quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ben een jaar of wat geleden naar een andere stad verhuisd. Mijn situatie was niet helemaal vergelijkbaar. Er woonden al vrienden en dat maakt alles al veel makkelijker. Ik merkte echter wel dat die vriendengroep heel leuk was, maar dat ik behoefte had aan andere dingen en andere mensen. Minder eenzijdigheid oid. Dus alleen dingen gaan ondernemen, plekken/gelegenheden op gaan zoeken waar die dingen waren (die ik dus belangrijk vond/miste op dat moment in mijn leven). In eerste instantie om gewoon die dingen regelmatig te doen en daarvan te genieten. (Waar ik dus regelmatig op hamer hier. Doe de dingen omdat JIJ ze leuk vindt, waar JIJ plezier aan hebt. Zodat JOUW leven leuk wordt. Doe ze niet met een dubbele agenda, maar doe dingen die je eigen leven leuker maken.) Maar inmiddels heb ik er een complete nieuwe "vriendengroep" bij. Ik noem mensen niet snel vriend, vandaar de aanhalingstekens, maar ik heb in ieder geval een aantal hele leuke mensen ontmoet, waar ik niet alleen hysterisch leuke dingen doe, maar waar ik ook mijn verhaal kwijt kan en die voor me klaar staan als het nodig is en vice versa uiteraard.
Dus ja ik geloof dat ik er zo langzamerhand wel wat vrienden bij heb.Precies. Ook dat met vrienden. Ik kén hier heel veel mensen, heb best veel goede bekenden, maar er zijn denk ik maar 3 mensen die ik écht als vrienden beschouw, en dat is prima. Met de rest kan ik prima leuke dingen doen van tijd tot tijd, al komt het wel vaak neer op ons groepje van 5 dat dingen onderneemt samen/veel in contact is. We houden allemaal van het buitenleven, hardlopen, fietsen, wandelen/hiken, allemaal geen kinderen. En voor de mensen die wél kinderen hebben, die klitten dan weer samen met mensen die dat wél hebben/willen. Voor elk wat wils bij zo'n groep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Tsjah, als je elk voorstel gaat afslaan kun je jezelf ook wel afvragen of een relatie aangaan met een vrouw wel iets voor jou gaat zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mwa je kan ook aan je scriptie werken in van die werkcafes/ hippe koffietentjes maar da's niks voor mij. Te snel afgeleid door alle drukte (steeds nieuw mensen binnenlopen etc.)
Dat is niet helemaal eerlijk. Vrouwen hebben het inderdaad makkelijker, maar als jij je aanmeldt bij een hardloopclub of iets dergelijks word je waarschijnlijk ook met open armen ontvangen. De vraag is alleen of je het ook goed kunt vinden met die mensen, of de contacten blijvend zijn, of de contacten dieper gaan en wat het je oplevert.quote:
Waarom snap jij niet dat een bioscoop geen voor de hand liggende ontmoetingsplaats is? Heb je voor de rest geen hobby's?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:31 schreef Deezertje het volgende:
Ik wil vanavond naar de film. Prima, dan ga ik straks. Maar sociaal is het niet, ga zitten en daarna weer naar huis. Kan ik beter vooraf ergens een oproepje doen wie er mee wilt ofzo?
Dat snap ik wel, maar ik heb dus niet echt hobby's verder.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:33 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom snap jij niet dat een bioscoop geen voor de hand liggende ontmoetingsplaats is? Heb je voor de rest geen hobby's?
Je kunt dus prima via een gezamenlijke/groepsactiviteit mensen leren kennen met wie je meer doet dan alleen elke week een keer die activiteit en wat oppervlakkige gesprekken voert. Ik heb mijn beste vrienden daar leren kennen, en hebben ook buiten de club veel contact. Het een sluit het ander niet uit, het is niet óf, óf.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:32 schreef Drieklank het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal eerlijk. Vrouwen hebben het inderdaad makkelijker, maar als jij je aanmeldt bij een hardloopclub of iets dergelijks word je waarschijnlijk ook met open armen ontvangen. De vraag is alleen of je het ook goed kunt vinden met die mensen, of de contacten blijvend zijn, of de contacten dieper gaan en wat het je oplevert.
Als je letterlijk alleen een oppervlakkig praatje wil met iemand, dan kan dat binnen de grenzen van het redelijke altijd en overal en met iedereen. Wil je regelmatig een activiteit, zoals een borrel en daarbij een oppervlakkig praatje maken, dan kan dat ook bij iedere club, vereniging, werkgever, of andere organisatie.
Wil je regelmatig je diepste gevoelens en gedachten delen met iemand, dan kun je heel lang zoeken voor je zo iemand vindt op bovengenoemde manieren. Je hebt er dan geen controle meer over, want je moet geluk hebben dat je iemand ontmoet die daar voor open staat.
Wil je een vriendin, dan zul je een meisje moeten vinden dat jou leuk vindt. Dat heeft weinig te maken met deelnemen aan groepsactiviteiten of 'Hoi hoe is het met je?', 'Goed weekend gehad?', 'Wat leuk voor je dat je geslaagd bent', leren zeggen en dat een relatie noemen. Het biedt je alleen de kans dat je een meisje tegenkomt dat jou leuk vindt, meer niet.
Dus, wat wil je? Waar heb je behoefte aan en hoe krijg je dat?
Het is dus hernieuwd contact. Dan begin je dus niet meer op de bodem met opbouwen, maar moet je wel weer opbouwen, er al vanuit gaande dat je een heel goed contact had met hem, naar het niveau waar je op zat. Als er nog geen heel goed contact was, moet je nog meer opbouwen.quote:
Als iemand na twee jaar opeens met mij begint te praten heb ik vaak zo iets van: wat heb je nodig?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat iemand een beetje afhoudend is?
Maar wat weerhoudt je nou om net zoals Motorbloempje in een hardloopclubje te gaan of iets dergelijks? Zoveel vaste verplichtingen heb je daar ook weer niet aan.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik heb dus niet echt hobby's verder.
Het was een man, en twee jaar is een prima tijd om te kijken hoe het er voor staat in het leven. En tijdens school was ons contact goed.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:34 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
En dan vind je het gek dat iemand een beetje afhoudend is?
Er zit helemaal niets vasts aan de club. Er zijn veel leden die puur en alleen naar de clubavonden komen en hardloopwedstrijden rennen in naam van de club, maar die je nooit op social events ziet. Er zjin er ook veel die juist voor de sociale meuk erbij zitten, en alles er tusseninquote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:36 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Als iemand na twee jaar opeens met mij begint te praten heb ik vaak zo iets van: wat heb je nodig?
[..]
Maar wat weerhoudt je nou om net zoals Motorbloempje in een hardloopclubje te gaan of iets dergelijks? Zoveel vaste verplichtingen heb je daar ook weer niet aan.
Sommigen geven de voorkeur aan een vervolgopleiding. Niet iedereen gaat na zijn zestiende meteen werken zoals jij hebt gedaan:quote:Op dinsdag 16 februari 2016 12:41 schreef ook_gek het volgende:
Ik zou nooit als Deezertje worden net als mijn kinderen dat nooit worden. Net als mijn ouders zal ik mijn kinderen minimaal op 1 sport laten gaan en als ze 16 zijn laten werken.
quote:Op zondag 26 oktober 2003 01:03 schreef ook_gek het volgende:
Ik ben na de middel bare school ook gekapt met leren. Gewoon gaan werken.
Als je echte loner bent zoals ik, wil ik wel met je omgaan. Als je eens wilt komen zeilen, ik heb een valkje hier in de haven liggen. Ik heb ook meerdere gitaren hier, dus jammen behoort ook tot de mogelijkheden. Zeg maar, zo moeilijk kan het toch niet zijn.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar ik heb dus niet echt hobby's verder.
Gelet op je username, heb je je man ook leren kennen tijdens een gezamenlijke activiteit/vereniging?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt dus prima via een gezamenlijke/groepsactiviteit mensen leren kennen met wie je meer doet dan alleen elke week een keer die activiteit en wat oppervlakkige gesprekken voert. Ik heb mijn beste vrienden daar leren kennen, en hebben ook buiten de club veel contact. Het een sluit het ander niet uit, het is niet óf, óf.
Natuurlijk kan het zijn dat je daar geen hechte vriendschappen vindt, dat kan altijd,máár de kans is wel vele malen groter dat je op zo'n plek mensen vindt waar je het mee kunt vinden omdat je dezelfde interesses hebt
Ja. En we waren eerst maandenlang gewoon vrienden/bekenden in diezelfde club.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Gelet op je username, heb je je man ook leren kennen tijdens een gezamenlijke activiteit/vereniging?
Zo gaat dat bij mij altijd als ik ergens op ga of een bijbaantje neem. Ben ik de activiteit al helemaal beu maar blijf ik jaren hangen omdat er wel leuke mensen opzitten.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Er zit helemaal niets vasts aan de club. Er zijn veel leden die puur en alleen naar de clubavonden komen en hardloopwedstrijden rennen in naam van de club, maar die je nooit op social events ziet. Er zjin er ook veel die juist voor de sociale meuk erbij zitten, en alles er tussenin
Ja dit.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Jeetje, jij bent geloof ik de grootste zwartkijker op heel dit forum.Het gaat niet om dat loontje, het gaat om het plichtsbesef, klaarstomen voor het grote mensen leven. Een ruggengraat kweken.
Laten we eerlijk zijn. Ik veronderstel dat de eenzame mannen in dit topic een fantasie willen. Een meisje dat super knap is en ook nog eens lief, leuk, aardig, intelligent, sportief, rijk en smoorverliefd op je is, een meisje dat alles voor je doet en je zoveel aandacht geeft als je wil op alle mogelijke manieren.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je kunt dus prima via een gezamenlijke/groepsactiviteit mensen leren kennen met wie je meer doet dan alleen elke week een keer die activiteit en wat oppervlakkige gesprekken voert. Ik heb mijn beste vrienden daar leren kennen, en hebben ook buiten de club veel contact. Het een sluit het ander niet uit, het is niet óf, óf.
Natuurlijk kan het zijn dat je daar geen hechte vriendschappen vindt, dat kan altijd,máár de kans is wel vele malen groter dat je op zo'n plek mensen vindt waar je het mee kunt vinden omdat je dezelfde interesses hebt
Iedereen kan alles krijgen. Van zo'n meid bestaat ook niet maar 1 exemplaar. Met de juiste mindset, kan je alles.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 14:56 schreef Drieklank het volgende:
Dan zie ik niet in hoe jezelf dwingen om deel te nemen aan een sociale gelegenheid, terwijl je eigenlijk het doel hebt om iets te krijgen wat je niet kan krijgen, je gaat helpen om je dat doel te bereiken.
Exact. Eigenlijk willen ze wel sociaal zijn en een vriendin hebben. Maar ze willen er niets voor doen. Ze willen het liefst dat er een brief in de bus valt met een playboy model erop, waar bij staat; mag ik alsjeblief je vriendinnetje zijn en ik doe alles voor je.quote:Ik veronderstel daarom: de mannen in dit topic doen het niet, dus willen ze het niet. Ze willen niet sociaal zijn, vrienden maken en misschien een leuk meisje tegen komen. Ze willen gewoon die vriendin en meer niet.
Als we dan in deze kansberekening ook nog meenemen dat het playboy model aan het hele eisenpakket voldoet...quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:06 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Iedereen kan alles krijgen. Van zo'n meid bestaat ook niet maar 1 exemplaar. Met de juiste mindset, kan je alles.
[..]
Exact. Eigenlijk willen ze wel sociaal zijn en een vriendin hebben. Maar ze willen er niets voor doen. Ze willen het liefst dat er een brief in de bus valt met een playboy model erop, waar bij staat; mag ik alsjeblief je vriendinnetje zijn en ik doe alles voor je.
De kans dat je 30 keer achter elkaar een loterij wint, en daarna nog 50 keer achter elkaar door de bliksem wordt geraakt en het overleefd, is vele malen groter.
Misschien moet je eens kappen met online te zoeken. Online ga je niks vinden.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:09 schreef Deezertje het volgende:
De ohello app is trouwens net zoals speeddaten op Paiq: iemand moet eerst nog 'ja' zeggen voordat je een afspraak match hebt. En hoewel het geen datingapp is, kunnen ze natuurlijk alsnog niet met je willen afspreken (omdat ze je niet leuk vinden) maar dat zeggen ze dan nietNu 4x gehad dat er geen bevestiging kwam
Je interpunctie zit op 't moment even in de vaatwasser?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:10 schreef Anoniempje4444 het volgende:
Niemand wil meer iets doen om wat voor elkaar te boksen we zitten in ene soort gelei-achtig samenleving op vandaag en dan zie je de problemen vanzelf rijzen ben bezig in de keuken vandaar bepaalde termen excuus.
Schrijven is nooit mijn sterkste vak geweest.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Je interpunctie zit op 't moment even in de vaatwasser?
Thanks. Wel een club actief, maar niet recent zo te zien... Misschien zelf een oprichten?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:10 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.meetup.com
Ook een leuk initiatief trouwens
Een centenneuker zijn is zo niet aantrekkelijk.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:
Thanks. Wel een club actief, maar niet recent zo te zien... Misschien zelf een oprichten?
Edit: oh, netjes ingevuld en krijg je ineens de melding dat het geld kostWel slim lekker laat in het proces. Maar dan toch maar een FB-pagina oprichten?
Het maken van een groep kost geld, lid worden van een bestaande groep niet. Maar mijn groep was er nog niet (Pathe Unlimited houders rondom Arnhem/Nijmegen).quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:28 schreef gebakken-koekje het volgende:
En het is ook zo'n ramp om ergens geld aan uit te geven he...
Leuk idee dat meetup, zag dat er redelijk wat activiteiten hier in de buurt zijn ook. Wij hebben van een facebook groep met honden liefhebbers binnenkort een meet, ook altijd leuk want dan heb je al een gemeenschappelijke interesse.
Ga jij maar een FB-pagina oprichten. Laat je ons weten hoeveel aanmeldingen je hebt over een maand?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks. Wel een club actief, maar niet recent zo te zien... Misschien zelf een oprichten?
Edit: oh, netjes ingevuld en krijg je ineens de melding dat het geld kostWel slim lekker laat in het proces. Maar dan toch maar een FB-pagina oprichten?
Hoeveel Nederlanders kennen meetup.com? De groepen hier in de buurt zijn niet heel vol en op de hardloopgroep na zijn ze allemaal niet echt actief met nieuwe activiteiten zo te zien.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:30 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Ga jij maar een FB-pagina oprichten. Laat je ons weten hoeveel aanmeldingen je hebt over een maand?
Wat is hier nou weer raar aan? Wat dacht je dan? Dat je door een meet voor te stellen de ander voor een voldongen feit stelt waar ie niet vanaf kan wijken? Natuurlijk moet iemand nog 'ja' zeggen. Als je dat niet had verwacht, moet je toch echt, heel erg, eens bij jezelf te rade gaan over hoe irreel je in het leven staat.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:09 schreef Deezertje het volgende:
De ohello app is trouwens net zoals speeddaten op Paiq: iemand moet eerst nog 'ja' zeggen voordat je een afspraak match hebt. En hoewel het geen datingapp is, kunnen ze natuurlijk alsnog niet met je willen afspreken (omdat ze je niet leuk vinden) maar dat zeggen ze dan nietNu 4x gehad dat er geen bevestiging kwam
Er zijn genoeg andere initiatieven aangedragen, zoals nmlk.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoeveel Nederlanders kennen meetup.com? De groepen hier in de buurt zijn niet heel vol en op de hardloopgroep na zijn ze allemaal niet echt actief met nieuwe activiteiten zo te zien.
En dan is er een man overboord? Is je pensioen naar de haaien?quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:30 schreef Deezertje het volgende:
Als de groep voor altijd leeg blijft (negatief denken) dan is het weggegooid geld.
Nee, ik had alles al ingevuld, totdat ik ineens mijn CC-gegevens moest invullenquote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:32 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Stiekem denkt ie nu "Yes, het kost geld. Weer een excuus om niks te doen."
Je wordt niet zomaar een rijke tata he, zuunig doen. Het is gewoon weer een excuus om niets te hoeven doen. Lekker comfortabel.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
En dan is er een man overboord? Is je pensioen naar de haaien?
Daar zit je hele probleem al... zo vind je het ook zonde om een vrouw aan te spreken zonder dat je zeker weet dat het een succes wordt.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik had alles al ingevuld, totdat ik ineens mijn CC-gegevens moest invullenEn dat vind ik zonde als ik niet weet of iets een succes wordt of juist niet.
Je moet beantwoorden of je binnen 45 minuten ergens kan zijn. Kies je 'ja' dan krijg je dames te zien die online zijn en dan moet je nog een keer op 'ok' drukken en dan hebben ze een kwartier de tijd om te bevestigen of ze ook komen. Maar daarvoor moet je dus al 'ja' bij de eerste vraag antwoorden. Dus in dat op zicht is het geen blind date, maar je weet dus met wie je afspreekt qua foto's (logisch) maar je weet niet of de afwijzing op uiterlijk is, alleen dat ze ineens niet kunnen/willen.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat is hier nou weer raar aan? Wat dacht je dan? Dat je door een meet voor te stellen de ander voor een voldongen feit stelt waar ie niet vanaf kan wijken? Natuurlijk moet iemand nog 'ja' zeggen. Als je dat niet had verwacht, moet je toch echt, heel erg, eens bij jezelf te rade gaan over hoe irreel je in het leven staat.
Die paar euro zou toch geen probleem moeten zijn met zo'n naar eigen zeggen vette bankrekening. Maar die heb je natuurlijk juist omdat je zo'n gier bent.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 15:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, ik had alles al ingevuld, totdat ik ineens mijn CC-gegevens moest invullenEn dat vind ik zonde als ik niet weet of iets een succes wordt of juist niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |