ja okee, in dit geval wel onzorgvuldig misschien. ik zie ook net dat pediga dat spandoek weer terug heeft gekregen.quote:Op zondag 14 februari 2016 09:56 schreef Hochwinter het volgende:
[..]
Ik sta echt perplex dat je dat denkt.
Bovendien, de context maakt voor de strafbaarheid wellicht niet uit, wel voor de publieke opinie natuurlijk en daar gaat het om.
En of het nu misleiding is, of journalistieke incompetentie, de uitwerking is hetzelfde. Een groot deel van het NOS-publiek zal denk dat er demonstranten waren die zich openlijk als nazi identificeren. Dit terwijl de bedoeling van het spandoek juist is, om daar afstand van te nemen.
Dus juist doordat die groepje, in mijn ogen krampachtig, afstand probeert te doen van nazisme, worden ze door de staatsomroep nu juist in dat hoekje geduwd. Ergens wel grappig natuurlijk.
Prima, maar waarom wordt er dan booit ingegrepen bij afademonstraties en vorig jaar op het haagse stationsplein bij die pro-palestina demo met alle hakenkruizen? Of er nu een kruis overheen of een prullenbak omheen zit, maakt dan niet uit. Maar toch 2 verschillende uitkomsten...quote:Op zondag 14 februari 2016 11:24 schreef empa1010 het volgende:
Prima dat het afbeelden van een hakenkruis verboden is, maar maak dan ook even zo'n zelfde regeltje voor IS-vlaggen.
Omdat men graag meet met 2 maten als het Pegida betreftquote:Op zondag 14 februari 2016 14:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prima, maar waarom wordt er dan booit ingegrepen bij afademonstraties en vorig jaar op het haagse stationsplein bij die pro-palestina demo met alle hakenkruizen? Of er nu een kruis overheen of een prullenbak omheen zit, maakt dan niet uit. Maar toch 2 verschillende uitkomsten...
Wat is hier precies zo scheef aan?quote:Op zondag 14 februari 2016 14:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Omdat men graag meet met 2 maten als het Pegida betreften een stok zoekt om een hond mee te slaan. Ik vind het ook allesbehalve correct, begrijp me niet verkeerd. Ben geen Pegida-aanhanger maar het is duidelijk dat het nieuws nogal scheef weergegeven wordt. Maar ja, dat zijn we gewend van de journalistiek.
Steeds minder mensen geloven dan ook de media, vooral de uitgekomen doofpot over de criminele asielzoekers/migranten doen mensen beseffen dat hun wantrouwende gevoel klopte.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Omdat men graag meet met 2 maten als het Pegida betreften een stok zoekt om een hond mee te slaan. Ik vind het ook allesbehalve correct, begrijp me niet verkeerd. Ben geen Pegida-aanhanger maar het is duidelijk dat het nieuws nogal scheef weergegeven wordt. Maar ja, dat zijn we gewend van de journalistiek.
Vroeger kwam de journalistiek hier mee weg maar tegenwoordig hebben we internet en social media en kunnen mensen de feiten zelf checkenquote:Op zondag 14 februari 2016 15:10 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
Steeds minder mensen geloven dan ook de media, vooral de uitgekomen doofpot over de criminele asielzoekers/migranten doen mensen beseffen dat hun wantrouwende gevoel klopte.
Muh. Met de komst van internet zijn er helaas net zoveel onzin en propaganda-kanalen bijgekomen. Je ziet het op BNW vaak terug. Mensen die uren kunnen klagen over hoe slecht het NOS journaal is om vervolgens een blog vol met clowns op internet als de brenger van de waarheid te zien.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:27 schreef Alektorophobia het volgende:
[..]
Vroeger kwam de journalistiek hier mee weg maar tegenwoordig hebben we internet en social media en kunnen mensen de feiten zelf checken
De NOS is een propaganda kanaal bij uitstek.quote:Op zondag 14 februari 2016 15:32 schreef ems. het volgende:
[..]
Muh. Met de komst van internet zijn er helaas net zoveel onzin en propaganda-kanalen bijgekomen. Je ziet het op BNW vaak terug. Mensen die uren kunnen klagen over hoe slecht het NOS journaal is om vervolgens een blog vol met clowns op internet als de brenger van de waarheid te zien.
Er is gewoon veel meer informatie vrij te vinden, maar ook veel meer ruis. Probleem wat je tegenwoordig hebt is dat mensen (enigszins begrijpelijk) door de bomen het bos niet meer zien en uiteindelijk altijd bij de nieuwsartikelen terecht komen die het meest in hun straatje past. Zo'n optocht van pegida is een perfect voorbeeld van iets waar je allerlei verschillende verhalen over kan vinden als je maar op de juiste keywords googled.
okquote:Op zondag 14 februari 2016 18:02 schreef Kloon7 het volgende:
[..]
De NOS is een propaganda kanaal bij uitstek.
Dit.quote:Op zondag 14 februari 2016 14:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is hier precies zo scheef aan?
[ afbeelding ]
Omdat er voor je eigen volk zijn alleen racistisch is als je de oorspronkelijke bevolking bent.quote:Op zondag 14 februari 2016 18:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
[ afbeelding ]
Waarom werd dit niet in beslag genomen en dat doek met het hakenkruis overduidelijk in de prullenbak wel?
Even iets langer nadenken, chef.quote:Op zondag 14 februari 2016 18:32 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Omdat er voor je eigen volk zijn alleen racistisch is als je de oorspronkelijke bevolking bent.
Nouja, andersom doet dezelfde media het ook hoor. Neem het artikel "Finland is te koud: duizenden migranten keren terug". Een zeer suggestieve titel die migranten in een negatief daglicht plaatst - terwijl in het artikel duidelijk wordt gezegd dat "kou" slechts een van vele redenen is waarom ze terugkeren; naast bijv. "geen gezinshereniging mogelijk" en "zich onwelkom en gehaat voelen".quote:Op zondag 14 februari 2016 14:46 schreef empa1010 het volgende:
[..]
Debunk het maar. Er is constant bewijs van, al helemaal als je kijkt hoe staatsomroepen de molen overuren doen draaien om elke pegida demonstratie te verdraaiien.quote:Op zondag 14 februari 2016 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even iets langer nadenken, chef.
Wat wordt er precies verdraaid door de NOS?quote:Op zondag 14 februari 2016 19:01 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Debunk het maar. Er is constant bewijs van, al helemaal als je kijkt hoe staatsomroepen de molen overuren doen draaien om elke pegida demonstratie te verdraaiien.
Was dit ook afgelopen zaterdag in het nieuws?quote:Op zondag 14 februari 2016 18:16 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
[ afbeelding ]
Waarom werd dit niet in beslag genomen en dat doek met het hakenkruis overduidelijk in de prullenbak wel?
Houd toch eens op met dingen vragen die ik allang heb uitgemeten in een topic, de koppen van nieuwsberichten als "hakenkruis vlag en verboden wapenbezit" terwijl de werkelijkheid is "anti nazi vlag" en er van verboden wapenbezit geen enkele sprake was.quote:Op zondag 14 februari 2016 19:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat wordt er precies verdraaid door de NOS?
Volgens mij was de kop van dit bericht niet meer danquote:Op zondag 14 februari 2016 19:11 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Houd toch eens op met dingen vragen die ik allang heb uitgemeten in een topic, de koppen van nieuwsberichten als "hakenkruis vlag en verboden wapenbezit" terwijl de werkelijkheid is "anti nazi vlag" en er van verboden wapenbezit geen enkele sprake was.
Dat is gewoon het nieuws.quote:Zes aanhoudingen bij demonstratie tegen asielzoekers Enschede
Misschien moet jij eens beter lezen.quote:Op zondag 14 februari 2016 19:11 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Houd toch eens op met dingen vragen die ik allang heb uitgemeten in een topic, de koppen van nieuwsberichten als "hakenkruis vlag en verboden wapenbezit" terwijl de werkelijkheid is "anti nazi vlag" en er van verboden wapenbezit geen enkele sprake was.
Met kop bedoel ik de gehele uitleg die je op het journaal krijgt. Niet alleen een TT.quote:Op zondag 14 februari 2016 19:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij was de kop van dit bericht niet meer dan
[..]
Dat is gewoon het nieuws.
Dit is de uitleg op NOS.nlquote:Op zondag 14 februari 2016 19:19 schreef Peachbird het volgende:
[..]
Met kop bedoel ik de gehele uitleg die je op het journaal krijgt. Niet alleen een TT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |