Trailerquote:Hearthstone - slijp je zwaard, verzamel je deck en maak je klaar voor Hearthstone - het snelle strategie-kaartspel dat gemakkelijk te leren is en voor massaal plezier zorgt. Speel het spel gratis op Battle.net en speel je kaarten om spreuken uit te spreken, wezens op te roepen en het bevel te voeren over de helden van Warcraft in epische strategische duels. Kies een van de negen Warcraft-helden om mee te spelen. Om de beurt kiezen spelers hun kaarten uit hun aanpasbare kaartendeck om hun tegenstander te verslaan.
quote:Hearthstone is een gratis speelbaar kaartspel. Voordat je Hearthstone kunt gaan spelen, is het noodzakelijk dat je eerst een Battle.net account aanmaakt. Dit kun je doen via de Account Creation-pagina op Battle.net doen. Met dit Battle.net account log je in op de Blizzard Launcher.
Hearthstone kan gespeeld worden op PC, Mac en iPad.
De systeemvereisten kun je hier vinden.
Het spel is hier gratis te downloaden.
Dit gedeelte wordt regelmatig geüpdatet.
Ikzelf ben wel heel erg blij dat ik alles heb qua expansions. Echter kun je wanneer je de complete wings niet haalt gewoon losse kaarten enchanten. Dus dat zou dan de andere optie zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben juist in dubio of ik de laatste 2 wings van Naxx en (volledig) Blackrock Mountain nog ga halen. Ik heb ruim 3000 gold dus ik moet een eind komen, maar ik weet niet of dat nou een goede of slechte investering is. LoE heb ik al wel helemaal.
Wacht tot we meer weten over de volgende expansion en kies dan of je Wild/Standard gaat spelen en of je de overige wings wil kopen. Desnoods koop je vooralsnog alleen de eerste wing, dan kun je de rest ook kopen na de veranderingen (anders niet).quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik ben juist in dubio of ik de laatste 2 wings van Naxx en (volledig) Blackrock Mountain nog ga halen. Ik heb ruim 3000 gold dus ik moet een eind komen, maar ik weet niet of dat nou een goede of slechte investering is. LoE heb ik al wel helemaal.
Link naar blog?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:41 schreef muhahaha het volgende:
Noppie, ik lees net je blog over hearthstone. Ik denk niet dat zoo dood gaat. Zoo bestaat vrijwel net zo lang als freeze mage en heeft alle uitbreidingen tot aan de laatste overleefd. De kaart die zoo wel echt gaat missen is Imp Gang Boss. Dat was voor Zoo dé solide turn 3 drop.
Implosion, Darkbomb, Haunted Creeper, Mal'Ganis, Dr.Boom en Voidcaller zijn nog redelijk vervangbaar. Vergeet niet dat andere decks dezelfde klappen te verduren krijgen.
Voor mij is het de combinatie kaarten die het moeilijk maakt. Voidcaller + Mal'ganis weg? Geen Demon Zoo meer, geen gekke combo's meer mogelijk met Knife Juggler (als die niet al generfed wordt) met implosion en haunted creeper, early removal wordt lastiger, geen stickyness meer met Nerubian Egg.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 15:41 schreef muhahaha het volgende:
Noppie, ik lees net je blog over hearthstone. Ik denk niet dat zoo dood gaat. Zoo bestaat vrijwel net zo lang als freeze mage en heeft alle uitbreidingen tot aan de laatste overleefd. De kaart die zoo wel echt gaat missen is Imp Gang Boss. Dat was voor Zoo dé solide turn 3 drop.
Implosion, Darkbomb, Haunted Creeper, Mal'Ganis, Dr.Boom en Voidcaller zijn nog redelijk vervangbaar. Vergeet niet dat andere decks dezelfde klappen te verduren krijgen.
Ik snap je punt, maar ik zit me echt stuk te staren op de kaarten die ze verliezen. Waar zou jij die kaarten mee vervangen, bijvoorbeeld? Ben zelf niet een echte zoospeler en misschien kijk ik wel ergens ernstig overheen, dus ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:18 schreef muhahaha het volgende:
Je weet wel dat zoo al bestond zonder alle kaarten die je opnoemde muv Knife Juggler? Ik speel het al heel erg lang namelijk
Zolang de hero ability blijft zal zoo ook blijven bestaan. Het punt is namelijk om goede creatures, en die zitten in basic, te kunnen spelen zonder dat je met een lege hand komt te zitten (nadeel van bv facehunter, het out of gas raken).
Alleen reno decks zijn wel echt heel lastig om dan te verslaan en ik denk dat ook die mee zullen blijven draaien in de nieuwe meta's.
Ik was tot de aankondiging van de nieuwe stijl bezig met de verschillende wings, moet er nu nog maar 1 van de laatste. Maar ben na de aankondiging gelijk overgestapt om enkel nog goblins vs gnomes pakjes te kopen zolang het nog kan (heb die nog niet compleet tenminste) en met 3000 gold kan je wel 30 pakjes kopen, is minimaal 30 rares.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:17 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Op dinsdag 9 februari 2016 23:01 schreef TwyLight het volgende:
Op Mac is de cursor 4x zo groot als normaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gratzzz!quote:Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef Noppie2000 het volgende:
Dames en heren, ik presenteer u: mijn eerste twaalf wins in arena
[ afbeelding ]
Ontbrekende kaarten:
3x Shadowpan Rider
Spectral Knight
Spiteful Smith
Stormpike commando
Drakonid Crusher
Sunwalker
Rewards: 340 gold, gouden common, GvG pack (40 dust). Arena master
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 10 februari 2016 11:04 schreef Noppie2000 het volgende:
Dames en heren, ik presenteer u: mijn eerste twaalf wins in arena
[ afbeelding ]
Ontbrekende kaarten:
3x Shadowpan Rider
Spectral Knight
Spiteful Smith
Stormpike commando
Drakonid Crusher
Sunwalker
Rewards: 340 gold, gouden common, GvG pack (40 dust). Arena master
Laat dat 'één van' maar weg.quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:30 schreef GlenSpey het volgende:
Een van de slechtste brawls tot nog toe op herhaling
Feli. Ik heb dinsdag de 500 wins met Mage gehaald, nu overweeg ik een mooi roguedeck te maken.quote:Op woensdag 10 februari 2016 20:01 schreef Blistering het volgende:
Eindelijkkkkkkkkkkkk 500 wins:
[ afbeelding ]
Wat is RNG?quote:Op woensdag 10 februari 2016 23:37 schreef GlenSpey het volgende:
En voor de zoveelste keer zak ik na een winning streak af naar rank 17/18 omdat RNG weer telkens in mijn nadeel is. Begin er onderhand een patroon in te zien, want het gaat elke keer zo. Win er 10 achterelkaar, prima deck en vervolgens verlies ik er 10 achterelkaar met precies hetzelfde deck.
Random number generator. Alle random effecten in de game worden hieronder verzameld. Van de minion die komt uit een Piloted Shredder, welke target je Ragnaros raak, welke kaarten Discover toont tot welke kaart je trekt uit je deck: allemaal RNG.quote:
Ik vind hem best wel leuk, er zit een subtiele strategie achter die de meesten niet snappen (of goede spelers spelen dit niet, dat kan ook) want mijn win rate is 90% en in normale play gewoon ergens in de 50-60%quote:Op woensdag 10 februari 2016 22:30 schreef GlenSpey het volgende:
Een van de slechtste brawls tot nog toe op herhaling
En wat is die subtiele strategie dan?quote:Op donderdag 11 februari 2016 14:51 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ik vind hem best wel leuk, er zit een subtiele strategie achter die de meesten niet snappen (of goede spelers spelen dit niet, dat kan ook) want mijn win rate is 90% en in normale play gewoon ergens in de 50-60%
Hoge luckfactor hebben natuurlijk.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:01 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
En wat is die subtiele strategie dan?
Ja ik heb dit gewoon elke keer ookquote:Op donderdag 11 februari 2016 14:32 schreef Verbal het volgende:
Ah, duidelijk. Dank.
Ik herken het gevoel, btw. Lekkere streak, en meteen een negatieve streak er achteraan.
V.
Ja ik snap ook niet zo goed waarom een golden hero alleen haalbaar is met 500 ranked wins.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:27 schreef Cornelis83 het volgende:
Los van het pakje kaarten zie ik sowieso de efficiëntie niet in van de brawl. Als ze nu eens de wins zouden optellen bij de wins die je via ranked (en casual?) haalt, dan had ik de leukere brawls wel vaker gedaan, maar nu hou ik het maar bij 1x winnen en doei brawl.
Krijgen? Volgens mij moet je er nog best veel voor doen, je krijgt 'm niet zomaarquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:07 schreef Blistering het volgende:
Merk wel dat steeds meer mensen gouden heros krijgen. Heel bijzonder is het allang niet meer iig.
je moet al sinds de alpha 500 wins per hero krijgen om een golden hero te krijgen. Dat is ook niet lastig of bijzonder, maar duurt wel evenquote:Op donderdag 11 februari 2016 23:07 schreef Blistering het volgende:
Merk wel dat steeds meer mensen gouden heros krijgen. Heel bijzonder is het allang niet meer iig.
Precies. Je krijgt het niet zomaar, je moet er gewoon iets voor doenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 12:34 schreef DjUntzUntz het volgende:
[..]
je moet al sinds de alpha 500 wins per hero krijgen om een golden hero te krijgen. Dat is ook niet lastig of bijzonder, maar duurt wel even
Hear hear.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 19:34 schreef Noppie2000 het volgende:
Tis maar een spelletje joh
Het hebben van een golden hero zegt trouwens niets over skill, dat je het weet
cPriest gaat heel erg op en neer merk ik zelf, dan weer 10 keer spelen en 9 keer winnen en een dag later 10 keer spelen en 9 keer verliezenquote:Op vrijdag 12 februari 2016 15:18 schreef icemotion het volgende:
Vandaag eens wat dingen gecraft voor Control priest; wel allemaal kaarten die niet uit GvG komen; ik had al 1 lightbomb en heb de 2e gewoon vervangen door een extra Holy nova; ook best effectief;
Afgelopen week veel lopen kloten dus ik zat op rank 19 ofzo; nu in 1 winstreak weer naar 15, eens kijken waar dit gaat eindigen; waar zo'n 5 wins quest al niet goed voor kan zijn.
Ik heb eigenlijk AoE genoeg tot dusver. De grote minions zijn niet eens zo het probleem voor AoE. Daar heb ik entomb voor. Oh hey, Dr 7. - entomb en hou alleen 2 boombots over.. die doen dan niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 12 februari 2016 20:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
cPriest gaat heel erg op en neer merk ik zelf, dan weer 10 keer spelen en 9 keer winnen en een dag later 10 keer spelen en 9 keer verliezen![]()
Overigens is die 2e lightbomb toch wel een must tegen alle grote minions, omdat je het zonder boardcontrol zo giga hard aflegt. Ik bewaar standaard een lightbomb tegen dr. Broken die in vrijwel ieder deck zit. Er past eigenlijk niet genoeg AOE in het priestdeck. Heb zelf 2 x lightbomb, 2 x excavated evil, 1 x holy nova en ook nog een shadow word: pain en death
Same!quote:Op zaterdag 13 februari 2016 07:52 schreef icemotion het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk AoE genoeg tot dusver. De grote minions zijn niet eens zo het probleem voor AoE. Daar heb ik entomb voor. Oh hey, Dr 7. - entomb en hou alleen 2 boombots over.. die doen dan niet zoveel meer.
Excavated evil is ook een 5 mana kaart.. ik speel op een andere manier met AoE. Wild pyromancers bijvoorbeeld met healthbuffs en andere spells. Auchenai soulpriest met circle of healing... zodat ik AoE damage heb voor turn 5.. en dat helpt een hoop.
Ligt niet aan jou, zie het ook steeds vaker.quote:Op zondag 14 februari 2016 10:07 schreef mosselmossel het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er steeds meer mensen die ineens maar weggaan en ropen als ze zien dat ze verloren hebben?
Gierig spelen en slim je mulligan doenquote:Op maandag 15 februari 2016 07:53 schreef mosselmossel het volgende:
http://www.hearthpwn.com/(...)icker-combo-renolock
Ik snap dus helemaal geen reet van dit deck en sta inmiddels 2-12.
Nope heb ik ook heel vaak. Vooral dat mensen leavenquote:Op zondag 14 februari 2016 10:07 schreef mosselmossel het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er steeds meer mensen die ineens maar weggaan en ropen als ze zien dat ze verloren hebben?
Leg uit?quote:Op maandag 15 februari 2016 08:54 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Gierig spelen en slim je mulligan doen
Speel je tegen aggro? Bewaar dan Reno. Speel je tegen Paladin? Ik zou geen enkele AoE verwijderen (op Twisting na). Secret paladin? Bewaar Siphon Soul als je enige early presence hebt. Bij mijn Renolock is een hand waar ik een antwoord heb op de tegenstanders grootste threats vaak belangrijker dan het hebben van een 1/2/3 drop. Je kan toch gigantisch veel healen, dus wat damage ontvangen is niet erg.quote:
Ik zie het ook wel eens, maar t komt ook voor op momenten dat ze nog lang niet verloren hebben.. dus of het nu echt dat is.. het kunnen natuurlijk ook zomaar Disconnects zijn.. hoe vaak ik niet al een pot heb verloren vanwege dc omdat ik het op mijn telefoon onderweg speel...quote:Op zondag 14 februari 2016 10:07 schreef mosselmossel het volgende:
Bij mij concede gisteren 3 mensen achter elkaar, nog voor de mulligan. Heel vreemd. Ik klaagde niet want had meteen mijn quest binnenquote:Op maandag 15 februari 2016 10:19 schreef icemotion het volgende:
[..]
Ik zie het ook wel eens, maar t komt ook voor op momenten dat ze nog lang niet verloren hebben.. dus of het nu echt dat is.. het kunnen natuurlijk ook zomaar Disconnects zijn.. hoe vaak ik niet al een pot heb verloren vanwege dc omdat ik het op mijn telefoon onderweg speel...
Thnx, van 2-12 naar 13-23. Het gaat steeds beter. Leuk deck, maar je moet het wel even leren.quote:Op maandag 15 februari 2016 10:12 schreef Noppie2000 het volgende:
Oh, en heel veel je hero power gebruiken zodat je keuzes hebt! Hoe meer je tapt, hoe groter de kans dat je de dingen vindt die je nodig hebt en dus wint
En probeer mortal coil niet te gebruiken op een minion met één health, hoe verleidelijk dat ook is. Je kunt het vaak beter gebruiken als extra reach om een grote threat neer te halen dan een 2/1 of een 1/1Allemaal situatief natuurlijk, maar wel iets om over na te denken
Heb ik ook af en toe. Afslutien en opnieuw opstarten werkt dan bij mij.quote:Op dinsdag 16 februari 2016 18:15 schreef Schroevendraaier het volgende:
Hebben jullie de laatste dagen ook dat je een dag geen nieuwe quest krijgt? Of zijn de tijden waarop je een quest krijgt verandert o.i.d.?
Afgelopen week is dit bij mij al 2x gebeurd. Wel 80+ gold misgelopen zo :|
quote:Leper Gnome and Knife Juggler are two neutral minions being looked at.
quote:Blizzard lays out a timeline with two expansions per year -- one at the start, one near the end -- and a single adventure between them.
quote:With each Standard rotation at the start of each year, the developer will take an opportunity to look at those original cards and tweak their stats where deemed necessary.
quote:Kibler: By nerfing Classic cards rather than simply rotating the set out, Blizzard is not only keeping those cards around to continue stagnating Standard format, but it's also weakening Legacy format.
http://www.polygon.com/fe(...)ical-new-approach-toquote:Ben Brode: Seeing another year of the handlock, for example, being a tier one deck would probably be bad for Hearthstone.
Lijkt wat agressiever, eerste potje in elk geval. Minder gecompliceerd ook. Straks Thijs!quote:Op woensdag 17 februari 2016 16:29 schreef Noppie2000 het volgende:
Voor wie het leuk vindt en het nog niet wist of is vergeten: vanavond 8 uur beginnen The Curse Trials van Team Archon, eerste toernooi dat de Standard-regels volgt(nog niet helemaal representatief natuurlijk, want geen nerfs + geen nieuwe expansion), maar moet wel vermakelijk worden!
Aggro Shaman werkt in ieder geval nog ja, Dragon Warrior interessante keuze. Het is dat ze haar draken niet op tijd trokquote:Op woensdag 17 februari 2016 20:22 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Lijkt wat agressiever, eerste potje in elk geval. Minder gecompliceerd ook. Straks Thijs!
Nogal!quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:03 schreef Noppie2000 het volgende:
Het laat tot nu toe wel zien waarom Druid generfed moet worden
Toen het nog niet generfed was vond ik het te prevalent om nog leuk te zijn. Maar om het nu weer eens te zien is het gewoon lekkerquote:
Ik wil geen enkel deck terugzien, daarom ben ik ook blij met de comments van Ben Brode. Maar om ze nu tussendoor weer eens in volle glorie te zien: heerlijkquote:Op woensdag 17 februari 2016 21:12 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Dat is een deck die ik juist niet terug wil zienWat had ik daar een hekel aan.
Sowieso altijd wel handig geweest om te hebben voor als de meta erg weapon heavy was. Maar hier een mooie gamewinner, je zag het al aan Thijs zijn lach toen DH werd gespeeld.quote:
MOrgen toch pas?quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:33 schreef Noppie2000 het volgende:
Dalijk Trump tegen Thijs, mooi affiche
Nee, komt dalijkquote:
quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:39 schreef Noppie2000 het volgende:
Brian 'Brian Kibler' Kibler of Brian Kibler Gaming
Erg leuke speler om te zien, altijd wel leuke decks. Vind deze match tegen Darkwonyx nog altijd een van de leukste matches, vooral zijn reacties zijn erg leuk.quote:Op woensdag 17 februari 2016 21:39 schreef Noppie2000 het volgende:
Brian 'Brian Kibler' Kibler of Brian Kibler Gaming
En de 90% luckfactor is dit keer ook een keer afwezigquote:Op woensdag 17 februari 2016 22:23 schreef mosselmossel het volgende:
Lekker snelle Brawl dit keer. Deck vol murlocs, klaar.
Niet zo goedquote:Op donderdag 18 februari 2016 09:35 schreef mosselmossel het volgende:
Ik was naar bed. Hoe deed Thijs het tegen Trump?
lekker! normal of golden?quote:Op vrijdag 19 februari 2016 19:11 schreef Abby79 het volgende:
Leuk, Jaraxxus uit het brawl pakjeVandaag de eerste kans gehad in de brawl, saai deze zeg. Wel makkelijk gewonnen, windfury op de Totem Golem werkte goed
De normalquote:
gz hoor!quote:Op vrijdag 19 februari 2016 20:19 schreef Abby79 het volgende:
[..]
De normal. Maar die had ik ook nog niet, dus ik vind het prima!
Ik zou in elk deck Nozdormu gooien als ik ook wist tegen Lifecoach te moeten spelenquote:Op vrijdag 19 februari 2016 22:33 schreef mosselmossel het volgende:
Met deze twee gasten wordt het wel het traagte potje ever.
lente ergens.quote:Op vrijdag 19 februari 2016 23:42 schreef GlenSpey het volgende:
Wanneer worden die veranderingen in heartstone doorgevoerd? Wil eigenlijk een midcancerdruid maar zonde als ik er niet veel meer mee kan spelen. Moet nog wat epics craften
Mooie laatste match, was echt spannendquote:Op zaterdag 20 februari 2016 16:14 schreef mosselmossel het volgende:
Die laatste pot van hem was echt gaaf! Zo doordacht.
quote:Op zondag 21 februari 2016 12:27 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb First Blood gehaald.
Dus, ik kom eraan!
Classic kan altijd. TGT kan ook nog prima.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ok voordat ik begin te kopen als een wilde...
Wat is nou een must om te hebben... en welke packs zijn het beste om te kopen... ? Speel nu nog voorzichtig met Mage. Lukt op zich aardig met een standaard deck dat ik ergens op een wiki zag.
Maar met die veranderingen en nieuwe regels die eraan komen wil ik niet nu iets kopen wat er volgende week niet meer toe doet natuurlijk..
Ligt ook wel aan de class die je graag speelt, maar classic cards blijven sowieso en TGT is het meest recent dus zou je ook nog voor kunnen kiezen.quote:Op zondag 21 februari 2016 18:40 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ok voordat ik begin te kopen als een wilde...
Wat is nou een must om te hebben... en welke packs zijn het beste om te kopen... ? Speel nu nog voorzichtig met Mage. Lukt op zich aardig met een standaard deck dat ik ergens op een wiki zag.
Maar met die veranderingen en nieuwe regels die eraan komen wil ik niet nu iets kopen wat er volgende week niet meer toe doet natuurlijk..
Ik kwam laatst een dragon mech hunter tegen...quote:Op dinsdag 23 februari 2016 17:06 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat klinkt wel als 'op veel paarden tegelijk wedden'.
Niemand verplicht het je.quote:Op donderdag 25 februari 2016 13:01 schreef Quantic het volgende:
De grind van rank 5 naar legend begint me tegen te staan :-/
Lekker voor jequote:Op donderdag 25 februari 2016 20:33 schreef DannyDeko het volgende:
Dat feel wanneer je tegen een priest met 1 thoughtsteal speelt, en hij precies de FoN+roar combo krijgt.x1000
Paladin is in potentie de sterkste klasse, maar kan ook echt onthutsend zwak zijn. Zelden zo'n instabiele klasse gezien in arenaquote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:46 schreef totalvamp het volgende:
Laatst nog 12-2 met paladin deck (want waarom zou je een minderwaardige champ kiezen).
hoezo instabiel? Tenzij je heel veel pech hebt scoor je in totaal 5-6 kaarten uit de volgende selectie:quote:Op vrijdag 26 februari 2016 10:58 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Paladin is in potentie de sterkste klasse, maar kan ook echt onthutsend zwak zijn. Zelden zo'n instabiele klasse gezien in arena
Daarbij zie ik juist de laatste tijd veel Warlocks en Druids voorbij komen, maar dat zal meer geluk zijn dan iets anders
Met 8-9 van de sterkste class kaarten kan ik het ook ja. Dan heb je, zoals ik zeg, in potentie de sterkste klassen. Krijg je deze echter niet, of de verkeerde, en je hebt een middelmatig deck waar menig andere klasse overheen rent.quote:Op vrijdag 26 februari 2016 13:23 schreef Salamando het volgende:
[..]
hoezo instabiel? Tenzij je heel veel pech hebt scoor je in totaal 5-6 kaarten uit de volgende selectie:
- Keeper of Uldaman
- Shielded Minibot
- Murloc Knight
Combineer dat met wat andere goede kaarten (concecration, blessing of kings, truesilver) en een sterke hero power en je hebt een van de betere arena klasses.
Dan moeten ze gewoon kappen met onzin kaarten zoals Anyfin te maken. Wordt een beetje ruk al die murloc en pirate synergy kaarten die eigenlijk zo goed als nutteloos zijn over het algemeen.quote:Op zondag 28 februari 2016 09:54 schreef Noppie2000 het volgende:
Promotiekaarten worden beperkt tot Wild en verbannen uit Standard.
Captain's Parrot, Gelbin, Elite Tauren en most importantly Old Murk-eye komen dus niet meer voor. RIP Anyfin Paladin.
Vind het een rare keuze, aangezien je enkel basic / Classic kaarten nodig hebt om ze te bemachtigen. Zal wel zijn om specifieke decks niet te sterk te maken direct.
Gouden zijn puur cosmetisch, hebben geen enkel voordeel.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ok... wat een verschil als je opeens tegen iemand moet met een deck uit alleen maar crafted cards etc..
Hoe zit dat met die gouden kaarten? Als ik daar de gewone versie van heb kan ik die gouden dan disenchanten? Of hebben die gouden kaarten nog een voordeel?
Direct de shredder in, ze leveren meer dust op dan hun niet-gouden broertjes en van dat dust kan je weer andere kaarten naar wens maken. Alleen als je toevallig een gouden versie krijgt van een kaart waar je nog geen normale van hebt kan je m bewaren, mits je m wil gaan gebruiken in je deck ofc.quote:Op zondag 28 februari 2016 12:17 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ok... wat een verschil als je opeens tegen iemand moet met een deck uit alleen maar crafted cards etc..
Hoe zit dat met die gouden kaarten? Als ik daar de gewone versie van heb kan ik die gouden dan disenchanten? Of hebben die gouden kaarten nog een voordeel?
Eens!quote:Op zondag 28 februari 2016 20:26 schreef Noppie2000 het volgende:
Dat maakt de game nie-...
Stomme discussie, laat maar
Nouja dat is een discussie.... "voor niets gaat de zon op" is mij geleerd.quote:Op zondag 28 februari 2016 20:09 schreef GlenSpey het volgende:
Verder is dit spel redelijk p2w in zijn huidige staat, zonder packs en adventures zal je niet heel ver komen...
Sjiekquote:Op maandag 29 februari 2016 21:12 schreef Molurus het volgende:
Zomg, ik trek net een golden chillmaw.
Ja, erg nice. Gewoon een goede legendary ook. Had hem al in m'n priest deck, maar nu dus vervangen door de golden.quote:
Lenen zonder terug te geven, gr grquote:Op dinsdag 1 maart 2016 17:43 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Of.. Beide 12 health... scavenging hyena opgebouwd tot 12 steelt hij hem..
Ik heb nu een tempo mage waarmee ik veel speel, mis een zooi kaarten voor freeze nog: zoals blizzard en ice block.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:05 schreef Blistering het volgende:
Freeze Mage blijft toch het meest solide deck om te spelen voor mij. Win er de meeste matchups meeGelukkig blijft het ook redelijk overeind staan in Standard.
Ik hoop het eigenlijk niet. Wat mij betreft is heel standard een grote faal als dat betekend dat decks zoals savage roar druid, freeze mage en handlock nog blijven bestaan. Die decks leunen voor het grootste gedeelte op classic en basic cards.quote:Op woensdag 2 maart 2016 11:05 schreef Blistering het volgende:
Freeze Mage blijft toch het meest solide deck om te spelen voor mij. Win er de meeste matchups meeGelukkig blijft het ook redelijk overeind staan in Standard.
OTK vind ik soms wel leuk, zolang het niet te makkelijk is.quote:Op woensdag 2 maart 2016 20:21 schreef GlenSpey het volgende:
Zou opzich ook wel beter zijn als er eens goed naar de balancing van sommige kaarten wordt gekeken met de nieuwe patch. Decks die 30+ damage in 1 turn vanuit het vuistje kunnen doen mogen wat mij betreft echt wel verdwijnen.
Wat is er mis met handlock dan?quote:Op woensdag 2 maart 2016 13:24 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik hoop het eigenlijk niet. Wat mij betreft is heel standard een grote faal als dat betekend dat decks zoals savage roar druid, freeze mage en handlock nog blijven bestaan. Die decks leunen voor het grootste gedeelte op classic en basic cards.
Bij handlock hebben de developers al aangegeven dat ze daar niet op zitten te wachten, bij druid verwacht iedereen het al. Neem aan dat Freeze ook het onderspit zal delven.
Deck dat het altijd wel goed heeft gedaan in de meta. Blizzard ziet liever dat er veel verandering en vernieuwing in zit i guess.quote:
Dat zijn echt trieste kneusjes jaquote:Op donderdag 3 maart 2016 10:00 schreef Blistering het volgende:
Geinige brawl.
Oh en ropersNet ook weer een face huntertje die onmogelijk kon winnen, en vervolgens dan maar de turn voordat ik hem kan killen helemaal gaat ropen en uiteindelijk zelf concede zodra de beurt eindigt. Triest
Je zou maar net geen BGH hebbenquote:Op donderdag 3 maart 2016 15:23 schreef Blistering het volgende:
Tirion spelen met Sword of Justice (die +1/+1 geeft), dan heb je het ook niet begrepen hoor.
Ultieme anti-BGH legendary in BGH-range plaatsen
Mjah zo irritant. Of van die figuren die zo kaolo langzaam spelen dat een potje 20 minuten duurt en hopen dat je opgeeft oid.quote:Op donderdag 3 maart 2016 10:00 schreef Blistering het volgende:
Geinige brawl.
Oh en ropersNet ook weer een face huntertje die onmogelijk kon winnen, en vervolgens dan maar de turn voordat ik hem kan killen helemaal gaat ropen en uiteindelijk zelf concede zodra de beurt eindigt. Triest
Ik heb wel een paar keer gehad dat zowel tegenstander als ik dood was. Maar volgens mij telt dat in HS als 0-0.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:35 schreef muhahaha het volgende:
Minder vaak dan hearthstone? Volgens mij heeft hearthstone helemaal geen remise op 1 enkele uitzondering na.
Op de hoeveel potjes?quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:37 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer gehad dat zowel tegenstander als ik dood was. Maar volgens mij telt dat in HS als 0-0.
Minder dan 10 keer in mijn hele HS loopbaan. Aantal potjes weet ik niet exact, maar ik heb 3 characters golden. Dus dat zal al rap richting 5000 lopen met losses, unranked, brawl, etc erbij.quote:
Oh, ik zie het nu pas... volgens mij lees je me daar verkeerd. Ik bedoel dat remise in HS minder vaak voorkomt dan bij schaken.quote:Op donderdag 3 maart 2016 19:35 schreef muhahaha het volgende:
Minder vaak dan hearthstone? Volgens mij heeft hearthstone helemaal geen remise op 1 enkele uitzondering na.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speelt alleraardigst moet ik zeggen. Tegen aggro werkt het wel lekker door de Bashes & Deathlords & Geddon + dubbele Brawl, maar ook in fatigue kun je aardig meekomen (weeral door o.a. de Deathlords). Twijfel nog of ik Elise erin zal doen (voor bijvoorbeeld Gorehowl), maar vooralsnog red ik het aardig zonder haar. Plus Gorehowl is een verrassend goeie finisher. Soms net dat beetje extra damage wat je nodig hebt (zoals net 22 dmg kill d.m.v. Grom (10) Harrison (5) & Gorehowl (7), maar uiteraard voornamelijk bedoeld om minions te slopen.
Standaard CW (met o.a. Ysera) is helaas echt te sloom in deze meta.Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet meer aanwezig in dit forum.
19:00 uur Nederlandse tijd dus, voor wie niet goed is met tijdzonesquote:Op vrijdag 4 maart 2016 23:54 schreef DoomCow het volgende:
The next expansion will be officially announced on March 11th at 10 AM PST
Gokje. 'Hoi, volgende expansion heeft die en die naam, zoveel kaarten en komt over vijf weken. Doei!'quote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
19:00 uur Nederlandse tijd dus, voor wie niet goed is met tijdzones
Ben benieuwd
Komt sowieso pas na minstens 2.5 weken na de aankondiging, door de Europese en Aziatische WK-qualifiers. Begin april is dus waarschijnlijk, maar denk niet veel later dan datquote:Op zaterdag 5 maart 2016 10:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Gokje. 'Hoi, volgende expansion heeft die en die naam, zoveel kaarten en komt over vijf weken. Doei!'
Omnom goldz!quote:Op zaterdag 5 maart 2016 15:31 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
Zo is het wel leuk om quests te doen
Heb ik ook gespeeld ja. Heel saai, maar rete-effectief.quote:Op zondag 6 maart 2016 14:45 schreef Blistering het volgende:
[..]
Omnom goldz!
Ben zelf Warrior wins (en level 60 Warrior) aan het farmen met dit deck: http://www.hearthpwn.com/decks/440844-face-is-the-place
Het liefste speel ik control, maar die potjes duren zo langMet dit deck heb je vaak rond t5 of t6 al wel gewonnen
Ziet er toch vrij standaard uit? Wat maakt het zo bijzonder?quote:Op maandag 7 maart 2016 10:31 schreef Blistering het volgende:
- Netdeckalert! - Dit deck: http://www.hearthpwn.com/(...)arrior-by-markyww-eu![]()
![]()
![]()
![]()
Het is mij nooit gelukt om een viable Taunt Warrior deck te maken, maar het is deze dude toch mooi gelukt. Het werkt echt verrassend goedPlus het is heel erg leuk om mee te spelen.
Geen idee, maar het werkt. En dat deden andere decks niet. Maar waarschijnlijk komt dat door het feit dat mijn deckbuilding skills kut zijnquote:Op maandag 7 maart 2016 10:34 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Ziet er toch vrij standaard uit? Wat maakt het zo bijzonder?
Oprecht benieuwd
Zou er niet vanuit gaan. En die expansions kosten nooit 50 euro toch?quote:Op maandag 7 maart 2016 10:41 schreef TwyLight het volgende:
Hopelijk kloppen de rumors en komt de nieuwe expansion pas mid-april
Niet zo'n zin om weer ¤50,- neer te leggen voor een expansion en ben pas sinds kort begonnen met gold sparen dus heb nog maar +/- 900.
Gelukkig wel 3600 dust liggen dus kan sowieso de top-tier legendaries craften straks
50? die andere zijn toch maar rond de 20? of zijn ze duurder bij release?quote:Op maandag 7 maart 2016 10:41 schreef TwyLight het volgende:
Hopelijk kloppen de rumors en komt de nieuwe expansion pas mid-april
Niet zo'n zin om weer ¤50,- neer te leggen voor een expansion en ben pas sinds kort begonnen met gold sparen dus heb nog maar +/- 900.
Gelukkig wel 3600 dust liggen dus kan sowieso de top-tier legendaries craften straks
Is trouwens niet zo far-fetched hoor, mid-april release date. 11 maart is de aankondiging, maandje de tijd voor pre-order en marketing e.d.quote:Op maandag 7 maart 2016 10:42 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zou er niet vanuit gaan. En die expansions kosten nooit 50 euro toch?
Ach ja, door mijn investeringen houd ik het spel F2P voor anderenquote:Op maandag 7 maart 2016 11:01 schreef TwyLight het volgende:
Bedoelde de pre-order van 50 packs voor 50 euro inderdaad ja, net als bij The Grand Tournament. Heb besloten alleen nog adventures met geld te kopen en verder alleen gold te gebruiken voor packs, wordt me een beetje te duur voor een F2P game andersheb er ook al minstens 200eur in zitten.
Niks vergeleken met Blistering
Much appreciatedquote:Op maandag 7 maart 2016 11:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Ach ja, door mijn investeringen houd ik het spel F2P voor anderen
Je kan ook een bank overvallen en dan heel hard weg rennen, dan verdien je er aanquote:Op maandag 7 maart 2016 11:55 schreef mosselmossel het volgende:
Ach. Hardlopen is in principe ook f2p, maar daar geef ik helemaal een vermogen aan uit.
Goeie post. Sommige mensen doen net alsof het een doodzonde is als je geld uitgeeft aan pakjes.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:38 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik heb die gedachtegang van mensen sowieso niet begrepen met betrekking tot F2P.
Elk, werkelijk elk spel wordt gemaakt om er uiteindelijk iets aan te verdienen. Ik hoor mensen nooit klagen over wat black ops 3 kost, the division, mario kart, oid. F2P daarentegen. Wat is daar altijd een immens gejank over zodra er in-app aankopen aanwezig zijn.
F2P is erop gebouwd dat je het spel KUNT spelen zonder er wat aan uit te geven. Dat wil niet zeggen dat dat ook de meest effectieve en beste manier is om er lol aan te beleven. Ik speel clash of clans zonder er wat aan uit te geven, en dat is een beste uitdaging. Bij Hearthstone wist ik vanaf het begin al dat het spel véél leuker zou worden voor me als ik er wat geld aan uit zou geven. En waarom niet? Waarom zou het dán opeens een probleem zijn (en bij andere spellen niet)?
Niet zozeer een reactie op het gesprek hierzo, maar op de hearthstone forums (hearthpwn) en eu.battle.net/hearthstone is er in de afgelopen jaren echt al héél wat afgejankt, oh lawd ..
Zeker in het begin van de game, maakte het echt bijna geen klap uit voor de pro speler, of hij een F2P deck of een gekocht deck had. Ik heb echt zóveel pro spelers legend zien worden met een F2P deck, dat dat heus wel kon.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:41 schreef Perrin het volgende:
En pay2win is het ook al niet, je kunt prima een flink eind op de ladder komen met relatief goedkope deckjes.
waarheid.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:46 schreef Blistering het volgende:
[..]
Goeie post. Sommige mensen doen net alsof het een doodzonde is als je geld uitgeeft aan pakjes.
was goedkoper zelfs volgens mij. Betaalde we geen 45 euro voor 50 pakjes? (kreeg je er 10 gratis bij ipv de gebruikelijke 40 voor 45)quote:Op maandag 7 maart 2016 15:03 schreef nogeenoudebekende het volgende:
50 euro voor 50 pakjes is natuurlijk een no-brainer..
Ik ben er niet op tegen om geld uit te geven aan een F2P spel hoor, alleen vind ik twee expansions en een adventure per jaar (wat ze van plan zijn vanaf nu) wat te veel van het goede om daar telkens aan toe te geven, dat is 120 euro per jaar.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:38 schreef DjUntzUntz het volgende:
Ik heb die gedachtegang van mensen sowieso niet begrepen met betrekking tot F2P.
Elk, werkelijk elk spel wordt gemaakt om er uiteindelijk iets aan te verdienen. Ik hoor mensen nooit klagen over wat black ops 3 kost, the division, mario kart, oid. F2P daarentegen. Wat is daar altijd een immens gejank over zodra er in-app aankopen aanwezig zijn.
F2P is erop gebouwd dat je het spel KUNT spelen zonder er wat aan uit te geven. Dat wil niet zeggen dat dat ook de meest effectieve en beste manier is om er lol aan te beleven. Ik speel clash of clans zonder er wat aan uit te geven, en dat is een beste uitdaging. Bij Hearthstone wist ik vanaf het begin al dat het spel véél leuker zou worden voor me als ik er wat geld aan uit zou geven. En waarom niet? Waarom zou het dán opeens een probleem zijn (en bij andere spellen niet)?
Niet zozeer een reactie op het gesprek hierzo, maar op de hearthstone forums (hearthpwn) en eu.battle.net/hearthstone is er in de afgelopen jaren echt al héél wat afgejankt, oh lawd ..
Dat zijn 2 games per jaar minder, maar HS speel ik wel elke dag. Mij is dat het dus meer dan waard.quote:Op maandag 7 maart 2016 15:38 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Ik ben er niet op tegen om geld uit te geven aan een F2P spel hoor, alleen vind ik twee expansions en een adventure per jaar (wat ze van plan zijn vanaf nu) wat te veel van het goede om daar telkens aan toe te geven, dat is 120 euro per jaar.
Mijn post was ook niet gericht naar jou maar naar in het algemeen de mensen die denken te kunnen bepalen hoe een ander met zijn geld om moet gaanquote:Op maandag 7 maart 2016 15:52 schreef TwyLight het volgende:
Niemand heeft het hier over wat een ander wel of niet met z'n geld mag of moet doen, ik heb het over hoe ik er zelf over denk.
Ik accepteer ze altijd juist wel, lachen manquote:Op maandag 7 maart 2016 18:13 schreef Blistering het volgende:
Krijg wel beduidend meer friend requests na games nu ik aggro warrior speel. Ik accepteer ze maar niet
Mijn Jaraxxus wapen werd laatst gesloopt door Harrisonquote:Op maandag 7 maart 2016 18:40 schreef mosselmossel het volgende:
De eerste keer Doomhammer slopen met Harrison.![]()
Da's ook een fijne ja!quote:Op maandag 7 maart 2016 19:38 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Mijn Jaraxxus wapen werd laatst gesloopt door Harrison7 card draw
Precies. Ik neem wel de speeltijd in overweging. Ik speel Hearthstone iedere dag wel een uur of 2 tijdens mijn pauze en vaak ook als ik cardio doe. Daarnaast ook regelmatig als ik mij verveel dus in die zin heb ik er al aardig wat uren opzitten. Reken ik het terug naar het bedrag naar wat ik heb uitgeven dan is het bedrag per uur bijna geen reet. Ik heb wel aan dommere dingen geld uitgegeven waarbij de tijdsduur van het 'plezier' een heel stuk korter is.quote:Op maandag 7 maart 2016 16:00 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Mijn post was ook niet gericht naar jou maar naar in het algemeen de mensen die denken te kunnen bepalen hoe een ander met zijn geld om moet gaan
Heroics hebben vaak een specifieke counter of specifieke tactiek nodig om te verslaan. Er bestaan goedkope decks voor *check hearthpwn bijvoorbeeld*, maar dan komt het wel eerder aan op geluk dan wijsheid, jaquote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:18 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Iemand nog tips voor goedkope decks om die heroics voor LOE te krijgen. Ik maak gehakt van mensen die die cardback hebben maar kom zelf niet verder dan de eerste wing? Of is het gewoon puur RNG en spelen tot je een ons weegt en een beetje geluk hebben?
Om 3000 dust te spenderen om 1 PvE boss te verslaan gaat mij ook een beetje ver.
Ja die hearthpwn decks ben ik aan het proberen maar daar zitten toch vrij veel kaarten in die ik nog niet heb. Dan maar grinden dus.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 11:20 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Heroics hebben vaak een specifieke counter of specifieke tactiek nodig om te verslaan. Er bestaan goedkope decks voor *check hearthpwn bijvoorbeeld*, maar dan komt het wel eerder aan op geluk dan wijsheid, ja
Nieuwe set.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:15 schreef DannyDeko het volgende:
Ik heb het ff gemist, zijn die kaarten die ze nu laten zien kaarten uit de nieuwe set, of vervangers van de "oude" kaarten?
Haha ja eigenlijk wel he, hypen ze helemaal die Cthun en dat er allemaal kaarten voor zijn dat je 'm kan boosten etc. Komt er een 3 mana BGH aan die gelijk een einde aan het feestje maaktquote:
Valt wel mee toch, Darnassus Aspirant, Mechwarper. En Spider Tank, Unearted Raptor en Totel Golem.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:44 schreef Noppie2000 het volgende:
Je kan er donder opzeggen dat je tegenstander sowieso removal apart houdt voor C'thunOok moet je je deck nogal gimpen om hem echt sterk te maken (een 2 mana 2/3 en een 3 mana 3/4 zijn nou niet echt je van het zeg maar
)
Wel een leuk idee, ben benieuwd naar de uiteindelijke werking en andere kaarten (en de nerfs!)
EDIT: en ergens jammer dat 10% van de uitbreiding is gemaakt puur voor C'Thun.
Darnassus: +1 manaquote:Op vrijdag 11 maart 2016 19:51 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Valt wel mee toch, Darnassus Aspirant, Mechwarper. En Spider Tank, Unearted Raptor en Totel Golem.
Zijn er zo een paar uit m'n hoofd
Maar goed, wie weet loont het. Eerst werd Elise ook gezien als meer een fun item, terwijl nu menig control warrior/priest er standaard mee speelt.
sowieso lol. Gratis c'thun legendary, die er trouwens ook echt bad-ass uit ziet en een super toffe animation heeft + goeie stats als je 'em goed synergized!quote:
Zou me niets verbazen als ze art gebruiken waarin je hem niet helemaal ziet of zelfs helemaal nietquote:Op vrijdag 11 maart 2016 21:11 schreef Timwonnacott het volgende:
Wel een hearthstone first trouwens. N'zoth als legendary confirmed, die zit nog niet in WoW (alleen met naam) en heeft dus ook nog geen enkele art.
Zo veel ja? Dat kan toch haast niet.quote:Op vrijdag 11 maart 2016 22:20 schreef Noppie2000 het volgende:
Ten to Twelve cards are going to be nerfed.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2016 23:29 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Zo veel ja? Dat kan toch haast niet.
Echt?quote:
Er is een toernooi bezig om de eerste Amerikaanse WK kandidaat te bepalen, daar laten ze nieuwe kaarten zien waar dit de eerste van isquote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:23 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Echt?
Zijn er al nieuwe kaarten bekend gemaakt?
Ja gisteren gekeken, dacht dat ze toen nog bekend zouden makenquote:Op zaterdag 12 maart 2016 21:24 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Er is een toernooi bezig om de eerste Amerikaanse WK kandidaat te bepalen, daar laten ze nieuwe kaarten zien waar dit de eerste van is
Nou, ik had bijvoorbeeld vandaag een deck met daarin 3x tirion (nog steeds verloren dat potje!), als je die achter elkaar trekt en ze zijn allemaal 8 mana dan ben je al mooi de lul.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:15 schreef GlenSpey het volgende:
Kaarten goedkoper en duurder per beurt had van mij niet gehoeven in deze brawl. Wat is er mis met alleen het random aspect in de kaarten zelf
Ik vind deze brawl geweldig.quote:Op zaterdag 12 maart 2016 22:15 schreef GlenSpey het volgende:
Kaarten goedkoper en duurder per beurt had van mij niet gehoeven in deze brawl. Wat is er mis met alleen het random aspect in de kaarten zelf
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |