abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_160763445
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 16:04 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over het wel of niet kunnen zien/nuttig vinden van 3d effecten.
Dat 3D omdat het moet is een hot potatoe voor deze film, dit topic deze draad gaat over de film dus dan mag dat ook besproken worden, zeker als iedereen het hier de ganse tijd over dat 3D heeft.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 18 maart 2016 @ 17:28:58 #52
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_160765131
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 maart 2016 13:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat!? De een is er gevoeliger voor dan de ander, zo werkt het nu eenmaal. Ik heb echt niets gemerkt van de 3D-effecten bij deze film en ik heb altijd minder sterk 3D-effecten gezien dan de meeste andere mensen. Dat merkte ik al op bij De Efteling waar je een 3D-attractie hebt. Mensen verschillen. Desalniettemin zie ik normaal gesproken nog wel een beetje 3D en ik heb daar bij deze film echt helemaal niets van gemerkt. Enkel bij het neerstorten van het schip merkte ik het een beetje.
Meer dat je al-tijd wat te mekkeren lijkt te hebben op de meest onzinnige details die voor jou gigantisch zijn maar waar de rest merkbaar de schouders bij ophaalt of concreter zijn punt weet te verwoorden.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 23 maart 2016 @ 01:24:23 #53
194233 Friday12
Originele kloon
pi_160878561
Net weer gekeken(deze keer zonder 3D) _O_
pi_160881195
quote:
6s.gif Op woensdag 23 maart 2016 01:24 schreef Friday12 het volgende:
Net weer gekeken(deze keer zonder 3D) _O_
ik ook. veel beter zo.
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:35:30 #55
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160894681
Waar hebben jullie de bd dan gekocht?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 23 maart 2016 @ 21:50:44 #56
194233 Friday12
Originele kloon
pi_160897825
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:35 schreef Manke het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:P in de toekomst man
  donderdag 24 maart 2016 @ 02:23:02 #57
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160903326
Is rey anakin? Wat denken jullie?

Zitten wel wat conspiracy en bijbelse elementen in de film:
First order, ontstaan uit de empire: de new world order, ontstaan uit of opvolger van het romeinse rijk (het 7 koppig beest uit de bijbel)
Snoke: de false profeet of satan
Kylo: de antichrist, lichtzwaard is een omgekeerd kruis

Maar goed, zal wel, het viel me iig op.
pi_160906442
quote:
0s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:35 schreef Manke het volgende:
SPOILER
Ben m nu aan het downloaden :+... Koop de nanoologie wel :+
pi_160909167
Damn it... 30+GB gedownload en het is niet eens de retail :')
  donderdag 24 maart 2016 @ 14:58:06 #60
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160911514
Goh, er zijn echt samenzweringstheorieën over star wars:

George Lucas and the Disney team are promoting a New World Order one world religion and undermining the Abrahamic God with Star Wars.

The religion secretly promoted is Illuminism also called Jediism. Illuminism and Jediism are a combination of Buddhism, Eastern mystical, Luciferianism, Theosophy, Shamanism, and witchcraft.

http://www.vigilantchristian.org/starwars.html
pi_160911875
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 14:58 schreef Manke het volgende:

George Lucas and the Disney team are promoting a New World Order one world religion and undermining the Abrahamic God with Star Wars.

The religion secretly promoted is Illuminism also called Jediism. Illuminism and Jediism are a combination of Buddhism, Eastern mystical, Luciferianism, Theosophy, Shamanism, and witchcraft.

:')

dat dekt alles wel denk ik.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  donderdag 24 maart 2016 @ 18:55:41 #62
12888 Skull-splitter
pi_160916248
quote:

reli gekken :')
pi_160916468
quote:

Eh, Lucifer is toch een van de namen van de duivel? Hoe combineer je dat met een relatief sympathieke religie zoals het buddhisme? :)

Meer ontopic, ik vind het altijd wel leuk als mensen met dit soort theorieën komen, alleen mensen die er helemaal in opgaan doen dat en dat op zichzelf - dat mensen er zo in opgaan - is toch prachtig?
#NoDAPL
  donderdag 24 maart 2016 @ 19:09:25 #64
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160916621
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:03 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Eh, Lucifer is toch een van de namen van de duivel? Hoe combineer je dat met een relatief sympathieke religie zoals het buddhisme? :)

Meer ontopic, ik vind het altijd wel leuk als mensen met dit soort theorieën komen, alleen mensen die er helemaal in opgaan doen dat en dat op zichzelf - dat mensen er zo in opgaan - is toch prachtig?
the force is gebaseerd op chi/qi van oa het boeddhisme. Christenen (en moslims, hindu's, en boeddhisten) geloven dat deze kracht echt is, maar volgens christenen en moslims is de bron ervan satanisch, demonisch, letterlijk van onzichtbare entiteiten.

De inspiratie is soms duidelijk van het occulte, maar je moet het gewoon als vermaak blijven zien.
pi_160923108
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Manke het volgende:

[..]

the force is gebaseerd op chi/qi van oa het boeddhisme. Christenen (en moslims, hindu's, en boeddhisten) geloven dat deze kracht echt is, maar volgens christenen en moslims is de bron ervan satanisch, demonisch, letterlijk van onzichtbare entiteiten.

De inspiratie is soms duidelijk van het occulte, maar je moet het gewoon als vermaak blijven zien.
Natuurlijk.
Ik wist niet dat de force gebaseerd is op de chi (ik vermoedde het wel aangezien chi wordt omschreven als levensenergie) maar het verbaast me niet aangezien het concept vergelijkbaar is, alleen dan natuurlijk veel minder spectaculair.
#NoDAPL
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:58:44 #66
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_160923809
word nu wel erg een religieus topic
  donderdag 24 maart 2016 @ 23:28:47 #67
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_160924599
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 22:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Natuurlijk.
Ik wist niet dat de force gebaseerd is op de chi (ik vermoedde het wel aangezien chi wordt omschreven als levensenergie) maar het verbaast me niet aangezien het concept vergelijkbaar is, alleen dan natuurlijk veel minder spectaculair.
ik zag het jaren geleden op ngc in het programma the science of star wars.
pi_160926582
quote:
7s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:09 schreef Manke het volgende:

[..]

One man's occultism is a another man's religion.

Die complottheoriën zijn alleen relevant voor gelovigen. Voor mij is de Bijbel net zo hard fictie als dat Star Wars is (of welke religie dan ook)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_160926794
Gisteren gezien... ik was totaal niet onder de indruk. Had veel meer verwacht na de hype. 3/5 sterren voor de goede effecten...maarja spaceships etc zijn makkelijker dan bijvoorbeeld dieren...

Veels teveel fanservice ook.
pi_160926973
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:01 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

One man's occultism is a another man's religion.

Die complottheoriën zijn alleen relevant voor gelovigen. Voor mij is de Bijbel net zo hard fictie als dat Star Wars is (of welke religie dan ook)
Star Wars fictie? Wat zeg je nu?

Ik altijd maar denken dat het lang geleden in een ver sterrenstelsel echt gebeurd is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_160927026
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:24 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Star Wars fictie? Wat zeg je nu?

Ik altijd maar denken dat het lang geleden in een ver sterrenstelsel echt gebeurd is.
Ik was als kind harder van slag toen mam vertelde dat E.T. niet bestond dan toen ze vertelde over Sinterklaas :')
pi_160953214
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:30 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Ik was als kind harder van slag toen mam vertelde dat E.T. niet bestond dan toen ze vertelde over Sinterklaas :')
ik had dat met de transformers... ;( mn ouders werden gek dat ik op een constant stukken bekleding in de auto zat te slopen, om te onderzoeken of die van ons ook kon transformeren. :')
pi_160956943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 07:54 schreef Xan21 het volgende:
Gisteren gezien... ik was totaal niet onder de indruk. Had veel meer verwacht na de hype. 3/5 sterren voor de goede effecten...maarja spaceships etc zijn makkelijker dan bijvoorbeeld dieren...

Veels teveel fanservice ook.
Ben het wel eens het het gegeven dat er te veel fan service in zat. Verder wordt Lucas vaak bekritiseerd om de Star Wars-films als in dat hij geen goede filmmaker is, maar feit is wel dat zijn idee de basis vormt voor wat Star Wars zo interessant maakte.

In TFA zaten echter zo veel herhaalde elementen dat ik iets had van... 'dit hebben we al gezien'.

Rey is Luke Skywalker (een wees met een talent voor 'the force' die gedwongen wordt zich te bewegen in de strijd en die niet meer terug naar huis kan) , Finn is Han Solo; iemand die liever voor zichzelf uitkomt en het liefst van de strijd wegloopt, maar dit uiteindelijk niet doet omdat hij vrienden niet in de steek wil laten. Ook het gegeven dat hij affectieve gevoelens heeft voor een van de main characters die voor de Rebel-zaak vecht, komt overeen.
Poe is dan Leia; iemand die gelooft in de Rebel-zaak en ook het toevertrouwen van essentiële informatie aan een robot die men laat ontsnappen omdat een gevangenschap voorzien wordt van de genoemde personage, is iets dat overeen komt.

Ze hebben het op zich nog redelijk weten te verbloemen door bepaalde zaken te mixen waardoor je het niet direct ziet dat ze aan het rehashen zijn. Poe is een gewaagde piloot ala Solo, Finn is iemand die moet groeien en hierin faalt zoals Skywalker, en Rey wordt waarschijnlijk de centrale figuur ala Leia, maar dit neemt niet weg dat het weinig origineel is, zeker binnen dit universum.

Verder gaat het natuurlijk nergens over dat Kylo Ren een getraind light-saber-vechter is en zo'n treurige vechtpartij neerzet. Sowieso moeten dergelijke gevechten van enige kwaliteit zijn als iets dergelijks vertoond wordt in een Star Wars film. Die zgn. 'iconische' momenten zoals op het eind waarbij Rey die lightsaber aanreikt richting Luke komen ook totaal niet over. De special effecten waren weinig speciaal, en feitelijk doen ze ook niets nieuws. Sterker nog, als het gaat om hoe de beesten er bijv. uit zien, vind ik ze vrij lelijk. Ze hebben duidelijk (een heel simpele) een robot gebouwd (of beter gezegd een bewegend stellage) waarmee ze zo'n beest laten lopen, wat ze puur en alleen hebben gedaan om te kunnen zeggen dat ze geen CGI gebruikt hebben daarvoor.

Het ging ook niet genoeg door op wat in de vorige Star Wars als een platform was neergelegd. Te weinig van de politiek en niet goed genoeg uitgelegd wat er nu precies gebeurd was. Feitelijk zeggen ze dat de Empire er nog is, en that's it.

Kortom, niet-origineel, matig verhaal, matige special effects en het brede Star Wars-paradigma wordt eigenlijk amper aangesproken. Alleen de manier waarop de characters neergezet werden was wel aardig. Blijft dus uiteindelijk maar een matige film over. En laten we eerlijk wezen, dit geldt voor het gros van de Star Wars films, ja ook de originele 3 zijn helemaal niet zulke goede films. Deze serie draait op jeugdsentiment en puur en alleen omdat het niet zo kut is als bijv. bepaalde videogame-films, roept men dat het overeind blijft.

Ik ben benieuwd hoe men tegen deze film aan kijkt over een paar jaar. De prequels werden in eerste instantie ook goed beoordeeld.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 maart 2016 08:30 schreef Ceased2Be het volgende:
E.T. is eigenlijk best een interessant vraagstuk in deze. We weten dat deze wezens bestaan in het Star Wars universum (we zagen ze tijdens die galactic senate voor alle duidelijkheid). In E.T. vertoont ET telekinetische krachten. Heeft ET dan misschien talent voor the force?
  zaterdag 26 maart 2016 @ 14:05:43 #74
12888 Skull-splitter
pi_160957318
Zucht.
  zaterdag 26 maart 2016 @ 15:11:45 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_160958359
ET was ook gewoon een Jedi van een Outbound Flight achtig project. Vandaar dat hij Yoda herkende.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')