abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159848824
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)elijke-aanslag.dhtml

[ Bericht 90% gewijzigd door Leandra op 11-02-2016 22:31:02 (Quote verwijderd) ]
pi_159848862
Haha.
pi_159848873
Wel een verschil is dat deze gast daadwerkelijk compleet geschift is.Maar zeker, een verband met zijn religie is er wel.
Whatever...
pi_159848895
Christendom is een vredige religie.
“An interesting thing is a good thing.”
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:33:03 #5
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_159848918
Bron? bewijs? Statistieken? Zei die deus vult? Nee dus :^)
graag op anoniem
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:34:15 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159848955
Christus zegt: wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
Het Christendom roept dus expliciet niet op tot moord, ook niet bij het begaan van misdaden.
The End Times are wild
pi_159848980
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:33 schreef topdeck het volgende:
Bron? bewijs? Statistieken? Zei die deus vult? Nee dus :^)
Lees de tekst.

Zo is Els Borst vermoord als indirect gevolg van de orthodox-christelijke hetze tegen haar. En nee, we zeggen dit niet om christenen te demoniseren of hen hun vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid af te pakken, dit is een oproep tot morele verantwoordelijkheid. Dit mag niet meer gebeuren.
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:36:09 #8
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159849031
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:34 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Lees de tekst.

Zo is Els Borst vermoord als indirect gevolg van de orthodox-christelijke hetze tegen haar. En nee, we zeggen dit niet om christenen te demoniseren of hen hun vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid af te pakken, dit is een oproep tot morele verantwoordelijkheid. Dit mag niet meer gebeuren.
Dat geldt voor iedere moord. Helaas zijn ze in veel gevallen niet te voorkomen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:38:49 #9
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159849126
Alle religieuze extremisten zijn levensgevaarlijk, ze denken immers dat ze handelen in opdracht van hun fictieve opperwezen.

Eigenlijk moet je ze net zo behandelen als psychiatrische patiënten, preventief opsluiten dus.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159849225
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:36 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedere moord. Helaas zijn ze in veel gevallen niet te voorkomen.
Klopt.
Alleen gaat dit om een christelijke terrorist die deze aanslag heeft gepleegd vanwege de euthanasie wet die Borst heeft doorgedrukt.
pi_159849345
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Klopt.
Alleen gaat dit om een christelijke terrorist die deze aanslag heeft gepleegd vanwege de euthanasie wet die Borst heeft doorgedrukt.
Is hij een terrorist omdat hij een (oud-)politica vermoord heeft of omdat hij die moord gepleegd heeft uit een overtuiging?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159849356
Het wordt daaronder al weerlegd op behoorlijk goede gronden. Klei en Wijbinga zijn zelf gekkies met af en toe kwestieuze uitspraken, dat moet je ook meenemen in dit artikel. En verder heb ik er absoluut geen moeite mee om mensen zowel van christelijke als moslim huize die moorden plegen al dan niet oiv schizofrenie als gekkies te zien.
I´m back.
pi_159849404
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Is hij een terrorist omdat hij een (oud-)politica vermoord heeft of omdat hij die moord gepleegd heeft uit een overtuiging?
2
Moord gepleegd vanuit zijn christelijke overtuiging .
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:52:38 #14
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159849527
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:41 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Klopt.
Dit is geen terrorist maar een psychiatrische patiënt.
pi_159849567
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Dit is geen terrorist maar een psychiatrische patiënt.
Een gekkie net als Mohammed B
  donderdag 11 februari 2016 @ 22:55:54 #16
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159849635
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:54 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Een gekkie net als Mohammed B
Die stond nog niet bekend als psychisch gestoord, deze dader wel.

Maar Mohammed B vind ik ook meer een gek dan een terrorist.
  Admin donderdag 11 februari 2016 @ 22:56:11 #17
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_159849645
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Het wordt daaronder al weerlegd op behoorlijk goede gronden. Klei en Wijbinga zijn zelf gekkies met af en toe kwestieuze uitspraken, dat moet je ook meenemen in dit artikel. En verder heb ik er absoluut geen moeite mee om mensen zowel van christelijke als moslim huize die moorden plegen al dan niet oiv schizofrenie als gekkies te zien.
Geloofswaanzin, psychiatrisch gekkie dus.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_159849766
quote:
7s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:55 schreef Gutmensch het volgende:

[..]

Die stond nog niet bekend als psychisch gestoord, deze dader wel.

Maar Mohammed B vind ik ook meer een gek dan een terrorist.
Ja, die gasten moeten al dan niet schizofreen allemaal gedeprogrammeerd worden. Maar bij die Van U. gaat het wat dieper wrs, of nog niet eens hoor...
I´m back.
pi_159849789
quote:
1s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:56 schreef yvonne het volgende:

[..]

Geloofswaanzin, psychiatrisch gekkie dus.
Klopt idd. Ik zie hier niet het punt dat ze willen maken of ze willen zeggen fundamentele christenen zijn net zo erg als fundamentele moslims, nou ik denk grosso modo van niet. Islam de leer alleen maakt de mensen gekker dan het christendom de leer alleen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 11-02-2016 23:18:07 ]
I´m back.
  donderdag 11 februari 2016 @ 23:05:31 #20
452920 OostenrijkseSchilder
Donderroede der Godwins
pi_159849859
Dat iemand niet helemaal in orde is in zijn hoofd sluit natuurlijk niet uit dat het ook nog een daad is uit religieus-ideologische gronden. Ik ben wat allergisch voor de term terrorisme. Dat vind ik een hypegevoelige mediaterm.
Ook de waarheid is een wapen.
pi_159850339
ik denk dat hij bij dat clubje hoorde van Bert Dorenbos en De Stichting Schreeuw om Leven
Veel aandacht heeft de bescherming van het ongeboren en geboren leven door zich te verzetten tegen de praktijk van abortus en euthanasie

website

SCHREEUW OM LEVEN ZET ZICH IN VOOR:
Het ongeboren leven en de strijd tegen abortus.
Hulpverlening bij zwangerschap en na een abortus.
De strijd tegen euthanasie.

+
ABORTUS ZAL VERDWIJNEN
Abortus zal verdwijnen als iedereen weet wat er werkelijk bij een abortus gebeurt.

DODEN (EUTHANASIE) MAG NOOIT
Iedereen wordt ouder en moet kunnen rekenen op de steun en hulp van anderen.
Er is sprake van euthanasie als een dokter een patiënt doodt. Een dokter mag nooit doden.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_159850692
Het idee dat alleen moslims uit naam van hun religie moorden is natuurlijk volkomen achterhaald; het is iets wat vooral christenen graag willen geloven.

In Noord-Ierland - onderdeel van het VK, niet bepaald een achterlijk land dus - sloegen enkele decennia geleden katholieken en protestanten elkaar nog de hersens in, met in totaal enkele duizenden doden. Vooralsnog staan de christenen wat religieuze moorden in Europa betreft nog ver voor op de moslims. Al zijn laatstgenoemden geloof ik wel aardig op weg om een inhaalslag te maken.
pi_159852885
De stelling in de TT is geen opinie maar een feit.

Het is feitelijk de eerste religieus geïnspireerde moord op een publiek figuur sinds de moord op Theo van Gogh door Mohammed B. De dader zou dan ook precies dezelfde straf moeten krijgen: levenslang.

Elke dag minder is een aanfluiting voor onze rechtsstaat.
pi_159852897
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:20 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat hij bij dat clubje hoorde van Bert Dorenbos en De Stichting Schreeuw om Leven
Veel aandacht heeft de bescherming van het ongeboren en geboren leven door zich te verzetten tegen de praktijk van abortus en euthanasie

website

SCHREEUW OM LEVEN ZET ZICH IN VOOR:
Het ongeboren leven en de strijd tegen abortus.
Hulpverlening bij zwangerschap en na een abortus.
De strijd tegen euthanasie.

+
ABORTUS ZAL VERDWIJNEN
Abortus zal verdwijnen als iedereen weet wat er werkelijk bij een abortus gebeurt.

Iedereen wordt ouder en moet kunnen rekenen op de steun en hulp van anderen.
Er is sprake van euthanasie als een dokter een patiënt doodt. Een dokter mag nooit doden.

Die Bert Dorenbos is één van de gevaarlijkste religieuze gekken die in dit land rondloopt. En hij is niet eens moslim, kun je nagaan. Zie bijvoorbeeld dit: NWS / oud-EO-voorzitter en Christen vind doden Pukkelpop straf van god

Voor de mensen die de daad van Bart van U. willen afschuiven op mentaal ziek zijn: religieus radicalisme en mentaal ziek zijn staan heel dicht bij elkaar. De scheidslijn is flinterdun. Laten we wel zijn: hoe (mentaal) ziek ben je als je je radicale ideeën via geweld aan anderen wilt opdringen?
pi_159852905
Ten eerste heeft hij ook zijn zus vermoord. Welk gebod is dat?
Ten tweede zal je maar weinig christenen in Nederland tegenkomen die dit toejuichen of die reageren met "dat is niet goed maar...., maar..., maar..." (Voor mensen die nou gelijk denken "kijk die christenen doen het ook").
pi_159852912
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 03:06 schreef Elfletterig het volgende:
De stelling in de TT is geen opinie maar een feit.

Het is feitelijk de eerste religieus geïnspireerde moord op een publiek figuur sinds de moord op Theo van Gogh door Mohammed B. De dader zou dan ook precies dezelfde straf moeten krijgen: levenslang.

Elke dag minder is een aanfluiting voor onze rechtsstaat.
Dude, the guy is a nut job.
I´m back.
pi_159852921
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Die Bert Dorenbos is één van de gevaarlijkste religieuze gekken die in dit land rondloopt. En hij is niet eens moslim, kun je nagaan. Zie bijvoorbeeld dit: NWS / oud-EO-voorzitter en Christen vind doden Pukkelpop straf van god

Voor de mensen die de daad van Bart van U. willen afschuiven op mentaal ziek zijn: religieus radicalisme en mentaal ziek zijn staan heel dicht bij elkaar. De scheidslijn is flinterdun. Laten we wel zijn: hoe (mentaal) ziek ben je als je je radicale ideeën via geweld aan anderen wilt opdringen?
Ja, klopt staat dicht bij elkaar idd (ik bedoel als je het aan mij vraagt heb je sws een gaatje in je hoofd in de zin van koekoek als je in een god gelooft), maar eh deze man heeft een geschiedenis van schizofrenie. Heeft zijn zuster nog vermoord ook, die hem altijd geholpen heeft, dat arme mens.
Nee, dit heeft geen reet te maken met inspiratie door het christelijke geloof sec of christelijk fundamentalisme. Dit is een schizofreen die dergelijke wanen erop nahield.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 12-02-2016 03:41:36 ]
I´m back.
pi_159852926
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:32 schreef thabit het volgende:
Het idee dat alleen moslims uit naam van hun religie moorden is natuurlijk volkomen achterhaald; het is iets wat vooral christenen graag willen geloven.
In VS anders idd, maar we leven hier niet in de VS.
quote:
In Noord-Ierland - onderdeel van het VK, niet bepaald een achterlijk land dus - sloegen enkele decennia geleden katholieken en protestanten elkaar nog de hersens in, met in totaal enkele duizenden doden. Vooralsnog staan de christenen wat religieuze moorden in Europa betreft nog ver voor op de moslims. Al zijn laatstgenoemden geloof ik wel aardig op weg om een inhaalslag te maken.
Noord-Ierland tijdens de Troubles is weer een heel ander hoofdstuk, onvergelijkbaar met de situatie hier, voor zowel christenen als moslims.

En overigens wel achterlijk, ze hadden naar NL tijdens de verzuiling moeten kijken, hadden ze allerlei problemen kunnen voorkomen.

Overigens voor als de nood aan de man komt in NL weer; doe dan maar "verherzuilen" ivm moslims.
I´m back.
pi_159852951
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 03:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt staat dicht bij elkaar idd (ik bedoel als je het aan mij vraagt heb je sws een gaatje in je hoofd in de zin van koekoek als je in een god gelooft), maar eh deze man heeft een geschiedenis van schizofrenie. Heeft zijn zuster nog vermoord ook, die hem altijd geholpen heeft, dat arme mens.
Nee, dit heeft geen reet te maken met inspiratie door het christelijke geloof sec of christelijk fundamentalisme. Dit is een schizofreen die dergelijke wanen erop nahield.
De reden waarom ik het niet met je eens ben, zal ik toelichten.

Als het zo was dat deze man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdroegen om Borst te vermoorden, dan zou ik meegaan in je argumentatie. Maar deze man hoorde de stem van God die hem opdroeg om Borst te vermoorden. En niet zomaar, maar vanwege haar inzet op het gebied van euthanasie; iets dat indruist tegen religieuze overtuigingen.

Precies om die reden noem ik het een religieus-geïnspireerde daad.
pi_159852955
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 04:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als het zo was dat deze man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdroegen om Borst te vermoorden, dan zou ik meegaan in je argumentatie. Maar deze man hoorde de stem van God die hem opdroeg om Borst te vermoorden. En niet zomaar, maar vanwege haar inzet op het gebied van euthanasie; iets dat indruist tegen religieuze overtuigingen.

Maar die stem bestaat niet, komt niet van ene god af. Stemmen horen is een onderdeel van zijn ziekte.

Heb je ooit een schizofreen meegemaakt btw? Ik wel hoor, tijdens m'n studie op de studentenflat Zilverberg in Asd. Die mensen zijn echt niet meer 100% en horen in de regel allemaal stemmen.
Kunnen we nu na bijna 35 jaar wel om lachen, maar toch, coherent was het allemaal niet. Is ook heel wat anders dan die typhuslijertjes in die zandbak die de koran er even op naslaan alvorens ze een tritsje andere moslims de keel afsnijden met een bot aardappelschilmesje, onthoofden, neerknallen, verbranden en wat dies meer zij. Snap ook niet waar het vandaan komt om die 2 categorieën aan elkaar gelijk te stellen. Ik bedoel het christendom is al erg genoeg, dat weet ik ook wel, het is als het ware "ons kruis", maar zo erg zijn ze tegenwoordig niet meer hoor, ook de mannen van de CU en SGP niet. Het is een verwijfd stelletje misantropische nitwits met normen en waarden die mijn overgrootouders al ouderwets zouden hebben gevonden, maar daar blijft het ongeveer wel bij.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 12-02-2016 04:19:07 ]
I´m back.
pi_159852961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 04:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Beetje vergezocht hoor, is het nou zo moeilijk om te zeggen dat deze gast gewoon helemaal coocoo was? Son of Sam werd ook geinspireerd door stemmen in zijn hoofd van de hond van zijn buren, wat in zijn ogen een demon was. Is dit dan een moordenaar die zijn inspiratie haalt uit duivelsaanbidding of is ie gewoon helemaal gestooft? Ik hou het op het laatste.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:09:30 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159853424
Maar of deze knakker nu 'gewoon' niet spoort, of niet spoort omdat hij stemmen van God hoort - wat voor verschil zou dat moeten maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159853452
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:09 schreef Janneke141 het volgende:
Maar of deze knakker nu 'gewoon' niet spoort, of niet spoort omdat hij stemmen van God hoort - wat voor verschil zou dat moeten maken?
Als je daadwerkelijk stemmen hoort kan je dat niet snel aan een religie koppelen. Dan is het eerder een ziektebeeld dan het gezegde; ja kijk hunnie doen het ook.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:14:30 #34
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159853456
Correct, was een christenterrorist, die heb je ook.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:16:17 #35
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159853466
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:34 schreef LXIV het volgende:
Christus zegt: wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
Het Christendom roept dus expliciet niet op tot moord, ook niet bij het begaan van misdaden.
En dit beweer je met droge ogen? Leviticus wel eens gelezen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:20:02 #36
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159853490
Matteüs 10:

“Iedereen die mij zal erkennen bij de mensen, zal ook ik erkennen bij mijn Vader in de hemel. 33 Maar wie mij verloochent bij de mensen, zal ook ik verloochenen bij mijn Vader in de hemel. 34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! [Micha 7:6] 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden”.

Zeer vredelievend inderdaad.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_159853631
trololol
pi_159853659
Man man man, net doen of christenen ook geweldadig zijn en ook alle regels aan hun laars kunnen lappen. Nog nooit zoiets van meegekregen. En interpreteren en net doen of christenen ook kwaad kunnen doen vind ik wel een erg zwaktebod. De afgrijselijke kunst van het relativeren.
pi_159853663
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:38 schreef byah het volgende:
trololol
Dat is te hopen :P
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:47:32 #40
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_159853699
Ligt eraan.

Heeft hij zichzelf of is hij door anderen opgehitst met christelijke teksten en/of kerkbezoeken.

Of

Denkt hij dat god persoonlijk tegen hem gezegd heeft dat Borst dood moest.

Nummer 1 is terrorist. Nummer 2 is verwarde man.

Al is de scheidingslijn natuurlijk erg dun. Aangezien hij z'n bloedeigen zus ook heeft afgemaakt neig ik naar nummer 2.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 12-02-2016 10:38:17 ]
pi_159853749
Zie hier de linkse calimero's meteen op hun achterpoten met "Zie juh well!!!1 christendom heeft ook terroristuh". Lijkt een beetje op NSB gedrag dat zwartmaken.

Dit is gewoon een gestoorde gek. Totaal niet te vergelijken met het hedendaagse moslimterroristen. En daarbij komt dat vrijwel niemand dit maar enigzins goed zal keuren. Bij terroristische aanslagen van moslims wordt er her en der feest gevierd en zijn de marokkaanse straatterorristen maar al te blij.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 08:54:36 #42
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_159853782
quote:
0s.gif Op donderdag 11 februari 2016 23:20 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat hij bij dat clubje hoorde van
[...]
Dan zou hij tamelijk hypocriet zijn.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 09:42:25 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_159854368
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En dit beweer je met droge ogen? Leviticus wel eens gelezen?
Dat is het oude testament. We hebben het hier over het Christendom. Een nieuw verbond etc.
The End Times are wild
pi_159854651
Dat stuk onder het opiniestuk zegt eigenlijk al genoeg.

Wel is er een groot verschil tussen Mohammed B., die volledig toerekeningsvatbaar is verklaard en Bart van U., een psychiatrische patiënt die uit de kliniek was weggelopen en evengoed een volstrekt ander motief voor deze moord zou kunnen hebben gehad.
Zo leed hij bijvoorbeeld onder meer aan allesoverheersende angsten voor een islamitische terreuraanslag.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_159854827
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het is een soort extremistische religieuze sekte en Bert Dorenbos is nog min of meer te pruimen maar binnen die groep zijn er ook een aantal zeer fanatieke groepjes die volgens mij onder de radar vliegen en niet of nauwelijks in beeld komen bij de veiligheidsdiensten.
Het is niet een klein clubje maar een heel leger :)

"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  vrijdag 12 februari 2016 @ 10:16:58 #47
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_159854887
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 10:13 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Het is een soort extremistische religieuze sekte en Bert Dorenbos is nog min of meer te pruimen maar binnen die groep zijn er ook een aantal zeer fanatieke groepjes die volgens mij onder de radar vliegen en niet of nauwelijks in beeld komen bij de veiligheidsdiensten.
Het is niet een klein clubje maar een heel leger :)

[ afbeelding ]
Er zijn ook mensen in de VS die op basis van dit (christelijke) gedachtegoed abortus-artsen hebben vermoord. Extremisten heb je overal.
pi_159855367
Ik geloof niet dat "Bert Dorenbos" met zijn "Schreeuw om Leven" ooit tot geweld heeft opgeroepen of tot het daadwerkelijk straffen aan iemand anders dan God (of de regering) over te laten.
Ja ze staan bij abortus-klinieken omdat ze abortus als moord zien. Het zou moreel ook vrij verwerpelijk zijn om te zwijgen als in je ogen mensen vermoord worden. Dat is nog geen terrorisme en voor zover ik weet is deze organisatie ook nooit met daadwerkelijk geweld in verband gebracht.
pi_159859380
Als het een moslim was die om dezelfde rede zo'n moord hard gepleegd, dan was Nederland opeens te klein voor moslims en Islam. Maar wanneer het om een christen gaat en een moord die christelijke geïnspireerd is, dan doen we alsof het om een gek ging die issue's had. Dan zeg ik hierop: ELKE terrorist die de zet maakt om een ander te vermoorden omdat hij/zij vindt dat hij het recht heeft, dan is dit een GEK en dan maakt het niet uit of hij islamitisch of christelijke en of joods geïnspireerd is!
pi_159859583
quote:
Dit vind ik wel een erg opvallend citaat:
quote:
Jihadisten

Maar wat is dan het verschil tussen Van U. en de mannen die met een kalasjnikov de redactie van een tijdschrift uitmoorden om hun zogenoemde 'profeet' te wreken? Volgens Bakker is dit verschil minder groot van vaak wordt gedacht.

'Heel veel jihadisten hebben een GGZ-verleden. Dit zijn in feite psychiatrische patiënten die behandeling nodig hebben. IS (Islamitische Staat red.) is een groep psychopaten op zoek naar kwetsbare jonge mannen die kunnen dienen als kanonnenvoer.'
Volgens mij heeft die man het helemaal fout. De leiding van IS weet heel goed wat ze doen en lijkt totaal niet op Van U.
pi_159859615
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als het een moslim was die om dezelfde rede zo'n moord hard gepleegd, dan was Nederland opeens te klein voor moslims en Islam. Maar wanneer het om een christen gaat en een moord die christelijke geïnspireerd is, dan doen we alsof het om een gek ging die issue's had. Dan zeg ik hierop: ELKE terrorist die de zet maakt om een ander te vermoorden omdat hij/zij vindt dat hij het recht heeft, dan is dit een GEK en dan maakt het niet uit of hij islamitisch of christelijke en of joods geïnspireerd is!
Ik vind dat je wel berekenend moet zijn om in deze categorie te vallen.
Bart van U was dit duidelijk niet. Hij leed aan psychoses, was uit een psychiatrische kliniek weggelopen en had evengoed een heel andere verklaring voor zijn daden kunnen geven.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 12 februari 2016 @ 14:15:38 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159859634
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 14:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dit vind ik wel een erg opvallend citaat:

[..]

Volgens mij heeft die man het helemaal fout. De leiding van IS weet heel goed wat ze doen en lijkt totaal niet op Van U.
Dat neemt niet weg dat het wel psychopaten kunnen zijn ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')