Jawel.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:34 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Niemand die je voorlicht wie die bronnen zijn en waar je die kunt vinden.
En je mag je scheel lenen voor je studie omdat je later heel veel gaat verdienen. Tenzij je de verkeerde studiekeuze maakt gebaseerd op de leugens van bovenstaande volwassenen.quote:Op zondag 7 februari 2016 14:45 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Onder die aankomende studenten zitten dus 17/18/19 jarigen.......en daar verwacht jij van dat ze én een grondig marktonderzoek kunnen doen (hoe doe je dat eigenlijk, als alle scholen categorisch tegen je liegen?) én opeens snappen dat volwassenen onbetrouwbare leugenaars zijn (komende vanuit het voortgezet onderwijs, waar je 4/5/6 jaar lang is geleerd dat de school/docenten/decanen en niet te vergeten je ouders, kortom alle volwassenen, het juist zo goed met je voorhebben.....
Het is gewoon te debiel voor woorden allemaal. Er worden steeds hogere en volstrekt belachelijke eisen gesteld aan steeds jongere kinderen. En als er iets misgaat (uitval etc) dan ligt het natuurlijk alleen maar aan het kind!x1000!
Nee, ze leiden alleen het ministerie van Veiligheid.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die leiden dus het land helemaal niet dan?
Misschien eerst even wat onderzoek doen voordat je je studie kiestquote:Op zondag 7 februari 2016 15:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En je mag je scheel lenen voor je studie omdat je later heel veel gaat verdienen. Tenzij je de verkeerde studiekeuze maakt gebaseerd op de leugens van bovenstaande volwassenen.
Omdat de informatie vals is. Van veel studies wordt voorgesteld dat je heel eenvoudig aan de bak komt en dat er veel vraag naar is, blijkt achteraf dat helemaal niet zo te zijn. Wat op studiecheck staat, is gebaseerd op de informatie die universiteiten aanleveren en dus niet (erg) betrouwbaar.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:22 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
In de studiecheck staan je kansen op de arbeidsmarkt keurig afgebeeld. Verder is het ook helemaal niet belangrijk om precieze percentages te weten. Als ik weet dat ik met bepaalde studies heel moeilijk aan de bak kom en ik heb dit van meerdere bronnen gehoord, waarom is dat dan niet representatief?
Op diezelfde studiecheck stond dat de zogenaamde pretstudies (en ook rechten en economie) een slechte baankans hebben. Dat is dus vals volgens jou?quote:Op zondag 7 februari 2016 15:40 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Omdat de informatie vals is. Van veel studies wordt voorgesteld dat je heel eenvoudig aan de bak komt en dat er veel vraag naar is, blijkt achteraf dat helemaal niet zo te zijn. Wat op studiecheck staat, is gebaseerd op de informatie die universiteiten aanleveren en dus niet (erg) betrouwbaar.
Welke bronnen zijn dan wel betrouwbaar volgens jou?quote:Op zondag 7 februari 2016 15:30 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daarom moet je je bronnen ook niet alleen van de scholen zelf halen. Valse informatie is natuurlijk verwerpelijk, maar betekent niet dat dat je helemaal van het padje af moet brengen.
Op het VMBO moet je in het 2e jaar al kiezen. Dan ben je 13 jaar.quote:Ik denk niet dat het onredelijk is om een puber van die leeftijd al te laten kiezen. Je hebt vanaf het 1ste tot en met het 3de jaar genoeg ervaring met bijna alle vakken gehad om een keuze te maken. Natuurlijk is er af en toe een enkeling die spijt heeft van zijn keuze, maar dat heb je altijd.
Werkelijk? Ook terwijl je wéét dat je met een enorme studieschuld komt te zitten, die je misschien wel tot je pensioen (looptijd 35 jaar weet je wel) moet aflossen? Denk je dat nu echt?quote:Op zondag 7 februari 2016 15:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Als ik van bron 1 hoor dat psychologie een goede studie is (en die bron is toevallig ook nog eens de opleiding psychologie), dan ga ik verder zoeken naar andere bronnen.
Zoals Janneke al zei: het is maar de vraag of een dergelijke student psychologie echt interessant vind of eerder denkt aan zijn minimale studiebesteding.
Het korte antwoord: ja!quote:Op zondag 7 februari 2016 15:42 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Op diezelfde studiecheck stond dat de zogenaamde pretstudies (en ook rechten en economie) een slechte baankans hebben. Dat is dus vals volgens jou?
Zo werkt het dus nietquote:Op zondag 7 februari 2016 15:54 schreef stopnaald het volgende:
Op het VMBO moet je in het 2e jaar al kiezen. Dan ben je 13 jaar.
Op de HAVO moet je in het 3e jaar kiezen. Dan ben je 14 jaar.
Op het VWO moet je in het 4e jaar kiezen. Dan ben je 15 jaar.
Maar op school krijg je vooral te horen dat je het profiel (sector) moet kiezen dat je leuk vind.....gevolg, iedereen die wiskunde moeilijk vindt kiest voor CM (omdat dat het enige profiel is zonder wiskunde).quote:Op zondag 7 februari 2016 16:05 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
Zonder wiskunde kom je überhaupt bijna nergens aan de bak.
Dat is later, voor nu is het een gemakkelijke manier om en een papiertje te krijgen en nog niet in de bijstand te belanden.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:56 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Werkelijk? Ook terwijl je wéét dat je met een enorme studieschuld komt te zitten, die je misschien wel tot je pensioen (looptijd 35 jaar weet je wel) moet aflossen? Denk je dat nu echt?
Ook dat is onzin. Er zijn welgeteld 2 mensen die CM hebben gekozen op heel VWO 6 bij mij.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:12 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Maar op school krijg je vooral te horen dat je het profiel (sector) moet kiezen dat je leuk vind.....gevolg, iedereen die wiskunde moeilijk vindt kiest voor CM (omdat dat het enige profiel is zonder wiskunde).
Bedenk ook dat wiskunde een zgn. kernvak is, waarvoor de eisen hoger liggen, dan voor gewone vakken. Dus ben je slecht in taal (Engels of Nederlands) en vind je wiskunde moeilijk, dan wordt het nog sappelen om dat diploma te halen. Je mag immers maar één vijf halen voor deze drie vakken.... Dus de echte beta-nerd wordt gepest met taal en de niet-nerds worden gepest met wiskunde.
1) anekdote. Bovendien wordt die keuze niet in VWO 6, maar in VWO 4 gemaakt.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:13 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ook dat is onzin. Er zijn welgeteld 2 mensen die CM hebben gekozen op heel VWO 6 bij mij.
Oh dear, dus de VVD is ook verantwoordelijk voor de ASCII diaree die jij post.quote:Op zondag 7 februari 2016 15:16 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die leiden dus het land helemaal niet dan?
Man man manquote:Op zondag 7 februari 2016 16:17 schreef stopnaald het volgende:
[..]
1) anekdote. Bovendien wordt die keuze niet in VWO 6, maar in VWO 4 gemaakt.
2) waarom is het voor jou zo moeilijk te geloven dat veel 14/15 jarigen wiskunde willen vermijden?
Je had me toch geblokt verdriet Piet hoe kan je dan dan nou zien?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh dear, dus de VVD is ook verantwoordelijk voor de ASCII diaree die jij post.
Alleen op VWO. Op de HAVO is CM het enige profiel zonder wiskunde en hele volksstammen kiezen daarom CM. En ja, zonder wiskunde zijn je keuzemogelijkheden vwb studeren een stuk kleinder en ja, dan kom je dus al gauw uit bij "pretstudies" zoals rechten en economie.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:20 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Man man man.
Nogmaals, dat is niet waar. Die keuze wordt in VWO 3 gemaakt. Toen ik in VWO 3 zat, zaten mensen die nu in VWO 6 zitten ook in VWO 3, snap je dat?
Het is moeilijk voor mij te geloven omdat er maar 2 mensen voor CM hebben gekozen. Overigens krijgt het CM profiel tegenwoordig ook gewoon wiskunde, dat is verplicht.
Voor economie heb je wiskunde nodig en rechten is geen pretstudie.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:24 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Alleen op VWO. Op de HAVO is CM het enige profiel zonder wiskunde en hele volksstammen kiezen daarom CM. En ja, zonder wiskunde zijn je keuzemogelijkheden vwb studeren een stuk kleinder en ja, dan kom je dus al gauw uit bij "pretstudies" zoals rechten en economie.
Cm heeft toch wiskunde a1?quote:Op zondag 7 februari 2016 16:28 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Voor economie heb je wiskunde nodig en rechten is geen pretstudie.
Verder heb ik ook op havo gezeten. Daar kozen ook maar heel weinig mensen CM. Het is dan ook met afstand het minst-populaire profiel.
Geheel veranderd. Je hebt nu wiskunde A, B, C & D.quote:Op zondag 7 februari 2016 16:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Cm heeft toch wiskunde a1?
Tenminste, 17 jaar terug wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |