abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159708188
Ik vind dus van wel. 52 procent belasting in de hoogste belastingschijf, is ronduit belachelijk.
Daarbij komt nog, dat 10 procent van de totale bevolking 64 procent afdraagt aan inkomstenbelasting. Een voorbeeld, Jort Kelder keert zichzelf 20 duizend euro per maand uit, daarvan gaat 11 duizend naar de belasting. Maffiapraktijken zijn dit.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)eel-belasting-131054

http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-welkom-nextcheckt/
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159708275
Ik vind dat met name de echte rijken weinig afdragen. De hogere middenklasse betaalt juist teveel.

Jort moet zich namelijk wel realiseren dat als hij voor veel geld en tv programma maakt, hij wordt betaald uit belastinggeld.
Whatever...
pi_159708416
En nu even vergelijken wat ze moeten betalen met wat ze daadwerkelijk betalen door loopholes en Zwitserse bankrekeningen en zo. :')
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_159708881
Je moet voor de grap naar VS kijken... Daar betalen rijken minder belastingen dan middenklasse.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_159708905
Nee te weinig, maar belasting op loon mag wat mij betreft ongemoeid blijven, daar wordt immers nog voor gewerkt.

Het meeste geld wordt verdiend met geld, dat zou mijns inziens veel zwaarder belast moeten worden. Dus hogere belasting op bezit, vanaf een bepaalde grens, niet zozeer op loon.
pi_159708922
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

Onderbuik? https://en.wikipedia.org/wiki/Double_Irish_arrangement

Tevens is het toch inkomstenbelasting en niet loonbelasting?
The double Irish arrangement is a tax avoidance strategy that some multinational corporations use to lower their corporate tax liability.

:?
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_159708936
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:02 schreef Klokov het volgende:

[..]

The double Irish arrangement is a tax avoidance strategy that some multinational corporations use to lower their corporate tax liability.

:?
Belastingontwijking dus, maar niet iets wat per se met die 52% uit de OP heeft te maken.
pi_159708965
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:30 schreef BoneThugss het volgende:
Ik vind dus van wel. 52 procent belasting in de hoogste belastingschijf, is ronduit belachelijk.
Daarbij komt nog, dat 10 procent van de totale bevolking 64 procent afdraagt aan inkomstenbelasting. Een voorbeeld, Jort Kelder keert zichzelf 20 duizend euro per maand uit, daarvan gaat 11 duizend naar de belasting. Maffiapraktijken zijn dit.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)eel-belasting-131054

http://www.nrcnext.nl/blo(...)s-welkom-nextcheckt/
Je bedoelt dat de 10% hoogste inkomens in Nederland in totaal 64% van alle inkomstenbelasting opbrengen die de staat binnenkrijgt. In je OP staat het wat onduidelijk.

Overigens klopt je berekening van Jort Kelder niet. Als hij 20.000 per maand verdient, dan verdient hij dus 240.000 euro per jaar.

Over die 240.000 euro betaalt hij 116.000 belasting (nog afgezien van aftrekposten).

Van die 20.000 euro per maand zou hij omgerekend dus 10.334 zelf mogen houden (nogmaals, nog afgezien van aftrekposten). Waarschijnlijker is dus dat hij eerder 12.000 euro per maand of meer mag overhouden. Maar waarschijnlijker is dat Jort Kelder als ZZP-er werkt, en dan veel minder belasting betaalt.

Overigens zegt een overzicht van je eigen bron uit de OP dat de gemiddelde lastendruk voor alle inkomensgroepen ongeveer gelijk ligt, namelijk op 42% (wel rekening houdend met alle aftrekposten).

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomatenboer op 06-02-2016 19:12:23 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159709023
Ik betaal ook het hoogste tarief maar verdien te weinig om het als verwaarloosbaar te zien. Kutoverheid.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_159709054
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dit dus. Het gaat hier puur en alleen over de inkomstenbelasting.
Inkomsten bestaan uit meer dan enkel loon hè. Kan je ook op allerlei manieren ontduiken.
pi_159709095
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:04 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Je bedoelt dat de 10% hoogste inkomens in Nederland in totaal 64% van alle inkomstenbelasting opbrengen die de staat binnenkrijgt. In je OP staat het wat onduidelijk.

Overigens klopt je berekening van Jort Kelder niet. Als hij 20.000 per maand verdient, dan verdient hij dus 240.000 euro per jaar.

Over die 240.000 euro betaalt hij 116.000 belasting (nog afgezien van aftrekposten zelfs).

Van die 20.000 euro per maand zou hij omgerekend dus 10.334 zelf mogen houden (nogmaals, nog afgezien van aftrekposten). Waarschijnlijker is dus dat hij eerder 12.000 euro per maand of meer mag overhouden.

Overigens zegt een overzicht van je eigen bron uit de OP dat de gemiddelde lastendruk voor alle inkomensgroepen ongeveer gelijk ligt, namelijk op 42% (wel rekening houdend met alle aftrekposten).

[ afbeelding ]
Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het! :r
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_159709163
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:08 schreef Rezania het volgende:

[..]

Inkomsten bestaan uit meer dan enkel loon hè. Kan je ook op allerlei manieren ontduiken.
Dat snap ik, maar ik vind het gewoon belachelijk dat bv Jort Kelder, 11 duizend euro over maakt per maand. Godverdomme man, dat is veel geld.
pi_159709184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar ik vind het gewoon belachelijk dat bv Jort Kelder, 11 duizend euro over maakt per maand. Godverdomme man, dat is veel geld.
Leuk voor je, en nu? Wat is je alternatieve plan? Doe eens een voorstel.
pi_159709208
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:10 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen letterlijk voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het! :r
Zoals ik in mijn post beargumenteer is het zeer onwaarschijnlijk dat hij daadwerkelijk "de eerste 3 dagen van de week voor de overheid werkt'.

Zeker als ondernemer betaalt je lagere belastingtarieven.

Maar zoals het plaatje van NRC Next ook al aangeeft ligt de gemiddelde belastingdruk voor werknemers op ongeveer 42% (na aftrek diverse aftrekposten). Men moet érg veel verdienen (ruim meer dan 300.000 euro) om daadwerkelijk de helft of meer van het volledige salaris aan belasting kwijt te zijn.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_159709220
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:12 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Heb je mijn post wel gelezen? Je berekening klopt dus niet.

Waarschijnlijk is Jort Kelder ZZP-er, en betaalt hij dus véél minder belasting, maar in het hypothetische geval dat hij daadwerkelijk inkomstenbelasting zou betalen dan draagt hij hooguit 9000 euro per maand af aan inkomstenbelasting, maar waarschijnlijker hooguit 7.000 euro per maand over die 20.000 euro per maand.
pi_159709222
Vlaktaks op 35% met een hoge belastingvrije voet. Alle toeslagen afschaffen en heffingskortingen afschaffen.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:15:36 #17
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159709242
quote:

[..]

Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen letterlijk voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het! :r
Ja, als je zes dagen in de week werkt en over het grootste gedeelte van je inkomen 50% belasting betaalt heb je dus een belastingafdracht die gelijk is aan wat je in drie dagen verdient. 6 maal 0,5 = 3 snap je. Nou en?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_159709260
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:13 schreef Rezania het volgende:

[..]

Leuk voor je, en nu? Wat is je alternatieve plan? Doe eens een voorstel.
Ooh, dat is niet zo moeilijk. Iedereen betaalt gewoon wat redelijk is. Op 20 duizend, is 3 of 4 duizend belasting genoeg.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:16:37 #19
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159709264
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Zoals ik in mijn post beargumenteer is het zeer onwaarschijnlijk dat hij daadwerkelijk "de eerste 3 dagen van de week voor de overheid werkt'.

Zeker als ondernemer betaalt je lagere belastingtarieven.

Maar zoals het plaatje van NRC Next ook al aangeeft ligt de gemiddelde belastingdruk voor werknemers op ongeveer 42% (na aftrek diverse aftrekposten). Men moet érg veel verdienen (ruim meer dan 300.000 euro) om daadwerkelijk de helft of meer van het volledige salaris aan belasting kwijt te zijn.
Sowieso is dat "werken voor de overheid" simpele Elsevier-retoriek. Het is niet alsof meneer de ondernemer maandag, dinsdag en woensdag helemaal niets terugziet van zijn inspanningen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:17:22 #20
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159709280
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ooh, dat is niet zo moeilijk. Iedereen betaalt gewoon wat redelijk is. Op 20 duizend, is 3 of 4 duizend belasting genoeg.
En hoe gaat de overheid haar uitgaven dan financieren? Of schrappen we dat dan maar gewoon?
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:17:50 #21
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_159709288
quote:

[..]

Ja, klopt, ik had het misschien iets duidelijker kunnen typen. Ik las laatst een verhaal over een man, die 6 dagen in de week werkt en een goedlopend bedrijf heeft, die man werkt letterlijk de eerste 3 dagen voor de overheid. Moderne slavernij, dat is het! :r
Als hij (of wie dan ook) een bv heeft hoeft hij "maar" rond de 40% inkomstenbelasting af te dragen. Hij kan zijn inkomsten namelijk 'inkomsten van divident' noemen waar minder dan 52% belasting over betaald hoeft te worden.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_159709323
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:14 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is Jort Kelder ZZP-er, en betaalt hij dus véél minder belasting.
Officieel is hij ondernemer en niet verzekerd voor 'bedrijfsongevallen'. Maar dit is slecht een voorbeeld, ik wil daar niet te lang op ingaan. Ik heb je post gelezen. Alsnog vind ik het schokkend. In mijn eigen woorden, ondernemertje pesten. :r
pi_159709360
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:17 schreef embedguy het volgende:

[..]

Als hij (of wie dan ook) een bv heeft hoeft hij "maar" rond de 40% inkomstenbelasting af te dragen. Hij kan zijn inkomsten namelijk 'inkomsten van divident' noemen waar minder dan 52% belasting over betaald hoeft te worden.
Het is toch te gek voor woorden, 40 procent belasting, en dan ook nog indirect belasting betalen elke keer als ik iets koop. Echt waar, wat een maffia deze overheid.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 19:22:49 #24
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_159709409
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:19 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Officieel is hij ondernemer en niet verzekerd voor 'bedrijfsongevallen'. Maar dit is slecht een voorbeeld, ik wil daar niet te lang op ingaan. Ik heb je post gelezen. Alsnog vind ik het schokkend. In mijn eigen woorden, ondernemertje pesten. :r
Nu doe je net alsof de ondernemer geen enkele baat heeft van de uitgaven die de overheid doen dankzij die belastinginkomsten. Veel te kortzichtige en weinig doordachte post.
pi_159709435
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:16 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

En jouw zorg? Die is gratis of zo? Zelfde voor onderwijs en andere voorzieningen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')