omgeving zijn het vooral de wat dommere vrouwen die op zulke kansenparels vallen.
Het is een natuurlijk fenomeen daar heeft IQ heel weinig mee te maken. Vele feministen zullen het niet erkennen dat ze snakken daar een dominante man
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_159952017
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 23:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als mensen in zo'n grote mate zelf mogen beslissen en er zijn allerlei stromingen die genderverwarring, feminisme, individualisme etc aanwakkeren, dan verzwakt de maatschappij en verdwijnt ze.

Een paradox is inderdaad dat de conservatieven meestal tegen islam zijn, terwijl de islam toch dichter bij hen ligt en de liberaal-links-progressieven zich vaak afzetten tegen christendom en pro-islam zijn. Terwijl de eerste groep hen met rust liet en de tweede voor hen een gevaar is.

Raar idd.
Als we al iets moeten vrezen, dan zijn het de terroristen.

Politiek gezien zijn de moslims, door hun grote tegenstellingen, nog niet eens in staat een kinderpartijtje te organiseren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')