abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 februari 2016 @ 21:26:15 #1
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_159920915

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat.. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>> Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2016 Challenge
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Divers
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 2% gewijzigd door Schanulleke op 17-02-2016 14:15:51 ]
Life is what you make it.
  zondag 14 februari 2016 @ 21:27:45 #2
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_159920974
Oh ja, ik had de TT moeten veranderen...

Vandaag voor het eerst in Schoorl gelopen. Loopjes zijn toch wel mijn favoriete uitjes, lekker treinen, even knallen en dan nagenieten.
De heenweg ging vlot en soepel. Niet gehaast en nergens lang hoeven wachten. Eenmaal omgekleed stroomde ik soepeltjes het startvak in.
Vooraf had ik mezelf voorgenomen om mijn PR op de HM, wat op 1:59.38 stond, te gaan verbeteren. Ik had mijn virtual partner ingesteld op 5:30/km, wat een stevig verbetering in zou houden.
Traditiegetrouw startte ik veel te snel, maar omdat het zo soepel ging besloot ik dat tempo maar aan te houden.
Na een km of 12 ontspon zich een situatie die me altijd aan cartoons van Tom & Jerry doet denken. Het ene stemmetje begon zich al rijk te rekenen, terwijl het andere stemmetje behoudender was en voorspelde dat er nog wel een terugslag zou komen.
En die kwam er. Juist het moment dat we uit de beschutting van de bomen liepen draaide het parcours zo dat we met de kop in de wind liepen. Direct werd het zwaar. Snel de muts en handschoenen weer aan en door. Langzaam trok de kramp in mijn billen en werd het lopen steeds moeizamer en pijnlijker. Het lukte me gelukkig om goed door te zetten, maar ik zag mijn gemiddelde tijd wel flink stijgen en de droomtijd vervaagde. De laatste kilometers was het bikkelen en ik had werkelijk geen sneller meer in de benen, maar uiteindelijk kwam ik over de meet met een prachtig nieuw PR van 1:56.42, een gemiddelde van 5:29/km. Wel kreeg ik de indruk dat het parcours in Schoorl uitgezet was door M.C. Escher, want ik heb alleen maar omhoog gelopen en tóch kwam ik aan het einde weer uit waar ik begonnen was. Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

https://www.strava.com/activities/493222427
  Moderator zondag 14 februari 2016 @ 21:29:52 #3
155227 crew  Guppy
dus
pi_159921058
quote:
15s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:27 schreef Schanulleke het volgende:
Oh ja, ik had de TT moeten veranderen...

Vandaag voor het eerst in Schoorl gelopen. Loopjes zijn toch wel mijn favoriete uitjes, lekker treinen, even knallen en dan nagenieten.
De heenweg ging vlot en soepel. Niet gehaast en nergens lang hoeven wachten. Eenmaal omgekleed stroomde ik soepeltjes het startvak in.
Vooraf had ik mezelf voorgenomen om mijn PR op de HM, wat op 1:59.38 stond, te gaan verbeteren. Ik had mijn virtual partner ingesteld op 5:30/km, wat een stevig verbetering in zou houden.
Traditiegetrouw startte ik veel te snel, maar omdat het zo soepel ging besloot ik dat tempo maar aan te houden.
Na een km of 12 ontspon zich een situatie die me altijd aan cartoons van Tom & Jerry doet denken. Het ene stemmetje begon zich al rijk te rekenen, terwijl het andere stemmetje behoudender was en voorspelde dat er nog wel een terugslag zou komen.
En die kwam er. Juist het moment dat we uit de beschutting van de bomen liepen draaide het parcours zo dat we met de kop in de wind liepen. Direct werd het zwaar. Snel de muts en handschoenen weer aan en door. Langzaam trok de kramp in mijn billen en werd het lopen steeds moeizamer en pijnlijker. Het lukte me gelukkig om goed door te zetten, maar ik zag mijn gemiddelde tijd wel flink stijgen en de droomtijd vervaagde. De laatste kilometers was het bikkelen en ik had werkelijk geen sneller meer in de benen, maar uiteindelijk kwam ik over de meet met een prachtig nieuw PR van 1:56.42, een gemiddelde van 5:29/km. Wel kreeg ik de indruk dat het parcours in Schoorl uitgezet was door M.C. Escher, want ik heb alleen maar omhoog gelopen en tóch kwam ik aan het einde weer uit waar ik begonnen was. Raarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

https://www.strava.com/activities/493222427
Die TT kan nog wel even mee hoor ;)

Je hebt toch wel een knappe tijd neergezet _O_

Oh en mag ik in de OP? :)

1
2
[b] 17 april 2016 - [url=http://www.hilversumcityrun.nl/]Hilversum City Run (Hilversum)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km

1
2
[b] 22 mei 2016 - [url=http://www.marikenloop.nl/]Marikenloop (Nijmegen)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 5km
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159921342
Hmm een Escher parcours, interessant.
Goed gelopen iig ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 14 februari 2016 @ 21:38:57 #5
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159921360
Goed gedaan Schanulleke! Fikse verbetering ook!

@jokkebrok: t is jammer dat je zoveel sneller loopt dan ik, anders kon ik een stuk mee. Kan nog wel maar dan max 10 km en dan zeg ik niks want buiten adem, haha!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_159921960
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:38 schreef Murmeli het volgende:
Goed gedaan Schanulleke! Fikse verbetering ook!

@jokkebrok: t is jammer dat je zoveel sneller loopt dan ik, anders kon ik een stuk mee. Kan nog wel maar dan max 10 km en dan zeg ik niks want buiten adem, haha!
Lekker gezellig zeg :+

Ah wie weet een keer na mijn marathontraining. Ik zal nog veeeele kilometertjes gaan maken. ^O^
pi_159922011
En de Bruggenloop wordt in de toekomst nog toffer :P

Rotterdam krijgt twee nieuwe bruggen over de Maas
http://www.nu.nl/binnenla(...)we-bruggen-maas.html
  zondag 14 februari 2016 @ 22:01:54 #8
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_159922080
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Die TT kan nog wel even mee hoor ;)

Je hebt toch wel een knappe tijd neergezet _O_

Oh en mag ik in de OP? :)
[ code verwijderd ]

[ code verwijderd ]

Ja, ik ben ook echt wel blij ermee.

Je staat er in. Heb mezelf er ook meteen even bijgezet voor 2 dingen. Dat is lang geleden, dat ik in de wlw stond :o
pi_159922126
quote:
2s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:01 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ja, ik ben ook echt wel blij ermee.

Je staat er in. Heb mezelf er ook meteen even bijgezet voor 2 dingen. Dat is lang geleden, dat ik in de wlw stond :o
Oh, zie nu dat je een nieuw PR hebt gezet op de halve! Mooie tijd! ^O^
  zondag 14 februari 2016 @ 22:12:58 #10
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_159922424
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:03 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Oh, zie nu dat je een nieuw PR hebt gezet op de halve! Mooie tijd! ^O^
Thanks!
pi_159923302
Groet uit Schoorl O+ . Ik blijf er ondanks het vaak koude weer warme gevoelens voor houden. Dit jaar liep ik voor het eerst de volle 30 kilometer en tevens mijn eerste "echte" wedstrijd over die afstand. Het zou dus sowieso een PR worden :P . Het plan was om in ieder geval onder de 3 uur te lopen. Ik had niet echt een streven maar met een tijd rond de 2:45 zou ik heel erg tevreden zijn. Er waren nog wel wat twijfels na de pijnlijke laatste kilometers van mijn laatste duurloop. En mijn benen voelde afgelopen week erg vermoeid. Ik had om die reden een extra rustdag genomen.

Ik kan verder kort zijn over de wedstrijd zelf. De kilometers vlogen voorbij. Ik had bekenden gevonden die ongeveer 1:45 op de halve marathon wilde lopen. En dat leek mij een mooie tempo. Het ging echter sneller dan de bedoeling was, maar de benen voelde goed. De omstandigheden waren in mijn beleving niet zwaar op het stukje langs de duinen na waar je even vol in wind liep. Ik had gekozen voor kort/kort met handschoenen en dat was een goede keuze, want ik had het anders echt te warm gehad.

De netto eindtijd was 2:25:39, wat sneller was dan de streeftijd van 2:45. Ik heb tussendoor ook nog een PR op de halve marathon gelopen maar dat telt natuurlijk niet :') . Die moet ik dus voor een later moment bewaren.
pi_159923752
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:35 schreef Devv het volgende:
Dat is een flink stuk sneller dan je streeftijd! Netjes! ^O^
  ESF Reporter zondag 14 februari 2016 @ 22:57:31 #13
87554 Cee
Welluk?
pi_159924128
Bikkels jullie, vandaag door de kletsnatte kou. ^O^ Gelukkig was ik gisteren al geweest, in het zonnetje was het lekker lopen!

Heb me zojuist ingeschreven voor de eerste loop van dit jaar, Drunense Duinen 10km. Vorig jaar ook gedaan, met het voornemen om in 2016 de HM te doen. Maar dat lijkt me nu nog niet zo handig. Ik bewaar 'm voor Eindhoven.

Iemand trouwens nog tips om bloedvlekken uit schoenen te krijgen? Heb mijn schoen gisteren met koud water afgespoeld en nog wat weg proberen te wrijven. Het leek helemaal weg te zijn maar vanochtend waren de vlekken terug. }:|
  Redactie Sport zondag 14 februari 2016 @ 23:02:55 #14
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159924321
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

Dat is het ook het eerst wat ik dacht toen ik dat hoorde _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_159924334
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:57 schreef Cee het volgende:

Iemand trouwens nog tips om bloedvlekken uit schoenen te krijgen? Heb mijn schoen gisteren met koud water afgespoeld en nog wat weg proberen te wrijven. Het leek helemaal weg te zijn maar vanochtend waren de vlekken terug. }:|
Gaat je niet lukken vrees ik. Zelf ook gehad bij mijn vorige paar. Ben benieuwd of er toch een truc voor is :)
  Redactie Sport zondag 14 februari 2016 @ 23:05:12 #16
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_159924406
quote:

Zout en water? Ik weet alleen niet of dat ook lukt met schoenen..
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_159928373
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:35 schreef Devv het volgende:
Groet uit Schoorl O+ . Ik blijf er ondanks het vaak koude weer warme gevoelens voor houden. Dit jaar liep ik voor het eerst de volle 30 kilometer en tevens mijn eerste "echte" wedstrijd over die afstand. Het zou dus sowieso een PR worden :P . Het plan was om in ieder geval onder de 3 uur te lopen. Ik had niet echt een streven maar met een tijd rond de 2:45 zou ik heel erg tevreden zijn. Er waren nog wel wat twijfels na de pijnlijke laatste kilometers van mijn laatste duurloop. En mijn benen voelde afgelopen week erg vermoeid. Ik had om die reden een extra rustdag genomen.

Ik kan verder kort zijn over de wedstrijd zelf. De kilometers vlogen voorbij. Ik had bekenden gevonden die ongeveer 1:45 op de halve marathon wilde lopen. En dat leek mij een mooie tempo. Het ging echter sneller dan de bedoeling was, maar de benen voelde goed. De omstandigheden waren in mijn beleving niet zwaar op het stukje langs de duinen na waar je even vol in wind liep. Ik had gekozen voor kort/kort met handschoenen en dat was een goede keuze, want ik had het anders echt te warm gehad.

De netto eindtijd was 2:25:39, wat sneller was dan de streeftijd van 2:45. Ik heb tussendoor ook nog een PR op de halve marathon gelopen maar dat telt natuurlijk niet :') . Die moet ik dus voor een later moment bewaren.
Bijzonder netjes ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 15 februari 2016 @ 06:40:37 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_159928392
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

Om de economische verschillen te verkleinen :(
Laat die criminele pauperzooi, waar de meesten niet eens kunnen fietsen lekker op zuid zitten zeg. Ik ontloop zuid, heb altijd meteen ruzie als ik daar kom :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  maandag 15 februari 2016 @ 07:53:00 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_159928643
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 06:40 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Om de economische verschillen te verkleinen :(
Laat die criminele pauperzooi, waar de meesten niet eens kunnen fietsen lekker op zuid zitten zeg. Ik ontloop zuid, heb altijd meteen ruzie als ik daar kom :o
Bedankt voor deze mededeling.
F means you're fucked
pi_159928837
Even kort over de Groet uit Schoorl, als ik vanavond zin heb volgt er nog een uitgebreider verslag.

30 km als voorbereiding op de M. Ik twijfelde tussen beoogd marathontempo en duurlooptempo. Toch maar het eerste geprobeerd en dat ging de eerste 27 km goed. Daarna werd het zwaar. Gefinisht in 2.51.46.
pi_159928985
quote:
Iemand trouwens nog tips om bloedvlekken uit schoenen te krijgen?
Je zou Biotex kunnen proberen. Daar zitten enzymen in die eiwitten afbreken. Met Badedas schijnt het ook te lukken.
pi_159929469
quote:
Lekker gelopen. PR's gaan nooit vervelen, zeker als je er echt voor moet werken.

quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:23 schreef McTwente het volgende:

[..]

30 km als voorbereiding op de M. Ik twijfelde tussen beoogd marathontempo en duurlooptempo. Toch maar het eerste geprobeerd en dat ging de eerste 27 km goed. Daarna werd het zwaar. Gefinisht in 2.51.46.
Je moet soms ook risico's nemen, dus goed gedaan :) . En 27 kilometer op marathontempo mag je best wel voelen. Je lange trainingen hoeven niet altijd ontspannen aan te voelen.
pi_159929507
Auw! Allemaal pijntjes toen ik vanmorgen het bed uit stapte. Knieën voel ik en mijn linker scheenbeen ook weer flink. Pfff....

Zou vanavond weer max. 8 km D1 moeten, maar dat gaat me echt niet lukken. Heb een aantal dagen rust nodig, zo te voelen. Mijn benen vinden de marathontraining niet zo leuk.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 15-02-2016 09:43:03 ]
pi_159929566
Je mag best eens een training overslaan. Ik heb mijn schema's altijd met een flinke korrel zout genomen. De lange/langzame duurlopen in het weekend zijn min of meer heilig, maar met de rest heb ik het nooit zo nauw genomen.
pi_159929766
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Je mag best eens een training overslaan. Ik heb mijn schema's altijd met een flinke korrel zout genomen. De lange/langzame duurlopen in het weekend zijn min of meer heilig, maar met de rest heb ik het nooit zo nauw genomen.
Het schema dat ik nu heb is ook wel iets aan de heftige kant vind ik zelf. Vanaf afgelopen zaterdag 4 dagen achter elkaar lopen met op de zondag een duurloop van 150 minuten.

Ik sla vandaag sowieso over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')