Waarom train je het niet dan? Met mensen praten?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:19 schreef syndroom het volgende:
Ik word er gewoon vreselijk opgefokt van als ik buiten ben, langs een terras loop waar iedereen met elkaar aan het praten is, gezellig met elkaar hebben, ik uit onmacht maar ga ijsberen omdat ik me buitengesloten voel.
Dan leef je dus ook nietquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ik neem het leven heus wel zoals 't komt, maar ja, soms komt 't niet...
Lees mijn uitgebreidere post hierboven eens over mijn ervaring met het maken van nieuwe vrienden/kennissen. Er zijn zoveel opties, zeker tegenwoordig nu je gemakkelijk naar mensen met dezelfde hobbies/passies kunt zoeken aangezien elk team/elke groep wel een facebookpagina of website heeft!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:13 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ben voornamelijk op zoek naar vriendschappen.
Dat andere kan altijd nog in een later stadium (Lijkt me)
Wat daar mis mee is is dat het een gesloten houding is. Het straalt uit dat je helemaal niet aangesproken wil worden. Zeker als je dan ook nog 3 meter van de groep af gaat staan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:15 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Al sta je met je handen in je zakken stappen er heus niet ineens allerlei mensen op je af. Ik heb er wel moeite mee als iemand mij ineens aan zou spreken, ben totaal niet gewend om met mensen te praten.
Ik was vroeger ook niet de meest sociale, nooit geweest. Maar sinds de laatste 10 jaar is het met duizenden procenten gestegen.quote:
Omdat ik dat niet durf. Alleen als ik echt opgefokt ben zou ik wel zomaar iemand aan durven spreken. Alleen heb ik moeite met communiceren, ben geen spreker, dus gesprekken verlopen altijd vaag en stroef.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:19 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Waarom train je het niet dan? Met mensen praten?
en als iemand jou aanspreekt?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet durf. Alleen als ik echt opgefokt ben zou ik wel zomaar iemand aan durven spreken. Alleen heb ik moeite met communiceren, ben geen spreker, dus gesprekken verlopen altijd vaag en stroef.
Niet alleen dat, mensen weten zelf ook niet hoe ermee om te gaan, dat is de andere kant. Als iemand zo schichtig staat te doen en om zich heen te kijken en alles... ook nog eens ontwijkend reageert of kortaf is, dan is men al snel geneigd een volgend gesprekspartner te zoeken want ze vinden het zelf ook awkward. Dat is een paradox.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:21 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Wat daar mis mee is is dat het een gesloten houding is. Het straalt uit dat je helemaal niet aangesproken wil worden. Zeker als je dan ook nog 3 meter van de groep af gaat staan.
Ook als je gezopen hebt?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:22 schreef syndroom het volgende:
[..]
Omdat ik dat niet durf. Alleen als ik echt opgefokt ben zou ik wel zomaar iemand aan durven spreken. Alleen heb ik moeite met communiceren, ben geen spreker, dus gesprekken verlopen altijd vaag en stroef.
Ja preciesquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Niet alleen dat, mensen weten zelf ook niet hoe ermee om te gaan, dat is de andere kant. Als iemand zo schichtig staat te doen en om zich heen te kijken en alles... ook nog eens ontwijkend reageert of kortaf is, dan is men al snel geneigd een volgend gesprekspartner te zoeken want ze vinden het zelf ook awkward. Dat is een paradox.
[..]
Ook als je gezopen hebt?
Het lijkt wel alsof je me kent. Je beschrijft precies hoe ik ben in het openbaar.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:23 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Niet alleen dat, mensen weten zelf ook niet hoe ermee om te gaan, dat is de andere kant. Als iemand zo schichtig staat te doen en om zich heen te kijken en alles... ook nog eens ontwijkend reageert of kortaf is, dan is men al snel geneigd een volgend gesprekspartner te zoeken want ze vinden het zelf ook awkward. Dat is een paradox.
Daarom heb ik al eens eerder het advies gegeven; bekijk het eens van een afstandje, hoe het overkomt.
[..]
Ook als je gezopen hebt?
Daarom, train het. Ik heb je de tips al gegeven eerder wat je er aan kan doen. Als je er niks aan wilt doen/gaat doen, blijf dan gewoon uit deze topics zodat we mensen kunnen helpen die er wel wat mee gaan doen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:27 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof je me kent. Je beschrijft precies hoe ik ben in het openbaar.Ook met drank op ben ik net zo. Al is die angst wellicht wat minder om iemand aan te spreken, gesprekken lopen nog altijd stroef. Komt ook omdat ik totaal niet gewend ben om met mensen te praten.
Je doet het zelf.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:29 schreef syndroom het volgende:
Het voelt gewoon als een gevangenisstraf, je bent fysiek wel vrij maar je kunt met niemand communiceren. Iemand aanspreken durf ik eigenlijk niet, als ik dat wel doe lopen die gesprekken altijd stroef en ben ik helemaal opgefokt van de stress.
Doe ik ook.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:29 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien kunnen jullie allemaal net zo veel aandacht besteden aan de posts van andere users zoals anotherRandomDude die ook om hulp/advies vragen.
Hoe vaak doe je het dan?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:29 schreef syndroom het volgende:
Het voelt gewoon als een gevangenisstraf, je bent fysiek wel vrij maar je kunt met niemand communiceren. Iemand aanspreken durf ik eigenlijk niet, als ik dat wel doe lopen die gesprekken altijd stroef en ben ik helemaal opgefokt van de stress.
Je kunt altijd vragen naar dingen over je stagebedrijf, wat ze er zo leuk vinden, of er nog interessante projecten aankomen in de toekomst, of ze advies hebben voor je qua ontwikkeling. Het is best lastig om vragen te stellen waar je zelf antwoord op kunt geven, omdat je dan snel bij meningen over de actualiteit uitkomt en daar zit niet elke collega op te wachten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:05 schreef anotherRandomdude het volgende:
Als ik het goed begrepen heb is dit topic ook bedoelt om vragen te stellen voor het opbouwen van sociale contacten en/of vriendschappen.
Dan zit ik me de volgende twee dingen:
- op mijn stage plaats zijn er voornamelijk "oudere" collega's en heel veel verder dan een gesprekje met de vragen als: ''hoe gaat het? , nog iets leuks gedaan van het weekend/gister? , nog plannen om iets te ondernemen? en daar stopt het eingelijk wel.
Nu had ik in eerdere post de tip gekregen om vragen te stellen waar je zelf ook een antwoord op kunt geven. Alleen vind ik dit nog steeds lastig.
Is er iets waar je naartoe wilt? Een film, tentoonstelling, theater etc? Dan kun je dat eens voorstellen. Of je kunt vragen of hij/zij je een beetje wegwijs wil maken in de stad als die nieuw voor je is ofzo.quote:-Er is nu een collega waar ik het best wel goed mee kan vinden alleen vraag ik me af hoe je iemand buiten het werk/stage uidnodigt om iets te gaan doen. Heeft iemand hier tips voor?
Te weinig. Omdat ik telkens faal wordt de angst voor andere mensen alleen maar groter. Het kost mij gewoon heel veel stress om die angst te overwinnen voordat je besluit om eindelijk eens iemand aan te gaan spreken. Elke keer als ik faal heb ik echt een week nodig om bij te komen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:30 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Hoe vaak doe je het dan?
Oefening baart kunst hé
Dat komt omdat je te grote stappen wilt zetten. Begin eens met een praatje met de mevrouw achter de kassa. Gewoon 'Goedemorgen' en dat het mooi/slecht weer is.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:34 schreef syndroom het volgende:
[..]
Te weinig. Omdat ik telkens faal wordt de angst voor andere mensen alleen maar groter. Het kost mij gewoon heel veel stress om die angst te overwinnen voordat je besluit om eindelijk eens iemand aan te gaan spreken. Elke keer als ik faal heb ik echt een week nodig om bij te komen.
Goed plan! Dat moet ik ook maar eens doen. Veel leuker dan allen hardlopenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:43 schreef ElDinosaur het volgende:
Zodra ik weer een beetje een hardloop conditie heb opgebouwd ga ik ook maar eens een clubje opzoeken in de buurt.
Professionele hulpquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:34 schreef syndroom het volgende:
[..]
Te weinig. Omdat ik telkens faal wordt de angst voor andere mensen alleen maar groter. Het kost mij gewoon heel veel stress om die angst te overwinnen voordat je besluit om eindelijk eens iemand aan te gaan spreken. Elke keer als ik faal heb ik echt een week nodig om bij te komen.
Professionele hulp.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:34 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:33 schreef Operc het volgende:
Is er iets waar je naartoe wilt? Een film, tentoonstelling, theater etc? Dan kun je dat eens voorstellen. Of je kunt vragen of hij/zij je een beetje wegwijs wil maken in de stad als die nieuw voor je is ofzo.
Naar?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Ik had wat dm's gestuurd, maar goednegeren all over the place again
Ja, wat moet ik met die dm?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Joh, na een jaar mensen negeren en niets doen met adviezen waar ze een hoop tijd in stoppen. Begin eerst eens met goodwill te tonen in dit topic door stappen te zetten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Ja wat moet ik nou met die dm dan? Die kwam echt uit het nietsquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
voor de laatste keer IK REAGEER NIET OP JE DM'S EN IK HEB OOK GEEN BEHOEFTE OM ZOMAAR UIT HET NIETS MET FOTO'S OM MIJN OREN GESMETEN TE WORDEN!quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Mag ik vragen waarom je alleen dames wil ontmoeten maar niet openstaat voor andere mannen? Haal jij een ontmoeting en een date niet door elkaar?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:48 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb weer niets mogen ontvangen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:49 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja wat moet ik nou met die dm dan? Die kwam echt uit het niets
Was gewoon advies vragen. Geen versierpoging.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je alleen dames wil ontmoeten maar niet openstaat voor andere mannen? Haal jij een ontmoeting en een date niet door elkaar?
Wat wil je? Een date of een uitje?
Het was anders geweest als je hier in het topic had gevraagd "hee, kan ik iemand mn foto's sturen want ik heb wat advies nodig". Dan stuur je in ieder geval niet vanuit het niets foto's rond naar mensen die er niet op zitten te wachten. Want dat komt echt heel vreemd over. Zeker als het ook nog allemaal vrouwen zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Was gewoon advies vragen. Geen versierpoging.
Laat je trouwens niet afschrikken door het huidige gepost. Je kan hier prima terecht voor dit soort vragen over vriendschappen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:13 schreef anotherRandomdude het volgende:
[..]
Ben voornamelijk op zoek naar vriendschappen.
Dat andere kan altijd nog in een later stadium (Lijkt me)
Ik vind het zelf heel lastig om een vriendschap te starten met een collega. Maar meer in de zin van dat ik denk dat het geen goed idee isquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:05 schreef anotherRandomdude het volgende:
Als ik het goed begrepen heb is dit topic ook bedoelt om vragen te stellen voor het opbouwen van sociale contacten en/of vriendschappen.
Dan zit ik me de volgende twee dingen:
- op mijn stage plaats zijn er voornamelijk "oudere" collega's en heel veel verder dan een gesprekje met de vragen als: ''hoe gaat het? , nog iets leuks gedaan van het weekend/gister? , nog plannen om iets te ondernemen? en daar stopt het eingelijk wel.
Nu had ik in eerdere post de tip gekregen om vragen te stellen waar je zelf ook een antwoord op kunt geven. Alleen vind ik dit nog steeds lastig.
-Er is nu een collega waar ik het best wel goed mee kan vinden alleen vraag ik me af hoe je iemand buiten het werk/stage uidnodigt om iets te gaan doen. Heeft iemand hier tips voor?
Volgens mij is ook_gek een man?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Het was anders geweest als je hier in het topic had gevraagd "hee, kan ik iemand mn foto's sturen want ik heb wat advies nodig". Dan stuur je in ieder geval niet vanuit het niets foto's rond naar mensen die er niet op zitten te wachten. Want dat komt echt heel vreemd over. Zeker als het ook nog allemaal vrouwen zijn.
Waarom zou dat geen goed idee zijn?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind het zelf heel lastig om een vriendschap te starten met een collega. Maar meer in de zin van dat ik denk dat het geen goed idee is
Liever vind ik iemand via een gezamelijke hobby of vrijwilligerswerk.
Ik denk dat het dan gedoe oplevert op de werkvloer. Misschien zet het kwaad bloed bij collega's "zij trekken elkaar altijd voor!" of wat als er iets misgaat tijdens de werkzaamheden en de onenigheid zet zoch voort in het privéleven.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:59 schreef Operc het volgende:
[..]
Waarom zou dat geen goed idee zijn?(Vraag ik uit interesse, niet als aanval.
)
Ligt er ook een beetje aan wat voor werk. Op een vrijdagmiddag kun je prima voorstellen om eens een borrel te gaan drinken.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:57 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik vind het zelf heel lastig om een vriendschap te starten met een collega. Maar meer in de zin van dat ik denk dat het geen goed idee is
Liever vind ik iemand via een gezamelijke hobby of vrijwilligerswerk.
Mijn DM's negeer je.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Volgens mij is ook_gek een man?
Ahzo. Helder.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 17:00 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik denk dat het dan gedoe oplevert op de werkvloer. Misschien zet het kwaad bloed bij collega's "zij trekken elkaar altijd voor!" of wat als er iets misgaat tijdens de werkzaamheden en de onenigheid zet zoch voort in het privéleven.
Ik hou het liever gescheiden
En ik maar denken dat we die in Nederland al eeuwen niet meer in het wild hadden. Nu blijken ze gewoon over e weg te lopen, en ik steeds maar in het bos naar ze zoeken...pfffquote:Op dinsdag 16 februari 2016 16:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Beren, beren, beren.
Beren op de weg. Overal beren.
Beren, beren, beren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |