Ja, eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Precies, volgens mij is het in ons hoofd vaak allemaal veel dramatischer dan in het echt. Het grootste deel van de dagen eet je gewoon onder je onderhoud en zo val je gestaag af toch?
Dan gaat het dus uitstekend. En kun je gewoon rete trots zijn op het punt waar je nu staat.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wel.
Thanks weer jullieFijn klankbord hier!
Ik zou het gewoon eens proberen. Doordat er dadels doorzitten en je een hap neemt in combinatie met de kwark er bovenop is het niet echt meer te vergelijken met roggebrood.quote:
Share!!!quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:27 schreef MutedFaith het volgende:
En nu zit ik aan een glaasje Mednica.. Rakija uit Servië, met honing.
Maar dat vind ik zelf wel een van de moeilijkere dingen: ik vraag me weleens af of ik ooit relaxed met voedsel om zal kunnen gaan. Bij mij is eten toch al gauw meer een ding dan voor anderen. Then again, wat is normaal. Mijn collega is op een koolhydraatarm dieet maar heeft volgens mij geen idee wat koolhydraten nou precies zijnquote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:31 schreef Stormqueen het volgende:
Ah ja sorry, mijn reactie klinkt wellicht wat aangebrand, maar de kreten die je aanhaalt zijn meaningless zonder de context, en dan is vrije interpretatie wel snel gebeurd
Waar het probleem zit, ik ben te bang om fouten te maken, waardoor ik erg krampachtig blijf omgaan met eten. Ik zou het graag wat relaxter willen kunnen. Ik denk dat ik dan ook wat minder snel van die buien heb.
En voor de beeldvorming. Ik zit niet avond aan avond met bergen chocolade te huilen op de bank. Het gaat overall best goed.
Weet je, eigenlijk zou ik gewoon moeten kappen met mezelf constant in een stramien willen duwen en gewoon moeten accepteren dat er soms even een hongerige vreetdag tussen zit. Heeft elk mens wel eens.
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 11:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zou het gewoon eens proberen. Doordat er dadels doorzitten en je een hap neemt in combinatie met de kwark er bovenop is het niet echt meer te vergelijken met roggebrood.
Wij zweren er hier bij.
Ik deed gisterenavond dom, at het eten van de kinderen op (zij hoefden niet, even voor de goede orde) en was toen vanmorgen alsnog 1 ons lichter, en toen had ik dubbel spijt want dat had meer kunnen zijn.![]()
Vandaag las ik een 5:2 fasting dagje in ter compensatie.
Het ziet er dan als volgt uit:
L: kwarktaart
D: enorme berg gegrillde groenten en gegrillde kipfilet
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Miss D, ja wat is normaal. Eens in de week een keer lekker snaaien voelt wel normaal. Elke dag lekker snaaien niet. Als de grote meerderheid van de dagen (laten we 80-90% nemen) goed gaat, mag je het overall resultaat dan goed noemen?
Volgens mijn business KPI's wel, dus ik vind dat het telt![]()
En nu heb ik een visual van twee huilende hongerige kinderen terwijl hun moeder hun eten afpakt en opeet
Voor mij is er ook een verschil in de manier waarop. "Snaaien" vind ik bij voorbaat al geen fijn woord, dat doet me denken aan op vrijdagavond een hele zak chips leegeten omdat je je verveelt en het wel lekker past bij het bankhangen of zo.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:04 schreef Stormqueen het volgende:
Miss D, ja wat is normaal. Eens in de week een keer lekker snaaien voelt wel normaal. Elke dag lekker snaaien niet. Als de grote meerderheid van de dagen (laten we 80-90% nemen) goed gaat, mag je het overall resultaat dan goed noemen?
Volgens mijn business KPI's wel, dus ik vind dat het telt![]()
En nu heb ik een visual van twee huilende hongerige kinderen terwijl hun moeder hun eten afpakt en opeet
oh ja nee. Als ik snaai ga ik all-in, net als BEquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:08 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Voor mij is er ook een verschil in de manier waarop. "Snaaien" vind ik bij voorbaat al geen fijn woord, dat doet me denken aan op vrijdagavond een hele zak chips leegeten omdat je je verveelt en het wel lekker past bij het bankhangen of zo.
Een keer die chocoladereep kopen omdat je er al dagen naar verlangt en er dan echt van genieten vind ik al weer heel wat anders.
Ja oke maar ik bedoel meer, pak je het dan omdat je er echt zin in hebt of uit verveling, of bijvoorbeeld op een verjaardag 'omdat het er staat'. Die laatste 2 dingen probeer ik mezelf af te leren. Vaak genoeg dat ik vóór een feestje denk; nou, ik heb genoeg en lekker gegeten, echt nergens trek in, dus ik hoef niets van de hapjes te nemen. Dan sla ik het eerste uurtje alles netjes af en op een gegeven moment pak ik toch wat, omdat iedereen dat doet, en dan kan ik ook echt niet meer stoppen en eet maar door terwijl ik allang overvol zitquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh ja nee. Als ik snaai ga ik all-in, net als BE![]()
Maar dat gebeurt echt niet vaak. Niet elke week ofzo. Misschien 1-2 keer per maand
ik ben een (ex) obesie he? Ik heb altijd zin / trek. Echt.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:11 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja oke maar ik bedoel meer, pak je het dan omdat je er echt zin in hebt of uit verveling, of bijvoorbeeld op een verjaardag 'omdat het er staat'. Die laatste 2 dingen probeer ik mezelf af te leren. Vaak genoeg dat ik vóór een feestje denk; nou, ik heb genoeg en lekker gegeten, echt nergens trek in, dus ik hoef niets van de hapjes te nemen. Dan sla ik het eerste uurtje alles netjes af en op een gegeven moment pak ik toch wat, omdat iedereen dat doet, en dan kan ik ook echt niet meer stoppen en eet maar door terwijl ik allang overvol zit
Maar helpt het niet om die trek op een schaal van 1-10 in te delen of zo? Vanaf 7 mag je iets nemen, anders niet? Dan denk je iig nog een extra keer na of je het echt wilt nemen..quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ben een (ex) obesie he? Ik heb altijd zin / trek. Echt.
ja, negen van de tien keer wel inmiddels, gelukkigquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:15 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar helpt het niet om die trek op een schaal van 1-10 in te delen of zo? Vanaf 7 mag je iets nemen, anders niet? Dan denk je iig nog een extra keer na of je het echt wilt nemen..
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, negen van de tien keer wel inmiddels, gelukkig
Go big, or go home.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:11 schreef Barreltje het volgende:
dan eet je alles wat los en vast zit? dus na de chips ook nog de chocolade reep EN toastjes met brie , Bitterballen plus een sixpack bier??
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:11 schreef Barreltje het volgende:
dan eet je alles wat los en vast zit? dus na de chips ook nog de chocolade reep EN toastjes met brie , Bitterballen plus een sixpack bier??
Ja. Nou. Ik heb zelf nog maar een halve fles over.. En ik probeerde dus gisteren te zoeken of dat hier ergens te krijgen is.. Ik heb wel een webshop gevonden, maar daar betaal ik 26 euro voor een halve liter excl 27 euro verzendkosten.. Dus dan betaal ik in totaal voor een halve liter net zoveel als ik in Servië voor een liter betaald heb.quote:
Ja, ik vraag me ook wel eens af of de rest van de wereld ook 's ochtends al bedenkt wat ze gaan eten en hoeveel kcal dat is en na elke maaltijd alweer bedenkt hoe laat ze de volgende zullen nemenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Normaal is voor mij een bepaalde vanzelfsprekendheid, zoals tanden poetsen en je aankleden. Ik hoop dat ik ooit nog zo'n relatie met voedsel krijg.... helaas is het toch vaak wel een strijd. En al neem ik dan heel vaak niets, ik zou het best fijn vinden als er gewoon een bepaalde vanzelfsprekendheid in kwam. Tot die tijd is het volhouden
Half 1 is toch wel lunchtijd?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
En is het al lunchtijd? #honger! (oke.. misschien nu een 6.5je)
Ja, meestal vertrekken we rond 12.35-12.45 naar de keukenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Half 1 is toch wel lunchtijd?
Weet je wat ik eerlijk denk? Ik denk dat dat gewoon voor bepaalde mensen een illusie is, waaronder voor mezelf. En net als dat er sommige mensen zijn die hun hele leven medicatie moeten innemen voor een bepaalde ziekte, ben ik waarschijnlijk iemand die mijn hele leven bewust op moet letten met mijn eten.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:20 schreef miss_dynastie het volgende:
Normaal is voor mij een bepaalde vanzelfsprekendheid, zoals tanden poetsen en je aankleden. Ik hoop dat ik ooit nog zo'n relatie met voedsel krijg.... helaas is het toch vaak wel een strijd. En al neem ik dan heel vaak niets, ik zou het best fijn vinden als er gewoon een bepaalde vanzelfsprekendheid in kwam. Tot die tijd is het volhouden
Ik ga inderdaad ook een leven lang op mijn gewicht moeten letten (dus de wekelijkse check wil ik zeker houden).quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je wat ik eerlijk denk? Ik denk dat dat gewoon voor bepaalde mensen een illusie is, waaronder voor mezelf. En net als dat er sommige mensen zijn die hun hele leven medicatie moeten innemen voor een bepaalde ziekte, ben ik waarschijnlijk iemand die mijn hele leven bewust op moet letten met mijn eten.
Daarmee wil ik mezelf overigens niet als slachtoffer neerzetten natuurlijk. Maar ik denk allang niet meer dat dit vanzelf over gaat
quote:Op vrijdag 12 februari 2016 13:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Weet je wat ik eerlijk denk? Ik denk dat dat gewoon voor bepaalde mensen een illusie is, waaronder voor mezelf. En net als dat er sommige mensen zijn die hun hele leven medicatie moeten innemen voor een bepaalde ziekte, ben ik waarschijnlijk iemand die mijn hele leven bewust op moet letten met mijn eten.
Daarmee wil ik mezelf overigens niet als slachtoffer neerzetten natuurlijk. Maar ik denk allang niet meer dat dit vanzelf over gaat
Dat valt wel mee toch met die soep? per 100g ongeveer 60kcal ofzoquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn planning:
O: yoghurt met muesli, aarbeien en banaan
T: Roze grapefruit, pakje melba toastjes sesam
L: Vier boterhammen gerookte kipfilet, driekwart peer
T: Bakje wortelen, tomaatjes en rode paprika, twee paaseitjes
D: Verse erwtensoep bij het buurthuis (tevens: stress! Hoeveel kcal zit daar in!)
ja uit een blik van unox wel. Maar idd, hoeveel spek en worst gaat er in? We zullen zienquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:06 schreef Wh00pWh00p het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch met die soep? per 100g ongeveer 60kcal ofzo
En iets met groente hoop ikquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:17 schreef LPFAN het volgende:
Pfff maar 40 minuten kunnen zwemmen vandaag door gekloot met pleisters die niet wou blijven zitten... maar goed toch nog iets kunnen doen.
Lijstje:
O: 1 kaiserbroodje met kipfilet en een banaan.
L: 2 kaiserbroodjes met kipfilet
en avondeten heb ik nog geen idee wat het wordt. iets met rijst denk ik.
Da's waar.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:19 schreef Rauw. het volgende:
Van het ergste uitgaan en 800kcal incalculeren geen optie?
Dan kun je een lekker bord vol nemen en hoef je je niet druk te maken.
Ocherm... *aait*quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's waar.
*legt paaseitje weer terug*
800 is zelfs bij heel erg vol en homemade een halve liter.... ik denk dat dat wel meer dan een bord vol isquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:19 schreef Rauw. het volgende:
Van het ergste uitgaan en 800kcal incalculeren geen optie?
Dan kun je een lekker bord vol nemen en hoef je je niet druk te maken.
Dan doe je 750kcal voor de snert en een kwart schep minder.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:21 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Da's waar.
*legt paaseitje weer terug*
Dat weet ik, ik gaf dus ook een (rook)worst case scenario.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
800 is zelfs bij heel erg vol en homemade een halve liter.... ik denk dat dat wel meer dan een bord vol is
nou, een halve liter als maaltijdsoep is geen idiote portie. Mijn avondeten weegt meestal ongeveer 500 / 600 gram (beetje afhankelijk van de verdeling groente / niet groente natuurlijk, als ik een broodmaaltijd eet is het minderquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
800 is zelfs bij heel erg vol en homemade een halve liter.... ik denk dat dat wel meer dan een bord vol is
Op één bord? Gaat meestal in twee keer toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:30 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, een halve liter als maaltijdsoep is geen idiote portie. Mijn avondeten weegt meestal ongeveer 500 / 600 gram (beetje afhankelijk van de verdeling groente / niet groente natuurlijk, als ik een broodmaaltijd eet is het minder)
geen idee, ik eet soep altijd uit een kom, nooit uit een bordquote:Op vrijdag 12 februari 2016 14:36 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Op één bord? Gaat meestal in twee keer toch?
Ik ga van de week even proberen een moment plannen om erwtensoep te maken... heerlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |