En hun onzekerheden op fora in de vorm van een vraag te stellenquote:Op maandag 15 februari 2016 21:54 schreef Hyaenidae het volgende:
Ze hebben een vaak een ziekelijke drang om dagelijks uren op forums te spenderen.
Liever dat dan je eigen onzekerheid op een ander te projecteren dmv gemene opmerkingen.quote:Op maandag 15 februari 2016 21:56 schreef beknoptebijzin het volgende:
[..]
En hun onzekerheden op fora in de vorm van een vraag te stellen
Dankjequote:Op maandag 15 februari 2016 22:04 schreef Rezania het volgende:
R&P / ASS [Autisme, Asperger, PDD-NOS] #144
ik heb hier last vanquote:Op maandag 15 februari 2016 22:46 schreef Aiciu het volgende:
kan moeilijk functioneren als er in de privésfeer stress is.
Neequote:Op maandag 15 februari 2016 22:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik heb hier last van
ben ik nu autisme ?
Jaquote:Op maandag 15 februari 2016 22:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik heb hier last van
ben ik nu autisme ?
Je kan je altijd laten testen, als je wil dat er iets veranderd.quote:Op maandag 15 februari 2016 22:59 schreef Dimachaerus het volgende:
[..]
ik heb hier last van
ben ik nu autisme ?
Autisten zijn slecht in het begrijpen en uiten van emoties, zoals de meeste mensen het doen. Dus het is bijvoorbeeld voor een autist heel lastig om de meeste mensen te troosten. Ze hebben heel veel structuur nodig en vinden het lastig om soepel te zijn. Ze verzamelen iets fanatiek en ze kunnen ook tics hebben.quote:Op maandag 15 februari 2016 21:46 schreef LionPopChoc het volgende:
Even los van wat ik kan lezen op wikipedia, wat is autisme en wat maakt een "autist" zo anders?
Als dit gemeen is, dan zie je niet helemaal de lading in dit bericht. Was "voor de grap". Oja, nog een kenmerk van autisten. "Moeite met het lezen van subtiele non- verbale communicatie."quote:Op maandag 15 februari 2016 22:03 schreef LionPopChoc het volgende:
[..]
Liever dat dan je eigen onzekerheid op een ander te projecteren dmv gemene opmerkingen.
Dat vooral. Eigenlijk zijn mensen gewoon heel veranderlijk, als het hun uitkomt. Mensen die ab-so-luut niks van kinderen moeten hebben totdat ze ineens zélf kinderen hebben en 'het echt het mooiste is wat iemand kan meemaken op de wereld'quote:Op maandag 15 februari 2016 22:46 schreef Aiciu het volgende:
je snapt niet waarom de meeste mensen zo fake zijn,
quote:Op maandag 15 februari 2016 23:19 schreef beknoptebijzin het volgende:
[..]
Als dit gemeen is, dan zie je niet helemaal de lading in dit bericht. Was "voor de grap". Oja, nog een kenmerk van autisten. "Moeite met het lezen van subtiele non- verbale communicatie."
Ik ga je opgeven voor internetpestersquote:Op maandag 15 februari 2016 23:19 schreef beknoptebijzin het volgende:
[..]
Als dit gemeen is, dan zie je niet helemaal de lading in dit bericht. Was "voor de grap". Oja, nog een kenmerk van autisten. "Moeite met het lezen van subtiele non- verbale communicatie."
Dat veranderen is juist goed, daar komt persoonlijke groei uit voort. Je kunt een mening hebben en daar een tijdje later op terug komen. Door altijd bij je punt te blijven zul je altijd vooroordelen hebben en wachten tot ze bevestigt worden.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat vooral. Eigenlijk zijn mensen gewoon heel veranderlijk, als het hun uitkomt. Mensen die ab-so-luut niks van kinderen moeten hebben totdat ze ineens zélf kinderen hebben en 'het echt het mooiste is wat iemand kan meemaken op de wereld'Dan verloochen je jezelf toch ook ff? Niets zo veranderlijk als de mens, behalve de autist die blijft vaak bij zijn punt
Het komt voor mij fake over. Met alle winden meewaaien. Je mening bijstellen is prima, maar de meeste mensen zwichten eenmaal snel voor geld of macht, of als iemand anders ook tot hetzelfde inzicht is gekomen.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:48 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Dat veranderen is juist goed, daar komt persoonlijke groei uit voort. Je kunt een mening hebben en daar een tijdje later op terug komen. Door altijd bij je punt te blijven zul je altijd vooroordelen hebben en wachten tot ze bevestigt worden.
Die hoor ik vaker en ik vind het een aanname van niks. Alsof een niet-autist geen eigen mening kan hebben en dingen voor zichzelf kan beslissen. Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan erkenning en aan het gevoel om er bij te horen. Dat resulteert soms in kuddegedrag, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze iets tegen hun zin in doen. Het is heel makkelijk om te zeggen dat je als autist geen kuddedier bent, terwijl je in werkelijkheid eigenlijk gewoon bent verstoten door de kudde.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:12 schreef aloa het volgende:
Een autist is eigenlijk heel normaal, de rest reageert vaak als schaapjes en volgt de kudde...een autist doet zijn eigen ding
Het komt voor jou fake over omdat jij waarschijnlijk in elke situatie het zelfde bent/reageert. Een mens past zich eigenlijk constant aan. Wanneer ik in een kroeg ben gedraag ik mij anders dan op mijn werk. Ik zou dat niet fake noemen.quote:Op maandag 15 februari 2016 23:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het komt voor mij fake over. Met alle winden meewaaien. Je mening bijstellen is prima, maar de meeste mensen zwichten eenmaal snel voor geld of macht.
Los van de aanwijzingen van een verband tussen darmziekten en autisme lijken me genezingsverhalen gewoon een combinatie van kwakzalverij en mensen die denken dat ze genezen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:32 schreef Manke het volgende:
Er zijn aanwijzingen dat autisme (ook MS) gelinkt is aan de darm gezondheid en microflora, er zijn ook testimonials van mensen die hun kind ervan hebben genezen met dieeten welke de darmen zouden herstellen
https://www.autismspeaks.(...)red-gut-bacteria-asd
http://www.scientificamer(...)ay-a-role-in-autism/
Het is ook opmerkelijk dat 30 - 40% van de autisme-gevallen er sprake is van darmproblemen.
Ik denk dat het een welvaartsziekte is
Leg uitquote:Op maandag 15 februari 2016 23:19 schreef beknoptebijzin het volgende:
[..]
Voor een autist is de wereld dan ook niet te begrijpen, waardoor die zich idd verstoten zal voelen door de kudde. De wereld is hard en als je niet in het plaatje past, dan ben je de lul.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 00:02 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Die hoor ik vaker en ik vind het een aanname van niks. Alsof een niet-autist geen eigen mening kan hebben en dingen voor zichzelf kan beslissen. Een mens heeft nou eenmaal behoefte aan erkenning en aan het gevoel om er bij te horen. Dat resulteert soms in kuddegedrag, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze iets tegen hun zin in doen. Het is heel makkelijk om te zeggen dat je als autist geen kuddedier bent, terwijl je in werkelijkheid eigenlijk gewoon bent verstoten door de kudde.
[..]
Het komt voor jou fake over omdat jij waarschijnlijk in elke situatie het zelfde bent/reageert. Een mens past zich eigenlijk constant aan. Wanneer ik in een kroeg ben gedraag ik mij anders dan op mijn werk. Ik zou dat niet fake noemen.
Het is wat de meeste problemen oplevert, als je met mensen omgaat.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 08:55 schreef LionPopChoc het volgende:
Ik had een heel lang persoonlijk verhaal getypt, maar beter niet... Want mensen
Maar is de sociale onkunde het grootste probleem,
Ze kunnen snel moe worden (als ze veel met mensen om moeten gaan of onder veranderende omstandigheden moeten werken) of snel gefixeerd raken of koppig zijn tot de ergernis van zijn collega's.quote:Waar lopen ze tegen aan in school en werk prestaties?
Autisme is natuurlijk een breed spectrum waarbij de ene 'stoornis' heel anders is dan de andere 'stoornis'.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 03:11 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Autisme is een probleem in de verwerking van informatie. Wat betreft emotie zijn ze hetzelfde als ieder ander, waar ze uiten het anders en reageren ook anders op hun omgeving.
Dat is het fake van het sociale leven. Altijd aardig en netjes blijven, maar ondertussen elkaar de tering toewensen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mensen zeggen A maar doen B. Mensen doen gezellig, aardig maar blijken je te haten. Mensen zeggen innerlijk belangrijk te vinden maar oordelen op uiterlijk. Werkgever zeggen vaardigheden en kennis belangrijk te vinden maar selecteren op sociale vaardigheden. Feitelijk dus hypocrisie. En afhankelijk van het type autisme en de ernst, belemmert hen dat in hun functioneren.
Nou nee dus.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:38 schreef Mathemaat het volgende:
Alle autisten die normale mensen voor fake uitmaken![]()
Er zijn gewoon een vast aantal 'afgesproken' regels (omgangsvormen) die kunnen verschillen naar omstandigheid en normale mensen houden zich daar aan.
Ik lees regelmatig discussies over autisme op dit forum en het valt mij op dat veel autistische leden hier er van overtuigd zijn dat het eerder aan de wereld ligt waarin ze niet geaccepteerd worden dan aan hunzelf. Massaal roepen dat ze niet worden begrepen terwijl ze andersom ook niks begrijpen van 'normale' mensen. Het probleem wordt vaak echt omgedraaid.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 09:38 schreef Mathemaat het volgende:
Alle autisten die normale mensen voor fake uitmaken![]()
Er zijn gewoon een vast aantal 'afgesproken' regels (omgangsvormen) die kunnen verschillen naar omstandigheid en normale mensen houden zich daar aan.
Dat heet de vrede bewaren. Ik heb ook collega's die ik niet zo mag (ik wens ze overigens niks toe), maar waar ik gewoon wel aardig tegen doe en lach als ze zogenaamd iets grappigs zeggen. Het heeft namelijk geen zin om heel nors te gaan doen tegen die mensen. Soms is het beter om even tot tien te tellen en de eer aan jezelf te houden, zeker in situaties waar er van je geacht wordt een professionele houding te hebben.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is het fake van het sociale leven. Altijd aardig en netjes blijven, maar ondertussen elkaar de tering toewensen.
Was het maar zo simpel.. Want aardig en netjes blijven blijkt in de praktijk vaak maar heel oppervlakkig. Onder die oppervlakte wordt er voortdurend gepest, gesard, de ander het leven onmogelijk gemaakt en aan stoelpoten gezaagd. Tot er voldoende 'medestanders' zijn verzameld en dan komt het gif naar boven. Het doelwit heeft het dan gedaan, uiteraard.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:07 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is het fake van het sociale leven. Altijd aardig en netjes blijven, maar ondertussen elkaar de tering toewensen.
Ik vind dat je het allemaal wel heel zwaar neemt en overdrijft. In mijn omgeving heeft juist iedereen wel het beste met elkaar voor. Wat jij omschrijft maak ik zelden mee. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is zeker niet de dagelijkse gang van zaken. Misschien voelt het als autist dat heel de wereld tegen je is, maar dat is vaak niet zo.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:20 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel.. Want aardig en netjes blijven blijkt in de praktijk vaak maar heel oppervlakkig. Onder die oppervlakte wordt er voortdurend gepest, gesard, de ander het leven onmogelijk gemaakt en aan stoelpoten gezaagd. Tot er voldoende 'medestanders' zijn verzameld en dan komt het gif naar boven. Het doelwit heeft het dan gedaan, uiteraard.
Hier heb je er dus weer zo één.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind dat je het allemaal wel heel zwaar neemt en overdrijft. In mijn omgeving heeft juist iedereen wel het beste met elkaar voor. Wat jij omschrijft maak ik zelden mee. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is zeker niet de dagelijkse gang van zaken. Misschien voelt het als autist dat heel de wereld tegen je is, maar dat is vaak niet zo.
Maar nee.. natuurlijk ken jij het niet, herken jij het niet en heb jij het nog nooit gezien. Right.quote:Ruim een half miljoen Nederlanders zijn slachtoffer van pesterijen op het werk. De overheid komt daarom met een campagne om het pesten uit de taboesfeer te halen
In de omgeving van je familie en echte vrienden zal het waarschijnlijk niet zo zijn, maar op de 'werkvloer' gebeuren dergelijke dingen zeker.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik vind dat je het allemaal wel heel zwaar neemt en overdrijft. In mijn omgeving heeft juist iedereen wel het beste met elkaar voor. Wat jij omschrijft maak ik zelden mee. Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is zeker niet de dagelijkse gang van zaken. Misschien voelt het als autist dat heel de wereld tegen je is, maar dat is vaak niet zo.
Ouder1 is een dame en bananenpap een heer?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:24 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nou, je weet dat het not-done is om mensen op basis van status te kiezen en je weet dat het toch gedaan wordt. Dus de regel is, zeggen dat je het niet doet en toch doen. En als iedereen het zo doet, dan hoef je er zelf ook niet meer over na te denken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:16 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nou nee dus.
Vrouwen zeggen massaal dat zij de maatschappelijke status van een man (en zijn inkomen) niet belangrijk vinden. Er is echter een onderzoek gedaan waarbij vrouwen foto's van mannen moesten beoordelen op aantrekkelijkheid. Van de mannen waren echter meerdere foto's gemaakt in verschillende situaties die een bepaalde maatschappelijke status aanduidden. Bv dat ze medewerker van een Mc Donalds of juist arts waren. De uitkomst van dat onderzoek was dat de gesuggereerde maatschappelijke status extreem belangrijk was voor de beoordeling door die vrouwen; exact dezelfde man met een gesuggereerde lage status kreeg zeer weinig punten terwijl met een gesuggereerde hoge status een hoog aantal punten scoorde.
Dit onderzoek bespreekbaar maken is echter onmogelijk; de meeste vrouwen worden echt boos en roepen dat dat voor hen ECHT niet opgaat.
Welke 'afspraak' ligt hieraan ten grondslag?
Welke 'afspraak' bepaalt dat men A zegt maar B doet en volkomen overtuigd is dat men ook A doet? Bv dat men zegt te selecteren op kunde maar die kunde baseert op uiterlijk (een lelijk persoon wordt gezien als minder goed functionerend)?
Waarom is een goed onderbouwd verhaal van iemand waarmee het 'niet klikt' automatisch 'onzin'? Terwijl een volslagen onzinnige uitspraak zonder enige onderbouwing van iemand met wie 'het klikt' aangenomen wordt als constructief?
Waarom vragen mensen vaak om hulp (ruim begrip; bv ook 'wat vind je van deze jurk, staat die mij?) maar willen alleen bevestiging van hun eigen persoon/mening/gedachte?
Ik ben niet getest op autisme maar ik ben er wel van overtuigd dat ik minstens autistische trekjes heb. Ik worstel ook met deze vragen en heb mezelf trucjes aangeleerd om hiermee om te gaan. Prettig vind ik het echter totaal niet. Ik ga liever om met andere mensen met autistische trekjes; daar kan ik tenminste van op aan.
Met zo'n opmerking bevestig je inderdaad je verhaal.quote:
Ik zeg niet dat ik het nooit heb meegemaakt, ik zeg dat ik vind dat het overdreven wordt. Ik word ook wel eens gesard of geplaagd tijdens het werk. Maar ipv daar over te janken weet ik dat redelijk te relativeren omdat iedereen dat met elkaar doet. Mensen nemen zich vaak gewoon te serieus en zijn te snel beledigd. Begrijp mij niet verkeerd, hardnekkig pesten zal ook zeker voorkomen op de werkvloer. Maar het begint echt bij een goed relativeringsvermogen.quote:De feiten tonen echter aan dat jouw ontkenning gewoon niet klopt:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)n-tot-potloodprikken
[..]
Maar nee.. natuurlijk ken jij het niet, herken jij het niet en heb jij het nog nooit gezien. Right.![]()
Snap je dat dit soort uitspraken juist enorm hypocriet overkomen?quote:Zijn 'gewone mensen' hypocriet, geblinddoekt of gewoon dom?
Dus deze mensen liegen bewust? Ik dacht dat liegen ook zo'n not-done ding was...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:38 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Nou, je weet dat het not-done is om mensen op basis van status te kiezen en je weet dat het toch gedaan wordt. Dus de regel is, zeggen dat je het niet doet en toch doen. En als iedereen het zo doet, dan hoef je er zelf ook niet meer over na te denken.
Wat is daar hypocriet aan?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:41 schreef Bananenpap het volgende:
Snap je dat dit soort uitspraken juist enorm hypocriet overkomen?
Omdat het 'normale' mensen verweten wordt dat ze autisten niet begrijpen en vooroordelen en jij met dit soort posts precies hetzelfde doet.quote:
Treffend uitgedrukt. We hebben er hier zo een rondlopen die dit bezigt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik lees regelmatig discussies over autisme op dit forum en het valt mij op dat veel autistische leden hier er van overtuigd zijn dat het eerder aan de wereld ligt waarin ze niet geaccepteerd worden dan aan hunzelf. Massaal roepen dat ze niet worden begrepen terwijl ze andersom ook niks begrijpen van 'normale' mensen. Het probleem wordt vaak echt omgedraaid.
Dus ik ben hypocriet omdat ik niet doe wat anderen zeggen?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:50 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Omdat het 'normale' mensen verweten wordt dat ze autisten niet begrijpen en vooroordelen en jij met dit soort posts precies hetzelfde doet.
quote:Hypocrisie of huichelarij is het voorwenden van geloof, gevoelens, moraal of deugden zonder daar volledig achter te staan of de daaraan verbonden normen en waarden zelf in praktijk te brengen, in het bijzonder bij het bekritiseren van anderen. Hypocrisie kan dus worden gezien als een gedragsvorm die erop gericht is beter voor de dag te treden dan strikt genomen verdedigbaar is, zowel gezien vanuit oprechtheid als vanuit noodzaak door omstandigheden.
Nu ja... Het argument 'het gaat om HOE je het zegt' is toch ook wel te vaak een manier om de aandacht af te leiden van het werkelijke probleem en neer te leggen bij degene die de kritiek geeft.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 10:54 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Treffend uitgedrukt. We hebben er hier zo een rondlopen die dit bezigt.
Alle 'gewone' mensen doen het fout. Ze moeten het op zijn manier doen en hij geeft niets om hoe hij het aangeeft "sociaal geneuzel".
heb me er nooit in verdiept eigenlijk, blijkbaar spelen genen ook een rol, maar ook externe invloeden volgens die onderzoeken, wat je kan linken aan modern dieet en voedselverwerking.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 08:09 schreef sacha het volgende:
[..]
ik denk dat denken dat autisme een welvaartsziekte is een welvaartsziekte is
Autisme wordt ook wel aan de evolutie van de mens gelinkt. Niet raar omdat er wereldwijd steeds meer autisten worden gediagnosticeerd maar ook blijkt dat er onder de hoogbegaafden heel veel mensen met autistische trekjes rondlopen. En waarom zou de evolutie gestopt zijn? Zijn wij dan optimaal aangepast aan de veranderende omstandigheden en eisen van het moderne leven?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:37 schreef Manke het volgende:
[..]
heb me er nooit in verdiept eigenlijk, blijkbaar spelen genen ook een rol, maar ook externe invloeden volgens die onderzoeken, wat je kan linken aan modern dieet en voedselverwerking.
.quote:Als je denkt aan de stereotype ‘savant’, zoals die op fenomenale wijze werd neergezet door Dustin Hofmann in de film Rainman, dan kun je jezelf iets voorstellen bij de beeldvorming dat autisme een ‘beperking’ is. Maar wanneer je zoals mijn Wow! collega’s en ik een klein jaar op de campus van een technische universiteit hebt mogen vertoeven, dan ontstaat er een heel ander beeld: Het lijkt wel of er een relatie bestaat tussen de hoogte van het IQ en verschijnselen in het autistisch spectrum. Als je kijkt naar de banen van nu, en als je kijkt naar de succesvolle entrepreneurs van nu, en als je autisme weet te herkennen… dan zie je heel veel jonge, economisch succesvolle, mensen die verschijnselen uit het autistisch spectrum vertonen. Contrair aan ‘beperking’ kun je autisme dus evengoed zien als een verzameling bijzondere talenten
Is dit een serieuze vraag?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:52 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Autisme wordt geduid als een stoornis, maar is het dat wel?
[..]
.
Typisch pubergedrag.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 11:10 schreef Ouder1 het volgende:
Mijn vriend heeft mijn jongste tot 3 maal toe een gloednieuwe telefoon gegeven. Jongste kwam dit weekeinde met weer een nieuwe telefoon thuis. Van zijn vader gekregen. De telefoon van mijn vriend heeft momenteel kuren dus hij zei: "Mooi, mag ik je oude dan terug want de mijne heeft kuren." "Ja, nee, echt niet. Daar heb ik nog foto's op staan en ik wil hem reserve houden." was de reactie van jongste. Toen wij hem er op aanspraken dat hij weleens iets terug mocht doen voor alles wat hij heeft gekregen was de reactie: "Maar het gaat om de manier waarop je het zegt, je had het ook vriendelijk kunnen vragen." Ja dûh. Gewoon asociaal gedrag was het van hem, meer niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |