ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 09-02-2016 17:53:59 ]
Op dinsdag 9 februari 2016 17:45 schreef Merode32 het volgende: [..] Ja uiteraard heb je bugs, maar uiteraard moet zo systeem voor 100% getest zijn op elke scenario, hoe idioot ook).
100% veiligheid is een utopie. Veel ongelukken zijn een bizarre combinatie van factoren die individueel wel zijn afgedekt maar in de juiste volgorde opeens een ongeluk veroorzaken. Gezien de hoeveelheid factoren die van invloed zijn op het treinverkeer (sorry, railverkeer), is het aantal combinaties van factoren enorm groot en is derhalve een ongeluk niet voor 100% uit te sluiten. Verder ben je een droeftoeter zonder verstand van zaken, dat heb je ondertussen wel weer bevestigd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
100% veiligheid is een utopie. Veel ongelukken zijn een bizarre combinatie van factoren die individueel wel zijn afgedekt maar in de juiste volgorde opeens een ongeluk veroorzaken. Gezien de hoeveelheid factoren die van invloed zijn op het treinverkeer (sorry, railverkeer), is het aantal combinaties van factoren enorm groot en is derhalve een ongeluk niet voor 100% uit te sluiten. Verder ben je een droeftoeter zonder verstand van zaken, dat heb je ondertussen wel weer bevestigd.
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Ik denk eigenlijk wel 0 waarbij het systeem de oorzaak is. Prove me wrong.
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Jawel hoor ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik een systeem zou wensen waarbij de machinist voor elke handeling toestemming vraagt en waarbij elke menselijke handeling permanent word gecontroleerd en zo nodig overrulled.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Jawel hoor ik heb meerdere keren uitgelegd dat ik een systeem zou wensen waarbij de machinist voor elke handeling toestemming vraagt en waarbij elke menselijke handeling permanent word gecontroleerd en zo nodig overrulled.
En de praktische uitvoering in combinatie met capaciteit in de infra? Die gaat met rasse schreden achteruit.
Als je je verdiept in ERTMS zou je weten dat ERTMS veilig genoeg is om dit te voorkomen. En zoals Ziggy al zegt, je kan niet alles voorkomen.
Zugunglück bei Bad Aibling Nach dem schlimmen Unglück bei Bad Aibling heute morgen wird es einige Zeit dauern, bis die Ursachen definitiv ermittelt sind. Im Gegensatz zum Unglück bei Hordorf 2011 ist die Strecke der Mangfalltalbahn mit der aktuellen Zugsicherungstechnik (PZB 90) ausgerüstet (Erläuterung DB, Erläuterung SZ). Mit dieser Ausrüstung ist die Sicherheit eingleisiger Strecken vergleichbar mit der zweigleisiger; es gibt auch keine Hinweise dafür, dass neuere Stellwerkstechnik (ESTW statt Spurplan-/Drucktastenstellwerk) die Sicherheit erhöht. Auch wenn Züge von Meridian betroffen sind, obliegt die Streckenausrüstung der Deutschen Bahn AG. Deren Konzernbevollmächtigter Josel hat in der heutigen Pressekonferenz erwähnt, dass das zuständige Stellwerk Bad Aibling in der letzten Woche routinemäßig überprüft wurde
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hoeveel ongelukken zijn er gebeurd met automatisch rijdende railvoertuigen op een vrij baan(ongelukken die niet de schuld van een reiziger zijn) ? Ik denk dat jij en ik beide het antwoord weten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik meende van wel, maar ik kan het mis hebben. Over een uur heb ik meer tijd om te onderbouwen waarom automatische treinen niet zaligmakend zijn.
https://de.wikipedia.org/wiki/Transrapid : Die vollautomatische Steuerung der Transrapidfahrzeuge und die hohe Verfügbarkeit der Fahrzeuge wegen der stark reduzierten Anzahl von Verschleißteilen ermöglichen eine mit anderen Systemen nicht erreichbare hohe Fahrplantreue. Im Hochgeschwindigkeitsverkehr bis ca. 1000 km Distanz soll der Transrapid bei Reisezeit und Pünktlichkeit im Vorteil sein.
Wat het ook is, het voorbeeld is onzinnig want niet beide voertuigen waren voorzien van een veiligheidssysteem.
Het ongeluk werd veroorzaakt door een niet waarneembare veiligheidskar, niet door het systeem.
Wat loop jij nou te raaskallen. Eerder riep je nog dat koste wat kost moet worden voorkomen dat er maar één slachtoffer valt, en nu zeg je juist dat het ongeval 'niet' door het systeem kwam. Juist wel!
Spoorbezettingsdetectie is gewoon bestaande technologie. Als er zoiets aanwezig was geweest in Lathen was dat ongeluk daar niet gebeurd.
Wat loop jij nou te raaskallen. Eerder riep je nog dat koste wat kost moet worden voorkomen dat er maar één slachtoffer valt, en nu zeg je juist dat het ongeval 'niet' door het systeem kwam. Juist wel!
Spoorbezettingsdetectie is gewoon bestaande technologie. Als er zoiets aanwezig was geweest in Lathen was dat ongeluk daar niet gebeurd.
Nee het onderzoek heeft uitgewezen dat de onderhoudskar niet gebruik maakte van de magneet techniek, dat is de redenen van het ongeluk. Uiteraard in combi met menselijk falen.
Treinen op het traject van de Transrapid worden voortbewogen door een bewegend magnetisch veld in het spoor. Het lijkt alsof het spoor een onzichtbare lopende band bevat die de treinen meesleept. Volgens de publicaties van Transrapid zijn daardoor botsingen uitgesloten - alles beweegt immers met dezelfde snelheid. De dienstwagen werd echter op de conventionele wijze over het spoor gereden en was niet gevoelig voor het magnetische veld.
De les die uit dit ongeval kan worden getrokken, zou dus kunnen zijn dat ook dienstwagens op het magnetische veld moeten bewegen. Dat geldt vooral op een commercieel traject. Het testtraject bij Lathen heeft slechts een enkele remise, men had bij vertrek van de trein eenvoudig kunnen vaststellen dat de dienstwagen niet in de remise stond.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Je bent het toch met mij eens dat bij een fatsoenlijk werkend systeem er nooit twee treinen op hetzelfde spoor mogen komen? Onafhankelijk van wie niet heeft opgelet, wie schuldig is of waarom het gebeurt is.
Hangt er van af wat je het 'systeem' vindt. De techniek en alle mensen die er ooit bij betrokken waren? Ja, er is ergens iets mis gegaan. Maar ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat PZB gefaald heeft en 'dus' vervangen moet worden. Voor hetzelfde geld was er een installatiefout, bijvoorbeeld, of een menselijke fout. 100% foutloos bestaat niet.
Hangt er van af wat je het 'systeem' vindt. De techniek en alle mensen die er ooit bij betrokken waren? Ja, er is ergens iets mis gegaan. Maar ik vind het nog te vroeg om te zeggen dat PZB gefaald heeft en 'dus' vervangen moet worden. Voor hetzelfde geld was er een installatiefout, bijvoorbeeld, of een menselijke fout. 100% foutloos bestaat niet.
Nee het systeem is de techniek! Het systeem moet ten alle tijden een menselijke fout overullen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een maandje geleden had ik een klein probleempje in 'het systeem'. 'Het Systeem' is een database (niet echt want eigenlijk een directory) met ongeveer een half miljoen natuurlijke identiteiten erin. Code die maandenlang niet gewerkt heeft begon na een kleine wijziging in een ander stukje code opeens te functioneren. Uiteraard is er een OTAP-straat. Op wat known issues na met een lage prioriteit (spaties achter een voornaam, hier en daar dubbele tussenvoegsels, minder 0,1% fout in ieder geval) leek alles goed te werken. Na een paar uur ontwikkelen, een week testen in de test omgeving, anderhalve week in QA, geen issues gevonden. In productie echter, zijn de voorwaarden net iets anders en aangezien we nog geen quantumcomputers hebben kan je nooit en te nimmer alle randvoorwaarden testen.
Gevolg; Niemand had meer een achternaam. Gelukkig is achternaam (op username en objectklasse na) het enige verplichte attribuut en deze kan dus ook niet verwijderd worden. Gevolg; iedereen met een getrouwde naam miste het gedeelte voor of na het -'je en iedereen met een tussenvoegsel had alleen nog maar tussenvoegsels.
Je kán niet overal rekening mee houden. Zo werkt het leven gewoon niet. De code die al die tijd niet gewerkt bleek te hebben (maar in de praktijk kregen we wel de uitwerking die we verwachtten vanwege andere ingebouwde veiligheden. Het stukje niet functionerende code, van drie regels, op een totaal van enkele honderdduizenden regels, variabelen en voorwaarden, zorgde voor het verwijderen.
En dan zijn er nog factoren waar je als ontwikkelaar geen rekening mee kunt houden omdat je ze niet kunt reproduceren en de problemen zich niet altijd op dezelfde manier manifesteren. Bitsquatting is hier een goed voorbeeld van: je typt microsoft.com in, maar je browser gaat naar mic2osoft.com omdat er een bitje omvalt.
Ik zou niet weten waarom je niet een groep mensen een rits scenarios kan laten maken waarin alles fout gaat.
Als je gebruikt maakt van de digitale techniek weet je ook waar de zwakke plekken zitten die kun je omzetten in scenarios.
Omdat het een statistische onmogelijkheid is om met alle scenario's rekening te houden, misschien dat quantumcomputers daar verandering in kunnen brengen maar tot die tijd blijft het gewoon een veredelde PLC.
Op dinsdag 9 februari 2016 18:43 schreef James1988 het volgende: ProRail is weer een nieuwe campagne begonnen, dit keer met beelden van bewakingscamera's met comedian Jandino Asporaat als voice-over.
Ik mag hopen van niet. Als het systeem alleen de techniek is en dus niets met de betrokken mensen te maken heeft krijg je namelijk geheid problemen. En systemen moeten ook worden ontworpen, geīnstalleerd en getest door mensen he..
Jij lijkt te denken dat, als je maar genoeg geld en tijd investeert, er een veiligheidssysteem bestaat dat 100% foutloos kan werken. Nog even los van eventuele praktische details, zoals aangegeven vinden sommige mensen het huidige systeem al overgereguleerd, bestaan dat soort systemen nu eenmaal niet.
Omdat het een statistische onmogelijkheid is om met alle scenario's rekening te houden, misschien dat quantumcomputers daar verandering in kunnen brengen maar tot die tijd blijft het gewoon een veredelde PLC.
Daar ben ik het niet mee eens, op voorwaarden dat voor elke stap toestemming nodig is en elke menselijke handeling word gecontroleerd kun je diverse scenarios uitsluiten.(uiteraard moet je een scenario voorzien waarin het systeem per ongeluk wel toestemming heeft gegeven of niet ingegrepen) het is een kwestie van de juiste mensen, veel mensen, veel tijd, discipline en geld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik mag hopen van niet. Als het systeem alleen de techniek is en dus niets met de betrokken mensen te maken heeft krijg je namelijk geheid problemen. En systemen moeten ook worden ontworpen, geīnstalleerd en getest door mensen he..
Jij lijkt te denken dat, als je maar genoeg geld en tijd investeert, er een veiligheidssysteem bestaat dat 100% foutloos kan werken. Nog even los van eventuele praktische details, zoals aangegeven vinden sommige mensen het huidige systeem al overgereguleerd, bestaan dat soort systemen nu eenmaal niet.
Ik heb 99% als doelstelling gezegd, en het systeem bestaat wel degelijk bij diverse automatische metrolijnen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ik zou niet weten waarom je niet een groep mensen een rits scenarios kan laten maken waarin alles fout gaat.
Omdat dat nou eenmaal niet kan. Er zijn ontzettend veel manieren waarop software en hardware kan falen, onder allerlei omstandigheden en vanwege allerlei oorzaken. Vaak is er sprake van meerdere oorzaken bij elkaar die zorgen voor een fout of een ongeluk, waarbij de individuele oorzaken nooit voor een probleem hebben gezorgd.
quote:
Als je gebruikt maakt van de digitale techniek weet je ook waar de zwakke plekken zitten die kun je omzetten in scenarios.
Nope. De fantasie van de mens is eindig en wordt beīnvloed door zijn kennis. Als je een blik nitwits opentrekt krijg je de 'simpele' problemen zoals "Wat nou als iemand de stekker eruit trekt?", "Wat als het lampje doorbrandt?" enzovoorts. Dat zijn simpele vragen die prima met techniek te ondervangen zijn.
Als je een blik experts opentrekt krijg je inhoudelijk relevantere antwoorden ("Hoe garanderen we dat een databericht dat we van de wal naar de trein verzenden intact aankomt, en niet vervalst kan worden door een saboteur?"), maar de 'out of the box'-antwoorden zitten er niet meer in omdat er te veel systeemkennis in het hoofd van de experts zit.
Ik ben softwareontwikkelaar van beroep, ik doe dit werk al bijna 10 jaar in verschillende situaties. Ik denk (vind ik zelf) over het algemeen vrij goed na over wat ik maak en hoe dit kan falen, maar toch overkomt het me zo nu en dan dat ik verrast word door fouten die nooit een probleem waren. Tot ze dat ineens wel zijn.
Je kan het er ook niet mee eens zijn dat een niertransplantatie geneest. Dat mag je vinden. Dan heb je het gewoon fout. Meningen kunnen gewoon goed of fout zijn. Alleen maar omdat jij er 'ik vind' of 'vind ik' aan vastplakt maakt het niet opeens een mening, je probeert een feit te verdraaien.
Omdat dat nou eenmaal niet kan. Er zijn ontzettend veel manieren waarop software en hardware kan falen, onder allerlei omstandigheden en vanwege allerlei oorzaken. Vaak is er sprake van meerdere oorzaken bij elkaar die zorgen voor een fout of een ongeluk, waarbij de individuele oorzaken nooit voor een probleem hebben gezorgd.
[..]
Nope. De fantasie van de mens is eindig en wordt beīnvloed door zijn kennis. Als je een blik nitwits opentrekt krijg je de 'simpele' problemen zoals "Wat nou als iemand de stekker eruit trekt?", "Wat als het lampje doorbrandt?" enzovoorts. Dat zijn simpele vragen die prima met techniek te ondervangen zijn.
Als je een blik experts opentrekt krijg je inhoudelijk relevantere antwoorden ("Hoe garanderen we dat een databericht dat we van de wal naar de trein verzenden intact aankomt, en niet vervalst kan worden door een saboteur?"), maar de 'out of the box'-antwoorden zitten er niet meer in omdat er te veel systeemkennis in het hoofd van de experts zit.
Ik ben softwareontwikkelaar van beroep, ik doe dit werk al bijna 10 jaar in verschillende situaties. Ik denk (vind ik zelf) over het algemeen vrij goed na over wat ik maak en hoe dit kan falen, maar toch overkomt het me zo nu en dan dat ik verrast word door fouten die nooit een probleem waren. Tot ze dat ineens wel zijn.
En dat is nog zonder dat je rekening houdt met de onderliggende hardware. Er zijn diverse retestabiele chips ontwikkeld die bij één heeeele specifieke berekening in een bepaald geheugengedeelte in een bepaalde procedure zichzelf resetten. Daar kwamen ze bij sommige chips na tientallen jaren inzet achter vanwege dit soort problemen. De luchtvaartongevallengeschiedenis staat bol van dit soort dingen.
In de periode 2007 - 2015 maakten maarliefst 9,5 miljoen mensen gebruik van Britse treinen (mensen, niet reizen). Die ene dode was als gevolg van de crash bij Greyrigg, waarbij een rail het begaf terwijl er een trein overheen reed.
Die ene doden betekent dat 99,9999894737% van de reizigers veilig op hun bestemming is aangekomen. Dat vind jij niet genoeg?
quote:
en het systeem bestaat wel degelijk bij diverse automatische metrolijnen.
Ik heb 99% als doelstelling gezegd, en het systeem bestaat wel degelijk bij diverse automatische metrolijnen.
quote:
In March this year, meanwhile, a young child was saved by a driver after slipping between a train and the platform edge at Finchley Road station. The Jubilee Line train was equipped with semi-automatic train operation technology, but the automatic system incorrectly gave the all-clear for the train to start moving again
99% veiligheid is 0 slachtoffers per jaar(uitgezonder slachtoffers door eigen handelen) geen ongelukken, geen sts passages.
Wat als iemand net op het moment dat een trein langs komt struikelt en valt? Te laat voor zowel een machinist of een automatisch systeem om ook maar iets te doen? 0 slachtoffers kun je nu eenmaal niet garanderen.
uiteraard maar je kunt blijven hangen in dat argument of je kunt gaan onderzoeken hoe je dat systeem kan uitbreiden en failproof maken voor het veel complexre spoorsysteem.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Wat als iemand net op het moment dat een trein langs komt struikelt en valt? Te laat voor zowel een machinist of een automatisch systeem om ook maar iets te doen? 0 slachtoffers kun je nu eenmaal niet garanderen.
Dat zie ik als een slachtoffer van eigen handelen, en niet een slachtoffer van het systeem of de machinist.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Dat zie ik als een slachtoffer van eigen handelen, en niet een slachtoffer van het systeem of de machinist.
En dat zie ik als het zodanig verdraaien van je definitie dat je eigen stelling weer past. Waarom is dit sowieso eigen handelen? Misschien is hij wel gestruikeld over een losse perron-tegel, bijvoorbeeld.
En dat zie ik als het zodanig verdraaien van je definitie dat je eigen stelling weer past. Waarom is dit sowieso eigen handelen? Misschien is hij wel gestruikeld over een losse perron-tegel, bijvoorbeeld.
Of geschrokken van het naderende railvoertuig, die toeterde omdat het veiligheidssysteem vond dat hij te dicht bij de perronrand kwam.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
En dat zie ik als het zodanig verdraaien van je definitie dat je eigen stelling weer past. Waarom is dit sowieso eigen handelen? Misschien is hij wel gestruikeld over een losse perron-tegel, bijvoorbeeld.
Ja maar we hadden het nog altijd over een systeem wat zich bezig houd met spoor veiligheid, de veiligheid van railvoertuigen en hun inzittend, het voorkomen van sts, ongelukken of andere incidenten.
Ik zie werkelijk niet hoe een instapongeluk in dat plaatje past.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Ja maar we hadden het nog altijd over een systeem wat zich bezig houd met spoor veiligheid, de veiligheid van railvoertuigen en hun inzittend, het voorkomen van sts, ongelukken of andere incidenten.
Ik zie werkelijk niet hoe een instapongeluk in dat plaatje past.
Dus de veiligheid van reizigers ín de trein is belangrijker dan de veiligheid van reizigers die nog niet in de trein zitten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja maar we hadden het nog altijd over een systeem wat zich bezig houd met spoor veiligheid, de veiligheid van railvoertuigen en hun inzittend, het voorkomen van sts, ongelukken of andere incidenten.
Iemand die overreden wordt door een trein vind ik een ongeluk. Maar je mist denk ik mijn punt; het probleem is dat jij een utopische situatie schetst (0 slachtoffers) die in de praktijk nooit haalbaar is. Hoe goed doordacht jij je systeem ook wilt hebben, er is altijd een ongelukkige combinatie te verzinnen die je niet kunt afdekken (of gewoonweg niet had kunnen bedenken). En zodra je afstapt van die onhaalbare 0 moet je ook beseffen dat het huidige systeem die 0 al heel erg goed benadert.
Eerst zeg je dat bij een struikelende reiziger een noodsysteem moet ingrijpen en vervolgens zeg je dat de veiligheid van mensen buiten de trein niet door een veiligheidssysteem kan worden gegarandeerd. Of lees ik je brakke posts nu verkeerd?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Iemand die overreden wordt door een trein vind ik een ongeluk. Maar je mist denk ik mijn punt; het probleem is dat jij een utopische situatie schetst (0 slachtoffers) die in de praktijk nooit haalbaar is. Hoe goed doordacht jij je systeem ook wilt hebben, er is altijd een ongelukkige combinatie te verzinnen die je niet kunt afdekken (of gewoonweg niet had kunnen bedenken). En zodra je afstapt van die onhaalbare 0 moet je ook beseffen dat het huidige systeem die 0 al heel erg goed benadert.
Jij mist mijn punt dat er situaties en ongelukken ontstaan door het systeem/machinist die voorkomen kunnen worden en dat daarnaast je altijd slachtoffers houd door eigen schuld(lompe reizigers of zelfdodingen)
Ik heb gezegd dat er 99% veiligheid moet zijn wat betreft beveiliging/machinisten fouten en dat is op te vangen met een uigebreid systeem. Reizigersongelukken door eigen handelen is met geen systeem op de wereld te voorkomen en is onzinnig.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Eerst zeg je dat bij een struikelende reiziger een noodsysteem moet ingrijpen en vervolgens zeg je dat de veiligheid van mensen buiten de trein niet door een veiligheidssysteem kan worden gegarandeerd. Of lees ik je brakke posts nu verkeerd?
Jullie hebben het over twee verschillende dingen.
De hertog heeft het over een passagier die tijdens het instappen naast de trein komt, dat kan geen enkel systeem voorkomen en is moeilijk detecteerbaar.
Maar uiteraard als er iemand op het spoor ligt dient een naderende!!! trein wel actie te ondernemen, ik ben uiteraard geen voorstander van overrijdenden.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Of geschrokken van het naderende railvoertuig, die toeterde omdat het veiligheidssysteem vond dat hij te dicht bij de perronrand kwam.
Ik ben hier uitgegaan van een naderende trein, in het voorbeeld van de hertog staat de trein al stil, twee verschillende situaties met andere gevolgen.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Systemen die 100% geautomatiseerd zijn, zijn niet 100% veilig. Ze zijn zo veilig als de kundigheid van de programmeur.
En dat laatste laat nog wel eens te wensen over heb ik van heel dicht mee mogen maken. Zelfs meerdere keren per jaar. Alle keren was er een situatie opgetreden die vooraf niet was voorzien en waardoor de aansturende computer niet juist handelde.
Zeker objecten van vlees en bloed geven problemen met 100% geautomatiseerde systemen. Die kunnen onverwachte dingen doen, waardoor systemen falen en slachtoffers maken.
En er blijft altijd een lastige vraag over: welke keuze moet de computer maken als een botsing onvermijdelijk is?
Overigens is er nog een andere, hele belangrijke reden waarom treinen zonder machinisten een bijzonder slecht idee is. Ik heb het nu alleen over treinen, aangezien deze hele discussie naar aanleiding van een treinongeluk wordt gevoerd, én omdat ik vanuit mijn beroep slechts ervaring heb met treinen, niet met andere railvoertuigen.
Machinisten zijn de ogen van de treindienstleider. In een spoorsysteem als het Nederlandse of het Duitse zijn er duizend en één invloeden van buiten het railsysteem die gevaar kunnen opleveren voor treinen, personeel of reizigers.
Uiteraard zijn daar de onvoorzichtige overstekers en de springers, maar er zijn nog veel meer zaken waarbij een machinist onmisbaar is. Dagelijks zijn er in Nederland een hoop meldingen van spoorlopers. In zo'n geval kun je direct het treinverkeer stilleggen, maar dan rijdt er nooit meer wat. Doorgaans laten we machinisten schouwen en die machinisten vertellen ons dan wie er loopt, waar en hopelijk met welk doel. Ook sturen machinisten regelmatig mensen weg die niet eens door hadden dat ze iets fout deden.
Schade aan de infrastructuur (beschadigde bovenleiding, spoorverzakkingen, defecte seinen, etc) wordt bijna altijd door een machinist opgemerkt en gemeld. Een volgende machinist kan dan eventueel schouwen en nog duidelijker vertellen wat er precies loos is, en hoe ernstig de schade is.
Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar het zijn wel zaken die nauwelijks waterdicht en foutloos door een systeem af te vangen zijn.
Lees tenslotte dit artikel eens, als je echt wil weten waarom we de techniek om treinen onbemand te laten rijden niet gebruiken, ondanks dat dat al sinds de jaren zestig mogelijk is. http://www.wired.com/2013/04/why-arent-trains-autonomous/
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 9 februari 2016 19:49 schreef ziggyziggyziggy het volgende: Overigens is er nog een andere, hele belangrijke reden waarom treinen zonder machinisten een bijzonder slecht idee is. Ik heb het nu alleen over treinen, aangezien deze hele discussie naar aanleiding van een treinongeluk wordt gevoerd, én omdat ik vanuit mijn beroep slechts ervaring heb met treinen, niet met andere railvoertuigen.
Machinisten zijn de ogen van de treindienstleider. In een spoorsysteem als het Nederlandse of het Duitse zijn er duizend en één invloeden van buiten het railsysteem die gevaar kunnen opleveren voor treinen, personeel of reizigers.
Uiteraard zijn daar de onvoorzichtige overstekers en de springers, maar er zijn nog veel meer zaken waarbij een machinist onmisbaar is. Dagelijks zijn er in Nederland een hoop meldingen van spoorlopers. In zo'n geval kun je direct het treinverkeer stilleggen, maar dan rijdt er nooit meer wat. Doorgaans laten we machinisten schouwen en die machinisten vertellen ons dan wie er loopt, waar en hopelijk met welk doel. Ook sturen machinisten regelmatig mensen weg die niet eens door hadden dat ze iets fout deden.
Schade aan de infrastructuur (beschadigde bovenleiding, spoorverzakkingen, defecte seinen, etc) wordt bijna altijd door een machinist opgemerkt en gemeld. Een volgende machinist kan dan eventueel schouwen en nog duidelijker vertellen wat er precies loos is, en hoe ernstig de schade is.
Dit zijn slechts twee voorbeelden, maar het zijn wel zaken die nauwelijks waterdicht en foutloos door een systeem af te vangen zijn.
Lees tenslotte dit artikel eens, als je echt wil weten waarom we de techniek om treinen onbemand te laten rijden niet gebruiken, ondanks dat dat al sinds de jaren zestig mogelijk is. http://www.wired.com/2013/04/why-arent-trains-autonomous/
Ik zal de link lezen maar ik zie vooral iemand die alleen maar problemen opwerpt(uit eigen belang?) het is juist de moeilijkheid om te denken in oplossingen ipv in problemen.
Als uitvinders in de 19 en 20 ste eeuw ook zo hadden gedacht dan zag onze wereld er totaal anders uit.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Maar volgens je eigen logica had die trein dan dus niet mogen rijden, want er is immers een kans dat er zich een scenario voordoet dat niet is bedacht door de systeemarchitecten.
Waarom je vergelijking met metro's mank loopt: bij volautomatische metro's is er sprake van een afgesloten netwerk waarbij ongeoorloofde toegang wordt opgemerkt. De metro rijdt door tunnelbuizen en alle perrons zijn afgesloten met deuren, als er iemand handmatig zo'n deur opent merkt een sensor dit en zal het systeem ingrijpen.
In de echte wereld is dit niet mogelijk: er liggen niet overal buizen, er zijn meer plekken waarlangs mensen of dieren op de sporen kunnen komen, en er is altijd een kans dat een weggewaaide trampoline in de bovenleiding belandt.
Op de Docklands Light Railway in Londen rijdt een medewerker mee die het traject in de gaten houdt. Zelfs al rijdt de trein automatisch, de mens houdt de touwtjes in handen.
Ik zal de link lezen maar ik zie vooral iemand die alleen maar problemen opwerpt(uit eigen belang?) het is juist de moeilijkheid om te denken in oplossingen ipv in problemen.
Als uitvinders in de 19 en 20 ste eeuw ook zo hadden gedacht dan zag onze wereld er totaal anders uit.
Pardon? Jij bent degene die begint met te roepen dat de factor mens uit het systeem moet worden gehaald en dat alles door de techniek moet worden afgedekt. Tien man komen met legio argumenten en voorbeelden om je te laten inzien dat dat bijkans onmogelijk is en bij iedere post haal jij er allerlei onzin bij om je gelijk maar te krijgen, onafhankelijk wat mensen met verstand van zaken je proberen uit te leggen.
Op deze manier zoek je het maar uit met je meesterlijke inzichten, ik ben wel klaar met je getroll.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Maar volgens je eigen logica had die trein dan dus niet mogen rijden, want er is immers een kans dat er zich een scenario voordoet dat niet is bedacht door de systeemarchitecten.
Waarom je vergelijking met metro's mank loopt: bij volautomatische metro's is er sprake van een afgesloten netwerk waarbij ongeoorloofde toegang wordt opgemerkt. De metro rijdt door tunnelbuizen en alle perrons zijn afgesloten met deuren, als er iemand handmatig zo'n deur opent merkt een sensor dit en zal het systeem ingrijpen.
In de echte wereld is dit niet mogelijk: er liggen niet overal buizen, er zijn meer plekken waarlangs mensen of dieren op de sporen kunnen komen, en er is altijd een kans dat een weggewaaide trampoline in de bovenleiding belandt.
Op de Docklands Light Railway in Londen rijdt een medewerker mee die het traject in de gaten houdt. Zelfs al rijdt de trein automatisch, de mens houdt de touwtjes in handen.
Bij een halfautomaat zoals ik voorstelde zit er ook een machinist aan boord, met die wijziging dat hij toestemming van het systeem krijgt om handeling 1 uit te voeren en hij constant gecontroleerd word en overrulled kan worden door het systeem.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Pardon? Jij bent degene die begint met te roepen dat de factor mens uit het systeem moet worden gehaald en dat alles door de techniek moet worden afgedekt. Tien man komen met legio argumenten en voorbeelden om je te laten inzien dat dat bijkans onmogelijk is en bij iedere post haal jij er allerlei onzin bij om je gelijk maar te krijgen, onafhankelijk wat mensen met verstand van zaken je proberen uit te leggen.
Op deze manier zoek je het maar uit met je meesterlijke inzichten, ik ben wel klaar met je getroll.
Nederland heeft wel vaker het onmogelijke gedaan.
Denken in oplossingen is niet aan jouw besteed.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Bij een halfautomaat zoals ik voorstelde zit er ook een machinist aan boord, met die wijziging dat hij toestemming van het systeem krijgt om handeling 1 uit te voeren en hij constant gecontroleerd word en overrulled kan worden door het systeem.
Dat lijkt mij juist erg onpraktisch. De computer een trein laten besturen is al mogelijk, maar een mens moet uiteindelijk de controle houden.
Het LZB-systeem kan dit: wanneer een ICE een Duitse hogesnelheidslijn oprijdt ontvangt de computer in de trein van de wal informatie over de toegestane maximumsnelheid en de vrije afstand voor hem. De trein zal vanzelf versnellen en ook automatisch remmen wanneer dat nodig is.
De machinist zit op dat moment vooral de machine te controleren.
Dat lijkt mij juist erg onpraktisch. De computer een trein laten besturen is al mogelijk, maar een mens moet uiteindelijk de controle houden.
Het LZB-systeem kan dit: wanneer een ICE een Duitse hogesnelheidslijn oprijdt ontvangt de computer in de trein van de wal informatie over de toegestane maximumsnelheid en de vrije afstand voor hem. De trein zal vanzelf versnellen en ook automatisch remmen wanneer dat nodig is.
De machinist zit op dat moment vooral de machine te controleren.
Dat lzb is zeker een stap in de juiste richting maar je blijft het menselijke risico houden.
Heb jij wel eens bedacht wat een moslimmachinist van ns kan aanrichten in nederland?
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Jij mist mijn punt dat er situaties en ongelukken ontstaan door het systeem/machinist die voorkomen kunnen worden en dat daarnaast je altijd slachtoffers houd door eigen schuld(lompe reizigers of zelfdodingen)
En jij mist mijn punt dat er ook altijd ongelukken zullen zijn die niet door eigen schuld zijn ontstaan. 99% veiligheid is er al, 0 slachtoffers is een utopie en, als je steeds meer factoren gaat uitsluiten, ook nogal een wassen neus.
Een zelfmoordterrorist gaat zich niet eerst laten opleiden tot machinist volledig bevoegd (dat duurt jaren) om daarna met een volle reizigerstrein de ATB uit te schakelen om zo een bezet blok binnen te rijden in de hoop om een vooroplopende trein te rammen.
En jij mist mijn punt dat er ook altijd ongelukken zullen zijn die niet door eigen schuld zijn ontstaan. 99% veiligheid is er al, 0 slachtoffers is een utopie en, als je steeds meer factoren gaat uitsluiten, ook nogal een wassen neus.
De atb houd ook volstrekt geen rekening met reizigersongelukken zoals jij beschrijft, daar zijn de systemen ook niet voor bedoeld.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een zelfmoordterrorist gaat zich niet eerst laten opleiden tot machinist volledig bevoegd (dat duurt jaren) om daarna met een volle reizigerstrein de ATB uit te schakelen om zo een bezet blok binnen te rijden in de hoop om een vooroplopende trein te rammen.
Zo iemand zet gewoon een paar rugzakjes neer.
Een terrorist hoeft zich niet speciaal te laten opleiden, het kan een machinist zijn die geradicaliseerd is en al jaren voor ns werkt.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Een rugzak is veel te opvallend daar word teveel op gefocust.
Niet als de eigenaar er gewoon naast blijft zitten.
quote:
Moet je voorstellen wat er gebeurt als twee virms op hoge snelheid op elkaar klappen.
Een frontale botsing aan hoge snelheid (zoals vandaag in Duitsland is gebeurd) is uitermate zeldzaam. De kans dat twee 'extremistische' machinisten in een dusdanige dienst worden ingedeeld dat dit mogelijk is is statistisch erg klein. En dan zijn er nog dingen zoals wissels die normaalgesproken voorkomen dat treinen in tegenovergestelde richtingen elkaar tegenkomen.
Niet als de eigenaar er gewoon naast blijft zitten.
[..]
Een frontale botsing aan hoge snelheid (zoals vandaag in Duitsland is gebeurd) is uitermate zeldzaam. De kans dat twee 'extremistische' machinisten in een dusdanige dienst worden ingedeeld dat dit mogelijk is is statistisch erg klein. En dan zijn er nog dingen zoals wissels die normaalgesproken voorkomen dat treinen in tegenovergestelde richtingen elkaar tegenkomen.
Iemand heeft vanavond gepredikt dat geen enkele situatie valt uit te sluiten.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
In dat geval heeft het complete systeem gefaald,alle scenarios weg, niks heeft gewerkt.
Precies en dat is gelijk dan ook de reden dat je systemen zoals spoor- en wegvervoer moeilijk op grote schaal kan automatiseren. Ik kom regelmatig in mijn werk systemen tegen waarvan we verwachten dat ze het altijd doen en je staat er nog raar van de te kijken wat er allemaal bij komt kijken. En dan krijg je ook vraagstukken in de zin van: Wat verwachten we systeem X als er een atoombom op Utrecht valt, de avondspits net op gang is gekomen en er een noordwesterstorm is opgestoken?
De kans dat bovenstaande gebeurd is erg klein, maar helaas niet uitgesloten. Daarnaast is de impact enorm en de indirecte schade niet te overzien. En daardoor ook niet te modeleren in een model of scenario.
Stel je voor dat we al het (spoor)vervoer in Nederland door computers laten sturen, zonder dat de mens kan in grijpen, wat moeten die computers dan doen? Het verkeer laten abrupt laten stoppen (zodat de kans bestaat dat een vrachtwagen met een veel langere remweg dwars door zijn voorgangers rijdt) of het verkeer langzaam tot stilstand laten komen (waardoor er meer auto's in een groot gat in de weg rijden)?
Precies en dat is gelijk dan ook de reden dat je systemen zoals spoor- en wegvervoer moeilijk op grote schaal kan automatiseren. Ik kom regelmatig in mijn werk systemen tegen waarvan we verwachten dat ze het altijd doen en je staat er nog raar van de te kijken wat er allemaal bij komt kijken. En dan krijg je ook vraagstukken in de zin van: Wat verwachten we systeem X als er een atoombom op Utrecht valt, de avondspits net op gang is gekomen en er een noordwesterstorm is opgestoken?
De kans dat bovenstaande gebeurd is erg klein, maar helaas niet uitgesloten. Daarnaast is de impact enorm en de indirecte schade niet te overzien. En daardoor ook niet te modeleren in een model of scenario.
Stel je voor dat we al het (spoor)vervoer in Nederland door computers laten sturen, zonder dat de mens kan in grijpen, wat moeten die computers dan doen? Het verkeer laten abrupt laten stoppen (zodat de kans bestaat dat een vrachtwagen met een veel langere remweg dwars door zijn voorgangers rijdt) of het verkeer langzaam tot stilstand laten komen (waardoor er meer auto's in een groot gat in de weg rijden)?
Dat soort vragen en scenarios moeten natuurlijk worden meegnomen. Uiteraard moet bij een conection lost(als gevolg van kapotte aparatuur) de trein zo snel mogelijk worden stil gezet.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Jep, wind merk je absoluut. Je moet behoorlijk wat extra tractie geven om op snelheid te blijven en je kan ook minder snel optrekken. Vaak in combinatie met regen kan het dan ook nog eens glad zijn, waardoor de trein daarnaast nog eens gaat slippen. Dan gaat het ook wat trager allemaal.
Op dinsdag 9 februari 2016 20:56 schreef MTL het volgende: Vaak in combinatie met regen kan het dan ook nog eens glad zijn, waardoor de trein daarnaast nog eens gaat slippen.
Hoe goed helpt zand strooien dan eigenlijk?
In Train Simulator (route Keulen - Koblenz) zit een scenario waarbij je tijdens regen met een Traxx moet rijden met wat dubbeldeksrijtuigen erachter. Als je dan de tractie te ver open gooit begint het ding te slippen, zand helpt dan. Maar is dat enigszins realistisch?
Gisteren voerde een NS-TRAXX een aantal testritten uit op de havenspoorlijn. Doel was het testen van de hard- en software VR09 dit binnenkort op veel locs uit de 186-serie gezet moet worden. De havenspoorlijn werd uitgekozen voor tests omdat daar ERTMS Level 1 ligt en ook daaronder moet getest worden
In Train Simulator (route Keulen - Koblenz) zit een scenario waarbij je tijdens regen met een Traxx moet rijden met wat dubbeldeksrijtuigen erachter. Als je dan de tractie te ver open gooit begint het ding te slippen, zand helpt dan. Maar is dat enigszins realistisch?
Zeker realistisch, zand helpt goed. Maar het kan en mag niet overal gebruikt worden. Omdat we in Nederland natuurlijk het ATB systeem hebben welke met spoorstroomlopen werkt, wil je het eigenlijk niet gebruiken. De kans bestaat dat door het zand er verbindingen gemaakt worden of juist verbroken worden waardoor er een verstoring ontstaat in die spoorstroomlopen. Ook bij wissels mag je het niet gebruiken, omdat het zand de wissels zou kunnen blokkeren. Daarom is NS materieel over het algemeen ook niet uitgerust met zandstrooiers, de locs uitgezonderd. Als je kijkt bij bijvoorbeeld de HSL, dan zul je bij de tunneluitgangen bergen zand aantreffen omdat de locs behoorlijk snel in de slip raken bij de overgang van droge tunnel naar rails in de natte buitenlucht
Zeker realistisch, zand helpt goed. Maar het kan en mag niet overal gebruikt worden. Omdat we in Nederland natuurlijk het ATB systeem hebben welke met spoorstroomlopen werkt, wil je het eigenlijk niet gebruiken. De kans bestaat dat door het zand er verbindingen gemaakt worden of juist verbroken worden waardoor er een verstoring ontstaat in die spoorstroomlopen. Ook bij wissels mag je het niet gebruiken, omdat het zand de wissels zou kunnen blokkeren. Daarom is NS materieel over het algemeen ook niet uitgerust met zandstrooiers, de locs uitgezonderd. Als je kijkt bij bijvoorbeeld de HSL, dan zul je bij de tunneluitgangen bergen zand aantreffen omdat de locs behoorlijk snel in de slip raken bij de overgang van droge tunnel naar rails in de natte buitenlucht
Arriva heeft het wel en gebruikt het ook best regelmatig volgens mij. Of mogen ze het alleen gebruiken in assentellergebieden?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Het mag dus wel gebruikt worden, maar het advies is met mate en niet in wissels. In gebieden met assentellers of andere treindetectiesystemen kan het zonder meer gewoon gebruikt worden.
Edit: in de Traxx is daarom ook de functie van automatisch zandstrooien niet actief als de Nederlandse systemen geselecteerd en in gebruik zijn. Selecteer je Duitsland, dan zal die functie gewoon werken.
[ Bericht 19% gewijzigd door MTL op 09-02-2016 21:24:47 ]
Op dinsdag 9 februari 2016 21:24 schreef Prins_Pils het volgende: Ik durf het bijna niet te zeggen maar de oorzaak is bekend: foutje van de treindienstleider.
Dat mag je best zeggen en een menselijke fout was ook op voorhand de meest plausibele verklaring. Overigens meldt jouw bron niet wie de fout heeft gemaakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op dinsdag 9 februari 2016 21:24 schreef Prins_Pils het volgende: Ik durf het bijna niet te zeggen maar de oorzaak is bekend: foutje van de treindienstleider.
Hoe? Ik neem toch aan dat er een vorm van treindetectie in Duitsland gebruikt wordt en dus het sein niet veilig gezet kan worden?
Dat mag je best zeggen en een menselijke fout was ook op voorhand de meest plausibele verklaring. Overigens meldt jouw bron niet wie de fout heeft gemaakt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zat trouwens even drie bronnen naast elkaar te bekijken, ik had ergens ook dat van de trdl gezien, waar was dat artikel ook alweer... Hoe dat dan kan weet ik ook niet.
Hebbes, hier (Duits). Kwam erop via de facebookpagina van 'Lokführer'. Of het 100% betrouwbaar is weet ik natuurlijk ook niet, even andere bronnen afwachten.
Het ongeluk waarbij vanochtend vroeg in de Duitse deelstaat Beieren twee treinen frontaal op elkaar botsten, is veroorzaakt door een menselijke fout. Zeker tien mensen kwamen bij het ongeluk om het leven. Tientallen anderen raakten zwaargewond.
Dat menselijk falen de oorzaak is, blijkt uit het eerste onderzoek. Mensen die daarbij betrokken zijn, hebben dat gemeld aan het Duitse persbureau DPA. Het is niet duidelijk of daarbij één of beide machinisten betrokken zijn, of dat het gaat om iemand die het spoor beheert.
Eén spoor Het ongeluk gebeurde op een baanvak met één spoor bij Bad Aibling, ongeveer 60 kilometer ten zuidoosten van München.
I rest my case
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Danach hat ein Bahnbediensteter das automatische Signalsystem ausnahmsweise außer Kraft gesetzt, um einen verspäteten Triebwagen noch „quasi von Hand durchzuwinken“. Der Triebwagen hätte, um dem entgegenkommenden Zug auszuweichen, rechtzeitig einen sogenannten Begegnungspunkt erreichen müssen: Dort ist die ansonsten eingleisige Strecke zweigleisig ausgebaut. Doch der Triebwagen schaffte es nicht rechtzeitig bis zu diesem Punkt. Dennoch bekam der entgegenkommende Zug grünes Licht. „Der fuhr auf Ersatzsignal“, formulierte es ein Ermittler. Das bedeute: Auf Weisung aus dem Stellwerk habe der Lokführer weiter fahren dürfen, obwohl das reguläre Signalsystem auf Rot stand.
Ja ik fietste vorig jaar mei door Mol, kwam langs een spoorwegovergang die ineens onze ding-ding-ding begon te doen Ik wist wel dat ze toen bezig gingen met die vernieuwing maar gek is het wel
Nu ik trouwens weer zicht op het spoor heb, vanuit mijn nieuwe huis op vier hoog bij Deventer Goederen, zie ik pas goed hoeveel badslippers er hier eigenlijk voorbijkomen, kolere
Op dinsdag 9 februari 2016 21:56 schreef Prins_Pils het volgende: Nu ik trouwens weer zicht op het spoor heb, vanuit mijn nieuwe huis op vier hoog bij Deventer Goederen, zie ik pas goed hoeveel badslippers er hier eigenlijk voorbijkomen, kolere
eigenlijk niet, want een doorrijdende cargo zit qua gemiddelde snelheid tussen een stopper en een IC in. Zet je het ding overal en nergens aan de kant dan geeft dat meer vertragingen op het spoor dan dat je de cargo door laat kachelen.
Ik stond laatst met vriendin Duck op Breda te wachten, hoor ik opeens 'Hmm, onze trein is te laat want die trein die er nu aankomt is een badslipper Express'
Ja, langzamer dan een IC. Het is afhankelijk van de belading maar volgens mij mag een badslipper in Nederland in elk geval, leeg of niet, nooit harder dan 125. Als je daar met je IC achter word gegooid kon je dus mooi in de vertraging, en dat gebeurt best vaak.
Op dinsdag 9 februari 2016 22:19 schreef Prins_Pils het volgende: Ja, langzamer dan een IC. Het is afhankelijk van de belading maar volgens mij mag een badslipper in Nederland in elk geval, leeg of niet, nooit harder dan 125. Als je daar met je IC achter word gegooid kon je dus mooi in de vertraging, en dat gebeurt best vaak.
Max 120 km/h, maar dat is op de Betuweroute. Op het hoofdrailnet is het max 100 km/h.
Op dinsdag 9 februari 2016 22:19 schreef Prins_Pils het volgende: Ja, langzamer dan een IC. Het is afhankelijk van de belading maar volgens mij mag een badslipper in Nederland in elk geval, leeg of niet, nooit harder dan 125. Als je daar met je IC achter word gegooid kon je dus mooi in de vertraging, en dat gebeurt best vaak.
Ja, en nog veel vaker niet. Kwestie van goed plannen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja, en nog veel vaker niet. Kwestie van goed plannen.
Ja okee, het is niet helemaal nattevingerwerk Er was toch een prioriteitenverdeling las ik ooit? Internationaal vķķr IC vķķr Sprinter vķķr goederen vķķr leegmat?
Er is nog niks officieel m.b.t. het ongeval in Beieren, de bron die RTL gebruikt is de enige, verder is het speculatie. Märkische Allgemeine zit in Brandenburg, BR24 (Bayrische Rundfunk;lokale bron) meldt dit niet. http://www.br.de/nachrich(...)ing-ursache-100.html Niet dat het niet zo kan zijn maar altijd voorzichtig met hearsay.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ja okee, het is niet helemaal nattevingerwerk Er was toch een prioriteitenverdeling las ik ooit? Internationaal vķķr IC vķķr Sprinter vķķr goederen vķķr leegmat?
Nee, niet echt (meer). Er zijn wel strenge plannormen om roodseinnaderingen te voorkomen.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ja okee, het is niet helemaal nattevingerwerk Er was toch een prioriteitenverdeling las ik ooit? Internationaal vķķr IC vķķr Sprinter vķķr goederen vķķr leegmat?
op de watergraafsmeer is het uit m'n hoofd ICE > Thalys > IC Direct > NSR > IC Brussel
Mag ik eens iets vragen? (Echt omdat ik het me al een tijdje af vraag) - waarom maakt dat ventilatiesysteem in een koploper (tegenwoordig) zo'n vreselijke teringherrie; - waarom worden alle overstapmogelijkheden (Delfzijl, Rodeschool, Bad Nieuweschans etc.) standaard opgenoemd bij het naderen van Groningen HS? Moet dat van NS en is dat vanuit de gedachte dat de klanten die naar zulke oorden willen reizen achterlijk zijn en niet kunnen lezen/ bij wel achterlijk zijn niet kunnen vragen in welke trein ze moeten stappen ? - Waarom arriveren stampvolle stoptrein uit Zwolle en de sneltrein uit Leeuwarden tegelijkertijd op perron 6/7 's ochtends te Groningen waardoor je in een mensenmassa terecht komt (in- en uitchecken bij verschillende palen, bottleneck etc.) - Waarom wordt perron 6/7 te Groningen gebruikt voor drukke treinen van NS en perron 2/4 ofzo voor de boemeltjes waardoor je ver moet lopen (geen spoorbrug daar beschikbaar) ? Heb wel eens het gevoel dat ik beter uit kan stappen op Europapark en van daaruit naar de bussen lopen.
Nog even over Groningen HS: ik las eens over een supermodern persoonsvolgsysteem op basis van de mobiele telefoongegevens. Konden ze zien waar het in de spits een ondoordringbare mensenmassa is. Ze hadden ook gewoon een treinreis kunnen maken een paar dagen achter elkaar, dan weet je het ook. Maar wat is er van dat sensorsysteem geworden ?
Laten we het even op Nederland projecteren: Trein 7901 van Zwolle naar Enschede is 15 minuten vertraagd. De treindienstleider besluit dat de kruising daarom maar van Nijverdal naar Raalte verlegd moet worden. Hij belt de machinist van trein 7902 van Enschede naar Zwolle op en vertelt dat hij in Nijverdal door het rode sein heen vertrekken mag omdat de kruising verlegt wordt?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ventilatiesysteem in de koploper herrie? Ik ben dan misschien teveel vastgeroest aan DDAR/oude ICM/oude ICR want die luchtblazers maakten zo'n pokkeherrie dat je elkaar niet eens kon verstaan.
Goede reisinformatie is belangrijk, het benoemen van de ovestaps stelt mensen gerust.
Omdat er geen goede manier is om het anders te doen
Zie hierboven
De legale status van het sensorsysteem is vooralsnog onbekend.
Op dinsdag 9 februari 2016 23:33 schreef Gizlijntje het volgende: Mag ik eens iets vragen? (Echt omdat ik het me al een tijdje af vraag) - waarom maakt dat ventilatiesysteem in een koploper (tegenwoordig) zo'n vreselijke teringherrie;
Dat komt omdat er tegenwoordig airco in zit die flink blaast, in plaats van 'individuele luchtkoeling' die meestal dichtgedraaid waren
quote:
- waarom worden alle overstapmogelijkheden (Delfzijl, Rodeschool, Bad Nieuweschans etc.) standaard opgenoemd bij het naderen van Groningen HS? Moet dat van NS en is dat vanuit de gedachte dat de klanten die naar zulke oorden willen reizen achterlijk zijn en niet kunnen lezen/ bij wel achterlijk zijn niet kunnen vragen in welke trein ze moeten stappen ?
Er willen inderdaad wel eens mensen heen reizen, en ook blinden of mensen die het schermpje niet kunnen lezen willen daarheen
quote:
- Waarom arriveren stampvolle stoptrein uit Zwolle en de sneltrein uit Leeuwarden tegelijkertijd op perron 6/7 's ochtends te Groningen waardoor je in een mensenmassa terecht komt (in- en uitchecken bij verschillende palen, bottleneck etc.)
Geen idee
quote:
- Waarom wordt perron 6/7 te Groningen gebruikt voor drukke treinen van NS en perron 2/4 ofzo voor de boemeltjes waardoor je ver moet lopen (geen spoorbrug daar beschikbaar) ? Heb wel eens het gevoel dat ik beter uit kan stappen op Europapark en van daaruit naar de bussen lopen.
Anders moeten de treinen elkaar kruisen. De treinen uit Nieuweschans/Veendam komen net voor Europapark van rechts vanuit Assen gezien, dus gaan ze ook naar de rechter perrons op Groningen Hollands Spoor.
quote:
Nog even over Groningen HS: ik las eens over een supermodern persoonsvolgsysteem op basis van de mobiele telefoongegevens. Konden ze zien waar het in de spits een ondoordringbare mensenmassa is. Ze hadden ook gewoon een treinreis kunnen maken een paar dagen achter elkaar, dan weet je het ook. Maar wat is er van dat sensorsysteem geworden ?
Geen idee
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Maar goed dat DDAR weer/nog rondrijdt (quotes van somda met afkortingen voluit);
quote:
Opvallend: er schijnt een defecte trein ergens bij Den Bosch gestaan te hebben zodat het treinverkeer Den Bosch naar/van Tilburg/Eindhoven verstoord was. Niemand die iets weet (en dat is het opvallende)?
quote:
Die stremming heeft wel op teletekst gestaan vanavond, prognose was 23:00, geen sprinters tussen Den Bosch en Boxtel en minder tussen Den Bosch en Tilburg. Betrof overigens eens een goederentrein van DB Cargo, voor de liefhebbers de beladen dolimetrein, die weggesleept is naar Den Bosch met een DDAR (loc 1763).
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik zie de grap niet maar dat kan aan het tijdstip liggen.
Zolang het een grap is en Groningen niet verward wordt met Holland is het nog te accepteren :p
Dat van de kruisende treinen begrijp ik dan wel, maar dat was 'eerder' niet zo. Let wel het zijn milde irritaties hoor, over het algemeen reis ik vol tevredenheid dagelijks naar 050. Wat ik wel écht irritant vind is al die overstapopties opnoemen. Snap dat je uit het oogpunt van klantgerichtheid eens zoiets bedenkt maar dan zou je ook eens moeten gaan evalueren of het in een behoefte voorziet. Net als die actie van levensgroot aangeven dat het een stiltecoupé is: als je denkt dat mensen niet stil zijn uit onwetendheid ben je volgens mij naīef. Mensen hebben er gewoon schijt aan, hoeveel bordjes je ook ophangt.
Op dinsdag 9 februari 2016 23:35 schreef dennistd het volgende: Laten we het even op Nederland projecteren: Trein 7901 van Zwolle naar Enschede is 15 minuten vertraagd. De treindienstleider besluit dat de kruising daarom maar van Nijverdal naar Raalte verlegd moet worden. Hij belt de machinist van trein 7902 van Enschede naar Zwolle op en vertelt dat hij in Nijverdal door het rode sein heen vertrekken mag omdat de kruising verlegt wordt?
De procedures zouden dit moeten ondervangen. Normaal leg je namelijk een rijweg in, zodat de andere trein niet kan vertrekken uit Raalte. Door rood sein heen vertrekken is not done, tenzij er toestemming voor is, maar dan nog moet je op zicht rijden.
Maar zoals ik lees heeft de treindienstleider in Duitsland vandaag toestemming gegeven om door rood te vertrekken i.p.v. een rijweg in te stellen naar het volgende station. Misschien omdat de rijweg voor die andere trein al ingesteld was en herroepen lang zou duren of zelfs onmogelijk zou zijn? En dat hij na het geven van toestemming om door rood te rijden afgeleid is geweest en daardoor vergeten is om de machinist van de andere trein te bellen, of deze gewoon niet te pakken heeft gekregen?
[/speculaties]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik weet niet of het nu zo een goed idee is om dit neer te zetten, na alles in dit topic. Maar er is een filmpje opgedoken van de ravage in de rampmtrein. Doorklikken na t ontbijt. (En verder denk ik ook zo iets van: Ga mensen helpen naar eer en geweten ipv filmen)
- waarom worden alle overstapmogelijkheden (Delfzijl, Rodeschool, Bad Nieuweschans etc.) standaard opgenoemd bij het naderen van Groningen HS? Moet dat van NS en is dat vanuit de gedachte dat de klanten die naar zulke oorden willen reizen achterlijk zijn en niet kunnen lezen/ bij wel achterlijk zijn niet kunnen vragen in welke trein ze moeten stappen ?
Klantvriendelijk heet dat. Gebeurt ook op andere stations in het land.
quote:
- Waarom wordt perron 6/7 te Groningen gebruikt voor drukke treinen van NS en perron 2/4 ofzo voor de boemeltjes waardoor je ver moet lopen (geen spoorbrug daar beschikbaar) ? Heb wel eens het gevoel dat ik beter uit kan stappen op Europapark en van daaruit naar de bussen lopen.
De Intercity's worden doorgaans afgehandeld op sporen 2B en 4B en de Sprinters op 6B.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 10 februari 2016 09:54 schreef b2py het volgende: Ik hoorde gisteravond die nieuwe ProRail spot met Jandino op de radio, ik vond hem heul niet grappig en eigenlijk vooral een beetje vreemd..
Dat is de samenvatting die je op het hele oeuvre van Jandino toe kan passen?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op woensdag 10 februari 2016 00:19 schreef dennistd het volgende: Maar zoals ik lees heeft de treindienstleider in Duitsland vandaag toestemming gegeven om door rood te vertrekken i.p.v. een rijweg in te stellen naar het volgende station. Misschien omdat de rijweg voor die andere trein al ingesteld was en herroepen lang zou duren of zelfs onmogelijk zou zijn? En dat hij na het geven van toestemming om door rood te rijden afgeleid is geweest en daardoor vergeten is om de machinist van de andere trein te bellen, of deze gewoon niet te pakken heeft gekregen?
[/speculaties]
Als dat de situatie is waar sprake van was dan zou ik dat erg gek vinden... Maarja.
Bij het toestemming geven een onveilig sein te passeren (door een aanwijzing zoals in Nederland, danwel door een seinbeeld zoals in Duitsland), is de absolute eerste basisregel van de treindienstleider: sluit tegengestelde treinbewegingen uit.
Ik weet niet waarom dat hier fout zou zijn gegaan (en of dat ook daadwerkelijk gebeurd is), maar het is onwaarschijnlijk dat een treindienstleider zo'n basale fout maakt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Daarbij lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat je vanaf twee richtingen een rijweg kan instellen. Dat kan met de technieken die al jaren gebruikt worden doorgaans ook niet.
Op woensdag 10 februari 2016 11:33 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens wat betreft die FishPoint in Zutphen die de laatste tijd meer dicht dan open was: Inmiddels is al het interieur verwijderd
Shit, vis je met achter het met voor een lekkerbekje zeker?
Shit, vis je met achter het met voor een lekkerbekje zeker?
Ik heb er 2 keer een bakje gebakken mossels kunnen halen. Daarna hebben er allerlei briefjes op de deur gehangen waarom ze nou weer gesloten waren en nu zijn de krukken, reclameborden en de kassa weg en staat er alleen nog een keukentrap
Nou had die medelander ook niet echt sjoege van hoe je mensen met wat haast bedient. Het eerste wat je leerde is "als je trein binnen 15-20 minuten gaat, heb je hier geen tijd voor" Vrij kansarm allemaal dus.
Nou had die medelander ook niet echt sjoege van hoe je mensen met wat haast bedient. Het eerste wat je leerde is "als je trein binnen 15-20 minuten gaat, heb je hier geen tijd voor" Vrij kansarm allemaal dus.
Op woensdag 10 februari 2016 11:30 schreef Mr_Klaasje het volgende: Daarbij lijkt het mij ook onwaarschijnlijk dat je vanaf twee richtingen een rijweg kan instellen. Dat kan met de technieken die al jaren gebruikt worden doorgaans ook niet.
Mja, ik ben niet 100% op de hoogte van de gebruikte interlockingsystemen in Duitsland. Ik weet dat ze, net als in bijvoorbeeld België, verschil maken tussen treinbewegingen en rangeerbewegingen. Misschien dat het instellen van een rangeerrijweg aan minder voorwaarden hoeft te voldoen dan een treinrijweg.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 10 februari 2016 11:33 schreef Dr_Flash het volgende: Trouwens wat betreft die FishPoint in Zutphen die de laatste tijd meer dicht dan open was: Inmiddels is al het interieur verwijderd
Ah, net als in Breda dus.
Daar staat het pand nu alweer maanden leeg, en zo te zien is er onlangs een lekkage geweest. De vloer staat blank.
Op woensdag 10 februari 2016 12:31 schreef James1988 het volgende: Daar staat het pand nu alweer maanden leeg, en zo te zien is er onlangs een lekkage geweest. De vloer staat blank.
Jah. Nu hoeft het niet meer he, al dat water. De vis is net weg!
Dat is nou eens een onderwerp waar hij iets zinnigs mee kan doen.
Ik heb rikus eens gevraagd om te kijken naar de Achterlijke Instaptarieven die Arriva hanteert. 'Gaan we iets mee doen' was het antwoord, maar daarna nooit meer wat van gehoord. Ook niet een 'sorry maar het heeft geen prioriteit meer '.
Op woensdag 10 februari 2016 13:10 schreef b2py het volgende: Die takkeherrie die je hoort en het geschud in die stellen doet me denken aan ellende ja
t is wel zo dat het stukje wat vorig jaar vervangen is tussen Etoile en La Defens uiterst soepel is... . Ik zou bijna zeggen dat je een bekertje koffie kan neerzetten op een stoel zonder dat t over de rand klotst...
Ik heb rikus eens gevraagd om te kijken naar de Achterlijke Instaptarieven die Arriva hanteert. 'Gaan we iets mee doen' was het antwoord, maar daarna nooit meer wat van gehoord. Ook niet een 'sorry maar het heeft geen prioriteit meer '.
Tja ze moeten het vooral hebben van populisme en de olifant in de porseleinkast.
In het geval van de hslbrug kan een beetje rel, populisme en de olifant met het porselein geen kwaad.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Omdat Amsterdam steeds erger wordt overspoeld door toeristen, wil burgemeester Van der Laan liever dat die een hotel in Rotterdam gaan boeken.
quote:
Maar Van der Laan vindt dan wel dat die in Rotterdam overnachtende toeristen gratis met het openbaar vervoer naar Amsterdam moeten kunnen reizen. "Mijn collega Ahmed Aboutaleb van Rotterdam stelde voor om van de treinrit een culturele belevenis te maken, met muziek en artiesten. Een geweldig idee."
Ja muziek en artiesten, dáár zitten we op te wachten in de trein Bron
Op woensdag 10 februari 2016 15:43 schreef Prins_Pils het volgende: Omdat Amsterdam steeds erger wordt overspoeld door toeristen, wil burgemeester Van der Laan liever dat die een hotel in Rotterdam gaan boeken.
[..]
Ja muziek en artiesten, dáár zitten we op te wachten in de trein Bron
Gewoon praalwagens over de HSL als de Fyra panne heeft.
Op woensdag 10 februari 2016 17:26 schreef James1988 het volgende: De laatste twee rode Traxxen, die onderweg zijn naar Dessau voor een revisie en nieuw kleurtje, hebben in Osnabrück nog even een IC-Dosto mogen slepen
Op woensdag 10 februari 2016 17:26 schreef James1988 het volgende: De laatste twee rode Traxxen, die onderweg zijn naar Dessau voor een revisie en nieuw kleurtje, hebben in Osnabrück nog even een IC-Dosto mogen slepen
,,Mijn collega Ahmed Aboutaleb van Rotterdam stelde voor om van de treinrit een culturele belevenis te maken, met muziek en artiesten. Dat een toerist dan een rondje Randstad kan maken. Een geweldig idee.''
Op woensdag 10 februari 2016 23:53 schreef Dr_Flash het volgende: Hier, zelfs een verstokte tukker die alleen maar Eschmarke kent als enige niet-duitse station, noemt Amsterdam Centraal. Hoe veel meer heb je nodig.
Glanerbrücke is toch ook nog Nederland?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is in het buitenland ook zo fijn. Die gigantisch vals spelende / zingende menschen die geld op willen halen. Komt er dan een 'Hollands next treingitarist'?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Op donderdag 11 februari 2016 11:22 schreef Peterselieman het volgende: Dennis, je krijgt er bij jou in de buurt een railattractie bij. Op het AKZO-lijntje in Hengelo kun je namelijk straks spoorfietsen
Op donderdag 11 februari 2016 11:22 schreef Peterselieman het volgende: Dennis, je krijgt er bij jou in de buurt een railattractie bij. Op het AKZO-lijntje in Hengelo kun je namelijk straks spoorfietsen
Op donderdag 11 februari 2016 11:22 schreef Peterselieman het volgende: Dennis, je krijgt er bij jou in de buurt een railattractie bij. Op het AKZO-lijntje in Hengelo kun je namelijk straks spoorfietsen
Op donderdag 11 februari 2016 12:47 schreef Merode32 het volgende: Weet iemand waar de spanningsluis hsl-oude lijn precies ligt? Ik lees overal ten westen van rt centraal maar dst is een ruim begrip.
Hij ligt ten zuiden van Rotterdam en ten noorden van Rotterdam in een tunnel ja, ten zuidwesten van Hoofddorp niet, gewoon in de vrij baan, ter hoogte van Nieuw Vennep geloof ik.
Op donderdag 11 februari 2016 13:10 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hij ligt ten zuiden van Rotterdam en ten noorden van Rotterdam in een tunnel ja, ten zuidwesten van Hoofddorp niet, gewoon in de vrij baan, ter hoogte van Nieuw Vennep geloof ik.
Ja die bij hoofdorp en barendrecht ken ik idd.
Bedankt allemaal, word tijd dat ik weer eens met de fyra reis.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Handig. Tussen 020 en Amersfoort een goederentrein voor je krijgen is oké, maar dan gaat hij dus leuk net voor Amwrsfoort ook nog even kapot. ook daarom verleen je goederenverkeer geen voorrang...
Frauderen met GtbV? Doe maar niet, want vervoerders controleren de aanvragen.
quote:
Sussex commuters sentenced after bogus compensation claims Two passengers have received suspended sentences and ordered to do unpaid work after falsely claiming delay compensation. They were also told to repay a combined total of more than Ŗ6,000 to Southern Railway. The two researched delayed trains online then submitted claims for delays, despite never travelling on the services. A man and a woman were both handed suspended sentences, ordered to do unpaid work and given hefty fines after being caught submitting a huge number of fraudulent delay claims.
Steven Martin, 49, of Link Lane and Nicole Phillips, 42, of Station Road, both in Pulborough, Sussex, pleaded guilty to fraud by false representation at Highbury Magistrates Court on 22 January after an investigation by our officers found fraudulent claims totalling thousands of pounds.
Sentencing Martin was handed a 2-year prison sentence, suspended for 12 months, ordered to pay Southern Rail compensation of Ŗ3,500 and told to undertake 180 hours unpaid work.
Meanwhile Phillips was sentenced to 18 months in prison, suspended for 12 months. She was ordered to repay Ŗ2,600 and was also given 120 hours unpaid work.
Both were also ordered to pay Ŗ85 costs.
Deliberate scam Speaking after the sentencing, PC Michael Stephenson said: “This was a carefully-organised and deliberate scam designed to defraud thousands of pounds from the railway industry. Phillips and Martins researched services that qualified for delay compensation on the internet.
“They managed to arouse suspicion after submitting an unusually large number of claims. CCTV was produced that clearly showed they had already made their journeys into London for work and hadn’t been anywhere near the delayed services at the time.
“This was an operation designed to defraud the railway of thousands of pounds set aside for passengers who have been genuinely inconvenienced by delays and disruption. Ultimately it is the travelling public who lose out through increases in fares to cover the cost of bogus claims like these.
“We hope this sends a clear message to anyone thinking of abusing the claims system in future.”
Serious fraud Stella Morris, Head of Security and Revenue Protection Strategy for Southern Railway, said: "We welcome genuine claims for delays to journeys of 30 minutes or more. However, this case demonstrates that if you abuse a scheme to compensate rail passengers who are delayed, it will be treated as serious fraud and prosecuted.
“Govia Thameslink Railway worked hard with British Transport Police to uncover this fraud and will continue to highlight to them those cases where we believe that fraudulent claims are being made."
Op donderdag 11 februari 2016 21:08 schreef Xetran het volgende: Handig. Tussen 020 en Amersfoort een goederentrein voor je krijgen is oké, maar dan gaat hij dus leuk net voor Amwrsfoort ook nog even kapot. ook daarom verleen je goederenverkeer geen voorrang...
Want goederentreinen gaan vaker stuk dan reizigerstreinen, bedoel je?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op donderdag 11 februari 2016 21:08 schreef Xetran het volgende: Handig. Tussen 020 en Amersfoort een goederentrein voor je krijgen is oké, maar dan gaat hij dus leuk net voor Amwrsfoort ook nog even kapot. ook daarom verleen je goederenverkeer geen voorrang...
De NS gaat snel meer personeel inzetten op treinen na tien uur 's avonds. Dat heeft de NS afgesproken met de spoorwegvakbonden en het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Er komen 140 extra hoofdconducteurs en 60 nieuwe medewerkers Veiligheid & Service.
De partijen overlegden met elkaar over de veiligheid in de treinen na een incident op de spoorlijn van Heerlen naar Duitsland. Daar werd vorige week een Duitse conducteur neergestoken door een zwartrijder. Ook Nederlandse conducteurs zijn geregeld het doelwit van agressie.
Op zondagavond 6 september stond na afloop van Terug naar Toen het dieselmaterieel opgesteld op het uithaalspoor aan de Loenense kant van Beekbergen. Met een drone vanuit de lucht prima te fotograferen! Van voor naar achter staan hier de locs 2412, 2459, 2530, 2233 en 2299. Daarachter zien we nog begeleidingswagen Dg2698.
SPOILER: Nog een mooi dronefilmpje, helaas niets met treinen te maken
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
ik weet niet met wat voor ijzel het nou weer te maken heeft, maar tegenwoordig knippert de boordverlichting er op los in de DDZ terwijl de tractie wel gewoon door blijft gaan
Op vrijdag 12 februari 2016 08:26 schreef Dr_Flash het volgende: ik weet niet met wat voor ijzel het nou weer te maken heeft, maar tegenwoordig knippert de boordverlichting er op los in de DDZ terwijl de tractie wel gewoon door blijft gaan
Volgende keer ATB een snelremming laten doen. Gewoon, omdat het kan?
men had een prijsvraag uitgeschreven onder het personeel voor manieren om energie te besparen. 1 van de ideeën was licht sensoren die die de trein verlichting in of uitschakeld afhankelijk van het lichtniveau. Misschien een teststel dat reed op een traject waar de zon door de bomen scheen?
Als je nog een foto wil hebben van een RET-stelletje in Den Haag Centraal, dan moet je opschieten. Vandaag komen de RSG3's van RET voor het laatst op spoor 11, vanavond beginnen de werkzaamheden om metrolijn E aan te sluiten op het nieuwe 'Haags Startstation Erasmuslijn':
quote:
Spoorwerkzaamheden metrolijn E; gevolgen voor tram 3 en 4
Op vrijdagavond 12 februari rijdt metrolijn E van RET voor het laatst naar spoor 11 op Den Haag CS. Vanaf dat moment starten de werkzaamheden om het nieuwe Haags Startstation Erasmuslijn (HSE) aan te sluiten op het bestaande spoor van metrolijn E. Het nieuwe Startstation gaat in de zomer van 2016 open. Tot die tijd rijdt metrolijn E van de RET tussen Rotterdam Slinge en de halte Station Laan van NOI. Bij halte Station Laan van NOI kunnen reizigers overstappen op tram 3 en 4 van HTM.
Let op! Op vrijdagavond 12 februari hebben de werkzaamheden ook gevolgen voor de route van tram 3 en 4. Raadpleeg voor de juiste vertrektijd de reisplanner op de homepage.
Als je nog een foto wil hebben van een RET-stelletje in Den Haag Centraal, dan moet je opschieten. Vandaag komen de RSG3's van RET voor het laatst op spoor 11, vanavond beginnen de werkzaamheden om metrolijn E aan te sluiten op het nieuwe 'Haags Startstation Erasmuslijn':
Dienstregeling en reiskosten • Op 13 en 14 februari rijdt metro E volgens een afwijkende dienstregeling tussen Laan van NOI en Nootdorp, in Nootdorp heeft metro E een wachttijd van ca. 5 minuten om daarna volgens de normale dienstregeling verder te rijden richting Slinge. Tussen Slinge en Laan van NOI rijdt metro E volgens de normale dienstregeling. • RandstadRail 3 en 4 rijden volgens de normale dienstregeling. • Check voor reizen met metro E op de perrons in en uit, check voor reizen met RandstadRail 3 en 4 of Pendelbus 63 in de voertuigen in en uit. Reizigers die tussen Laan van NOI en Den Haag Centraal vice versa reizen met een reisproduct dat uitsluitend geldig is bij de RET hoeven bij RandstadRail 3 en 4 of Pendelbus 63 niet in of uit te checken. Controleer op ret.nl/werkaanlijnE of u zo’n reisproduct heeft. • Zorg voor voldoende saldo op uw OV-chipkaart, u kunt hiervoor bijvoorbeeld gebruik maken van ‘Automatisch opladen’
De NS heeft privégegevens van zo'n 5000 mensen begin deze maand via e-mail naar drie klanten verstuurd.Het trio kreeg betalingsverzoeken toegestuurd met namen,rekeningnummers en adressen. De NS spreekt van een menselijke fout en heeft de ontvangers gevraagd om de gegevens te vernietigen.De betrokkenen hebben een excuusbrief gekregen.
Economisch belang van mensen die op tijd naar werk en thuis kunnen komen lijkt mij iets groter dan die van een trein met een tiental Volkswagen busjes.
Economisch belang van mensen die op tijd naar werk en thuis kunnen komen lijkt mij iets groter dan die van een trein met een tiental Volkswagen busjes.
Zou ik niet 1 2 3 durven stellen. Als er een boot op een trein moet wachten lijkt me dat wel een dure aangelegenheid worden