Wat je ook gaat doen, het zal ongetwijfeld een pretstudie zijn.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:06 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik ga geen economie doen, heb ik je net al verteld, maar luisteren kan je blijkbaar niet.
Ik vind het gewoon weerzinwekkend hoe iemand studies kan verdedigen waar je niet mee aan de bak komt, vooral als iemand een beetje aan zijn toekomst wilt denken.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je niet wachten met zoiets te beweren totdat je iets bereikt hebt?
Dit snap ik niet. Het leenstelsel geldt voor iedereen.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Als het zonder kan waarom dan met?
Zoals ik het weerzinwekkend vind dat mensen het instituut universiteit misbruiken als economisch vehikel.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:08 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon weerzinwekkend hoe iemand studies kan verdedigen waar je niet mee aan de bak komt, vooral als iemand een beetje aan zijn toekomst wilt denken.
Rendementsdenken en pretstudies? Gaat niet echt samen.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat je ook gaat doen, het zal ongetwijfeld een pretstudie zijn.
Juist welquote:Op zondag 7 februari 2016 18:08 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Rendementsdenken en pretstudies? Gaat niet echt samen.
Dus je vind het weerzinwekkend dat mensen scholing gebruiken voor hun toekomst?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zoals ik het weerzinwekkend vind dat mensen het instituut universiteit misbruiken als economisch vehikel.
Klopt en of die dan die studie in het buitenland doet waar het gratis is of niet, waar men geen schuld mee opbouwt haalt men zich dan gewoon.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:08 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het leenstelsel geldt voor iedereen.
Bij taal kregen wij vroeger 'begrijpend lezen'.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:09 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dus je vind het weerzinwekkend dat mensen scholing gebruiken voor hun toekomst?
Dat is immers wat je zegt. Blijkbaar gaat de persoonlijke vergaarde kennis waar je niks mee kan voor een bijdrage aan de maatschappij. Dat men een scholingsinstituut gebruikt met kijk naar hun toekomstige baan, vind je weerzinwekkend.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Bij taal kregen wij vroeger 'begrijpend lezen'.
En wederom schitterend bevestigd: een bijdrage aan de maatschappij is voor ketchup een economische bijdrage. Typisch ook weer: wie beslist precies met welke kennis 'je niks kan'?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat is immers wat je zegt. Blijkbaar gaat de persoonlijke vergaarde kennis waar je niks mee kan voor een bijdrage aan de maatschappij. Dat men een scholingsinstituut gebruikt met kijk naar hun toekomstige baan, vind je weerzinwekkend.
Misschien eerst even het topic lezen voor je reageert.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:39 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Misschien eerst even wat onderzoek doen voordat je je studie kiest.
En dan ook nog zo arrogant verwijten dat iemand anders een uitkering heeft, alsof dat geld rechtstreeks uit ZIJN portemonnee komt, terwijl hij momenteel zijn hele studie op kosten van de samenleving heeft gekregen....quote:Op zondag 7 februari 2016 18:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En dit, ja.
De arrogantie... zelf nog geen dag in het leven gewerkt maar meneer weet wel even te vertellen hoe het leven in elkaar steekt.
Oke, wist ik niet. Dan moet voorlichting beter op de middelbare school denk ik. Scholieren kunnen na havo 4 nog altijd naar vwo 4.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:35 schreef stopnaald het volgende:
Nu nog wel, maar het wordt steeds moeilijker gemaakt. Eigenlijk willen de scholen dat die overstap helemaal onmogelijk gemaakt wordt. Daar wordt al heel lang druk voor gelobbyd.
De vraag is dan, wat zijn de redenen hier achter? Is dit al eens onderzocht of zijn er alleen vermoedens? Misschien ligt het wel aan een gebrek aan competenties bij MBO-studenten. Misschien spelen ook racistische factoren mee als een witte HBO-student verkiezen boven een donkere MBO-student. Ik gok maar wat hoor, want ik vind het raar om per definitie HBO boven MBO te stellen voor MBO werk.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:35 schreef stopnaald het volgende:
Vooralsnog leert de praktijk dat verdringing bestaat en alleen maar groeit. Een werkgever die voor hetzelfde geld kan kiezen voor een HBO-er ipv een MBO-er, neemt natuurlijk die HBO-er aan.
Dan heb je inderdaad een probleem. Als je slecht bent met je handen, en je zit relatief veel onder het landelijke gemiddelde IQ, dan verwacht ik weinig anders dan uitkering. Ben je gewoon gemiddeld intelligent, dan kun je met de nodige inzet wel naar het HBO en daar gaan studeren voor iets op kantoor.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:35 schreef stopnaald het volgende:
Maar wat als je geen techneut bent, maar twee linkerhanden hebt? Wat dan?
Dat neemt niet weg dat een studie als 'Engels' mee een bijstudie is, dan een volledige studie waar je je helemaal op moet focussen.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Universiteiten zitten vol met types als Ketchup en hun rendementsdenkende afkeer van alles wat niet in hun straatje past... Geen wonder dat dit land op alle fronten steeds achterlijker wordt.
Wiskunde, natuurkunde, geschiedenis, taal- en letterkunde, scheikunde, aardrijkskunde, filosofie, theologie, cultuurwetenschap, retorica, ethiek... alle zijn het onmisbare takken aan de boom van de menselijke kennis.
Ligt eraan, denk ik... zal afhangen van richting en intentie.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:14 schreef Blackpower_1 het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat een studie als 'Engels' mee een bijstudie is, dan een volledige studie waar je je helemaal op moet focussen.
Terug naar het begin van dit gesprek: er is geen vraag naar die kennis, dus je kan er niks mee. Iemand kan ook vrijwilligerswerk doen en zo bijdragen aan de maatschappij, maar daar heb je geen academische studie voor nodig. Hoe meer ik dit soort gesprekken lees, hoe blijer ik ben met het leenstelsel.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wederom schitterend bevestigd: een bijdrage aan de maatschappij is voor ketchup een economische bijdrage. Typisch ook weer: wie beslist precies met welke kennis 'je niks kan'?
Gast echt.. laat de uni voor wat het is en zoek een goede HBO.
okequote:Op zondag 7 februari 2016 18:09 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt en of die dan die studie in het buitenland doet waar het gratis is of niet, waar men geen schuld mee opbouwt haalt men zich dan gewoon.
Sorry? Ik ben al ruim 3 uur aan het praten. Lees maar terug.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:14 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
[..]
Misschien eerst even het topic lezen voor je reageert.
Voor scholing tot een beroep ook niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Terug naar het begin van dit gesprek: er is geen vraag naar die kennis, dus je kan er niks mee. Iemand kan ook vrijwilligerswerk doen en zo bijdragen aan de maatschappij, maar daar heb je geen academische studie voor nodig. Hoe meer ik dit soort gesprekken lees, hoe blijer ik ben met het leenstelsel.
Liever niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En wederom schitterend bevestigd: een bijdrage aan de maatschappij is voor ketchup een economische bijdrage. Typisch ook weer: wie beslist precies met welke kennis 'je niks kan'?
Gast echt.. laat de uni voor wat het is en zoek een goede HBO.
Waarom willen zoveel werkgevers dan WO'ers?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor scholing tot een beroep ook niet.
Wanneer mensen gaan roepen dat je niet naar de kosten en baten moet kijken, moet je goed op je portemonnee letten.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Terug naar het begin van dit gesprek: er is geen vraag naar die kennis, dus je kan er niks mee. Iemand kan ook vrijwilligerswerk doen en zo bijdragen aan de maatschappij, maar daar heb je geen academische studie voor nodig. Hoe meer ik dit soort gesprekken lees, hoe blijer ik ben met het leenstelsel.
Waarom denk je? Omdat huidige WO'ers zo'n analytische, kritische geest hebben? Onderzoeksvaardigheden hebben?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:17 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Waarom willen zoveel werkgevers dan WO'ers?
Universiteiten zijn er niet alleen voor economische doelen. En dat je met een bepaalde studie moeilijker een baan kunt vinden maakt niet per definitie dat er geen behoefte is aan de betreffende kennis.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:15 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |