En wat zij ze toen je er wat van zei?quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:03 schreef mootie het volgende:
Maar ouders zijn gewoon ook raar af en toe. Pas wilde ik een doosje druiven halen. Een pond in een doosje oid tegen een vaste prijs.
Staat er een moeder met twee kinderen, ze pakt uit verschillende doosjes een paar druiven zodat de kinderen konden proeven welke het lekkerst waren.
Wat leer je je kinderen dan.
Ik vroeg of ze alle doosjes weer ging aanvullen tot een pond. Toen keek ze me heel raar aan.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:28 schreef hottentot het volgende:
[..]
En wat zij ze toen je er wat van zei?
Mensen die altijd in 10 peren moeten knijpen om te kijken welke ze moeten nemen, krijgen van mij ook altijd de wind van voren.
Dat er verschil is in druiven?quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:03 schreef mootie het volgende:
Maar ouders zijn gewoon ook raar af en toe. Pas wilde ik een doosje druiven halen. Een pond in een doosje oid tegen een vaste prijs.
Staat er een moeder met twee kinderen, ze pakt uit verschillende doosjes een paar druiven zodat de kinderen konden proeven welke het lekkerst waren.
Wat leer je je kinderen dan.
5 moeders verder en je halve doosje druiven is weg.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:32 schreef maily het volgende:
[..]
Dat er verschil is in druiven?
Maar zelfs in één doosje kunnen zoete en zure druiven zitten .....
En de persoon die later onwetend dat doosje druiven koopt betaalt eigenlijk teveel .....
Die heb je er ook bij .... dan zit dat kind gewoon koekjes te eten in het karretje ....quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:34 schreef mootie het volgende:
[..]
5 moeders verder en je halve doosje druiven is weg.
Ik snap ook niet waarom dat bij fruit dus wel 'kan'. Ze gaan toch ook geen rol koekjes openen om te proeven.
Je merkt dat de ouders van de "arme" kinderen anders tegen ons aan gaan kijken. Ik weet niet, misschien is het afgunst. Terwijl we alleen maar goed willen doen door af en toe wat extra fruit te brengen, dubbel schoolgeld te betalen, zodat een ander gezin dat niet hoeft. Gewoon kleinigheden die we wel kunnen missen.quote:
... dan doe je het toch voortaan anoniem?quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:19 schreef emil23 het volgende:
Terwijl we alleen maar goed willen doen door af en toe wat extra fruit te brengen, ...
Valt best mee hoor dat ze langzaam zijn, en bijkomend voordeel is dat ze er heel trots en zelfverzekerd van worden.quote:Op woensdag 10 februari 2016 12:39 schreef maily het volgende:
[..]
Die heb je er ook bij .... dan zit dat kind gewoon koekjes te eten in het karretje ....
Rekenen ze hopelijk de rest wel af aan de kassa.
Ik zou denk ik (als het kind al kan lopen) het zelf achter een karretje laten gaan; dan hebben ze daar al hun aandacht voor nodig. En ja, dan duurt boodschappen doen maar wat langer.
Uuh bananen zijn ook gewoon per prijs verpakt..quote:Op woensdag 10 februari 2016 07:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zijn er nog winkels waar je zelf je spullen moet wegen? Ik kom ze niet meer tegen.
Maar ik vind in de supermarkt die dingen opeten sowieso aso, of je het nou betaald of niet.
In fruit zitten net zoveel suikers als in snoep en frisdrank.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 20:15 schreef vipergts het volgende:
Zijn ouders tegenwoordig te stom om zelf fruit te kopen ipv snoep
Hoe weet jij dat het fruit wat ze weggeven de exces is van wat er die dag word gebruikt?quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:58 schreef Peachbird het volgende:
Anders gooien ze exces toch weg dus hier is werkelijk geen tegenargument op te bedenken.
Zie het al vrij lang gebeuren in supermarkten overigens, nieuw is het niet.
Niet alle suikers zijn hetzelfde en suiker is niet per definitie slecht voor je.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:41 schreef Elzies het volgende:
[..]
In fruit zitten net zoveel suikers als in snoep en frisdrank.
Genoeg diëten raden het gebruik van teveel fruit juist af vanwege de hoge dosering aan suikers. Dan heb ik het nog niet eens over fruitdranken die een ware suikerbom mag worden genoemd.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Niet alle suikers zijn hetzelfde en suiker is niet per definitie slecht voor je.
Er zijn ook diëten die vinden dat je alleen rauw moet eten, of alleen zoals onze voorouders, of 500 kcal per dag.quote:Op donderdag 11 februari 2016 06:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Genoeg diëten raden het gebruik van teveel fruit juist af vanwege de hoge dosering aan suikers. Dan heb ik het nog niet eens over fruitdranken die een ware suikerbom mag worden genoemd.
Dan kun je beter denken aan (rauwe) groente zoals een radijsje of een wortel. Veel voedzamer en gezonder dan zo'n mandarijn.
Anoniem in een kleuterklasje van 15 kinderen? Die ouders weten echt wel waar het vandaan komt.quote:Op woensdag 10 februari 2016 21:53 schreef Kopiko het volgende:
[..]
... dan doe je het toch voortaan anoniem?
Je hebt het over kinderen, waarvoor het alternatief voor een mandarijntje vaak snoep is.... dan kun je wel gaan roepen dat ze beter (rauwe) groente kunnen eten, maar als we nou eerst dat snoep eens weten te vervangen voor een mandarijntje (banaan, appel, druiven) dan gaan we al een heel eind de goede kant op.quote:Op donderdag 11 februari 2016 06:00 schreef Elzies het volgende:
[..]
Genoeg diëten raden het gebruik van teveel fruit juist af vanwege de hoge dosering aan suikers. Dan heb ik het nog niet eens over fruitdranken die een ware suikerbom mag worden genoemd.
Dan kun je beter denken aan (rauwe) groente zoals een radijsje of een wortel. Veel voedzamer en gezonder dan zo'n mandarijn.
Oh, een klasje van 15quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:22 schreef emil23 het volgende:
[..]
Anoniem in een kleuterklasje van 15 kinderen? Die ouders weten echt wel waar het vandaan komt.
Zeer asociaal gedrag en officieel zijn die producten niet eens je eigendom...quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:53 schreef Peepernoot het volgende:
[..]
Wat is er volgens jou dan asociaal aan om alvast aan iets te beginnen voordat je het afrekend ( zolang je het natuurlijk wel echt afrekend )?
Dat dacht ik dus ook, 15 kinderen wat een luxe!quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, een klasje van 15![]()
Dat is hier gewoon het dubbele, nou scheelt het wel dat hij op een school zit waar sowieso weinig kinderen zitten die qua fruit en dergelijke tekort komen, maar ik vind het een heel tof initiatief van jullie
Dit dus.quote:Op donderdag 11 februari 2016 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Zeer asociaal gedrag en officieel zijn die producten niet eens je eigendom...
Snap ook niet dat je het zelf wel normaal gedrag vind.
Omdat er zo goed als elke dag exces is.quote:Op donderdag 11 februari 2016 05:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het fruit wat ze weggeven de exces is van wat er die dag word gebruikt?
Dit.quote:Op donderdag 11 februari 2016 11:08 schreef Copycat het volgende:
Ik vind het echt bizar, die hoeveelheid negativiteit die over dit initiatief wordt uitgestort. Voor sommigen is het echt nooit goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |