Ze moesten gewoon weer media aandacht krijgen voor de arme vluchtelingen en weer het volk onnodig opiniesplitsen. Waarom ineens een titel die PUUR cultuur heeft ineens aan een andere cultuur geven.quote:
Ach zolang hij niet aan het touwtje van zijn rugzak trekt.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ze moesten gewoon weer media aandacht krijgen voor de arme vluchtelingen en weer het volk onnodig opiniesplitsen. Waarom ineens een titel die PUUR cultuur heeft ineens aan een andere cultuur geven.
Goffer. Bij onze CV (De Aester Echt) heb je al weinig kans als je uit Susteren komt (zelfde gemeente).. en nu zitten ze in Mestreech met iemand uit Aleppo. Komop zeg.
Wat moet jouw leven triest zijn, zo zwart-wit.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ze moesten gewoon weer media aandacht krijgen voor de arme vluchtelingen en weer het volk onnodig opiniesplitsen. Waarom ineens een titel die PUUR cultuur heeft ineens aan een andere cultuur geven.
Goffer. Bij onze CV (De Aester Echt) heb je al weinig kans als je uit Susteren komt (zelfde gemeente).. en nu zitten ze in Mestreech met iemand uit Aleppo. Komop zeg.
Dat doe je niet door de normen van de huidige cultuur aan te passen maar er gewoon in mee te gaan.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:44 schreef HexHunter het volgende:
Dan proberen sommige allochtonen eindelijk eens te integreren is het weer niet goed.
Deponeer jezelf maar gewoon in een vuilniscontainer TS.
Economisch is d66 centrum.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:47 schreef SpecialK het volgende:
Ik snap het dus niet, he. Met partijen zoals GroenLinks, de SP en CU... is D66 tegenwoordig het mikpunt van rechts gehaat? Een centrumpartij? Waarom? Even serieus.
Nee jouw ontransparante kleurenmelange is een overzichtekijke mengeling...quote:Op zondag 7 februari 2016 19:48 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Wat moet jouw leven triest zijn, zo zwart-wit.
En dat kan jij niet hebben natuurlijk. Dat mensen niet ja en amen zeggen tegen een strenge vadertje staat. Oei. Persoonlijke vrijheid... eng eng.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:49 schreef GhpH het volgende:
[..]
Economisch is d66 centrum.
Maar op conservatief progressief vlak zijn ze ULTRA liberaal.
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:44 schreef HexHunter het volgende:
Dan proberen sommige allochtonen eindelijk eens te integreren is het weer niet goed.
quote:Op zondag 7 februari 2016 19:51 schreef zeer het volgende:
rot op met je vreemdelingen haat tering kneus
Verpest je niet de "Nederlandse " cultuur dan niet met je Nederlands/israelische vlaag of is dat dan weer ok?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:47 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee, mijn leven staat in het teken van één kleur, namelijk rood. De kleur van liefde, van solidariteit, van samenhorigheid, kort gezegd de kleur van 'mens' zijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:50 schreef GhpH het volgende:
[..]
Nee jouw ontransparante kleurenmelange is een overzichtekijke mengeling...
Ik heb niet gezegd dat israelieten naar NL moeten komen of elkaars cultuur overnemen? Nee.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef loni55 het volgende:
[..]
Verpest je niet de "Nederlandse " cultuur dan niet met je Nederlands/israelische vlaag of is dat dan weer ok?
Ga naar een psycholoog en praat over je minderwaardigheidscomplex maar reageer je niet zo af op mensen die er helemaal niks aan kunnen doen.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef GhpH het volgende:
[..]im so sorry for protecting the last piece of culture.
Van Alaaf tot Allah in 1 jaar. Wie had dat gedacht?!
Met de ster in je UI.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef GhpH het volgende:
Van Alaaf tot Allah in 1 jaar. Wie had dat gedacht?!
Kleur van Marx Lenin en Stalinquote:Op zondag 7 februari 2016 19:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee, mijn leven staat in het teken van één kleur, namelijk rood. De kleur van liefde, van solidariteit, van samenhorigheid, kort gezegd de kleur van 'mens' zijn.
Een kleurtje zou jou ook niet misstaan.
Gaat me niet om of het tegen de staat is of niet. Ik bekijk elke casus apart terwijl D66 instant ja zegt tegen alles wat prolib of proEU is.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:50 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En dat kan jij niet hebben natuurlijk. Dat mensen niet ja en amen zeggen tegen een strenge vadertje staat. Oei. Persoonlijke vrijheid... eng eng.
Ja? Jij kan gedachten lezen?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:57 schreef GhpH het volgende:
[..]
Gaat me niet om of het tegen de staat is of niet. Ik bekijk elke casus apart terwijl D66 instant ja zegt tegen alles wat prolib of proEU is.
Je bent een verrader dus want je bent diegene die "ons" vlag besmeurt.quote:Op zondag 7 februari 2016 19:55 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat israelieten naar NL moeten komen of elkaars cultuur overnemen? Nee.
Sp of PvdA?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Nee, mijn leven staat in het teken van één kleur, namelijk rood. De kleur van liefde, van solidariteit, van samenhorigheid, kort gezegd de kleur van 'mens' zijn.
Een kleurtje zou jou ook niet misstaan.
Ik zeg toch niet dat wij eenzelfde cultuur van elkaar aan moeten nemen? Ik zou wel waus zijn om de hele dag tegen zon muur te gaan knikken. De reden voor mijn vlag is dat ik 2 UIs had maar ik kon niet kiezen.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:03 schreef loni55 het volgende:
[..]
Je bent een verrader dus want je bent diegene die "ons" vlag besmeurt.
SP natuurlijk. De PvdA heeft niks meer te maken met de rode kleur.quote:
Its all fun and games until your culture is gone and you start to wonder where it all began.quote:
Dat symboliseer je wel door de Nederlandse en Israëlische vlag samen te smelten.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat wij eenzelfde cultuur van elkaar aan moeten nemen? Ik zou wel waus zijn om de hele dag tegen zon muur te gaan knikken. De reden voor mijn vlag is dat ik 2 UIs had maar ik kon niet kiezen.
Dus dan is er eindelijk een goed opgeleide, goed ingeburgerde en nette Marokkaan en dan is het nóg niet goed? Er is altijd wel wat met jullie volkquote:Op zondag 7 februari 2016 20:17 schreef GhpH het volgende:
[..]
Its all fun and games until your culture is gone and you start to wonder where it all began.
We hebben nu al een marokkaanse kamervoorzitter waar het volk op tegen was en die zwaar partijdig is. Wat volgt?
Wauw!! Hoe krijg je het toch voor elkaar om keer op keer te bewijzen dat je te dom bent om te poepen?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:53 schreef GhpH het volgende:
quote:Op zondag 7 februari 2016 20:14 schreef GhpH het volgende:
Mensen die dit OK vinden zouden Willem Alexander daadwerkelijk nog koning maken van Syrië
Waar het volk op tegen was? Kraam geen onzin uit. En als je het wel zegt kom dan tenminste met een bron?quote:Op zondag 7 februari 2016 20:17 schreef GhpH het volgende:
We hebben nu al een marokkaanse kamervoorzitter waar het volk op tegen was en die zwaar partijdig is. Wat volgt?
Gewoon racistisch dit.quote:We hebben nu al een marokkaanse kamervoorzitter
Dus volgens jou staat het niet-verkiezen van een 100% volbloed Nederlander als prins carnaval gelijk aan het afbreken van normen?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:48 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dat doe je niet door de normen van de huidige cultuur aan te passen maar er gewoon in mee te gaan.
Waarom überhaupt dwepen met een terroristenstaat?quote:Op zondag 7 februari 2016 20:07 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat wij eenzelfde cultuur van elkaar aan moeten nemen? Ik zou wel waus zijn om de hele dag tegen zon muur te gaan knikken. De reden voor mijn vlag is dat ik 2 UIs had maar ik kon niet kiezen.
quote:Op zondag 7 februari 2016 19:54 schreef leeell het volgende:
TS is een kut provinciaal met een achterlijke mening
Het is vooral triest, maar toch niet iets om je druk over te maken. Sowieso, carnaval serieus nemen.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:20 schreef harrievankempen het volgende:
Belachelijk inderdaad. Erg wel hoe iedereen dit loopt goed te praten hier
Hoe wordt dat in dit geval gedaan dan?quote:Op zondag 7 februari 2016 19:48 schreef GhpH het volgende:
Dat doe je niet door de normen van de huidige cultuur aan te passen maar er gewoon in mee te gaan.
Cultuur was toch een vieze linkse hobby die weg bezuinigd moest worden?quote:Op zondag 7 februari 2016 20:58 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Oh, onze oppercultuurzuiveraar laat weer van zich horen hoor
Hoe kun je dat in godsnaam zeggen op een boos witte mannen forum als Fok.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:20 schreef harrievankempen het volgende:
Echt schandalig idd, Harrie.quote:Op zondag 7 februari 2016 21:20 schreef harrievankempen het volgende:
quote:Op zondag 7 februari 2016 21:20 schreef harrievankempen het volgende:
quote:Op zondag 7 februari 2016 19:44 schreef HexHunter het volgende:
Deponeer jezelf maar gewoon in een vuilniscontainer TS.
Neuh hoor. De PVV openlijk benadelen en zeggen dat ze zou opstappen als de PVV het voor het zeggen heeft. Totaal normaal. Kijk als ik voor kamervoorzitter zou gaan dan amputeer ik mijn eigen politieke standpunten en al zeker in de buurt van de media. Of zij snachts met een natte vinger aan pechtold denkt boeit me niet. Maar mog voordat ze verkozen werd was de partijdigheid al goed te merken.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:19 schreef richolio het volgende:
[..]
Dus dan is er eindelijk een goed opgeleide, goed ingeburgerde en nette Marokkaan en dan is het nóg niet goed? Er is altijd wel wat met jullie volk
En zwaar partijdig?Volgens mij ben je gewoon lekker aan het trollen hedenavond, ik kan het niet geloven.
Iemand die niet de cultuur kent, ervaren heeft en ermee opfegroeid is als cultuurhoofd kronen. Inderdaad. Dat is het afbreken van normen.quote:Op zondag 7 februari 2016 20:26 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dus volgens jou staat het niet-verkiezen van een 100% volbloed Nederlander als prins carnaval gelijk aan het afbreken van normen?
Ze heeft een Nederlands paspoort, dus is ze een Nederlander van Marokkaanse afkomst.quote:Op maandag 8 februari 2016 08:54 schreef GhpH het volgende:
Daarbij is het simpel genoeg dat in een Nederlands parlement een Nederlandse voorzitter is. Ik zou ook geen Nederlandse voorzitter in het Marokkaans parlement willen.
Nogmaals. Meedoen mogen ze allemaal. Maar ze moeten niet een cultuurvreemde als cultuurhoofd kronen in de naam der policor.quote:Op maandag 8 februari 2016 01:33 schreef Proximo het volgende:
Ja godverdomme, nu doet zo'n vent nog mee ook! Kan toch niet
Ik had liever gezien dat die de hele dag bebaard kwaad zat te kijken in het theehuis naar al jazeera, en daarna thuis zijn vrouw nog eens fijn een paar klappen ging verkopen.
Als ze dan ook nog eens onze cultuur overneemt dan was dat ook al meegenomen. Weet niet hoe ze in Marokko kijken tegen partijdigheid maar hier in de europese beschaving is dat een issue.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:00 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Ze heeft een Nederlands paspoort, dus is ze een Nederlander van Marokkaanse afkomst.
Zit niet zo te huilen, xenofobe engnek.
Het is een symbolische kroning om de 'cultuurvreemde' (quote:Op maandag 8 februari 2016 09:00 schreef GhpH het volgende:
Nogmaals. Meedoen mogen ze allemaal. Maar ze moeten niet een cultuurvreemde als cultuurhoofd kronen in de naam der policor.
Want partijdigheid is een typisch Marokkaans verschijnsel dat niet binnen de Nederlandse politiek bestaat.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:02 schreef GhpH het volgende:
Als ze dan ook nog eens onze cultuur overneemt dan was dat ook al meegenomen. Weet niet hoe ze in Marokko kijken tegen partijdigheid maar hier in de europese beschaving is dat een issue.
En dat moet dus ten kosten gaan van de oorspronkelijke cultuur om alweer de ánderen erin te verwerken. Ze kunnen ook meedoen zonder een cultuurvreemde als cultuurHOOFD aan te stellen. Jezusquote:Op maandag 8 februari 2016 09:04 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is een symbolische kroning om de 'cultuurvreemde' () midden in de traditie te zetten ter bevordering van de integratie en zo juist andere net gearriveerde asielzoekers te stimuleren mee te doen zoals je pretendeert dat te tolereren.
Doe je nou echt alsof het carnaval een cultureel hoogtepuntje is?quote:
In welk opzicht lijdt de oorspronkelijke cultuur hieronder? Het is niets meer dan een symbolische kroning, gezien hij intern geen vinger in de pap lijkt te hebben. Er is dus niet sprake van een daadwerkelijk 'cultuurhoofd' (quote:Op maandag 8 februari 2016 09:33 schreef GhpH het volgende:
En dat moet dus ten kosten gaan van de oorspronkelijke cultuur om alweer de ánderen erin te verwerken. Ze kunnen ook meedoen zonder een cultuurvreemde als cultuurHOOFD aan te stellen. Jezus
Zelfs zijn Alaaf klonk als Allaah. En wat weet hij over carnaval? Niets. Heeft ie zelf gezegd NB.
Dus Willem Alexander als koning van Syrië? Heeft ook geen vinger in de pap, is ook puur symbolisch en zal de relaties met Syrië bevorderenquote:Op maandag 8 februari 2016 09:59 schreef hoink581 het volgende:
[..]
In welk opzicht lijdt de oorspronkelijke cultuur hieronder? Het is niets meer dan een symbolische kroning, gezien hij intern geen vinger in de pap lijkt te hebben. Er is dus niet sprake van een daadwerkelijk 'cultuurhoofd' (die termen van jou, echt man.
).
Je gaat weer voorbij aan het hele punt van bevordering van integratie. Het is toegankelijker deel te nemen aan festiviteiten waar gelijkgestemden al zijn ingeburgerd, dan dat je als buitenstaander een autochtoon feest binnendringt.
Natuurlijk weet hij niets van carnaval, hij is hier net. In dit geval gaat hij gelijk in het diepe om het volgend jaar wel te weten.
Waarom je er de uitspraak bij betrekt is mij vreemd. Het is zeer moeilijk om het fonemen van een vreemde taal te kunnen onderscheiden en daarna jezelf meester te maken na de pubertijd.Van een recente immigrant kun je een volledig correcte uitspraak niet eisen.
Zoek jij toevallig berichten op waar je jezelf express om kunt opwinden?
Doe bös geine Lèmburger, det stuit vas. 'T is waal meer den dig lamlenjig ein stök oet de hakke zoepe heurquote:Op maandag 8 februari 2016 09:45 schreef nietzman het volgende:
[..]
Doe je nou echt alsof het carnaval een cultureel hoogtepuntje is?
Dom lallen, ongestraft vrouwen aanranden en je als een beest gedragen. Hey, ik denk dat jullie best wat raakvlakken hebben!
quote:Ali is de prins van de tijdelijke carnavalsvereniging Common Carnaval, een initiatief van Limburgse kunststudenten om van carnaval een integratiemiddel te maken. Maastrichtenaren en asielzoekers komen hiervoor bij elkaar om samen aan een carnavalswagen en kostuums te werken. Naast studenten zijn ook andere inwoners van Maastricht van harte welkom om mee te werken.
Stel je nu een staatshoofd gelijk met een lokaal gekozen verenigingsfiguur?quote:Op maandag 8 februari 2016 10:19 schreef GhpH het volgende:
Dus Willem Alexander als koning van Syrië? Heeft ook geen vinger in de pap, is ook puur symbolisch en zal de relaties met Syrië bevorderen
De traditie is dat een vereniging zijn eigen prins verkiest. In de meeste, zo niet alle gevallen is dat inderdaad iemand die geboren en getogen is in die specifieke regio. Dat is echter geen vastgestelde traditie. Nogmaals zie ik niet in hoe het feest op deze manier verpest wordt en dit heb je overigens nog steeds niet toegelicht.quote:Waarom moet elk feest verneukt worden in de naam van immigratie bevorderen. Hou je politiek er buiten en laat de traditie staan. Carnaval is voor iedereen om te feesten maar aan een local om te regeren. Natuurlijk is dit in jouw ogen racisme. Maar dat is cultuur en traditie.
Wim-Lex kon je beter uit de vergelijking houden, je punt gaat namelijk nergens heen. Ik heb nooit gepleit voor het veranderen van grondwettelijke tradities.quote:Om nogmaals wimlex erbij te halen. Hij is ook gekroond door traditie. De koning is ook altijd een de zoon van een andere koning(in). Dat is traditie, cultuur en ook geen racisme. Of schuiben we na zijn dood Amalia weg en nemen we Amal al'Fatah in haar plaats?
Om te kunnen integreren moeten ze toeristische folklore activiteiten ondernemen die op geen enkele manier verankerd zijn in de omgeving waar ze horen te wortelen?quote:En immigratie bevorderen, om het te benadrukken. Best. Laat trek in volendam de oudhollandse pakkies an en geef ze een kaaswiel voor op de terugweg. Maar ga hen niet cultuurhoofden maken als ze die cultuur niet kennen.
Had je dit topic ook niet aan hoeven maken als dat het geval is.quote:Het is overigens niet dat ik hem de lol niet gun. Vond het toch leuk dat hij ook een goeie feestdag heeft gehad.
Bij deze verzoek ik dan een slotje op mijn topic. Het nieuws had het gebracht in zodanige wijze dat hij de prins van de maastrichtse carnavalsvereniging was. Excuses voor het misverstandquote:
Nou neequote:Op maandag 8 februari 2016 10:21 schreef GhpH het volgende:
[..]
Doe bös geine Lèmburger, det stuit vas. 'T is waal meer den dig lamlenjig ein stök oet de hakke zoepe heur.
Daar dachten die mensen in Maastricht waarschijnlijk nog niet eens over na. Die hadden gewoon plezier met elkaar, zou jij ook moeten doen.quote:Op maandag 8 februari 2016 09:02 schreef GhpH het volgende:
[..]
Als ze dan ook nog eens onze cultuur overneemt dan was dat ook al meegenomen. Weet niet hoe ze in Marokko kijken tegen partijdigheid maar hier in de europese beschaving is dat een issue.
Onterechte klacht dus. Ik neem mn post terug. Zeker nadat ik TS net 'limburgs' (alsof dat überhaupt bestaat) zag posten.quote:
Limburgs bestaat. Echter is de spelling en grammatica anders in elk dorp. Zelfs binnen een gemeente verschilt het nog.quote:Op maandag 8 februari 2016 14:58 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Onterechte klacht dus. Ik neem mn post terug. Zeker nadat ik TS net 'limburgs' (alsof dat überhaupt bestaat) zag posten.
Er bestaat helemaal geen spelling. Alles is gewoon ter plekke verzonnen als het wordt getypt. Er is ook veel kritiek op die zogenaamde limburgse namen op plaatsnaamborden die door inwoners vaak gewoon niet op die manier uitgesproken worden. Zolang er geen gestandaardiseerde spelling is (zoals het Nederlands en Fries) kun je niet spreken van 'limburgs' of überhaupt limburgse dialecten in geschreven taal. Dan blijven het gewoon dialecten die alleen in spraak bestaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:19 schreef GhpH het volgende:
[..]
Limburgs bestaat. Echter is de spelling en grammatica anders in elk dorp. Zelfs binnen een gemeente verschilt het nog.
veel succes hem wat uit te leggen, hij is nog dommer als een deurklinkquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Er bestaat helemaal geen spelling. Alles is gewoon ter plekke verzonnen als het wordt getypt. Er is ook veel kritiek op die zogenaamde limburgse namen op plaatsnaamborden die door inwoners vaak gewoon niet op die manier uitgesproken worden. Zolang er geen gestandaardiseerde spelling is (zoals het Nederlands en Fries) kun je niet spreken van 'limburgs' of überhaupt limburgse dialecten in geschreven taal. Dan blijven het gewoon dialecten die alleen in spraak bestaan.
Dan. Dommer dan. Even dom als.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:40 schreef PeZu het volgende:
veel succes hem wat uit te leggen, hij is nog dommer als een deurklink
Dialect van mijn gemeente heeft toch z'n vaste spelling en grammatica. Heb er zelfs les in gehadquote:Op dinsdag 9 februari 2016 11:28 schreef MrSalazar het volgende:
[..]
Er bestaat helemaal geen spelling. Alles is gewoon ter plekke verzonnen als het wordt getypt. Er is ook veel kritiek op die zogenaamde limburgse namen op plaatsnaamborden die door inwoners vaak gewoon niet op die manier uitgesproken worden. Zolang er geen gestandaardiseerde spelling is (zoals het Nederlands en Fries) kun je niet spreken van 'limburgs' of überhaupt limburgse dialecten in geschreven taal. Dan blijven het gewoon dialecten die alleen in spraak bestaan.
Dat is dan heel leuk verzonnen, maar officieel is het zeker niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:20 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dialect van mijn gemeente heeft toch z'n vaste spelling en grammatica. Heb er zelfs les in gehad
is officiele limburgse dialect spellingquote:
Inderdaad een slechte gewoonte omdat ik laatst meer bezig ben met Engelse contacten dan Nederlandse.quote:Op maandag 8 februari 2016 13:29 schreef sinadOH het volgende:
Zeg ts. Met je cultuur. Als je dat zo belangrijk vindt he....
Waarom loop je dan Engels te lullen?
Het is een slecht excuus. Ik studeer Engels en probeer juist daarom de twee zoveel mogelijk uit elkaar te houden. Cultureel gezien wordt de door jou zo hoogstaande Nederlandse cultuur juist aangevallen door Angelsaksische invloeden i.p.v. dat het bedreigd wordt door islamitische inbreng.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:37 schreef GhpH het volgende:
Inderdaad een slechte gewoonte omdat ik laatst meer bezig ben met Engelse contacten dan Nederlandse.
Prima initiatiefquote:
Zie hier de verloedering van het Nederlandse onderwijssysteem.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 12:20 schreef GhpH het volgende:
[..]
Dialect van mijn gemeente heeft toch z'n vaste spelling en grammatica. Heb er zelfs les in gehad
Niet op school les gekregen. Avondcursus.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zie hier de verloedering van het Nederlandse onderwijssysteem.
Ah ik wist wel dat jij een pretstudentje wasquote:Op dinsdag 9 februari 2016 13:00 schreef hoink581 het volgende:
[..]
Het is een slecht excuus. Ik studeer Engels en probeer juist daarom de twee zoveel mogelijk uit elkaar te houden. Cultureel gezien wordt de door jou zo hoogstaande Nederlandse cultuur juist aangevallen door Angelsaksische invloeden i.p.v. dat het bedreigd wordt door islamitische inbreng.
Engels wordt mij voorlopig meer opgelegd dan welke islamitische uitwas ook, ik weet niet waar jij woont.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef GhpH het volgende:
[..]
Ah ik wist wel dat jij een pretstudentje was![]()
Iig wist ik niet dat de Angelsaksische cultuur zo haaks staat op die van ons en een relatief crimineel volk meebrengt alsook afbrokkeling van onze waarden en normen om het naar hun zin te maken.
Ook wordt er nergens opgelegd dat wij bvb Engels moeten accepteren. Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.
Zeer slechte vergelijking Hoink :/
in zijn eigen hoofd vooralquote:Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef FlyDutchMan het volgende:
u
[..]
Engels wordt mij voorlopig meer opgelegd dan welke islamitische uitwas ook, ik weet niet waar jij woont.
Klopt, ik heb geen last van een verkrampt wereldbeeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef GhpH het volgende:
Hoewel er overeenkomsten zijn, zijn er ook zeer zeker fundamentele verschillen. Neo-liberalisme en vergaande marktwerking zijn fenomenen afkomstig uit Engeland en Amerika. Beiden landen kennen nog duidelijke afbakeningen van sociale klassen die hier in Nederland minder ingeburgerd zijn. Dit zijn beiden reeële bedreigingen voor het nostalgische Nederland uit de jaren '50 en '60 waar alle nationalisten zo hard om roepen. Ze hebben namelijk al effect gehad.quote:Iig wist ik niet dat de Angelsaksische cultuur zo haaks staat op die van ons en een relatief crimineel volk meebrengt alsook afbrokkeling van onze waarden en normen om het naar hun zin te maken.
Ten eerste verplicht de Islam de Nederlandse rechtstaat of cultuur niets. Waar je dat idee steeds vandaan haalt is me een raadsel: geef eens concrete voorbeelden. Er is geen enkele macht of meerderheid die de regels van de Islam afdwingt.quote:Ook wordt er nergens opgelegd dat wij bvb Engels moeten accepteren. Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.
Jouw fantasieën over de vermeende invloed van islamitische immigranten trekken op niets. Dat is wat anders.quote:Zeer slechte vergelijking Hoink :/
En dit is relevant omdat...?quote:Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef GhpH het volgende:
[..]
quote:Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |