abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159775979
Ze laten ook homo's posten op FOK!, vind ik persoonlijk ook maar policor geneuzel, maar in het huidige D66-klimaat moet het allemaal maar kunnen. :r
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:06:52 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159776208
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:40 schreef PeZu het volgende:

veel succes hem wat uit te leggen, hij is nog dommer als een deurklink
Dan. Dommer dan. Even dom als.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159776472
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:28 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

Er bestaat helemaal geen spelling. Alles is gewoon ter plekke verzonnen als het wordt getypt. Er is ook veel kritiek op die zogenaamde limburgse namen op plaatsnaamborden die door inwoners vaak gewoon niet op die manier uitgesproken worden. Zolang er geen gestandaardiseerde spelling is (zoals het Nederlands en Fries) kun je niet spreken van 'limburgs' of überhaupt limburgse dialecten in geschreven taal. Dan blijven het gewoon dialecten die alleen in spraak bestaan.
Dialect van mijn gemeente heeft toch z'n vaste spelling en grammatica. Heb er zelfs les in gehad :)
pi_159776520
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:20 schreef GhpH het volgende:

[..]

Dialect van mijn gemeente heeft toch z'n vaste spelling en grammatica. Heb er zelfs les in gehad :)
Dat is dan heel leuk verzonnen, maar officieel is het zeker niet.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:29:13 #80
138448 PeZu
Suspended animation
pi_159776648
quote:
6s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:06 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan. Dommer dan. Even dom als.
is officiele limburgse dialect spelling :{w
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  dinsdag 9 februari 2016 @ 12:35:38 #81
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159776767
Weer een misverstand de wereld uit
pi_159776816
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:29 schreef sinadOH het volgende:
Zeg ts. Met je cultuur. Als je dat zo belangrijk vindt he....

Waarom loop je dan Engels te lullen?
Inderdaad een slechte gewoonte omdat ik laatst meer bezig ben met Engelse contacten dan Nederlandse. :'(
pi_159777303
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:37 schreef GhpH het volgende:
Inderdaad een slechte gewoonte omdat ik laatst meer bezig ben met Engelse contacten dan Nederlandse. :'(
Het is een slecht excuus. Ik studeer Engels en probeer juist daarom de twee zoveel mogelijk uit elkaar te houden. Cultureel gezien wordt de door jou zo hoogstaande Nederlandse cultuur juist aangevallen door Angelsaksische invloeden i.p.v. dat het bedreigd wordt door islamitische inbreng.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:01:12 #84
442351 FritzWepper
Account inactief
pi_159777316
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:
Lees je in:

[..]

Leuk initiatief _O_
pi_159777938
quote:
7s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:
Lees je in:

[..]

Prima initiatief :Y

Heeft ook meer met het oorspronkelijke idee van carnaval te maken dan het gezuip waar het meestal om draait :D
Robert Moog died for our synths
pi_159781689
Als die zichzelf opblaast komt er zeker alleen maar confetti uit
Dit bericht is intellectueel eigendom van Baas_bas. Het aanpassen, censureren of verwijderen is derhalve niet toegestaan. De lezer is zelf aansprakelijk voor de opvatting van de inhoud van de post. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleent.
pi_159781983
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 12:20 schreef GhpH het volgende:

[..]

Zie hier de verloedering van het Nederlandse onderwijssysteem.
pi_159782565
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:16 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Zie hier de verloedering van het Nederlandse onderwijssysteem.
Niet op school les gekregen. Avondcursus.

Daarbij hebben dialectsprekers meer aanleg om andere talen te leren. Dus verloedering zou het niet zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door GhpH op 09-02-2016 16:42:33 ]
pi_159782684
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 13:00 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Het is een slecht excuus. Ik studeer Engels en probeer juist daarom de twee zoveel mogelijk uit elkaar te houden. Cultureel gezien wordt de door jou zo hoogstaande Nederlandse cultuur juist aangevallen door Angelsaksische invloeden i.p.v. dat het bedreigd wordt door islamitische inbreng.
Ah ik wist wel dat jij een pretstudentje was :D

Iig wist ik niet dat de Angelsaksische cultuur zo haaks staat op die van ons en een relatief crimineel volk meebrengt alsook afbrokkeling van onze waarden en normen om het naar hun zin te maken.

Ook wordt er nergens opgelegd dat wij bvb Engels moeten accepteren. Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.

Zeer slechte vergelijking Hoink :/
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:42:52 #90
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159782704
Als ie maar bier drinkt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 16:43:41 #91
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159782724
En waar neemt de islam verplicht onze rechten weg? :?
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159783132
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 16:41 schreef GhpH het volgende:

[..]

Iig wist ik niet dat de Angelsaksische cultuur zo haaks staat op die van ons en een relatief crimineel volk meebrengt alsook afbrokkeling van onze waarden en normen om het naar hun zin te maken.

Ook wordt er nergens opgelegd dat wij bvb Engels moeten accepteren. Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.

Engels wordt mij voorlopig meer opgelegd dan welke islamitische uitwas ook, ik weet niet waar jij woont.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 17:17:30 #93
138448 PeZu
Suspended animation
pi_159783447
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 17:00 schreef FlyDutchMan het volgende:
u
[..]

Engels wordt mij voorlopig meer opgelegd dan welke islamitische uitwas ook, ik weet niet waar jij woont.
in zijn eigen hoofd vooral
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_159783726
quote:
Klopt, ik heb geen last van een verkrampt wereldbeeld.

quote:
Hoewel er overeenkomsten zijn, zijn er ook zeer zeker fundamentele verschillen. Neo-liberalisme en vergaande marktwerking zijn fenomenen afkomstig uit Engeland en Amerika. Beiden landen kennen nog duidelijke afbakeningen van sociale klassen die hier in Nederland minder ingeburgerd zijn. Dit zijn beiden reeële bedreigingen voor het nostalgische Nederland uit de jaren '50 en '60 waar alle nationalisten zo hard om roepen. Ze hebben namelijk al effect gehad.

quote:
Ten eerste verplicht de Islam de Nederlandse rechtstaat of cultuur niets. Waar je dat idee steeds vandaan haalt is me een raadsel: geef eens concrete voorbeelden. Er is geen enkele macht of meerderheid die de regels van de Islam afdwingt.

Ten tweede maak je de uiterst domme fout te denken dat cultuurverandering wordt opgelegd. Het verandert geleidelijk door blootstelling en assimilatie n.a.v. de langdurige blootstelling.

Er wordt volgens jou nergens opgelegd dat wij Engels moeten accepteren, toch verhaspel jij je Nederlands met een taal die niet de onze is, zijn de nieuwe aanwinsten in het woordenboek voornamelijk aanpassingen van Engelse woorden en zijn er meerdere hoger onderwijsinstellingen die Engels als voertaal hebben, terwijl we in Nederland zijn. De Nederlandse diploma-structuur is vervangen door de Angelsaksische Bachelor en Master structuur onder het mom van globalisering.

Dan hebben we het nog niet gehad over de dominantie van Britse en Amerikaanse films, tv-series en boeken. Zelfs Nederlandse series en films nemen conventies over uit de Angelsaksische industrie.

Muziek precies hetzelfde, een fractie van de Nederlandse artiesten zingt in het Nederlands. De meeste songteksten zijn allemaal Engels.

In al deze gevallen heeft de Nederlandse cultuur moeten wijken voor een uitheemse. :) Dat terwijl het aantal Engelsen in Nederland in het niet valt met de hoeveelheid moslims in Nederland.

quote:
Jouw fantasieën over de vermeende invloed van islamitische immigranten trekken op niets. Dat is wat anders.

Graag concrete voorbeelden van islamtische invloed op de Nederlandse cultuur, vergelijkbaar met degene die ik je net gegeven heb. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2016 17:35:52 ]
  dinsdag 9 februari 2016 @ 19:54:48 #95
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_159787610
quote:

[..]

En dit is relevant omdat...?

quote:
Terwijl de islam telkens verplicht onze rechten wegneemt.

Verder alles wel goed met je? :')
Krekker is de bom!
pi_159788015
Als hij niet de prins is van de Tempeleers, telt hij sowieso niet.
pi_159788029
Prins carnaval :')
Je druk maken om iets als prins carnaval :') x 1000
  dinsdag 9 februari 2016 @ 23:48:15 #98
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_159795770
In het compleet het verkeerde topic gereageerd dus edit. Whoops.
  woensdag 10 februari 2016 @ 05:02:07 #100
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_159798048
Carnaval is pure degeneratie voor plebs dus wat boeit het :')
graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')