Met onze grote vriend Dolf Jansen.quote:Amsterdam mag het eerste Correspondents Dinner in Nederland verzorgen. Geheel volgens de uit Amerika overgewaaide traditie geeft de premier een speech, waarna cabaretier Dolf Jansen er een schepje bovenop doet.
De premier die een speech geeft en zich vervolgens op de hak laat nemen door een cabaretier. In de Verenigde Staten is het al 90 jaar elk jaar vaste prik, en nu heeft ook Nederland een eigen Correspondents Dinner. De parlementaire pers komt samen in de Amsterdamse Beurs van Berlage voor een ludieke avond.
Youp van 't Hek
Minister-president Mark Rutte houdt eerst een uitgebreide speech, waarin hij pers, politiek maar vooral zichzelf niet spaart. Daarna betreedt cabaretier Dolf Jansen het podium om er nog een schepje bovenop te doen en de lachsalvo's in de zaal aan te wakkeren. Aanvankelijk zou Youp van 't Hek de komiek van dienst zijn, maar hij zegde af vanwege gezondheidsredenen. Initiatiefnemer Twan Huys noemt Jansen tegenover de NOS een 'juiste vervanger'.
Joviale lach
Of hij net zoveel humor heeft als zijn Amerikaanse ambtsgenoot Barack Obama valt te bezien, maar dat Mark Rutte niet vies is van een dolletje is al lang geen geheim meer. Sinds zijn aantreden als premier in 2010 wist de VVD-politicus met gevatte opmerkingen meermalen de lachers op zijn hand te krijgen. Ruttes joviale lach groeide uit tot een van zijn handelsmerken en een wapen om op moeilijke momenten de angel uit een debat te halen. Niet iedereen is even gecharmeerd van deze houding. Tegenstanders verwijten hem regelmatig dat hij problemen weglacht om de discussie uit de weg te gaan.
Irritant he. Vreselijk die man.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:04 schreef Stickertje het volgende:
jezus.. hij raast door al zijn tekst heen
Top TV zou dat zijnquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Volgend keer Wilders als premier en Hans Teeuwen als cabaretier, genot.
Diner in SS-uniformenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Alleen daarom al zou ik op Wilders stemmenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En de clowns van deze avond allemaal in afrika waar ze horen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
En dan geen staande ovatie maar hitlergroet aan 't eind.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:05 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Nee. Totaal niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:07 schreef Joezi het volgende:
hahhahah Wilders wordt compleet voor lul gezet
De PVV vraagt er natuurlijk ook wel om he.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:07 schreef DSVM het volgende:
Hoe verrassend ,linkse hond Dolf die de PVV gaat bashen
Wie dan?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:07 schreef VliegTafelVrouw het volgende:
Zo vreemd is het niet dat Ruttes speech wellicht beter was, zijn speech is geschreven door een topteam.
Gordon.quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:08 schreef Sylv3se het volgende:
Waar blijven de grappen over Rutte...
Dat heb je bij de VARAquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:07 schreef DSVM het volgende:
Lijkt mij dat zijn speech is geschreven door de beste voorlichters/grappenmakers van Nederland.quote:
Nou nou, niet meteen boos worden als iemand een grap over je Führer maakt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:07 schreef DSVM het volgende:
Top he. Beetje last van mijn schouder maar verder goed he.quote:
Gelukkig voor hem worden die door geen hond bekeken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hij heeft wel wat grappen uit z'n eigen show meegnomen.
neukertje van markquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:09 schreef Baszh het volgende:
Waarom zit Halina naast Rutte, is daar iets tussen?
Deze man heeft een eigen comedy show?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:09 schreef Dagoduck het volgende:
Hij heeft wel wat grappen uit z'n eigen show meegnomen.
PVV bash op de publieke omroep, verrassend he..quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef JanCees het volgende:
Weer PVV bash
wat een mongool is dit
Wat doet Freek in dit rijtje?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef glasshole het volgende:
Youp, Freek, Hans of Theo zouden dit uit hun hoofd doen.
Wat een afgang zeg, alles aflezen...
hahahah lekker voor je hahahhaha!quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Ff lekker je politieke mening bij iedereen door de strot duwen, Dolf. Lekker bezig
Een kind die Dolf heet zal het vast wel geleerd hebben van zijn ouders en grootoudersquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Ff lekker je politieke mening bij iedereen door de strot duwen, Dolf. Lekker bezig
Die was niet slecht. Mattijs vindt het ook leuk.quote:
hahhaahha heerlijk, recht in je bakkesquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef Stickertje het volgende:
[..]
PVV bash op de publieke omroep, verrassend he..
Beetje jammer idd, volgens mij snapt Dolf niet het idee achter het Correspondents Dinner.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef TigerXtrm het volgende:
Neem dit terug.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef Pascalus het volgende:
Bij Maurice de Hond moet ik altijd aan die anekdote over de veter in zijn hoofd denken, dat verhaal was nog grappiger dan dit.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Infection het volgende:
Deze bondgenoten grap is wel weer terecht.
Iedereen wordt gebashed, numbnutsquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef JanCees het volgende:
Weer PVV bash
wat een mongool is dit
hhahahaha!quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Onnoman het volgende:
is het ee beetje leuk op dit moment?
Duh.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:10 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Deze man heeft een eigen comedy show?
Dan zou ik zappenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef KingRoland het volgende:
Kun je nagaan als Jandino dit zou doen
PVV en wilders al meerdere kerenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Iedereen wordt gebashed, numbnuts
Nee.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Onnoman het volgende:
Ook de media. Dat doen ze ook bij het origineel.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef VliegTafelVrouw het volgende:
Ik dacht dat Dolf Rutte belachelijk ging maken?
hahahah jammer dat van klaveren niet afgeknald wordt met grappenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:12 schreef JanCees het volgende:
[..]
PVV en wilders al meerdere keren
Rutte zelf blijft buiten schot
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Onnoman het volgende:
Racist.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef KingRoland het volgende:
Kun je nagaan als Jandino dit zou doen
Ja, maar PVV'ers hebben geen humor.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dit.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:12 schreef Peachbird het volgende:
Ik heb echt niet genoeg handen om te blijven facepalmen met deze .. ik kan niet eens een woord bedenken dat de lading strekt maar houd het maar op het veel te matige "stompzinnige"' gebrabbel van dolf..
Mee eens, maar hij heeft wel betere tekstschrijvers dan Dolf. Hij hoefde het alleen maar voor te lezen.quote:
ga huilenquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:12 schreef JanCees het volgende:
[..]
PVV en wilders al meerdere keren
Rutte zelf blijft buiten schot
Mwoah, dit was wel een beetje biased richting anti PVV. Boeit me verder niet, maar viel wel op.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:11 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hij past verrassend vaak bij onderwerpen.quote:
Is daar een subsidiepotje voor of zijn er werkelijk waar mensen die betalen om naar deze man te kijken/ luisteren?quote:
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ben Surinaams-indiaan dus dan mag het
Dit soort incestfeestjes hoeven niet nee, ze moeten het lekker houden bij nieuws en informatieve documentaires.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:12 schreef Zipportal het volgende:
[..]Hier is de NPO voor uitgevonden.
![]()
De Mediawet
6 ton voor die linkse hond.
Mag het hopen. En ik ben geen pvver.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:12 schreef AQUILA. het volgende:
PVV zal hierdoor wel weer een zetel of tien stijgen in de peilingen.
hahah ik heb die andere gek hahaquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Janetje het volgende:
[..]
Hij past verrassend vaak bij onderwerpen.
Ik van beiden nietquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Renesite het volgende:
Ik kon het niet helemaal meekrijgen van Dolf...
*Surinaams-native American.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Wat was de grap dan?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jan Slagter grap was het hoogtepunt van de avond.
Self hating black man.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef KingRoland het volgende:
[..]
ja iddquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef VliegTafelVrouw het volgende:
Heb de grappen over Moskofiets wel gemist
Jazeker, ik ben naar het theater geweestquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Windhapper het volgende:
[..]
Is daar een subsidiepotje voor of zijn er werkelijk waar mensen die betalen om naar deze man te kijken/ luisteren?
Bepaalde users weten niet wat dat is dus ik help ze daarbij. Ik ben tenslotte een mod héquote:
Die was briljant ja.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Jan Slagter grap was het hoogtepunt van de avond.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:14 schreef Mani89 het volgende:
Zo en nu keihard zuipen op kosten van de NPO.
VAN ONZE CENTEN DUS
BAM.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef JanCees het volgende:
[..]
Ga zelf huilen
Ik constateer enkel
Jij valt erover, jouw probleem.
Topmannen.quote:
Doe eens normaal.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:14 schreef onlogisch het volgende:
Ok. Afgelopen.
We gaan weer terug boys.
VBL / [VBL SC #4436] Humor om te lachen
Had liever daar de gehele uitzending naar geluisterd inderdaad.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef TigerXtrm het volgende:
Toppunt van de avond... het orkest.
quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef Ploplap het volgende:
Vergeet niet Enzo Knol zijn kanaal te checken voor zijn avontuur!!!!
Ik ga weer terug naar de VBL SCquote:
Lekker laten fikken met ''rood'' vleesquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef Zipportal het volgende:
Gaan we ook nog mensen opbranden in de ovens? Op de kosten van de NPO natuurlijk.
Philips 9000 serie of een Panasonic.quote:
#KNOLPOWERquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef Ploplap het volgende:
Jij stopt je lul vanavond in een grasmaaier?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:14 schreef BaraCuda het volgende:
Als Rutte vanavond Halina aan mag duwen heeft hij vanavond beter dan ik.
Na dolf een 6. Na mark was het een 7.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef potjecreme het volgende:
Tja......wat voor cijfer gaan we geven?
Rutte: 8.5quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef potjecreme het volgende:
Curved of twisted?quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Philips 9000 serie of een Panasonic.
Zomaar een Tweet.twitter:EconomStudent twitterde op woensdag 10-02-2016 om 21:15:33Zie hier de elite. Op kosten van de belastingbetaler. Poppenkast. #correspondentsdinner reageer retweet
Ja de dure wijn zal geheid rijkelijk vloeien daar, dat was duidelijk bij het uitzoomen met kijken op die misselijkmakende verzameling schoften. En eerstvolgende toespraak gaat het weer over het de broekriem van het volk en de bezuinigingen op de zorg etc.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:13 schreef Infection het volgende:
De elites gaan zich nu lekker met z'n allen bezatten van onze centjes.
Rolze.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef KingRoland het volgende:
[..]
Ik ga weer terug naar de VBL SCleuk je gesproken te hebben. Als je GGMM hier in TV ziet kan je hem de groeten doen?
thanks
Pauper Knolquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef Ploplap het volgende:
als hij komt zegt hij halinuja!!!!quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:14 schreef BaraCuda het volgende:
Als Rutte vanavond Halina aan mag duwen heeft hij vanavond beter dan ik.
Er is al vanaf ip 40.45 gestemd in deze pollquote:Op woensdag 10 februari 2016 21:16 schreef KingRoland het volgende:
Poll: Beoordeel de Correspondents Dinner NL 2016
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Niet haten op Floortjequote:Op woensdag 10 februari 2016 21:17 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Nog meer verspilling van belastinggeld...
Een 6 meer niet.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:15 schreef potjecreme het volgende:
Kunnen we deze upload van hem niet georganiseerd gaan raiden/downvoten oid?quote:
Ik heb mijn mening nog mild geuit.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |