abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159895288
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_159895322
mousemickey, wij hebben van die maandkaarten, daar denk ik altijd wel aan. Alleen heb ik dus bij 1 maand niet een foto op dezelfde plek gemaakt als daarna, dus daar baal ik nu van :P
Had ik hier de half-jaar-collage laten zien?
pi_159895402
Ik vergeet dat soort dingen ook :{ Ook zo suf dat ik na 3mnd ofzo bedacht hoe leuk het is om je baby elke maand naast een lange/grote knuffel te leggen voor de vergelijking.
Mja das nu een beetje te laat. Ach, wellicht bij de volgende :P
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159895733
Niet bijgelezen. Ik heb een nieuwe speelboog en daardoor is de wipper cool 8-) heel toevallig foto's van G met zes weken en ik denk met acht weken en nu met zeventien weken. Zie je wel redelijk verschil. Maar was puur toeval, ik maak nooit vergelijkingsfotos ;(
pi_159895910
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik heb ik ook van iedere maand (behalve de eerste) een foto waar ze helemaal op staat.
pi_159895941
Ohhhhh wat lief :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159895968
Ik vind het niet om te huilen dat ze groter worden. Ze worden namelijk gewoon steeds leuker dan!
Ik heb zoveel foto's. Volgens mij van iedere dag wel :o Maar ik mag voorlopig toch geen album maken, ik vind dat ik dan eerst die van de andere twee moet maken :') Heb nog 7 jaar in te halen.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159896007
Tof, IMA! Ik heb twee sets van die kaarten maar ik vergeet het ook steeds.

Kijk nou. O+

Wag

In godsnaam niet quoten hoor. Ik moet de partneralimentatie nog regelen.

[ Bericht 33% gewijzigd door -Spring op 14-02-2016 10:30:34 ]
pi_159896176
O ja, die kaarten. Daar heb ik heel vaak mee in mn handen gestaan toen in zwanger was, en toen toch niet gekocht. Ik zou ze namelijk gewoon vergeten, ookal had ik ze wel ;(

IMA, die collage! Ik vind de 'omschakeling' tussen 1 en 2 maanden altijd zo mooi om te zien. Met lachje is t toch opeens een heel ander koppie O+
pi_159896369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:56 schreef Estrys het volgende:
Ik vind het niet om te huilen dat ze groter worden. Ze worden namelijk gewoon steeds leuker dan!
Ik heb zoveel foto's. Volgens mij van iedere dag wel :o Maar ik mag voorlopig toch geen album maken, ik vind dat ik dan eerst die van de andere twee moet maken :') Heb nog 7 jaar in te halen.
Hoera! Ik ben niet alleen! Dit gebeurt mij zeker weten ook. Dat je kinderen straks het huis uit gaan en hun babyalbum wel mee willen en dat je die dan nog moet maken.
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:13:38 #11
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159896430
Ik maak die kaarten wel trouw, alleen vergeet ik steeds die kaarten buiten de maanden kaarten om.

IMA met uitzondering van de 1e maand vind ik haar echt nauwelijks veranderd, alleen wat ouder eruit zien!

Wat schattig spring O+ En wat veel haar ineens! R bedoel ik daarmee dan he. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159896523
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:13 schreef Mariposas het volgende:
Ik maak die kaarten wel trouw, alleen vergeet ik steeds die kaarten buiten de maanden kaarten om.

IMA met uitzondering van de 1e maand vind ik haar echt nauwelijks veranderd, alleen wat ouder eruit zien!

Wat schattig spring O+ En wat veel haar ineens! R bedoel ik daarmee dan he. ;)
Nee he? Al heel snel een eigen gezichtje :)
pi_159896778
Hier ligt het 9 maanden kaartje al klaar voor morgen! ;)
Doen we redelijk braaf, behalve die van 8 maanden (die hebben we 2 weken geleden gemaakt :@ )

IMA, die ogen, wauw! O+

Spring, wat een heerlijk lachje heeft ze! :D

Oh, en +1 op dat ze alleen maar leuker worden naarmate ze ouder worden! :Y Hartstikke schattig als ze zo mini zijn, maar ik geniet nu zo intens van de interactie! O+

Onze Minion geeft sinds vandaag ook kusjes! O+ Dan trekt ze ongeveer zo'n gezicht --> :o en begint heftig te knipperen als je dichterbij komt, om vervolgens keihard te lachen als ze een kusje krijgt! :D
pi_159897132
Spring! Wat een dotje is die kleine meid van jou!

Ooh! Dat klinkt wel lief twist! Ik kan niet wachten tot mijn baby kusjes gaat geven ! O+

Foto's; ik maak er sowieso veel te veel. Ik heb een album gemaakt, maar ik moest echt schrappen.

W. ligt graag met zn hoofdje op je schouder als je 'm draagt en sinds vandaag probeert 'ie dan in je nek aan te happen. Ik heb nu zo'n soort zuigzoen :') O+

En deze moet ik ook even delen O+:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 13 februari 2016 @ 23:36:11 #15
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159898457
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:56 schreef Estrys het volgende:
Maar ik mag voorlopig toch geen album maken, ik vind dat ik dan eerst die van de andere twee moet maken Heb nog 7 jaar in te halen.
ik quote je even voor het gemak :')

ik kwam even melden dat mijn elf-maander zijn derde kies aan 't krijgen is -O- .. waar hij acht tanden en twee kiezen lachend doorstond, is het nu dik drama. vuurrode wangen en alles.

en ik vond een oude foto van mijn dochter en legde daar een foto van Michael naast.

twee druppels water. vind ik.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159902839
Inderdaad hetzelfde koppie, DJMO!

En ahw... wat een schatjes van Spring, silliegirl en IMA...

J sliep van 21 tot 24 tot 8.30! Helaas voelde ik me niet lekker en heb een poos wakker gelegen.
pi_159903409
Precies hetzelfde DJMO!

Oja, eerste rompertje... dat past niet meer :o :P :D

[ Bericht 14% gewijzigd door SaskiaR op 14-02-2016 22:05:49 ]
pi_159903473
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
Precies hetzelfde DJMO!

Oja, eerste rompertje... dat past niet meer :o :P :D
[]
Haha Saskia, die dino-kleertjes van N zijn echt heel schattig!
pi_159903508
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 10:26 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Haha Saskia, die dino-kleertjes van N zijn echt heel schattig!
Thanks! Door papa bij H & M gekocht :)
pi_159904045
Wat ontzettend leuk die eerste pakjes - nu foto's. O+

N. en ik zijn net weer terug van babyzwemmen, was weer leuk. Ze was met haar 9 maanden vandaag wel de jongste, de rest liep allemaal al en veel dingen waren daardoor toch op wat grotere kindjes gericht vandaag. Het werd elke keer wel aangepast voor haar, maar ik merkte toch dat ze daar nog niet helemaal klaar voor was. Nu ligt ze bijna een uur te slapen gelukkig, vorige keer was ze kapot, maar sliep ze maar een half uurtje daarna. :?

Vannacht trouwens een topnacht! Na een megadut van 17-19.30 sliep ze daarna van 21.30-06.00 *O*

Ik heb gisteren mijn telefoon in de wc laten vallen. :') Ik wilde hem gelijk in een bak rijst leggen, maar mijn batterij kan alleen verwijderd worden door de telefoon open te breken, dat werkte dus niet. :( Morgen maar eens contact opnemen met t-mobile om te kijken of ik mijn contract (met bijbetaling) misschien iets eerder kan verlengen omdat hij toch in mei afloopt.

Afkickverschijnselen, I has them. :'( Gelukkig heb ik een e-reader met een lampje, zodat ik toch enige vorm van entertainment heb als ik N. 's avonds in bed leg. :P
pi_159904087
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 16:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

:* dank je
Ik heb mensen die mij steunen zodat ik mijn vrouw kan steunen. Dat is heel fijn want ik merk nu al dat ik het nodig heb.
Fijn! :*

quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 20:22 schreef Mineola het volgende:

[..]

Gaat bizar hard he? Mijne kreeg vandaag voor het eerst fruit en schoof half zittend mango weg alsof hij nooit anders had gedaan :o Niks kleine baby meer.

Echt, het lijkt alsof ik nog maar drie keer geknipperd heb sinds hij geboren werd en nu is hij al bijna een half jaar. Tijd voor een nieuwe vind ik.
haha, ja? Ik had het er gister nog over. Een derde, hartstikke leuk, maar nu even niet. :')

--

Zo elke maand een foto vind ik echt heel leuk. Jammer voor mijn kindjes dat ik er niet goed in ben. Zelfs de 9maanden-in-en-uit de buik foto is bij M. niet gelukt. :@ En net als Estrys, moet ik eerst nog het babyboek van de oudste maken, voor ik met het babyboek van S. kan beginnen. Ik heb vorige week e-mailadressen aangemaakt zodat ik foto's/praatjes/anekdotes direct daarna toe kan sturen. Dan staat er tenminste een datum bij, dan kan ik dat later weer in het babyboek verwerken. *O*
pi_159907388
Ojee. Heb ik het topic kapot gemaakt? ;(

Ga ik nog even door, hoor!

Gister hebben we mijn man naar het vliegveld gebracht. Hij komt vrijdag pas weer thuis. :o Grote zus is een weekend logeren, dus S. en ik hebben het huis voor ons alleen gehad. Yes, partttyyyy *O* ! We zijn gister nog naar een feestje geweest. Hij heeft op diverse schoten zitten chillen en lachen joh! Hij slaapt nu en ik zit met een kop thee een beetje uit het raam te staren. O+ De komende week wordt een uitdaging, hoor. Sis slaapt heel slecht in de laatste tijd en het bedritueel doen we altijd met z'n tweeën. Hij brengt haar naar bed en ik S. Geen idee hoe het nu gaat lopen. Ik denk er maar gewoon niet aan. Het wordt vanzelf vrijdag. O-)
pi_159907679
Ik fix het topic wel samen met je! *O*

Klinkt zwaar Limone, ik vind het al best pittig dat mijn man dit halve weekend moet werken en ik deze week dus 3 dagen alleen voor 1 kind moet zorgen, 's avonds en 's nachts is man er gewoon. :@

Dit is sinds gisteren mijn uitzicht en ik ren steeds achter haar aan. :') Ik ben echt zo bang dat ze op haar achterhoofd stuitert. :X
SPOILER
En daarbij heeft ze in haar handjes leren klappen vandaag, maar ze mist vaker dan dat ze raakt, dus dat ziet er echt heel debiel uit. _O-
pi_159908143
Oh kijk haar staan, dan! (staat daar nu een poes of een schaap in het raam? ) M. is inderdaad één keer op haar achterhoofd gevallen. Daarna niet meer. Je moet er even doorheen, ook als baby. ;)

Heb je een filmpje van dat klappen? :D :@
pi_159909338
Een schaap. :D En verder naar rechts (niet op de foto) nog een.

Nee, en ik moet ook wachten tot man thuis is daarvoor aangezien mijn telefoon naar z'n grootje is dus. :') Ik hoop dat ze het straks tijdens het avondeten weer doet, het is echt zo knullig. O+
pi_159909728
Al die leuke foto's O+
pi_159909740
Topic stuk of is iedereen enorm romantisch Valentijn aan het vieren? ;)

Ik ben testtaartjes aan het bakken, M slaapt en mrIMA is aan het klussen in de voorkamer. Isolatie FTW!
  zondag 14 februari 2016 @ 14:51:32 #28
409579 LuDann
All the way
pi_159909745
Ik maak wel veel foto's maar maandkaarten en andere kaarten (wanneer is nu precies de eerste keer van dingen, vind ik ook lastig in te schatten hoor, het gaat zo geleidelijk!) die vergeet ik helaas.

Sillie, lief! O+

Wat een gelijkenis DJMO en wat sneu van de kiezen! Ik hoop dat het snel over is.

Bluh, balen van je foon Selvaria. Ik slingerde hem laatst ook de wc in (vanaf een afstand nog wel :') maar gelukkig hebben we zo'n opstaande rand en was hij niet helemaal verzopen. En wat knap van N. O+ Lijkt me doodeng, denk dat ik er ook de hele tijd achteraan zou zitten.

Sterkte met de aankomende week, Limone. Ik hoop dat het meevalt.

Wij hadden gisteren een dateavond. O+ Ik mijn schoonouders helemaal voorbereid op een drama qua in slaap brengen, sliep ze zonder gemor binnen 5 minuten. Oke dan... :') Dus we zijn lekker uit eten geweest en haalden daarna Wolk weer op en reden terug naar huis.

Toen we bijna thuis waren begon ze opeens een raar stikkend geluid te maken dus man reed meteen de vluchtstrook op. Er leek verder niks aan de hand toen ik keek en we stonden nogal gevaarlijk dus ik sprong weer voorin. Nog geen 2 minuten later deed ze het weer. Weer naar de kant gestuurd en ik ben naast haar gaan zitten maar er leek weer niks meer aan de hand.

Dit is een maand of 2 geleden al eens gebeurd en toen zijn we acuut naar het ziekenhuis gereden maar daar zeiden ze dat ze niks raars aan haar zagen. Omdat het nu ook weer over leek zijn we dus naar huis gegaan. Hele nacht als een havik in de gaten gehouden maar niks meer aan de hand. We zijn ons weer lamgeschrokken, dat wel... Geen idee wat er dan gebeurt, misschien verslikt ze zich ofzo.
pi_159909781
Wat goed Selvaria! (van haar dan, niet voor je rust :+)
M heeft haar zinnen gezet op zo'n draadmandje dat ter decoratie naast de haard staat. Kleed vol speelgoed, maar nee :') Dus daar moeten we ook telkens achteraan. Gelukkig vind ze de box ook nog steeds leuk.
pi_159909863
Klopt LuDann, die kaarten van 'eerste lachje' etc gebruik ik ook niet, omdat het meestal een week duurt voordat je denkt 'ja, dit is echt!' en dan vind ik 'vandaag heb ik voor het eerst' al niet meer leuk :+

En wat naar van dat geluid.. ik herken het niet. Vandaag heeft ze het niet meer gedaan?
pi_159909937
Oh bah LuDann! Ik heb de auto ook eens op het fietspad stil gezet omdat N. zo'n raar geluid maakte (klonk inderdaad ook als stikken), maar er was niks aan de hand. :? Misschien verslikte ze zich gewoon in haar eigen speeksel, maar eng is het wel!
  zondag 14 februari 2016 @ 14:58:51 #32
409579 LuDann
All the way
pi_159909979
Nee, vandaag heeft ze het niet meer gedaan en de afgelopen 2 maanden is het ook niet voorgekomen. Ze lijkt me volkomen normaal verder. Als het gebeurt haalt ze gierend adem, moet soms daarna een beetje hoesten en/of huilen (maar soms ook niet) en is gewoon ok verder.
  zondag 14 februari 2016 @ 15:05:11 #33
409579 LuDann
All the way
pi_159910159
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:57 schreef Selvaria het volgende:
Oh bah LuDann! Ik heb de auto ook eens op het fietspad stil gezet omdat N. zo'n raar geluid maakte (klonk inderdaad ook als stikken), maar er was niks aan de hand. :? Misschien verslikte ze zich gewoon in haar eigen speeksel, maar eng is het wel!
Oh ik ben wel blij dat je het herkent in ieder geval. Het is zeker eng. Als het nog een keer gebeurt dan gaan we weer naar de dokter maar het is zo lastig omdat je erbij moet zijn om het te zien.
pi_159910290
sterkte, Limone! Binnenkort moet de duutser ook 2 weken weg. Frankfurt, Parijs en Addis Abbaba. Zo ver weg....Ik ga denk ik maar een paar dagen naar NL, want zo lang alleen thuis zijn met de kleine lijkt me niets..

En LuDann, dat klinkt eng inderdaad. Fijn dat er nies aan de hand lijkt!
pi_159910340
Sowieso gaat het leven hier vanaf morgen veranderen, want morgen begint de duutser met werken. Hij is sinds de geboorte van de kleine wel aan het solliciteren geweest, en heeft daarvoor een aantal uren per dag in de bieb gezeten, maar vanaf morgen is hij minstens 40 uur per week weg...
pi_159911005
Ik heb de auto laatst bijna stil gezet omdat ik L. een soort buitenaards lawaai hoorde maken. Ik in paniek want what the fuck is er met mijn kind, volgens mij gaat ze dood, dit is niet normaal enz., man lag helemaal in een deuk. Had hij de TomTom ingesteld op de stem van de Yeti (WRAAWHIIGHUURR of iets in die trend) en ik dacht dat het uit L. kwam. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_159911033
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:41 schreef Selvaria het volgende:
Een schaap. :D En verder naar rechts (niet op de foto) nog een.

Nee, en ik moet ook wachten tot man thuis is daarvoor aangezien mijn telefoon naar z'n grootje is dus. :') Ik hoop dat ze het straks tijdens het avondeten weer doet, het is echt zo knullig. O+
Ohja. Dat had ik natuurlijk wel gelezen. Sorry, voor die extra zout in de wonde.. :')

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 14:51 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Topic stuk of is iedereen enorm romantisch Valentijn aan het vieren? ;)

Ik ben testtaartjes aan het bakken, M slaapt en mrIMA is aan het klussen in de voorkamer. Isolatie FTW!
Testtaartjes.. waarvoor?

Shit, LuDann, wat eng! Is ze verkouden? Zou het slijm kunnen zijn?

quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:09 schreef Jagärtrut het volgende:
sterkte, Limone! Binnenkort moet de duutser ook 2 weken weg. Frankfurt, Parijs en Addis Abbaba. Zo ver weg....Ik ga denk ik maar een paar dagen naar NL, want zo lang alleen thuis zijn met de kleine lijkt me niets..

En LuDann, dat klinkt eng inderdaad. Fijn dat er nies aan de hand lijkt!
Nou, met twee weken zijn jullie wel baas boven baas! :o Pittig, hoor. Is het in Addis Abeba een beetje rustig? Mijn man is nu in Egypte. Dat maakt het nog extra spannend.. :{

Fijn van de baan van de duutser. Is hij de hele week weg of komt hij 's avonds nog thuis?
pi_159911076
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:32 schreef Krisvc het volgende:
Ik heb de auto laatst bijna stil gezet omdat ik L. een soort buitenaards lawaai hoorde maken. Ik in paniek want what the fuck is er met mijn kind, volgens mij gaat ze dood, dit is niet normaal enz., man lag helemaal in een deuk. Had hij de TomTom ingesteld op de stem van de Yeti (WRAAWHIIGHUURR of iets in die trend) en ik dacht dat het uit L. kwam. :')
:D :D :D _O-

Mijn man heeft hem wel eens op chinees zet om mij te pesten. Toen schrok ik ook heel erg. :D :')
pi_159911298
Testtaartjes voor mijn verjaardag :)
pi_159911481
Herkent iemand dit? G is echt niet te genieten ;( net drie uur geslapen, maar wordt niet vrolijk wakker. Net ook, leg ik m even op zijn rug, gillen! Niet een klein beetje, maar echt steeds harder, alsof ik m steeds een beetje harder knijp. Nee dat doe ik echt niet :')
Eigen willetje ftw. Tijdens het drinken is hij rustig, als ik m dan even rechtop hou en dus van de tiet af is het ook weer gillen. Als hij wakker wordt, is het ook direct gillen.
Hij heeft hele rode wangetjes, maar geen koorts.
Het meest frustrerende en verdrietige is nog wel dat hij bij mij gilt ;( bij mijn man is hij vrolijk.

Ik dacht nog even aan tandjes, zijn bilspleetje is ook wat roder dan normaal maar aan de andere kant ruik ik niets zuur en is het ook niet overdreven rood, hij heeft vanaf geboorte al veel gekwijld maar tegenwoordig moeten we m omkleden omdat hij zijn kleding onder kwijlt. Maar er is niets te zien, dus misschien vindt hij mij gewoon niet zo leuk ;(
pi_159911636
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:32 schreef Krisvc het volgende:
Whehehe :')

Wow, wat lijkt Michael op je dochter toen ze nog klein was, DJMO! Hopelijk is het kiezenleed gauw over.

Bijna staande N.!

Klinkt eng LuDann! Heb je ook wel eens gezien wat ze dan doet, hoe ze erbij kijkt? Of ze benauwd of in paniek lijkt ofzo?
Q maakt soms weleens gekke geluiden, zoals als Gollum praten, maar ook weleens gierend ademhalen. Hij lacht er dan gewoon bij en ademt dan weer normaal, kijk er ook niet meer van op. Daarna moet ie er ook weleens van hoesten. Dus ja, dat kan ook nog misschien, lastig zeggen wat het nou is.

Verder O+ voor alle foto's!
pi_159911733
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:33 schreef Limone het volgende:

[..]

Ohja. Dat had ik natuurlijk wel gelezen. Sorry, voor die extra zout in de wonde.. :')

[..]

Testtaartjes.. waarvoor?

Shit, LuDann, wat eng! Is ze verkouden? Zou het slijm kunnen zijn?

[..]

Nou, met twee weken zijn jullie wel baas boven baas! :o Pittig, hoor. Is het in Addis Abeba een beetje rustig? Mijn man is nu in Egypte. Dat maakt het nog extra spannend.. :{

Fijn van de baan van de duutser. Is hij de hele week weg of komt hij 's avonds nog thuis?
oh ja, dat kan ik me voorstellen. Waar zit hij in Egypte? addis is het wel rustig. En, hij reist met beveiliging denk ik...

Z'n baan komt hij 's avonds gelukkig wel thuis, dat scheelt!
pi_159911762
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:45 schreef Cassandra87 het volgende:
Herkent iemand dit? G is echt niet te genieten ;( net drie uur geslapen, maar wordt niet vrolijk wakker. Net ook, leg ik m even op zijn rug, gillen! Niet een klein beetje, maar echt steeds harder, alsof ik m steeds een beetje harder knijp. Nee dat doe ik echt niet :')
Eigen willetje ftw. Tijdens het drinken is hij rustig, als ik m dan even rechtop hou en dus van de tiet af is het ook weer gillen. Als hij wakker wordt, is het ook direct gillen.
Het meest frustrerende en verdrietige is nog wel dat hij bij mij gilt ;( bij mijn man is hij vrolijk.

Ik dacht nog even aan tandjes, zijn bilspleetje is ook wat roder dan normaal maar aan de andere kant ruik ik niets zuur en is het ook niet overdreven rood, hij heeft vanaf geboorte al veel gekwijld maar tegenwoordig moeten we m omkleden omdat hij zijn kleding onder kwijlt. Maar er is niets te zien, dus misschien vindt hij mij gewoon niet zo leuk ;(
misschien gewoon een niet zo'n goed humeur? Heeft de kleine hier ook wel eens. Meestal is dat na slapen wel over, trouwens..
pi_159911970
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:54 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

misschien gewoon een niet zo'n goed humeur? Heeft de kleine hier ook wel eens. Meestal is dat na slapen wel over, trouwens..
dit is sinds donderdag ;(
pi_159912204
Honger? Dat is het enige hier waar M van gaat huilen..
pi_159912301
Tandjes! Dat kan wel even aanhouden hoor. En ik rook ook niks zuurs, maar slecht humeur + rode billen + rode wangen + verhoging hoort er allemaal bij. En dan komt er nog niet eens wat door soms. Heb je dentinox in huis?
  zondag 14 februari 2016 @ 16:23:48 #47
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159912696
Hier is tand 1 idd net door, terwijl 2 maanden geleden de GROTE HUILS al begon.
Ontroostbaar betekent hier ook wel oververmoeid, dan is t een kwestie van wiegen tot ie in slaap valt.
pi_159912720
Kris. :D _O-

Cassandra, N. heeft een week of 3 zo'n humeur gehad, de overdracht bij de GO was toen bijvoorbeeld echt niet leuk omdat ik dus elke keer bericht kreeg dat ze weer knorrig was en weer veel had gegild. :{ Dit was rond de 4,5 / 5 maanden, er is nu een jochie bij de GO die precies hetzelfde doet, ook zonder (aanwijsbare) reden. Misschien is het gewoon een lastige leeftijd, je zou toch spontaan in sprongetjes gaan geloven. :P

Wat mij toch overkomt. :o N. is net zelf in slaap gevallen om 14:15 en slaapt nog steeds. :o
En aangezien mijn telefoon dus kapot is heb ik mezelf vanmiddag vermaakt door te lezen, gamen, rommelen in huis en ik ga zo tomatensoep koken. O+ Best fijn eigenlijk, zo'n middagje offline. ;)
pi_159913347
Hij was gisteren precies vier maanden. Honger is het niet, net gegeten en daarna borst geweigerd. Ik gooi het toch maar op tandjes dan.. Of een sprong inderdaad. Volgens oei ik groei zit ie er midden in.

Hij heeft net even bij mij in de doek gezeten, nu op bed, voor we uit eten gaan vanavond. Hopelijk heb ik snel mijn vrolijke baby terug. Vind t ook maar niets dat ie bij mijn man hardop lacht en in mijn oor gilt :{
pi_159915045
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 16:12 schreef ingee het volgende:
Tandjes! Dat kan wel even aanhouden hoor. En ik rook ook niks zuurs, maar slecht humeur + rode billen + rode wangen + verhoging hoort er allemaal bij. En dan komt er nog niet eens wat door soms. Heb je dentinox in huis?
Check, check, dubbel check!
Geloof dat het hier inderdaad toch tanden zijn, waar ik aan buikgriep dacht.

We zien niks in d'r mond, maar we zitten nog steeds volop in de poepluiers, rode billen en een chaggo baby (behalve als we 'bah bah' zeggen want dat is schijnbaar hilarisch). Ze lag ook ineens op een bijtring die nog ergens in de box lag te knagen en anders vindt ze de kartonnen boekjes een goed alternatief. Ik weet nu alleen niet of ik dentinox kan gebruiken, want dan moet ik haar hele gebit insmeren vrees ik :D

Oja note to self. Bijtringen kunnen echt niet gesteriliseerd worden :') Wist ik veel.. Leek mij logisch dat je iets wat in het mondje gaat, kon steriliseren, dus hup in zo'n magnetronzak gedaan en nu istie gesmolten. Mijn man vond het ontzettend grappig en dom, want blijkbaar stond het zelfs op dat ding vermeld :') Echt weer wat voor mij.

Verder zag ik allemaal leuke foto's met eerste pakjes! Die fotokaarten die wij hebben zijn stom. Die gaan van 1, 2 en 3 maanden ineens door naar 6 maanden en een jaar }:| Die van 3 mnd en 6 mnd hebben we al gemist. (Alhoewel die laatste vast nog wel kan.) Nu ligt het kaartje 'Ik kan omrollen!' al een eeuwigheid bovenop.. We houden hoop dat we die binnenkort kunnen gebruiken :Y
  zondag 14 februari 2016 @ 18:17:30 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159915758
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Testtaartjes voor mijn verjaardag :)
Ik bied mij aan als testpanel-lid! :7
pi_159915767
Het begint bijna altijd met de voortanden, dus een drupje op het tandvlees vooraan kan je altijd proberen. Bij R deed ik het alleen als ze lastig in slaap kwam.
pi_159915915
Bij T kan ik de boventanden al zien zitten onder het tandvlees. Lijkt me gek als die eerst doorkomen...
pi_159916060
Ik zag een M. die sprekend op zus lijkt, N. die een soort van staat en mama van N. die ook oefent met telefoonzwemmen naast het babyzwemmen, een mopperende G., Limoentje die er komende week alleen voor staat, papa van T. die start met zijn nieuwe baan en verder.... Weet ik het niet meer.

Twix is thuis!! Dat is zo fijn. O+ Nu hebben 3 opnamen in 4 weken er wel ingehakt. Twix blijft zijn blije zelf maar ik merk dat het bij mij veel gedaan heeft. Twix heeft wat meer behoefte aan dichtbij ons zijn en daar gaan we uiteraard in mee. Warmte en veiligheid, zodat hij in alle rust kan herstellen. En ik kan niet stoppen met knuffelen, wil hem het liefst de hele dag tegen me aan maar ons huis is een bende dus ik moet ook wat doen.
Ben weinig online want al mijn aandacht gaat naar Twix. Sorry dat ik jullie daardoor even wat verwaarloos. Maar mijn jongetje is thuis O+.
pi_159916097
daar zou ik geen sorry voor zeggen, Malteser! Wat fijn dat hij thuis is. Ik heb veel aan jullie gedacht de laatste tijd...Nu weer allemaal wat kracht opdoen! :*
  zondag 14 februari 2016 @ 18:45:05 #56
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159916295
*O* Twix weer thuis.
En ik verwaarloos jullie allemaal veel harder dan Malteser. Dus sorry hoeft niet hoor Malteser!!!
  zondag 14 februari 2016 @ 18:46:01 #57
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159916314
Wat fijn dat Twix thuis is. Verwaarloos ons maar lekker hoor Malteser, Twix heeft zijn lieve mama nodig! :*
pi_159916434
Och gos, twixje weer thuis. O+ Wat is nou uiteindelijk de diagnose? Dat heb ik geloof ik gemist. Lekker veel knuffelen iig, dat hebben jullie allemaal wel verdiend. O+

Hier wordt nog steeds nauwelijks geslapen overdag. Want stel je voor dat er nét iets FANTASTISCH GEWELDIGS gebeurt als jij slaapt. Dat zul je namelijk altijd zien.
En ze doet het er nog prima op ook. God, dat was bij L wel anders.
pi_159916516
Spring, dan moet ik hier aan denken :)

zondag 14 februari 2016 @ 19:10:16 #61
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159916810
Hoeveel slaapt R overdag, spring? L slaapt eigenlijk al vanaf hij 10 weken oud is zo'n 2 uur per dag. Soms totaal maar 1,5 uur, soms ineens wel 3 uur. Slapen overdag is zó overrated, mij lukt het zelf ook nooit.
pi_159916833
Fijn dat Twix weer thuis is Malteser! *O* Verwaarloos ons gerust hoor, je ventje is toch veel belangrijker dan een forum!
pi_159916845
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:10 schreef Mariposas het volgende:
Hoeveel slaapt R overdag, spring? L slaapt eigenlijk al vanaf hij 10 weken oud is zo'n 2 uur per dag. Soms totaal maar 1,5 uur, soms ineens wel 3 uur. Slapen overdag is zó overrated, mij lukt het zelf ook nooit.
Momenteel twee keer een kwartier ongeveer. Voorheen sliep ze juist heel veel en lang.
pi_159916910
Fijn dat Twix thuis is Malteser, lekker knuffelen!

M slaapt ook niet veel, hoewel vandaag ineens wel een dik uur rond de middag en later op de middag ook nog dik anderhalf uur. Maar vaak blijft het thuis bij 2x 45-60 minuten.

Mariposas:
pi_159916948
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Fijn dat Twix thuis is Malteser, lekker knuffelen!

M slaapt ook niet veel, hoewel vandaag ineens wel een dik uur rond de middag en later op de middag ook nog dik anderhalf uur. Maar vaak blijft het thuis bij 2x 45-60 minuten.

Mariposas:
[ afbeelding ]
Zo dan O+ :Y)
pi_159917187
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:17 schreef ingee het volgende:
Het begint bijna altijd met de voortanden, dus een drupje op het tandvlees vooraan kan je altijd proberen. Bij R deed ik het alleen als ze lastig in slaap kwam.
Thanks voor de tip! Net een beetje geprobeerd en ze vond het maar raar, maar ze was wel gelijk stil daarna. Onder de douche zat ze vervolgens zo hard op haar hand te knagen dat je het hoorde piepen door de wrijving :X

De buikgriep heb ik dus echt definitief afgeschreven nu haha.

Twix weer thuis *G* Groot gelijk dat je even op je uk focust Malteser

Lekker IMA! :Y)
pi_159917243
Fijn dat Twix weer thuis is! :)
pi_159917306
Twix weer thuis O+
pi_159917495
ThuisTwix :) !!!
pi_159917729
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:10 schreef Mariposas het volgende:
hier ook zoiets. Laatst sliep hij 1.5 uur aan een stuk, wat vond ik dat heerlijk. Eindelijk eens tijd om wat te doen.

Lees, op de bank zitten niets doen, want hij wordt toch zo weer wakker... |:( :') .

Het vervelende is dat hij wel heel chagarijnig wordt als hij moe is, dus het zou zo fijn voor hem zijn om te slapen. En voor mij...
pi_159917886
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 18:53 schreef -Spring het volgende:
Och gos, twixje weer thuis. O+ Wat is nou uiteindelijk de diagnose? Dat heb ik geloof ik gemist. Lekker veel knuffelen iig, dat hebben jullie allemaal wel verdiend. O+
....
Eerste keer RS virus, tweede keer benauwd door luchtweginfectie en de laatste keer uitgedroogd doordat hij vanwege de benauwdheid niet meer kon drinken.
Dankjewel!
pi_159918359
Fijn dat Twix weer thuis is Maltheser

Nu heb ik honger door het taartje van IMA.

Ludann, is zo'n achteruitkijkspiegel misschien een idee?

Die mijlpaalkaarten liggen hier ook in de kast. Ik vergeet het ook.

Mies kruipt *O*
  zondag 14 februari 2016 @ 21:05:19 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159920218
Wat goed, Missladybug!

Ik ben op zoek naar een campingbedje. Heeft iemand nog tips qua merken en waar je op moet letten?
pi_159920343
Twix weer thuis *O* Super! Wat sneu dat hij alles zo achter elkaar had. En wat de rest al zegt, Twix is het belangrijkst he ;) (ook belangrijker dan huishouden, het is hier altijd een bende als Q ziek is..)

Kruipende Mies *O*

Taartje ziet er lekker uit IMA!!

Klinkt voor mij ook als tandjes Cassandra. Q had dat in vlagen voor die tandjes eindelijk doorkwamen, alsof hij last had elke keer dat ze een millimeter dichterbij kwamen. Nu lijkt het weer zo, veel knagen en soms naar z'n mond grijpen.

Nog een :* voor iedereen waarvan de man een tijd(je) weg is!
pi_159920532
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:05 schreef Mariposas het volgende:
Wat goed, Missladybug!

Ik ben op zoek naar een campingbedje. Heeft iemand nog tips qua merken en waar je op moet letten?
Geen idee, maar ook wel benieuwd!

Ga je op stap?
pi_159920669
IMA, door jouw foto's heb ik gister een collage gemaakt van vijf maanden milestonekaarten O+ Ik maak ze trouw want mijn inner OCD wil dat. Alleen die van leeftijd want verder nog niks gebruikt :D Oh ja, toch wel, die van lachen.

Twix thuis, hoera!!! Idd gewoon lekker veel knuffelen en je tijd niet verdoen hier hoor Malteser :*

mariposas, de kleur. Je kijkt er vaaaak tegenaan :+ Nee sorry, geen tips. Alleen dat we er een simpel Ikea matrasje bij hebben gekocht en die altijd erin leggen. Van de campingbedfabrikant mocht dat niet geloof ik maar YOLO.

Verder kroop er iemand, sliep er iemand niet goed en ook iemand juist wel. Ik ben goed bijgelezen zien jullie :+
pi_159920787
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 19:45 schreef Malteser het volgende:

[..]

Eerste keer RS virus, tweede keer benauwd door luchtweginfectie en de laatste keer uitgedroogd doordat hij vanwege de benauwdheid niet meer kon drinken.
Dankjewel!
Djeez, wat een opstapeling. Ik hoop dat nu echt alles achter de rug is. :*

Zo. Ons Piep slaapt. (N noemt r Piep omdat ze piept zodra ik uit zicht verdwijn.)

Wij hebben echt een drakenpit op de wereld gezet. :o Als díe iets in dr kop heeft, berg je dan maar. Dat wordt nog wat. :X
pi_159920962
Geen idee Mariposas, Q slaapt als hij bij m'n ouders is in een campingbedje wat ik bij de kringloop heb gehaald :P . Wat ik zo zie, werken ze allemaal zo'n beetje hetzelfde, vraag me af of er veel verschil is. Hangt denk ik vooral af van het matrasje wat je erin doet.

Hier is het nog afwachten tot de antibiotica gaat werken. In de ochtend gaat het even goed en eet hij wat, dan begint de huilerigheid en het hangen. Dan is het "mamma :'( " en grijpt hij zich stevig aan je vast als je hem optilt. Sneu, maar ook aandoenlijk, voelt toch fijn dat hij zich veilig en fijn bij je voelt als hij zich slecht voelt.. Dan is het in je armen liggen met een flesje en speentje erna en dan zakt ie zomaar in slaap. Gisteren was het daarna weer even goed, vandaag moest ie toch een zetpil hebben voor hij zijn goede, vrolijke uren S middags had. Gisteravond begon het dan weer met warm aanvoelen, huilen en een zetpil. Nu slaapt ie, al voelde ie al ietsje warm. Eens zien of hij zo nog wakker wordt of het als lange slaap ziet (waar ik nog ergens een keer antibiotica in moet frotten)

Vraag me af of Q beseft wat hij soms zegt. Hij zegt vaak "die" af en toe "ja" en heel soms "dit". Meeste is "deuj" maar geen idee wat dat moet voorstellen :') . Gistermiddag, tussen de koortmomenten door, kroop ie in de gang. Er lag een speeltje en dat nam hij al tijgerend mee "Hey, wat heb jij daar Q?" "Dit!" Even later zag ik ineens dat hij met de drinkbak van de kat liep te zwaaien.. Gelukkig was hij niet nat, zette hem gauw op z'n kont in de box en ging dweilen. "Mamma moet het even droogmaken he, want je hebt het bakje omgegooid" "ja!" :D :')
Keek tijdens het dweilen af en toe even achterom naar de box. Meneer zat rustig in de box toe te kijken. Tot ik me omdraaide en me ineens rotschrok! M'n kind die zich echt niet wil optrekken, wat doe je!

SPOILER
pi_159921196
Jups, dat wordt een gevalletje box omlaag.
  zondag 14 februari 2016 @ 21:34:54 #81
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159921235
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Geen idee, maar ook wel benieuwd!

Ga je op stap?
Nou, nog niet echt concrete plannen, maar het zou zo maar eens kunnen voorkomen. Bij onze ouders staat wel een campingbedje, en op nog wel wat adresjes ook, dus het zal niet echt vaak voorkomen dat we het gaan gebruiken. L kan binnenkort echt niet meer in de reiswieg van de Joolz helaas, dat was wel zo makkelijk.
pi_159921242
N. begint hier nu met "mama". Ik weet niet zeker of ze echt mij bedoelt, maar ze kijkt wel steeds mijn kant op als ze het zegt. En als ik haar loskoppel als ze nog honger heeft, klinkt het verontwaardigd "mem"!
  zondag 14 februari 2016 @ 21:39:56 #83
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159921397
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:20 schreef Mineola het volgende:

mariposas, de kleur. Je kijkt er vaaaak tegenaan :+ Nee sorry, geen tips. Alleen dat we er een simpel Ikea matrasje bij hebben gekocht en die altijd erin leggen. Van de campingbedfabrikant mocht dat niet geloof ik maar YOLO.
Ja die matrasjes lijken me niet comfortabel, maar om nou met een heel matras te gaan slepen... :@ Ik zit nog steeds in backpacker-modus.
pi_159921462
Twix is weer thuis, hoera! Richt je maar lekker op je ventje hoor Malteser, wij zijn hier ook nog wel als het bij jou weer wat rustiger is. :*

Mies kruipt! *O*

Q. ook al aan het optrekken. :o *O*

En IMA, pass eens zo'n taartje. :9
pi_159921625
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nou, nog niet echt concrete plannen, maar het zou zo maar eens kunnen voorkomen. Bij onze ouders staat wel een campingbedje, en op nog wel wat adresjes ook, dus het zal niet echt vaak voorkomen dat we het gaan gebruiken. L kan binnenkort echt niet meer in de reiswieg van de Joolz helaas, dat was wel zo makkelijk.
En zo'n tentje?

Ik heb er naar gekeken voor de vakantie. Las wat wisselende verhalen, maar het klinkt ook wel erg makkelijk. Aan de andere kant lijkt een campingbedje me ook nog wel praktisch als mobiele box op een camping.
pi_159921690
Ohhh wat heeft Q een heeerrrrrlijk smoeltje.

Over het campingbedje, neem geen prenatalbedje. Die krijg je nog met geen vijf man opgezet.
Koelstrabedjes zijn wel fijn!
pi_159921692
Kruipende Mies!!

Twix is weer thuis *O*

Optrekkende Q!! Inderdaad spulletjes omlaag! Wat een mooi koppie :)

Campingbedje: Wij hebben een Deryan tentje. Ideaal! Voor dagtripjes/1 nacht nemen we alleen het matrasje mee, voor langer dan dat (vakantie van 3 weken) nemen we ook de Aerosleep mee, want het matrasje zweet wel heel erg (of Sjaak zweet heel erg, het ademt in ieder geval voor geen meter).
  zondag 14 februari 2016 @ 21:51:46 #88
409579 LuDann
All the way
pi_159921703
Twix weer thuis! *G* Wat fijn. O+

Missladybug: zo'n spiegeltje hebben we wel maar in het donker op de snelweg zie je gewoon niks. Kruipmies! *O*

Q. aan het optrekken, dat wordt alles bijstellen en veilige maken! Veel beterschap aan hem.

Mariposas, mijn schoonouders hebben een campingbedje maar ik vind het matras nogal zacht. Ik zou dus in ieder geval wel even kijken naar hoe dat matrasje is wat erbij zit.

Saskia, zegt ze dat echt al? :o Wat tof! Wolk kan zowel klinkers als medeklinkers maken maar meer dan random geluiden komt er niet uit. Het zijn soms wel bestaande woorden maar dat is puur toeval zeg maar. Dingen die ze regelmatig laat horen zijn: 'uh' 'die' 'hedde' 'hudduh' en 'dadada'. Edit oh en 'wawawawaWAWAWAWA!' :')
pi_159921867
Nouja, ik weet niet of ze echt mij bedoelt, maar de klankcombo mama is wel nieuw in het repertoire.
  zondag 14 februari 2016 @ 21:57:54 #90
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159921930
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

En zo'n tentje?

Ik heb er naar gekeken voor de vakantie. Las wat wisselende verhalen, maar het klinkt ook wel erg makkelijk. Aan de andere kant lijkt een campingbedje me ook nog wel praktisch als mobiele box op een camping.
Lijkt me op zich wel handig, maar L rolt altijd z'n hele bedje door, en Ik vraag me Af hoe ademend de wanden zijn. En is het wel stevig genoeg voor een rollende baby. Ik zie hem er nog niet in slapen.
pi_159921938
Qua geluiden produceert M mama- papa- baba-achtige dingen en veel pff pffrrt, maar ik geloof echt niet dat ze daar iets mee bedoeld. Ze doet wel heel vaak een P-geluid als ze de poes ziet. Maar dat kan toch helemaal nog niet bewust zijn? :?
  zondag 14 februari 2016 @ 21:59:10 #92
409579 LuDann
All the way
pi_159921969
Wie weet, zou wel leuk zijn Sas! Ik kan niet wachten tot het praten begint, lijkt me zo tof. O+ We zijn nu al een tijdje bezig met babygebaren en heb de indruk dat ze sommige gebaren die we veel gebruiken wel herkent. Zoals het gebaar voor slapen of drinken.
pi_159922076
Oh dat is ook wel handig Lu! Echt communiceren lijkt me echt zo tof :)

Heeft iemand trouwens ervaring met babyzindelijkheidscommunicatie? Vrienden van ons doen het en hun zoon van 11 maanden gaat dus gewoon op het potje ... !
pi_159922338
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja die matrasjes lijken me niet comfortabel, maar om nou met een heel matras te gaan slepen... :@ Ik zit nog steeds in backpacker-modus.
Ik heb er één bij het bedje gekocht, dat is een opvouwbare (in 3 delen) in een tasje. Heel dik is 'ie niet, maar ach, tis een campingbedje en het ligt een stuk comfortabeler dan het standaardding in het bedje.

Deze: http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=301&merk=2953

Het bedje van hetzelfde merk (Q-sleep heet 'ie geloof ik) is verder prima. Leuke prijs en 't zit goed in elkaar.
pi_159922416
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:39 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Zó van rugzak naar een stationcar, in anderhalf keer knipperen, gotta love it O+ Je neemt toch al alles mee bij een dagje/nachtje weg, dus dat matrasje kon dan ook nog wel mee. Deryan is meer backpackproof ja. Bij oudste hebben we de kans gemist daarmee, pakten uiteindelijk toch gemakshalve altijd het bedje, maar nieuwe baby nieuwe kansen, dus ik probeer het nog een keer nu. *O*

Dus. Ervaren gebruikers, maken jullie nog een bedje op in de deryan? Hoe dan? Of kind gewoon op dat slaapzakachtige dekentje en klaar? En los een dekentje erover heen dan? Of niks? Baby beweegt nl amper in bed en ligt altijd onder een deken. Dus alleen een slaapzak voelt nogal kaal dan.
pi_159922483
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:12 schreef Mineola het volgende:

[..]

Zó van rugzak naar een stationcar, in anderhalf keer knipperen, gotta love it O+ Je neemt toch al alles mee bij een dagje/nachtje weg, dus dat matrasje kon dan ook nog wel mee. Deryan is meer backpackproof ja. Bij oudste hebben we de kans gemist daarmee, pakten uiteindelijk toch gemakshalve altijd het bedje, maar nieuwe baby nieuwe kansen, dus ik probeer het nog een keer nu. *O*

Dus. Ervaren gebruikers, maken jullie nog een bedje op in de deryan? Hoe dan? Of kind gewoon op dat slaapzakachtige dekentje en klaar? En los een dekentje erover heen dan? Of niks? Baby beweegt nl amper in bed en ligt altijd onder een deken. Dus alleen een slaapzak voelt nogal kaal dan.
Wij maken het bedje wel op, hoeslakentje om de matras. Sjaak in een slaapzak en daarna een laken over hem heen (want die wil hij altijd vasthouden als hij zijn duim in zijn mond doet O+ ). Dat was het. Eventueel nog dekens indien nodig.
pi_159922535
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 21:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Lijkt me op zich wel handig, maar L rolt altijd z'n hele bedje door, en Ik vraag me Af hoe ademend de wanden zijn. En is het wel stevig genoeg voor een rollende baby. Ik zie hem er nog niet in slapen.
Wij hebben ook die Deryan, erg fijn ding vooral omdat hij klein en relatief licht is. Je zet 'm zo op en klapt 'm ook zo weer in. O. rolt pas één kant op en ook dat nog weinig, dus op rolbestendigheid heb ik hem nog niet getest. De wanden zijn overigens van dat open muggengaas zoals je ook in iglo-tentjes ziet, ademt dus erg goed. Het matrasje is zo'n zelf inflatable ding dat je onder in een apart vak schuift dus die kan niet omgegooid worden. O. slaapt erin in zijn slaapzak.

Qua gewone bedjes kwam de Qute als beste uit de test van de consumentenbond (ik weet alleen niet of dat overall de beste was, of de beste qua prijs/kwaliteit). Volgens mij is dat het huismerk van de babydump.
pi_159922574
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb er één bij het bedje gekocht, dat is een opvouwbare (in 3 delen) in een tasje. Heel dik is 'ie niet, maar ach, tis een campingbedje en het ligt een stuk comfortabeler dan het standaardding in het bedje.

Deze: http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=301&merk=2953

Het bedje van hetzelfde merk (Q-sleep heet 'ie geloof ik) is verder prima. Leuke prijs en 't zit goed in elkaar.
Ik vond dat een enorm pakket destijds en behoorlijk duur ook (geen 20 euro iig) dus vandaar dat wij gewoon een simpel ikea matras kochten voor max 20 euro. Nu ik het weer zie vind ik het best een optie!

Dat standaardding vond ik iig echt geen optie, dat is maar een halve cm dik of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 14-02-2016 22:33:27 ]
pi_159922736
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Wij maken het bedje wel op, hoeslakentje om de matras. Sjaak in een slaapzak en daarna een laken over hem heen (want die wil hij altijd vasthouden als hij zijn duim in zijn mond doet O+ ). Dat was het. Eventueel nog dekens indien nodig.
Maar dat matrasje schuif je in de onze ergens in? Heb ik een andere versie dan?

Ik bedenk me nu dat ik hem ook wel op de deken kan leggen en de deken dan over hem heen kan slaan, dan kan hij die ook niet over zichzelf heen trekken.
pi_159923157
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik bedenk me nu dat ik hem ook wel op de deken kan leggen en de deken dan over hem heen kan slaan, dan kan hij die ook niet over zichzelf heen trekken.
Ik vond die gleuf ook pas bij de derde keer gebruiken omdat ik me afvroeg waar die rits voor was :')
pi_159923450
Ik zat even te kijken of de Hema alweer nieuwe rompers had, degene die laatst in de winkel lagen vond ik niet leuk, hebben ze gewoon een romper speciaal voor mij gemaakt!

Alleen jammer dat het wit is, maar desondanks eentje die er wel moet komen :D
pi_159923490
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

Oh euhm... Ik heb wel een oudere versie. Zal de volgende keer eens op zoek naar die gleuf :)
pi_159923788
Q, wat een bos haar! :o Die box mag wel eens omlaag ja. :)

En optrek-N. *O*

Mijn dame wil nieslapenie! :(
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door ingee op 14-02-2016 22:57:40 ]
  zondag 14 februari 2016 @ 22:49:34 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159923836
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:39 schreef FlyingFish het volgende:
Ik zat even te kijken of de Hema alweer nieuwe rompers had, degene die laatst in de winkel lagen vond ik niet leuk, hebben ze gewoon een romper speciaal voor mij gemaakt!

[ afbeelding ]

Alleen jammer dat het wit is, maar desondanks eentje die er wel moet komen :D
Leuk!
Dat was alleen zo'n faal tijdens m'n zwangerschap. Bergen rompers met leuke printjes gekocht, blijk ik in de praktijk alleen van effen witte of grijze overslag- of stretchrompers te houden.
  zondag 14 februari 2016 @ 23:01:13 #105
409579 LuDann
All the way
pi_159924247
Ha FF, das nog eens een tof rompertje. :D Ik haal ook dingen met wolken erop in huis. :') O+

Inge, wat schattig. Lopen in de slaapzak. O+
pi_159924388
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:01 schreef LuDann het volgende:
Ha FF, das nog eens een tof rompertje. :D Ik haal ook dingen met wolken erop in huis. :') O+

Inge, wat schattig. Lopen in de slaapzak. O+
+1 met R'sjes :D
pi_159924774
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2016 22:49 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Leuk!
Dat was alleen zo'n faal tijdens m'n zwangerschap. Bergen rompers met leuke printjes gekocht, blijk ik in de praktijk alleen van effen witte of grijze overslag- of stretchrompers te houden.
Ik hou van kleurtjes O+ En dan bij voorkeur met streepjes en biesjes van een andere kleur. Vrijwel alle kleding waar O uit is gegroeid is naar mn schoonzusje gegaan, ik heb in totaal een stuk of vijf dingetjes achter gehouden voor nummer twee omdat ik daarbij niet het risico wilde lopen dat ik ze niet meer terug zou krijgen, waaronder 2 rompers die ik heel erg leuk vond. Ik heb geen enkele 'kale' romper.
pi_159924827
Q. heeft ook al zo'n lekkere bos haar! Mijn man keek in een flits mee en dacht dat hij S. zag door het haar :D

Eh... Tuitbekers? Rietjesbekers? Wat is handig/nodig en welk merk? Er is zoveel op de markt dat ik het niet meer weet!
pi_159924901
Ik heb voor J een rietjesbeker van Hema gekocht.
pi_159925148
Rietjesbeker is erg schimmelgevoelig. R snapt ze allemaal niet dus we houden het bij open bekers met veel hulp en hydrofielen.
pi_159925928
:') Slaapt je baby, heb je twee krolse katten in het land bij de slaapkamer...
pi_159928409
Tuitbeker schijnt niet goed te zijn voor de mondmotoriek. Maar wat er dan niet goed is, weet ik niet.
Wij hebben een rietjesbeker van Hema en eentje van Prenatal.
pi_159928417
Wij hebben een rietjesbeker van tommietippie. Eh. Dat schrijf je anders geloof ik.
pi_159928618
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 23:35 schreef ingee het volgende:
Rietjesbeker is erg schimmelgevoelig. R snapt ze allemaal niet dus we houden het bij open bekers met veel hulp en hydrofielen.
Hij kan in de vaatwasser. Dat rietje kun je eruit trekken aan de onderkant van de dop en dan is het rietje nog in twee delen te splitsen.

(Het kostte mij twee bekers voor ik dit doorhad. :D)

Verder hadden we een Avent beker met deksel (waarvan de grote meteen door had hoe je die kon laten lekken) en een soort flesachtige beker met oren en zachte tuit van Nuby. Die heette iets als Flip 'n go of zo.

Tot zover mijn constructieve bijdrage :D
pi_159928972
Die nuby tuitbeker met zachte tuit hebben we bij allebei hier gebruikt. Is wel een fijne :Y mondmotoriek lijkt me nog prima in orde. ;) In ieder geval met praten :+ Rietjesbeker hadden we ook, ging ook goed. Meestal ging die mee 'on the road'
pi_159929012
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 07:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Hij kan in de vaatwasser. Dat rietje kun je eruit trekken aan de onderkant van de dop en dan is het rietje nog in twee delen te splitsen.

(Het kostte mij twee bekers voor ik dit doorhad. :D)

Verder hadden we een Avent beker met deksel (waarvan de grote meteen door had hoe je die kon laten lekken) en een soort flesachtige beker met oren en zachte tuit van Nuby. Die heette iets als Flip 'n go of zo.

Tot zover mijn constructieve bijdrage :D
De nuby Flip it hangt een beetje tussen riet en tuitbeker in volgens mij. Het is geen dun rietje maar ook geen tuit zoals gewone tuitbekers
pi_159929136
Wij bieden N. al af en toe een rietjesbeker aan, ook al staat er op de verpakking 'vanaf 1 jaar'. As we speak zit ze ermee op het IKEA tafelblad te rammen, maar af en toe krijgt ze iets binnen en dan zie je dat koppie echt zo --> :? :o :D gaan. _O-

Verder oefenen we met een open beker, maar dat gaat de laatste tijd een stuk minder goed. Eerst dronk ze daar best veel uit, maar nu laat ze het uit haar mond lopen, water of thee maakt niet uit..

Faal van de dag :'( :Vannacht om 2 uur dacht ik poep te ruiken, maar na even gesnuffeld te hebben twijfelde ik. Ik draaide me nog even om omdat ik dacht dat N. zich wel zou melden als ze echt een poepluier had, maar toen we vanochtend om half 8 wakker werden zat er inderdaad poep en waren haar hele billetjes rood. :'(
  maandag 15 februari 2016 @ 09:06:53 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159929167
Vanaf wanneer en waarom zou je met water beginnen aan te bieden?
God, ik vind die transitie van borstvoeding naar iets anders dan dat maar ingewikkeld. :')

Oeps, selvaria! Nouja, had ze maar moeten huilen hoor. :P
pi_159929175
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 09:02 schreef Selvaria het volgende:
Wij bieden N. al af en toe een rietjesbeker aan, ook al staat er op de verpakking 'vanaf 1 jaar'. As we speak zit ze ermee op het IKEA tafelblad te rammen, maar af en toe krijgt ze iets binnen en dan zie je dat koppie echt zo --> :? :o :D gaan. _O-

Verder oefenen we met een open beker, maar dat gaat de laatste tijd een stuk minder goed. Eerst dronk ze daar best veel uit, maar nu laat ze het uit haar mond lopen, water of thee maakt niet uit..

Faal van de dag :'( :Vannacht om 2 uur dacht ik poep te ruiken, maar na even gesnuffeld te hebben twijfelde ik. Ik draaide me nog even om omdat ik dacht dat N. zich wel zou melden als ze echt een poepluier had, maar toen we vanochtend om half 8 wakker werden zat er inderdaad poep en waren haar hele billetjes rood. :'(
+1 op dat laatste, gebeurde me laatst ook...

Ik heb een tuitbeker van Blokker gekocht, maar kan er nog niet echt mee oefenen... N. krijgt gewoon nog BV, en ik kan haar moeilijk thee of water geven alleen om te oefenen toch? Vanaf wanneer deden jullie dat?
pi_159929227
Water aanbieden in geval van volledig bv zou ik niet doen, tenzij om vast te oefenen met drinken uit een open beker (kan ook met gekolfde melk natuurlijk). Als je kv geeft mogen ze steeds minder, N. krijgt nu:

Tussen 6 en 9 (afhankelijk van wanneer wakker :+ ): bv
Tussen 7 en 10 (afhankelijk van werk of niet :+ ): een boterham + water / thee
Rond half 12: 120cc kv
Rond die fles: 1 stuk fruit
Tussen 1 en 3 (afhankelijk van slaapjes, werk of niet :+ ): een boterham + water / thee
Rond half 5: 120cc kv
Tussen half 6 en half 7: Avondeten + water
Rond bedtijd (lees: alles tussen 8 en 11 :+ ): bv + 120 cc kv (verdeeld over twee momenten, maar wel altijd dicht op elkaar)
's Nachts soms nog een keer bv

Moeilijk zeg, die schema's als je alles op verzoek doet. :')
pi_159930232
Wanneer begin je eigenlijk met een tuit/rietjesbeker? Ik ben echt een noob!

Zo'n tentje lijkt me trouwens wel heel handig. Ik ga ook maar eens kijken voor zoiets.

Over praten: als M echt iets niet wil, is het pfffrt en boos kijken. Sinds kort zit er ook bah bah in haar repertoire. Die vind ik erg leuk, zeker als ik de luier ga verschonen en ze dat roept. Ze begint ook echt een beetje te brabbelen tegen mij O+ Onder douche gaat ze nog steeds heel hoog gillen (ieeeehaaaaahieeeeehieeeh).

Ohhh en R in d'r slaapzakje O+ Je bijna dreumes Ingee! :o

Hier trouwens tegen alle verwachtingen in nog een goede nacht gehad, ondanks de pijn die M gisteren had. Dentinox leek dus toch zijn werk te doen (werkt dat altijd zo snel?)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 15 februari 2016 @ 10:45:16 #122
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159930338
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:38 schreef kazy het volgende:

Hier trouwens tegen alle verwachtingen in nog een goede nacht gehad, ondanks de pijn die M gisteren had. Dentinox leek dus toch zijn werk te doen (werkt dat altijd zo snel?)
als tandjesleed de oorzaak is wel. Het verdooft terplekke waardoor de pijn meteen afzakt. smeer het maar eens op je eigen tong :P
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  maandag 15 februari 2016 @ 10:48:07 #123
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159930394
Tuitbeker, ik heb er al eentje klaar staan voor F, want pinguin, die was niet te weerstaan O+ (https://www.kruidvat.nl/avent-tuitbeker-pinguin/p/3255470). Staat op vanaf 6 maanden, maar ik denk niet dat F dat volgende week al snapt.

Oudste had idd zo'n flip n go, en een nuby rietjesbeker. Duurde toen wel even voordat ie snapte hoe t werkte. Rietje heeft ie geleerd door m uit een pakje drinken te laten drinken, en er even zelf in te knijpen, zodat er wat in zn mond kwam. Dat was de trigger om aan t rietje te gaan zuigen, daarvoor snapte ie dus niet dat ie dat moest doen (beker op zn kop houden werkt niet namelijk ;)). Toen was ie wel al ruim een jaar trouwens.

Wij hebben ook zo'n tentje. Op zich wel fijn, alleen in de zomer wel erg warm. Regelmatig een drijfnat kind er uit gehaald na middagslaapje op de camping. J heeft ook een tijdje gehad dat ie hard ging huilen als de rits dicht ging, was ook niet praktisch }:|
pi_159930614
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 08:47 schreef Estrys het volgende:

[..]

De nuby Flip it hangt een beetje tussen riet en tuitbeker in volgens mij. Het is geen dun rietje maar ook geen tuit zoals gewone tuitbekers
Oh dan is het een andere, die Nuby van ons heeft geen rietje. Even opgezocht; hij heet blijkbaar gewoon Nuby antilekbeker.

Deze is het. Vanaf zes maanden zegt Nuby.

pi_159930659
Tuitbeker gebruikt ik zelden. Frits drinkt vaak uit zijn Munchkin beker, uit een open beker of uit mijn Dopper. Rietjesbeker snapt hij nog, maar misschien komt dat nog?
pi_159930715
quote:
0s.gif Op zondag 14 februari 2016 15:45 schreef Cassandra87 het volgende:

Herkenbaar, ook Willem is heel het weekend chagrijnig geweest! Bij mij ook meer dan bij Man. Ik werd er heel verdrietig van. Zondagmiddag was hij gelukkig ook heel boos op Opa :') . Gelukkig heb we het weekend goed kunnen afsluiten, gisteravond waren we weer vriendjes en ook vanmorgen werd hij weer vrolijk wakker. Ik houd het er maar op dat hij heeft gereageerd op mijn griep.

Hoe is het met G.? Is ie weer een beetje vrolijk? Ik hoop het voor je.
pi_159931909
Mijn baby heeft een nieuw stemgeluid uitgevonden. Heel erg hoog, zeurderig. Nu zit hij constant te piepen.... -O-
pi_159932198
Die van mij heeft ontdekt dat je ook liggend op de commode kan spuitpoepen. }:|
En dan vervolgens heel blij liggen lachen. Jaja }:| :')
pi_159932406
oh my god, en nog erger: nachtelijke spuitpoep, volgens mij kan M. het niet meer herinneren :+

SPOILER
pi_159932475
Zelf-in-slaap-vallen score vandaag: 2/2. *O* Gisteren ook al alle slaapjes behalve toen ze 's avonds naar bed ging. Wat een tijd krijg je dan ineens weer als je niet steeds handjes vast hoeft te houden en spenen terug hoeft te stoppen. :D

Spuitpoep komt niet meer [oke, nauwelijks dan :D ] voor sinds we met vaste voeding zijn begonnen gelukkig, daarvoor trouwens ook nauwelijks hoor. Nu vind ik zo'n drie keer op een dag hele bescheiden wat vastere poepjes in N.'s luier. :Y)

Wat een dropje Bloes! Dat kuifje! Heb je dat gestyled of is het natuurlijk? Hoe dan ook: O+

Al dat haar van die pasgeborenen, die van mij is 9 maanden en heeft net 3 centimeter pluis op haar hoofd. :')
  maandag 15 februari 2016 @ 12:38:54 #131
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159932666
Ohhhhhh wat een cutie O+ O+
pi_159932796
Haha, Selvaria, Ketel is ook nog nagenoeg kaal hoor. Het beginnen nu net wat bescheiden plukjes te worden.

Wat een droppie, Bloes. O+

Ketel zit lekker te kletsen met zijn stofzuigende papa. Vandaag is hij alweer 8 maanden, stop de tijd!

SPOILER
pi_159933896
Wat een leuke foto's!!!! O+ O+

Mag ik ook?
Papa's werk is erg interessant
SPOILER
Deze blik krijgen we trouwens steeds vaker te zien. Zo kijkt ie sowieso naar alles wat blinkt, naar zijn handen en voetjes, naar iemand die rare bekken trekt enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door Adrian4 op 15-02-2016 13:31:40 ]
pi_159938118
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 10:45 schreef DJMO het volgende:

[..]

als tandjesleed de oorzaak is wel. Het verdooft terplekke waardoor de pijn meteen afzakt. smeer het maar eens op je eigen tong :P
:o Ik had het op mijn vinger gedaan en uitgesmeerd, terwijl zij mijn vingers aflikte. Kind had dus waarschijnlijk ook een verdoofde tong :@ :')
  maandag 15 februari 2016 @ 16:39:33 #135
360012 Shopaholic1984
pi_159938808
Ik heb jullie behoorlijk verwaarloosd de laatste tijd. Sorry :*

Vandaag controle gehad in het ziekenhuis. Meiden doen het goed. 11 maanden vaccinatie zit er ook in.
Vanmorgen hebben ze thuis de synagis spuiten tegen het RS virus gehad. De allebei 4 prikken rijker vandaag. Zijn we er wel in 1x vanaf. We mogen kiezen of we op controle blijven bij onze eigen artsen of dat we naar de prematuren poli gaan, maar dan krijgen we een andere neonatoloog. Waarschijnlijk zullen we bij onze eigen artsen blijven. Die kennen ze nu al goed. De arts gaf zelf ook aan dat het anders zo jammer is dat zij ze niet meer zien.
Stats onder spoiler.

SPOILER
pi_159938867
Check die curves! :9 Wat doen je meisjes het toch super Shop!

Hoe lang moeten ze eigenlijk onder controle blijven? En is dat standaard bij premature kindjes? /nieuwsgierig :P
pi_159939507
Inderdaad mooie curves, Shop! Wat hebben ze een inhaalslag gemaakt!

Wanneer stopt de haaruitval? Ik word zo stapelgek van die haren overal, het jeukt zo ontzettend..
  maandag 15 februari 2016 @ 17:12:23 #138
360012 Shopaholic1984
pi_159939664
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 16:41 schreef Selvaria het volgende:
Check die curves! :9 Wat doen je meisjes het toch super Shop!

Hoe lang moeten ze eigenlijk onder controle blijven? En is dat standaard bij premature kindjes? /nieuwsgierig :P
Tot 4 jaar blijven ze geloof ik onder controle. Volgens mij is het standaard als ze voor de 32 weken geboren zijn. Maar precies weet ik het ook niet. Want ook al zijn ze na de 32 weken geboren, zijn er toch baby's die ook onder controle blijven. Maar hoe lang dat is, geen idee.
pi_159940088
Wauw shop _O_ wat doen ze het goed zeg! Verder zag ik nog hele leuke foto's voorbij komen O+. en FF die romper :D.

Pf onze dochter deed het zo goed van de week, maar vannacht was het bal.. huilen, zure oprispingen. Arm kind. Heb tot 3 uur met haar in de woonkamer gezeten en om half 5 sliepen we eindelijk.. tot half 9. Moehoe :O.
pi_159941174
Wat geweldig Shop! Je dametjes. O+

Ik zag hele lieve foto's. Keteltje, een biertappend beertje (sorry, ik ben de naam kwijt), spuitpoeplacher. *;

L. sliep vanavond beter dan in weken. 2 keer wakker. Ik begin zowaar weer een idee te krijgen wat het inhoudt om energie te hebben. Respect voor de mamma's die alleen maar eindeloze gebroken nachten hebben.

L. heeft één heel scherp tandje. Daarmee probeert ze overal hapjes te nemen. Uit mijn wang. Uit mijn vingers. Uit mijn neus. En L.'s fijne motoriek is ook prima. Ze kan heel goed de pincetkneep in het puntje van je tepel doen. :Y Knap kind. O+
pi_159941202
Mooie curves Shop!

Zo. Eerste werkdag na m'n verlof zit er weer op. Heerlijk O+.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159943398
quote:
14s.gif Op maandag 15 februari 2016 18:09 schreef Kuukske het volgende:
Mooie curves Shop!

Zo. Eerste werkdag na m'n verlof zit er weer op. Heerlijk O+.
Ik mag zaterdag weer werken. Bleegh
pi_159943703
Ze doen 't goed shop! :)
Wat een leuke foto's allemaal weer! Daar ga je toch van rammelen 😇!
Ik ben ka-pot, vanmiddag met vriend de zolder opgeruimd en alle te kleine kleertjes van T. Gewassen. Die kunnen van de week op de foto voor de verkoop!
Alleen nog een schoenenkastje vinden maar mijn smaak en dan zijn we vrij ver baby 2 klaar! Goed voor de hormonen :)
  maandag 15 februari 2016 @ 19:38:23 #144
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159943885
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 17:06 schreef Jagärtrut het volgende:
Inderdaad mooie curves, Shop! Wat hebben ze een inhaalslag gemaakt!

Wanneer stopt de haaruitval? Ik word zo stapelgek van die haren overal, het jeukt zo ontzettend..
Het begint hier nu een beetje af te nemen. Ik weet eigenlijk niet meer precies hoe het pre zwangerschap was. Ik was veel te snel gewend aan geen haaruitval.

Leuk ggirl, toch een meisje?
pi_159944520
Haaruitval: ik word zo gek van het haaruitval en alle klitten dat ik serieus overweeg er 15cm af te laten knippen. Dat maakt het uitvallen natuurlijk niet minder maar hopelijk wel makkelijk doorkambaar.

Ggirl: kleren verkopen? Is er een meisje onderweg?

Kuukske: alweer aan het werk. Jee, wat gaat dat snel! Fijn dat het leuk was!

En nu ben ik zeef....
  maandag 15 februari 2016 @ 20:14:25 #146
360012 Shopaholic1984
pi_159945186
Een meisje, Ggirl? Wat leuk!

Zusjevan, hopelijk blijft het maar bij 1 zo'n rotnacht en slaapt ze vannacht weer goed.

Kuukske weer aan het werk. Ik ook weer sinds een week. Valt tegen na 1 jaar.

Haaruitval, wordt hier geloof ik nu wat minder. Kon af en toe hele cavia's uit het doucheputje trekken....
pi_159945285
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2016 19:55 schreef Malteser het volgende:

Ggirl: kleren verkopen? Is er een meisje onderweg?
Ja, eerste keer twijfelde ze nog bij de geslachtsbepaling dus mochten we nog 'n keertje terugkomen. En toen was er geen twijfel meer mogelijk!

Vriend heeft er al dagen goede zin van, hij is dadelijk de eerste met 'n meisje! (Broer & zus hebben beide 2 jongens)

Die haaruitval, verschrikkelijk! Nu staat er van dat schapendons op m'n voorhoofd, brr! Voordeel is wel dat T. Bij trekken meestal toch al losse haren in de handen heeft..
pi_159946562
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2016 20:17 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ja, eerste keer twijfelde ze nog bij de geslachtsbepaling dus mochten we nog 'n keertje terugkomen. En toen was er geen twijfel meer mogelijk!

Vriend heeft er al dagen goede zin van, hij is dadelijk de eerste met 'n meisje! (Broer & zus hebben beide 2 jongens)

Die haaruitval, verschrikkelijk! Nu staat er van dat schapendons op m'n voorhoofd, brr! Voordeel is wel dat T. Bij trekken meestal toch al losse haren in de handen heeft..
Een meisje *O*
pi_159949752
Een meisje voor Ggirl! *O*

Goede groei-dames voor shop! *O*

En verder zeef, sorry :')

Ik moet morgen weer aan 't werk. Zo geen zin in ;( . Hopelijk valt het mee als ik eenmaal bezig ben..
pi_159950271
Wat leuk Ggirl, een meisje op komst! :).

Werken mnoh ik heb nog 4 weken. Enerzijds best zin weer, anderzijds wil ik de zorg niet overdragen aan een ander. Ik wil alles zelf doen, daarom wil ik bv ook geen poets. Stomme eigenschap ik weet het :'). Succes morgen sillie!
  maandag 15 februari 2016 @ 22:39:21 #151
409579 LuDann
All the way
pi_159951009
Sterkte met de mensen die weer aan het werk zijn of moeten. Tis even wennen, zeker als je lang thuis bent geweest.

Ggirl, een meisje, die zijn leuk hoor! ;)

Ik ging Wolk net voeden en schrok me rot: bloed in haar bedje. Ze heeft een bloedneus gehad. Volgens dokter Google komt dat wel eens voor, verder geen reden tot paniek. Maar ik schrok me wel het apezuur natuurlijk.
pi_159954768
Ik kan me wel voorstellen dat je daarvan schrikt LuDann! Vreemd moment/plek ook voor een bloedneus.

GGirl, wat leuk een meid erbij! Kan je een compleet nieuwe garderobe uit gaan zoeken *O* ik heb een hekel aan winkelen/kleren kopen (ja, die vrouwen bestaan ook...), maar kinderkleding koop ik graag!

Succes voor alle nieuwe werkers! Ik keek er rond de 6 weken naar uit, bij de 9/10 weken niet meer en toen ik uiteindelijk in week 11 aan de slag ging vond ik het heerlijk! En het meest geniet ik nog van het half uurtje dat ik op dinsdag na m'n werk helemaal alleen thuis ben. Alleen jammer dat ik dan nog wel moet kolven.
pi_159955520
Werk ze, voor wie bijna weer mag beginnen! Ik vind werken heerlijk, maar het geregel en gestress eromheen niet.

Dat is schrikken, LuDann! Was dit de eerste keer?

Leuk Ggirl, een koningskoppel :)

Haaruitval duurde bij mij tot 9 maanden, nu heb ik nog wel veel korte haren, erg charmant...

Lunapuella, Adrian en bloes85, leuke foto's!

Shopaholic, wauw, wat doen je meiden het lekker! Daar kun je trots op zijn!

J drinkt bij de eetmomenten een paar slokjes water om te oefenen. Meestal uit een glas, maar ook uit een rietjesbeker omdat me dat handig lijkt als we ergens op bezoek zijn.

J was vandaag bij oma en opa omdat ik cursus had, maar volgens mij is hij behoorlijk overprikkeld. Hij sliep in de MC op weg naar huis en ook nog even toen we hem in de gang zetten. Eten, weer slapen om 20.30u. Ging prima tot 23.15u en sinds toen loop ik met hem rond. Niks is goed. Hij is heel moe, maar geeft zich niet over aan de slaap. En ik ging vroeg naar bed omdat ik nog steeds niet lekker ben... gelukkig pas woensdag weer werken.
pi_159958231
Vervelend van die bloedneus, LuDann. Is dat iets ergs voor baby's? Ik zou daar namelijk niet zo van schrikken, denk ik. :@

Bij M. zijn we met 6 maanden begonnen met hele kleine slokjes water uit IKEA kinderservies:

Zo schattig die kleine dikke knuistjes rond zo'n glaasje. O+

Met 9/10 maanden dronk ze met een rietje. Met S. gaan we het ook zo doen.

Oii Hupje, hebben jullie nog een beetje kunnen slapen? c_/
pi_159958491
LuDann, dat is even schrikken. Maar 'gelukkig' maar een bloedneus.

Hupje, wat zwaar! Hebben jullie nog geslapen?

Limone, hoe gaat het in je enige eentje samen met de kinderen?
  dinsdag 16 februari 2016 @ 10:52:48 #156
409579 LuDann
All the way
pi_159958903
Was de eerste keer ja, en ik geloof niet dat het erg is verder maar ik had geen bloed verwacht in haar bedje. In het donker was het gewoon een vlek in haar bedje en ik had kots verwacht. Ik dacht dan ook eerst dat ze bloed had overgegeven en vooral die gedachte vond ik eng. Das niet zo vreemd toch?

Buh Hupje, ik hoop dat hij en jij snel na jullie post toch sliepen.

Ik ben echt niet zo goed met dat eten van Wolk hoor. Net weer een stukje brood gegeven maar ik word er zelf een beetje misselijk van. Kleffe smeerboel maakt ze ervan, kokhalzen alles. Bah. :')
pi_159958960
Een meisje voor Ggirl *O*

Mooie stats voor de tweeling! Shop je bent inmiddels weer aan het werk toch? Hoe bevalt het na zo'n lange tijd thuis?

Sillie succes met je eerste werkdag :*

LuDann: ik zou daar ook van geschrokken zijn, een bedje met bloed! Gelukkig dat het verder niks ernstigs lijkt te zijn.

Hier is het snotfestijn weer begonnen bij de uk en ik doe gezellig mee. De poepluiers zijn ook nog steeds volop aanwezig (spinaziegroen zijn ze inmiddels :Y) ). Verder is mn moeder van de trap gekukeld en heeft een gebroken voet, dus zijn we aan het puzzelen hoe we de woensdagen (haar oppasdag) gaan opvangen. We zijn weer lekker zoet dus! :P Waarschijnlijk gaat mijn vader nu oppassen en moet ik tijdelijk een werkdag ruilen.
pi_159959208
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 10:52 schreef LuDann het volgende:
Was de eerste keer ja, en ik geloof niet dat het erg is verder maar ik had geen bloed verwacht in haar bedje. In het donker was het gewoon een vlek in haar bedje en ik had kots verwacht. Ik dacht dan ook eerst dat ze bloed had overgegeven en vooral die gedachte vond ik eng. Das niet zo vreemd toch?

Buh Hupje, ik hoop dat hij en jij snel na jullie post toch sliepen.

Ik ben echt niet zo goed met dat eten van Wolk hoor. Net weer een stukje brood gegeven maar ik word er zelf een beetje misselijk van. Kleffe smeerboel maakt ze ervan, kokhalzen alles. Bah. :')
Ik zeg nergens dat het vreemd is, toch?

Malteser, lief da je het vraagt! Ik vind het best pittig. We hebben gister een aftelkalender gemaakt en dat is voornamelijk voor mij. :P De eerste nacht was drama. S. deed zoals hij altijd doet, maar M. wilde vooral heel dicht tegen mij aan slapen. We lagen met zn drieën op 90 cm. :') En natuurlijk komt er juist dan water uit het gootsteenkastje en heb ik een bloedende moedervlek (opengekrabd door een kind, maar toch. Bloedende moedervlekken: ik word er een peu nerveux van) :X Vannacht ging prima en dan zie ik het meteen beter zitten, maar wat zal ik blij zijn als hij weer thuis is.
Hoe is het met Twixie?

[ Bericht 8% gewijzigd door Limone op 16-02-2016 11:22:34 ]
pi_159960358
Bloedneuzen zorgen hier ook nog regelmatig voor schrik hoor :Y
pi_159961513
zo.. tweede borstontsteking en griepje overwonnen.. blegh!

ik heb bijgelezen, maar ben eigenlijk alles weer vergeten muv dat twix weer thuis is O+
Schudden voor gebruik
pi_159961744
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 11:06 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het vreemd is, toch?

Malteser, lief da je het vraagt! Ik vind het best pittig. We hebben gister een aftelkalender gemaakt en dat is voornamelijk voor mij. :P De eerste nacht was drama. S. deed zoals hij altijd doet, maar M. wilde vooral heel dicht tegen mij aan slapen. We lagen met zn drieën op 90 cm. :') En natuurlijk komt er juist dan water uit het gootsteenkastje en heb ik een bloedende moedervlek (opengekrabd door een kind, maar toch. Bloedende moedervlekken: ik word er een peu nerveux van) :X Vannacht ging prima en dan zie ik het meteen beter zitten, maar wat zal ik blij zijn als hij weer thuis is.
Hoe is het met Twixie?
Het is ook pittig, in je eentje met twee kindjes. Fijn dat vannacht beter ging! Ik was vorige week alleen en vond dat, icm kind in het ziekenhuis, al pittig. En dan heb ik er maar eentje.
Bloedende moedervlek zou ik ook nerveus van worden. Maar ik sta onder de moedervlekken en ben daar dus nogal alert op en zulks. Wanneer is man weer thuis?

Twix gaat de goede kant op! Drinkt iedere dag wat meer en sliep vannacht weer in zijn eigen bed, mijn kleine held. Dat laatste hoefde hij van mij niet maar hij viel heerlijk in slaap zonder huilen dus hij voelt zich er veilig denk ik.
Hij komt nu wel voor een nachtvoeding, dat is even wennen na 4 maanden doorslapen. Maar ik klaag niet want hij heeft de voeding nodig en slaapt direct weer verder.
Hij is gewogen vanmorgen: 6480 gram. Hij is weer aan het aankomen ipv afvallen *G*!
pi_159962201
wat klinkt dat fijn, malteser. En een kind in het ziekenhuis is natuurlijk pittig!

Boh, ik wou dat m'n kind eens normaal sliep. Gisternacht 2 uur geslapen. Vannacht 3 uur. Ik trek op dit moment het drama van overdag niet slapen maar slecht. Beuh, ik wou dat m'n moeder in de buurt woonde...
pi_159962760
Pf Lu ik zou daar ook van schrikken!

Limone pittig hoor zo met twee kleintjes! Hopelijk vliegen de dagen voorbij :).

Stippel bah bah borstontsteking is geen pretje, fijn dat je er vanaf bent.

Wat fijn dat twix het zo goed doet malteser O+ wat een opluchting moet dat zijn.

Jagar aii.. Kan je niet even lekker met je mannetje samen op de bank of in bed gaan liggen? Bij mama slapen werkt misschien wel en dan kan jij ook even bijtanken. Sterkte :*.

Ik ga mini even wegen bij het CB, ben benieuwd :).
pi_159962771
Wat een fijn bericht over Twix, Malteser! *O*

Heftig Jagär. Is er helemaal niemand waarop je even terug zou kunnen vallen? :*

N. sliep vannacht van 20.30-21.30 en van 22.00-08.00 met een voeding om 04.30, best goed dus! *O*
pi_159963286
Jagar wat rot... is een weekje naar NL geen optie voor jullie twee? Slaapt T misschien beter als jullie samen slapen overdag? Dat was hier wel zo. 20 min als hij alleen in bed lag, zo 2,5 uur als hij tegen mij aan kon liggen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159963300
Malteser, fijn zeg!!! *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159963398
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 13:35 schreef Phaidra het volgende:
Jagar wat rot... is een weekje naar NL geen optie voor jullie twee? Slaapt T misschien beter als jullie samen slapen overdag? Dat was hier wel zo. 20 min als hij alleen in bed lag, zo 2,5 uur als hij tegen mij aan kon liggen.
we zijn net terug uit NL. en een week bij m'n ouders trek ik ook niet zo goed...

Ik heb hem net in slaap gevoed. Dat werkt wel, maar dat wil ik eigenlijk ook niet altijd doen...
pi_159963725
Twix weer aan t groeien, fijn!

Oef, griep en borstontsteking voor stippel, gelukkig voel je je weer beter!

T. Verminkte zich net met een soepstengel, de klungel! Flinke streep over z'n gezicht! En oppasopa voelde zich zo schuldig dat hij me er om belde. De 'ach pap het zal nog wel erger worden' was gelukkig genoeg om een overstuur bejaarde gerust te stellen 😊 (Soms zijn 't net kinderen he...)
  dinsdag 16 februari 2016 @ 14:03:50 #169
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159963821
4 maanden doorslapen! Wat een luxe! 4 maanden geleden hadden wij een paar doorslaapnachten, sindsdien niet meer. Vannacht weer 4 voedingen. :Z waarbij meneer vooral komt om lekker te sabbelen, ik trek dat gesabbel zoooo slecht 's-nachts.

Jagar wat een pittige nachten! Is hij gewoon klaarwakker in de nacht ofzo?
pi_159964349
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 12:32 schreef Malteser het volgende:

[..]

Het is ook pittig, in je eentje met twee kindjes. Fijn dat vannacht beter ging! Ik was vorige week alleen en vond dat, icm kind in het ziekenhuis, al pittig. En dan heb ik er maar eentje.
Bloedende moedervlek zou ik ook nerveus van worden. Maar ik sta onder de moedervlekken en ben daar dus nogal alert op en zulks. Wanneer is man weer thuis?

Twix gaat de goede kant op! Drinkt iedere dag wat meer en sliep vannacht weer in zijn eigen bed, mijn kleine held. Dat laatste hoefde hij van mij niet maar hij viel heerlijk in slaap zonder huilen dus hij voelt zich er veilig denk ik.
Hij komt nu wel voor een nachtvoeding, dat is even wennen na 4 maanden doorslapen. Maar ik klaag niet want hij heeft de voeding nodig en slaapt direct weer verder.
Hij is gewogen vanmorgen: 6480 gram. Hij is weer aan het aankomen ipv afvallen *G*!
Wat goed van Twix! Wat moet dat zwaar zijn geweest alleen met een kind in het ziekenhuis. Wat ik het lastigste vind van het alleen zijn is, is dat je niet even snel kan sparren met je partner.

Wij moeten nog drie nachtjes slapen en dan is hij al weer terug. O+

Tjee Jagär, zulke nachten.. :{ Sterkte :*
pi_159964429
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:03 schreef Mariposas het volgende:
4 maanden doorslapen! Wat een luxe! 4 maanden geleden hadden wij een paar doorslaapnachten, sindsdien niet meer. Vannacht weer 4 voedingen. :Z waarbij meneer vooral komt om lekker te sabbelen, ik trek dat gesabbel zoooo slecht 's-nachts.

Nee, hij slaapt eigenlijk redelijk. Ik ben een erg slechte slaper. Vannacht heb ik van 11 tot 1 geslapen (lag al om half 10 in bed). Daarna kon ik niet in slaap komen, en sliep ik uiteindelijk nog van 6 tot 7. T heb ik om 1, om 3.30 en om 5.30 gevoed, en om 5.15 had hij een dikke poepluier waardoor ik alles moest uittrekken.

Het is niet zijn schuld, het is mijn schuld. Bijna nog frustrerender...
  dinsdag 16 februari 2016 @ 15:06:19 #172
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159964867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 14:44 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee, hij slaapt eigenlijk redelijk. Ik ben een erg slechte slaper. Vannacht heb ik van 11 tot 1 geslapen (lag al om half 10 in bed). Daarna kon ik niet in slaap komen, en sliep ik uiteindelijk nog van 6 tot 7. T heb ik om 1, om 3.30 en om 5.30 gevoed, en om 5.15 had hij een dikke poepluier waardoor ik alles moest uittrekken.

Het is niet zijn schuld, het is mijn schuld. Bijna nog frustrerender...
Oh vandaar, ik vond het al wel erg weinig slaap voor hem.
Helaas kan melatonine niet samen met borstvoeding, anders zou ik je dat adviseren. Maar je zou eens moeten kijken naar slaap oefeningen. Pm DaD anders, die had geloof ik hetzelfde probleem en ik las laatst in het dreumestopic ook iets over oefeningen.
pi_159966659
quote:

Nou maar 4x is ook vaak snachts :o. Zou je dat niet kunnen verzetten op de een of andere manier, zodat ie snachts niet meer zoveel komt? Bv savonds uurtje bij je leggen ofzo?

Onze mini is weer goed gegroeid, 460 gr in 2 weken. Ze kruipt naar de -2 lijn ipv -2,5 lijn :o *O*. En met prematuur correctie zit ze bijna op het gemiddelde :).
SPOILER
pi_159966950
Wat fijn dat het steeds beter gaat met Twix! O+

Jagar, wat rot. :*

Je kleine meisje doet het goed hetzusjevan! *O*

Herkenbaar Mari, gefrustreerd raken van het sabbelen. Ik heb zo geen geduld voor gezellig kwebbelen 's nachts, hoe lief ze ook is. En dan daarna eindeloos sabbelen inderdaad (goed, ik vind het al snel eindeloos, normaal drinkt ze 5 minuten en is ze klaar, dus als ze 10 minuten ligt te aaien ben ik er al snel klaar mee).

L. komt op het moment standaard 4x keer 's nachts. Eergister was het maar 2 keer en dat was hemels. Overigens ook na maanden van maar 1 nachtvoeding, dus ik moet toegeven dat het me vies tegenvalt. Overigens komt ze overdag net zo vaak. Ik gooi het maar op tandjes ofzo en ga er vanuit dat het langer slapen wel weer komt. Hoe ik de komende 4 nachten met mans nachtdienst ga overleven weet ik niet.

Wij hebben er vanochtend een rondje huisarts opzitten. Ontstoken oogleden voor L. en antibioticagel daarvoor, schone oortjes (ligt het slechte slapen dus ook niet daaraan) en een beginnende longontsteking en antibiotica voor moeders.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 16:54:47 #175
360012 Shopaholic1984
pi_159967396
Gelukkig dat het weer de goed riant op gaat met Twix!

Zusjevan, jouw meisje groeit ook goed! Fijn dat er een stijgende lijn in zit.

:* voor de nachten van Jagar.

Kazy, ik ben inderdaad sinds 5 februari weer aan het werk. Het is alsof ik niet ven weggeweest. Alleen 's morgens wel de meiden klaar maken en naar de gastouder brengen. Dat is wel even wennen hoor! En ik zou de instroomgroep gaan draaien, zijn er te weinig aanmeldingen. Dus nu heb ik wel andere taken gekregen, maar ik vind het wel jammer. Liever mijn eigen klasje gehad. Nu mag ik wel binnenkort mijn collega gaan vervangen die met zwangerschapsverlof gaat. Dat is dan 1 dag kleuters. Wel mijn oude klasje van vorig jaar :)
pi_159968806
quote:
...
Dat is ook luxe en dat besef ik me maar al te goed. Dat heb ik hier ook altijd benoemd. En nu hij wel voor een voeding komt, slaapt hij daarna direct verder. Ook al een luxe. Kind drie keer in vier weken in het ziekenhuis was dan weer wat minder luxe. You can't have all the luck.
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:00:35 #177
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159968951
F is met papa naar het consultatiebureau geweest. Mijn zeer gemiddelde baby groeit precies op de middellijnen: 67,5cm, 7000gram. Hij blijkt alleen een vrij groot hoofd te hebben :o Dat verklaart wel waarom alle mutsjes maat 62/68 te klein zijn :+
  dinsdag 16 februari 2016 @ 18:12:28 #178
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159969183
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 17:51 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat is ook luxe en dat besef ik me maar al te goed. Dat heb ik hier ook altijd benoemd. En nu hij wel voor een voeding komt, slaapt hij daarna direct verder. Ook al een luxe. Kind drie keer in vier weken in het ziekenhuis was dan weer wat minder luxe. You can't have all the luck.
Ieder huisje z'n kruisje ;) ik bedoelde het ook niet als leed-vergelijking hoor. :+
pi_159969942
Poe Jagar, wat vervelend dat je mannetje zo slecht slaapt... Sterkte, you can do it! :*

Stippel, borstontsteking, beuh... Weer een beetje opgeknapt?

En een sticker van het CB voor mousemickey, fijn!

Hier gisteren ook bij het CB geweest. Het CB in mijn vorige woonplaats was leuker vond ik. Dit is heel erg open-deuren en oude-stempel CB. Oh, en ik zei toch dat de eerste die nog zou vragen of ie al doorslaapt een hoek voor zijn smoel zou krijgen? :P Nou, heb de vpk maar gespaard.
"Hij slaapt al wel door denk ik he?"
--"Nee. Twee a drie keer 's nachts"
"Oh? Ja, daar moet je dan nog maar even mee doorgaan ben ik bang, want zijn gewicht buigt heel ietsjes af."
NET ALSOF IK DAAR EEN KEUZE IN HEB, T schreeuwt de hele buurt bij elkaar als hij Honger heeft en niet binnen 5 minuten wat te eten krijgt.

Nou, dat vonk stom. Ook typisch is dat ze dan weer totaal niet moeilijk doen over rechtop zitten. Had hier begrepen dat dat superduperslecht is. Maar da's blijkbaar alleen als je ze dwingt. Als ie verder altijd op zijn buik ligt (zo veel mogelijk), dan maakt het volgens haar niet zoveel uit. Nou oké, mooi! (Hij illustreerde het rugligprobleem ook voorbeeldig door driftig spartelend sit ups te doen, en van de inspanning en nijd een golf melk te sproeien :P )

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Sara82 op 16-02-2016 18:48:17 ]
pi_159970171
Oh, en goed nieuws van het Twix-front! En nu doorgaan met aankomen, en klaar met die ziekenhuisbezoeken hoor! Heul nie leuk.

En Zusjevan, dat ziet er ook goed uit! ^O^
  dinsdag 16 februari 2016 @ 19:18:37 #181
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159970821
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 16:25 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Nou maar 4x is ook vaak snachts :o. Zou je dat niet kunnen verzetten op de een of andere manier, zodat ie snachts niet meer zoveel komt? Bv savonds uurtje bij je leggen ofzo?

Onze mini is weer goed gegroeid, 460 gr in 2 weken. Ze kruipt naar de -2 lijn ipv -2,5 lijn :o *O*. En met prematuur correctie zit ze bijna op het gemiddelde :).
SPOILER
Nee helaas. Al van alles geprobeerd. Een grote papfles voor wij naar bed gaan, tussen ons in, in z'n eigen bedje... Het is ook geen honger, het is een dwarse scheet of wat dan ook. Ach, het is een fase (van al 4 maanden :+ ).

Wat een goede stats!

Silliegirl hoe ging je eerste werkdag?
pi_159972715
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee helaas. Al van alles geprobeerd. Een grote papfles voor wij naar bed gaan, tussen ons in, in z'n eigen bedje... Het is ook geen honger, het is een dwarse scheet of wat dan ook. Ach, het is een fase (van al 4 maanden :+ ).

Wat een goede stats!

mamahonger :X

Ik snap het hier soms ook niet, dat hij alweer honger kan hebbne. Overdag kan hij rustig 4 uur tussen voedingen laten, maar 's nachts is 2 uur soms al veel. En ik krijg hem op geen andere manier stil dan dan tiet er in. Dan drinkt hij 2 minuten, sabbelt nog een paar minuten en snurkt weer verder. Ondertussen ben ik dan vaak klaar wakker...
pi_159972755
Wat een mooierd is jouw T, sara!
pi_159973093
Fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Twix, Malteser! ^O^ Hopelijk zet dit nu door en komt je mannetje er snel weer helemaal bovenop! :*

Poeh, hoop (regelmatig) slechte nachten zo te lezen.. :o respect hoor dames! Ja, ik weet dat er weinig andere opties zijn dan het ermee te doen, maar toch! :*

Mooie stats all around, da's altijd goed nieuws! *G*

Wat een leukerd heb je, Sara! O+

Hier is kusjes geven echt helemaal de shit op het moment O+ zelfs alle knuffels krijgen kusjes *smelt*

Vrijdag maar eens kijken hoe de stats van de Minion ervoor staan, ben benieuwd! :)
pi_159974826
Succes de komende nachten alleen, Limone en Jagar! Ik wilde al typen dat T wel hier mag komen logeren, omdat hier toch niet geslapen wordt :D maar dat helpt niet als je zelf niet kunt slapen. Lastig, hoor. Als ik het echt zat ben, voed ik hem best eens in slaap als dat lukt.

Fijn dat Twix de stijgende lijn weer oppakt!

Shopaholic, hoeveel dagen werk je?

Kris, zorg goed voor jullie, en beterschap.

Mooie stats, hetzusjevan!

J zit op schoot (de nietslapenniet's zijn weer volop aanwezig) en wil ook graag wat typen: ,0, ucj dfëioi o

Om de positiviteit erin te houden, moet ik van mezelf 's avonds de fijne dingen van de dag doornemen. Dat was vandaag: voor het eerst met J een kort stukje op de fiets, en wandelen in de zon terwijl J sliep in de wagen O+
pi_159975510
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 21:02 schreef Hupje het volgende:
J zit op schoot (de nietslapenniet's zijn weer volop aanwezig) en wil ook graag wat typen: ,0, ucj dfëioi o
Lief hoor J, ook ucj dfëioi voor jou. :*

Het weer was zo heerlijk vandaag, ben lekker met Ketel in de Tula boodschappen gaan doen. O+ Het is zo'n lekker ventje, kijkt zijn ogen uit (vooral naar bomen, die zijn de bom! :D ) en lacht naar iedereen. O+

En vanavond at hij twee stukken zoete aardappel weg. Had ik al O+ gezegd?
pi_159976671
Ik red het niet meer om bij te lezen op de dagen dat ik weer werk.
Werk is weer als vanouds en werd meteen gespamd met allerlei vragen :P Toch wel fijn om weer terug te zijn.

Ik las in elk geval wel dat Twix weer wat beter drinkt. Gelukkig Malteser, fijn!

En Sara, ik weet niet in hoeverre rechtop verkeerd is, de mijne wil juist (op box / boxkleed na) niet liggen, maar altijd rechtop of in zithouding.
pi_159977932
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2016 19:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wat een goede stats!

Lief dat je 't vraagt. Het was nogal pittig, eigenlijk. Qua werk, maar ook qua W. missen. Ik heb echt staan huilen toen ik 'm wegbracht vanochtend.
SPOILER
Gelukkig ging met W alles ok, hij heeft keurig 3x 100 ml uit de fles gedronken, braaf zn slaapjes gedaan en veel gelachen. Ik heb geprobeerd om 'm extra aan te leggen om te kijken of 'ie wilde inhalen, maar dat hoefde niet geloof ik. Hij dronk toen ik thuiskwam om 17:00, hoefde niet om 19:00, wilde toen weer om 20:15 en toen weer om 21:00, maar hij dronk altijd al vaker 's avonds. Ik heb 'm net slapend in zn bedje gestopt.
Kolven op 't werk ging ook wel goed denk; 3x gekolfd met een totaal opbrengst van 450 ml.

Ik zie verder een goede groeibaby voor zusjevan! *O*

En ook goed Twix nieuws! Fijn dat hij opknapt Malteser. *O*

Verder een :* voor de slapeloze nacht-mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door silliegirl op 16-02-2016 22:15:10 (Verkeerde smiley ) ]
pi_159979054
*O* voor beter drinkende Twix!

Verder *O* voor alle goede berichten, O+ voor alle foto's en :* waar nodig en voor de slechte nachten.

Qua nachten gaat het hier de laatste tijd beter. Ook nu ie ziek is, met paracetamol slaapt ie best goed. Gister was ie wel wat vaker wakker, met als hoogtepunt kruisend wakker om 2 uur. Was ontroostbaar, speentje en fles werden weggemept, grijpen naar z'n mind (maar Dentinox deed niks), heftig over z'n gezichtje wrijven en aan z'n oren zitten. Liep eventjes kort heen en weer om te kijken of het hielp, maar hij gilde echt, vreemd hoog gilletje, met overslaande stem. Gilde het duidelijk uit van de pijn, pff wat trek ik dat slecht zeg ;( Zetpil gegeven, terwijl hij zo bleef piepen en pappa's troostende handen van z'n hoofdje sloeg. Meh.. Gelukkig viel ie na een paar min huilen op schoot in slaap. Werd nog een paar keer huilend wakker, maar liet zich toen gelukkig snel troosten.
Nu voor morgen afspraak bij HA.

Vandaag de eerste dag zonder zetpil, maar nog steeds zit ie regelmatig aan z'n oren en huilt soms even. Door de kuur heeft ie diarree, vaak waterdun. Ruik het niet, waardoor ik het vaak niet gelijk doorheb. Helaas reageren z'n billetjes er erg op. Na z'n middagslaap dacht ik dat ie niet gepoept had, maar niet gecheckt. Eerst wat eten gegeven, om te zorgen dat hij niet (weer?) afvalt. Hij moest erna erg huilen, keek even en hij bleek toch gepoept te hebben, waarschijnlijk al even daarvoor. Kon me wel voor m'n kop slaan dat ik niet gekeken heb, z'n hele billen waren weer vuurrood en deed al pijn als ik ernaar keek.. Weer die pure pijngils toen ik hem schoonmaakte ;( . Gelukkig gaat spelen op z'n buik dan wel. Na even bijkomen tijgert ie gewoon weer vrolijk rond, gaat steeds vaker op z'n knieën zitten en klom op de openstaande deur van de vaatwasser :P Gelukkig blijft ie vrolijk!

Maargoed, ik ben wel klaar met die pijn en ziekzijn.. Wil dat ie zich weer helemaal goed voelt!

/ ziekzijn verhaal
pi_159979858
Ach gevalletje wat sneu!
Tip van Flip met schoonmaken van de billen: nat washandje gebruiken. De billendoekjes kunnen prikken.

Beterschap!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159980830
Sara wat een leukerd! O+ en nouja beter slapen van de spuitjes dan er ziek van zijn. :).

Mari pff 4 maanden al zo. Damn. Hoop dat die faaaaase snel over gaat.

Hmm sillie is even wennen en al helemaal als alles anders is als je terugkomt, da's dubbel schakelen. Niet fijn. Wel fijn dat W het zo goed gedaan heeft though! En een goede kolfopbrengst! Yay! Komt goed :).

Gevalletje wat sneu ;(. Hopelijk kan de HA hulp bieden morgen.

Dames, ik hoop toch op een goede nacht voor iedereen :*.
pi_159982434
Arme Q! Hopelijk gaat het snel beter, Gevalletje. Die nachtelijke krijspartijen zijn killing. (Ik post dit niet voor niets nu, zucht)

Silliegirl, had niemand je dat verteld tijdens je verlof? Bezuinigingen zijn altijd zuur. Fijn dat W het goed had. Het went, hoor, het wegbrengen. Komt goed.

Klinkt als een goede start na je verlof, Jantina.

Wat beschrijf je dat lief, lunapuella O+
pi_159984357
Wat klinkt dat sneu Gevalletje. ;( Nogmaals beterschap. :*

Zuur zeg Sillie. Vreemd ook dat je dat nu pas hoort eigenlijk. Wat betreft het wegbrengen van W.: hopelijk went het snel en blijft hij goed zijn flesjes leegdrinken. :)

Sara, wat een schatje! O+ Wat betreft rechtop zitten: als ze zelf nog niet sterk genoeg in hun ruggetje zijn is dat niet zo goed toch? Ik heb me er verder niet zo in verdiept, N. is vanaf het begin al een klimgeitje dat koste wat kost de mamaberg Moet beklimmen, dus plat knuffelen was er al snel niet meer bij. :')

Nacht hier was oké, maar wel flink minder dan we gewend waren de afgelopen twee weken of zo. Twee nachtvoedingen i.p.v. 0 of 1, dus dat viel wel even tegen.

's Nachts weer een keer haar luier verschoond en sudocrem gesmeerd omdat ze echt blaren op haar billetjes heeft. ;( Gelukkig lijkt ze er verder weinig last van te hebben aangezien ze alleen maar op haar buik speelt.
pi_159984459
Morning! :W

Ach gossie, kleine N. met blaren. :{ Ik hoop dat ze snel wegtrekken. Klimgeitje dat de mammaberg beklimt klinkt herkenbaar!

Gevalletje, beterschap voor je kleine man. Ik hoop dat hij zich snel beter voelt. :*

Sillie en Jantina weer aan de slag. Het wegbrengen en halen went snel vind ik. Ik ben het alleen nooit leuk gaan vinden. :P

Verder ben ik alles kwijt. Ik stond ook ineens op m'n werk en weet niet precies meer hoe ik hier met de auto ben gekomen. Ja, op de automatische piloot, maar volgens mij is dat niet echt heel veilig. :{

L. heel 3x 1,5 uur geslapen vannacht. Daartussen heeft ze liggen keten en gillen en kletsen. Het argument dat mamma wel wilde slapen maakte geen indruk. Om 5 uur was ze er helemaal klaar mee. Verder is ze hartstikke vrolijk en lief en vermaakt ze zichzelf prima. O+ Alles moet ontdekt worden. Ik vind dat zo leuk om te zien.
pi_159985173
oh bah, krisvc. Sterkte. En voorzichtig terug rijden straks!

En leuk is dat ontdekken he, dat vind ik ook...
pi_159985570
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 08:56 schreef Selvaria het volgende:

Zuur zeg Sillie. Vreemd ook dat je dat nu pas hoort eigenlijk. Wat betreft het wegbrengen van W.: hopelijk went het snel en blijft hij goed zijn flesjes leegdrinken. :)

Ze wilden mij onbezorgd van mn verlof laten genieten, dus dat is ergens ook wel weer ok. Het was alleen gisteren nogal veel, ineens.

Los daarvan twijfelde ik toch al of ik niet liever 24 uur wilde gaan werken ipv 24 de ene week en 32 de andere. Dit is voor mij verder prima zo. 'T is alleen even aanpoten om alle inhoudelijke wijzigingen weer op te pakken.

Ik kan zo met W. naar de huisarts want heel zijn koppie zit onder de vuurrode uitslag. Ik denk dat het met de berg die hij ook heeft samenhangt; maar toch maar even laten checken, ziet er zo akelig uit.

En stiekem maak ik me nu onwijs zorgen want ik had als baby ook erg eczeem en later heel erg astmatisch (dat hangt samen) en dat wil ik zo niet voor mijn mannetje :'(

[ Bericht 19% gewijzigd door silliegirl op 17-02-2016 10:21:40 ]
pi_159985649
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ze wilden mij onbezorgd van mn verlof laten genieten, dus dat is ergens ook wel weer ok. Het was alleen gisteren nogal veel, ineens.

Los daarvan twijfelde ik toch al of ik niet liever 24 uur wilde gaan werken ipv 24 de ene week en 32 de andere. Dit is voor mij verder prima zo. 'T is alleen even aanpoten om alle inhoudelijke wijzigingen weer op te pakken.

Ik kan zo met W. naar de huisarts want heel zijn koppie zit onder de vuurrode uitslag. Ik denk dat het met de berg die hij ook heeft samenhangt; maar toch maar even laten checken, ziet er zo akelig uit.

En stiekem maak ik me nu onwijs zorgen want ik had als baby ook erg eczeem en later heel erg astmatisch (dat hangt samen) en dat wil ik zo niet voor mijn mannetje :'(
Waar werk jij? In G bij wat rijmt op 'als het heel erg is'?
pi_159985794
Aaah, wat sneu van haar kontje Selvaria... Gelukkig dat ze er niet zoveel last van lijkt te hebben.

Jantina, fijn dat je eerste werkdag meeviel. En Sillie is er ook weer doorheen. Nou, prima dan, die 24 uur, toch?

Aaah, en ook al een zere kont voor Q, plus ziekjes... Beterschap!

SPOILER
pi_159985851
Sara
SPOILER
pi_159986007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:30 schreef Sara82 het volgende:
Aaah, wat sneu van haar kontje Selvaria... Gelukkig dat ze er niet zoveel last van lijkt te hebben.

Jantina, fijn dat je eerste werkdag meeviel. En Sillie is er ook weer doorheen. Nou, prima dan, die 24 uur, toch?

SPOILER
SPOILER
pi_159986030
Sara
SPOILER
pi_159986063
SPOILER
Ik ga straks voor het eerst zelf met O 'ver weg' zonder auto wat doen! Als hij wakker is gaan we met z'n tweeën naar de dierentuin!

En we zijn overgestapt op het zitje van de kinderwagen. O lag praktisch klem in de bak, dus die is gelijk naar m'n schoonmoeders zolder verhuisd. Hij gaat zo ook in de kinderwagen (is nog best een eind lopen voor en na de randstadrail) en dan in de dierentuin in de draagzak, want steeds eruit halen is daar niet zo praktisch.
pi_159986130
Sara: ik sluit me aan bij Estrys en Selvaria!

Kris: raar is dat he als je helemaal niks meer weet van een autorit (of fietsrit). Wel voorzichtig naar huis straks

:* voor alle zieken en slechte nachten.

Hier gaan de nachten nog steeds prima. Ik zit alleen steeds in dubio als ik M 's nachts hoor kuchen of kletsen. Ze is dan overduidelijk wakker, maar huilt niet. Baby's worden toch sowieso een paar keer wakker 's nachts? :@ Nu ben ik er een paar keer niet uit gegaan en dan slaapt ze uiteindelijk gewoon verder, maar dan voel ik me toch weer soort van schuldig, terwijl er verder niks aan de hand is :')
pi_159986511
:* voor de zieke kindjes met oorpijn, rode snoetjes, hoesteproest, kapotte billen en andere narigheden!

Kris, kijk je goed uit?!

Sara, als het financieel kan, go for it!

Hier een blije Twix die helaas weer minder drinkt, doordat hij veel slijm heeft en benauwd blijft. Maar keep on smiling is zijn levensmotto. Dus dat doe ik ook en ik blijf regelmatig wat aanbieden.
Gisteravond wortel laten proeven, hij ging HEEL HARD huilen en kokhalzen maar was wel nieuwsgierig. Kleine held O+.
pi_159986542
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:50 schreef kazy het volgende:
Sara: ik sluit me aan bij Estrys en Selvaria!

Kris: raar is dat he als je helemaal niks meer weet van een autorit (of fietsrit). Wel voorzichtig naar huis straks

:* voor alle zieken en slechte nachten.

Hier gaan de nachten nog steeds prima. Ik zit alleen steeds in dubio als ik M 's nachts hoor kuchen of kletsen. Ze is dan overduidelijk wakker, maar huilt niet. Baby's worden toch sowieso een paar keer wakker 's nachts? :@ Nu ben ik er een paar keer niet uit gegaan en dan slaapt ze uiteindelijk gewoon verder, maar dan voel ik me toch weer soort van schuldig, terwijl er verder niks aan de hand is :')
Lijkt me geen probleem toch? Als ze je nodig heeft merk je dat wel

Hier slaat de babyfoon pas bij veel geluid aan, wat gerommel hoor ik dus niet eens. Een losse hoest ook niet denk ik, een hoestbui wel.
pi_159986657
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:22 schreef -Spring het volgende:

[..]

Waar werk jij? In G bij wat rijmt op 'als het heel erg is'?
Nee ;) Gelukkig daar niet!
pi_159990010
Ahh wat rot om te lezen dat er zoveel baby's ziek zijn. Veel sterkte!

Sillie fijn dat je een fijne eerste werkdag hebt gehad.

Kris, doe je voorzichtig?

Sara, wat spannend dat je dit overweegt. Ik denk dat het duaal best te doen is!
  woensdag 17 februari 2016 @ 14:08:51 #208
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159990620
Sara, ik zou zeggen: doen! Met een beetje pech/geluk mag je nog minimaal 34 jaar aan het werk... Dus dat kun je maar beter zo leuk mogelijk invullen!
pi_159992053
Crosspost uit het kleertjestopic:

Zij die zweren bij Hema stretch rompers: enkele kleuren zijn nu afgeprijsd naar ¤3,- per stuk.
pi_159992057
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 11:11 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Lijkt me geen probleem toch? Als ze je nodig heeft merk je dat wel

Hier slaat de babyfoon pas bij veel geluid aan, wat gerommel hoor ik dus niet eens. Een losse hoest ook niet denk ik, een hoestbui wel.
Hmm je hebt wel gelijk. De babyfoon staat hier ook zo ingesteld, nu je het zegt.. Bij wat hardere of langere geluiden horen we het pas. Alstie op supergevoelig staat, hoor je echt iedere zucht. Die hoor ik dus 's nachts ook (maar dan zonder babyfoon en ondanks het feit dat ze een kamer verder ligt. En ik van tevoren maar denken dat ik niks zou horen als ze op haar eigen kamer zou liggen :P )
pi_159992158
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 15:14 schreef Malteser het volgende:
Crosspost uit het kleertjestopic:

Zij die zweren bij Hema stretch rompers: enkele kleuren zijn nu afgeprijsd naar ¤3,- per stuk.
Ja, ik heb ook ingeslagen!

Voor wie in de buurt van 078 komt/woont: in de stad zit sinds kort ook een HeMarkt (ofzoiets) met heel veel afgeprijsde rompers, baby/kinderkleertjes, etc. (En gewone andere Hematroepjes.) Soort outlet van de gewone Hema is het.
pi_159993029
Hoi vanaf m'n nieuwe telefoon! Lekkere service wel bij piep-mobile. :')

Eerst kreeg ik mijn telefoon zonder simkaart, de koerier was hem vergeten af te leveren. De snelste optie om toch vandaag nog bereikbaar te zijn was om in de shop een nieuwe simkaart te halen, weer terug te bellen naar de klantenservice en hun mijn simkaart te laten activeren. Nu wilde ik graag vandaag weer bereikbaar zijn dus heb ik alles maar gedaan. Mijn telefoon kan nu echter nog steeds geen verbinding maken met het netwerk, ik weer terugbellen, "ja mevrouw, we kampen de hele dag al met een storing bij nieuwe simkaarten, kan nog wel tot morgenmiddag duren."

Oké, en waarom wordt me dat al na 3 keer bellen verteld? :') |:(

Maar, waar ik wel even *O* voor kwam doen: N. heeft door alles heen geslapen en is alweer allebei de slaapjes zelf in slaap gevallen. *O*

En zo te merken kan ze slaapcycli aan elkaar plakken want een kwartier geleden hoorde ik haar een beetje mopperen en daarna heb ik tot nu niks meer gehoord. :D
pi_159994533
Volgens T ben ik de slechtste moeder van het jaar tot nu toe. we speelden net op het grote bed een spelletje waar ik roep "ik kom je pakken", en met m'n gezicht naar zijn buik toe ga en 'trompetter' op z'n buik. Alleen de 10e keer kwam ik zo snel en maakte ik tegelijk een stom geluid blijkbaar, want hij schrok zich zo rot, dat ik eerst een pruillip kreeg en daarna de hardste huil die ik tot nu toe gehoord heb. Zelfs toen ik hem op pakte probeerde hij uit m'n armen te spartelen, arme jongen.

Wat zullen de buren wel niet denken?
pi_159994776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 10:30 schreef Sara82 het volgende:

SPOILER
SPOILER
pi_159996394
Ik haalde J net op bij het kdv, krijg ik de vraag of hij vaak andere kindjes ziet of alleen daar. Hij had een kindje in de mond gegrepen (en die was daar -uiteraard- niet van gediend). En ik ga me nu schuldig voelen :')
pi_159997946
Poeh, dat schiet lekker op Selvaria. Maar yay voor het zelf in slaap vallen *O*

Arme T :*

Hupje: ach gos, maar het blijven kleine kindjes. J. kan dit nooit expres hebben gedaan. Ik vind het ergens ook wel vreemd dat ze dan gelijk zeggen dat hij zeker nooit ergens anders kindjes ziet.. Alsof hij anders op deze leeftijd wel dat soort dingen zou laten, omdat hij 'weet' dat het niet mag :? Lijkt me stug.

Oh en M. heeft net duidelijk laten blijken dat ze nog altijd hard kan brullen in geval van honger en slaap (incl dikke krokodillentranen). Ik was dr aan het aankleden na het douchen, dus ik kon even niet troosten op die manier die zij wilde. Gelijk brullen als een malle.. (Nouja.. Ik kan dus met een gerust hart blijven liggen als ik 's nachts alleen een kuchje hoor :P )
pi_159998277
Even ego. G is al dagen niet lekker (hoesten) maar vanmiddag had hij al waar verhoging en zojuist was zijn temperatuur 38,2
Hij oogt niet ziek, sterker nog, hij is heel actief aan het spelen. Ik heb hem zonder broekje in zijn slaapzakje gedaan omdat ik bang ben dat hij het anders te warm krijgt. Zijn er nog andere dingen die ik moet doen of waar ik op moet letten? Zetpilletje, of dit alleen als hij echt niet lekker is?
pi_159999197
Ahahaha Jagar, ik zie het helemaal voor me.

Hupje, rare opmerking van het kdv vind ik. Heeft er niet zoveel mee te maken hoe vaak J andere kindjes ziet, zoiets kan altijd gebeuren.

Cassandra, zolang hij lekker vrolijk is en goed eet en slaapt zou ik het even aankijken. Anders pcm inderdaad.
  woensdag 17 februari 2016 @ 20:06:05 #219
360012 Shopaholic1984
pi_159999529
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 18:24 schreef Hupje het volgende:
Ik haalde J net op bij het kdv, krijg ik de vraag of hij vaak andere kindjes ziet of alleen daar. Hij had een kindje in de mond gegrepen (en die was daar -uiteraard- niet van gediend). En ik ga me nu schuldig voelen :')
Voel jezelf niet schuldig. Die 2 van mij steken elkaar soms bijna een oog uit, slaan elkaar soms etc. En die zijn toch zo ongeveer 24/7 samen. Raar dat ze zo'n opmerking maken. Net of baby's als iets bewust doen en weten dat iets niet mag?

Antwoord op je vraag van gisteren, ik werk 3 dagen.
pi_160000658
Als hij verder gewoon blij is Cassandra zou ik hem lekker laten!

En hupje, wat een gek iets van het kdv. Alsof hij het plant!

10 minuten nadat het drama van het laten schrikken over was volgde hier het volgende drama. T had zich in de box zo gewurmd dat hij met z'n bovenbenen tussen de spijlen vast zat, en schrok hier enorm van. Luide gillen ten gevolg. Nu zullen de buren wel helemaal denken dat ik hem vermoord...
pi_160000939
Oh, en nog even spuien. Ik had vanmiddag mijn moeder aan de telefoon, en die stelde de standaard vraag over hoe de nachten gaan. Na mijn antwoord over onze niet zo rooskleurige nachten kwam haar volgende standaard vraag. "Wanneer moeten jullie weer naar de kinderarts"? Want dan moest ik toch echt maar eens met de kinderarts praten over de nachtvoedingen. Misschien heb ik wel genoeg borstvoeding, maar is het niet voedzaam genoeg.... |:( Echt, ik ben blij dat ik me niet zo makkelijk onzeker laat maken, maar dit is al de derde keer dat ze het zo zegt...

Oh, en anders moest ik maar een papfles geven voordat hij gaat slapen. Echt, m'n baby is nog geen 5 maanden....
pi_160002731
Ha Jagär! Ben jij de zus die mijn moeder altijd verborgen heeft gehouden? O+
pi_160002881
Oh en Hup.. wat een gekke opmerking van het KDV. Toch heel normaal gedrag voor kindjes. :{w
pi_160002900
Vreselijk zulke opmerkingen Jagar.
Wat heb je geantwoordt?

Ik voel me een beetje lullig. Tijdens het omkleden was Mies niet echt amused. Veel boze huils. Haar pyjama ging niet helemaal lekker. Eigenlijk gewoon iets te klein. Maar tijdens het dichtmaken werd ze net wat rustiger dus ik heb haar dikke beentjes er een beetje ingefrot :').
Nu voel ik me schuldig dat ik haar in een te kleine pyjama heb gepropt.
Maarja ze is wel gewoon lekker gaan slapen.
pi_160003203
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 20:37 schreef Jagärtrut het volgende:
Oh, en nog even spuien. Ik had vanmiddag mijn moeder aan de telefoon, en die stelde de standaard vraag over hoe de nachten gaan. Na mijn antwoord over onze niet zo rooskleurige nachten kwam haar volgende standaard vraag. "Wanneer moeten jullie weer naar de kinderarts"? Want dan moest ik toch echt maar eens met de kinderarts praten over de nachtvoedingen. Misschien heb ik wel genoeg borstvoeding, maar is het niet voedzaam genoeg.... |:( Echt, ik ben blij dat ik me niet zo makkelijk onzeker laat maken, maar dit is al de derde keer dat ze het zo zegt...

Oh, en anders moest ik maar een papfles geven voordat hij gaat slapen. Echt, m'n baby is nog geen 5 maanden....
Ik kwam dit net tegen. Fijn stukje, ik zou het uitprinten en het aan dr geven. Samen met een artikel over de onzin van niet-voedzame melk van borstvoeding.com.

http://www.me-to-we.nl/op(...)eugdgezondheidszorg/
pi_160003247
Zonde, alle baby's met kapotte billetjes :* vind dat bij de Minion ook altijd zo zielig, soms ligt ze echt met gebalde vuistjes te trillen als we het schoonmaken ;(

Cassandra, zou het inderdaad gewoon even aankijken en verder op je gevoel afgaan :Y Beterschap :*

Hupje, hele vreemde opmerking inderdaad :? onze Minion ziet sowieso 2 dagen per week 2-5 andere kinderen (heel de dag), maar die mept/graait/knijpt er ook op los hoor, ook bij volwassenen trouwens :')
Lijkt me heel normaal verken-gedrag :Y ik probeer 'r wel te leren dat ze zachtjes moet doen, maar voorlopig blijft daar nog weinig van hangen ;)

kazy, heel herkenbaar :Y wij horen onze Minion in het weekend vaak ook kletsen/brabbelen in bed 's ochtends. Maar dat klinkt zo lief en gezellig (en ons bed ligt op zulke momenten uiteraard veel te lekker ;) ) dat we er juist naar gaan liggen luisteren. En het is al meerdere keren gebeurd dat zowel wij als de Minion zelf dan weer in slaap vallen en een uurtje later pas weer wakker worden!
Voelde me in het begin ook schuldig dat we er op zo'n moment niet direct uit gingen, maar dat heb ik inmiddels los gelaten. Van de week ging ik er een keer wel uit om d'r speen terug te geven en liep weer weg en toen was ze het er Echt Niet Mee Eens, maar dat liet ze dan ook duidelijk merken ;)
Wijsheid van een collega (we hadden het hier toevallig van de week nog over): If it ain't broke, don't fix it! ;)

Sara, wat de rest zegt :Y Als je het wilt en het kan; gewoon doen!

Pfff Jagar, fijn ja, zulke opmerkingen :{w

missLB, ook daarvoor geldt: als ze er echt last van heeft, hoor je het wel ;)
Als je erover nadenkt best mooi: van baby's krijg je tenminste niet zo'n typisch vrouwen-antwoord "Nee, er is niks" terwijl er wél iets is :P Baby's zijn tenminste altijd lekker duidelijk ;) net mannen!

SPOILER
pi_160003643
He bah Twist.

Ik kijk Zembla en heb nu ook een knoop in mijn maag :'(
  woensdag 17 februari 2016 @ 21:57:59 #228
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160004055
Ik vind dat toch altijd zo vreemd als andere mensen een mening hebben over het niet doorslapen van je kind. Alsof dat een slechte eigenschap is. En dat na een paar weken je kind toch wel echt op z'n eigen kamer moet slapen. Echt leuk vindt ik het natuurlijk niet dat ik geen nacht kan doorslapen, maar wat kan zo'n ukje er nou aan doen...
pi_160004217
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:46 schreef Estrys het volgende:

Ik kijk Zembla en heb nu ook een knoop in mijn maag :'(
+1
pi_160005125
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 21:57 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind dat toch altijd zo vreemd als andere mensen een mening hebben over het niet doorslapen van je kind. Alsof dat een slechte eigenschap is. En dat na een paar weken je kind toch wel echt op z'n eigen kamer moet slapen. Echt leuk vindt ik het natuurlijk niet dat ik geen nacht kan doorslapen, maar wat kan zo'n ukje er nou aan doen...
En dat dat dan ook te pas en te onpas maar weer ter sprake moet komen: "oh ja! De baby van die en die sliep na een week al door hoor! Die doen het zus en zo, probeer jij dat al?" }:| Net of je dan als ouder iets fout doet ook; omdat je kind 's nachts wakker wordt.

En vandaag trof ik iemand die zei dat ik baby's uberhaupt niet doorslapen zolang ze borstvoeding krijgen :'), dus daar moest ik maar snel mee stoppen.
pi_160005301
Bij ons was het de wijkverpleegkundige die bij het huisbezoek na de kraamweek vroeg of ze nog niet doorsliep. Op mijn verbaasde euh nee? Zei ze dat haar zoontje met drie weken doorsliep. Ow, nou dat is pas volgende week he :( stomme doos.
pi_160005341
Silliegirl, met 2 weken Denorex shampoo was J van zijn berg af! Schreef de kinderarts ons voor.

Wat sneu, al die pijnlijke, kapotte babybilletjes...

Missladybug: als ze nu slaapt zal het zo erg niet zijn. Morgen de pyjama verkassen naar de stapel 'te klein'. ;)

Jagar, hoe anders kan iets soms uitpakken, he. Mijn vriend was J laatst aan het verschonen en ik kwam binnen om wat te pakken en J schrok zich rot, lag helemaal stijf op het kussen. Oeps.

Dat slapen is een dankbaar onderwerp van gesprek van mensen die geen baby hebben, ja. Als het zo simpel was, sliepen ze allemaal wel door, he.

Dank voor de reacties over mijn graaiende baby, misschien moet ik het meer als twee losse opmerkingen zien. Binnenkort 10minutengesprek (wat gaan ze vertellen over een baby?!) dus als ik me ergens zorgen om moet maken, hoor ik het dan wel.
pi_160006065
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:30 schreef Estrys het volgende:
Bij ons was het de wijkverpleegkundige die bij het huisbezoek na de kraamweek vroeg of ze nog niet doorsliep. Op mijn verbaasde euh nee? Zei ze dat haar zoontje met drie weken doorsliep. Ow, nou dat is pas volgende week he :( stomme doos.
Daar kan ik overheen :7 schoonmoeder vroeg het tot 2x toe in de kraamweek

:')
pi_160009986
Doorslapende baby's zijn een hoax toch? :P

Sara
SPOILER
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_160010359
Maar 2 keer eruit. *O*
Kind heeft wel 's nachts 2 keer 10 minuten liggen kletsen, maar ging daarna vrolijk verder slapen.

Happy mamma O+
pi_160010400
Midden in de nacht huilen... na haar even rechtop te houden kwam er een scheet uit waar papa jaloers op zou worden :o Daarna meteen weer :Z
Toch maar weer even wat olijfolie erin gieten, die vaste voeding is wel leuk :Y) maar ze heeft alweer 5 dagen niet gepoept :{
pi_160010435
Ik heb echt veel bewondering voor mensen die gaan studeren terwijl ze meerdere kinderen hebben. O+

En doorslapen... Wolk is nu 6 maanden en heeft nog nooit doorgeslapen. Inmiddels begint me dat wel op te breken. Ik doe alle slaapjes overdag met haar mee (3 keer een half uur nu) en in het weekend ruil ik leuke dingen doen nu in voor slaap terwijl mijn man met haar bezig gaat. Als ik kan duik ik al rond een uur of 8 mijn bed in.

Ik vind het even niet zo leuk op deze manier. Ik probeer wel ook meer te doen dan alleen in mijn pyjama hangen op de dagen dat ik met haar thuis ben maar pff, ik moet de energie daarvoor soms uit mijn tenen halen.
pi_160010455
Nou het was weer een kort nachtje. En dan slaapt je baby lig je zelf wakker. Stom gepieker :(
Zo direct naar het CB ben benieuwd naar de stats.
pi_160010600
Wij waren hier thuis vannacht mama-matras. Vrouw had de late avonddienst en ik de vroege ochtenddienst. Nu lig ik nog even in bed. Vandaag heb ik een dagje voor mezelf, zonder kind en zonder mensen. Heeeeeeerlijk! Dat is 3 maanden geleden op z'n minst.
pi_160010702
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:25 schreef silliegirl het volgende:

[..]

En vandaag trof ik iemand die zei dat ik baby's uberhaupt niet doorslapen zolang ze borstvoeding krijgen :'), dus daar moest ik maar snel mee stoppen.
Dat is sowieso onzin, want mijn baby slaapt door en krijgt borstvoeding.
We zullen het maar op geluk houden en niet op wijsheid.
pi_160010705
Lekker mevr cactus. Even jezelf opladen in stilte kan zo fijn zijn :)
pi_160010708
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2016 22:50 schreef twist02 het volgende:

[..]

Daar kan ik overheen :7 schoonmoeder vroeg het tot 2x toe in de kraamweek

:')
Sliep jouw baby toen nog niet door dan :P De nachten tot O 8 weken was denk ik met weemoed aan terug... Ik dacht toen nog naïef 'als hij eenmaal doorslaapt dan blijft hij doorslapen' en ik was dus gelukkig met mijn vanaf dag 1 doorslapen. Wat een teleurstelling was dat. Sinds hij 8 weken is hebben we 1 doorslaapnacht gehad.

Vannacht was weer drama. Vanaf half 2 elk uur wakker, met tussen 4 en half 6 enkel slaapjes van een kwartier. Lig je net weer in je warme bed... Hij is nu al sinds 6:45 wakker, maar gezellig is het niet. En we moeten om 10:30 naar het cb, dus als hij nog wil slapen moet hij het snel gaan doen, maar kijken hoe hard hij zijn benen op het bed kan slaan is leuker
pi_160010835
Doorslapen is hier alweer zooo last week. :') N. sliep een of twee weken 3 à 4 van de 7 dagen door, maar nu komt ze standaard weer voor 1 of 2 nachtvoedingen. Ik mag niet klagen hoor, want ze gaat vrij makkelijk weer slapen, maar het doorslapen blijkt hier dus telkens weer een tijdelijk iets. :')

Als ik dit aan collega's vertel is de standaard wedervraag ook 'krijgt ze dan wel genoeg te eten?' Dude, mijn kind vreet als een bootwerker en tikt daarnaast haar flessen ook nog helemaal weg, ze. slaapt. gewoon. niet. door. :(

Ik vind het wel iets magisch trouwens, alle kindjes van collega's / meiden van zwangerschapscursus slapen door sinds ze 3 maanden zijn, zonder uitzondering. Hier op het forum slaapt bijna geen enkele baby structureel door, rust er irl een taboe op het niet doorslapen van kinderen of zoiets? :?
pi_160010927
Ik denk ook dat dat ligt aan de definitie van doorslapen, en hoe je je eigen nachten beleefd?
Hier komt G max. een keer per nacht, en als ik laat voed, slaapt hij door (dwz van 23.30 tot 6.30)
Omdat hij nu vroeg slaapt, is zijn ritme in de war. Maar ik heb er geen problemen mee, dus als mij gevraagd wordt naar de nachten geef ik ook aan dat ik goede nachten heb.

G is thuis vandaag, GO wil m niet hebben met koorts. Zijn temperatuur stijgt gestaag (nu inmiddels 38,5) maar hij blijft vrolijk en actief, dus ik volg mijn moederhart maar. Hij wil alleen niet slapen, maar is spelend ook binnen no time uitgeput. Hopelijk wil hij vandaag een uitzondering maken en lekker bij mij liggen, of in de doek binnenshuis, komt hij toch aan zijn rust toe.

Oh en er lag een factuur van de lk in de bus, diegene die alleen op mijn verhaal af ging, geen fysiek onderzoek had gedaan en verkeerde kolfschelpen had aangeraden :') Dus die heb ik even verteld wat ik er van dacht. Vrij genuanceerd al zeg ik het zelf, vooral voor mijn doen

[ Bericht 19% gewijzigd door Cassandra87 op 18-02-2016 09:40:06 ]
pi_160010990
beterschap voor G, cassandra!

Ik geloof dat het langste wat ik aan een stuk geslapen heb sinds T geboren is 5 uur is. Doorslapen is heir dus nog nooit gebeurt.

Nu ligt de kleine man al wel anderhalf uur te slapen, onverwacht....
pi_160011011
Oh, en met mijn stukje hierboven bedoel ik doorslapen als in 'het klokje rond'. N. is echt de enige baby in mijn omgeving (als ik het moet geloven...) die dat niet doet.
pi_160011027
Klokje rond gebeurd hier niet, misschien brengen wij te veel tijd door op fok en hebben ze in de nacht onze aandacht nodig? :+
pi_160011165
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:40 schreef Selvaria het volgende:
Oh, en met mijn stukje hierboven bedoel ik doorslapen als in 'het klokje rond'. N. is echt de enige baby in mijn omgeving (als ik het moet geloven...) die dat niet doet.
In mijn beleving slaapt Sjaak door (mits niet ziek enzo) maar dat is omdat ik simpelweg niet wakker word als hij dat wel is. Vrouw gaat per nacht twee/drie keer naar hem toe. Dan wil hij even knuffelen ofzo. Nachtvoedingen hoeft hij niet meer.
Sjaak slaapt ook niet klokje rond trouwens, 19.30-6.00u (plusminus een half uur).

Edit: alle meiden van mijn pufclub hebben trouwens slaaptraining gedaan bij hun baby's. Die slapen allemaal al tijden door, want ze laten ze gewoon huilen. "19.00u is bedtijd en dan gaan wij koken. Soms huilt hij nog als we al aan het eten zijn maar ja, dat is zijn keuze he". Sjaak is met zijn 11 maanden de oudste baby...
pi_160011252
"Dat is zijn keuze".. -O- Wat kan ik daar verdrietig van worden...
pi_160011300
Dat is zeker waar cassandra, iedereen heeft een andere definitie van doorslapen volgens mij.
Mijn baby ligt om 21.30 in bed voor de nacht en wordt rond 8 uur 's ochtends wakker, vanmorgen was het zelfs 8.30 uur o+
Hier IRL ook veel mensen die daar jaloers op zijn hoor. Ik weet ook dat ik daarom vrij weinig mag klagen...
pi_160011301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 09:28 schreef Selvaria het volgende:
Doorslapen is hier alweer zooo last week. :') N. sliep een of twee weken 3 à 4 van de 7 dagen door, maar nu komt ze standaard weer voor 1 of 2 nachtvoedingen. Ik mag niet klagen hoor, want ze gaat vrij makkelijk weer slapen, maar het doorslapen blijkt hier dus telkens weer een tijdelijk iets. :')

Als ik dit aan collega's vertel is de standaard wedervraag ook 'krijgt ze dan wel genoeg te eten?' Dude, mijn kind vreet als een bootwerker en tikt daarnaast haar flessen ook nog helemaal weg, ze. slaapt. gewoon. niet. door. :(

Ik vind het wel iets magisch trouwens, alle kindjes van collega's / meiden van zwangerschapscursus slapen door sinds ze 3 maanden zijn, zonder uitzondering. Hier op het forum slaapt bijna geen enkele baby structureel door, rust er irl een taboe op het niet doorslapen van kinderen of zoiets? :?
Ik denk dat het toch iets met bv/fv te maken heeft. Hier zitten relatief veel bv-baby's. O is (sinds mijn eigen geboorte) de eerste bv-baby in de familie en met uitzondering van 1 gehandicapt kind sliepen ze allemaal al snel door. Zelfs de drieling slaapt nu al door. Maar mijn zus vertelde dan ook dat ze de laatste fles iets groter maakte en er een papfles van maakte want dan sliepen ze goed. Dat kan met bv niet. Maar ik geloof ook niet dat die mensen nooit af en toe een rotnacht hebben, dat hoort er gewoon bij. Maar het is mens eigen om alleen de positieve dingen te benoemen, tenzij je weet dat je in hetzelfde schuitje zit.
pi_160011335
Ow, en ik laat mijn baby echt niet huilen en dat heb ik echt nog nooit gedaan!
pi_160011582
Ja ik ben dus zo'n trut met doorslapend kind sinds ze drie weken is. Toen sliep ze van 23 tot 6.
Met drie maanden sliep ze van 19 tot 7, met alleen nog een fles om 23.

Nu slaapt ze van 19 tot 7, en na een fles slaapt ze meteen weer door tot 10.

Wel met dikke kanttekening dat ze om elk uur komt tijdens een sprongetje of ziekte. Dan is bed lava.
pi_160011672
Zelfs deze fvbaby slaapt niet door hoor :) okay vannacht was het ineens van 20u tot 5u, maar dat was de eerste keer :D
pi_160011687
Beertje is nu bijna 7 maanden. Ze heeft een maand doorgeslapen, maar sinds kerst niet meer. Elke nacht minimaal 1 (fles)voeding. Ik weet van mijn middelste nog dat ze tot 10 maanden nachtvoedingen had, dus ik reken voorlopig nergens op :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_160011748
Tot 10 maanden nachtvoedingen teken ik voor, nog 3 weken te gaan dan. :7
pi_160011832
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:22 schreef Selvaria het volgende:
Tot 10 maanden nachtvoedingen teken ik voor, nog 3 weken te gaan dan. :7
Countdown! Daarna moet je ze dan natuurlijk gewoon laten huilen he. Dat is eigen keus :P
Sara
Merel
Ukje
pi_160011894
Van mij mag hij tot zijn vijfde nachtvoedingen nodig hebben, als het maar eentje per nacht is! Dat vijf, zes keer in een nacht, dat vind ik nu echt slopend.
pi_160011979
Hier wordt N. ook elke nacht 3 à 4 keer wakker, maar ze drinkt dan heel kort (2 min) of zelfs helemaal niet. En aangezien ze naast me in bed ligt hoeft ik er niet uit, en slaap ik zelf dus ook meteen verder (meestal dan). Ik kom geen slaap tekort dus, gelukkig. Het lijkt me echt killing als je kind urenlang wakker is 's nachts....
pi_160012312
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 10:31 schreef lunapuella het volgende:
Van mij mag hij tot zijn vijfde nachtvoedingen nodig hebben, als het maar eentje per nacht is! Dat vijf, zes keer in een nacht, dat vind ik nu echt slopend.
Dit!

En dat uur spoken midden in de nacht kan ik ook missen als kiespijn. Dat vind ik nog het meest slopend, want na dat uur lang sussen en doen kom ik niet zo makkelijk weer in slaap.
  donderdag 18 februari 2016 @ 11:12:42 #261
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160012564
1 nachtvoeding vind ik prima, 2 al minder, vanaf 3 vind ik het kut.
Heb nu maar besloten om een paar nachten L-dienst af te spreken. Dan slaap ik in een andere kamer in huis en mag man de nacht doen, en andersom. Vannacht was weer ruk. Tegenwoordig sabbelt L voornamelijk en als ik hem afkap en weg leg, is het huilen. En dat gemep en getrek aan m'n haar trek ik ook maar slecht. Maar helaas geen ruimte voor co-sleeper. Wil verhuizen. :(
pi_160012694
1 nachtvoeding lijkt me echt helemaal prima, inderdaad....

Vannacht heb ik geen idee hoe vaak ik gevoed heb. Ben in ieder geval 2x wakker geworden, helemaal verbaasd dat T naast me in bed lag. Eigenlijk vind ik dat helemaal niet fijn dat ik zo weer in slaap val...
pi_160013252
Doorslapen: ik hou de medische definitie aan van 5 a 6 uur op rij, want dat halen we soms :') dus dat is motiverend.

Nachtvoeding vind ik ook niet zo erg, niet meer gaan slapen erna trek ik minder goed. Zit je daar zelf half slapend met een klaarwakkere baby.. :z
En als je baby dan ein-de-lijk slaapt kom je zelf niet meer in slaap. En dan slaap je eindelijk zelf weer en dan komt baby weer voor een rondje speelpauze }:|
pi_160013855
Nachtvoedingen O+ Althans, die van ons hier dan. Ik kan me voorstellen dat 't mooi ruk is als 't vaker dan 2-4 keer is, als je niet meer goed kunt slapen of als je elke keer een uur bezig bent. Maar ik voel me tijdens de nachtvoedingen altijd zo'n tweeeenheid O+ Echt heel erg wij twee tegen de wereld! In het donker, alles stil, iedereen slaapt, op de achtergrond snurkt papa en wij zitten daar knus samen moeder en dochter te zijn O+

Twix groeit O+

Sara, who cares wie er wel of niet op wat zit te wachten! Het ligt op de loer dat je blijft verlangen naar wat anders en daardoor steeds in dezelfde cirkel terecht komt. Ogen dicht en springen! :*
pi_160014002
Nja, T komt ook nog 2 a 3 keer per nacht, maar heb het idee dat ie daar zelf meer van baalt dan ik. Drinken op standje industriële stofzuiger, en vooral niet echt wakker worden. Van 21:00 tot 8:00 wil ie niet spelen of wakker zijn. En boh, daar ben ik zo blij mee!

Bedankt voor alle werk/leertips, ik ga me toch eens verdiepen in de mogelijkheden!
pi_160014027
Hoe gaat het nou met jou Bloesem?
pi_160014354
Wij hebben meestal 2 nachtvoedingen en dat vind ik prima! Hij drinkt altijd rustig en valt dan in slaap en meestal kan ik m probleemloos overleggen als ik nog wakker ben en anders slaapt hij een uurtje naast me.

Wij hebben een onvoldoende gescoord bij het cb. Over twee weken moeten we voor straf nakomen. O. Weegt nu 6710 met 6 maanden. Toen hij bijna 5 maanden was woog hij 6730 (en met 4 6600). Hij is dus afgevallen tov vorige keer terwijl hij nu ook fruit, groente en soms een stukje brood eet. Waarschijnlijk geeft hij niet duidelijk aan wanneer hij nog honger heeft. Ze raden aan om voorlopig na elke keer drinken een klein beetje flesvoeding aan te bieden om te kijken of hij toch nog meer wil, en hem pap te geven. Kolven gaat ook dramatisch (50 ml bij dubbelzijdig) dus ik denk ook dat het aan m'n productie ligt, eerder kolfde ik 100. Ik geef bv vooral omdat het makkelijk is, dus als het hierdoor verder afbouwt vind ik dat niet erg. De 6 maanden is gehaald en als de nachtvoedingen nog wel vers kunnen zou dat fijn zijn vanwege minder gedoe. Met extra melk zou ook zijn ontlasting beter moeten gaan worden, waardoor hij qua hoeveelheid dan kan eten wat hij wil. Nu remmen we hem soms wat af en krijgt hij sommige dingen niet.

En hij weigerde naar het lampje te kijken, dus daarvoor moeten we ook terug.
pi_160015374
Oei FF, dat lijkt me best schrikken. Had je er een vermoeden van dat hij niet was aangekomen?
  donderdag 18 februari 2016 @ 13:30:08 #269
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160015891
Oh wat balen, FF! Jeetje, hij is in 6 maanden dus 2,2 kg aangekomen?
pi_160016086
Hallo hier zombie...

Oh bloesem, dat 'wij tegen de wereld' gevoel had ik ook de eerste maanden O+
Heerlijk vond ik het, die stilte en rust en wij samen. Helaas is die newbornbliss nu verdwenen en klinkt langer dan 2-3 uur slapen opeens heel aantrekkelijk.

Oudste kreeg ook bv en heeft na de kraamtijd zelden meer dan 1 nachtvoeding gehad, sliep door van 2-6 maanden, daarna een poos één voeding ergens tussen 22-4 en vanaf 12 maanden weer doorslapen. Heel prima dus.
Baby doet dat helaas anders. Tja. Geloof dat we twee nachten 6 uur aaneengesloten hebben geslapen? Het meest vermoeiende vind ik het als allebei de kindjes spoken, zoals nu alweer een paar weken het geval is. Apart is nog te doen maar alletwee is teveel.
pi_160016189
Oh bah FF, dat is wel schrikken zeg. Die groei zit er niet lekker in nee. Moet je ook meer op de klok (op jouw verzoek eigenlijk) gaan voeden nu, omdat hij het zelf niet goed aangeeft?
pi_160016424
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:30 schreef Mariposas het volgende:
Oh wat balen, FF! Jeetje, hij is in 6 maanden dus 2,2 kg aangekomen?
Ja. Het scheelt dat hij gelukkig een goede start had. En hij was vorige keer ook amper aangekomen en past nu net goed in maat 68 dus een grote verrassing was het niet, maar had gehoopt dat het gewone eten dat goed zou maken, want dat doet hij erg goed.

Hij mag nog wel gewoon eten op verzoek, maar dus met nog een naslok. Ik ga wel proberen om hem iets vaker aan te leggen, wie weet helpt dat m'n productie nog een beetje.
pi_160017849
Bah FF, da's niet leuk :(. Hopelijk heeft t extra aanleggen en de extra melk na het eten effect en begint ie snel weer te groeien!

Ik heb vandaag een ontroostbare baby. Ik denk dat t wat te maken heeft met de tweede ondertand die nu ook door is :o . Of met t feit dat ie vanochtend echt een hele hoop fruit heeft gegeten. Tot nu toe gaven we een halve portie, maar vandaag was meneer niet blij toen t op was, dus de rest ook nog gegeven. Bakje was schoon leeg! Maar z'n buik lijkt t toch even te veel te vinden ben ik bang...
pi_160018285
ik zou tekenen voor 4 a 5 nachtvoedingen :')

Dan ga ik er op vooruit :P
Schudden voor gebruik
pi_160018323
FF is afromen van je bv niets? Geven als een soort danoontje voor of na het vaste voedsel...

Er zitten toch ook minder caloriën in fruit of groente dan een volwaardige bv maal? Lijkt me logisch dat het iets verschuift met aankomen en zelfs wat kunnen afvallen..

Lijkt me wel schrikken zo hoor.
Schudden voor gebruik
pi_160018359
Oh silly..

Hier ook een eczeem baby. Wurm heeft vreselijke berg gehad. Hij is er zelfs kaal van geworden :')

Ik ben nu aan het kijken of ik via mijn voeding iets kan doen. Kippeneieren heb ik al geschrapt dat lijkt iets effect te hebben. Volgende stap is koemelk :'( kaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassssssss :'( geen kaas :'( en chocolade *snik* Mja, alles voor het kind :P
Schudden voor gebruik
  donderdag 18 februari 2016 @ 15:34:47 #277
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160018575
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 13:52 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ja. Het scheelt dat hij gelukkig een goede start had. En hij was vorige keer ook amper aangekomen en past nu net goed in maat 68 dus een grote verrassing was het niet, maar had gehoopt dat het gewone eten dat goed zou maken, want dat doet hij erg goed.

Hij mag nog wel gewoon eten op verzoek, maar dus met nog een naslok. Ik ga wel proberen om hem iets vaker aan te leggen, wie weet helpt dat m'n productie nog een beetje.
Met eten bedoel je vaste voeding? Ik zou het eerder andersom benoemen; een voorafje eten met hoofdgerecht melk. Wat stippel zegt, de vastevoeding die hij binnenkrijgt bevat relatief weinig calorieën.
pi_160018694
Wat een boel slechte nachten nog eigenlijk ;( Ik vraag me dan inderdaad ook af hoe het komt dat iedereen die ik irl spreek een doorslaapbaby heeft vanaf 1-3 maanden. Ook vindt iedereen dat ik nog veel voedingen geef (5x, da's niks vergeleken met wat ik hier vaak lees..)

Hier werd er 2 weken doorgeslapen toen ze 2 maanden was (van 22-half 6 ofzo), vervolgens ging ik werken en kwam ze direct 's nachts iedere 2-3 uur wel een keertje, rond kerst deed ze steeds gekker qua slaaptijden en met oud&nieuw sliep ze ineens klokje rond. Met 6 maanden ging ze op haar eigen kamertje slapen, mede omdat ik van iedere piep en zucht zelf wakker werd ook al sliep zij. Sindsdien wordt ze nog steeds 1-2x wakker 's nachts (wat ik gisteren schreef: geen huilen of honger) en tussen half 6 - 6 uur is het partytime en tijd voor ontbijt :+ Edit: maar ze ligt er dan wel al sinds 19.00-20.00 in.
pi_160018751
@FF: Ik geef nog steeds eerst melk (bv) en daarna pas vaste voeding. Ik las ergens (in een boek dacht ik, maar welke?) dat je vanaf +/- 8 maanden het om kunt draaien: dan eerst vast en daarna melk. Zou dat nog een optie zijn?
pi_160018782
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:19 schreef Stippelrientje het volgende:
ik zou tekenen voor 4 a 5 nachtvoedingen :')

Dan ga ik er op vooruit :P
Zou dat bij jullie niet kunnen komen door het eczeem? Loop je daarvoor al bij een specialist?

Ik heb al een aantal baby's gezien met erge eczeem nu ik onderzoek doe op een CB, heel erg sneu. Die slapen altijd erg slecht.
pi_160018967
Nou ja FF even een beetje opletten en bijtrekken, komt vast goed.

zo nou ik zou zeggen goedemorgen :O

Ik ging even mijn kind op bed leggen en ging er even naast liggen om zijn speentje vast te houden. We worden net wakker :D twee uurtjes geslapen.

Vanmorgen op het cb geweest. Stats met 4 maanden: 6600 gram, 64,5 cm. Heel keurig. Zijn hoofdje is met 40,5 cm wat aan de kleine kant maar dat was gezien mijn hoofd wel te verklaren. Ik: dan heeft u mijn man nog niet gezien :+
pi_160020268
Ik weet niet of het hier op Fok echt zo anders verdeeld is met goede en slechte slapers, of dat het één gewoon meer besproken wordt dan het ander.

Nee, daarmee bedoel ik niet dat er gezeurd wordt (leg die fakkels en hooivorken maar weer neer ;) ), maar ik denk dat dat ook een belangrijk verschil met 'real life' is.

Ik post ook niet zoveel over onze nachten omdat die -uitzonderingen daargelaten- gewoon helemaal prima zijn (gemiddeld 20-8u).
Maar dat elke dag hier komen melden vind ik niet zo nuttig :+ een forum is toch ook wel voor een deel bedoeld om te kunnen spuien en wat steun te vinden, terwijl mensen irl wel vaker die vergelijking met hun eigen leven uitspreken.
pi_160020586
goed punt, Twist.

En wat lekker, samen slapen, Estrys! Konden jullie vast allebei gebruiken!

Wat ik mezelf net tegen de kleine man hoorde zeggen: "Nou, als je liever de bank wilt krassen dan met mij knuffelen, dan moet dat maar..." :X
pi_160021195
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 15:45 schreef LuDann het volgende:

[..]

Zou dat bij jullie niet kunnen komen door het eczeem? Loop je daarvoor al bij een specialist?

Ik heb al een aantal baby's gezien met erge eczeem nu ik onderzoek doe op een CB, heel erg sneu. Die slapen altijd erg slecht.
Ja, kriebelt soms. Maar hij heeft ook wel eens een dwarse scheet of zo en honger en mamahonger ;)
Ik heb me erbij neergelegd in ieder geval dat het 12-15 keer kan zijn en soms 4 - 8 keer..
hij voed en slaapt weer verder ;) soms lig ik schijnbaar net te ver weg of zo :P

Maar voor de eczeem, daar valt weinig aan te doen hoor. Niet dagelijks in bad, geen zeep maar speciale badolie. Pas vanaf een jaar kan je kijken naar wat voeding doet (als in testen). Of hormoonzalf. Cést ça ^^,

Ik ben zelf dus aan het kijken of ik verschil merk met voeding en vet houden van gekke plekken.
Schudden voor gebruik
pi_160022067
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 12:15 schreef Sara82 het volgende:
Hoe gaat het nou met jou Bloesem?
SPOILER
En verder ben ik niet veel online en dat is best lekker! Maar ik mis jullie wel :D
pi_160022829
Hmm misschien heb je wel gelijk Twist over dat slapen. Ik vond het trouwens ook leuk om de herkenning in je post van gisteren te lezen :)

Bloesem: Klinkt wel alsof je de goede weg bent ingeslagen. Rustig aan en laat lekker voor je zorgen :*
pi_160023910
Hier gisteren de prikjes gekregen voor de vierde maand. Nadat 1 baby aan de beurt is geweest wil ik altijd met de andere wegrennen :). Er wordt uitgebreid gekletst en gerold. Nog bedankt voor de tips over de voorkeurshouding. Kinderfysiotherapeut is langs geweest en nu gaat het goed.
Werken is wel pittiger dan ik dacht. Mijn man heeft nu twee weken vrij dus het echte werk moet nog beginnen. Gelukkig slapen ze goed door.

Bloesem :*
pi_160026768
Hallo!

Vandaag was mijn UD en daarom een zonnige roodkapjesfoto

SPOILER
*Bijlees gaat doen*
pi_160026939
Ik heb doorslaaps! Meestal tussen 21 en 5 in ieder geval wel, soms beginnen we om 3 uur. Enige nadeel: wakker = staan en schreeuwen en inslapen gaat nooit vanzelf. Dat gezellige babbelen in het eigen bedje heb ik nog nooit meegemaakt.
pi_160027092
Inge, waar koop ik zo'n leukerd? O+ Het kind en het jasje. :Y
pi_160027271
Wat een cutie is R. toch ingee. O+ Mooie foto ook!

Bloesem. :* Fijn dat er goed voor je gezorgd wordt, zodat jij voor je meisje kunt zorgen.

Ik ging vanmiddag ook een dutje doen met Ketel. Dacht ik. Na een kwartiertje werd hij wakker, rolde om op zijn buik, en keette vervolgens het hele bed door. Ik wilde heel graag slapen, maar hij had zo'n lol dat ik het ook wel heel lief vond. Gelukkig ging hij na een half uurtje weer in zijn oogjes wrijven, en hebben we daarna alsnog drie kwartier geslapen. O+

SPOILER
pi_160027363
Oh, wat een leukerd is het toch Ingee!!

Hele slechte bijlees:
Zorgen bij FF over het groeien? Da's niet leuk.. Hopelijk helpen de tips! Ik heb dat idee bij M ook wel trouwens, dat ze het niet altijd goed aangaf wanneer ze honger had, ze groeide toen rond 4 maanden nauwelijks. Wij zijn toen wel meer FV gaan geven en dat hielp. En we zitten toch wel min of meer op een om de drie uur schema inmiddels. Geeft ze ook zelf aan hoor.

De borstvoeding is hier klaar. Het werd al steeds minder, eerst naar twee voedingen op een dag, toen alleen nog 's ochtends vroeg en nu heeft ze daar ook nauwelijks nog wat en moet er een flesje bij. Dus het is wel gebeurd. Is wel goed, maar ook wel een gek idee.. Heb nog een paar porties in de diepvries, die moeten nog even op, maandag is ze 7 maanden.

Slapen, hier hadden we wat mindere weken, rond 01.00 uur wakker en tussen 04.00 en 05.00 weer. Afgelopen twee nachten was het tussen 00.00 en 01.00 uur en daarna 06.00 uur. Vond het wel even pittig, hoewel het nog wel meevalt vergeleken bij sommigen. Maar je merkt dan toch dat je iets te vaak uit je slaapcyclus komt om echt heel uitgerust te zijn.

M is blij als altijd verder :D Maandag dus 7 maanden, woah, wat gaat het snel!
En morgen krijg ik er zelf een 7 bij w/
pi_160027665
Bloesem :*

Doorslapen is inderdaad maar net hoe je het bekijkt. Maar hier gebeurt het niet (meer).

Schattig roodkapje heb je, inge!

FF, dat is balen. Maar het is het belangrijkst hij er goed uit ziet en goed reageert. Toen J moest aankomen, legde ik hem soms aan als hij uit bed kwam én voor hij naar bed ging. Elke slok was meegenomen en hij gaf (geeft) zelf eigenlijk nooit aan dat hij honger heeft.

Schattig, lunapuella! Je hebt zo'n lekkere lachebek.

Estrys nette stats, fijn.

J had vandaag een stukje brood van een ander kindje geconfisqueerd op het kdv. Helaas had hij even niet door dat hij KMA heeft en dat dus beter niet kan doen. _O- Vanavond was hij net een duracelkonijn, maar vooralsnog niet spugen en geen eczeem.
pi_160028003
Hier ook geen doorslaper en irl slapen ze wel allemaal door. Maar dat zijn dan inderdaad, zoals iemand al zei, allemaal kindjes die flesvoeding krijgen.

Toch ga ik stug vol proberen te houden tot 6 maanden.

Vannacht sliep ze 19:30 - 0:45 - 4:30 - 6:10 - 7:10 :') Die van 6:10 vind ik zo jammer he. Mijn wekker gaat om 6:40.
pi_160028060
Mijn baby sliep beter op borstvoeding dan op flesvoeding volgens mij, dus dat zegt ook niet alles :+
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:55:10 #296
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_160028337
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:09 schreef ingee het volgende:
Hallo!

Vandaag was mijn UD en daarom een zonnige roodkapjesfoto

SPOILER
*Bijlees gaat doen*
Jouwes loopt al een hele tijd toch? Maar vanaf wanneer eigenlijk? Ben daar wel benieuwd naar
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_160029499
Ja mijnes rent al even rond ja, iets voor de 9 maanden. Een week eerder begon ze met de eerst losse waggelstapjes. Waggelbabies O+

Jasje is van Next. Kind is van mij. ;)
  donderdag 18 februari 2016 @ 22:32:03 #298
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_160029613
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2016 22:28 schreef ingee het volgende:
Ja mijnes rent al even rond ja, iets voor de 9 maanden. Een week eerder begon ze met de eerst losse waggelstapjes. Waggelbabies O+

Jasje is van Next. Kind is van mij. ;)
Da's dan de eerste babie die ik zie (dan wel digitaal) die vóór de negen maanden liep.
Ikzelf was 9.5 maand en vonden ze al extreeem vroeg :D
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_160034049
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 18:28 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

SPOILER
En verder ben ik niet veel online en dat is best lekker! Maar ik mis jullie wel :D
SPOILER
  vrijdag 19 februari 2016 @ 06:50:39 #300
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160034842
Wat een lief Roodkapje, Inge!
  vrijdag 19 februari 2016 @ 06:50:50 #301
327807 Mariposas
יה&#14
pi_160034844
En dicht!