Wellicht, zei het dat ik een wiskundige ook niet zo snel een degelijk historisch onderzoek zie opzetten.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:54 schreef Blackpower_1 het volgende:
[..]
Maar niet te vergelijken met wiskunde op academisch niveau.
Nee.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik krijg het gevoel, zeker gezien je houding in het topic over belastingen en rijken, dat meneer c.q. jongen een econoom-in-spé is die de universiteit vooral ziet als springplank naar de eerste Audi, vrijstaande woning en vakantiehuis in Toscane en van daadwerkelijk academische vorming geen reet wil weten.
Klopt dat?
Die bestaan geloof ik helemaal niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:54 schreef Blackpower_1 het volgende:
[..]
Er zijn nu eenmaal weinig mensen die 'alles' kunnen.
Sorry, maar dat bestaat niet meer.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je er ook een paar waar je oud bij of mee wordt?
Ja dat is wel duidelijk ja...quote:Op zondag 7 februari 2016 17:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee.
Overigens hoop ik wel wat te verdienen met hetgeen waar ik 4 jaar en tienduizenden euro's aan spendeer.
Dit is echt een vraag wat je jezelf bij elke functie kunt afvragenquote:Op zondag 7 februari 2016 17:51 schreef john2406 het volgende:
[..]
Weet je er ook een paar waar je oud bij of mee wordt?
Waar woon je dan, een buurt of provincie heb ik genoeg aan.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:55 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee.
Overigens hoop ik wel wat te verdienen met hetgeen waar ik 4 jaar en tienduizenden euro's aan spendeer.
Klopt maar bij die functies welke je opnoemt ligt het er wel meer op niet?quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Dit is echt een vraag wat je jezelf bij elke functie kunt afvragenIk kan er niet zoveel mee.
quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waar woon je dan, een buurt of provincie heb ik genoeg aan.
Ik vind het behoorlijk lachwekkend dat een studie voor jou niet rendabel in de toekomst moet zijn, maar dat het puur gaat om je eigen individuele niet-bijdragend gevoel van kennis. Je bent de reden waarom het leenstelsel is ingevoerd.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dat is wel duidelijk ja...
De Universiteit als magische pinautomaat voor later.
Je hebt geen idee wat academische vorming betekent.
Amsterdam-Noord.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom vraag ik dat in het oosten kan je gratis leren universiteit!
Let wel, het is nog maar een scholier hè. Spuugjong en heeft nog geen dag op de uni rondgelopen (behalve de open dag dus).quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja dat is wel duidelijk ja...
De Universiteit als magische pinautomaat voor later.
Je hebt geen idee wat academische vorming betekent.
leenstelsel.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:56 schreef john2406 het volgende:
[..]
Waarom vraag ik dat in het oosten kan je gratis leren universiteit!
Ja het zijn functies dat je fysiek wel meer actief bent dan dat je op kantoor zit natuurlijk. Geen idee of je er oud mee wordt, ik neem aan dat je toch wel kan doorwerken tot een jaar of 40. Je hebt in ieder geval kans genoeg om in al die jaren dat je werkt door te groeien, bijv. naar een aansturende functie of je eigen zaak te beginnen.quote:Op zondag 7 februari 2016 17:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Klopt maar bij die functies welke je opnoemt ligt het er wel meer op niet?
Newsflash, Ketchup: niemand kan in de toekomst kijken. En opnieuw toon je aan dat het je niet te doen is om de wetenschap, maar om de knaken. Als dat het geval is, ga een HBO-studie doen en laat mensen die tegen een schamel loon, OF als hobby, OF onder hun niveau daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in een academische vorming je plaats innemen.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:00 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
[..]
Ik vind het behoorlijk lachwekkend dat een studie voor jou niet rendabel in de toekomst moet zijn, maar dat het puur gaat om je eigen individuele niet-bijdragend gevoel van kennis. Je bent de reden waarom het leenstelsel is ingevoerd.
[..]
Amsterdam-Noord.
Er gaat toch iemand moeten zijn die later het geld verdiend om jouw uitkering te betalen omdat je met je pretstudie geen baan kan vinden.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Universiteiten zitten vol met types als Ketchup en hun rendementsdenkende afkeer van alles wat niet in hun straatje past... Geen wonder dat dit land op alle fronten steeds achterlijker wordt.
Wiskunde, natuurkunde, geschiedenis, taal- en letterkunde, scheikunde, aardrijkskunde, filosofie, theologie, cultuurwetenschap, retorica, ethiek... alle zijn het onmisbare takken aan de boom van de menselijke kennis.
Ik werk al twintig jaar, vriend... nog nooit werkloos geweest en wil dat graag zo houden. Zelfs tijdens mijn academische studie nog vakken gevuld...quote:Op zondag 7 februari 2016 18:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Er gaat toch iemand moeten zijn die later het geld verdiend om jouw uitkering te betalen omdat je met je pretstudie geen baan kan vinden.
Alle zijn onmisbare takken, maar niet als er massale studies van worden gemaakt.
Zou je niet wachten met zoiets te beweren totdat je iets bereikt hebt?quote:Op zondag 7 februari 2016 18:03 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Er gaat toch iemand moeten zijn die later het geld verdiend om jouw uitkering te betalen omdat je met je pretstudie geen baan kan vinden.
Alle zijn onmisbare takken, maar niet als er massale studies van worden gemaakt.
En dit, ja.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Zou je niet wachten met zoiets te beweren totdat je iets bereikt hebt?
Dit dus.quote:Op zondag 7 februari 2016 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
Misschien moeten die aankomende studenten, toch het verstandigere deel van de bevolking, zelf een beetje onderzoek doen in plaats van te luisteren naar de WC-Eend.
Neemt niet weg dat er geen bal deugt van het financieringsregime voor HBO- en WO-opleidingen.
Wat dacht je van een combinatie van interesse en een redelijk salaris? Er is trouwens genoeg plaats hoor.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Newsflash, Ketchup: niemand kan in de toekomst kijken. En opnieuw toon je aan dat het je niet te doen is om de wetenschap, maar om de knaken. Als dat het geval is, ga een HBO-studie doen en laat mensen die tegen een schamel loon, OF als hobby, OF onder hun niveau daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in een academische vorming je plaats innemen.
Ja, geniet van je pretstudie economie.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Wat dacht je van een combinatie van interesse en een redelijk salaris? Er is trouwens genoeg plaats hoor.
Bovendien blijkt keer op keer dat kennis opgedaan in onderzoek zónder directe opdracht (ook wel blue sky genoemd), achteraf veel profijtelijker zijn dan kennis uit onderzoek met opdracht.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
Universiteiten zitten vol met types als Ketchup en hun rendementsdenkende afkeer van alles wat niet in hun straatje past... Geen wonder dat dit land op alle fronten steeds achterlijker wordt.
Wiskunde, natuurkunde, geschiedenis, taal- en letterkunde, scheikunde, aardrijkskunde, filosofie, theologie, cultuurwetenschap, retorica, ethiek... alle zijn het onmisbare takken aan de boom van de menselijke kennis.
Ik ga geen economie doen, heb ik je net al verteld, maar luisteren kan je blijkbaar niet.quote:Op zondag 7 februari 2016 18:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, geniet van je pretstudie economie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |