abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161169310
Fantasy heeft veel records op haar naam staan. Blockblusters als Harry Potter, Avatar, Lord of the Rings, Game of Thrones en Star Wars braken record op record. Ik zie wel hoe Disney deze ''serie'' tot een einde zou kunnen brengen door Darth Plagueis en zijn verantwoordelijkheid voor het creëren van Anakin Skywalker en nu Kylo Ren. Het verslaan van Darth Plagueis door de Skywalkers zou het rondje compleet maken. En Anakin gaat zeker terugkomen. In welke vorm moet blijken. Hij is te groot om hem niet meer te laten verschijnen. Veel te groot.
  maandag 4 april 2016 @ 15:59:34 #177
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_161170239
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Fantasy heeft veel records op haar naam staan. Blockblusters als Harry Potter, Avatar, Lord of the Rings, Game of Thrones en Star Wars braken record op record. Ik zie wel hoe Disney deze ''serie'' tot een einde zou kunnen brengen door Darth Plagueis en zijn verantwoordelijkheid voor het creëren van Anakin Skywalker en nu Kylo Ren. Het verslaan van Darth Plagueis door de Skywalkers zou het rondje compleet maken. En Anakin gaat zeker terugkomen. In welke vorm moet blijken. Hij is te groot om hem niet meer te laten verschijnen. Veel te groot.
Lucas had altijd voor ogen dat de Star Wars trilogiën om de Skywalker-familie draaiden.
Anakin (PT), Luke/Leia (OT), Ren/Rey(NT).
Geen idee of ze iets met Plagueis gaan doen; tot nog toe is alles wat nog canon is omtrent Plagueis gereduceerd tot een monoloog van een paar minuten van Palpatine.
In het boek geeft Snoke aan dat hij ten tijde van de OT op de achtergrond alles meekreeg, in hoeverre hij e.e.a. in gang heeft gezet valt nog te bezien natuurlijk.

Ik verwacht van de nieuwe trilogie dat een aantal character-arcs een parallel trekken met de characters uit de OT.
Luke = Obi-Wan
Rey = Luke
Ren = Vader

Luke legt halverwege de training van Rey het loodje, Rey confronteert Ren eerder dan wenselijk en komt daar zwaargewond uit. En daarna volgt de 'redemption-arc' van Ren en is de parallel qua verhaallijn met de vorige trilogiën compleet.

Daarnaast waarschijnlijk nog een aparte arc over de ontwikkeling van de Knights of Ren die (vermoedelijk) uit de Inquisitors uit Star Wars: Rebels zijn ontstaan.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 4 april 2016 @ 16:39:53 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_161171069
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 15:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Maar Darth Plagueis werd toch al door Darth Sidious verslagen? Van de Sith zijn er altijd maar 2 dus als Sidious al Vader had, kan Plagueis eigenlijk al niet meer bestaan?

Rest alleen nog de vraag wat Snoke nou eigenlijk voor figuur is.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 4 april 2016 @ 16:53:20 #179
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_161171381
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Maar Darth Plagueis werd toch al door Darth Sidious verslagen? Van de Sith zijn er altijd maar 2 dus als Sidious al Vader had, kan Plagueis eigenlijk al niet meer bestaan?

Rest alleen nog de vraag wat Snoke nou eigenlijk voor figuur is.
Zwaar verminkt heeft hij een aantal decennia nodig gehad om zijn krachten weer bijeen te rapen. Sideous en vader dachten dat ie dood was, etc.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_161171451
Sowieso was Darth Palgueis in staat om de dood tegen te houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 4 april 2016 @ 17:09:12 #181
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161171690
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 16:39 schreef Komakie het volgende:

[..]

Dat is geen wet, het is niet eens een regel, meer een richtlijn, want al die Sith apprentices waren steeds bezig met andere apprentices voor wanneer ze hun master vermoordden. Maul en Dooku bestonden tegelijkertijd tenslotte bijvoorbeeld.

The rule of two was ook een vrij recente vinding, daarvoor waren er veel meer, en Palpatine wilde een rule of one instellen.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 4 april 2016 @ 17:14:46 #182
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_161171794
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Dat is geen wet, het is niet eens een regel, meer een richtlijn, want al die Sith apprentices waren steeds bezig met andere apprentices voor wanneer ze hun master vermoordden. Maul en Dooku bestonden tegelijkertijd tenslotte bijvoorbeeld.

The rule of two was ook een vrij recente vinding, daarvoor waren er veel meer, en Palpatine wilde een rule of one instellen.
Plus, en dat is ook nog wel cruciaal, The Knights of Ren zijn geen Sith.

Dus zelfs al is die 'Rule of Two' nog van kracht zou hij niet van toepassing op Snoke en Ren zijn.
Maar bijv. wel op Snoke en zijn apprentice.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 4 april 2016 @ 18:57:04 #183
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_161173759
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 17:09 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het heet the rule of two dus ga ik uit van een regel.

In de films wordt ook meerdere malen gezegd dat er altijd 2 zijn. Een leerling en een meester.

Daarnaast bestonden Darth Maul en Dooku als leerlingen van Darth Sidious niet tegelijkertijd. Ten tijde Darth Maul was Dooku nog een jedi. Pas na de dood van Maul liep Dooku over naar de Dark side en werd hij Darth Tyrannus. Leerling van Sidious.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  maandag 4 april 2016 @ 18:58:30 #184
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_161173791
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 17:14 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Plus, en dat is ook nog wel cruciaal, The Knights of Ren zijn geen Sith.

Dus zelfs al is die 'Rule of Two' nog van kracht zou hij niet van toepassing op Snoke en Ren zijn.
Maar bijv. wel op Snoke en zijn apprentice.
Tenzij Ren de leerling van Snoke is. :P
  maandag 4 april 2016 @ 19:03:55 #185
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161173946
quote:
1s.gif Op maandag 4 april 2016 18:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Het heet the rule of two dus ga ik uit van een regel.

In de films wordt ook meerdere malen gezegd dat er altijd 2 zijn. Een leerling en een meester.

Daarnaast bestonden Darth Maul en Dooku als leerlingen van Darth Sidious niet tegelijkertijd. Ten tijde Darth Maul was Dooku nog een jedi. Pas na de dood van Maul liep Dooku over naar de Dark side en werd hij Darth Tyrannus. Leerling van Sidious.
Darth Maul ging pas veel later dood dan in de film...

Er waren dus meer dan twee sith.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_161183709
http://www.flabber.nl/art(...)-en-a-new-hope-47828

Toch wel nog een stukje pijnlijker als je de beelden er echt zo naast legt..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 4 april 2016 @ 23:05:05 #187
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161183920
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:00 schreef Tim86 het volgende:
http://www.flabber.nl/art(...)-en-a-new-hope-47828

Toch wel nog een stukje pijnlijker als je de beelden er echt zo naast legt..
Je kan het gemakkelijk zo erg laten lijken als je dat wil door goed te shoppen. :)
Dat het hetzelfde verhaal is in een nieuw jasje weet iedereen wel, boeiend. Dat mag best een keer bij een franchise die heel erg hard weer een succes nodig had. Voor de volgende twee films moeten ze wel ook met wat nieuws komen. Een mooi voorbeeld vind ik Batman Begins, ook een nieuwe film in dezelfde franchise waarin min of meer hetzelfde verhaal wordt verteld maar wel met een originele insteek. Het zou mooi zijn als ze voor Star Wars ook zoiets zouden doen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 4 april 2016 @ 23:12:41 #188
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161184258
quote:
2s.gif Op maandag 4 april 2016 14:27 schreef Bosbeetle het volgende:
Elke keer als ik dit soort topics lees valt het mij op hoeveel er om de films heen gespeculeerd wordt, ik ben meer een trekkie en zelfs daar vind ik dat ze wel beter de dingen uit mochten leggen. Bij SW lijkt het wel alsof ze het erom doen.. net doen alsof er heel veel details om de films heen bestaan die dan vanzelf wel ingevuld worden door fans.
Misschien hebben over ST wat meer schrijvers wat langer nagedacht? Vele series over vele decennia en daarnaast nog ongeveer evenveel films, vs. een paar films waarbij het script door een paar mensen wordt geschreven?
Ik ben ook meer een trekkie als ik tussen de twee moet kiezen maar SW vind ik ook leuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#NoDAPL
pi_161184295
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:05 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je kan het gemakkelijk zo erg laten lijken als je dat wil door goed te shoppen. :)
Dat het hetzelfde verhaal is in een nieuw jasje weet iedereen wel, boeiend. Dat mag best een keer bij een franchise die heel erg hard weer een succes nodig had. Voor de volgende twee films moeten ze wel ook met wat nieuws komen. Een mooi voorbeeld vind ik Batman Begins, ook een nieuwe film in dezelfde franchise waarin min of meer hetzelfde verhaal wordt verteld maar wel met een originele insteek. Het zou mooi zijn als ze voor Star Wars ook zoiets zouden doen.

Een soort van reboot met een vergelijkbaar verhaal oke. Een ode (en veel knipogen) aan het origineel is ook oke. Maar waar ga je grens over van hommage naar knip- en plakwerk? Die grens is hij wel ver overschreden bij deze film imo. En daar had ik uiteraard niet dit filmpje voor nodig, dat is wat ik direct heb gezegd en gepost toen ik uit de bios liep en nog geen recensie had gelezen. En met mij vele anderen uiteraard.

Ik heb me echt prima vermaakt hoor, maar het was bijna een remake met wat nieuwe namen. Net alsof het universum in een timeloop terecht is gekomen..misschien toch een beetje BSG..all of this has happened before and it will all happen again :P

Laten we nu idd hopen dat ze bij de volgende 2 delen wel ECHT hun eigen weg gaan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  maandag 4 april 2016 @ 23:16:14 #190
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_161184419
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Een soort van reboot met een vergelijkbaar verhaal oke. Een ode (en veel knipogen) aan het origineel is ook oke. Maar waar ga je grens over van hommage naar knip- en plakwerk? Die grens is hij wel ver overschreden bij deze film imo. En daar had ik uiteraard niet dit filmpje voor nodig, dat is wat ik direct heb gezegd en gepost toen ik uit de bios liep en nog geen recensie had gelezen. En met mij vele anderen uiteraard.

Ik heb me echt prima vermaakt hoor, maar het was bijna een remake met wat nieuwe namen. Net alsof het universum in een timeloop terecht is gekomen..misschien toch een beetje BSG..all of this has happened before and it will all happen again :P

Laten we nu idd hopen dat ze bij de volgende 2 delen wel ECHT hun eigen weg gaan.
Ze wouden eerst koste wat het kost de fans terug warm maken voor de serie. Dat is gelukt, als de verantwoordelijke mensen van Disney een beetje ballen hebben dan zullen ze voor de volgende delen de schrijvers en regisseur de vrijheid geven om wat nieuwe verhaallijnen uit te proberen, hoop ik.
#NoDAPL
  dinsdag 5 april 2016 @ 06:30:36 #191
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_161188068
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:13 schreef Tim86 het volgende:

[..]

Maar daar maakt ook niemand een geheim van.

De Star Wars Identities Exhibition had als selling point dat ze de parallellen tussen de OT en PT lieten zien.
Daar werd de complete character-arc van Luke naast die van Anakin gelegd inclusief alle 'character-defining-moments'.

Ik heb me er geweldig mee vermaakt, maar hoop dat ze in de volgende film de oude cast in de eerste helft afschrijven om daarna verder te kunnen zonder dat anker.
En ik hoop van ganser harte dat ze geen Starkiller Base MK II gaan bouwen.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 08:54:06 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161188763
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 23:12 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Misschien hebben over ST wat meer schrijvers wat langer nagedacht? Vele series over vele decennia en daarnaast nog ongeveer evenveel films, vs. een paar films waarbij het script door een paar mensen wordt geschreven?
Ik ben ook meer een trekkie als ik tussen de twee moet kiezen maar SW vind ik ook leuk.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het doet me een beetje denken aan tim shafer (lucasarts, double fine) die in een docu een keer zei dat alle caracters in zijn computer spellen een backstory hebben zelfs de meest nutteloze zei personages hij weet van hun hun hobbies, beroepen en namen van ouders, beweegreden, achternamen, etc etc. Deze dingen komen nooit in het spel maar bestaan wel. Ik kan me best voorstellen dat dit bij SW ook zo is. Het geeft wel een soort diepte aan de film een soort van "embedding" maar ik blijf het ook wel een vreemd concept vinden.. :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:28:43 #193
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161190060
Waarom zou je alles uitgekauwd willen hebben? De beste films laten ruimte voor een heel universum buiten het bereik van de camera. Je hoeft niet altijd te weten waarom, een hint is al voldoende om de wereld een stuk rijker te maken.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:40:41 #194
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_161190329
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 april 2016 08:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Het doet me een beetje denken aan tim shafer (lucasarts, double fine) die in een docu een keer zei dat alle caracters in zijn computer spellen een backstory hebben zelfs de meest nutteloze zei personages hij weet van hun hun hobbies, beroepen en namen van ouders, beweegreden, achternamen, etc etc. Deze dingen komen nooit in het spel maar bestaan wel. Ik kan me best voorstellen dat dit bij SW ook zo is. Het geeft wel een soort diepte aan de film een soort van "embedding" maar ik blijf het ook wel een vreemd concept vinden.. :)
Voor *alle* figueren in de Mos Eisley bar en in Jabba's palace was er een naam en achtergrond beschikbaar. Veel ervan krijgen niet eens een seconde screentime en zijn vooral bekend door hun action-figure.
Je moet niet alles uit willen leggen, daar is het universe ook niet op gebouwd.

Net zo min als dat er in Lord of the Rings wordt uigelegd hoe de magie van Gandalf werkt of hoe de Balrog fysiek mogelijk zou moeten zijn.
  Moderator dinsdag 5 april 2016 @ 10:45:21 #195
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_161190416
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:28 schreef Dagonet het volgende:
Waarom zou je alles uitgekauwd willen hebben? De beste films laten ruimte voor een heel universum buiten het bereik van de camera. Je hoeft niet altijd te weten waarom, een hint is al voldoende om de wereld een stuk rijker te maken.
Klopt dat vind ik ook wel mooi, maar ik vind de discussies erover altijd zo onzinnig dat zijn meer dingen die zich in de fantasie van de kijker bevinden en het gaat altijd zo over details en via zulke harde bewoordingen. Kijk een flinke discussie over beweegredenen oid snap ik
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 5 april 2016 @ 10:45:44 #196
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_161190427
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Voor *alle* figueren in de Mos Eisley bar en in Jabba's palace was er een naam en achtergrond beschikbaar. Veel ervan krijgen niet eens een seconde screentime en zijn vooral bekend door hun action-figure.
Je moet niet alles uit willen leggen, daar is het universe ook niet op gebouwd.
nee, velen zijn echt pas later erbij bedacht.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:54:05 #197
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_161190570
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:40 schreef Ceased2Be het volgende:

Net zo min als dat er in Lord of the Rings wordt uigelegd hoe de magie van Gandalf werkt of hoe de Balrog fysiek mogelijk zou moeten zijn.
Meer nog dat je in LotR niets leert over de val van Numénor, of Gondolin en vrij weinig over bijv. Isildur en de slag om de ring tijdens het laatste verbond. Of dat je veel details krijgt over de paden van de doden.
  dinsdag 5 april 2016 @ 10:58:14 #198
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_161190658
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 10:45 schreef Tokus het volgende:

[..]

nee, velen zijn echt pas later erbij bedacht.
Ah okay, verkeerd onthouden dus :)
  dinsdag 5 april 2016 @ 12:10:25 #199
226990 Gwywen
Tuinvrouw
pi_161192291
Kan ik nou vandaag de DVD al kopen? Of toch pas de 16e?
(Mijn kind heeft last van ernstige ongeduldigheidsverschijnselen :D )
pi_161192401
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 12:10 schreef Gwywen het volgende:
Kan ik nou vandaag de DVD al kopen? Of toch pas de 16e?
(Mijn kind heeft last van ernstige ongeduldigheidsverschijnselen :D )
DVD kopen. :') Usenet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')