De wereld van LotR is ook alleen maar beperkt gebleven tot Middle-Earth. Helaas heeft die oude Tolkien nog de rechten van The Silmarillion in handen en weigert hij om ze voor een mooi bedrag te verkopen.quote:Op dinsdag 5 april 2016 10:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Meer nog dat je in LotR niets leert over de val van Numénor, of Gondolin en vrij weinig over bijv. Isildur en de slag om de ring tijdens het laatste verbond. Of dat je veel details krijgt over de paden van de doden.
die oude Tolkien is al jaren dood.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:19 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
De wereld van LotR is ook alleen maar beperkt gebleven tot Middle-Earth. Helaas heeft die oude Tolkien nog de rechten van The Silmarillion in handen en weigert hij om ze voor een mooi bedrag te verkopen.
dat is dus de jonge Tolkienquote:Op dinsdag 5 april 2016 12:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
De zoon is dood? Oh. RIP. Enig idee wat met de rechten zijn gebeurd?
Als je ziet hoe ze zo'n simpel verhaal als de Hobbit verneukt krijgen in filmvorm vrees ik het ergste voor zoiets als de Silmarillion. Laat Christopher daar maar lekker op blijven zitten.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:19 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
De wereld van LotR is ook alleen maar beperkt gebleven tot Middle-Earth. Helaas heeft die oude Tolkien nog de rechten van The Silmarillion in handen en weigert hij om ze voor een mooi bedrag te verkopen.
Aha, dat wist ik niet. Ik doelde uiteraard op de zoon. Tolkien.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:02 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat is dus de jonge Tolkien
Ook al is hij stokoud, als het over vader en zoon gaat is "de oude" de vader.
Dat was wel een teleurstelling. Het gevoel toen ik de bios uit kwam na de derde film. Teleurgesteld tot op het bot.quote:Op dinsdag 5 april 2016 13:17 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Als je ziet hoe ze zo'n simpel verhaal als de Hobbit verneukt krijgen in filmvorm vrees ik het ergste voor zoiets als de Silmarillion. Laat Christopher daar maar lekker op blijven zitten.
Silmarillion is ook ME natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 april 2016 12:19 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Ja, want waarom zou je voor een produkt betalen.quote:
Inderdaad. Zo gaat de industrie kapot.quote:Op dinsdag 5 april 2016 21:31 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ja, want waarom zou je voor een produkt betalen.
Je weet dat je hiermee overkomt als een pauper die te lam is om voor iets waar hij fan van claimt te zijn te willen betalen?quote:
Je hebt in een paar films veel minder mogelijkheden voor toelichting van zulke details dan in een jarenlange serie met 20-25 afleveringen per jaar.quote:Op dinsdag 5 april 2016 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Het doet me een beetje denken aan tim shafer (lucasarts, double fine) die in een docu een keer zei dat alle caracters in zijn computer spellen een backstory hebben zelfs de meest nutteloze zei personages hij weet van hun hun hobbies, beroepen en namen van ouders, beweegreden, achternamen, etc etc. Deze dingen komen nooit in het spel maar bestaan wel. Ik kan me best voorstellen dat dit bij SW ook zo is. Het geeft wel een soort diepte aan de film een soort van "embedding" maar ik blijf het ook wel een vreemd concept vinden..
quote:Op dinsdag 5 april 2016 22:34 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat je hiermee overkomt als een pauper die te lam is om voor iets waar hij fan van claimt te zijn te willen betalen?
Best een gemiste kans aangezien er dan twaalf dagen tussen zit. Magoed, fans kopen toch wel.quote:Op woensdag 6 april 2016 11:45 schreef Gwywen het volgende:
[..]![]()
Hij komt trouwens pas de 16e uit. Nog tien dagen geduld
quote:Op woensdag 6 april 2016 11:49 schreef Ceased2Be het volgende:
kan niet wachten om de film samen met m'n BB-8 te kijken. Vandaag nieuwe update binnengekregen:
WATCH WITH ME
The Watch With Me feature allows your Droid to watch Star Wars: The Force Awakens with you. Select this option when BB-8 is in his charging base, start the movie, and watch his reactions along with the film.
Eerste trailer Rogue One: A Star Wars Story onthuldquote:
Is dit alweer een nieuwe SW?quote:Op donderdag 7 april 2016 16:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerste trailer Rogue One: A Star Wars Story onthuld
Ik twijfel nog eerlijk gezegd... Geen idee waarom... Volgende trailer ff afwachten
Min of meer, spin-offquote:
Oh god, ik hoop het niet...quote:Ik heb The Force Awakens niet gezien maar is er een mogelijkheid dat Hayden Christensen als Anakin Skywalker terugkeert?
Karakter trok mij het meest van alle films. Heb 1-3 gekeken en toen 4-6 vandaar.quote:Op donderdag 7 april 2016 17:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Min of meer, spin-off
[..]
Oh god, ik hoop het niet...
Losstaand.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2016 16:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Eerste trailer Rogue One: A Star Wars Story onthuld
Ik twijfel nog eerlijk gezegd... Geen idee waarom... Volgende trailer ff afwachten
quote:Op donderdag 7 april 2016 17:18 schreef Woods het volgende:
[..]
Is dit alweer een nieuwe SW?
Ik heb The Force Awakens niet gezien maar is er een mogelijkheid dat Hayden Christensen als Anakin Skywalker terugkeert?
quote:Op donderdag 7 april 2016 17:25 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Min of meer, spin-off
[..]
Oh god, ik hoop het niet...
quote:Op donderdag 7 april 2016 17:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Losstaand.
2015 The Force Awakens
2016 Rogue One
2017 VIII
2018 Han Solo prequel
2019 IX
2020 Boba Fett prequel?
jongens, daar is een apart topic voor. Laten we het dan daarin over die film hebben....quote:Op donderdag 7 april 2016 18:07 schreef KingRadler het volgende:
naam van Hoofdpersoon in Roque One is al bekend: Jyn Erso
Het is waarschijnlijk dat Snoke Darth Plagueis The Wise is. Waarom? Simpel: als Han Solo met Kylo Ren praat zegt Kylo op een gegeven moment 'the supreme leader is wise'. Daarnaast de thema-muziek van Darth Plagueis in het onderstaande filmpje. Die klinkt bizar veel op de muziek die gedraaid wordt als Snoke in beeld komt.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:54 schreef speknek het volgende:
Ik vind die Plageuis theorie echt te logisch. Jammer nu ben ik gespoilerd. Nouja it is not what it is about, it is how it is about it.
Afgezien van het feit dat dit al een aantal keren aan bod is gekomen is 3x een filmpje met een theorie daarover in hetzelfde deel ook een beetje overdreven of niet?quote:Op zondag 10 april 2016 04:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk dat Snoke Darth Plagueis The Wise is. Waarom? Simpel: als Han Solo met Kylo Ren praat zegt Kylo op een gegeven moment 'the supreme leader is wise'. Daarnaast de thema-muziek van Darth Plagueis in het onderstaande filmpje. Die klinkt bizar veel op de muziek die gedraaid wordt als Snoke in beeld komt.
Ik gok omdat de eigen naam nogal een reputatie had?quote:Op zondag 10 april 2016 09:09 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat dit al een aantal keren aan bod is gekomen is 3x een filmpje met een theorie daarover in hetzelfde deel ook een beetje overdreven of niet?
Waarom zou Snoke nog steeds onder een andere naam schuil gaan als Palpatine en Vader al jaren dood zijn? Luke, Han en Leia hebben (naar alle waarschijnlijkheid) nooit van hem gehoord dus is er eigenlijk geen enkele reden om onder een valse naam die First Order te stichen behalve dan als het puur is om de kijker op het verkeerde been te zetten.
De naam die we alleen kennen van Palpatine? Als de Jedi en Sith al zijn verworden tot mythes?quote:Op zondag 10 april 2016 13:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik gok omdat de eigen naam nogal een reputatie had?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 april 2016 21:10 schreef lord_bono het volgende:
Eerste shot van Star Wars VIII gelekt, spoilers!Fucking Taun TaunsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Enige parallel die ik kan trekken is de meester op de rug van de leerling. Ik mis alleen een wandelstok voor Hammil.quote:Op zondag 10 april 2016 21:41 schreef Tokus het volgende:
ik voorzie dat enkele fans hierbij weer de wildste verhalen gaan verzinnen over een diepere betekenis achter die foto, dat het alles te maken heeft met het verhaal enzo. Ook in dit topic zijn er enkelen met iets teveel fantasie.
quote:Op maandag 11 april 2016 19:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Enige parallel die ik kan trekken is de meester op de rug van de leerling. Ik mis alleen een wandelstok voor Hammil.
Exact dat.quote:
Vind het nog steeds onzinnig om dat op te splitsen.quote:Op donderdag 7 april 2016 18:10 schreef Tokus het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
jongens, daar is een apart topic voor. Laten we het dan daarin over die film hebben....
TV / Star Wars Rogue One #1
Toch houden we het zo, want niet iedereen komt in dit topic voor het hele Star Wars universum. We hebben natuurlijk wel een topic waar alles verder besproken kan worden dat Star Wars is: TV / Star Wars Centraal: Waar de Force met ons isquote:Op dinsdag 12 april 2016 10:17 schreef Typisch het volgende:
[..]
Vind het nog steeds onzinnig om dat op te splitsen.
Er is al niet zoveel activiteit, zeker niet als je de community opsplitst.
Ah, gelukkig nog een derde topic.quote:Op dinsdag 12 april 2016 10:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch houden we het zo, want niet iedereen komt in dit topic voor het hele Star Wars universum. We hebben natuurlijk wel een topic waar alles verder besproken kan worden dat Star Wars is: TV / Star Wars Centraal: Waar de Force met ons is
En straks een vierde, want de volgende film moet wel apart besproken worden he.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
ah, gelukkig heeft ze nog steeds de ene blik die in elke scène pastquote:
Is op Comic Con nog ontkent met een vrij resolute nee door de schrijvers.quote:Op zondag 10 april 2016 04:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is waarschijnlijk dat Snoke Darth Plagueis The Wise is. Waarom? Simpel: als Han Solo met Kylo Ren praat zegt Kylo op een gegeven moment 'the supreme leader is wise'. Daarnaast de thema-muziek van Darth Plagueis in het onderstaande filmpje. Die klinkt bizar veel op de muziek die gedraaid wordt als Snoke in beeld komt.
Dan zou hij weer tot leven moeten zijn gekomen aangezien hij gedood is door Darth Sidious?quote:Op zondag 10 april 2016 04:05 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het is zo makkelijk, afbraakhumor.quote:Op maandag 18 april 2016 19:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik vind die honest trailers altijd zo ontzettend slap...
Ongeveer net zo'n grote spoiler als Finn die de lightsaber gebruikt... En dat staat op diverse posters.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:44 schreef KingRadler het volgende:
ik irriteer me aan de reclames van Star Wars waar je Rey ziet met een Lightsaber
is dat niet een Spoiler
Niet helemaal mee eens. Finn met een lightsaber was een red herring. Vooraf was niet duidelijk dat Rey Force-gevoelig was.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:02 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ongeveer net zo'n grote spoiler als Finn die de lightsaber gebruikt... En dat staat op diverse posters.
[ afbeelding ]
Ook niet dat Finn dat (waarschijnlijk) niet is en toch een lightsaber in zijn handen krijgt gedrukt.quote:Op woensdag 20 april 2016 08:59 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens. Finn met een lightsaber was een red herring. Vooraf was niet duidelijk dat Rey Force-gevoelig was.
Dat was dus juist de red herring in de promo vanaf. Finn werd vooraf toch wat aangekondigd als de lead dus verwacht je hem ook met een lightsaber, maar tijdens de film blijkt Rey dit eigenlijk te zijn. Vijf maanden terug was dat nog niet aan de orde.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:26 schreef Komakie het volgende:
[..]
Ook niet dat Finn dat (waarschijnlijk) niet is en toch een lightsaber in zijn handen krijgt gedrukt.
iedereen die ook maar een beetje interesse had om de film te zien, heeft 'm inmiddels gezien dus dat Rey nu met lightsaber op de posters staat is echt geen spoiler meer te noemen.quote:Op woensdag 20 april 2016 16:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Dat was dus juist de red herring in de promo vanaf. Finn werd vooraf toch wat aangekondigd als de lead dus verwacht je hem ook met een lightsaber, maar tijdens de film blijkt Rey dit eigenlijk te zijn. Vijf maanden terug was dat nog niet aan de orde.
Dat heb ik dan toch echt behoorlijk gemist?quote:Op woensdag 20 april 2016 16:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Finn werd vooraf toch wat aangekondigd als de lead
Samen met Rey de lead ja, Finn als enige lead is het nooit geweest.quote:Op woensdag 20 april 2016 20:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat heb ik dan toch echt behoorlijk gemist?
Net nog even de trailer gecheckt en ik haal dat er echt niet uit.
Ach, ik vind het juist leuk. Daarnaast doen deze mensen de fouten in films aantonen. Ze geven ook complimenten voor de coole dingen. Gewoon leuk, imoquote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:18 schreef Dagonet het volgende:
Ik vind dat soort dingen nooit leuk eigenlijk, je geld verdienen door afbraakhumor. Achterover leunen, wachten tot iemand iets maakt, en dan een beetje negatief gaan lopen doen.
Maar wat is daar het nut van? Je vindt een film leuk of niet. Als er fouten inzitten die je zelf niet ziet, wat zou je er dan aan hebben als iemand ze je aanwijst?quote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:21 schreef RvLaak het volgende:
. Daarnaast doen deze mensen de fouten in films aantonen.
Het *kan* grappig zijn, maar met 1-2 grappige fouten per filmpje van wat is het? 10 minuten? ga ik het niet kijken.quote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wat is daar het nut van? Je vindt een film leuk of niet. Als er fouten inzitten die je zelf niet ziet, wat zou je er dan aan hebben als iemand ze je aanwijst?
Als je de film leuk vond, dan loop je het risico dat je het een slechte film gaat vinden. Als je de film toch al slecht vond is het alleen maar oordeelsbevestigend.
Tijdsverspilling als je het mij vraagt..
Het heeft geen enkel nut, is puur voor vermaakquote:Op vrijdag 6 mei 2016 17:34 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Maar wat is daar het nut van? Je vindt een film leuk of niet. Als er fouten inzitten die je zelf niet ziet, wat zou je er dan aan hebben als iemand ze je aanwijst?
Als je de film leuk vond, dan loop je het risico dat je het een slechte film gaat vinden. Als je de film toch al slecht vond is het alleen maar oordeelsbevestigend.
Tijdsverspilling als je het mij vraagt..
http://www.blu-ray.com/news/?id=19607quote:Star Wars: Episode VII - The Force Awakens 3D Blu-ray
Posted August 10, 2016 05:09 PM by Dr. Svet Atanasov
Walt Disney PicturesDisney has announced that it will release on 3D Blu-ray Star Wars: Episode VII - The Force Awakens 3D. The four-disc 3D Blu-ray Collector's Edition will be available for purchase on November 15.
This fall, Star Wars fans around the world, will experience a galaxy far, far away—up close and in eye-popping 3D—through the highly anticipated "Star Wars: The Force Awakens" 3D Collector's Edition, rolling out beginning Oct. 31 (overseas territories) and arriving in the United States and Canada on Nov 15.
For the first time—and just in time for the holidays—viewers can bring home Lucasfilm's "Star Wars: The Force Awakens" in 3D, encased in stunning, collectible packaging. The exclusive four-disc 3D Collector's Edition contains the original theatrical release on Blu-ray 3D™, Blu-ray™, Digital HD and DVD, along with originally released bonus features and brand-new bonus material, including additional deleted scenes, behind-the-scenes conversations with cast and crew and revealing, never-before released audio commentary by director J.J. Abrams.
NOTE: Digital bonus offerings may vary by retailer. NEW BONUS CONTENT IS AVAILABLE IN THE 3D COLLECTOR'S EDITION PACKAGE ONLY.
SPECIAL FEATURES:
NEW Audio Commentary with J.J. Abrams – Enter the mind of visionary director J.J. Abrams as he reveals the creative and complex choices made while developing the first film in the new Star Wars trilogy.
Foley: A Sonic Tale – Foley artists, consisting of old pros and new talent, unite to bring the world of Star Wars: The Force Awakens alive through the matching of sound to action.
Sounds of the Resistance – Hear how the epic sound design of Star Wars: The Force Awakens moves the Star Wars legacy forward.
Deleted Scenes – View never-before-shared scenes that didn't make the film's final cut.
Dressing the Galaxy – Costume designer Michael Kaplan reveals how the costumes of the original Star Wars movies were re-envisioned for a new generation.
The Scavenger and the Stormtrooper: A Conversation with Daisy Ridley and John Boyega – The two new stars share the thrill of working together on the adventure of a lifetime and becoming part of the Star Wars legacy.
Inside the Armory – Take a fascinating tour through the design and creation of the weaponry in Star Wars: The Force Awakens.
Classic Bonus Features – These offerings from the April release of Star Wars: The Force Awakens include the complete story behind the making of the film, an unforgettable cast table read, insights from legendary composer John Williams, and deleted scenes, as well as features that dig deeper into the creation of new characters such as BB-8, the design of the climactic lightsaber battle between Rey and Kylo Ren, the film's remarkable digital artistry, and the Star Wars: Force for Change global aid initiative.
INTERNATIONAL RELEASE DATES:
Australia: November 9
Holland: October 31
Sweden: October 31
Brazil: November 16
Italy: November 2
Canada: November 15
Germany: November 24
Spain: November. 2
Mooi laten liggenquote:Op donderdag 11 augustus 2016 06:52 schreef Tokus het volgende:
31 oktober komt de 3d blu-ray versie.
[..]
http://www.blu-ray.com/news/?id=19607
Ik heb de normale versie al op blu-ray naast de box van de andere 6. Ik heb al een hekel aan 3D in de bios en ik heb dan wel een 3d-tv thuis maar heb de feature nog nooit gebruikt.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 07:49 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Kan ik beter wachten als box uit komt met alle 3 de films.
3D is een excuus om een hogere prijs met een meer dan evenredig hogere winst te vragen (ook voor televisies en Blu-Rays en opvolgers) dus daar geraken we niet zo snel van af totdat de klanten stoppen met er extra voor te betalen.quote:
Zoals degene die al maanden uit is wil je zeggen?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 19:41 schreef KingRadler het volgende:
ik hoop dat ze ook de originele versie van the Force Awakens uitbrengen.
wat denk je:quote:Op donderdag 11 augustus 2016 20:24 schreef sasquatsch het volgende:
Ik hoop dat die versie ook op de 3D versie staat. Daarom heb ik die niet in april gekocht maar koop ik de 3d versie zodat ik kan kiezen welke versie ik wil kijken.
quote:The exclusive four-disc 3D Collector's Edition contains the original theatrical release on Blu-ray 3D™, Blu-ray™, Digital HD and DVD,
Niet goed genoeg gelezen.quote:
http://nos.nl/artikel/2125391-kenny-r2-d2-baker-overleden.htmlquote:De Britse acteur Kenny Baker, die onder anderen R2-D2 speelde in de Star Wars-films, is op 83-jarige leeftijd overleden. De Britse krant The Guardian meldt dat Baker al langer ziek was.
Baker werd in 1977 een instant beroemdheid met het uitbrengen van Star Wars: A New Hope. Daarin nam de 1.12 meter lange acteur de rol op zich van de robothulp R2-D2 van hoofdpersonage Luke Skywalker. Baker zat in de robot die slechts als een soort ouderwetse modem kon communiceren en kwam zelf nooit in beeld.
De acteur speelde ook R2-D2 in de drie nieuwe films die in 1999, 2002 en 2005 werden uitgebracht. Samen met C-3PO is R2-D2 het enige personage dat in alle Star Wars-films een rol heeft, ook in de laatste film The Force Awakens van vorig jaar.
Het is bijna een remake van deel IV.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:46 schreef Wheeljack het volgende:
Ik heb hem nog niet gezien. Heb wel alle voorgaande films (I tot VI) gezien
Is het een goede film?
Broken record. I was ook bijna een remake van IV immers.quote:Op zondag 14 augustus 2016 13:07 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het is bijna een remake van deel IV.
Beter dan de prequels samen.quote:Op zondag 14 augustus 2016 01:46 schreef Wheeljack het volgende:
Ik heb hem nog niet gezien. Heb wel alle voorgaande films (I tot VI) gezien
Is het een goede film?
Waarom staat die DVD-versie erbij?quote:Op donderdag 11 augustus 2016 21:34 schreef Tokus het volgende:
The exclusive four-disc 3D Collector's Edition contains the original theatrical release on Blu-ray 3D™, Blu-ray™, Digital HD and DVD
Ik zou de meeste films liever niet in VR zien. Ik wil de shots zien zoals de regisseur ze bedoeld heeft.quote:Op donderdag 11 augustus 2016 18:49 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
3D is een excuus om een hogere prijs met een meer dan evenredig hogere winst te vragen (ook voor televisies en Blu-Rays en opvolgers) dus daar geraken we niet zo snel van af totdat de klanten stoppen met er extra voor te betalen.![]()
Bij TFA is het volstrekt duidelijk dat er geen goede reden was om de film in 3D uit te zenden. Hoeveel 3D-scènes zaten erin? Ik heb er 2 gezien en ook daar zag ik het nauwelijks, maar ik ben er minder gevoelig voor dan de meeste mensen omdat ik met 1 oog veel slechter zie dan met het andere.
Ik begrijp sowieso niet waarom zoveel mensen zoveel geld besteden aan deze hype. Wacht toch totdat ze een fatsoenlijk 3D-concept uitvinden waarmee je geen bril nodig hebt.
Ze hebben zelfs 3D-monitors en speciale ondersteunende hardware voor 3D-effecten in games etc.
Dat is gelukkig gigantisch geflopt bij de gamers, virtrual reality heeft het nogal overbodig gemaakt.
Misschien is dat de toekomst van 3D? Films bekijken met virtual reality?
Ik stel niet dat de huidige VR goed genoeg is (geen idee, ik heb het zelf nog niet kunnen kunnen proberen maar ik heb wel uitgebreide reviews bekeken) maar ik kan me voorstellen dat VR in de toekomst een manier gaat zijn om films 3D te tonen. Doordat je met VR automatisch met twee monitors werkt kan je perfect 3D-beeld krijgen en VR maakt het meer immersief. Je kan dan precies tonen zoals de regisseur het heeft bedoeld door met twee camera's alles te filmen, dat doen ze nu ook al voor 3D als ik me niet vergis, door het ene beeld op de ene monitor (linkeroog) en het andere op de andere monitor (rechteroog) af te beelden krijg je hetzelfde te zien als wanneer je daar zelf staat (met dien verstande dat de resolutie nog wat omhoog moet, het aantal bits wat omhoog moet etc. als je het 100% hetzelfde wil hebben maar dat geldt ook voor de televisies en de gewone monitors). In theorie zou dat perfect 3D moeten zijn zonder nadelen, anders dan dat je zo'n grote bril op moet zetten en dat je er wat hardware voor nodig hebt. Bij VR-games gebruiken ze al dat 3D-effect door je spullen vast te laten pakken, te schieten, een 3D-tekening te maken etc. , de demonstraties die je op Youtube kan zien (niet van de bedrijven zelf maar van techreviewers zoals JayZ en Linus, op een gewone monitor zie je wat zij zien) zijn indrukwekkend qua 3D-effect.quote:Op zondag 14 augustus 2016 16:50 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Ik zou de meeste films liever niet in VR zien. Ik wil de shots zien zoals de regisseur ze bedoeld heeft.
zijn mensen die nog geen Full HD tv hebben.quote:Op zondag 14 augustus 2016 16:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Waarom staat die DVD-versie erbij?
Wie wil er nog die low-res zien wanneer je het met een fatsoenlijke resolutie kan zien?
In welk geval de vraag is wat zij hebben aan die andere versies.quote:Op zondag 14 augustus 2016 17:58 schreef KingRadler het volgende:
[..]
zijn mensen die nog geen Full HD tv hebben.
Snel! Ook Netflix Nederland en zonder ondertiteling als je dat wil?quote:
Ik heb het over Netflix NL (kijk niet anders). En zo ver ik weet kun je daar altijd kiezen of je ondertiteling wil of niet.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Snel! Ook Netflix Nederland en zonder ondertiteling als je dat wil?
Mooi.quote:Op zondag 14 augustus 2016 18:14 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ik heb het over Netflix NL (kijk niet anders). En zo ver ik weet kun je daar altijd kiezen of je ondertiteling wil of niet.
Hoe bedoelen ze "nieuw audiocommentaar"??? Heb ik op zowel de DVD als de BR versie (gedownload, maar retail) niet gezienquote:Op donderdag 11 augustus 2016 06:52 schreef Tokus het volgende:
31 oktober komt de 3d blu-ray versie.
[..]
http://www.blu-ray.com/news/?id=19607
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |