Maandagochtend je huisarts bellen voor een doorverwijzing naar de psych. En dan een psych bellenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:00 schreef syndroom het volgende:
Herkennen jullie dit, dat je door negatieve ervaringen geen contact meer met mensen durft te maken. In mijn geval is dit eigenlijk zowel met mannen als vrouwen dat ik door angst moeite heb om onbekende mensen aan te spreken. Uiteraard wil ik net als ieder andere jongere vrienden maken en vrouwen aanspreken maar wat als je dat niet durft?
Moet meteen denken aan vroeger dat ik als klein jongetje al op de basisschool problemen had met contact leggen, niet wist hoe je dit moest doen en altijd ergens buitengesloten in een hoekje eindigde. Helaas nog altijd niet de oplossing gevonden. Hoe pakken jullie zo'n situatie aan? Hoe leg je contact?
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:03 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Maandagochtend je huisarts bellen voor een doorverwijzing naar de psych. En dan een psych bellen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Angst. Ik durf niet meer zo goed initiatieven te nemen, bang dat het toch weer mislukt of op m'n bek ga.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:16 schreef LionPopChoc het volgende:
Je hebt al zoveel goede tips gehad in andere topics, waarom probeer je die niet uit?
Maar hoe denk je dan stappen te kunnen gaan zetten?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:18 schreef syndroom het volgende:
[..]
Angst. Ik durf niet meer zo goed initiatieven te nemen, bang dat het toch weer mislukt of op m'n bek ga.
Het enige wat ik zie is dat je het ene na het andere topic in R&P aanmaakt van 'Boehoe, ik ben zo zielig.' terwijl je hier niet kan krijgen wat je nodig hebt; professionele hulp.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:16 schreef syndroom het volgende:
Klagen? Jammer dat dit zo op jouw overkomt, is niet de bedoeling. Ik probeer aan te kaarten dat dit een serieus probleem is waar ik al heel mijn leven mee zit. Je kunt toch begrijpen dat het best frustrerend is dat je niet weet hoe je contact met mensen moet maken en alleen maar faalervaringen heb gehad.
Ik weet dat het niet constructief is maar dat ik af en toe klaag is gewoon een stukje frustratie en om stoom af te blazen.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:27 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ga vrijwilligerswerk doen, in de vluchtelingen opvang zoeken ze best veel mensen.
Dan verandert er daadwerkelijk iets, en verandering is eng.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waarom reageer jij nooit op mensen die moeite voor je doen
Omdat ze stiekem helemaal niet willen veranderen. Ongelukkig zijn is hun comfort zone, daarbuiten gaan is eng.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mensen die...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:48 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Omdat ze stiekem helemaal niet willen veranderen. Ongelukkig zijn is hun comfort zone, daarbuiten gaan is eng.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap dat wel als je vaak teleurgesteld bent geweest, maar in de echte wereld kan dat niemand ene flikker schelen. Vooral als je al een beetje buiten de boot valt, Dus je kan twee dingen doenquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:18 schreef syndroom het volgende:
[..]
Angst. Ik durf niet meer zo goed initiatieven te nemen, bang dat het toch weer mislukt of op m'n bek ga.
Omdat het moeilijker is dan je denkt om al deze tips en adviezen uit te voeren. Je moet ook begrijpen dat er sprake is van angst waardoor ik eerst goed na wil denken voordat ik iets wil doen. Daardoor blijf je maar uitstellen en uitstellen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:46 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En daar kan een goede hulpverlener je uitstekend bij helpen. Een klankbord om zaken te relativeren zodat je ze niet opblaast tot onoverkomelijke obstakels.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Omdat het moeilijker is dan je denkt om al deze tips en adviezen uit te voeren. Je moet ook begrijpen dat er sprake is van angst waardoor ik eerst goed na wil denken voordat ik iets wil doen. Daardoor blijf je maar uitstellen en uitstellen.
Oh, bij deze mag er dan een slotje op, want het blijkt toch nutteloos. Flikker toch op man, ik snap dat het moeilijk is, maar deze kwats schieten we niets mee op.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Omdat het moeilijker is dan je denkt om al deze tips en adviezen uit te voeren. Je moet ook begrijpen dat er sprake is van angst waardoor ik eerst goed na wil denken voordat ik iets wil doen. Daardoor blijf je maar uitstellen en uitstellen.
Helemaal niet nutteloos, deze topics met bijbehorende adviezen helpen mij zeker wel. Door deze tips ben ik wel vaker buiten de deur te vinden geweest en het geeft mij moed om nieuwe initiatieven te nemen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:53 schreef Fatoeman het volgende:
[..]
Oh, bij deze mag er dan een slotje op, want het blijkt toch nutteloos. Flikker toch op man, ik snap dat het moeilijk is, maar deze kwats schieten we niets mee op.
Daar ben je dus al achter...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Helemaal niet nutteloos, deze topics met bijbehorende adviezen helpen mij zeker wel. Door deze tips ben ik wel vaker buiten de deur te vinden geweest en het geeft mij moed om nieuwe initiatieven te nemen.
Tegelijkertijd moet je ook begrijpen dat door alle negatieve ervaringen in het verleden ik angstig ben om contact met mensen te leggen, mede omdat dit heel mijn leven al een moeilijk punt is geweest. Het grote verschil met de andere topics die ik geopend heb was de focus op vrouwen en het hebben van seks. Ik weet nu dat ik eerst aan mijn basale sociale vaardigheden moet werken voordat ik de volgende stap kan nemen.
Het zal niet zo zijn dat je op een dag opstaat en je een ander mens bent. Zonder professionele hulp zie ik het eigenlijk een beetje somber in.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Helemaal niet nutteloos, deze topics met bijbehorende adviezen helpen mij zeker wel. Door deze tips ben ik wel vaker buiten de deur te vinden geweest en het geeft mij moed om nieuwe initiatieven te nemen.
Tegelijkertijd moet je ook begrijpen dat door alle negatieve ervaringen in het verleden ik angstig ben geworden om contact met mensen te leggen, mede omdat dit heel mijn leven al een moeilijk punt is geweest. Het grote verschil met de andere topics die ik geopend heb was de focus op vrouwen en het hebben van seks. Ik weet nu dat ik eerst aan mijn basale sociale vaardigheden moet werken voordat ik de volgende stap kan nemen.
Ik wil heel graag het sociaal isolement waarin ik me al jaren in begeef en maar niet uitkom eindelijk eens een keer doorbreken. Het voelt als een jarenlange gevangenisstraf. Nogmaals ik ben geen troll, ook geen kopie van deezer maar ik kan heel goed snappen dat het voor jullie frustrerend is dat men de indruk krijgt dat ik niets met de aangeboden tips doe.
Met als zekere conclusie dat je het dan zelf toch weer beter weet dan al die anderen hierquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het is ook niet makkelijk voor hem om zo'n stap te durven zetten denk ik. Maar in feite komt het erop neer dat je een knop moet omzetten er er vol voor moet gaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Met als zekere conclusie dat je het dan zelf toch weer beter weet dan al die anderen hier
Nee dat zeg ik niet. Vind het wel jammer dat sommigen van jullie zo negatief reageren omdat ik niet snel genoeg vooruitgang boek.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:20 schreef Koral het volgende:
[..]
Met als zekere conclusie dat je het dan zelf toch weer beter weet dan al die anderen hier
Ja, en dan kom je in een vicieuze cirkel terecht. En wat schiet je er dan mee op?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Vind het wel jammer dat sommigen van jullie zo negatief reageren omdat ik niet snel genoeg vooruitgang boek.Ik zou het prettig vinden als jullie daar wat meer respect voor op zouden kunnen brengen.
Ik vind het wel knap dat sommige mensen in hun uppie wel in staat zijn om snel contact op te doen, sociaal zijn en vrienden kunnen maken. Ik wil nav jullie tips best gaan experimenteren in de stad maar ik weet nu al dat mij dat niet gaat lukken omdat ik daar de benodigde sociale vaardigheden niet voor heb. Dan krijg je weer situaties zoals ik eerder beschreef dat ik maar blijf ijsberen, uiteindelijk gefrustreerd in een hoekje eindig.Ik probeer maar uit te leggen dat de oplossing simpel lijkt maar in werkelijkheid stukken gecompliceerder ligt.
Het kost mij gewoon heel veel moeite om die angst te overwinnen om maar iemand aan te spreken. Als ik dan alleen onprettige reacties krijg zorgt dat niet voor meer zelfvertrouwen.
Dat is jouw probleem en dat staat los van alle energie die je meent hier los te moeten laten om zogenaamd meer begrip voor jouw situatie te krijgen. Niemand zegt dat het makkelijk is of moet zijn, maar dat het vooral makkelijk is om zo door te blijven zeuren over al je shit. Omdat je dat liever doet, want doesn't matter; got attention dan dat je rapport geeft. Of het nou gaat om een aai over je bol of een aai over je piem, je tactiek sluit niet aan bij je doel en daar kun je van alles bij gaan halen, maar dat verandert geen kut aan je tactiek of je doel en dus krijg je hetzelfde.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Respect verdien je door verantwoording te nemen voor je (in)acties. Je prefereert negatieve aandacht genereren boven concrete antwoorden geven en dat in een flow van een hangende grammofoonplaat. Door hetzelfde te blijven doen blijf je hetzelfde krijgen en daarover zeuren bevestigt alleen maar dat je insteek niet respect verdienen is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nee dat zeg ik niet. Vind het wel jammer dat sommigen van jullie zo negatief reageren omdat ik niet snel genoeg vooruitgang boek.Ik zou het prettig vinden als jullie daar wat meer respect voor op zouden kunnen brengen.
Het gaat niet om een kant-en-klare oplossing en het gaat niet om hoe moeilijk het is. Het gaat erom hoe shit beter zou kunnen en jij blijft bedenken waarom dat niet het geval is. Prima, maar geef dan ook toe dat je eigenlijk een heel andere vraag stelt en je daarom niet je gewenste antwoord krijgt in plaats van te doen.quote:Ik vind het wel knap dat sommige mensen in hun uppie wel in staat zijn om snel contact op te doen, sociaal zijn en vrienden kunnen maken. Ik wil nav jullie tips best gaan experimenteren in de stad maar ik weet nu al dat mij dat niet gaat lukken omdat ik daar de benodigde sociale vaardigheden niet voor heb. Dan krijg je weer situaties zoals ik eerder beschreef dat ik maar blijf ijsberen, uiteindelijk gefrustreerd in een hoekje eindig.Ik probeer maar uit te leggen dat de oplossing simpel lijkt maar in werkelijkheid stukken gecompliceerder ligt.
Wees dan eens concreet in wat je wat wel nuttig zou vinden en sluit daar je feedback op aan in plaats van te blijven hengelen naar medelijden wat je geen kut verder gaat helpen op het gebied van vooruitgang danwel zelfvertrouwen.quote:Het kost mij gewoon heel veel moeite om die angst te overwinnen om maar iemand aan te spreken. Als ik dan alleen onprettige reacties krijg zorgt dat niet voor meer zelfvertrouwen.
Hoeft niet persee autist te zijn. Kan ook gewoon zelfvertrouwen zijn of iets dergelijks.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:06 schreef Detroit het volgende:
Je bent een autist en die hebben sws moeite met contact maken en onderhouden.
Wellicht dat je ook een sociale fobie hebt ontwikkeld in de loop der tijd.
Ga naar de psycholoog want met topics op Fok! openen gaat er niets veranderen.
Ik heb niet de hele discussie gelezen, maar idd. de stad random mensen aan gaan spreken is best wel grote stap naar mijn mening. Ga eens ergens een ochtendje vrijwilligerswerk doen bijv. of een sport bijv. Dan is 't makkelijker om contact te maken omdat je dan allebei een overeenkomst hebt, zonder dat mensen misschien iets geks van je verwachten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik vind het wel knap dat sommige mensen in hun uppie wel in staat zijn om snel contact op te doen, sociaal zijn en vrienden kunnen maken. Ik wil nav jullie tips best gaan experimenteren in de stad maar ik weet nu al dat mij dat niet gaat lukken omdat ik daar de benodigde sociale vaardigheden niet voor heb. Dan krijg je weer situaties zoals ik eerder beschreef dat ik maar blijf ijsberen, uiteindelijk gefrustreerd in een hoekje eindig.Ik probeer maar uit te leggen dat de oplossing simpel lijkt maar in werkelijkheid stukken gecompliceerder ligt.
Het kost mij gewoon heel veel moeite om die angst te overwinnen om maar iemand aan te spreken. Als ik dan alleen onprettige reacties krijg zorgt dat niet voor meer zelfvertrouwen.
Syndroom/Deezert zijn allebei autistisch. Dat hebben ze allebei al meermaals gezegd.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:10 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Hoeft niet persee autist te zijn. Kan ook gewoon zelfvertrouwen zijn of iets dergelijks.
Oke, ik heb verder niet zo hoge kennis over autisme. Maar ik kende een zware autist, en die zag ik ook weleens lopen met vrienden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:42 schreef Detroit het volgende:
[..]
Syndroom/Deezert zijn allebei autistisch. Dat hebben ze allebei al meermaals gezegd.
Misschien is dat wel de oorzaak dat we geen contacten kunnen leggen? Ik denk dat men vaak onderschat hoe vervelend het is als je wil graag wil maar niet kan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:42 schreef Detroit het volgende:
[..]
Syndroom/Deezert zijn allebei autistisch. Dat hebben ze allebei al meermaals gezegd.
quote:An intriguing 2011 study by Marie-Aude Boislard, Franēois Poulin, and Melanie J. Zimmer-Gembeck offer more tantalizing clues. The researcher found that there is no singular route to adulthood virginity. While media attention has focused on young people purposefully choosing sexual abstinence, others seem to remain a virgin due to a lack of choice. And indeed this is an accurate description of the men that I have worked with. The study found that, during late childhood, individuals who matured into involuntary virgins were: more victimized and ridiculed by peers as children, socially withdrawn (preferred to play alone), and also less liked and accepted by their peers.
Does this mean the childhood mistreatment by peers can predispose one to involuntary virginity? Or are personal characteristics leading to involuntary virginity already impacting peer relationships during childhood? According to Boislard, "Our study suggests that a proportion of adult virgins have been on a life-long trajectory of low integration and unpopularity among peers. This seems to extend to a lack of sexual opportunities in emerging adulthood, but more research in the area is needed to draw conclusions." It doesn't seem, however, that the image depicted in films is necessarily reflective of reality; delayed virginity isn't merely the result of bad luck and missed opportunities.
References:
1. Boislard, M.A., Poulin, F. & Zimmer-Gembeck, M. J. (2011, March). Childhood predictors of adulthood virginity: A 10-year prospective study. Poster session presented at the Eastern & Midcontinent Joint Region Conference of the Society for the Scientific Study of Sexuality, Philadelphia, PA.
2. Tucker Halpern, C., Waller, M.W., Spriggs, A., & Hallfors, D.D. (2006). Adolescent predictors of emerging adult sexual patterns [Electronic version]. Journal of Adolescent Health, 39(6), 926.e1 - 926.e10.
Wat voor jou?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de oorzaak dat we geen contacten kunnen leggen? Ik denk dat men vaak onderschat hoe vervelend het is als je wil graag wil maar niet kan.
Dit is wel herkenbaar:
[..]
Ik denk dat je zo vuistdiep up your ass zit dat je niet eens doorhebt hoe vervelend mensen weten dat het voor jullie is, maar op de een of andere manier wilde je bovenstaande vraag al die 38746346 keer niet horen en lijkt het nu ineens wel plausibel met jawel, nog een keer roepen hoe kut het allemaal wel niet is.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:19 schreef syndroom het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de oorzaak dat we geen contacten kunnen leggen? Ik denk dat men vaak onderschat hoe vervelend het is als je wil graag wil maar niet kan.
Conclusie..quote:Dit is wel herkenbaar:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen frustrerend is, zowel voor de gebruikers die tips geven als voor de mensen die er wat mee moeten doen maar telkens falen. Komende maanden ga ik het even rustig aan doen, wel ga ik kijken welke tips ik nog op mijn lijstje heb staan die ik in de toekomst nog kan gebruiken. Het bezoeken van een cafe of club zal ik voorlopig uit mijn hoofd moeten zetten. Ik zal eerst aan mijn zelfverzekerdheid en sociale vaardigheden moeten werken voordat ik die volgende stap kan zetten.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:27 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik denk dat je zo vuistdiep up your ass zit dat je niet eens doorhebt hoe vervelend mensen weten dat het voor jullie is, maar op de een of andere manier wilde je bovenstaande vraag al die 38746346 keer niet horen en lijkt het nu ineens wel plausibel met jawel, nog een keer roepen hoe kut het allemaal wel niet is.
[..]
Conclusie..
Ok, niet concreet in willen gaan op hulpvraag is duidelijk nu. Maar beter dat je je pro-actief opstelt en aan de slag gaat. Dat is de enige manier om die cirkel te doorbreken.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:37 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor iedereen frustrerend is, zowel voor de gebruikers die tips geven als voor de mensen die er wat mee moeten doen maar telkens falen. Komende maanden ga ik het even rustig aan doen, wel ga ik kijken welke tips ik nog op mijn lijstje heb staan die ik in de toekomst nog kan gebruiken. Het bezoeken van een cafe of club zal ik voorlopig uit mijn hoofd moeten zetten. Ik zal eerst aan mijn zelfverzekerdheid en sociale vaardigheden moeten werken voordat ik die volgende stap kan zetten.
Ondanks dat blijft het een vicieuze cirkel, want een gezonde jongeman heeft toch zijn seksuele/sociale behoeften naar menselijk contact.
Het is makkelijker om te huilen dan daadwerkelijk actie te ondernemen.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:59 schreef SonicVolcano het volgende:
En dan niet op yats ingaan
Ach ja.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:19 schreef syndroom het volgende:
Waarom open je nog topics als je niks aan je leven wil veranderen? Het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden, makkelijker gaat het niet worden om contact te leggen.quote:
Wat biedt Yats aan?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 20:14 schreef Paxcon het volgende:
[..]
[..]
Waarom open je nog topics als je niks aan je leven wil veranderen? Het wordt je op een presenteerblaadje aangeboden, makkelijker gaat het niet worden om contact te leggen.
quote:
quote:Op zaterdag 30 januari 2016 13:36 schreef yats het volgende:
[..]
Ik wil jou best hetzelfde aanbod doen als ik deezer ooit deed (maar waar ik nooit reactie op kreeg). Ik kan je niet aan een vriendin helpen, maar als jij bereid bent om een keer naar den Haag te komen wil ik je best een beetje introduceren in het (uitgaans)leven zodat je in ieder geval een beginpunt hebt. Al zul je verder wel zelf de nodige stappen moeten zetten, maar dat hoef ik je vast niet uit te leggen?
Dat was al gebeurd toch? Meen dat ergens in één van de janktopics gelezen te hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 21:52 schreef Bananenpap het volgende:
En als jullie geen klonen zijn, waarom ontmoeten jullie elkaar dan niet eens? Jullie zijn lotgenoten.
Ik wil best een keer met yats afspreken maar dan moet ik er wel klaar voor zijn, in die zin dat ik zelfverzekerder en socialer ben. Ik sta er sowieso voor open.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 22:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dat was al gebeurd toch? Meen dat ergens in één van de janktopics gelezen te hebben.
Liever niet nee, ik wil bij de 'normale' samenleving horen (ook al is eigenlijk niemand normaal). Gewoon lekker met mensen wat afspreken wanneer ik wil, filmpje kijken samen, lachen, chips eten, goede gesprekken, knuffelen etc.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:04 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik wil best een keer met yats afspreken maar dan moet ik er wel klaar voor zijn, in die zin dat ik zelfverzekerder en socialer ben. Ik sta er sowieso voor open.
Wat deezer betreft heb ik hem ooit een DM gestuurd maar nooit antwoord op gekregen, even later hoor je in zijn topic dat hij geen vrienden wil worden met mede autisten.
Moeten ze toevallig ook blond haar hebben en blauwe ogen?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liever niet nee, ik wil bij de 'normale' samenleving horen (ook al is eigenlijk niemand normaal). Gewoon lekker met mensen wat afspreken wanneer ik wil, filmpje kijken samen, lachen, chips eten, goede gesprekken, knuffelen etc.
Ik val helemaal niet op blondjes man.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:34 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Moeten ze toevallig ook blond haar hebben en blauwe ogen?
En vrouw en 18 jaar zijn?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:34 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Moeten ze toevallig ook blond haar hebben en blauwe ogen?
Gaaaaan we weer. "Ik wil met normale mensen omgaan, maar ben zelf niet normaal en dat moeten mensen maar accepteren.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Liever niet nee, ik wil bij de 'normale' samenleving horen (ook al is eigenlijk niemand normaal). Gewoon lekker met mensen wat afspreken wanneer ik wil, filmpje kijken samen, lachen, chips eten, goede gesprekken, knuffelen etc.
Nou, die winnares van vanavond bij Weet Ik Veel was dat toevallig welquote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:36 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
En vrouw en 18 jaar zijn?
Ofwel, hij accepteert zichzelf gewoon niet.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gaaaaan we weer. "Ik wil met normale mensen omgaan, maar ben zelf niet normaal en dat moeten mensen maar accepteren."
'Lekker met mensen afspreken wanneer ik wil?' Ja maar als je elke autist bij voorbaat afwijst om zijn autisme is het wel hypocriet terwijl je zelf autisme hebt. Bovendien haal je vriendschap en relaties door elkaar.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:40 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nou, die winnares van vanavond bij Weet Ik Veel was dat toevallig welHeb je weer zitten Googelen? Creepy.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:40 schreef Fascination het volgende:
[..]
Gaaaaan we weer. "Ik wil met normale mensen omgaan, maar ben zelf niet normaal en dat moeten mensen maar accepteren."
FTFY.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Duidelijk een kloon van Deezer, die negeert mensen mannen die hem aanbieden om mee uit te nemen enz ook
Ik ben dan ook heel angstaanjagend natuurlijk. Wanneer gaan wij stappen?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 19:59 schreef SonicVolcano het volgende:
En dan niet op yats ingaan
Ach ja.
Sws dat het leuker is dan in je eentje naar de stad gaan. Dat heb je ook gewoon gedaan.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:04 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik wil best een keer met yats afspreken maar dan moet ik er wel klaar voor zijn, in die zin dat ik zelfverzekerder en socialer ben. Ik sta er sowieso voor open.
Wat deezer betreft heb ik hem ooit een DM gestuurd maar nooit antwoord op gekregen, even later hoor je in zijn topic dat hij geen vrienden wil worden met mede autisten.
Heb ik ook geprobeerd. In totaal 6 mensen ontmoet. Eentje liep uit op een nachtmerrie (was een psychopatische persoonlijkheid en ik liet mij beļnvloeden door mijn lage zelfbeeld) maar de andere 5 waren wel leuk als ik naar de feiten kijk, in de zin van dat ik er een goed gevoel aan over heb gehouden.quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:02 schreef heywoodu het volgende:
Leer mensen kennen via internet en ontmoet ze na een tijdje in het echt.
quote:Op zondag 14 februari 2016 22:50 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Heb ik ook geprobeerd. In totaal 6 mensen ontmoet. Eentje liep uit op een nachtmerrie (was een psychopatische persoonlijkheid en ik liet mij beļnvloeden door mijn lage zelfbeeld) maar de andere 5 waren wel leuk als ik naar de feiten kijk, in de zin van dat ik er een goed gevoel aan over heb gehouden.
Ja maar het contact is vervolgens al weer snel verdwenen omdat ik contacten sowieso niet kan onderhouden, en van die psychopatische persoon heeft me langer dan een jaar geduurd voordat ik weer dingen durfde.quote:Op zondag 14 februari 2016 22:52 schreef heywoodu het volgende:
[..]![]()
Het was ook zeker serieus bedoeld. Bijna iedereen die ik buiten mijn familie goed ken heb ik eerst via internet ontmoet. De drempel is dan gewoon heel veel lager om een gesprek aan te knopen en na een tijdje praten is het ook een stuk minder "eng" om dan in het echt te praten
Want dat kan niet met autisten...quote:Op zaterdag 13 februari 2016 23:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hij heeft meer aan professionele hulp. Elke beunhaas mag ze naar een cursus coach noemen. Je moet maar net een goede coach vinden tussen al dat aanbod.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:30 schreef CyberTijn het volgende:
Zoek een coach bij jou in de buurt en leg je probleem daar voor. Ik weet zeker dat je na een aantal coaching sessies veel beter in je vel zit, meer zelfvertrouwen hebt, en makkelijker contact maakt.
Hij geeft zelf aan geen vertrouwen te hebben in de professionele hulp na een ervaring met een psycholoog die weinig geholpen heeft. Werken met een coach kan dan een goed alternatief zijn omdat een coach een heel andere aanpak heeft dan een professionele hulpverlener.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij heeft meer aan professionele hulp. Elke beunhaas mag ze naar een cursus coach noemen. Je moet maar net een goede coach vinden tussen al dat aanbod.
Maar heeft die coach ook professionele ervaring in werken met autisten?quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:37 schreef CyberTijn het volgende:
[..]
Hij geeft zelf aan geen vertrouwen te hebben in de professionele hulp na een ervaring met een psycholoog die weinig geholpen heeft. Werken met een coach kan dan een goed alternatief zijn omdat een coach een heel andere aanpak heeft dan een professionele hulpverlener.
Die zullen er ongetwijfeld zijnquote:Op donderdag 18 februari 2016 16:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar heeft die coach ook professionele ervaring in werken met autisten?
Het is nogal dom om de hele professionele dienstverlening af te wijzen op basis van een ervaring.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:37 schreef CyberTijn het volgende:
Hij geeft zelf aan geen vertrouwen te hebben in de professionele hulp na een ervaring met een psycholoog die weinig geholpen heeft. Werken met een coach kan dan een goed alternatief zijn omdat een coach een heel andere aanpak heeft dan een professionele hulpverlener.
Helemaal mee eensquote:Het is nogal dom om de hele professionele dienstverlening af te wijzen op basis van een ervaring.
Dit geldt voor de meeste coaches ja. Er zullen ongetwijfeld coaches zijn die wel ervaring hebben met soortgelijke gevallen die TS prima kunnen helpen. Misschien is het even zoekenquote:Een coach heeft geen verstand van de specifieke psychische problematiek. Beurs weg, geen meid genaaid.
En daar gaat hij dan ook koppig keer op keer de fout in.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:42 schreef CyberTijn het volgende:
Helemaal mee eensToch wijst TS de psychologie af
Oefenen. Bijgestuurd worden. Sociale trainingen volgen. Veel observeren en leren van anderen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:21 schreef syndroom het volgende:
Als autist is het juist moeilijk om binnen groepen contact te leggen. Hoe doe je dat op een manier zonder dat het 'vreemd' overkomt?
Waarom daarover zorgen maken? Je hebt niemand dus je kunt er geen vrienden mee verliezen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:21 schreef syndroom het volgende:
Als autist is het juist moeilijk om binnen groepen contact te leggen. Hoe doe je dat op een manier zonder dat het 'vreemd' overkomt?
Volgens mij is het meer omdat hij er nog steeds van overtuigd is geen professionele hulp nodig te hebben. Jammer, want over tien jaar gaat hij pas echt spijt krijgen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 16:48 schreef Copycat het volgende:
[..]
En daar gaat hij dan ook koppig keer op keer de fout in.
Als het al niet eerder uit de klauwen is gelopen.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:09 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Volgens mij is het meer omdat hij er nog steeds van overtuigd is geen professionele hulp nodig te hebben. Jammer, want over tien jaar gaat hij pas echt spijt krijgen.
Uit de klauwen is gelopen?quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:15 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Als het al niet eerder uit de klauwen is gelopen.
Ja, je doet nogal griezelige uitspraken af en toe. Zoals "Ik moet mijn seksualiteit onderdrukken." dat klinkt net alsof je jezelf heel erg moet inhouden om geen vrouwen aan te randen.quote:
Dat is toch ook zo? Goed, het is voor mijzelf wel erg vervelend om te moeten zien dat leeftijdsgenoten die soms wel 10 jaar jonger zijn wel succesvol een seksleven op kunnen bouwen, of stelletjes die voor je neus gaan zoenen om dan maar te moeten toezien dat je zwaar achterloopt op de rest. Dat ik een vrouw aan zou randen o.i.d is complete bullshit, ben tegen elke vorm van geweld tegen vrouwen. Laat dat duidelijk zijn.quote:Op donderdag 18 februari 2016 17:56 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Ja, je doet nogal griezelige uitspraken af en toe. Zoals "Ik moet mijn seksualiteit onderdrukken." dat klinkt net alsof je jezelf heel erg moet inhouden om geen vrouwen aan te randen.
Ga dan eens naar de huisarts en vraag welke specifieke hulpverlener/psycholoog zij/hij jou zou aanraden voor jouw problematiek. Toen ik dat deed kreeg ik ook een adresje die me goed advies kon geven voor mijn specifieke probleem.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Goed, het is voor mijzelf wel erg vervelend om te moeten zien dat leeftijdsgenoten die soms wel 10 jaar jonger zijn wel succesvol een seksleven op kunnen bouwen, of stelletjes die voor je neus gaan zoenen om dan maar te moeten toezien dat je zwaar achterloopt op de rest. Dat ik een vrouw aan zou randen o.i.d is complete bullshit, ben tegen elke vorm van geweld tegen vrouwen. Laat dat duidelijk zijn.
Ik wil best naar hulpverleners stappen mits ze mij ook echt kunnen helpen. Als klein jongetje heb ik al jaren in de ggz molen gezeten, en ook toen ben ik er weinig mee opgeschoten.
Ik snap nou niet wat je hier zo moeilijk over doet?quote:Op donderdag 18 februari 2016 20:15 schreef Lienekien het volgende:
De eerste stap is dan toch een gesprek met je huisarts. En het is ook een goed idee om je leidinggevende in te lichten dat je hiermee aan de slag wil. Dan weet die waar je vrij voor wilt.
Je bent niet meer dat kleine jongetje en elke hulpverlener is anders. Ze zullen je nu wellicht op een andere manier proberen te helpen dan toen en je hebt zelf ook meer inspraak.quote:Op donderdag 18 februari 2016 19:50 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat is toch ook zo? Goed, het is voor mijzelf wel erg vervelend om te moeten zien dat leeftijdsgenoten die soms wel 10 jaar jonger zijn wel succesvol een seksleven op kunnen bouwen, of stelletjes die voor je neus gaan zoenen om dan maar te moeten toezien dat je zwaar achterloopt op de rest. Dat ik een vrouw aan zou randen o.i.d is complete bullshit, ben tegen elke vorm van geweld tegen vrouwen. Laat dat duidelijk zijn.
Ik wil best naar hulpverleners stappen mits ze mij ook echt kunnen helpen. Als klein jongetje heb ik al jaren in de ggz molen gezeten, en ook toen ben ik er weinig mee opgeschoten.
Misschien durft ie niet eens naar de dokter te gaan, wat een onderdeel van het probleem is. Ach iig durft ie hier er wel voor uit te komen, hoewel hij hier anoniem is.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:25 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik snap nou niet wat je hier zo moeilijk over doet?
Je bent sociaalziek. Je moet naar een dokter.
Dit.quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:33 schreef Sander166 het volgende:
Volgens mij is je grootste issue dat je vrouwen wil aanspreken en seks wil krijgen ipv dat je gewoon social skills wil ontwikkelen.
Social skills heb je in elk aspect van het leven nodig. Niet alleen bij vrouwen.
Misschien is hij bang dat zijn moeder het te weten komt?quote:Op donderdag 18 februari 2016 23:33 schreef Sander166 het volgende:
Volgens mij is je grootste issue dat je vrouwen wil aanspreken en seks wil krijgen ipv dat je gewoon social skills wil ontwikkelen.
Social skills heb je in elk aspect van het leven nodig. Niet alleen bij vrouwen.
Hij vermijdt zijn angsten. Elke psycholoog zal hem vragen zijn angst vermijdingsgedrag tegen te gaan.quote:Op donderdag 18 februari 2016 21:25 schreef K44S het volgende:
[..]
Ik snap nou niet wat je hier zo moeilijk over doet?
Je bent sociaalziek. Je moet naar een dokter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |