Ze kunnen beter in de bijstand gaan dus.quote:Opvallend is dat bijna de helft van de armen (285 duizend) wel betaald werk heeft, maar dat het inkomen dat ze daarmee verdienen niet voldoende is om rond te komen.
Dan moet je met een bijstandsuitkering natuurlijk wel rond kunnen komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze kunnen beter in de bijstand gaan dus.
Dat kan dan ook prima.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan moet je met een bijstandsuitkering natuurlijk wel rond kunnen komen.
Opende er in 2008 al een topic over destijds:quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Armoede bestaat niet!Stemt ook VVD!
Echt een schande dat dit in Nederland nog voorkomt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
Armoede bestaat niet!Stemt ook VVD!
Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Dit kabinet gaat er ook nog eens 2000 euro vanaf halen.quote:
Daarnaast zijn er zat mensen met een uitkering die onder de armoedegrens leven.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment houdt het gewoon op. Dit kabinet gaat er ook nog eens 2000 euro vanaf halen.
Je kunt niet zelf besluiten de bijstand in te gaan. Als je wel in de bijstand komt, wordt dat niet geaccepteerd en zul je voortdurend worden blootgesteld aan druk.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze kunnen beter in de bijstand gaan dus.
Dat klopt, als je gaat werken raak je alle toeslagen en dergelijke kwijt en werk je praktisch voor niets. Dat zie je hier dus, ondanks het hoge minimumloon zijn er mensen die voor niets werken.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Dat is pure onzin. Meer dan genoeg mensen die gewoon vrijwillig in de bijstand zitten. Mede omdat werken toch niet loont. Waarom zou je gaan werken als je daardoor een hoop dingen inlevert?quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je kunt niet zelf besluiten de bijstand in te gaan. Als je wel in de bijstand komt, wordt dat niet geaccepteerd en zul je voortdurend worden blootgesteld aan druk.
Leuk altijd weer met je stromannen. Hoe je ook niet inhoudelijk te doen.quote:Dat zijn de logische gevolgen van rechtse politieke de standpunten, waar veel fokker eindeloos voor pleiten. Waarover ze zich kwaad maken omdat ze vinden dat dit beleid nog veel harder moet worden. Dat zijn vrij domme standpunten, maar gelden juist hier op FOK vaak als de hoogste wijsheid.
Onzin. Je hebt recht op alle toeslagen tot ongeveer 1800 euro bruto per maand. Het wettelijk minimumloon ligt hieronder.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, als je gaat werken raak je alle toeslagen en dergelijke kwijt en werk je praktisch voor niets. Dat zie je hier dus, ondanks het hoge minimumloon zijn er mensen die voor niets werken.
Volgens mij weet je niet waarover je spreekt.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:58 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat is pure onzin. Meer dan genoeg mensen die gewoon vrijwillig in de bijstand zitten. Mede omdat werken toch niet loont. Waarom zou je gaan werken als je daardoor een hoop dingen inlevert?
Het minimumloon is niet hoog in Nederland (merk op dat landen zoals Denemarken en Zweden niet eens een wettelijk minimumloon hebben; daar gaat het via de CAO).quote:Op dinsdag 1 maart 2016 11:55 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat klopt, als je gaat werken raak je alle toeslagen en dergelijke kwijt en werk je praktisch voor niets. Dat zie je hier dus, ondanks het hoge minimumloon zijn er mensen die voor niets werken.
En een hoop mensen doen daar leuk aan mee maar hebben geen enkele intentie om weer te gaan werken. Die kiezen er gewoon voor om dat voor lief te nemen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:21 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Volgens mij weet je niet waarover je spreekt.
Vrijwillig kiezen voor Bijstand is niet mogelijk. In de eerste plaats wordt Bijstand geweigerd als je vrijwillig of door eigen toedoen werkloos bent geraakt, in de 2e plaats wordt je in de Bijstand tegenwoordig actief gevolgd met 'activerings'maatregelen waarbij gemeenten zelf concrete werkplekken gaan aanbieden aan Bijstandsgerechtigden die ze niet mogen weigeren op straffe van een korting of beëindiging van de Bijstand.
Kan je me dat artikel geven? Ik ben wel benieuwd.quote:Probleem is vooral dat pakweg 75 tot 80% van de Bijstandsgerechtigden in meer of mindere mate een arbeidsbeperking kent en veelal niet in staat is zelfstandig het minimumloon te verdienen voor een werkgever (was vorige maand een artikel over).
Volgens dat plaatje anders wel.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het minimumloon is niet hoog in Nederland.
[ afbeelding ]
http://www.boeckler.de/pd(...)_2013_mldb_v1013.pdf
Vooral samenlevingen moeten zichzelf zien te redden. En hoe doet een samenleving dat? Door het aantal personen dat "zichzelf redt" te maximaliseren.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:21 schreef deelnemer het volgende:
Hoe reageert de onderklasse op het neoliberalisme?
Volgens het neoliberalisme moet iedereen zichzelf zien te redden. Hoe zwakker je positie hoe moeilijker dat is. Zelfbescherming is dan een vereiste.
Dat je iets aanneemt van anderen, als je het zelf niet goed begrijpt, is natuurlijk een groot risico. Daarmee geef je de controle uit handen, en dat kan alleen in een veilige omgeving. Dat kun je niet doen in een samenleving waarin iedereen slechts uit is op zijn eigen voordeel. Dus, als je weet dat het niet goed weet, doe je net alsof je het wel weet. Dat gedrag zie ik veel.
Voorbeelden:
1. In een discussie kun je argumenten van anderen pareren, door te doen alsof alles een mening is: "Ja, dat mag jij vinden", zeg je dan. Alsof een argument nooit objectieve geldigheid kan hebben.
2. Dat media zouden moeten streven naar objectieve berichtgeving, vind je lachwekkend, want het is interpretatiegevoelig. Toch maakt het wel of niet steven naar objectiviteit een groot verschil. Maar niemand maakt jou wijs, dat jij als individu kan verzuipen in desinformatie, als in een pluriforme media ze allemaal hun eigen propaganda bedrijven. Want je geloofd erboven te staan. Dat geloof erboven te staan, is een vorm van zelfbescherming. Mij maken ze niets wijs.
Zo wordt de samenleving vanzelf onhandelbaar. Terecht overigens, want dat is de prijs die je betaald voor het ondermijnen van de betrouwbaarheid van de samenleving.
quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het minimumloon is niet hoog in Nederland (merk op dat landen zoals Denemarken en Zweden niet eens een wettelijk minimumloon hebben; daar gaat het via de CAO).
[ afbeelding ]
http://www.boeckler.de/pd(...)_2013_mldb_v1013.pdf
In vergelijking met West Europese landen niet. Voeg daar de Scandinavische landen aan toe.quote:
Dan ben je toch echt blind ben ik bang. Meer kan ik er niet van maken. West-Europa als geheel heeft hoge minimumlonen en Nederland is daarbij geen uitzondering.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In vergelijking met West Europese landen niet.
Uit vele gedegen onderzoeken blijkt telkens weer dat het leeuwendeel gemotiveerd wordt door zelfontplooiing en vooruit willen komen. Of daar het overheidsbeleid op in speelt: ik denk het eerlijk gezegd niet, en het veroorzaakt allemaal perverse prikkels voor gemeenten.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En een hoop mensen doen daar leuk aan mee maar hebben geen enkele intentie om weer te gaan werken. Die kiezen er gewoon voor om dat voor lief te nemen.
Alleen als er geen samenhang bestaat, kun je dat zo stellen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:42 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Vooral samenlevingen moeten zichzelf zien te redden. En hoe doet een samenleving dat? Door het aantal personen dat "zichzelf redt" te maximaliseren.
Nee. Jij bent 'blind'. Het is lager dan Frankrijk, België, Luxemburg en slechts marginaal hoger dan Ierland. Het is zelfs lager dan Australië, nog een Westers land.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt blind ben ik bang. Meer kan ik er niet van maken. West-Europa als geheel heeft hoge minimumlonen en Nederland is daarbij geen uitzondering.
In de VS gaat het minimumloon nu drastisch omhoog.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dan ben je toch echt blind ben ik bang. Meer kan ik er niet van maken. West-Europa als geheel heeft hoge minimumlonen en Nederland is daarbij geen uitzondering.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar ik geloof daar niet zo in. Volgens mij wil uiteindelijk bijna niemand vrijwillig zijn hele leven in een dergelijke uitzichtloze situatie blijven hangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 12:39 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En een hoop mensen doen daar leuk aan mee maar hebben geen enkele intentie om weer te gaan werken. Die kiezen er gewoon voor om dat voor lief te nemen.
1 op 10 mensen in Bijstand langdurig afhankelijk van Bijstand.quote:Kan je me dat artikel geven? Ik ben wel benieuwd.
quote:Maar wat vooral opvalt is dat ruim driekwart van al deze mensen een fysieke of psychische beperking heeft.
quote:Wie verder inzoomt, belandt op een grote verzamelplaats van narigheid en onrendabelen, mensen die niet in staat zijn op eigen benen het minimumloon te verdienen. Een kwart tot een vijfde van de mensen in de bijstand heeft geen beperking. De rest heeft problemen: fysiek (de helft) of psychische problemen (vier op de tien).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |