Lees de tekst.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:33 schreef topdeck het volgende:
Bron? bewijs? Statistieken? Zei die deus vult? Nee dus :^)
Dat geldt voor iedere moord. Helaas zijn ze in veel gevallen niet te voorkomen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:34 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Lees de tekst.
Zo is Els Borst vermoord als indirect gevolg van de orthodox-christelijke hetze tegen haar. En nee, we zeggen dit niet om christenen te demoniseren of hen hun vrijheid van meningsuiting en godsdienstvrijheid af te pakken, dit is een oproep tot morele verantwoordelijkheid. Dit mag niet meer gebeuren.
Klopt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:36 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat geldt voor iedere moord. Helaas zijn ze in veel gevallen niet te voorkomen.
Is hij een terrorist omdat hij een (oud-)politica vermoord heeft of omdat hij die moord gepleegd heeft uit een overtuiging?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen gaat dit om een christelijke terrorist die deze aanslag heeft gepleegd vanwege de euthanasie wet die Borst heeft doorgedrukt.
2quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Is hij een terrorist omdat hij een (oud-)politica vermoord heeft of omdat hij die moord gepleegd heeft uit een overtuiging?
Dit is geen terrorist maar een psychiatrische patiënt.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:41 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Klopt.
Alleen gaat dit om een christelijke terrorist die deze aanslag heeft gepleegd vanwege de euthanasie wet die Borst heeft doorgedrukt.
Een gekkie net als Mohammed Bquote:Op donderdag 11 februari 2016 22:52 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Dit is geen terrorist maar een psychiatrische patiënt.
Die stond nog niet bekend als psychisch gestoord, deze dader wel.quote:
Geloofswaanzin, psychiatrisch gekkie dus.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:46 schreef Ryan3 het volgende:
Het wordt daaronder al weerlegd op behoorlijk goede gronden. Klei en Wijbinga zijn zelf gekkies met af en toe kwestieuze uitspraken, dat moet je ook meenemen in dit artikel. En verder heb ik er absoluut geen moeite mee om mensen zowel van christelijke als moslim huize die moorden plegen al dan niet oiv schizofrenie als gekkies te zien.
Ja, die gasten moeten al dan niet schizofreen allemaal gedeprogrammeerd worden. Maar bij die Van U. gaat het wat dieper wrs, of nog niet eens hoor...quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:55 schreef Gutmensch het volgende:
[..]
Die stond nog niet bekend als psychisch gestoord, deze dader wel.
Maar Mohammed B vind ik ook meer een gek dan een terrorist.
Klopt idd. Ik zie hier niet het punt dat ze willen maken of ze willen zeggen fundamentele christenen zijn net zo erg als fundamentele moslims, nou ik denk grosso modo van niet. Islam de leer alleen maakt de mensen gekker dan het christendom de leer alleen.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:56 schreef yvonne het volgende:
[..]
Geloofswaanzin, psychiatrisch gekkie dus.
Die Bert Dorenbos is één van de gevaarlijkste religieuze gekken die in dit land rondloopt. En hij is niet eens moslim, kun je nagaan. Zie bijvoorbeeld dit: NWS / oud-EO-voorzitter en Christen vind doden Pukkelpop straf van godquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:20 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat hij bij dat clubje hoorde van Bert Dorenbos en De Stichting Schreeuw om Leven
Veel aandacht heeft de bescherming van het ongeboren en geboren leven door zich te verzetten tegen de praktijk van abortus en euthanasie
website
SCHREEUW OM LEVEN ZET ZICH IN VOOR:
Het ongeboren leven en de strijd tegen abortus.
Hulpverlening bij zwangerschap en na een abortus.
De strijd tegen euthanasie.
+
ABORTUS ZAL VERDWIJNEN
Abortus zal verdwijnen als iedereen weet wat er werkelijk bij een abortus gebeurt.
DODEN (EUTHANASIE) MAG NOOIT
Iedereen wordt ouder en moet kunnen rekenen op de steun en hulp van anderen.
Er is sprake van euthanasie als een dokter een patiënt doodt. Een dokter mag nooit doden.
Dude, the guy is a nut job.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 03:06 schreef Elfletterig het volgende:
De stelling in de TT is geen opinie maar een feit.
Het is feitelijk de eerste religieus geïnspireerde moord op een publiek figuur sinds de moord op Theo van Gogh door Mohammed B. De dader zou dan ook precies dezelfde straf moeten krijgen: levenslang.
Elke dag minder is een aanfluiting voor onze rechtsstaat.
Ja, klopt staat dicht bij elkaar idd (ik bedoel als je het aan mij vraagt heb je sws een gaatje in je hoofd in de zin van koekoek als je in een god gelooft), maar eh deze man heeft een geschiedenis van schizofrenie. Heeft zijn zuster nog vermoord ook, die hem altijd geholpen heeft, dat arme mens.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die Bert Dorenbos is één van de gevaarlijkste religieuze gekken die in dit land rondloopt. En hij is niet eens moslim, kun je nagaan. Zie bijvoorbeeld dit: NWS / oud-EO-voorzitter en Christen vind doden Pukkelpop straf van god
Voor de mensen die de daad van Bart van U. willen afschuiven op mentaal ziek zijn: religieus radicalisme en mentaal ziek zijn staan heel dicht bij elkaar. De scheidslijn is flinterdun. Laten we wel zijn: hoe (mentaal) ziek ben je als je je radicale ideeën via geweld aan anderen wilt opdringen?
In VS anders idd, maar we leven hier niet in de VS.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:32 schreef thabit het volgende:
Het idee dat alleen moslims uit naam van hun religie moorden is natuurlijk volkomen achterhaald; het is iets wat vooral christenen graag willen geloven.
Noord-Ierland tijdens de Troubles is weer een heel ander hoofdstuk, onvergelijkbaar met de situatie hier, voor zowel christenen als moslims.quote:In Noord-Ierland - onderdeel van het VK, niet bepaald een achterlijk land dus - sloegen enkele decennia geleden katholieken en protestanten elkaar nog de hersens in, met in totaal enkele duizenden doden. Vooralsnog staan de christenen wat religieuze moorden in Europa betreft nog ver voor op de moslims. Al zijn laatstgenoemden geloof ik wel aardig op weg om een inhaalslag te maken.
De reden waarom ik het niet met je eens ben, zal ik toelichten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 03:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt staat dicht bij elkaar idd (ik bedoel als je het aan mij vraagt heb je sws een gaatje in je hoofd in de zin van koekoek als je in een god gelooft), maar eh deze man heeft een geschiedenis van schizofrenie. Heeft zijn zuster nog vermoord ook, die hem altijd geholpen heeft, dat arme mens.
Nee, dit heeft geen reet te maken met inspiratie door het christelijke geloof sec of christelijk fundamentalisme. Dit is een schizofreen die dergelijke wanen erop nahield.
Maar die stem bestaat niet, komt niet van ene god af. Stemmen horen is een onderdeel van zijn ziekte.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 04:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom ik het niet met je eens ben, zal ik toelichten.
Als het zo was dat deze man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdroegen om Borst te vermoorden, dan zou ik meegaan in je argumentatie. Maar deze man hoorde de stem van God die hem opdroeg om Borst te vermoorden. En niet zomaar, maar vanwege haar inzet op het gebied van euthanasie; iets dat indruist tegen religieuze overtuigingen.
Precies om die reden noem ik het een religieus-geïnspireerde daad.
Beetje vergezocht hoor, is het nou zo moeilijk om te zeggen dat deze gast gewoon helemaal coocoo was? Son of Sam werd ook geinspireerd door stemmen in zijn hoofd van de hond van zijn buren, wat in zijn ogen een demon was. Is dit dan een moordenaar die zijn inspiratie haalt uit duivelsaanbidding of is ie gewoon helemaal gestooft? Ik hou het op het laatste.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 04:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom ik het niet met je eens ben, zal ik toelichten.
Als het zo was dat deze man stemmen in zijn hoofd hoorde die hem opdroegen om Borst te vermoorden, dan zou ik meegaan in je argumentatie. Maar deze man hoorde de stem van God die hem opdroeg om Borst te vermoorden. En niet zomaar, maar vanwege haar inzet op het gebied van euthanasie; iets dat indruist tegen religieuze overtuigingen.
Precies om die reden noem ik het een religieus-geïnspireerde daad.
Als je daadwerkelijk stemmen hoort kan je dat niet snel aan een religie koppelen. Dan is het eerder een ziektebeeld dan het gezegde; ja kijk hunnie doen het ook.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:09 schreef Janneke141 het volgende:
Maar of deze knakker nu 'gewoon' niet spoort, of niet spoort omdat hij stemmen van God hoort - wat voor verschil zou dat moeten maken?
En dit beweer je met droge ogen? Leviticus wel eens gelezen?quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:34 schreef LXIV het volgende:
Christus zegt: wie zonder zonden is werpe de eerste steen.
Het Christendom roept dus expliciet niet op tot moord, ook niet bij het begaan van misdaden.
Dan zou hij tamelijk hypocriet zijn.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:20 schreef StaceySinger het volgende:
ik denk dat hij bij dat clubje hoorde van
[...]
DODEN (EUTHANASIE) MAG NOOIT
Dat is het oude testament. We hebben het hier over het Christendom. Een nieuw verbond etc.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 08:16 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En dit beweer je met droge ogen? Leviticus wel eens gelezen?
Het is een soort extremistische religieuze sekte en Bert Dorenbos is nog min of meer te pruimen maar binnen die groep zijn er ook een aantal zeer fanatieke groepjes die volgens mij onder de radar vliegen en niet of nauwelijks in beeld komen bij de veiligheidsdiensten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 03:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die Bert Dorenbos is één van de gevaarlijkste religieuze gekken die in dit land rondloopt. En hij is niet eens moslim, kun je nagaan. Zie bijvoorbeeld dit: NWS / oud-EO-voorzitter en Christen vind doden Pukkelpop straf van god
Voor de mensen die de daad van Bart van U. willen afschuiven op mentaal ziek zijn: religieus radicalisme en mentaal ziek zijn staan heel dicht bij elkaar. De scheidslijn is flinterdun. Laten we wel zijn: hoe (mentaal) ziek ben je als je je radicale ideeën via geweld aan anderen wilt opdringen?
Er zijn ook mensen in de VS die op basis van dit (christelijke) gedachtegoed abortus-artsen hebben vermoord. Extremisten heb je overal.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:13 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Het is een soort extremistische religieuze sekte en Bert Dorenbos is nog min of meer te pruimen maar binnen die groep zijn er ook een aantal zeer fanatieke groepjes die volgens mij onder de radar vliegen en niet of nauwelijks in beeld komen bij de veiligheidsdiensten.
Het is niet een klein clubje maar een heel leger![]()
[ afbeelding ]
Dit vind ik wel een erg opvallend citaat:quote:Op vrijdag 12 februari 2016 10:06 schreef Faz3D het volgende:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)nterrorist-2757467W/
Ook wel leuk leesvoer
Volgens mij heeft die man het helemaal fout. De leiding van IS weet heel goed wat ze doen en lijkt totaal niet op Van U.quote:Jihadisten
Maar wat is dan het verschil tussen Van U. en de mannen die met een kalasjnikov de redactie van een tijdschrift uitmoorden om hun zogenoemde 'profeet' te wreken? Volgens Bakker is dit verschil minder groot van vaak wordt gedacht.
'Heel veel jihadisten hebben een GGZ-verleden. Dit zijn in feite psychiatrische patiënten die behandeling nodig hebben. IS (Islamitische Staat red.) is een groep psychopaten op zoek naar kwetsbare jonge mannen die kunnen dienen als kanonnenvoer.'
Ik vind dat je wel berekenend moet zijn om in deze categorie te vallen.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:04 schreef JubaUrbicus het volgende:
Als het een moslim was die om dezelfde rede zo'n moord hard gepleegd, dan was Nederland opeens te klein voor moslims en Islam. Maar wanneer het om een christen gaat en een moord die christelijke geïnspireerd is, dan doen we alsof het om een gek ging die issue's had. Dan zeg ik hierop: ELKE terrorist die de zet maakt om een ander te vermoorden omdat hij/zij vindt dat hij het recht heeft, dan is dit een GEK en dan maakt het niet uit of hij islamitisch of christelijke en of joods geïnspireerd is!
Dat neemt niet weg dat het wel psychopaten kunnen zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een erg opvallend citaat:
[..]
Volgens mij heeft die man het helemaal fout. De leiding van IS weet heel goed wat ze doen en lijkt totaal niet op Van U.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |