Ja maar dat is moeite en kans op verkeerd afmeten hequote:Op maandag 7 maart 2016 13:40 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja daar was ik dus ook verbaasd over. Pa van een studiegenoot werkt bij Zeelandia. Volgens hem gebruiken alle bakkers bv ook oliebollenmix. Keer wat van geproefd, smerig joh. Was ook meer deeg dan beslag.
Had zoiets van, waarom
Ik bak oliebollen van de goedkoopste bloem ¤0,40kg, duppie voor een blokje gist, litertje melk voor 60 cent, eitje, beetje zout en suiker. Stelt niets voor opzich en smaakt veel beter.
Wtf is waddenbrood?quote:Op maandag 7 maart 2016 13:43 schreef Isegrim het volgende:
Ik denk dat het ook een kwestie is van niet meer beter weten, denken dat je afhankelijk bent van dat soort dingen, denken dat je hetzelfde 'Waddenbrood' moet verkopen als al je collega's omdat mensen dat kennen. Ofzo.
Dat is één van de vele kant en klare concepten die je kunt kopen.quote:
Hangt ook wel van je docenten af denk ik. Net als bij elk ander vak, zullen de bevlogenen wel in de minderheid zijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:49 schreef roos85 het volgende:
Wat leren ze dan nog bij bakkersopleidingen he vraag ik me dan af.
Ah, niks bijzonders dus, met een 'exotische' naamquote:Op maandag 7 maart 2016 13:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat is één van de vele kant en klare concepten die je kunt kopen.
http://www.bakkerijdunnew(...)item/222-waddenbrood
Hoef je niet zelf een nieuw brood te bedenken.
En niveau van de leerlingen. Niet iedereen kan leren en iedereen moet tegenwoordig een opleiding afrondenquote:Op maandag 7 maart 2016 13:50 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hangt ook wel van je docenten af denk ik. Net als bij elk ander vak, zullen de bevlogenen wel in de minderheid zijn.
Waldkorn is een ander voorbeeld. Op de beurs hadden ze wat nieuwe concepten in diezelfde lijn.quote:Op maandag 7 maart 2016 13:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Ah, niks bijzonders dus, met een 'exotische' naam
Volgens mij is het onbeschermd. Je kan ook zuirdesemsmaakpoeder kopen.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:01 schreef Lot_1 het volgende:
Is (zuur)desembrood eigenlijk een beschermde term, of mag je je brood ook onder die noemer verkopen als het zuurdesemsmaak heeft?
daar moest ik even op googelenquote:Op maandag 7 maart 2016 14:06 schreef Isegrim het volgende:
Ze hadden wel een desemketel op de beurs.
Te lang.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
daar moest ik even op googelen
220 liter desem, hoe lang doen jullie daar mee?
http://bakerymarket.nl/totaalconcept/bakkerij/deegapparatuur
quote:Op maandag 7 maart 2016 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is het onbeschermd. Je kan ook zuirdesemsmaakpoeder kopen.
Maar als het allemaal k&k mixen zijn vind ik het wel vreemd dat er toch verschil is tussen de bruinbroden van 'Echte Bakkers' (in het nadeel van die uit er dorp van mijn ouders. Die is een stuk lichter als die uit andere dorpenquote:Op maandag 7 maart 2016 13:57 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Waldkorn is een ander voorbeeld. Op de beurs hadden ze wat nieuwe concepten in diezelfde lijn.
En dan koop je dus dat concept en kant en klare bakmix in zakken, alle additieven er al in. Water toevoegen, in bakblik gooien, bakken, klaar benne.
Je kunt er natuurlijk nog zelf wat gebrande mout bij gooien. Ofzo.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Maar als het allemaal k&k mixen zijn vind ik het wel vreemd dat er toch verschil is tussen de bruinbroden van 'Echte Bakkers' (in het nadeel van die uit er dorp van mijn ouders. Die is een stuk lichter als die uit andere dorpen
De R2D2 opbolmachine was toch wel grappigquote:Op maandag 7 maart 2016 12:41 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag voor het eerst naar de Bakkersvak in Rosmalen geweest. Meteen de laatste keer. Inspiratieloze bedoening; draait om 'verdienmodellen', 'broodconcepten' en industrialisatie.
Afgelopen zaterdag had 9 liter desem nodig.quote:Op maandag 7 maart 2016 14:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
daar moest ik even op googelen
220 liter desem, hoe lang doen jullie daar mee?
http://bakerymarket.nl/totaalconcept/bakkerij/deegapparatuur
In het filmpje laat hij zien dat er gist toegevoegd is bij hun zuurdesembrood, volgens hem kan het niet zonder toegevoegde gist brood worden. Zo vat ik het op althansquote:Op maandag 7 maart 2016 15:21 schreef Isegrim het volgende:
Desem bestaat ook uit gisten natuurlijk. Natuurlijke gisten en melkzuurbacteriën.
Ja, dat zag ik laatst bij de ekoplazaquote:Op maandag 7 maart 2016 14:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij is het onbeschermd. Je kan ook zuirdesemsmaakpoeder kopen.
Ah zo. I call bullshit!quote:Op maandag 7 maart 2016 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In het filmpje laat hij zien dat er gist toegevoegd is bij hun zuurdesembrood, volgens hem kan het niet zonder toegevoegde gist brood worden. Zo vat ik het op althans
Linkje naar filmpje? Ben nu wel benieuwd!quote:Op maandag 7 maart 2016 15:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
In het filmpje laat hij zien dat er gist toegevoegd is bij hun zuurdesembrood, volgens hem kan het niet zonder toegevoegde gist brood worden. Zo vat ik het op althans
Het stukje vanaf 8:35quote:Op maandag 7 maart 2016 16:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Linkje naar filmpje? Ben nu wel benieuwd!
(Bullshit indeed natuurlijk)
Edit: lamaar, zal natuurlijk wel om de KVW-aflevering gaan
Ja, ik herinner met het alweer. Ik heb zijdelings zelf met Bakker Bart te maken voor mijn werk (niks broodgerelateerds hoor) en ik kan me nog herinneren dat het bij hun organisatie nog echt een heel gedoe was toen deze uitzending op teevee kwam.quote:
Oh nostalgiequote:Op woensdag 9 maart 2016 16:34 schreef robdriessen het volgende:
OT: Over concepten gesproken... bestaat het Pandabroodje eigenlijk nog? Die vond ik vroeger best wel lekker, en er zat niet eens echte panda in
Gadgetquote:Op woensdag 9 maart 2016 15:56 schreef Molo het volgende:
Planning laat langskomen vandaag helaas niet toe... Jammer jammer!
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:54 schreef Isegrim het volgende:
10 liter spiraalkneder + mini-koelvitrine voor taart zijn besteld.
Volgens mij is onze inrichting daarmee dan wel behoorlijk compleet!
quote:Op woensdag 9 maart 2016 17:54 schreef Isegrim het volgende:
wel heleboel andere zooi zo te zienquote:Op woensdag 9 maart 2016 16:34 schreef robdriessen het volgende:
OT: Over concepten gesproken... bestaat het Pandabroodje eigenlijk nog? Die vond ik vroeger best wel lekker, en er zat niet eens echte panda in
Next up: Saladière voor belegde Jeroentjesquote:Op woensdag 9 maart 2016 17:54 schreef Isegrim het volgende:
Zag dat er op het moment een paar veilingen van la place filialen lopen. Moet je wel terrecht kunnen voor een koelvitrine, spiraalkneder, koelkast, deegroller, pizza ovenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |