Heb je het al geprobeerd?quote:Op zondag 14 februari 2016 19:52 schreef Jordy-B het volgende:
Dus als je dol bent op balsamicoazijn, gaan alle groenten lekkerder smaken met een scheut balsamicoazijn? Goh.
nee, want ik ben niet zo'n fan van balsamico dat ik daar al mijn groente mee ga verpesten.quote:
Me too. Ik heb iets tegen balsamico. En helemaal tegen het te pas en te onpas gebruiken van balsamico.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:01 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
nee, want ik ben niet zo'n fan van balsamico
Ja of je wordt gewoon volwassen en stel je niet zo aan.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wilde het gewoon even delen met anderen. Ik heb het al lang geleden ontdekt, je gaat heel gemakkelijk veel meer groente eten door deze truc. Het werkt niet bij fruit, alleen bij groente.
De smaak van de groente blijft bestaan.
Nee maar vind dat wel lekker. Is ook wat gezonder dan mayonaise.quote:
Balsamicoazijn is grofweg een vrij zoete (= weinig zure) azijn uit gefermenteerd druivensap (zeg maar wijn, maar niet helemaal). Echte balsamico heeft minimaal twaalf jaar liggen rijpen in wijnvaten. Het is een beschermd product uit Modena.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:15 schreef Hyaenidae het volgende:
Wat is dit?
Na het lezen van de OP stond ik op het punt om die balsomicoazijn te halen (nooit van gehoord).
Vervolgens lees ik allemaal reacties over dat dat spul niet te pruimen is?
Mijn gevoel zegt dat het laatste klopt, aangezien ik van gewone azijn over mijn nek ga, gebruik het alleen als ontkalker.
Is deze dan zoveel anders van smaak?
De biologische uit de supermarkt is prima. Je hebt superdure maar dat is onzin. Over patat heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip!quote:Op zondag 14 februari 2016 20:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Balsamicoazijn is grofweg een vrij zoete (= weinig zure) azijn uit gefermenteerd druivensap (zeg maar wijn, maar niet helemaal). Echte balsamico heeft minimaal twaalf jaar liggen rijpen in wijnvaten. Het is een beschermd product uit Modena.
Het is niet vergelijkbaar aan normale (wijn)azijn.
Echte balsamico is zonde om door groente in de pan te kwakken, maar als je het toepast zoals de TS, is het instant zoetzuur.
Superdure is onzin... Als je het in de pan bij je groente kwakt, ja.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De biologische uit de supermarkt is prima. Je hebt superdure maar dat is onzin. Over patat heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip!
Probeer ook eens bij broccoli.quote:Op zondag 14 februari 2016 19:40 schreef Loekie1 het volgende:
Wisten jullie dat vrijwel alle gekookte en gebakken groente lekker is met een scheut balsacimoazijn erdoor als je het opdient?
Neem gekookte andijvie, niet te eten eigenlijk maar doe er een lekkere scheut balsamicoazijn bij, beetje roeren en het is smullen.
Wonderlijk maar waar, ik ben blij dat ik het ontdekt heb.
Zo ga je met plezier meer groente eten.
Echte balsamico 'tradizionale' (minstend 12 jaar oud) is wel even iets anders dan een IGP modena van vorige maand.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:36 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De biologische uit de supermarkt is prima. Je hebt superdure maar dat is onzin. Over patat heb ik nog niet geprobeerd, goeie tip!
Ik vind balsamicoazijn niet zoet, het is heel anders dan zoete ketjap. Er zit een smaak aan die je nergens mee kunt vergelijken.quote:Op zondag 14 februari 2016 21:13 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Echte balsamico 'tradizionale' (minstend 12 jaar oud) is wel even iets anders dan een IGP modena van vorige maand.
Niet te vergelijken. En die superdure is echt heel bijzonder lekker, maar dan heb je het over flesjes vanaf 50 voor 12 jaar oud en tot honderden euro's voor 25 jaar+.
En overal overheen kwakken vind ik niet echt lekker. Alhoewel het wel zo is dat je met een beetje zuur soms groenten enorm kunt opfrissen. En met balsamico enorm veel smaak kunt geven aan allerlei gerechten. Het is een paa rjaar heel hip geweest, nu gelukkig iets minder. Er zijn heel veel andere lekkere zuren, frambozenazijn, appelazijn, wijnazijnen die bij sommige dingen heel wat beter passen dan het nogal zoete balsamico.
Overigens: gewoon lekker balsamico gebruiken als je dat lekker vindt. Maar probeer ook eens een sherry-azijn in een dressing bijvoorbeeld. Jum.
Balsamico is zeker wel zoetig en fruitig. De belangrijkste smaakstoffen zijn furaan-achtigen. Caramel-achtige smaken. Die zijn zoetig.quote:Op zondag 14 februari 2016 21:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik vind balsamicoazijn niet zoet, het is heel anders dan zoete ketjap. Er zit een smaak aan die je nergens mee kunt vergelijken.
Ik zei net dat het niet met fruit kan maar er zijn uitzonderingen, met aardbeien schijnt het een goeie combinatie te zijn maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Onzin. Aardbeien combineren ook goed met balsamico.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
Ik wilde het gewoon even delen met anderen. Ik heb het al lang geleden ontdekt, je gaat heel gemakkelijk veel meer groente eten door deze truc. Het werkt niet bij fruit, alleen bij groente.
De smaak van de groente blijft bestaan.
Chocolade ookquote:Op zondag 14 februari 2016 21:24 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Onzin. Aardbeien combineren ook goed met balsamico.
Edit: spuit 11. Zie post hierboven.
Probeer maar eens, hij is heel lekker.quote:Op zondag 14 februari 2016 21:38 schreef CrashO het volgende:
Deze dus.
Voor 10 euro de liter ga je geen fatsoenlijke balsamico krijgen. Dit is gewoon zure druivensap.
Is de smaak onder die prijs vergelijkbaar met dit?quote:Op zondag 14 februari 2016 21:38 schreef CrashO het volgende:
Deze dus.
Voor 10 euro de liter ga je geen fatsoenlijke balsamico krijgen. Dit is gewoon zure druivensap.
Als je het pak open maakt en een maandje laat staanquote:Op zondag 14 februari 2016 21:51 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Is de smaak onder die prijs vergelijkbaar met dit?
[ afbeelding ]
Toevallig vandaag nog iets met frambozen en balsamico gehadquote:Op zondag 14 februari 2016 21:47 schreef Loekie1 het volgende:
én frambozen
http://www.smulweb.nl/rec(...)mbozen-met-balsamico
Ja, dan heb je het over een salade.quote:Op zondag 14 februari 2016 23:37 schreef Chasingrainbows het volgende:
Ik experimenteer wel eens met verschillende salades, en als er eentje niet smaakt doe ik er inderdaad wat balsamico azijn overheen, best te doen dan!
zo dacht mijn moeder ook een tijd dat alle groente beter werd door er kaas overheen te gooien.quote:Op zondag 14 februari 2016 21:56 schreef Myraela het volgende:
Zo kwam mijn moeder eens blij vertellen dat ze gek was op Chinese kool. Ja, bedolven onder de pindasaus. Zo kan ik ook alles lekker maken.
Boerenkool en andijvie mag wel een flinke scheut azijn over. Maar dan wel gewoon azijn met azijnsmaak en verder niks.quote:Op zondag 14 februari 2016 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan iemand mij die Balsamico-hype uitleggen? Je gaat toch geen heerlijke verse groente koken in Azijn?
Boerenkool doe ik mosterd in!quote:Op maandag 15 februari 2016 10:28 schreef Isabeau het volgende:
Boerenkoolstamppot absoluut alleen met normale azijnHet zou niet in me opkomen daar balsamico door te doen. Brrrr!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |