Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.quote:
Hoezo scoorde hij daar zo goedquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.
Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.quote:
Wekenlang campagne gevoerd met de focus op 1 staat met een voor hem erg gunstige demografie. Hij kan bij andere staten niet op zo'n korte termijn eenzelfde campagne gaan voeren, niet genoeg middelen en niet genoeg tijd.quote:
Bernie = Kasich?quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.
Eerst afwachten. Er kan nu best een andere dynamiek ontstaan in de strijd. Zeker wanneer gematigde kandidaten als Christie uit de race stappen. Die kiezers moeten dan ergens anders heen.quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:58 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, buiten New Hampshire gaat hij keihard falen.
Denk je? Ik zie in Kasich niet echt een grote bedreiging, zeker niet in NV of SC. Komt nog bij dat zoals ik in een eerdere posts ook al schreef de money race (en daarmee dus het vermogen om in 50 staten een uitgebereide campagne te voeren) aan Republikeinse zijde wordt gedomineerd door Bush en Rubio wat betreft de establishment kandidaten. Ik zou Rubio ook zeker nog niet uitvlakken. Wat negatieve publiciteit net voor zo'n primary wat ook in die betreffende staat vol in het nieuws is kan daar enige impact hebben, maar het effect op de overige primaries zal mijns inziens niet al te groot zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Reya het volgende:
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
Ligt een beetje aan de peilingen, wellicht. Rubio is op termijn de grootste concurrent voor Bush, maar in de tussentijd is zijn grootste probleem dat het deelnemersveld nog zo openligt. Bush zou er enorm veel belang bij hebben om Kasich en Christie er snel uit te kegelen - Fiorina lijkt me sowieso al een done deal. Als Kasich opeens een sprongetje maakt in de peilingen, is het misschien maar het beste om zijn hoop direct de kop in te drukken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Denk je? Ik zie in Kasich niet echt een grote bedreiging, zeker niet in NV of SC. Komt nog bij dat zoals ik in een eerdere posts ook al schreef de money race (en daarmee dus het vermogen om in 50 staten een uitgebereide campagne te voeren) aan Republikeinse zijde wordt gedomineerd door Bush en Rubio wat betreft de establishment kandidaten. Ik zou Rubio ook zeker nog niet uitvlakken. Wat negatieve publiciteit net voor zo'n primary wat ook in die betreffende staat vol in het nieuws is kan daar enige impact hebben, maar het effect op de overige primaries zal mijns inziens niet al te groot zijn.
Ach er wordt aan alle kanten gejankt over subjectiviteit, vooral die mensen die groot fan zijn van specifieke kandidaten. Niet zo gek natuurlijk want dan beoordeel je kritiek op of juist lof voor kandidaten nogal selectief. Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waar bij een klein tikje tegen een speler van de ploeg waar iemand supporter van is wordt geschreeuwd om een rode kaart, terwijl bij een doodschop vanuit de eigen ploeg haast nog wordt geschreeuwd om een gele kaart voor een schwalbe van de tegenstander.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:11 schreef Belabor het volgende:
Ik ben sinds jaren niet meer geabonneerd geweest op The Young Turks, maar nu de verkiezingsstrijd op het punt staat echt los te barsten vind ik het toch wel heel interessant om de ontwikkelingen te volgen. Niet dat TYT nu geheel geen bias heeft, maar de manier waarop het gebracht wordt spreekt me wel aan.
Zijn er nog andere websites of sociale netwerken die op een open, informele en "eerlijke" manier de verkiezingen bespreken?
Dat zou Jeb! volstrekt ongeloofwaardig maken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:01 schreef Reya het volgende:
Redelijke kans dat Jeb! nu zijn pijlen op Kasich gaat richten.
Toch weer stuitend dat artikel in The Economist, "populisten winnen in New Hampshire", de inhoud van het artikel was overigens een stuk genuanceerder maar met zo'n kop wordt er weer kwaad bloed gezet om weinig. Nu zit ik overigens te twijfelen of ik niet gewoon een blog heb gelezen misschien.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach er wordt aan alle kanten gejankt over subjectiviteit, vooral die mensen die groot fan zijn van specifieke kandidaten. Niet zo gek natuurlijk want dan beoordeel je kritiek op of juist lof voor kandidaten nogal selectief. Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waar bij een klein tikje tegen een speler van de ploeg waar iemand supporter van is wordt geschreeuwd om een rode kaart, terwijl bij een doodschop vanuit de eigen ploeg haast nog wordt geschreeuwd om een gele kaart voor een schwalbe van de tegenstander.
Qua reguliere media lees ik vaak artikelen van de Washington Post, New York Times, Wall Street Journal, Economist en in mindere mate the Guardian. Foreign Policy is wat meer een nichemedium, maar heeft ook wel vaak interessante artikelen. ArsTechnica en Wired hebben hebben nog wel eens artikelen over de verkiezingen waar het technologie / IT gerelateerde zaken betreft.
Online zijn realclearpolitics, politico en fivethirtyeight wel weer interessant.
Clinton had haar (laatste) hoogtepunt in 2014 (....) en Sanders stijgt als een vleermuis uit de hel.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Staat vol met blanke liberals. Hij scoorde echter nog wel weer een stuk beter dan verwacht, dus wie weet kan hij in andere staten het tij nog (deels) keren. Vooralsnog staat Clinton landelijk echter nog steeds op een vrij ruime voorsprong. Wil Bernie echt kans maken dan moet hij met name onder minderheden en vrouwen nog significant beter gaan scoren. Hij heeft nog wel weer het voordeel dat de primaries slechts een fractie van de kiezers trekt en als hij zijn specifieke achterban extra kan mobiliseren, dan maakt het verder niet uit of je een meerderheid onder het gehele democratische electoraat hebt natuurlijk.
Vanwege die opmerking over Dixville heeft die Kasich nu al mijn sympathie te pakken, ik ben zo'n makkelijke stemmer, leukste slogan wint.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:33 schreef Elfletterig het volgende:
Die Kasich krijgt hier echt wel een boost van.
Aan het begin van zijn speech feliciteert hij Trump met de overwinning. Er klinkt wat boe-geroep vanuit de zaal. Kasich gaat daar meteen tegenin en zegt dat Trump eerlijk heeft gewonnen. "Maar ik heb hem verslagen in Dixville"
(In Dixville zijn precies 5 stemmen uitgebracht: 3 op Kasich, 2 op Trump)
Dat vat het goed samenquote:Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
, "populisten winnen in New Hampshire",
Wie had een jaar geleden verwacht dat Bernie met 20% voorsprong zou winnen in welke staat dan ook? Niemand.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:14 schreef Euribob het volgende:
[..]
Wekenlang campagne gevoerd met de focus op 1 staat met een voor hem erg gunstige demografie. Hij kan bij andere staten niet op zo'n korte termijn eenzelfde campagne gaan voeren, niet genoeg middelen en niet genoeg tijd.
En je denkt dat Bush ook maat enige kans maakt op de nominatie?quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:23 schreef Reya het volgende:
[..]
Ligt een beetje aan de peilingen, wellicht. Rubio is op termijn de grootste concurrent voor Bush, maar in de tussentijd is zijn grootste probleem dat het deelnemersveld nog zo openligt. Bush zou er enorm veel belang bij hebben om Kasich en Christie er snel uit te kegelen - Fiorina lijkt me sowieso al een done deal. Als Kasich opeens een sprongetje maakt in de peilingen, is het misschien maar het beste om zijn hoop direct de kop in te drukken.
Oh maar beide kandidaten vallen gewoon in de populistische hoek. Ik heb hier al vaker uitgelegd dat populisme in Nederland wellicht automatisch een negatieve connotatie heeft, maar dat dat in de Angelsaksische cultuur niet direct het geval hoeft te zijn. Zeker niet in de Amerikaanse. Zowel Bernie als Trump zijn typische 'De hogûh herûh in Washington' kandidaten, dus gewoon populistisch. Ik zie dan ook niet in waarom die omschrijving inaccuraat zou zijn.quote:Op woensdag 10 februari 2016 13:38 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Toch weer stuitend dat artikel in The Economist, "populisten winnen in New Hampshire", de inhoud van het artikel was overigens een stuk genuanceerder maar met zo'n kop wordt er weer kwaad bloed gezet om weinig. Nu zit ik overigens te twijfelen of ik niet gewoon een blog heb gelezen misschien.
Verder volledig eens met je overzicht maar ondanks de kundigheid van Nate Silver zat hij er gisteren flink naast. Bij Realclearpolitics valt het me op dat ze vooral doorlinken naar behoorlijk Conservatieve Websites maar dat terzijde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |