abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159739817
Ik vind dus van wel. 52 procent belasting in de hoogste belastingschijf, is ronduit belachelijk.
Daarbij komt nog, dat 10 procent van de totale bevolking 64 procent afdraagt aan inkomstenbelasting. Een voorbeeld, Jort Kelder keert zichzelf 20 duizend euro per maand uit, daarvan gaat 11 duizend naar de belasting. Maffiapraktijken zijn dit.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)eel-belasting-131054

http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-welkom-nextcheckt/
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_159739876
Game on!

Tot nu toe een pikante discussie zonder dat men elkaar beledigd. Ik schrijf een brief naar de krant. ;)

Ook zijsprongetjes naar BTW, marginale belastingdruk en inkomensafhankelijke verkeersboetes zijn gewoon bespreekbaar.

En voor de duidelijkheid: men betaalt pas een tarief van 52% over het bedrag wat men meer verdient dan 66.422 euro. Dus verdient men 70.422 euro dan betaalt men over 70.422-66.422 = 4.000 euro 52%. Er bestaat zoveel misverstand op dit gebied...
Men kan in zo'n geval wel de gehele hypotheekrente tegen de volledige 52% aftrekken.
Niet geheel onverwacht hoort men daarover zelden klachten vanuit die hoek.

[ Bericht 16% gewijzigd door Bart2002 op 07-02-2016 22:33:10 ]
  zondag 7 februari 2016 @ 22:25:59 #3
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159740322
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:00 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet hoor.
Je weet het dus wel? Laat maar zien dan, ik ben benieuwd.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_159740501
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:25 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je weet het dus wel? Laat maar zien dan, ik ben benieuwd.
Kun je de vraagstelling dan nog even beknopt samenvatten?
  zondag 7 februari 2016 @ 22:31:51 #5
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159740629
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:29 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Kun je de vraagstelling dan nog even beknopt samenvatten?
Speciaal voor jou:
quote:
5s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:52 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Rijden mensen met hogere inkomens gevaarlijker dan mensen met lagere inkomens?
pi_159740952
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:

[..]

Geen idee. De onderbuik zegt van wel maar ik kan dat niet bewijzen.

Het maakt voor mijn stelling (die gedeeld wordt door beschaafde landen) die zegt dat de straf evenredig "gevoeld" moet worden (in de portemonnee want dat werkt het best, vooral bij een Nederlander) ook niet van belang. Een vaste boete, zeg 100 euro doet een verkeersovertreder met een laag inkomen veel meer pijn dan dezelfde met een hoog inkomen. Dat is navenant en lastig te ontkennen lijkt me. Daarom vind ik dat een eerlijk systeem.
  zondag 7 februari 2016 @ 22:43:01 #7
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159741126
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Mooi, is dat duidelijk. Ik weet het ook niet, maar ik doe er dan ook geen uitspraken over.
quote:
Het maakt voor mijn stelling (die gedeeld wordt door beschaafde landen) die zegt dat de straf evenredig "gevoeld" moet worden (in de portemonnee want dat werkt het best, vooral bij een Nederlander) ook niet van belang.
Ten eerste: kap eens met dat passief-agressieve gezeur over zogenaamde 'beschaafde landen'.

En natuurlijk is het van belang. Jij zegt nu twee keer letterlijk dat 'voelen' in de portemonnee werkt. Als dat echt zo is maken mensen met lagere inkomens significant minder overtredingen want die 'voelen' het het meest. Volgens jou. Jouw stelling is niet te onderbouwen en daarmee ongeldig.
  zondag 7 februari 2016 @ 22:45:56 #8
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159741285
Nu we dat gehad hebben, deze heb je ook nog gemist:
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

[..]

Wat is het nou?
pi_159741365
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:43 schreef Fir3fly het volgende:
Jouw stelling is niet te onderbouwen en daarmee ongeldig.
Dat is een beetje een luie conclusie.
Ik onderbouw hem niet maar jij doet dat evenmin.
Je kunt daaruit dus niet concluderen dat jij gelijkt hebt.

Maar ik beloof dat ik de cijfers van Finland (met recht een beschaafd land) eens ga bekijken en hoe dat beleid al dan niet goed werkt. Ik meld me t.z.t. terug met de conclusies.
  zondag 7 februari 2016 @ 22:49:20 #10
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159741436
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is een beetje een luie conclusie.
Ik onderbouw hem niet maar jij doet dat evenmin.
Je kunt daaruit dus niet concluderen dat jij gelijkt hebt.
Ik hoef niets te onderbouwen, ik deponeer geen stellingen. Ik zeg verder ook niet dat ik gelijk heb, daar gaat het helemaal niet om. Je was toch zo'n fan van discussiėren? Doe het dan ook en onderbouw je stellingen met iets anders dan jouw onderbuik want anders hebben we er niets aan.
pi_159741609
quote:
Mooi, is dat duidelijk. Ik weet het ook niet, maar ik doe er dan ook geen uitspraken over.
Ik probeerde overigens niets te bewijzen. Ik vind het een goed systeem en daar doe ik uitspraken over. Ik beweer niet dat het net als een natuurwet "nou eenmaal" zo werkt. Ik hoef denk ik ook niet te onderbouwen waarom ik iets goed vind of dat iets goed "voelt".

Je bent een beetje te agressief bezig naar mijn smaak. Daarom nodigt het niet echt uit om met jou te discussiėren.
  zondag 7 februari 2016 @ 22:59:48 #12
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159741923
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik probeerde overigens niets te bewijzen. Ik vind het een goed systeem en daar doe ik uitspraken over. Ik beweer niet dat het net als een natuurwet "nou eenmaal" zo werkt. Ik hoef denk ik ook niet te onderbouwen waarom ik iets goed vind of dat iets goed "voelt".
Natuurlijk wel, dat is een discussie. Als je iets niet kunt onderbouwen kun je het net zo goed niet zeggen want dan heeft niemand er wat aan. Verder is dit natuurlijk hypocrisie ten top.
quote:
Je bent een beetje te agressief bezig naar mijn smaak.
Het is niet mijn probleem dat je inhoudelijk geen poot hebt om op te staan. Als je er niet tegen kunt dat je standpunten en stellingen aangevallen worden moet je ze maar voor jezelf houden.
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:03:47 #13
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_159742093
quote:

[..]

[..]

Ten eerste: kap eens met dat passief-agressieve gezeur over zogenaamde 'beschaafde landen'.

En natuurlijk is het van belang. Jij zegt nu twee keer letterlijk dat 'voelen' in de portemonnee werkt. Als dat echt zo is maken mensen met lagere inkomens significant minder overtredingen want die 'voelen' het het meest. Volgens jou. Jouw stelling is niet te onderbouwen en daarmee ongeldig.
Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag dat mensen met een lager inkomen minder boetes krijgen.

Bovendien hoort er een strafwerking vanuit te gaan. Iemand met een hoog inkomen word gewoon minder gestraft met een bekeuring van 100 euro dan iemand die net aan minimumloon verdiend. Dat hij dan maar minder op had moeten letten, want hij heeft minder te besteden, doet daar niets aan af. Sterker nog, je bevestigt dat iemand met een lager inkomen harder gepakt word.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 7 februari 2016 @ 23:04:56 #14
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159742149
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag
Zal best. Laat me de cijfers dan zien.
pi_159742186
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:59 schreef Fir3fly het volgende:
standpunten en stellingen
Die heb ik helemaal niet.
En het is duidelijk dat wij niet hetzelfde idee hebben over wat een discussie nou eigenlijk precies is.
pi_159742235
Ik vind het wel een goed plan, stel ik verdien 1500,- per maand, waar ik zo'n 400,- per maand van over hou, na alle vaste lasten te hebben behaald. En ik krijg een verkeersboete van 150,-, dan komt de klap veel harder aan dan iemand die 5000,- of 10.000,- per maand verdiend.

Dat noem ik ongelijk. Plus onze hele samenleving is ongelijk, ten voordelen van de (hoge)middenklasse en de hoge klasse en de politieke elite is al helemaal immuun voor misdaden(of krijgt een erg lage straf opgelegd).
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  zondag 7 februari 2016 @ 23:07:00 #17
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_159742250
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Volgens mij is hetgeen je nu zegt deels waar, ik heb de cijfers niet maar geloof graag dat mensen met een lager inkomen minder boetes krijgen.

Bovendien hoort er een strafwerking vanuit te gaan. Iemand met een hoog inkomen word gewoon minder gestraft met een bekeuring van 100 euro dan iemand die net aan minimumloon verdiend. Dat hij dan maar minder op had moeten letten, want hij heeft minder te besteden, doet daar niets aan af. Sterker nog, je bevestigt dat iemand met een lager inkomen harder gepakt word.
Iemand met een (hoog) inkomen kan van het verliezen van zijn rijbewijs wel meer hinder ondervinden dan iemand met een laag of geen inkomen. Het kan hem z'n baan kosten, terwijl iemand zonder inkomen er wellicht niets om geeft. Moet men dit ook meenemen wanneer men het rijbewijs afpakt?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 7 februari 2016 @ 23:07:22 #18
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159742266
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die heb ik helemaal niet.
quote:

[..]

Het maakt voor mijn stelling
Zucht... Maak het nou niet zo moeilijk voor jezelf.
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:07:32 #19
pi_159742276
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:04 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zal best. Laat me de cijfers dan zien.
Het is ten eerste mijn stelling niet en ten tweede kan ik die niet vinden.

Los daarvan is het hele systeem van inkomensafhankelijke boetes nog best een pak werk met de vraag of dat wel veel effect gaat hebben. Gevoelsmatig zou ik ja zeggen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zondag 7 februari 2016 @ 23:08:00 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_159742300
quote:
7s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is ten eerste mijn stelling niet en ten tweede kan ik die niet vinden.
Ik ook niet. Dus zullen we voorlopig daar niet verder mee komen.
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:08:01 #21
pi_159742302
quote:
15s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Iemand met een (hoog) inkomen kan van het verliezen van zijn rijbewijs wel meer hinder ondervinden dan iemand met een laag of geen inkomen. Het kan hem z'n baan kosten, terwijl iemand zonder inkomen er wellicht niets om geeft. Moet men dit ook meenemen wanneer men het rijbewijs afpakt?
Ja. Sterker nog, dat gebeurt min of meer al. Niet wat betreft afpakken, maar wel met teruggave.
pi_159742323
quote:

[..]

Goh, stel je voor een ambtenaar moet werken voor zijn geld en logisch na kunnen denken, wat erg voor hun. Lijkt me beter om aken op individuele basis te beoordelen, in plaats van een "one size fit's all maatregel", dat is nogal intellectueel lui.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
  zondag 7 februari 2016 @ 23:10:02 #23
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_159742402
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ja. Sterker nog, dat gebeurt min of meer al. Niet wat betreft afpakken, maar wel met teruggave.
Werkelijk? Is het gestaffeld, in die zin dat iemand met een inkomen van een ton na een halve week z'n rijbewijs terug krijgt en iemand met een inkomen van 10.000 euro pas na een paar maanden?
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:15:42 #24
pi_159742677
quote:
15s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Werkelijk? Is het gestaffeld, in die zin dat iemand met een inkomen van een ton na een halve week z'n rijbewijs terug krijgt en iemand met een inkomen van 10.000 euro pas na een paar maanden?
Nee, maar iemand die kan aantonen zijn rijbewijs nodig te hebben voor zijn werk en diegene heeft niet al eerder een inname ondergaan hebben, kan deze eerder terugkrijgen.

Bovendien is dit een beetje een hellend vlak want als als iemand met hoger inkomen altijd onder de invorderingsgrens blijft rijden zal hij of zij daar niet mee te maken hebben(terwijl diegene wel strafbaar bezig is) net zo min als iemand met een lager inkomen dat doet. Punt is alleen dat iemand met een hoog inkomen een pittige bekeuring gemakkelijker op kan hoesten dan iemand met een lager inkomen, maar als je dan je rijbewijs kwijt bent gaan schermen met ja maar moet je eens horen dan ben ik mijn inkomen kwijt.. tot die arbitraire grens voel je er minder van dan zeg een modaal verdiener.

Mensen met een laag inkomen kunnen door een bekeuring wel meer kwijt raken dan een baan alleen trouwens. Het is niet voor niets dat het aantal gijzelingen explosief is toegenomen. En een gijzeling kan als pressiemiddel worden ingezet bij het niet betalen van een beschikking/sanctie. Dat kan dus al als je je bekeuring van 10km/u te hard niet betaalt.

Iemand met een hoog inkomen hoest dat zo op. Iemand die net boven de armoedegrens leeft niet. Of moet hij dan maar gewoon een maand de huur niet betalen. Of z'n GWL.. of wat dan ook. Geen optie.
pi_159742736
quote:
15s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:10 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je nu met nogal vergezochte insteken en valse dilemma's op de proppen komt.
Het leidt zo af van waar we het over hebben.
  zondag 7 februari 2016 @ 23:19:32 #26
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_159742827
quote:
14s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:15 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Nee, maar iemand die kan aantonen zijn rijbewijs nodig te hebben voor zijn werk en diegene heeft niet al eerder een inname ondergaan hebben, kan deze eerder terugkrijgen.

Bovendien is dit een beetje een hellend vlak want als als iemand met hoger inkomen altijd onder de invorderingsgrens blijft rijden zal hij of zij daar niet mee te maken hebben(terwijl diegene wel strafbaar bezig is) net zo min als iemand met een lager inkomen dat doet. Punt is alleen dat iemand met een hoog inkomen een pittige bekeuring gemakkelijker op kan hoesten dan iemand met een lager inkomen, maar als je dan je rijbewijs kwijt bent gaan schermen met ja maar moet je eens horen dan ben ik mijn inkomen kwijt.. tot die arbitraire grens voel je er minder van dan zeg een modaal verdiener.

Mensen met een laag inkomen kunnen door een bekeuring wel meer kwijt raken dan een baan alleen trouwens. Het is niet voor niets dat het aantal gijzelingen explosief is toegenomen.
Het blijft beide kanten op een hellend vlak. Het kan immers ook dat iemand als ondernemer zichzelf een hoog salaris moet toekennen, of dat we te maken hebben met een kostwinnaarsgezin, waarbij je dan het salaris van het individu neemt in plaats van het salaris van het huishouden om je boete op te baseren. Het is vooral een hele hoop gedoe op basis van de vermeende premisse dat verschillende burgers verschillende hinder ondervinden aan een bekeuring of rijontzegging.

Persoonlijk voel ik er weinig voor om het systeem te veranderen, omdat het mijns inziens een recept voor ellende is waar een heleboel mensen (en met name juristen) weer een heleboel werk aan zullen hebben, zonder dat het 't verkeer veiliger maakt en de overheid rijker.
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:19:39 #27
pi_159742834
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik vind wel dat je nu met nogal vergezochte insteken en valse dilemma's op de proppen komt.
Je zou zelfs zo ver kunnen gaan om te stellen dat iemand met een inkomen van 10k minder mogelijkheden heeft om een verlies van rijbewijs op te vangen en iemand die ruim anderhalve ton per jaar verdiend wel.
  zondag 7 februari 2016 @ 23:20:43 #28
149454 GSbrder
Les extrźmes se touchent
pi_159742880
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu ja, het gaat natuurlijk door op het onderwerp "inkomensafhankelijk bekeuren" wat in zgn. beschaafde landen [sic] al het geval is en dus hier ingevoerd moet worden. Een straf heeft mijns inziens weinig te maken met belasting en een boete dus ook niet.
  Forum Admin zondag 7 februari 2016 @ 23:21:18 #29
pi_159742898
quote:
15s.gif Op zondag 7 februari 2016 23:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het blijft beide kanten op een hellend vlak. Het kan immers ook dat iemand als ondernemer zichzelf een hoog salaris moet toekennen, of dat we te maken hebben met een kostwinnaarsgezin, waarbij je dan het salaris van het individu neemt in plaats van het salaris van het huishouden om je boete op te baseren. Het is vooral een hele hoop gedoe op basis van de vermeende premisse dat verschillende burgers verschillende hinder ondervinden aan een bekeuring of rijontzegging.

Persoonlijk voel ik er weinig voor om het systeem te veranderen, omdat het mijns inziens een recept voor ellende is waar een heleboel mensen (en met name juristen) weer een heleboel werk aan zullen hebben, zonder dat het 't verkeer veiliger maakt en de overheid rijker.
Er zijn zeer zeker haken en ogen aan een inkomensafhankelijk boetesysteem en wel precies om de redenen die jij hier nu aangeeft. Ik ben er ook niet per se voor. Al heb ik wel het (onderbuik)gevoel dat niet iedereen even hard gestraft word met het huidige systeem.

Wellicht dat besteedbaar inkomen een beter peilmiddel is.

Bovendien verwacht onze overheid xx miljoen aan boetebedrag p/j binnen te krijgen. Dat schept een precedent en is in mijn ogen een falende manier van budgetteren.. maar da's een geheel andere discussie.
pi_159743248
Uiteindelijk is het dus een strijd tussen de (hoge)midden klasse en de lage klasse, oftewel de have's en have not's.
pi_159744955
quote:

[..]

Natuurlijk moet dit worden meegenomen, en dat is dan ook zeker het geval. Rechters gaan spaarzaam om met het ontnemen van het rijbewijs.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  maandag 8 februari 2016 @ 09:33:09 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_159748142
quote:

[..]

Het maakt voor mijn stelling (die gedeeld wordt door beschaafde landen) die zegt dat de straf evenredig "gevoeld" moet worden (in de portemonnee want dat werkt het best, vooral bij een Nederlander) ook niet van belang. Een vaste boete, zeg 100 euro doet een verkeersovertreder met een laag inkomen veel meer pijn dan dezelfde met een hoog inkomen. Dat is navenant en lastig te ontkennen lijkt me. Daarom vind ik dat een eerlijk systeem.
Onderbuikbeleid.
Zo kan de onderbuik ook zeggen dat werklozen langer de gevangenis in moeten dan werkenden, want ze hebben toch tijd genoeg, een werkende wordt harder gestraft met opsluiting dan een werkende.
Een werkloze moet zwaarder belast dan een werkende, want het is toch gratis geld
Zo kan ik ook nog een rijtje domme spreuken kloppen. Maar dat is geen grond voor beleid. Beleid voer je om iets op te lossen wat een probleem is (tenminste, in een rechtsstaat) en niet om populisme te bedrijven.

Als je wat wilt doen aan verkeersveiligheid en draaideurdaders, voer een puntenrijbewijs in voor iedereen. Iedere overtreding een punt of meerdere afhankelijk van de ernst en bij X punten een verplichte cursus, bij Y punten rijbewijs voor een periode inleveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 8 februari 2016 @ 09:36:51 #33
45206 Pietverdriet
pi_159748201
quote:
15s.gif Op maandag 8 februari 2016 00:45 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Natuurlijk moet dit worden meegenomen, en dat is dan ook zeker het geval. Rechters gaan spaarzaam om met het ontnemen van het rijbewijs.
Met een puntenrijbewijs geen tussenkomst van een rechter
  maandag 8 februari 2016 @ 10:09:38 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_159748705
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met een puntenrijbewijs geen tussenkomst van een rechter
Ik weet nog niet helemaal zeker of dat nu goed of juist slecht nieuws is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_159750301
Overigens is het nog een stuk hoger dan de 52% op de 48% die je uitgeeft betaal je ook weer BTW, Accijns en andere heffingen. En over die 52% moet je baas ook nog eens allerlei belastingen en premies betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_159750557
TS snapt belastingschijven niet.
Als Jort 20k per maand krijgt, dan krijgt hij dus 240k.
Daarover betaal je door de belastingschijven 117591,22 belasting.
Namelijk ¤7281,491 in schijf 1
¤6917,19 in schijf 2
¤13131,46 in schijf 3
¤90261,08 in schijf 4
Dus betaalt Jort zeker geen ¤11k per maand, maar ¤9799,27..

Ik denk overigens niet dat je echt medelijden met hem hoeft te hebben. Hij heeft het mooi voor elkaar, leeft lekker, mooie auto's voor de deur in een relatief veilig land met goede infra.
En ja bruto verdient hij wel 7a8x meer dan modaal, netto dus zo'n 5 a 6x.
Ik vind het qua 'ernst' wel meevallen eigenlijk..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  maandag 8 februari 2016 @ 15:56:48 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159756366
Ook ZZPers betalen te weinig belasting. Helaas zijn degenen die daar het meeste belang bij hebben weggemoffeld en verborgen.
POL / #9 Heeft links zijn strijdlust verloren?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 februari 2016 @ 16:17:48 #38
45206 Pietverdriet
pi_159757003
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
Ook ZZPers betalen te weinig belasting. Helaas zijn degenen die daar het meeste belang bij hebben weggemoffeld en verborgen.
Het is natuurlijk de plicht van de burger voor de overheid te werken en veel belasting te betalen.
pi_159757007
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onderbuikbeleid.
Zo kan de onderbuik ook zeggen dat werklozen langer de gevangenis in moeten dan werkenden, want ze hebben toch tijd genoeg, een werkende wordt harder gestraft met opsluiting dan een werkende.
Een werkloze moet zwaarder belast dan een werkende, want het is toch gratis geld
Zo kan ik ook nog een rijtje domme spreuken kloppen. Maar dat is geen grond voor beleid. Beleid voer je om iets op te lossen wat een probleem is (tenminste, in een rechtsstaat) en niet om populisme te bedrijven.

Als je wat wilt doen aan verkeersveiligheid en draaideurdaders, voer een puntenrijbewijs in voor iedereen. Iedere overtreding een punt of meerdere afhankelijk van de ernst en bij X punten een verplichte cursus, bij Y punten rijbewijs voor een periode inleveren.

Dan kan men beter geheel stoppen met boetes geven. En als we het over verkeer veiligheid hebben, waarom zou men een boete moeten krijgen als die om 01:00 door rood licht loopt op straat, als de hele straat leeg is?

Stoplichten en "verkeersboetes" hebben niks te maken met het veilig maken van de straten etc, maar is gewoon een vorm van indirecte taxatie.
  maandag 8 februari 2016 @ 16:20:38 #40
346939 Janneke141
pi_159757082
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 15:56 schreef Klopkoek het volgende:
Hoezo, 'te weinig'? Wie bepaalt dat?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:23:52 #41
45206 Pietverdriet
pi_159757173
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Klopkoek natuurlijk.
  maandag 8 februari 2016 @ 16:46:42 #42
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159757859
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Omdat anderen voor hun schijnvrijheid betalen. Lees het artikel.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 8 februari 2016 @ 16:49:16 #43
45206 Pietverdriet
pi_159757918
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoals anderen voor uitkeringen betalen?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:58:58 #44
346939 Janneke141
pi_159758146
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dan zou je natuurlijk ook kunnen stellen dat anderen te veel belasting betalen.
  maandag 8 februari 2016 @ 16:59:31 #45
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159758162
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Het draadje gaat over te weinig belasting betalen. ZZPers ondermijnen het sociale systeem en zijn bovendien spekkoper (in de zin van belasting betalen en netto profijt).

Lagere inkomens genieten trouwens een lager netto profijt van de overheid.

"Bill Gates krijgt miljoenen subsidie". Pietverdriet: "net zoals er miljoenen naar uitkeringen gaan"
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 8 februari 2016 @ 17:01:59 #46
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_159758220
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:58 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan zou je natuurlijk ook kunnen stellen dat anderen te veel belasting betalen.
Dat maak ik niet op uit de punten in het artikel.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_159759034
Hee, dit is hard gegaan. Interessante meningen om te lezen. Ik had alleen een 'afkoelban', dus kon ik niet reageren.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159759071
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet iedereen die in Nederland belasting betaalt. Direct of indirect, iedereen betaalt aan uitkeringen mee. Zelfs mensen die een uitkering hebben.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  maandag 8 februari 2016 @ 17:40:26 #49
45206 Pietverdriet
pi_159759107
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat doet dat ertoe? Het draadje gaat over te weinig belasting betalen. ZZPers ondermijnen het sociale systeem en zijn bovendien spekkoper (in de zin van belasting betalen en netto profijt).

Lagere inkomens genieten trouwens een lager netto profijt van de overheid.

"Bill Gates krijgt miljoenen subsidie". Pietverdriet: "net zoals er miljoenen naar uitkeringen gaan"
Humbug, je weet dat ik tegen elke vorm van subsidie ben, het punt is dat jij je selectief opwind over omverdeling.
pi_159759231
De grootste uitkeringtrekkers zijn toch wel de ministers in politiek Den Haag. Al wat zij hoeven doen zijn verkooppraatjes van VS corporaties en banken doorlullen naar het volk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')