Gaafquote:Op dinsdag 9 februari 2016 08:21 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een japans keukenmes van 37 lagen damaststaal met een extra harde kern. Als je daar een tomaatje op de snede laat vallen, valt hij in twee stukken uiteen.
Klopt, het zegt vooral veel over de slijping. Ik heb zo'n vermoeden dat ze makkelijk bramen en snel bot worden.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ze scherp zijn zegt toch niet zoveel over de kwaliteit ervan?
Beetje onzin, het is een mes, daar moet je voorzichtig mee zijn. Mensen kopen iets en zijn er nog niet aan gewend en dan gebeuren er wel eens ongelukjes, bij een heel klein deel van de kopers. Mensen krijgen ook drones tegen hun kop en flikkeren van hun nieuwe skateboard of hoverboard en ik denk dat nieuwe raspen, mandolines en weet ik veel wat ook regelmatig om de verbanddoos roepen. Het is vooral dat er nu opeen een heleboel mensen tegelijk een nieuw mes hebben ontvangen.quote:Op maandag 8 februari 2016 22:40 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ja ik vind het persoonlijk best wel een fout van ze. Ik vind niet dat zulke messen thuishoren in het gemiddelde huishouden. Maarja
Mensen die geen snoeischaar in de keukenla hebben liggen voor lastige verpakkingen...quote:Op maandag 8 februari 2016 21:37 schreef Nizno het volgende:
het schijnt dat ze al moeilijk uit de verpakking te halen zijntwitter:DorothyvdB twitterde op zaterdag 05-12-2015 om 15:33:54WAS blij met mes @albertheijn Mes moeilijk uit verpakking te krijgen #pezen #wijsvinger #door #nietdeeerstegewonde https://t.co/tB6saHAu40 reageer retweet
Hier net vorige week de nieuwe binnen gekregen, en zoals verwacht wat godsgruweijk scherp.quote:Op maandag 8 februari 2016 21:57 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Mijn vrouw durft om die reden ook niet aan mijn Japanse mes te zitten. Die is oneindig scherper dan alles wat ik eerder in mijn handen heb gehad...
Zouden ze kunnen slijpenquote:Op dinsdag 9 februari 2016 18:54 schreef RemcoW23 het volgende:
Tsjah, zullen de meeste Nederlanders om een of andere reden niet gewend zijn. Misschien worden die messen wel weer snel bot, zoals bij veel goedkope messen die in het begin nog wel scherp zijn.
Heb zelf de ervaring dat het bij de echt goedkope messen met slijpen ook niet echt meer werkt.quote:
Worden je messen daar niet bot van?quote:
quote:Op maandag 8 februari 2016 19:21 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Misschien zit het probleem wel helemaal niet in de messen maar in de dom- en onhandigheid van degenen die ze gebruiken.
ligt eraan hoe vaak je je in je vingers snijd.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 19:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Worden je messen daar niet bot van?
niet om te spammen en er zijn altijd nog talloze topics in CUL over keukenmessen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:09 schreef flibber het volgende:
die messen al scherp vinden
moet zelf nog een messenset hebben, wat is nu een goed merk dat een setje aanbied voor 200 a 300 euro?
Ik zou een Japans messenset kopen.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 23:09 schreef flibber het volgende:
die messen al scherp vinden
moet zelf nog een messenset hebben, wat is nu een goed merk dat een setje aanbied voor 200 a 300 euro?
ik zie hem daarmee chippen. die VIC zijn foolproof.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:03 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik zou een Japans messenset kopen.
http://www.japanesechefsk(...)eDamascusSeries.html
Maar dat is mijn persoonlijke smaak.
Klopt. Je moet er zorgzaam mee omgaan maar dat is met alle messen.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie hem daarmee chippen. die VIC zijn foolproof.
nah, ligt aan de hardheid, die japanners kunnen veel eerder chippen, zoals stokbrood snijden.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:10 schreef Atak het volgende:
[..]
Klopt. Je moet er zorgzaam mee omgaan maar dat is met alle messen.
Onzin. Het klopt dat Japanse messen dunner (maar veel scherper) zijn maar dat betekent niet dat ze minder hard zijn. Je moet er op een andere manier mee omgaan. Als je dat doet hoef je je nergens druk over te maken.quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
nah, ligt aan de hardheid, die japanners kunnen veel eerder chippen, zoals stokbrood snijden.
Hier verder, wijsneus!quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:25 schreef Atak het volgende:
[..]
Onzin. Het klopt dat Japanse messen dunner (maar veel scherper) zijn maar dat betekent niet dat ze minder hard zijn. Je moet er op een andere manier mee omgaan. Als je dat doet hoef je je nergens druk over te maken.
Als je ze had besteld omdat ze op waren tijdens de actie kun je ze volgende week met de spaarkaart afhalen.quote:
Moest toevallig net een stuk stoeprand wegsnijden.quote:Op dinsdag 7 juni 2016 22:35 schreef Atak het volgende:
Volgens mij kan je hem heel erg snel weer bot maken als je er paar keer over een stoeprand gaat.
Dat denk ik niet, "koken" zit in mijn "bloed".quote:Op woensdag 8 juni 2016 00:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zie hem daarmee chippen. die VIC zijn foolproof.
Hier hebben ze nog opruiming.quote:Op woensdag 8 juni 2016 09:17 schreef flibber het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, "koken" zit in mijn "bloed".
alleen wil ik wel een set die ik zelf met een wetsteen scherp kan blijven houden.
Word denk ik een wusthof set. van weekend maar eens wat messen bekijken.
(volgensmij hebben we nog globals in de schuur liggen maar dat handvat is niet fijn.)
Denk nog wel een japans mes erbij voor het maken van sushi.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |