abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159708064
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159708099
Hoe is het met jouw jongetje Phaidra?
pi_159708182
Hoe gaat het nu met twix, malteser?

Groetjes uit Nederland. Treinreis ging perfect!
pi_159709721
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het nu met twix, malteser?

Groetjes uit Nederland. Treinreis ging perfect!
Redelijk. Hij komt vandaag wel weer uit op ongeveer 420cc. Maar net na 3 uur zijn luier verschoond en de markering was nog geel (Pampers New Baby), dat zit me niet lekker.
Hij krijgt zo nog een fles, als hij daar niet voldoende van drinkt, gaan we bellen.
pi_159709815
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 18:25 schreef Malteser het volgende:
Hoe is het met jouw jongetje Phaidra?
Gaat iets beter. Geen hoge koorts vandaag en hij eet weer wat. Lontje is wel heel kort nog en hij hangt graag tegen ons aan. Ook wel weer heel lief.

Ik hoop dat Twix ook wat wil drinken weer! Goed dat je gebeld hebt. Ik bel tegenwoordig ook vaker (sneller) en dan zeg ik expliciet dat ik even wil overleggen. Zodat ik beter weet wanneer ik echt aan de bel moet trekken. Ik had vroeger het idee dat ik alleen kon bellen als ik langs wilde komen. Dan werd het zo'n beladen actie meteen (en het gevoel dat je werd afgescheept als je niet mocht komen). Klinkt misschien vaag, maar het geeft mij meer rust dat ik ook eerder kan bellen.

Estrys fijne opmerkingen zijn dat :'). Herkenbaar wel, slaapgebrek is funest voor je relatie :(.

Stippel, jij ook al zulke vermoeiende nachten :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159709943
Malteser, ik lees nu je update. Nog steeds niet echt verbeterd, wat rot.

:W Jagar!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159709974
Oww Lu wat is wolk toch een schatje O+!

Malteser heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, goed dat je gebeld hebt.. Ik hoop dat ie wat meer gaat drinken.

Estrys, echt, mannen! Soms! Buh.

Stippel jeetje wat zwaar zulke nachten.. Hoe oud is je kindje nu?

jagar wat fijn dat de treinreis goed verlopen is, have fun in holland! :)
pi_159710192
Sterkte voor Twix!

En sterkte met alle zware nachten... wij mogen echt niet klagen hier!

Ennn... vandaag is N. een HALF jaar!!!

[ Bericht 49% gewijzigd door SaskiaR op 07-02-2016 20:58:04 ]
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_159710330
Sterkte met Twix! En andere ziekies!

Mooi Saskia! Wat een meid alweer!

Hier begint het eten een beetje te komen. Dingen doorslikken was nog een ingewikkeld fenomeen, maar de laatste dagen krijgt ze ook wat hapjes binnen. Vanmiddag twee broodkorsten afgelebberd en vanavond zoete aardappel. En de hele dag ppffrrtt met extra tong en kwijl en gieren als een gillende keukenmeid :+
pi_159710545
Leuke foto, Saskia! Die babygym hadden wij ook (geleend).

Twix, doe je best! Hopelijk gaat het drinken snel weer wat beter.

:* voor Estrys

Jagartrut, fijn dat de treinreis goed ging.

Wij moesten vandaag wat grotere aankopen doen en J ging mee. Ter plekke ging het heel goed, maar ik geloof dat het toch wel indruk heeft gemaakt, want hij is erg moe, maar kan de slaap niet vatten nu. Hij zit nu naast me in bed een beetje sloom met een rammelaar te spelen met zijn speen in zijn mond. O+
pi_159711557
Malteser, goed dat je gebeld hebt, al is het inderdaad maar even om te overleggen! Hoop dat Twix snel beter gaat drinken en dat ze anders tips voor jullie hebben / iets kunnen doen! :*

Estrys, herkenbaar, zulke uitspraken en het effect daarvan... Misschien op een rustig moment nog effe uitpraten, dat hielp hier meestal wel :*

Saskia, wat wordt ze al groot! O+

LuDann, dat filmpje! :D _O- ge-wel-dig! En wat heeft ze een leuk pakje aan! O+

Carnaval vieren was hier best wel een hit! :) Wel met grote ogen om zich heen zitten kijken, maar zelfs toen er meerdere bandjes vlak na elkaar voorbij kwamen gaf ze geen kik (en viel midden in de intocht zelfs gewoon in slaap in de Tula O+ ).
Thuis meteen weer praatjes voor 10 en hartstikke vrolijk, dus ons meisje is volgens mij wel fan! O+ En de confetti zat tot in d'r romper _O-
pi_159711991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 17:14 schreef LuDann het volgende:
Stippel, komt hij vooral zo vaak om te drinken? Of hoe vaak drinkt hij 's nachts?

Hij hapt zelf wat aan, waarvan ik soms geen weet heb. ik zombie soms.... maar hij komt s'nachts een keer of 8 denk/gok ik? Hij meldt zich ook als hij erge kriebel van eczeem heeft, dan werkt een paar slokken lurken wat bv op de nare plekken, weer lurken en slapen.
Van de week een art gelezen en daaruit begreep ik dat hij ook clustert in de nachtelijke uurtjes..... ben dat nu aan het proberen te verleggen....

Die kleine E.! Wat gaat ze goed!
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

Dat van het water was een tip uit het ziekenhuis want dan krijgt hij wel vocht binnen en droogt hij hopelijk niet uit. Maar dat pakt hij net zo goed niet.
mja, dat hij zijn voeding voor caloriën om "sterk" te blijven nodig heeft is ook niet onbelangrijk ;) Hij moet natuurlijk ook bouwstoffen binnen krijgen om aan de positieve kant te blijven. Als hij fv drinkt dan heeft hij ook vocht... lijkt mij een win win..
Verstandig dat je hebt gebeld!
quote:
Stippel, jullie ritme. Echt zwaar! Kan me voorstellen dat Fok bijhouden even geen main business was.
Tja.. het is pittig idd. Kan mij niet voorstellen dat mama's fut hebben om te kunnen werken. Ik ben allang blij als ik mijzelf aangekleed krijg, wurm verzorg en blij houd en speel en van hem geniet, het huishouden en de beestenbende onder controle weet te krijgen. ^^, zal vanzelf wel beter gaan, maar ik moet gewoon keuzes maken in wat ik voor extra;s wil en kan doen. Overigens gaat dat veeeeul beter sinds mijn bloeddruk lager is.
[/quote]

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik bel tegenwoordig ook vaker (sneller) en dan zeg ik expliciet dat ik even wil overleggen. Zodat ik beter weet wanneer ik echt aan de bel moet trekken.

goed advies! Het trekt de drempel lager..
quote:
Stippel, jij ook al zulke vermoeiende nachten :*.
ach ja.. ik raak het gewend :P morgenochtend mag ik weer een uurtje langer liggen, want dan is mijn man er in de ochtend en op zondagochtend kijken ze samen engels voetbal O+ Prima prachtig, want dat uurtje is mij heilig ^^, Meestal gooit hij hem als hij weer moe is in de draagdoek en wiegt hem dan zo in slaap zodat hij het zo lang mogelijk kan rekken voor mij. Mijn meneer is O+ en trots dat wurm ook bij hem slaapt en meer naar hem toe trekt.
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Oww Lu wat is wolk toch een schatje O+!

Malteser heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, goed dat je gebeld hebt.. Ik hoop dat ie wat meer gaat drinken.

Estrys, echt, mannen! Soms! Buh.

Stippel jeetje wat zwaar zulke nachten.. Hoe oud is je kindje nu?

jagar wat fijn dat de treinreis goed verlopen is, have fun in holland! :)
net 6 maanden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor Twix!

Effe een vroeger en nu fotospam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
*O* half jaar! Wat gaat dat snel he?
Wat een leuke babyramdinggymstok.... :D
Schudden voor gebruik
pi_159712194
onze kat is super zielig ziek. Dat kon er nog wel bij.....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schudden voor gebruik
pi_159712512
Ow arme poes ...
pi_159712534
Hoe lang laten jullie je kleine huilen?

Zodra ik ook maar de kamer uit loop gaat zijn keel open. }:| Na een voeding slaapt hij een paar minuten en dan denk ik veilig weg te kunnen sluipen, maar binnen een minuut gaat de huil-o-foon alweer af.

Overdag ben ik bijna altijd wel bij hem, en als ik hem oppak stopt hij ook meteen (of een speen maar die blijft er maar heel even in zitten), maar dat continu doen lijkt me ook niet gezond (en tijd voor me/onszelf is ook wel gewenst).

Hoe doen jullie dat? Ik ben niet anders gaan eten dan eerst. Hij heeft ook wel krampjes maar dat is een andere huiltoon.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 21:18:31 ]
pi_159712665
Ik laat haar nooit huilen... Dus de enige tijd die ik heb voor werk of voor mezelf is als ze slaapt of als man op haar let.
pi_159712824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ik laat haar nooit huilen... Dus de enige tijd die ik heb voor werk of voor mezelf is als ze slaapt of als man op haar let.
Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?
pi_159712921
Over het algemeen wordt het vanzelf beter Myrr. De eerste tijd kon M ook niet goed alleen liggen, ze willen gewoon graag bij je zijn.
pi_159713001
Myrr, wij hebben vandaag exact hetzelfde probleem.

Normaal is Mies supermakkelijk. We gooien haar in bed, lopen met veel bombarie de kamer uit, en vervolgens zwaait ze ons lachend uit en valt vervolgens zelf in slaap.

Haar laten huilen kan ik niet. Dus we troosten haar, blijven bij haar tot ze goed slaapt en dan sluipen we weer weg.
pi_159713046
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Myrr het volgende:
Hoe lang laten jullie je kleine huilen?

Zodra ik ook maar de kamer uit loop gaat zijn keel open. }:| Na een voeding slaapt hij een paar minuten en dan denk ik veilig weg te kunnen sluipen, maar binnen een minuut gaat de huil-o-foon alweer af.

Overdag ben ik bijna altijd wel bij hem, en als ik hem oppak stopt hij ook meteen (of een speen maar die blijft er maar heel even in zitten), maar dat continu doen lijkt me ook niet gezond (en tijd voor me/onszelf is ook wel gewenst).

Hoe doen jullie dat? Ik ben niet anders gaan eten dan eerst. Hij heeft ook wel krampjes maar dat is een andere huiltoon.
Wij laten niet huilen, nog steeds niet. Het is zwaar op deze manier, want inderdaad nooit tijd voor jezelf. Maar ik heb wel het idee dat Sjaak er baat bij heeft, hij vindt het heerlijk bij ons. Dus gaan we maar door.
pi_159713263
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:23 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?
Van wie moet dat? ;) Van nature zijn wij apen. Die zijn continu samen met hun baby, daar is de samenstelling van de moedermelk ook voor gemaakt (niet veel vet, verteert snel, vaak drinkmomenten). Zodra een baby merkt dat hij alleen is, zal hij gaan huilen. Hij voelt zich niet veilig zonder ouder bij zich en roept je. Als je er weer bent, wordt hij weer rustig. Zodra hij gaat snappen dat je niet daadwerkelijk weg (voor altijd weg) bent als je de kamer uitloopt, zal hij makkelijker even alleen kunnen zijn. Dit besef komt volgens mij rond de 9 maanden. Ik las hier laatst een artikel over, ik kijk even of ik het kan vinden :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159713404
En zitten jullie dan bij kleine op de kamer of gaat hij mee met wat jullie doen als het avond is? Ik probeer de prikkels nu maar een beetje weg te houden dus ochtend kamer, overdag wel woonkamer en even buiten wandelen, en tussen zes en acht ergens, afhankelijk van de voeding, douchen/bad en naar bed.

Hij heeft net in totaal 20 minuten gehuild, waarbij vriend vier keer naar hem toe is gegaan maar hem wel heeft laten liggen. Nu is hij wel stil al een tijdje.

Ik weet dat het na een tijdje weg gaat maar het is wel even een omschakeling zeg. :')
Ik maak me tegenwoordig na de vroege ochtendvoeding alvast klaar voor de dag want als het dan niet gebeurt is het gegarandeerd een doordeweekse zondag (lees: joggingbroek, tanden meestal pas ergens in de middag gepoetst, knothaar, slaaphoofd en maar hopen dat er geen leuke postbode of overwacht bezoek voor de deur staat).

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Van wie moet dat? ;) Van nature zijn wij apen. Die zijn continu samen met hun baby, daar is de samenstelling van de moedermelk ook voor gemaakt (niet veel vet, verteert snel, vaak drinkmomenten). Zodra een baby merkt dat hij alleen is, zal hij gaan huilen. Hij voelt zich niet veilig zonder ouder bij zich en roept je. Als je er weer bent, wordt hij weer rustig. Zodra hij gaat snappen dat je niet daadwerkelijk weg (voor altijd weg) bent als je de kamer uitloopt, zal hij makkelijker even alleen kunnen zijn. Dit besef komt volgens mij rond de 9 maanden. Ik las hier laatst een artikel over, ik kijk even of ik het kan vinden :).
Ah ja, dat verklaart. Apen hebben verder natuurlijk geen huishouden en hoeven er niet verzorgd uit te zien. Waren we maar apen. _O_
pi_159713471
We laten Frits ook niet huilen, dat geeft me een heel naar gevoel. Ik denk dat het voor zo'n kleintje heel vreemd is om alleen te zijn, zonder de aanwezigheid van je vader of moeder. Tijd voor onszelf is er sinds hij zes maanden is en ook nu zit ik op de bank en is mijn man bij Frits.
Als je graag tijd voor elkaar wilt zou ik er voor kiezen om je ouders/schoonouders even te laten oppassen.
pi_159713575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Cholula het volgende:
We laten Frits ook niet huilen, dat geeft me een heel naar gevoel. Ik denk dat het voor zo'n kleintje heel vreemd is om alleen te zijn, zonder de aanwezigheid van je vader of moeder. Tijd voor onszelf is er sinds hij zes maanden is en ook nu zit ik op de bank en is mijn man bij Frits.
Als je graag tijd voor elkaar wilt zou ik er voor kiezen om je ouders/schoonouders even te laten oppassen.
Hij is dinsdag pas zes weken :D moest eergisteren al (voor het eerst sinds tijden) traanhuilen omdat hij een uurtje met vriend mee naar het werk ging (even showen). Oppassen over heel lang pas. :6

Het liefst heb ik hem ook 24/7 bij me hoor, het is ook niet per se dat ik nu tijd voor mezelf wil, of nou ja indirect wel. Ik wil m'n serie verder kijken maar hem die prikkels niet geven in de avond.
pi_159713637
:D :D Mijn huis is zelden netjes idd... Je kan niet alles tegelijk en ik vind een schoon huis minder belangrijk dan een blij kind. En ik heb mijn baby veel gedragen in een draagdoek. Inmiddels heb ik 1x per week hulp in de huishouding, omdat ik me dan ook niet meer schuldig hoef te voelen dat ik niet alles tegelijk kan.

(En sorry als ik wat kort door de bocht overkom. Ik tik mobiel dus zo kort mogelijk. Wilde enkel zeggen dat het normaal is dat baby's niet graag alleen zijn en dat het meestal vanzelf goed komt. Het is niet altijd leuk of handig, en op sommige momenten onwijs zwaar. Dat weet ik ook heus :*)

Dit artikel bedoel ik: http://kiind.nl/article425/ het gaat over het nut van dragen, maar ik doelde met name op dit stukje:
quote:
We weten wel dat mensen zoogdieren zijn. Maar veel minder bekend is dat er binnen de groep zoogdieren verschillende categorieën zijn. Zo heb je vluchters, verstoppers en dragers.

Vluchters zijn dieren zoals herten, paarden en koeien. Na de geboorte zijn ze al heel ver ontwikkeld. Ze moeten bijna direct op hun benen kunnen staan, zodat ze mee kunnen met de kudde. De melk van deze moeders bevat veel eiwitten, zodat de spieren en botten zich snel ontwikkelen. Dit moet wel, want anders kunnen ze de kudde niet bijhouden en vallen ze ten prooi aan roofdieren.

Verstoppers zijn dieren zoals katten, konijnen en vossen. Deze jongen komen kwetsbaar ter wereld. Hun ogen zitten dicht en ze zijn vrijwel hulpeloos. De melk van deze moeders bevat veel vetten die een verzadigd gevoel geven. Dit is nodig omdat de moeder ze langdurig alleen laat zodat ze op jacht kan. De jongen blijven achter in het nest en moeten heel stil zijn zodat ze niet de aandacht van roofdieren trekken.

Tenslotte zijn er de dragers, zoals apen, kangoeroes en mensen. Zij komen ook hulpeloos ter wereld en zijn totaal afhankelijk van anderen. Zij drinken kleine beetjes moedermelk per keer. Deze melk bevat veel suikers om de belangrijke hersenontwikkeling te bevorderen. Baby’s van draaglingen kun je dus niet langdurig achterlaten, omdat de melk snel verteerbaar is en vanwege een grote behoefte aan contact. Wanneer ze alleen gelaten worden gaan ze huilen, wat direct gevaar oplevert vanwege roofdieren.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159713640
Thanks allemaal! Twist, pakje is van Maxomorra O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor Twix!

Effe een vroeger en nu fotospam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jeetje een half jaar alweer, gefeliciteerd! *O* Die onderste foto is echt zo ontzettend lief met die grote ogen. En al helemaal zitten!

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 20:57 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Hij hapt zelf wat aan, waarvan ik soms geen weet heb. ik zombie soms.... maar hij komt s'nachts een keer of 8 denk/gok ik? Hij meldt zich ook als hij erge kriebel van eczeem heeft, dan werkt een paar slokken lurken wat bv op de nare plekken, weer lurken en slapen.
Van de week een art gelezen en daaruit begreep ik dat hij ook clustert in de nachtelijke uurtjes..... ben dat nu aan het proberen te verleggen....

Hier was het hetzelfde verhaal, gemiddeld 8 nachtvoedingen. Ik heb toen (op advies van DJMO hier) contact opgenomen met Stefan Kleintjes (van borstvoeding.com, hij is lactatiekundige en kinderdietist). Hij heeft telefonisch en per email een aantal adviezen gegeven waardoor ze nu dus 's nachts nog maar een keer of 4 komt. Echt een wereld van verschil want ik zat er ook behoorlijk doorheen. Het werkte al na 4 dagen. Is dat geen idee, om eens een mailtje te sturen? Een kinderdietist wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoedt.

Sterkte met de poes!

@Myrr: hier ook sterk tegenstander van laten huilen. Langdurig en alleen laten huilen is volgens onderzoek schadelijk voor kleine baby's (niet dat je dat doet, maar dat geeft wel aan hoe vervelend het voor die kleintjes kan zijn). Wij hebben de eerste maanden Wolk bijna voortdurend in de draagdoek gehad. Dan kun je ook gewoon tv kijken, doe je een hydrofieltje over het hoofdje bijvoorbeeld. :)
  zaterdag 6 februari 2016 @ 21:49:46 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_159713685
Wij laten F ook niet huilen, heel soms kan het niet anders (als peuter net probeert de pannen van het fornuis te trekken, als ik zelf op de wc zit oid), maar dan probeer ik mezelf gewoon in twee te splitsen :+
Hier werd t na +/- 10 weken 'beter', sindsdien gaat ie ook rond 20.00u naar bed en hebben we daarna tijd voor elkaar (als we niet in slaap vallen op de bank...)

Vandaag was t iets later, want carnaval gevierd (optocht ;)) F in de draagzak gehad, en bij de ergste herrie even mn handen over zn oren gedaan. Uiteindelijk viel ie gewoon in slaap, door de muziek heen :o
pi_159713692
Tot ik geloof vier maanden was M 's avonds bij ons in de kamer, daarna zijn we wat gaan proberen met op bed leggen. Maar als het niet ging, dan ging ze gewoon weer mee naar de kamer. En in het begin ging het twee keer in de week goed en nu wel vaker. Maar as we speak ligt ze naast me op de bank te slapen :+

Disclaimer: wij hebben een bijna prikkel-immuun baby, zal wel komen omdat ze in de buik de verbouwing heeft meegemaakt :')
pi_159713835
En waar je hem kunt laten: als ze nog zo klein zijn slapen ze vaak ook wel in de box bijvoorbeeld. Of in de wagenbak. Die gewoon in de huiskamer en dan verder je eigen ding doen. Op de bank doen sommige mensen ook, een tshirt spannen over een borstvoedingskussen en dan in het holletje leggen. Of anders gewoon op jou.

Ik zou me in deze fase meer bezig houden met je baby dicht bij jullie houden dan me zorgen maken over eventuele prikkels van de tv bijvoorbeeld. Ze vallen doorgaans toch wel in slaap. Maar dat is hoe wij het hebben gedaan, ik snap dat je dat anders kunt zien.
pi_159713939
Ja hij slaapt wel als we op de bank zitten 's avonds, op mij, op vriend, tussen ons in, op de bank, box, ik denk ook wel als we hem gewoon op de grond zouden leggen. :')

Goed, gerustgesteld wel. :)
Gewoon lekker bij ons op de bank 's avonds en over een paar maanden weer druk gaan maken om prikkels. Dan ga ik nu beeb pakken. O+ Vind dat huilen ook echt tien keer niets. Doet pijn aan m'n hart.

Krijg volgende week ook een klikdrager trouwens, heb wel zo'n doek liggen maar die doneer ik denk ik maar aan het circus zo lang is 'ie.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 22:00:02 ]
pi_159713975
Kleinere babies gaan vaak pas slapen als ouders naar bed gaan (als je geluk hebt). Ons zoontje ging ook pas na maanden wat vroeger slapen op de avond.

Je kindje is zes weken, dan is de hele avond aandachtclusteren (ook bij fv als je geen bv geeft) heel normaal.

Lichten wat zachter, tv niet te hard en knuffelen maar.
Kwak
pi_159714044
Fijn dat je een goede treinreis had Jagar! Zag je er tegen op?

Wat een verschil Saskia!

Ik heb gemist hoe het gesprek bij het kdv ging Malteser (of haal ik je door de war met iemand anders?). Hoe ging het?

Zware nachten Stippel! :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_159714064
Myrr, ik laat ook niet huilen, ik word er gewoon fysiek naar van. Maar soms moet hij wel even wachten, omdat ik bezig ben met grote broer die ook hulp/zorg nodig heeft. Maar dan loop ik waar mogelijk heen en weer en praat ik tegen baby. Maar ik kan echt niet rustig zitten met huilende kindjes op de achtergrond, dat gaat heel erg tegen mijn gevoel in.

Ik keek overigens wel gewoon tv/serie met slapende minibaby op schoot hoor. Niet te hard zetten, kan best toch?

Bij beide kinderen hebben we vrij snel een bedritueel ingevoerd (met name om duidelijk een dag/nachtritme te laten zien). Dat ging heel goed, dus wij hadden als bijkomend voordeel eigenlijk heel snel, vanaf een maand of twee-drie, onze avond al terug. Niet dat ze daarmee doorsliepen hoor :+
pi_159714230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Myrr het volgende:
Hoe doen jullie dat?
Toch wel je baby bij je houden. Het wordt beter. Mijn baby is nu 15 weken en het is al heel anders dan met 6 weken.
Rond die periode hadden wij haar 's avonds bij ons beneden, dan lieten we haar bij ons in slaap vallen en uiteindelijk ook samen mee naar boven. Met +/- 10 weken zijn we haar na +/- driekwartier naar boven gaan brengen; slapend overleggen. En met +/- 12 weken boven in slaap laten vallen en dan voorzichtig wegsluipen. En nu met 15 weken oefenen we met zelfstandig laten slapen.

Echter, overdag is het nog prut.
pi_159714280
Go with the flow blijft volgens mij het beste advies :+
pi_159714289
Myrr, ongeveer wat de rest al zegt ;)
Ik weet nog wel dat ik het rond 6 weken vrij zwaar vond; de roes van de eerste weken was er toen wel een beetje af, terwijl het huilen zo'n beetje op z'n hoogtepunt zat (dat is overigens vrij 'normaal' rond 6 weken, heb ik toen meerdere keren gelezen). Vanaf 7 weken ging het steeds een beetje beter: minder huilen, steeds een beetje beter slapen e.d.
En wat Mineola zegt: omdat ik met 3 maanden weer ging werken, zijn wij met 2-3 maanden gaan oefenen met een bedritueeltje. Dat ging echt niet in 1x goed, maar weet nog wel dat we verrassend snel resultaat zagen.
(Lees: ik zag het met 8-10 weken écht niet voor me dat ze ooit zelfstandig in d'r eigen bedje ging slapen, van de gedachte alleen al werd in wanhopig :@ maar we zagen per week echt al duidelijke vooruitgang)

Ik vond het verschrikkelijk om keer op keer te lezen ( :6 ) en toch ga ik het nu zelf zeggen: het wordt beter ;)
pi_159714564
Laten huilen doen wij ook niet. Zelfs tijdens het KMA-krampfestijn hield ik haar altijd bij me, in de doek of op mijn buik. De enige keren dat ze alleen heeft gehuild waren de keren dat ik even 5 minuten ging douchen, anders was ik echt gek geworden. Zo'n kleintje heeft gewoon mama of papa nodig. Ook nu zit N. meestal nog tot wij naar bed gaan bij ons, maar ze is vrolijk, wij vinden het prima en we functioneren allemaal goed op deze manier. Vroeger naar bed komt vast een keer, misschien pas volgend jaar, maar dat zien we dan wel. :)

Och Malteser, hopelijk drinkt Twix dit flesje beter. Ik begrijp je zorgen heel goed. :*

Stippel, wat een pittige nachten! Ik zou absoluut iets doen met het advies van LuDann!
pi_159714732
Ohh je baby is nog maar een kleintje Myrr! Lekker bij je houden en knuffelen ja.

Het is hier nu echt drama trouwens.
Ze is de hele dag al mopperig en huilerig. Ze word de hele avond om t kwartier/half uur huilend wakker.
Waar is mijn makkelijke baby gebleven? Ik ben zo bang dat ze pijn heeft ofzo.
Ze heeft geen koorts. Wat moet ik doen? Is het de 8 maandensprong?

Ik kan er niet tegen als ze huilt. Het voelt alsof mn maag samengeknepen word door een ijzeren vuist.
pi_159715295
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 22:33 schreef Missladybug het volgende:
Ohh je baby is nog maar een kleintje Myrr! Lekker bij je houden en knuffelen ja.
Ik kan er niet tegen als ze huilt. Het voelt alsof mn maag samengeknepen word door een ijzeren vuist.
Bedankt allemaal voor de adviezen.

En die vuist, zo herkenbaar. :X De eerste nanoseconde denk ik Nooo ga je weer ;( maar voordat die gedachte af is vlieg ik er eigenlijk alweer heen en zwijmel ik met medelijden en voldane blik met drie half afgesmeerde boterhammen die heel langzaam maar zeker uiteindelijk tegen de middag aan ergens wel opgegeten zijn. :')

Kan verder niet echt advies teruggeven op jullie posts, want ja, moet de kunsten allemaal nog masteren. Maar neem al jullie advies van harte. :D

Slaap grapje, lig lekker wakker allemaal. :*

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2016 23:00:18 ]
pi_159715909
Wilde al eerder posten maar kwam er steeds niet van :P Q sliep uiteindelijk van 4-10 uur. Helaas nog wel paar keer wakker geweest, maar op het laatst paar uur achter elkaar geslapen en vrolijk wakker. Tijdens het eerste dutje ook even gaan liggen, werd uit mezelf wakker "huh.. Q nog niet wakker?" Had ie net als gister ineens ruim 2 uur geslapen ipv 1,5 uur die hij normaal slaapt. Was pas na 2en wakker, na de boodschappen pas weer om 6 uur gaan slapen tot 7. Pas tegen 10 uur leek ie weer moe, maar wilde echt niet slapen. Nog even naar de kamer dan, nu slaapt ie zo'n half uurtje. Hmm, moet weer even goed op z'n ritme gaan letten geloof ik..

DJMO, eerste slechte nacht deden Dentinox en paracetamol niks, dus nu eigenlijk niet geprobeerd.. Als het weer niks is, pak ik de Dentinox weer!

Hoe is het nu Malteser, dronk ie vanavond nog wat? Arme Twix :*

Beterschap ook voor A. Phaidra! Hij is deze maand alweer een jaar he? :o

N een half jaar alweer! Wat lijkt ze al groot zo, zit al zo goed! Diezelfde babygym hangt bij m'n ouders, vonden ze nog terug op zolder, van m'n broer en mij geweest :)

Beterschap voor je kat Stippel!
SPOILER
Wat gaat ze goed LuDann! Wachten tot ze ineens vooruit gaat!
Jij en Cholula nog bedankt trouwens :* Voel me ook niet gek (meer), maar krijg bij behandelaar en test ivm reintegratie nog het idee dat ze me lager inschatten..

Verder :* voor alle zieken en prutnachten.

Ohja, die blog.. Misschien even kappen met die blog en Instagram en je dochter lekker knuffelen..

Ik laat Q hooguit een paar min huilen als ie niet wil slapen. Soms huilt ie maar even kort en is het dan goed. Of begint het met gejengel en ga ik naar hem toe als het echt huilen wordt of een tijdje doorgaat. Nou is hij ook een stukje ouder al natuurlijk. Toen hij klein was, lag hij vaak in m'n armen als we op de bank zaten. Of bij in slaap vallen 10x speen terugduwen (of soms heel even laten huilen, maar vond ik niks en ging snel weer naar em toe). Maar jeetje, 6 weken oud lijkt al zooo lang geleden :o

Q doet sinds een dag of 2 verwoede pogingen om zelf te gaan zitten. Lukt net niet, zit ie op 1 bil met z'n hand net iets te ver weg. Lijkt alsof ie dan nonchalant opzij leunt :P En oefen wat met over de rugleuning van de bank kijken. Hij vond het net ineens erg leuk en probeerde steeds zelf goed grip op het kussen te krijgen en dan z'n beentjes strekken en zo soort van staan (zoals foto van Michael gister(?)) en vanuit daar naar zit, op z'n buik en dan weer opnieuw. Hij oefent ineens weer erg op nieuwe features!
pi_159717982
Myrr hier heeft de kleine nooit elders willen slapen als op ons of in de doek, tot we gingen slapen, dan wel in de cosleeper. En toen was hij veertien weken en zette hij het op een krijsen bij vermoeidheid en op ons slapen. Bleek hij alleen nog maar in de cosleeper te willen slapen, zowel overdag als in de nacht. Saai hoor, nu mis ik die momenten ;(

Ik blijf er overigens wel altijd bij, dan kijk ik tv of zit wat op mijn mobiel. Hij heeft geen last van geluid of licht. Als hij slaapt sluip ik weg, soms slaapt hij kort, en is een speentje tussendoor geven voldoende, soms slaapt hij kort en wil daarna niet meer slapen, maar ik heb m ook wel eens in zeven uur in bed gelegd, dat hij dan tot een uur door sliep. Ik volg hem daar gewoon in O+
pi_159718467
Beterschap met jullie kleintjes Malteser en Phaidra :*
pi_159718774
Myrr; je hebt al een hoop tips gehad, maar wat ik doe; ik leg W. in de wandelwagenbak beneden 's savonds. Dan hoort 'ie wel wat van de tv, maar hij krijgt dan minder alle lichtflitsen etc mee. Hij hoort ons dan ook, dan is het goed.
Tussen 22 en 22:30 gaat 'ie altijd mee naar boven, al vanaf week 2. Vaak ga ik dan ook slapen, soms wil ik nog een film afkijken oid. Dat gaat nu probleemloos; ik leg hem in bed en dan gaat hij slapen. Hij lijkt zichzelf nu ook echt voor te bereiden op de nacht rond die tijd; hij komt steevast voor een voeding tussen 21:30 en 22, drinkt dan bijna een uur en gaat dan slapen.
Ik ben dus voorstander van een vaste bedtijd!
pi_159718845
Mag ik even vragen waarom ik er bij kind 3 pas achterkom dat je met groene zeep heel makkelijk poep uit de kleertjes krijgt? :o hadden jullie me dat nou niet eerder kunnen vertellen :(
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_159718929
Shit, je bent er toch achtergekomen Estrys. Ons complot heeft gefaald. :'(
(Hier trouwens Dasty van de Wibra, spuit je erop en alles komt schoon uit de was)

Wij gingen gister voor het eerst babyzwemmen en L. vond het zo ontzettend leuk. Koppie onder water? Not impressed. :{w Andere kindjes moet je naar lachen. En ik snap het niet helemaal, maar ik kon d'r voor het eerst omkleden zonder te brullen. Trots ben ik. O+

Ik had een openbaring. Man wordt gewoon echt minder snel wakker van L. dan ik. Maar als ik hem aantik en zeg dat de baby huilt, springt 'ie op en gaat 'ie haar halen. Ik heb vannacht zowaar een nacht in bed gelegen. Wel 2 voedingen tussendoor, maar ik ben m'n bed niet uit geweest. En zo nu en dan, zeker in het weekend, vind ik dat dat mag. Nu alleen nog leren dat kleine schuldgevoel stemmetje uit te zetten
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 7 februari 2016 @ 09:09:28 #46
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159718958
Waar ben je gaan babyzwemmen Kris?

Oh tips voor poep! *) Ik heb nu voor het eerst een romper die ik niet schoon krijg. Maar dasty of groene zeep dus.
Heb net een stapel witte rompers gekocht want blijkbaar is er een een of andere gek in Den Haag die alle grijze rompers maat 74/80 heeft opgekocht. }:|
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159718971
Laat die mannen maar lekker rennen. Een kind neem je met zijn tweeën ;)

En dank je voor de Dasty tip, komt meteen van pas. Iets met poepluier tot aan de nek :')
pi_159719141
Yes, Dasty gebruiken we hier ook. Werkelijk alle poepvlekken tot nu toe eruit gekregen.
Overigens gebruiken we die gele fles niet alleen voor kleding, maar eigenlijk voor alles. Het is onze allesreiniger :)

Trouwens nu ook eens de vlekkenreiniger voor kleding van Dasty gekocht, aangezien die speciaal voor kleding zou zijn, weet niet of die ook beter is dan de gele fles.
pi_159719254
De watertoren, achter het Savorin Lohmanplein, zijn we naartoe gegaan. Geen wachtlijsten en per week kijken of je wil komen. We willen uiteindelijk naar eentje op de Escamplaan, omdat die ook een nieuwe manier van zwemles geven die ons erg aanspreekt (ja, daar zijn we serieus al over na aan het denken. :')). maar wachtlijst enzo en per kwartaal betalen.
pi_159719274
Ik wil niet nadenken over zwemles :( lalalalalaaaa *vingers in oren stopt
pi_159719534
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:02 schreef Krisvc het volgende:
Ik had een openbaring. Man wordt gewoon echt minder snel wakker van L. dan ik. Maar als ik hem aantik en zeg dat de baby huilt, springt 'ie op en gaat 'ie haar halen. Ik heb vannacht zowaar een nacht in bed gelegen. Wel 2 voedingen tussendoor, maar ik ben m'n bed niet uit geweest. En zo nu en dan, zeker in het weekend, vind ik dat dat mag. Nu alleen nog leren dat kleine schuldgevoel stemmetje uit te zetten
Het is voor de helft ook zijn kind! Hij mag al heel tevreden zijn dat hij het maar 1 nacht hoeft. Plus dat hij die andere nachten gewoon door kan slapen, en dat kan jij nooit. En waarschijnlijk vind hij het ook geen probleem om dat af en toe voor je te doen (en zowel dan is het tijd om hem een schuldgevoel aan te praten).

Hier de tweede dramanacht op rij. Man heeft de nacht gedaan, ik nu de ochtend. En als O straks weer slaapt kruip omik nog even bij m'n man en als O weer wakker wordt is hij weer aan de beurt. Ik wil op zulk soort dagen echt niet nadenken over hoe we dat moeten doen als nr 2 er is...

Babyzwemmen gaat man morgen voor het eerst doen. Ik hoop dat hij zwemmen nu wel wat leuker vindt dan twee maanden geleden.

En heeft iemand ook de magische tip voor bananenvlekken?
pi_159719585
Dasty.
pi_159719593
Met meerdere kinderen is het verstand op nul en blik op oneindig :Y
Je groeit er ook in hoor :)

Baby komt al een week om de twee uur. Overdag gaat het slapen goed maar 's nachts is echt bal. Gelukkig hebben we vakantie maar dat is hier vaak ook het moment om ziek te worden. Dit keer is dochter aan de beurt. Ze is behoorlijk aan het spoken geweest vannacht.

*neuriet iets van: 'Brabantse nachten zijn lang...tra lala la' ;)
pi_159719662
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 08:33 schreef Estrys het volgende:
Mag ik even vragen waarom ik er bij kind 3 pas achterkom dat je met groene zeep heel makkelijk poep uit de kleertjes krijgt? :o hadden jullie me dat nou niet eerder kunnen vertellen :(
:D

Ik kwam er ook laatst achter en toen heb ik het hier ook gepost! :P Stom toevallig dat ik erachter kwam eigenlijk. Zag het potje ineens weer staan en bedacht me ineens dat mijn moeder dat altijd voor allerlei vlekken gebruikt.
pi_159719682
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:28 schreef kazy het volgende:

[..]

:D

Ik kwam er ook laatst achter en toen heb ik het hier ook gepost! :P Stom toevallig dat ik erachter kwam eigenlijk. Zag het potje ineens weer staan en bedacht me ineens dat mijn moeder dat altijd voor allerlei vlekken gebruikt.
Ja daar had ik het van. Zeven jaar te laat :( ;)
pi_159719858
Vorige keer spoelde ik de poep direct uit. Daarna een keer vergeten. Toen had ik dus een bonte romper :')
pi_159720740
Zwemles ja, ook zo'n dingetje wat we al vanaf 3-4 maanden roepen... :@
Geen overbodige luxe hier trouwens (is het sowieso niet in NL natuurlijk), aangezien we in het nieuwe huis straks op 10m van de voordeur water hebben... :{
Toch nog eens informeren naar de wachtlijsten bij het zwembad hier.

Kris, wat leuk dat ze het zo naar haar zin had! O+
En inderdaad niet schuldig voelen, maar lekker genieten van zo'n nacht ;)
pi_159721088
Je weet dat je kinderen groot worden als ze uit zichzelf weer naar bed gaan als ze ziek zijn :o stop de tijd! Dit gaat trouwens niet over mijn baby :+

[ Bericht 24% gewijzigd door Estrys op 07-02-2016 12:22:25 ]
pi_159722233
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 10:14 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Het is voor de helft ook zijn kind! Hij mag al heel tevreden zijn dat hij het maar 1 nacht hoeft. Plus dat hij die andere nachten gewoon door kan slapen, en dat kan jij nooit. En waarschijnlijk vind hij het ook geen probleem om dat af en toe voor je te doen (en zowel dan is het tijd om hem een schuldgevoel aan te praten).

Hier de tweede dramanacht op rij. Man heeft de nacht gedaan, ik nu de ochtend. En als O straks weer slaapt kruip omik nog even bij m'n man en als O weer wakker wordt is hij weer aan de beurt. Ik wil op zulk soort dagen echt niet nadenken over hoe we dat moeten doen als nr 2 er is...

Babyzwemmen gaat man morgen voor het eerst doen. Ik hoop dat hij zwemmen nu wel wat leuker vindt dan twee maanden geleden.

En heeft iemand ook de magische tip voor bananenvlekken?
Tandpasta helpt tegen bananenvlekken. :)
pi_159723711
Herkenbaar die mannen die minder snel wakker worden van baby.. ;(. Ik moet de mijne ook vaak echt aanstoten en wakker maken. Inmiddels ben ik dan al zo wakker dat ik net zo goed zelf kan opstaan maarja..

Mijn baby heeft echt een raar schema gehad vannacht. 23.30 - 01.45 - 06.30 - 10.30.

Voeding van 06.30 was bingo. Ze bleef maar spoken, zwaaien met de handjes (hoe strak je dr ook inbakert ze krijgt die handjes toch los :') kleine draak). Op een gegeven moment spuugt ze maar ligt ze met d'r hoofd recht dus verslikt ze zich, snel omhoog gehouden en kwam nog een golf na. Zucht. Daarna bovenop me gelegd, was ze meteen rustig. Twee minuten later kotst ze me helemaal onder, liep zo m'n nek in brrr :X. Vriend keihard lachen en baby keek me met grote onschuldige ogen aan, zich van geen kwaad bewust ( die ogen O+ ).

Verder prima geslapen ;).
pi_159724455
Groene zeep is echt fantastisch spul ja! :o Ik heb dat ook pas recent herontdekt. Ik had wel een aangebroken potje maar die verhuisde al drie huizen lang ongebruikt mee. Geen idee hoe ik zo lang zonder kon.

/mien dobbelsteen
pi_159724547
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 13:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Herkenbaar die mannen die minder snel wakker worden van baby.. ;(. Ik moet de mijne ook vaak echt aanstoten en wakker maken. Inmiddels ben ik dan al zo wakker dat ik net zo goed zelf kan opstaan maarja..

Ja, dat heb ik de afgelopen 7 maanden dus ook zo gedaan, want toch wakker enzo. Maar zoals ik vannacht heb gemerkt is het wel heel erg lekker om hem zo nu en dan te laten gaan. En hij doet het zonder mopperen hoor, ik vind het zelf gewoon lastig om te vragen.
  zondag 7 februari 2016 @ 13:59:54 #63
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159725001
Wij hebben al vanaf dat ik weer aan het werk ben de afspraak dat man L haalt. Mijn man hoort 'm meestal ook eerder dan ik.
pi_159725725
hoi :D

@Myrr hier laten wij wurm niet huilen. Je hebt wel huilen en huilen. Huilen/krijsen of even jammerklaagje is nogal een verschil ;) Dat hoor je snel genoeg. Wij gaan altijd kijken als hij huil huilt. Ook kunnen ze wel eens huilerig jammeren in hun slaap...
Wij lieten hem in de eerste weken in de wagenbak slapen in de woonkamer. Soms als hij niet in slaap kwam droegen we hem of liepen een ronde met de wagenbak buiten (zomer), nog eens drinken en in slaap sussen. Als we dan zelf gingen slapen hevelde ik hem over in de wieg of later in zijn ledikant. Dat ging prima tot een week of tien. (overigens wat de ene dag werkt is geen garantie voor de andere dag ;) ) Daarna ben ik de laatste voedingen gaan geven in de schommelstoel in zijn kamertje, als hij dan in sliep viel kon ik hem overhevelen. Dat werkte tot een week of 20 (?). Nu is hij weer een nieuwe fase in en heeft hij meer bevestiging nodig of zo dat we er zijn. Cosleeper is dan ook erg fijn om te hebben. (Wil niet zeggen dat ieder kindje dat heeft)

Daarnaast had ik rond 6-7 weken wat meer moeite met het sussen en zag ik het soms ook gewoon echt niet zitten. Dat benoemen tegen je partner scheelt ook al de helft. Vaak is ventileren al fijn ;) Ook kreeg hij meer krampjes rond die tijd en ook rond de 15 weken. Fietsen met de beentjes, eens kijken naar babymassage (sowieso leuk) en letten op wat je eet bij bv kan verlichting geven.

ik vond dit een fijn artikeltje (er zijn veel meer artikelen over stress van huilen ed ;) )
Succes in ieder geval. Ik heb al meer mooie tips gelezen.

Betreft poepvlekken. Ik kan enkel over bv spuitluiers meekletsen. Die heeft hij bijna dagelijks *blessed*. Ik heb een blok zeep die ik gebruik. Koud water spoelen en dan zepen maar. Als ik het uitspoel is het eigenlijk al verdwenen. Maar het kan zo zijn dat ik het heb gemist en er dus een poepvlek in is blijven zitten na de was. Zonlicht is dan de oplossing (werkt ook op tomatenvlekken ;) )

Gelige rand in kleding bij de nekken kan je eruit krijgen met babyshampoo.. insmeren, in laten trekken en in de was ermee... werkt ook bij overhemden (aldus mijn moeder die ik nu in mijn oor hoor :9 )

Gevalletje wat rot van de kat van jullie. gelukkig is het opgelost! Ze kunnen zo vreselijk zielig zijn. Nu ligt de onze gelukkig even plat en te slapen. Hij zal wel uitgeput zijn van het geworstel met de cone of shame.

Betreft slapen van onze wurm. Tja het went. Gisterennacht ging het "goed" en was ik ook fris met opstaan. Vannacht minder. Hij kwam gewoon veel. Ik gooi het op krampjes in de buik (want vast voedsel oefenen) en ga ook iets meer vastvoedsel prak maken ipv alleen grote stukken. Las dat het wellicht iets kan helpen verwerken. En ja hij laat ook keiharde scheten dan als hij zo moeilijk rommelt. Jeuk van de eczeem merk ik op want dan ligt hij erg te krabbelen. Smeer het dan in met vettige zalf of borstvoeding en dat werkt beide goed. We zijn zelf nu aan het kijken om het clusteren te verleggen en hij groeit en eet goed.
Ook heeft hij vaak gewoon het opsnuiven van is mijn mammie er nog nodig ;) Dat zal heus vanzelf anders worden. Hij wurmt zich ook in zijn cosleeper opzij dichter tegen mij aan en valt dan dieper in slaap.
Dus het zal vanzelf wel beter worden ^^, op zijn 16de zal hij heus in zijn eigen bed slapen :P
Schudden voor gebruik
pi_159726454
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:20 schreef Stippelrientje het volgende:

Dus het zal vanzelf wel beter worden ^^, op zijn 16de zal hij heus in zijn eigen bed slapen :P

Of in dat van een of ander grietje O-) ;)
pi_159728884
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:40 schreef Estrys het volgende:

[..]

Of in dat van een of ander grietje O-) ;)
Nou nog niet op zijn 16de graag!!!
Schudden voor gebruik
pi_159729383
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 16:07 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Nou nog niet op zijn 16de graag!!!
Nee moeder, natuurlijk doe ik dat niet moeder. ;)
pi_159729538
Groene zeep. _O_ De enige reden dat N.'s zeehondenromper geen veel te vroege dood is gestorven. O+

Man wordt altijd wel wakker van N. en we doen het 's nachts ook samen. Ik iets vaker dan hij omdat hij meer werkt, maar ik heb niks te klagen. :) Vannacht sliepen we om half 12 pas en N. moest een paar keer huilen (echt zo'n enkele harde huil :? ) maar sliep daarna tot 7.15. Toen op voor zwemles ( O+ O+ O+ mijn gillende, kirrende, lachende kind O+ O+ O+ ) en daarna door naar het draagkracht festival. Nu zijn we nog even lekker thuis en vanavond gaan we misschien nog even een hapje buiten de deur eten. :)

Morgen gaat N. op mijn vrije dag de hele dag naar de GO omdat mijn examenklassen vandaag digitaal hun boekverslagen in moeten leveren en ik ze toch wel ooit na moet kijken. :(
pi_159730715
Klinkt als een fijne dag, Selvaria! Fijn dat je zo veel met N kunt ondernemen, lijkt me heel gezellig.

Ik heb de rest gelezen, maar met een krijsende zwaan kleef aan op schoot blijft er niet zo veel hangen. Ik verdenk de voortanden, die zijn net door, maar Dentinox lijkt niks te helpen. Draagdoek vond hij even oké, maar hij ging met zijn nageltjes zo bij mijn keel friemelen dat ik er misselijk van werd :?
pi_159731468
Noooh, mijn kleine prul heeft z'n ogen uitgekeken met de optocht. Muziekjes, kleurtjes, hij nam het allemaal rustig in zich op. En daarna rustig in de wandelwagen en slapen...

Sinds we zijn verhuisd slaapt ie trouwens overdag in de wandelwagen beneden. (Want 17 keer de trap oplopen om de speen te herpluggen, daar ben ik dus echt veuls te lui voor :P ). En dat gaat goed. Wel kijk ik met angst en beven uit naar de dag dat ie daar niet meer inpast...

Laten huilen doe ik ook niet. Maar sinds een paar weken heeft ie wel verschillende huiltjes. Ook een "ik wil niet slapen maar ben doodop"-dreintje. Dan plug ik de speen erin en hou ik een handje vast. Want dan issie er echt het meest mee geholpen dattie asap slaapt. Als ik hem dan oppak om te troosten raakt ie juist nog erger over de zeik.

Oh, en dat baby's steeds langer wakker zijn en minder slaapjes gaan hebben... Daar doet ie (nog) niet aan. Na een uur, anderhalf max MOET meneer weer pitten. Vaak drie kwartier, maar als je zoals vandaag ergens op tijd wil zijn, dan gooit ie er gerust een monsterslaap van 2,5 uur tegenaan. :D

SPOILER
pi_159731753
Jemig Sara wat een bemoeial.

Ik heb de dasty ook ontdekt tegen vlekken! Heerlijk spul.

Vandaag heeft Mies een mopper en jankdag. Vannacht had ze ineens uit het niets 39,3. Maar vandaag al de hele dag koortsvrij.
Ik heb wel een nieuwe tand ontdekt. Ze heeft er nu vijf!!
Ze wilde de hele dag al niet drinken. Net gelukkig weer 100cc op.
pi_159733807
wat een bemoeial Sara! Fijn voor haar dat haar kindje met volle bak pap slaapt...
Hier hoor ik dat ook geregeld al vanaf drie maanden of zo... ze willen er maar van alles in stoppen.
Echter zijn wij er duidelijk over geweest 6 maanden enkel bv en daarna gaan we vers eten aanbieden.

Maar het altijd "laten gaan" is soms ook lastig
Schudden voor gebruik
pi_159734359
M heeft iets nieuws ontdekt en doet nu constant de josti met haar tong :P
pi_159734463
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 19:41 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft iets nieuws ontdekt en doet nu constant de josti met haar tong :P
Boks. :'(

Ik geef de schuld aan een 1,5 jarig jochie bij N. bij de GO die ook constant zo rondloopt. :(
pi_159734959
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 17:48 schreef Sara82 het volgende:
Sinds we zijn verhuisd slaapt ie trouwens overdag in de wandelwagen beneden. (Want 17 keer de trap oplopen om de speen te herpluggen, daar ben ik dus echt veuls te lui voor :P ). En dat gaat goed. Wel kijk ik met angst en beven uit naar de dag dat ie daar niet meer inpast...

SPOILER
Lekker veroordelend Sara. :N Niet leuk!

En hier nu overdag ook in de kinderwagenbak hoor. Schijnbaar is dat voor overdag de truc waardoor ze relatief snel slaapt (of in armen, maar dat vind ik niet altijd een optie). F. is haar speen liever kwijt dan rijk, dus hier geen speen-terug-plug praktijken.

Dames! Ik zie hier een trend. Derde avond op rij dat F. zelfstandig inslaapt! Mag ik juichen? *O* *O*

En vanmiddag viel ze gewoon in slaap op een boxkleed onder haar babygym, terwijl ik aan het stofzuigen was om haar heen. _O-
pi_159735113
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:04 schreef JantinaGr het volgende:

[..]
En vanmiddag viel ze gewoon in slaap op een boxkleed onder haar babygym, terwijl ik aan het stofzuigen was om haar heen. _O-
Dat is niet zo gek als het lijkt! Stofzuigen is white noise, werkt rustgevend voor baby's. :)
pi_159735340
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:04 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Lekker veroordelend Sara. :N Niet leuk!

En hier nu overdag ook in de kinderwagenbak hoor. Schijnbaar is dat voor overdag de truc waardoor ze relatief snel slaapt (of in armen, maar dat vind ik niet altijd een optie). F. is haar speen liever kwijt dan rijk, dus hier geen speen-terug-plug praktijken.

Dames! Ik zie hier een trend. Derde avond op rij dat F. zelfstandig inslaapt! Mag ik juichen? *O* *O*

Dat ligt aan de stofzuiger :Y Ik heb weleens een ochtend met de stofzuiger aan gezeten omdat de oudste dan sliep :')
pi_159736106
Ik lees het nu. Blijkbaar herkenning vanuit de baarmoeder. De bloedstroom van de moeder is vergelijkbaar met het geluid dat een stofzuiger produceert. :o
pi_159736259
Mijn oma kwam vandaag met de welbekende liga-met-sinaasappelsap aanzetten :o . "Dit lust 'ie wel hoor". :')
Gelukkig zat W. bij man, dus die mocht het afslaan.

Ik vind dat bemoeizuchtige bij mensen met baby's zoiets stoms. Ineens weet iedereen hoe of wat je anders moet doen. Echt, waarom? Je gaat toch ook niet over andere zaken alsmaar ongevraagd advies geven? En toch krijg je dat continue over baby's.
pi_159737064
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 23:32 schreef Gevalletje het volgende:

Beterschap ook voor A. Phaidra! Hij is deze maand alweer een jaar he? :o

Donderdag al... :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159738029
Janita, 3x is scheepsrecht hoor, dus dan is het echt :Y *O* ;)
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 februari 2016 @ 21:34:14 #82
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159738196
een (hele) tijd terug ging het over zelf verzonnen liedjes .. ik heb er weer ééntje op rijm uit m'n duim gezogen vanavond (meer voor de kleuters, maar Michael moest er ook om lachen :P )

Houd je snoet
was je toet
oogjes dicht
schrob je gezicht
nog even je haar
dan ben je al bijna klaar
Want na de rest
kun je naar je nest

:@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_159738262
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:34 schreef DJMO het volgende:
een (hele) tijd terug ging het over zelf verzonnen liedjes .. ik heb er weer ééntje op rijm uit m'n duim gezogen vanavond (meer voor de kleuters, maar Michael moest er ook om lachen :P )

Houd je snoet
was je toet
oogjes dicht
schrob je gezicht
nog even je haar
dan ben je al bijna klaar
Want na de rest
kun je naar je nest

:@
:D _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159738376
A. zegt nu de hele dag DAAAAAAA! Daarmee zegt hij 1- Dag (te herkennen aan het enthousiast zwaaiende armpje O+), of 2- Dank (als in 'dank je wel', te herkennen aan het stukje eten dat hij probeert aan je te slijten).

:D :') :D
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 februari 2016 @ 21:43:27 #85
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159738518
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:38 schreef Phaidra het volgende:
A. zegt nu de hele dag DAAAAAAA! Daarmee zegt hij 1- Dag (te herkennen aan het enthousiast zwaaiende armpje O+), of 2- Dank (als in 'dank je wel', te herkennen aan het stukje eten dat hij probeert aan je te slijten).

O+ O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_159738729
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:40 schreef JantinaGr het volgende:
Ik lees het nu. Blijkbaar herkenning vanuit de baarmoeder. De bloedstroom van de moeder is vergelijkbaar met het geluid dat een stofzuiger produceert. :o
Djezus, 9 maanden luisteren naar een stofzuiger, hoe irritant is dat :')
pi_159738867
6/7-maanders, wat krijgen jullie mee naar de opvang/oppas en/of wat eten jullie daar?
M zal daar binnenkort ook eens wat moeten krijgen, maar ben nog een beetje aan het zoeken. SM zei laatst dat ze hoopte dat we haar niet gingen vragen om rapley te doen, en een week later vroeg ze of ze ook soepstengels mocht (dat lijkt mij dan juist weer eng :')
pi_159739081
N. at met 7 maanden een stuk fruit in de ochtend en in de middag een broodkorst (of al een hele boterham, ik weet het niet meer) bij de GO. Avondeten altijd gewoon thuis, want ik haal haar nooit later dan 5 uur op.
  zondag 7 februari 2016 @ 21:58:51 #89
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159739155
L eet daar groente en fruit mee. Ze Rapley'en nog niet echt omdat hij nog in het babykuipje ligt. Maar ze geven 'm meestal een beetje iets om te sabbelen en de rest prakken ze en voeren ze.
Hij eet daar ook veel meer dan thuis, ik krijg er maar bar weinig in maar daar eet hij 3/4 banaan of appel.
pi_159739160
Wij lieten op het kdv eerst geprakt geven, thuis deden we rapley. Ik vond dat geen probleem. Na een tijdje zeiden ze heel verbaasd bij het ophalen: we gaven vandaag iets in stukjes, dat ging echt heel goed!! Eh ja, thuis is hij niet anders gewend.. :+.

Dat leren kruipen hè, dat is ook sneu. A staat op handen en knieën, tilt eens een hand of been op en is vervolgens vet pissig dat hij Nog Steeds Op Dezelfde Plek Is :( :( :(. Gelukkig komt hij zittend op z'n kont ook overal.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159739183
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 20:44 schreef silliegirl het volgende:
Ik vind dat bemoeizuchtige bij mensen met baby's zoiets stoms. Ineens weet iedereen hoe of wat je anders moet doen. Echt, waarom? Je gaat toch ook niet over andere zaken alsmaar ongevraagd advies geven? En toch krijg je dat continue over baby's.
Stom is dat hè? :{ En iedereen kent wel een baby (via de achterneef-van-de-buurvrouw-d'r-zus :') ) die pre-cies hetzelfde is/doet/kan als jouw baby, dus wat zij zeggen klopt heus-echt wel hoor... :{w

quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 21:38 schreef Phaidra het volgende:

Dat zwaaien + 'Daaa!' doet de Minion sinds deze week ook! O+ Zó schattig!
Er moet ook altijd overal naar gezwaaid worden als we een kamer uit lopen ofzo (lampen, stoelen, deuren, lichtknopjes; álles verdient een zwaaitje :') :D )

IMA: bij ons ongeveer hetzelfde als bij Selvaria :Y Mijn zus past 2 dagen per week op en is groot Rapley-fan, dus da's makkelijk. De derde dag passen de oma's om en om op; mijn moeder kent het principe al van m'n zus en gaat er dus ook gewoon in mee. Alleen mijn schoonmoeder vindt het nog steeds 'spannend' en gaat nog regelmatig tegen onze wensen in helaas...

Tweede dag carnaval was nóg leuker O+
Ze viel middenin een druk café gewoon in slaap, zelfs terwijl er een dweilbandje stond te spelen. En ze heeft gewoon dik een uur overal doorheen geslapen! :o
Verder nog steeds wel onder de indruk van alles, maar wel gewoon vrolijk en thuis weer praatjes voor 10! Bij het in slaap vallen wel wat onrustiger dan anders; waarschijnlijk toch wel heel veel indrukken voor zo'n kleintje. Morgen lekker een dagje rust en dan dinsdag nog naar de optocht :)
pi_159739256
Broodkorst met 6,5e maand denk ik, met 7 maanden ook stukjes brood. Avondeten gewoon thuis. Hij krijgt ook soepstengels of ander tussendoortje, vanaf 8/9 maanden? Ik weet het al niet meer :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159739342
IMA, op het kdv krijgt J fruit en brood, evt een soepstengel als tussendoortje. Ze hebben een fruitabonnement, dus daar hangt het van af wat voor fruit hij krijgt. Een aantal leidsters durft Rapley, bij de anderen krijgt hij gepureerd. Volgens mij wordt er brood met boter/appelstroop/smeerkaas/vega smeerworst aangeboden (maar dat mag J allemaal (nog) niet, dus weet ik niet zeker).

Welke melodie, DJMO? 8-)

Schattig, Phaidra! J zwaait wel op commando, maar zegt er nog niks bij. Gisteren zei hij wel verrukt 'aah' toen mijn vriend hem ons konijn liet aaien en steeds nadrukkelijk 'aai' zei.

Pff, sorry, ik móet weer eens klagen. Ik vind het echt zwaar om een baby te hebben. We zijn allebei niet lekker en bij J zit het ook niet fijn. Twee dagen gedoe achter de rug. Vanavond heeft hij van 6 tot nu gekrijsd. Na de hele checklist konden we niks anders dan hem om beurten vasthouden. Bij mij op schoot viel hij tussendoor zelfs even op zijn knieën in slaap, zo moe was hij. Gelukkig slaapt hij nu. Ik hoop op een betere nacht dan afgelopen nacht, maar ik vrees er voor.
pi_159739353
Ik vind het niet zo erg als ze het daar wil prakken, liever dan een soepstengel :+
Ik denk dat het wat fruit prakken en een broodkorst wordt.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 februari 2016 @ 22:05:38 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159739441
quote:
1s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:03 schreef Hupje het volgende:
Welke melodie, DJMO?

een beetje op rap-rijm .. niet echt een bestaande melodie volgens mij ..

kan 'm morgen wel even voor je inzingen en uploaden ? :P (als je 't niet erg vind om naar een kinderstem te luisteren :') (ik kan mezelf echt niet terughoren namelijk .. vind dat ik een kleuterstem heb ofzo )

pi_159739654
Ik kreeg een mail van Nutricia 'vanaf nu heeft je kindje nog drie melkmomenten per dag nodig'. Drie? Serieus? Dan vermoordt ze me..
pi_159739763
Hee, 3x 180 cc is hetzelfde als 6x 90 he? :P N. drinkt nog steeds eerder dat dan die grote hoeveelheden in minder keer per dag.

Zwaaiende baby's. O+

N. zei trouwens voor het eerst mama vandaag. O+ O+ O+ Nou ja, MAMAMAMAMAMA terwijl ze met het blokje op tafel aan het rammen was ipv BABABABABA. :D
pi_159739842
Ima: Fedde krijgt bij het kdv (3dagen per week) 's ochtends fruit (ik denk geprakt want idd in de "wipstoel"), stukjes brood in de middag en tussendoor maisboogies (die geef ik mee in zijn tas en dat vinden ze daar echt geweldig). Ondanks dat ik laat ophaal eet hij gewoon thuis nog wat met ons mee wanneer het kan en anders krijgt ie nog wat fruit of brood. Ik zat net van de week te denken om es wat groente/aardappel mee te geven voor eind middag zodat ie al wat heeft gehad. Ff aan denken komende week om wat porties te maken. Thuis krijgt ie gewoon stukjes (rapley-ig) groente/fruit/brood/whatever en dat gaat super. Alleen sla ging afgelopen week effe mis :') my bad...
pi_159740066
Ik geloof dat ik het introduceren van eten het ingewikkeldste onderdeel vind van een baby tot nu toe :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 7 februari 2016 @ 22:28:38 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159740458
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 22:20 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik geloof dat ik het introduceren van eten het ingewikkeldste onderdeel vind van een baby tot nu toe :')
voordat je die baby kreeg was het verschonen en aankleden het ingewikkeldste deel. Je groeit er vanzelf in ... ;)

pi_159741879
quote:
Wacht maar :D ze moet nog zindelijk worden :P
  maandag 8 februari 2016 @ 06:36:10 #102
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159746990
quote:
Ik vind het vreselijk. :') Rapley is 100 keer op de grond smijten en huilen, geprakt voeren is 8 hapjes + 8 hapjes die alle kanten op vliegen of uitgespuugd worden... Zal blij zijn als hij het eten een beetje onder de knie heeft.
pi_159747034
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 06:36 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ik vind het vreselijk. :') Rapley is 100 keer op de grond smijten en huilen, geprakt voeren is 8 hapjes + 8 hapjes die alle kanten op vliegen of uitgespuugd worden... Zal blij zijn als hij het eten een beetje onder de knie heeft.
Als ie 2 is eet ie niet meer, want groente BAH! Dus geniet ervan. :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_159747077
Mijn baby komt al een week iedere twee uur 's nachts. Dat zijn geen grappen :(

En man at filet american met uitjes voor ontbijt. Die lucht...dat trok mijn ochtendhumeur ook erg slecht. :(

[ Bericht 38% gewijzigd door Estrys op 08-02-2016 08:02:53 ]
pi_159747655
Mijn baby sliep door tot ruim zes maanden en wordt nu weer regelmatig een à twee keer per nacht wakker ;( Dus hallo nachtvoeding. Het gaat vast weer over maar echt top is het niet. En tegelijkertijd slaap ik meestal weer gewoon in als hij begint te lurken dus veel slaap mis ik niet.
pi_159747663
Ik ben benieuwd hoe het hier straks gaat met eten. Gisteren wel al een paar lepeltjes gepureerde banaan geprobeerd. Ze werkte het moeiteloos naar binnen en ik vond vanmorgen wat hele kleine bruine spikkels in de luier. :P Ik denk dat ik vandaag wat peren ga halen en dan langzaam aan wat oefenhapjes opbouwen.

Estrys, blugh. Dat is erg vermoeiend!

Hier 20.00 - 0:30 - 5:30 - 7:30 :o :D
Ik voel mij uitgeslapen :P
pi_159747726
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 07:18 schreef Estrys het volgende:
Mijn baby komt al een week iedere twee uur 's nachts. Dat zijn geen grappen :(

En man at filet american met uitjes voor ontbijt. Die lucht...dat trok mijn ochtendhumeur ook erg slecht. :(
Oke ik heb niets te klagen :D Om de twee uur, pff.

Ik ga maar eens koffie halen. Dit wordt een lange werkdag. Gaap
pi_159747756
Voor de baby's bij wie eten moeilijk/een strijd is: kan je ze niet gewoon een beetje aan laten klungelen met Rapley? Het kan een aantal weken tot maanden duren voor ze iets binnenkrijgen, maar ze kunnen dan zelf hun tempo bepalen.

Voor mij is dat wel makkelijk praten want N. doet het vanaf het begin af heel goed en eet tegenwoordig elke dag 2 boterhammen, een stuk fruit en een heel bord avondeten. Het duurde ongeveer anderhalve maand voordat ze echt bewust ging eten en goede stukken binnenkreeg, daarvoor waren het muizenhapjes die ze al dan niet doorslikte. Voelen, sabbelen, knagen deed ze al wel vanaf dag 2 of 3. :D

Ivm de fokwet zeg ik niks over de afgelopen avond en nacht. *O*

N. is nu bij de GO en ik ga 28 boekverslagen en 28 webopdrachten nakijken. :'(
pi_159747758
Balen, Estrys. En bijslapen overdag is er zeker ook niet bij, zo met de vakantie?

Ik vind het hele eetgedoe erg frustrerend met de allergie van J. Het gaat zó langzaam, uitbreiden wat hij mag. En bij elke misser zitten we een paar dagen met een ontregelde baby.
pi_159747820
Ik zie wel wat N. doet met eten, ze likt en sabbelt aan alles, en dat ze nog weinig binnenkrijgt maakt niet zoveel uit. Den tiet ftw :)
pi_159747857
Kleine update van het front :+
M. is vandaag precies 11 weken, time flies. Met nog 3 weken verlof proberen we een beetje aan een slaapritme te werken, maar dat is lastiger dan ik dacht. Overdag is zijn eigen wiegje bij ons op de kamer namelijk uit den boze, dus leggen we hem maar in de kinderwagen, slapen daar gaat wel prima.

De nachten gaan eigenlijk prima, zo is iedereen de laatste 2 weken eigenlijk wel in slaap tussen 22.30 en 6.30, maar als ik hierboven lees is dat ook geen enkele garantie voor de toekomst.
pi_159748034
Een mama(mamamamsama)zegger, wat leuk!

Succes met de boekverslagen Selvaria... Lekker klusje, poe.

Es, beuh, elke 2 uur, sterkte vandaag. (En uienlucht als je net wakker bent, :r )

@Jantina: dat gaat goed ja, banaan? Ik ben mezelf soms aan het bedwingen om hem iets te geven, want hij is te jong volgens het boekje van het CB. Maar hij vindt kijken naar ons tijdens het eten vet interessant.

En T's nieuwste hobby: alles moet HARD. Knijpen in mama, bijten in alles, kraaien, spartelen... Alles gaat op standje max momenteel. (Hoop ik, althans. :') )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 februari 2016 @ 09:29:12 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159748070
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:26 schreef Sara82 het volgende:
@Jantina: dat gaat goed ja, banaan? Ik ben mezelf soms aan het bedwingen om hem iets te geven, want hij is te jong volgens het boekje van het CB. Maar hij vindt kijken naar ons tijdens het eten vet interessant.

ze vinden alles interessant. Zes maanden is vroeg zat als je bv geeft +'

pi_159748079
Ik denk dat wij t.z.t. gaan combineren. Rapley + lepels aanbieden.

Herkenbaar bloes85! Hier idem overdag. Ik heb mij er voor nu maar bij neergelegd. Ik moet volgende week weer aan de bak. -O-
  maandag 8 februari 2016 @ 09:35:27 #115
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159748182
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:01 schreef Selvaria het volgende:
Voor de baby's bij wie eten moeilijk/een strijd is: kan je ze niet gewoon een beetje aan laten klungelen met Rapley? Het kan een aantal weken tot maanden duren voor ze iets binnenkrijgen, maar ze kunnen dan zelf hun tempo bepalen.

Voor mij is dat wel makkelijk praten want N. doet het vanaf het begin af heel goed en eet tegenwoordig elke dag 2 boterhammen, een stuk fruit en een heel bord avondeten. Het duurde ongeveer anderhalve maand voordat ze echt bewust ging eten en goede stukken binnenkreeg, daarvoor waren het muizenhapjes die ze al dan niet doorslikte. Voelen, sabbelen, knagen deed ze al wel vanaf dag 2 of 3. :D

Ivm de fokwet zeg ik niks over de afgelopen avond en nacht. *O*

N. is nu bij de GO en ik ga 28 boekverslagen en 28 webopdrachten nakijken. :'(
Hij hoeft van mij niet per se te eten maar het frustreert hem enorm dat het hem niet lukt. als hij niet meteen een paar hapjes komkommer of broccoli of wat dan ook naar binnen krijgt, of doordat hij het op se grond smijt, is het huilen. Probeer het wel een paar keer per week maar ik vind het vermoeiend.
pi_159748193
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:26 schreef Sara82 het volgende:
Ja, gaat goed :)

CB hier zegt vanaf 4 maanden, "maar dan ook echt al beginnen hoor". F. is over 2 weken 4 maanden. We gaan ook niet meteen vol erin hoor. Om de dag iets proberen ofzo en sowieso maar een paar lepeltjes, eerst maar eens kijken hoe haar buikje erop reageert. Puur kennismaken met de smaken dus. :)

Ik was zelf ook 3,5 maand toen mijn moeder begon met de eerste hapjes, dus ik geloof het allemaal wel. :)
  maandag 8 februari 2016 @ 09:38:23 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159748220
Ik vind 3,5 maand best jong om met bijvoeding te starten, ik vond L toen echt nog zo'n melkguppie :D
pi_159748278
ik begin met vijf a zes maanden. Maar als iemand mij de garantie kan geven dat hij dan beter gaat slapen begin ik gisteren ;)
pi_159748305
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:38 schreef Mariposas het volgende:
Ik vind 3,5 maand best jong om met bijvoeding te starten, ik vond L toen echt nog zo'n melkguppie :D
Vind ik ook. Mijn CB heeft er ook niets over gezegd. En dat 'interesse tonen in eten' lijkt mij ook een beetje onzin. Als ik hem een drol voorzet, zou hij daar nog interesse in hebben. :Y)
pi_159748531
Ik merkt echt wel verschil tussen kijken naar eten en echt mee willen eten. N. begon met 5 maanden echt het bord uit je handen te rukken en het eten van je bord af te pakken. Toen konden we zelf pas rustig eten als we haar ook wat gaven. Daarvoor keek ze wel, maar boeide het haar nog niet echt.
pi_159748553
Wij kregen van het CB ook het advies om met 3,5 maand al te beginnen! Want hij was zo groot, dan had hij vast niet meer genoeg aan mijn bv en meer calorieën nodig. Ja, want als je niet genoeg hebt aan bv dan wordt je zo'n babysaurus inderdaad... 8)7 Ik heb het advies lekker genegeerd, en we zijn met 5 maanden begonnen. :P
  maandag 8 februari 2016 @ 10:04:35 #122
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159748626
L probeerde gisteren het hoofdje van een andere baby in z'n mond te stoppen. :D :')
pi_159748742
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:36 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Ja, gaat goed :)

CB hier zegt vanaf 4 maanden, "maar dan ook echt al beginnen hoor". F. is over 2 weken 4 maanden. We gaan ook niet meteen vol erin hoor. Om de dag iets proberen ofzo en sowieso maar een paar lepeltjes, eerst maar eens kijken hoe haar buikje erop reageert. Puur kennismaken met de smaken dus. :)

Ik was zelf ook 3,5 maand toen mijn moeder begon met de eerste hapjes, dus ik geloof het allemaal wel. :)
3 jaar geleden ongeveer is het advies van het CB in Nederland aangepast van starten met 6 maanden naar starten met 4 maanden. Dit omdat uit 1 onderzoek gebleken zou zijn dat dat beter is ivm het (niet) ontwikkelen van allergieën. De WHO en zo ongeveer alle andere landen hebben hebben geen aanleiding gezien om het advies aan te passen naar aanleiding van dit onderzoek (even wat achtergrondinfo, mijn oudste zat precies tussen de 4 en 6 maanden toen het beleid werd gewijzigd :P).

Ik wilde graag dat mijn kind zelf kon beslissen wanneer hij wat zou gaan eten (a la Rapley). Het is daarvoor noodzakelijk dat hij zelf kon zitten, anders kan je geen stukjes eten. Zelfstandig zitten komt zo rond de 5,5-6 maanden. Dat was voor mij dus het teken dat hij klaar was voor zijn eerste hapje.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159749061
Wij zijn met rapley beginnen rond de 5, 5,5 maand.

We zijn alleen nu op een punt beland dat het pure kindermishandeling is als je wilt drinken met meneer op schoot/in de buurt! Dan is het krijsen tot-en-met. Dan is hij alleen maar rustig te krijgen als hij als een jonge puppy water uit een plastic bekertje mag sabbelen.
Interesse, check!

Zojuist T. Opgehaald bij mijn ouders. We zijn gisteren in mijn ouderlijk dorp naar de optocht wezen kijken en hebben ons daarna, zonder kind, gemengd in het feestgedruis. Ik ben kapot! Ik behoor officieel niet meer tot de 'kampioenen van de nacht'!
Nu een beetje opruimen voordat dadelijk het bezoek komt om hier naar de optocht te kijken, we wonen op de route dus als 't regent lekker binnen voor 't raam!
  maandag 8 februari 2016 @ 10:38:43 #125
409579 LuDann
All the way
pi_159749122
Ik kreeg toen ik 10 weken oud was al mijn eerste hapjes, dat was toen de norm. Ik vind dat veel te jong en ga dat dus niet nadoen. Er zijn nu nieuwe inzichten over wat goed is voor baby's die er vroeger nog niet waren, waarom geen gebruik maken van nieuwe kennis?

Wij gaan deze week ergens beginnen, op een avond dat ze niet te moe is en mijn man vroeg thuis want die wil erbij zijn. :P Heel event. :P Met 6 maanden dus. Het voelt voor mij logisch om het te doen vanaf het moment dat ze zelf kan zitten en dingen vastpakken en naar haar mond toe brengen.

Rapley past goed in hoe we eten willen aanpakken. We willen Wolk vooral zelf leren ontdekken wat eten is, wat ze lekker vind en hoeveel ze wil eten. We denken beiden dat baby's in principe in staat zijn om zelf te kunnen eten wat goed voor ze is (dan heb ik het over kiezen uit wat we haar aanbieden, niet dat ze mag kiezen of ze snoep gaat eten). Het hele idee van 'je moet je bord leegeten' staat ons niet zo aan. Uit onderzoek is gebleken dat dit overgewicht in de hand werkt. Met een lepel voeren druist dus ook een beetje in tegen dit idee van zelf bepalen.

Maar goed, voor zover ons plan dus. Wie weet komt er niks van terecht. We moeten haar tenslotte ook al een tijd lang 3 keer per dag borstvoedingsroom op een lepeltje geven. Daar is ze inmiddels helemaal klaar mee, het gaat er niet meer in. We moeten dus een andere manier verzinnen om dit binnen te krijgen want ik ga haar niet dwingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 08-02-2016 10:47:41 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 10:41:41 #126
409579 LuDann
All the way
pi_159749182
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:04 schreef Mariposas het volgende:
L probeerde gisteren het hoofdje van een andere baby in z'n mond te stoppen. :D :')
Kijk, toch vorderingen op het Rapley front. :Y)
  maandag 8 februari 2016 @ 10:45:36 #127
409579 LuDann
All the way
pi_159749278
Ik las verder over een MAMAMAMAMAMA baby, wat heerlijk. O+!

Selvaria, wat een berg werk, succes.

Sara, hier moet ook alles hard. Vooral knijpen. Dan grijpt ze bijvoorbeeld mijn wangen of mijn mans baard en dan gaat ze op haar hardst knijpen. Ze doet echt haar best, gaat er hard bij lachen en haar spieren trillen van de inspanning. Mèn, wist niet dat er zoveel knijpkracht in zo'n klein babylijfje zat. :')
pi_159749501
Hoe zitten jullie kinderen dan? Beertje kan echt nog niet zitten. We doen haar af en toe in de kinderstoel, maar daar hangt ze gewoon maar wat in.
We geven haar dus eten in de wipstoel of in de cosi. Ze krijgt overigens geprakt eten (niet gepureerd) en als ze in de kinderstoel hangt ( :P ) een stuk brood en stukken groente etc.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159749558
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 10:55 schreef Fuente het volgende:
Hoe zitten jullie kinderen dan? Beertje kan echt nog niet zitten. We doen haar af en toe in de kinderstoel, maar daar hangt ze gewoon maar wat in.
We geven haar dus eten in de wipstoel of in de cosi. Ze krijgt overigens geprakt eten (niet gepureerd) en als ze in de kinderstoel hangt ( :P ) een stuk brood en stukken groente etc.
In de stokke, met een handdoekje ertussen voor wat extra steun. Maar hij kon toen al zelf zitten, de extra steun was vooral voor de zekerheid.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 februari 2016 @ 11:01:54 #130
409579 LuDann
All the way
pi_159749609
Je zou haar ook gewoon op schoot kunnen houden Fuente? Het is het belangrijkst dat ze of rechtop zit of iets voorover hangt. Achterover leunen is niet zo veilig.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:03:29 #131
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_159749630
Maar LuDann, eten met een lepel betekent toch niet dat ze alles op moeten eten? Ik geef ze gepureerd eten en de ene avond eten ze veel en de andere avond kan ik bijna alles weggooien. Ze bepalen dan nog steeds zelf hoeveel ze eten.
pi_159749772
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:03 schreef Shopaholic1984 het volgende:
Maar LuDann, eten met een lepel betekent toch niet dat ze alles op moeten eten? Ik geef ze gepureerd eten en de ene avond eten ze veel en de andere avond kan ik bijna alles weggooien. Ze bepalen dan nog steeds zelf hoeveel ze eten.
Eens. :Y

N. krijgt alles Rapley, want wij zijn luie ouders, maar lepelgevoerde kindjes kunnen ook prima zelf bepalen hoeveel ze willen eten. Het probleem ontstaat m.i. pas als je kindjes forceert hun bord leeg te eten. Hetzelfde met fv/bv. N. krijgt nu bijna volledig fv, maar bepaalt nog steeds zelf hoe vaak ze drinkt en in welke hoeveelheden, daarin is ze nog echt een bv kindje. :)

Veel mensen denken ook dat Rapley alleen het (grote stukken) met de handen eten is, maar er komt zoveel meer bij kijken. Ontdekken, voelen, proeven, zelf keuzes maken, volgens mij heet het ook geen Rapley meer als het gecombineerd wordt met voeren op een lepel.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:20:51 #133
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159749872
Het idee erachter is volgens mij dat als je van de lepel voert, ze eten omdat je het aanbiedt, en niet omdat ze zelf de keuze maken om te eten. Zelfde met flesvoeding op schema geven. Daar is zeker wat voor te zeggen, maar ik denk dat je ook naar je kind moet kijken. L geeft zelf goed aan wanneer hij genoeg heeft.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:22:52 #134
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159749899
Maar of je een stuk zoete aardappel voor je kindje neerlegt of je houdt een lepel geprakte zoete aardappel voor; dan maken ze alsnog zelf de keuze of ze het wel of niet eten. Overigens heb ik ook beide gedaan bij mijn beide meiden. In het begin ook vaak beide methoden tegelijk, een 'prakje' en een stuk voor in de handjes.
  maandag 8 februari 2016 @ 11:24:58 #135
409579 LuDann
All the way
pi_159749918
Ja snap ik Shop, ik merk met Wolk ook dat wanneer ze geen zin heeft het snaveltje echt niet open gaat gewoon. :')

Ik doelde vooral op de combinatie 'je moet je bord leegeten' met het voeren met een lepel. Staat er een beetje raar misschien.

Idealiter willen we haar pas met een lepel laten eten als ze die zelf kan vasthouden. Maar goed, dat zeg ik nu he. Wie weet loopt het anders en zit ik over een tijdje toch potjes te voeren. Ik heb geen idee hoe Wolk gaat reageren op onze plannen. :P

Edit: wat Selvaria zegt dus.
pi_159750006
Hoe zit je kindje dan in de stoel?
Nou... zo :) Dat krijg je als je papa met baby wegstuurt!
  maandag 8 februari 2016 @ 11:32:30 #137
360012 Shopaholic1984
pi_159750037
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:24 schreef LuDann het volgende:
Ja snap ik Shop, ik merk met Wolk ook dat wanneer ze geen zin heeft het snaveltje echt niet open gaat gewoon. :')

Ik doelde vooral op de combinatie 'je moet je bord leegeten' met het voeren met een lepel. Staat er een beetje raar misschien.

Idealiter willen we haar pas met een lepel laten eten als ze die zelf kan vasthouden. Maar goed, dat zeg ik nu he. Wie weet loopt het anders en zit ik over een tijdje toch potjes te voeren. Ik heb geen idee hoe Wolk gaat reageren op onze plannen. :P

Edit: wat Selvaria zegt dus.
O ja, bord leeg eten hoeven ze niet. Ze geven gelukkig zelf goed aan wanneer ze genoeg hebben. Gisteren heeft N een halve banaan gegeten (heel aangeboden) en L iets meer dan 1. Vanmorgen ging het brood eten prut. Ach ja, gelukkig een prullenbak. Ik wil wel steeds meer eten in stukken aanbieden, maar vind het nog lastig hoe ik het beste kan beginnen. Eerst maar eens grote slabben kopen denk ik :P
pi_159750147
Nohhh Saskia, N. met d'r dino's en guitige koppie! O+

(Ik kocht gisteren een dinosaurusbroek voor onze N. :7 )

Over zitten in de stoel: in de IKEA-stoel met dat kussentje erin gaat het prima zonder voorover hangen sinds 5,5 maand ongeveer. Nu trouwens ook zonder kussentje en ze blijft ook stevig op de grond zitten zonder steun. *O* Nu nog zelf tot zit komen, ze probeert het al heel hard, maar het lukt nog niet zo goed. O+
  maandag 8 februari 2016 @ 11:40:31 #139
409579 LuDann
All the way
pi_159750160
Schattig hoor Saskia. Ze is in ieder geval groot genoeg om die insert niet nodig te hebben volgens mij. :P

Shop: bij de Ikea hebben ze van die grote schortjes.

Dat ik Wolk liever niet met een lepel eten wil geven komt ook een beetje door onze ervaring met lepels. We geven haar dus al ruim een maand 3 keer per dag borstvoedingsroom op een lepeltje en dat vindt ze nu echt niet leuk meer. Omdat ze echt wat binnen moet houden heeft het een te dwingend karakter gekregen en dat voelt ze denk ik. Ze gaat nu krijsen als ik probeer te voeren. Zelf aanklooien met de lepel vindt ze wel leuk, maar het lukt niet om daarmee echt genoeg binnen te krijgen.
pi_159750228
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:39 schreef Selvaria het volgende:
Nohhh Saskia, N. met d'r dino's en guitige koppie! O+

(Ik kocht gisteren een dinosaurusbroek voor onze N. :7 )

Over zitten in de stoel: in de IKEA-stoel met dat kussentje erin gaat het prima zonder voorover hangen sinds 5,5 maand ongeveer. Nu trouwens ook zonder kussentje en ze blijft ook stevig op de grond zitten zonder steun. *O* Nu nog zelf tot zit komen, ze probeert het al heel hard, maar het lukt nog niet zo goed. O+
Ooh een dinoaurusbroek! Waar?

Ik heb wel een insert besteld net, want onze eigen stoel is wat groter en daar glijdt ze zonder insert uit. Maar als die er is, dan gaan we lekker los!
pi_159750291
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:43 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ooh een dinoaurusbroek! Waar?

Ik heb wel een insert besteld net, want onze eigen stoel is wat groter en daar glijdt ze zonder insert uit. Maar als die er is, dan gaan we lekker los!
http://www.beloved-handwerk.nl/
Stonden gisteren op het Draagkracht festival. Het is die broek rechtsboven als je op de link klikt. :D
  maandag 8 februari 2016 @ 11:48:12 #142
409579 LuDann
All the way
pi_159750292
Oh je dinobroek, die wil ik nog wel zien Selvaria. Wij hebben niks gekocht maar wel wat doeken uitgeprobeerd.

Mijn man O+ heeft trouwens gisteren onze woonkamer klaar gemaakt voor het hele eet avontuur. Zijn computer heeft een plek in de hoek gekregen en we hebben nu een heuse eettafel. Ikea stoeltje erbij, helemaal volwassen. :P

[ Bericht 15% gewijzigd door LuDann op 09-02-2016 15:55:26 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 11:48:39 #143
409579 LuDann
All the way
pi_159750300
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:47 schreef Selvaria het volgende:

[..]

http://www.beloved-handwerk.nl/
Stonden gisteren op het Draagkracht festival. Het is die broek rechtsboven als je op de link klikt. :D
Tof. :D
pi_159750304
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:48 schreef LuDann het volgende:
Oh je dinobroek, die wil ik nog wel zien Selvaria. Wij hebben niks gekocht maar wel wat doeken uitgeprobeerd.

Mijn man O+ heeft trouwens gisteren onze woonkamer klaar gemaakt voor het hele eet avontuur. Zijn computer heeft een plek in de hoek gekregen en we hebben nu een heuse eettafel. Ikea stoeltje erbij, helemaal volwassen. :P

Oh wat super Lu! Ik vroeg het me al af hoe het ging, maar dat is fijn om te horen :)
pi_159750316
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:48 schreef LuDann het volgende:
Ik vroeg me nog af hoe het met jullie ging, klinkt super! O+
pi_159750340
Als je met Rapley wilt beginnen met de eerste hapjes (en volgens mij zo'n beetje iedereen binnen dit topic) dan snap ik dat je met 5 / 6 maanden begint.

Maar ik zie niet echt in waarom 3,5 maand te vroeg zou zijn voor het leren kennen van nieuwe smaken, dus middels een paar lepeltjes gepureerd eten. Natuurlijk voorzichtig opbouwen en in de gaten houden of je kindje evt. last krijgt van darmkrampjes.
pi_159750385
*mompelt iets over onrijpe darmen
pi_159750403
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:40 schreef LuDann het volgende:
Dat ik Wolk liever niet met een lepel eten wil geven komt ook een beetje door onze ervaring met lepels.
Dat was hier hetzelfde, met het jbpm-papje. Lepel is verplicht, eten is zelf doen en (hopelijk) leuk. Maar bijvoorbeeld gisteren was de peer te hard, hij kon 'm niet klein krijgen en dat frustreerde hem. Dus die heb ik geraspt en met een lepeltje gegeven, zoveel als hij wilde.
Zie nu je post erna, fijn!

Leuke foto, Saskia!
pi_159750588
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:54 schreef Estrys het volgende:
Jup. Maar dan in dat geval is het misschien beter om te wachten tot 9 maanden, omdat dan de darmen volledig gerijpt zijn. Bij 6 maanden al meer dan bij 3,5 maand natuurlijk. Daarom m.i. zaak om steeds te blijven kijken hoe je kindje reageert.
  maandag 8 februari 2016 @ 12:05:56 #150
409579 LuDann
All the way
pi_159750590
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:51 schreef JantinaGr het volgende:
Als je met Rapley wilt beginnen met de eerste hapjes (en volgens mij zo'n beetje iedereen binnen dit topic) dan snap ik dat je met 5 / 6 maanden begint.

Maar ik zie niet echt in waarom 3,5 maand te vroeg zou zijn voor het leren kennen van nieuwe smaken, dus middels een paar lepeltjes gepureerd eten. Natuurlijk voorzichtig opbouwen en in de gaten houden of je kindje evt. last krijgt van darmkrampjes.
Met 3,5 maand is een baby toch nog helemaal niet klaar voor vast voedsel? Het spijsverteringsstelsel is ingesteld op melk, de darmen zijn nog niet klaar voor het verteren van iets anders. De vraag is eerder waarom je wel perse dan al wil beginnen met hapjes, tegen alle adviezen in. Waarom denk je dat je baby daar klaar voor is?

http://kellymom.com/ages/older-infant/delay-solids/

[ Bericht 6% gewijzigd door LuDann op 08-02-2016 12:13:23 ]
pi_159750636
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:54 schreef Estrys het volgende:
*mompelt +1

Rapley wordt hier overigens af en toe wel gecombineerd met een lepeltje, aangezien ons dametje ontdekt heeft dat je eten ook heel goed plat kan slaan in kleine stukjes en dan uiteraard boos wordt als het niet lukt om die kleine stukjes op te pakken :')

Maar dan houden wij het lepeltje voor en kiest ze alsnog zelf of ze nog wil eten (en anders mept ze het lepeltje gewoon uit je hand ;) ). En hier heeft ze juist een hele positieve associatie met een lepeltje, dus dat scheelt ook.
pi_159750647
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 11:30 schreef SaskiaR het volgende:
Hoe zit je kindje dan in de stoel?
Nou... zo :) Dat krijg je als je papa met baby wegstuurt! [ afbeelding ]
Nohhhh!! O+ Wat een schatje Saskia O+.

Damn estrys echt niet relaxed om de 2 uur.. Effectief heb je dan alleen hazeslaapjes? En dan nog twee kids erbij.. Pf respect hoor.
pi_159750736
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:05 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Jup. Maar dan in dat geval is het misschien beter om te wachten tot 9 maanden, omdat dan de darmen volledig gerijpt zijn. Bij 6 maanden al meer dan bij 3,5 maand natuurlijk. Daarom m.i. zaak om steeds te blijven kijken hoe je kindje reageert.
Als jij met 3,5 mnd wil beginnen is er niemand die je tegenhoudt. En als jij oprecht gelooft dat dat prima kan, tsja dan moet je dat vooral doen.

Maar je redenering "dat deden ze vroeger ook", vind ik persoonlijk nogal makkelijk. Vroeger lieten ze baby's ook gewoon huilen, hadden ze geen autostoelen (gewoon de reiswieg los op de achterbank), etc. Dus dat vind ik geen sterk argument zeg maar...
pi_159750765
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:05 schreef LuDann het volgende:
Het spijsverteringsstelsel is ingesteld op melk, de darmen zijn nog niet klaar voor het verteren van iets anders.
Heb je daar een bron van? Volgens mij is dat niet zo zeer het geval. Het zou meer gaan om, wat Estrys zei, onrijpe darmen (gaten in de darmen, waardoor stofjes in het lichaam kunnen komen en antistoffen gaat aanmaken). Deze onrijpe darmen reageren net zo goed op melk, weliswaar minder op borstvoeding omdat het bestaat uit meer lichaamseigen stofjes.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:05 schreef LuDann het volgende:
De vraag is eerder waarom je wel perse dan al wil beginnen met hapjes, tegen alle adviezen in. Waarom denk je dat je baby daar klaar voor is?
Ik ga m.i. niet zo zeer tegen alle adviezen in. Ik lees overal beginnen vanaf 4 maanden, niet: absoluut niet beginnen vóór de 4 maanden.

Wanneer is je baby er klaar voor. Ik denk daar geen rechtlijnig antwoord op te geven is, ik las hierboven al een paar verschillende redenaties, het blijft bovendien de eigen interpretatie he.
Ik ben er niet zo zeer mee bezig of mijn baby er daadwerkelijk klaar voor is, dat bepaal jij als ouder toch wel. Ik vind het vooral belangrijk dat mijn baby op vroege leeftijd al verschillende smaken leert kennen, ze hebben immers ook 7 - 10 keer nodig voordat ze een smaak ook daadwerkelijk lekker kunnen gaan vinden. Hoe langer je wacht hoe groter de kans dat je kind bepaalde smaken zal gaan weigeren denk ik (eigen willetje?) terwijl ze het na die 7e keer misschien wel lekker vindt.

[ Bericht 0% gewijzigd door JantinaGr op 08-02-2016 12:24:53 ]
  maandag 8 februari 2016 @ 12:24:58 #155
409579 LuDann
All the way
pi_159750866
quote:
Is jouw kind toe aan z'n eerste hapjes? Kleine oefenhapjes kun je geven vanaf 4 maanden.Begin er niet eerder mee.

http://www.voedingscentru(...)k/eerste-hapjes.aspx
En over dat onrijpe darmen verhaal:

quote:
If solids are started before a baby’s system is ready to handle them, they are poorly digested and may cause unpleasant reactions (digestive upset, gas, constipation, etc.). Digestion of fats, protein, and complex carbohydrates is incomplete in infancy, but human milk contains enzymes that aid efficient digestion (Naylor & Morrow 2001).

In addition, from birth until somewhere between four and six months of age babies possess what is often referred to as an “open gut.” This means that the spaces between the cells of the small intestines will readily allow intact macromolecules, including whole proteins and pathogens, to pass directly into the bloodstream. This is great for your breastfed baby as it allows beneficial antibodies in breastmilk to pass more directly into baby’s bloodstream, but it also means that large proteins from other foods (which may predispose baby to allergies) and disease-causing pathogens can pass right through, too.

During baby’s first 4-6 months, while the gut is still “open,” antibodies (sIgA) from breastmilk coat baby’s digestive tract and provide passive immunity, reducing the likelihood of illness and allergic reactions before gut closure occurs. Baby starts producing these antibodies on his own at around 6 months, and gut closure should have occurred by this time also.

http://kellymom.com/ages/older-infant/delay-solids/
pi_159750945
Maar 4-6 maanden is toch ook nog vroege leeftijd Jantina? N. was met 3,5 maand ook echt nog een kleine melkbaby, met 4 trouwens ook hoor, wij zijn begonnen met 5,5 maand. Ik zou echt niet zo vroeg al beginnen.

Volgens mij wordt toch ook aangeraden eerst met groente te beginnen en dan pas met fruit omdat anders de kans bestaat dat ze alleen maar zoete dingen willen eten?

Ennn terug naar de boekverslagen. 10 down, nog een heleboel to go. ;(
  maandag 8 februari 2016 @ 12:30:12 #157
409579 LuDann
All the way
pi_159750960
We zijn in Nederland al relatief vroeg met beginnen met hapjes met 4 maanden, al is daar misschien wat voor te zeggen. Het is een beetje een grijs gebied met onderzoeken die tegengestelde dingen aangeven waar het allergieen aangaat bijvoorbeeld. Maar om dan nog vroeger te beginnen...

Maar goed, uiteindelijk is het je eigen keuze. Iedereen bepaalt voor zichzelf waar ze zich goed bij voelt. Als dit is wat jij wilt doen, prima.
pi_159751114
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:17 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Heb je daar een bron van? Volgens mij is dat niet zo zeer het geval. Het zou meer gaan om, wat Estrys zei, onrijpe darmen (gaten in de darmen, waardoor stofjes in het lichaam kunnen komen en antistoffen gaat aanmaken). Deze onrijpe darmen reageren net zo goed op melk, weliswaar minder op borstvoeding omdat het bestaat uit meer lichaamseigen stofjes.

[..]

Ik ga m.i. niet zo zeer tegen alle adviezen in. Ik lees overal beginnen vanaf 4 maanden, niet: absoluut niet beginnen vóór de 4 maanden.

Wanneer is je baby er klaar voor. Ik denk daar geen rechtlijnig antwoord op te geven is, ik las hierboven al een paar verschillende redenaties, het blijft bovendien de eigen interpretatie he.
Ik ben er niet zo zeer mee bezig of mijn baby er daadwerkelijk klaar voor is, dat bepaal jij als ouder toch wel. Ik vind het vooral belangrijk dat mijn baby op vroege leeftijd al verschillende smaken leert kennen, ze hebben immers ook 7 - 10 keer nodig voordat ze een smaak ook daadwerkelijk lekker kunnen gaan vinden. Hoe langer je wacht hoe groter de kans dat je kind bepaalde smaken zal gaan weigeren denk ik (eigen willetje?) terwijl ze het na die 7e keer misschien wel lekker vindt.
Wij begonnen met 6 maanden aanbieden van komkommer ik denk dat hij 7.5/8 maand was toen hij pas echt iets anders at dan komkommer, courgette. Je raad het nooit! Hij eet alles en vind alleen worteltjes niet zo lekker maar eten doet hij wel, zonder dwang.

Ik vind het een beetje egoïstisch klinken als je zegt 'ik bepaal zelf wel wanneer mijn kind er klaar voor is' ik denk dat het verstandiger is als je kijkt wanneer je kind er lichaamlijk (en dan doel ik op de darmen) er klaar voor is.
♥ J & S
pi_159751141
Ik hoor hier helemaal niet. Sorry :')! Dag O+
♥ J & S
pi_159751218
Oooh die foto Saskia O+

Over het zitten: onze CB arts (tof mens O+ ) is echt fel op het laten zitten van baby's die nog niet zelfstandig vanuit lig gaan zitten. Zij zegt dat het slecht is voor het ruggetje en voor de ontwikkeling van zelf ontdekken hoe je gaat zitten. Zelfde geldt voor rechtop op schoot etc. Ik doe het zelf dus ook wel, omdat Beertje niet altijd op de arm wil liggen of achterover etc, maar haar verhaal klinkt wel logisch. Dus het lijkt me toch niet echt de bedoeling om met handoekrolletjes etc in de kinderstoel bezig te gaan zodat ze maar overeind blijven zitten toch?

Over rapley/ lepel. Tsjah, als Beer niet wil eten eet ze zowel stukken als van een lepel niet. Idem voor flessen, ze heeft er geen ritme in en dat is prima.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_159751456
Over wennen aan smaakjes; ik geloof niet zozeer dat dat opgaat hoor. Als ze twee zijn gaan ze zeer waarschijnlijk toch moeilijk doen met eten (fase) en steevast dingen blijven weigeren die ze eerst lekker vonden. Of dat nu een reden moet zijn om al vroeg te beginnen..
pi_159751486
Ik had al verwacht dat ik half fok over mij heen zou krijgen wanneer ik zou vertellen dat ik 2 weken eerder dan de 4 maanden grens ben begonnen. Wel weer heel typisch Fok!... ik vind het jammer dat er zo negatief op gereageerd wordt meteen. Veroordelend...

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:29 schreef Selvaria het volgende:
Maar 4-6 maanden is toch ook nog vroege leeftijd Jantina? N. was met 3,5 maand ook echt nog een kleine melkbaby, met 4 trouwens ook hoor, wij zijn begonnen met 5,5 maand. Ik zou echt niet zo vroeg al beginnen.
Ik denk niet dat 2 weken heel veel uitmaakt... Dusja, in die zin had ik ook nog 2 weken kunnen wachten, zodat het wel "valide" was geweest.

Ik snap je volkomen hoor, LuDann. Maar ik sta er net wat anders in. Als mijn baby niet goed reageert, dan stop ik uiteraard. Want dat is waar het jou om gaat toch; niet te vroeg beginnen, omdat je baby er mogelijk klachten van krijgt? In jouw geval zou ik overigens ook hebben gewacht, aangezien voeding bij Wolk sowieso niet helemaal van een leien dakje gaat.

En ik geef mijn kind nu nog echt niet elke dag of meerdere keren op een dag, wat het uitgangspunt is van het voedingscentrum, als je ermee begint met 4 maanden.

quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:29 schreef Selvaria het volgende:
Volgens mij wordt toch ook aangeraden eerst met groente te beginnen en dan pas met fruit omdat anders de kans bestaat dat ze alleen maar zoete dingen willen eten?
Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Want fruit = zoet en zou dan weer toegankelijker zijn voor de baby om mee te beginnen.
  maandag 8 februari 2016 @ 12:53:18 #163
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159751501
Fuente: daarom laat ik L idd ook nog niet in de kinderstoel, al probeer ik het wel af en toe. Maar het voelt ook gewoon niet goed. Ik heb het dan wel over echt stutten, als ik N van Saskia zie, zit die volgens mij best goed.

Jantina; ik zou niet weten waarom ze kieskeuriger zouden zijn als ze een paar maanden ouder zijn. Ze zijn immers nooit bekend geweest met de smaak.
pi_159751549
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:41 schreef Fuente het volgende:
Oooh die foto Saskia O+

Over het zitten: onze CB arts (tof mens O+ ) is echt fel op het laten zitten van baby's die nog niet zelfstandig vanuit lig gaan zitten. Zij zegt dat het slecht is voor het ruggetje en voor de ontwikkeling van zelf ontdekken hoe je gaat zitten. Zelfde geldt voor rechtop op schoot etc. Ik doe het zelf dus ook wel, omdat Beertje niet altijd op de arm wil liggen of achterover etc, maar haar verhaal klinkt wel logisch. Dus het lijkt me toch niet echt de bedoeling om met handoekrolletjes etc in de kinderstoel bezig te gaan zodat ze maar overeind blijven zitten toch?

Over rapley/ lepel. Tsjah, als Beer niet wil eten eet ze zowel stukken als van een lepel niet. Idem voor flessen, ze heeft er geen ritme in en dat is prima.
Echt? Die van ons zei er niks over, alleen dat we moesten zorgen dat ze ook leerde rollen, niet alleen maar wou zitten.
  maandag 8 februari 2016 @ 12:57:13 #165
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159751595
Mijn ouders zijn met mij ook vroeg begonnen met bijvoeden (want dat deed iedereen in die tijd :P ) en als er iemand niet goed ontwikkeld is op smaakgebied dan ben ik het wel -O- :')

Wij gaan dit weekend een eerste vaste hapje proberen :)
Ik wil geprakt op een lepeltje doen. En dan in de wipstoel want ik dacht ook dat de kinderstoel nog niet mocht als hij nog niet zelf recht kan blijven zitten?

Wanneer geef je dat eigenlijk? Is dat ipv van een melkvoeding of tussen 2 voedingen door? Of op tijdstip van een melkvoeding en dan daarna melk (omdat hij ws toch niks binnenkrijgt)?
Ik vind het nu al een hele onderneming :')
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_159751603
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:51 schreef silliegirl het volgende:
Over wennen aan smaakjes; ik geloof niet zozeer dat dat opgaat hoor. Als ze twee zijn gaan ze zeer waarschijnlijk toch moeilijk doen met eten (fase) en steevast dingen blijven weigeren die ze eerst lekker vonden. Of dat nu een reden moet zijn om al vroeg te beginnen..
Dit. Billie heeft vanaf een maand of 5,5 alles aan smaken gehad en weggewerkt en BAM. Hij werd twee, zei nee tegen avondeten en eet sindsdien heel sporadisch een aardappel. Als er ook maar 1 groen spikkeltje op zit wil hij het niet. En dat geldt voor menig peuter om ons heen. Alle trucjes zijn hier in huis voorbij gekomen van vliegtuigjes tot gezichtjes op een bord. En strijd voeren doen we niet meer.

Dus waarom zo vroeg al beginnen? Wie doe je er een plezier mee, denk ik dan. Maar je moet het zelf weten.
pi_159751631
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:57 schreef MissBliss het volgende:
Wanneer geef je dat eigenlijk? Is dat ipv van een melkvoeding of tussen 2 voedingen door? Of op tijdstip van een melkvoeding en dan daarna melk (omdat hij ws toch niks binnenkrijgt)?
Ik vind het nu al een hele onderneming
Tussen 2 voedingen door of na een voeding. Sowieso met die leeftijd nog niet in plaats van.
pi_159751638
quote:

Wij doen het gewoon tijdens het avondeten, zien eten doet eten zegmaar. Ik let dan niet echt op wanneer ze dan voor het laatst melk gehad heeft.
pi_159751639
quote:
Mijn ouders zijn met mij ook vroeg begonnen met bijvoeden (want dat deed iedereen in die tijd :P ) en als er iemand niet goed ontwikkeld is op smaakgebied dan ben ik het wel -O- :')

Wij gaan dit weekend een eerste vaste hapje proberen :)
Ik wil geprakt op een lepeltje doen. En dan in de wipstoel want ik dacht ook dat de kinderstoel nog niet mocht als hij nog niet zelf recht kan blijven zitten?

Volgens mij is er wel ergens een en ander aan schemaatjes te vinden als je zou willen. Staat er niet iets in het boekje van het CB? Maar wat hierboven gezegd wordt kan ook.
pi_159751704
quote:
Oooh die foto Saskia O+

Maar dat he. M zit in de kinderstoel heel goed zelf, zonder stutten. Als je haar zonder stoel zittend neerzet (wat we verder niet doen), kan ze het ook, alleen kukelt ze om omdat ze iets ziet dat ze wil pakken.
Maar ik lees dat echt zelf gaan zitten vanuit lig nog maanden kan duren. Laat je ze dan al die tijd horizontaal? M wil echt niet meer op je arm liggen, die probeert meteen overeind te komen.
  maandag 8 februari 2016 @ 13:05:39 #171
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159751779
Oh ja, CB boekje :@ Ga ik even bekijken.

Als wij eten slaapt J. meestal al. Dat moet natuurlijk anders worden wil hij met ons mee gaan eten, maar voor de eerste hapjes ga ik nog niet aan zijn (of ons) ritme rommelen.
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 8 februari 2016 @ 13:08:38 #172
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159751830
quote:
11s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:05 schreef MissBliss het volgende:
Oh ja, CB boekje :@ Ga ik even bekijken.

Als wij eten slaapt J. meestal al. Dat moet natuurlijk anders worden wil hij met ons mee gaan eten, maar voor de eerste hapjes ga ik nog niet aan zijn (of ons) ritme rommelen.
Ik koos gewoon een moment op de dag dat ze goed wakker was. Soms in de ochtend, soms in de middag, soms bij het avondeten. Het maakt ook niet zoveel uit idd :)

quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:02 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Maar dat he. M zit in de kinderstoel heel goed zelf, zonder stutten. Als je haar zonder stoel zittend neerzet (wat we verder niet doen), kan ze het ook, alleen kukelt ze om omdat ze iets ziet dat ze wil pakken.
Maar ik lees dat echt zelf gaan zitten vanuit lig nog maanden kan duren. Laat je ze dan al die tijd horizontaal? M wil echt niet meer op je arm liggen, die probeert meteen overeind te komen.
Ik heb mijn beide meiden vanaf ze stabiel bleven zitten als ik ze zittend neerzette (en zich ook corrigeerden bij dreigend omvallen) zittend laten spelen. Mijn ervaring was dat ze, wanneer ze het zat waren/een leuk speeltje zagen, toch daarheen gingen rollen/kruipen/schuiven/tijgeren. Maar liggend spelen wilden mijn dochters écht niet meer vanaf een maand of 6 :N.
pi_159751873
N. zit al heel stevig als ik haar neerzet, als ik moet wachten tot ze zelf gaat zitten kan ze misschien pas over een maand of wat in de kinderstoel. :? Ik denk dat als ze niet gaan hellen in de stoel en ze zichzelf kunnen corrigeren dat prima moet gaan toch? Anders heb ik nu mijn kind stukgemaakt. ;)
pi_159752070
ik biegt maar op.. Ik heb wurm in het begin van overgang babyei naar kinderstoel met babyinzet wel eens vastgezet met een ringsling* :@ Hij zat er super fijn in zo voor de paar minuutjes. Hij vond het geweldig, is er niet dood aan gegaan ^^,

Overigens zit hij sinds de zes maanden grens gepasseerd is ook zo in het winkelwagentje (met de ringsling).

KOMmaaarrrrrkommaarrrrrr ^^,

*kreeg overigens toen niets te eten.. maar wel een lepeltje om mee te spelen. En toen hij zelf hapte en smakte als wij aten heeft hij borstvoedingsroom op de lepel gehad of zelf gerotzooid om de tijd te overbruggen naar de zes maanden. (Overigens doen wij half half hoe het uitkomt. avocadoprut op een lepel die hij zelf in zijn mond stopt, mandarijnschijfjes, zoete aardappel, mango, wortel, boterhamkorst in het knuistje na veel gehannes vanaf zijn tree)
Van komkommer krijgt hij trouwens uitslag dat krijgt hij even niet meer.
Schudden voor gebruik
pi_159752121
Ik vind dit gedoe met eten aanleren trouwens ook lastiger dan dat ik er een tepel in frot ^^,
Maar hij had vandaag de eerste echte stukjes in zijn poep en een echt poepjefrutje tussen het dunne bvpoep. Wat was ik trots toen ik het zag :D

:')

verklaard denk ik ook de hoeveelheid poepjes en krampjes ^^,
Schudden voor gebruik
pi_159752193
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:11 schreef bloes85 het volgende:
Kleine update van het front :+
M. is vandaag precies 11 weken, time flies. Met nog 3 weken verlof proberen we een beetje aan een slaapritme te werken, maar dat is lastiger dan ik dacht. Overdag is zijn eigen wiegje bij ons op de kamer namelijk uit den boze, dus leggen we hem maar in de kinderwagen, slapen daar gaat wel prima.

De nachten gaan eigenlijk prima, zo is iedereen de laatste 2 weken eigenlijk wel in slaap tussen 22.30 en 6.30, maar als ik hierboven lees is dat ook geen enkele garantie voor de toekomst.
Van 22.30 tot 6.30 zonder voedingen tussendoor of? :o nice. Die van mij is as woe 11 weken maar die komt gewoon om de paar uur (2-3 uur).

Ik heb me er al op ingesteld dat ik mogelijk koffie moet gaan leren drinken als ik weer ga werken :P.
  maandag 8 februari 2016 @ 13:24:40 #177
409579 LuDann
All the way
pi_159752195
Wolk slaapt ook meestal al tijdens het avondeten. Wij eten vrij laat nu meestal en gaan kijken of we dat een paar keer per week (in het weekend bijvoorbeeld) kunnen vervroegen zodat ze met ons mee eet. Ik vind dat wel gezellig en dan kan ze het een beetje afkijken.

Wolk zit sinds een week in de kinderstoel (met insert). Ik werd een beetje moe van het gehannes met die room geven op een lepeltje terwijl ze op schoot zat. Ze kan wel al prima zitten, ze zakt niet onderuit ofzo. Ik denk zelfs dat het al eerder had gekund misschien. Maar goed, ze vindt het fantastisch in ieder geval. Lekker rammen op het tafelblad. En ze steekt haar handen vaak in de lucht en zit dan te grijnzen. O+
  maandag 8 februari 2016 @ 13:29:50 #178
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_159752320
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:24 schreef LuDann het volgende:
Wolk slaapt ook meestal al tijdens het avondeten. Wij eten vrij laat nu meestal en gaan kijken of we dat een paar keer per week (in het weekend bijvoorbeeld) kunnen vervroegen zodat ze met ons mee eet. Ik vind dat wel gezellig en dan kan ze het een beetje afkijken.

Wolk zit sinds een week in de kinderstoel (met insert). Ik werd een beetje moe van het gehannes met die room geven op een lepeltje terwijl ze op schoot zat. Ze kan wel al prima zitten, ze zakt niet onderuit ofzo. Ik denk zelfs dat het al eerder had gekund misschien. Maar goed, ze vindt het fantastisch in ieder geval. Lekker rammen op het tafelblad. En ze steekt haar handen vaak in de lucht en zit dan te grijnzen. O+
Oh, dat is wel een goed idee, om in het weekend iig wat vroeger te eten! ^O^
Klinkt leuk, zo in de kinderstoel :D
Ik heb J. er ook al 2 keer ingezet, een paar minuten en ik vond ook dat hij wel stevig zat al. Maar ja, stevig zelf zitten kan hij nog helemaal niet, dus ik durf het toch niet echt aan.
Ziggy played guitar
pi_159752357
Het antwoord van mijn zevenjarige als ik antwoord geef op zijn vraag wat we gaan eten is steevast: IELK. :')

Ik heb zo'n dag waarbij je aan het stofzuigen bent en je driejarige achter je rug klaarblijkelijk haar (de hele ochtend opgehouden) plas op het potje heeft gedaan. En het vervolgens zelf leeg gooit... in de woonkamer (was niet haar bedoeling) . Jeuj, en doorrrrr met dweilen
pi_159752979
Ik at tot ik 16 was vooral brood, rode kool en kipschnitzels, en inmiddels is koken mijn grote hobby en eet ik vrijwel alles. Dus het zegt allemaal niet zoveel :+
pi_159753338
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 12:52 schreef JantinaGr het volgende:
Ik had al verwacht dat ik half fok over mij heen zou krijgen wanneer ik zou vertellen dat ik 2 weken eerder dan de 4 maanden grens ben begonnen. Wel weer heel typisch Fok!... ik vind het jammer dat er zo negatief op gereageerd wordt meteen. Veroordelend...

Whoops sorry, my bad... Ik had er niet naar moeten vragen. Was meer interesse, was niet de bedoeling om een voedingsdiscussie aan te zwengelen. :{

Ik leid ze wel ff af.

MIJN KIND VINDT RECHTOP ZITTEN THA BOMB EN LIGGEN SUPERSUPERSTOM DUS IK HEB HEM HEEL VAAK RECHTOP OP SCHOOT OF OP DE ARM

*duikt snel weg* Run Jantina, RUN!
pi_159753515
quote:
Oooh die foto Saskia O+

Ja maar hoe dan? Fedde doet echt heel hard zijn best om zelf te gaan zitten (hij blijft nu hangen op de sexy kijk mij hier es liggen met elleboog op de grond op zijn zij met benen half in de lucht) maar hij zit al best stabiel (heb nog niet geprobeerd om te duwen maar hij corrigeert al wel heel aardig bij dreigen te vallen). Maar als ik die op zijn rug ergens neerleg wordt ie of woest of hij draait om, tijgert naar me toe en eist om rechtop gezet te worden o|O Hij zit dus met eten gewoon in de kinderstoel (IKEA gaat beter dan de tripptrapp) en peuzelt heerlijk alles wat ik op zijn blad leg weg en als ie genoeg heeft gooit ie het naar de kat.
pi_159753589
Mijn neefje van 14 maanden kan ook niet zelf van lig naar zit. :P
pi_159753599
Wij zijn overigens rond de 4 maanden langzaamaan begonnen met voedsel introduceren. Maar dat begon met likken aan een stukje komkommer, sabbelen aan een boontje of stukje appel wat ik zelf gewoon vasthield. Daarna af en toe es wat prut uit een potje maar dat vind ie te glad (ook zelf gestaafmixert moet ie niet dus tis niet zo zeer de smaak van het potje vs vers)... Inmiddels krijgt ie vanalles en nog wat over de dag heen en dat gaat prima. Zijn laatste avond/nachtfles is daarmee ook vaak komen te vervallen *O*
pi_159753648
  maandag 8 februari 2016 @ 14:28:12 #186
409579 LuDann
All the way
pi_159753805
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:20 schreef Estrys het volgende:
Mijn neefje van 14 maanden kan ook niet zelf van lig naar zit. :P
Ik hoop niet dat hij al aan vast voedsel begonnen is dan. :( :( :( :+
pi_159753831
Dat filmpje! _O- Ik vind 1 spartelend en rollend kind al lastig genoeg. :')
  maandag 8 februari 2016 @ 14:31:11 #188
409579 LuDann
All the way
pi_159753880
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:28 schreef Selvaria het volgende:
Dat filmpje! _O- Ik vind 1 spartelend en rollend kind al lastig genoeg. :')
Ik wilde het net zeggen, zoooo blij dat ik er maar 1 heb. Respect hoor. :D
pi_159753916
quote:
Oooh die foto Saskia O+

A. gaat nu pas zelf zitten vanuit ligstand, met bijna een jaar. Maar ik denk dat we een hels laatste half jaar zouden hebben gehad als hij nog niet van ons had mogen zitten :P.

Op zich een goed uitgangspunt hoor, daarom hebben wij A ook pas in de stokke gedaan toen hij zo ongeveer 15 min stevig kon zitten zonder om te vallen. En dan ook niet langer dan dat in de stoel (meestal maar 5 minuten). Handdoek erbij alleen voor het geval dat hij wel opeens om zou vallen, bijvoorbeeld dat hij per se even achterom wilde kijken ofzo.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 8 februari 2016 @ 14:37:21 #190
360012 Shopaholic1984
pi_159754038
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 13:19 schreef Stippelrientje het volgende:
ik biegt maar op.. Ik heb wurm in het begin van overgang babyei naar kinderstoel met babyinzet wel eens vastgezet met een ringsling* :@ Hij zat er super fijn in zo voor de paar minuutjes. Hij vond het geweldig, is er niet dood aan gegaan ^^,

Overigens zit hij sinds de zes maanden grens gepasseerd is ook zo in het winkelwagentje (met de ringsling).

KOMmaaarrrrrkommaarrrrrr ^^,

*kreeg overigens toen niets te eten.. maar wel een lepeltje om mee te spelen. En toen hij zelf hapte en smakte als wij aten heeft hij borstvoedingsroom op de lepel gehad of zelf gerotzooid om de tijd te overbruggen naar de zes maanden. (Overigens doen wij half half hoe het uitkomt. avocadoprut op een lepel die hij zelf in zijn mond stopt, mandarijnschijfjes, zoete aardappel, mango, wortel, boterhamkorst in het knuistje na veel gehannes vanaf zijn tree)
Van komkommer krijgt hij trouwens uitslag dat krijgt hij even niet meer.
Zit hij in ieder geval ergonomisch vast ;) :P
  maandag 8 februari 2016 @ 14:39:47 #191
360012 Shopaholic1984
pi_159754103
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:31 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik wilde het net zeggen, zoooo blij dat ik er maar 1 heb. Respect hoor. :D
Ik heb er 2, maar kleed er echt maar 1 tegelijk aan. De ander ligt nog in bed of speelt dan even op de grond. Anders komt dat ook nooit goed!
pi_159754230
quote:
17s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:17 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja maar hoe dan? Fedde doet echt heel hard zijn best om zelf te gaan zitten (hij blijft nu hangen op de sexy kijk mij hier es liggen met elleboog op de grond op zijn zij met benen half in de lucht) maar hij zit al best stabiel (heb nog niet geprobeerd om te duwen maar hij corrigeert al wel heel aardig bij dreigen te vallen). Maar als ik die op zijn rug ergens neerleg wordt ie of woest of hij draait om, tijgert naar me toe en eist om rechtop gezet te worden o|O Hij zit dus met eten gewoon in de kinderstoel (IKEA gaat beter dan de tripptrapp) en peuzelt heerlijk alles wat ik op zijn blad leg weg en als ie genoeg heeft gooit ie het naar de kat.
Ja geen idee hoe, want het lukt mij dus ook niet. Als ik Beer niet regelmatig rechtop zet tegen me aan ofzo gaat ze bruls. Maar het schijnt echt niet goed te zijn. Maar goed, een kind dat zelf rechtop zit in een kinderstoel lijkt me al wat anders dan een kind dat je met handdoeken vast moet zetten.
Sara
Merel
Ukje
pi_159754293
Oh en: ik zeg ook niet dat iemand het van mij niet mag doen, ik zet Beer zelf ook zo nu en dan in haar kinderstoel, en heel vaak rechtop tegen mij aan.

Sowieso moet iedereen vooral zelf weten wat 'ie doet. De een geeft een kind bijvoeding bij 3 maanden, de ander bij 7. Ik heb 3 kinderen tussen de 10 jaar en 6 maanden, bij elk kind was het advies over bijvoeden anders. Alle adviezen veranderen constant, dus neem het wat mij betreft met een grote korrel zout, doe ik ook.
Sara
Merel
Ukje
pi_159754308
niks wat een beetje ducttape niet op kan lossen :+
pi_159754337
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:50 schreef Estrys het volgende:
niks wat een beetje ducttape niet op kan lossen :+
Pcies ^O^ :Y)
Sara
Merel
Ukje
pi_159755169
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 14:10 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Whoops sorry, my bad... Ik had er niet naar moeten vragen. Was meer interesse, was niet de bedoeling om een voedingsdiscussie aan te zwengelen. :{

Ik leid ze wel ff af.

MIJN KIND VINDT RECHTOP ZITTEN THA BOMB EN LIGGEN SUPERSUPERSTOM DUS IK HEB HEM HEEL VAAK RECHTOP OP SCHOOT OF OP DE ARM

*duikt snel weg* Run Jantina, RUN!
hahaha.. ja dat deed de mijne ook altijd ^^,
Schudden voor gebruik
  maandag 8 februari 2016 @ 16:02:45 #197
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159756544
Pffff ik vind het lastig (zeg ik nu hahaha omg), mijn baby wil niet op zn rug liggen, spuug in zn keel doet m zeer. Op zn buik wil hij vooruit, kan ie niet dus wordt ie driftig, waardoor hij gaat spugen, soms ligt hij met zn gezicht te baden in t spuug als ik een minuutje weg ben geweest ;(
Als ik m op schoot neem wil hij staan, vind ik niet tof, hij wordt driftig en gaat spugen :')

Wat dan in godsnaam? In de doek maar even nu, want ik word zo moe van t gedoe constant.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_159756797
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 09:59 schreef lunapuella het volgende:
Wij kregen van het CB ook het advies om met 3,5 maand al te beginnen! Want hij was zo groot, dan had hij vast niet meer genoeg aan mijn bv en meer calorieën nodig. Ja, want als je niet genoeg hebt aan bv dan wordt je zo'n babysaurus inderdaad... 8)7 Ik heb het advies lekker genegeerd, en we zijn met 5 maanden begonnen. :P
ben nog bezig met bijlezen maar ik vroeg laatst aan de go hoe ze dat deed, ze laat het aan mij over maar ze verwacht dat ik voor zes maanden begin met hapjes want G is groot en als ik met zes maanden begin, heeft hij echt al erg veel honger. :')
Ik weet niet of ik precies op 13 april begin met hapjes, misschien iets eerder of iets later.
pi_159756904
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:02 schreef pinquit het volgende:
Pffff ik vind het lastig (zeg ik nu hahaha omg), mijn baby wil niet op zn rug liggen, spuug in zn keel doet m zeer. Op zn buik wil hij vooruit, kan ie niet dus wordt ie driftig, waardoor hij gaat spugen, soms ligt hij met zn gezicht te baden in t spuug als ik een minuutje weg ben geweest ;(
Als ik m op schoot neem wil hij staan, vind ik niet tof, hij wordt driftig en gaat spugen :')

Wat dan in godsnaam? In de doek maar even nu, want ik word zo moe van t gedoe constant.
Ah, Calimero fase.
pi_159757401
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:02 schreef pinquit het volgende:

Aaah arm koppig spugebeestje. Hopelijk kan ie snel wel vooruit. Of gewoon blijven liggen zonder pijn
pi_159757475
Ik ben ook een slechte moeder lees ik al :o ik laat G ook wel eens zitten. Niet in een gedwongen houding of op een stoel maar op mijn schoot, of met zijn rug tegen mijn buik, dan zit hij vanzelf opgericht door mijn spekbuik :'). Hij kijkt graag. Ontwikkeld zich niet verkeerd volgens mij. Ook niet snel, meer als een poging tot rugzwemmen doet ie nog niet :')
  maandag 8 februari 2016 @ 16:38:14 #202
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159757639
Maar hebben jullie geen wipstoel dan?
pi_159757664
Toen ik net de was weer aanzette (want weer alle slabbers en spuugdoekjes vies, echt, ongelooflijk hoeveel die er doorheen gaan op een dag :')) vroeg ik me eigenlijk af hoe lang ik met een neutraal wasmiddel moet blijven wassen?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:41:06 #204
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159757720
Ohja, wat betreft hapjes enzo, ik ben precies met 4 mnd, vorige week maandag begonnen met een hapje wortel :) Maar ik geef dan ook gewoon toe dat ik een lepeltje wilde proberen omdat ik t zelf leuk vind en nieuwsgierig ben wat Alex ermee ging doen, en ik hoopte dat t z'n spugen wat zou beperken. Als hij het niks zou vinden, zou ik er niet mee doorgaan uiteraard. Ik denk alleen dat er geen baby bestaat die eten vervelend vindt :')
Nja goed, hij viel aan, kreeg zéker wel wat binnen (eigenlijk alles), maar z'n darmen waren er minder blij mee, dus we staan weer even op pauze.
Verder geloof ik niet dat het helpt beter eten later, of meer smaken wennen, nope. Ik ben al in het bezit van een niet-etend kind (die at tot 14mnd álles - daarna niks), en die begon ook met 4mnd.

Ik ben niet zo snel fel voor of tegen iets merk ik, tenzij echt slecht. Dat hij nu vooral wil staan vind ik echt niet grappig dus :')
  maandag 8 februari 2016 @ 16:41:35 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159757732
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:39 schreef hetzusjevan het volgende:
Toen ik net de was weer aanzette (want weer alle slabbers en spuugdoekjes vies, echt, ongelooflijk hoeveel die er doorheen gaan op een dag :')) vroeg ik me eigenlijk af hoe lang ik met een neutraal wasmiddel moet blijven wassen?
Nooit gedaan. Was je je eigen kleding ook met neutraal wasmiddel?
  maandag 8 februari 2016 @ 16:42:34 #206
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159757764
quote:
Gewoon een keer normaal wasmiddel proberen en kijken hoe z'n huid er op reageert.
Heb alleen de eerste keren kleertjes met Neutral gewassen en daarna de verpakking opgemaakt.
pi_159757818
quote:
Ik heb met 3 kinderen nog nooit met neutral gewassen. Altijd met het wasmiddel waar ik onze kleren ook mee was. Er gaat ook gewoon een half dopje wasverzachter in mee :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_159757973
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:38 schreef Mariposas het volgende:
Ja en een box en een speelkleed en een ledikant, we hebben zelfs een babykamer. Maar daar wil ie nie in nie }:| ;)
pi_159757986
Hmmm ok dan probeer ik volgende keer eens een paar rompertjes met de gewone was mee te doen ofzo.. want dat neutral wasmiddel is echt stervensduur en het is bijna op.
  maandag 8 februari 2016 @ 16:55:10 #210
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159758054
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:51 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ja en een box en een speelkleed en een ledikant, we hebben zelfs een babykamer. Maar daar wil ie nie in nie }:| ;)
Jemig... Weet ie wel wat dat allemaal heeft gekost?!
pi_159758074
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:55 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jemig... Weet ie wel wat dat allemaal heeft gekost?!
We hadden alles al :+
pi_159758083
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 16:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Hmmm ok dan probeer ik volgende keer eens een paar rompertjes met de gewone was mee te doen ofzo.. want dat neutral wasmiddel is echt stervensduur en het is bijna op.
Bij de eerste heb ik de nieuwe kleertjes gewassen met neutral, bij de tweede met gewoon wasmiddel. Nu was ik nieuwe kleren niet eerst meer :')
En alles met gewoon wasmiddel en wasverzachter, onze kinderen zijn er niet gevoelig voor.
pi_159758258
quote:
Ja, de miskoop van mijn baby-uitzet :P. Oudste wilde er nog geen 2 minuten in doorbrengen zonder huils, jongste iets langer met 5 min. Was echt geen succes helaas ;( .
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159758331
quote:
Ik heb 1 fles neutral gekocht, toen die op was heb ik gewoon ons standaard wasmiddel geprobeerd en gelet op mogelijke reacties. Ging prima, dus exit neutral :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159758490
quote:
jawel een van BB, maar die vind hij niet leuk.. dat zit niet recht genoeg voor zijn gevoel. Doet dan echt moeilijk om rechterop te zitten.

er tegen aan staan daarin tegen is weer helemaal de bom :')
Schudden voor gebruik
pi_159758915
Wipstoel is vet gaaf! Tenzij mama in de buurt is. Want niets ligt of zit zo lekker als mama O+
pi_159758956
Haha, waarom voelt iedereen zich meteen 'een slechte moeder' als er alleen uitgelegd wordt dat iets misschien niet goed is / niet de voorkeur verdient? :D
Ik vind de toon op Fok! over het algemeen ook nogal meevallen hoor; ik heb niet het idee dat je meteen "half Fok! over je heen krijgt" als je iets zegt waar een (groot) deel het misschien niet mee eens is. Maar een beetje discussie moet af en toe toch wel kunnen? Met argumenten van beide kanten?

Ik heb ook niet het idee dat er hier meteen AMK-meldingen gedaan worden of dat mensen aan de schandpaal genageld worden ofzo...

En anders hebben jullie er eentje gemist hier hoor! :W Met fv vanaf dag 1 en vanaf een paar maanden zelfs enigszins volgens een ritme en niet meer 100% op verzoek :o })

Oh, en hier vanaf 6mnd ook 1x per dag in de kinderstoel om te eten. Terwijl ze nu met 9mnd nog steeds niet langer dan 2 minuten zelf kan blijven zitten zonder om te donderen :')
Verder 'dwingen' we d'r nooit om te zitten, omdat ik inderdaad weet dat dat niet goed is. Maar ik vind rechtop zitten met eten dan weer belangrijker, zeker i.v.m. Rapley, dus de kinderstoel wint het hier van de wipstoel. Maar da's dus een afweging die je maakt.
pi_159759173
Hielke eet ook bar slecht. Drinkt ook slecht. En slaapt nooit langer dan 2 uur, ook 's nachts niet.. :'( ;( -O-
Maar kruipt als een malle, staat en loopt langs de tafel/bank/vaatwaser! O+
Met zn 9 maanden *)
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_159759176
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:33 schreef twist02 het volgende:
Haha, waarom voelt iedereen zich meteen 'een slechte moeder' als er alleen uitgelegd wordt dat iets misschien niet goed is / niet de voorkeur verdient? :D
Ik vind de toon op Fok! over het algemeen ook nogal meevallen hoor; ik heb niet het idee dat je meteen "half Fok! over je heen krijgt" als je iets zegt waar een (groot) deel het misschien niet mee eens is. Maar een beetje discussie moet af en toe toch wel kunnen? Met argumenten van beide kanten?

Ik heb ook niet het idee dat er hier meteen AMK-meldingen gedaan worden of dat mensen aan de schandpaal genageld worden ofzo...

En anders hebben jullie er eentje gemist hier hoor! :W Met fv vanaf dag 1 en vanaf een paar maanden zelfs enigszins volgens een ritme en niet meer 100% op verzoek :o })

Oh, en hier vanaf 6mnd ook 1x per dag in de kinderstoel om te eten. Terwijl ze nu met 9mnd nog steeds niet langer dan 2 minuten zelf kan blijven zitten zonder om te donderen :')
Verder 'dwingen' we d'r nooit om te zitten, omdat ik inderdaad weet dat dat niet goed is. Maar ik vind rechtop zitten met eten dan weer belangrijker, zeker i.v.m. Rapley, dus de kinderstoel wint het hier van de wipstoel. Maar da's dus een afweging die je maakt.
slechte moeder is voor mij met een knipoog. Ik heb een vrolijk, gezond en blij jochie, dat zegt voor mij meer dan 100 statistieken en meningen
pi_159759211
Hoi :W

Horrornacht hier. Kind kwam om het uur, zelf ben ik nog steeds ziek. Ik ben gaan werken omdat ik daar meer aan m'n rust toe kom dan met L. op het moment. :') Die tijgert namelijk het hele huis door en moet om de 1,5e minuut ergens vandaan worden getrokken. Om de zoveel tijd moet ze ook op handen en knieën gaan zitten en probeert ze te kruipen. Duurt niet lang meer gok ik. Verder is ze hartstikke lief en begint ze te brullen zodra je buiten d'r gezichtsveld loopt. Dan komt ze naar je toe tijgeren. <3

Wij zijn met 4 maanden met bijvoeden begonnen. Dat was voornamelijk veel likken. Vanaf een maand of 5 krijgt ze veel binnen. Een stuk fruit, een boterham en groente op een dag. Vanaf 6 maanden zit ze in de kinderstoel, maar ze stabiel en ze hoeft niet te corrigeren. Tot nu toe eet ze alles wat we haar voor zetten. Sinds vandaag mogen we haar alleen niet meer voeren. Zellef doen. Stukjes voor d'r neerleggen gaat perfect. Tot dusver een goede eter, maarja, ze is dan ook nog geen 2. :P

Ik vermoed dat er een nieuw tandje op doorkomen staat hier. Die ene ondertand die door is, is wel scherp. Snap nu waarom het een snijtand heet. Ook actief oppassen bij het borstvoeden en de fles. Zodra ze bijt is het loskoppelen en nee. Gister beet ze echt hard door, zo erg dat ik er van schrok en meteen m'n tiet wegtrok. Daar schrok zij weer zo van dat ze heel hard moest brullen.

's Avonds spelen we op het grote bed. Dan gaat ze als een dolle alle kanten op. Mooi vind ik dat. Keihard schaterlachend. O+

En ik heb donderdag een sollicitatiegesprek waarvan ik echt ECHT hoop dat ik de baan krijg. Manlief heeft toegegeven stiekem toch wel een tweede te willen, maar dan niet in dit huis. Dus ik heb een goede baan nodig voor een beter huis. :P
pi_159759242
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 17:43 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

slechte moeder is voor mij met een knipoog. Ik heb een vrolijk, gezond en blij jochie, dat zegt voor mij meer dan 100 statistieken en meningen
Zo is dat! ^O^

Hier overigens net nog een voor op het lijstje: baby boven te slapen leggen en de babyfoon vergeten aan te zetten :')
Ze sliep nog steeds toen we erachter kwamen (na bijna 2u :@ ) en zag er niet uit alsof ze zichzelf terug in slaap gehuild had, dus zal vast wel meevallen ;)
pi_159759605
AMK heet tegenwoordig Veilig Thuis. Dus die meldingen van deze week zijn toch niet aangekomen... :')
pi_159759667
Wipstoel: nee
Nieuwe verkoudheid: ja

;( Hoop dat het meevalt, maar begin alweer te snotteren. En M is op het moment vaak twee keer wakker 's nachts. En niet heul lang of zo, ze drinkt wat en slaapt verder, maar het doet toch wat voor je nachtrust :+ en best een beetje drukke week. Enfin, go with the flow.
pi_159760039
Over voeren gesproken... Ketel móest en zóu vanavond de lepel met geprakte sperzieboontjes zelf vastpakken en in zijn mond steken. Dus volgende keer gaan we boontjes rapleyen :D :Y)

Vanaf welke leeftijd mogen kruiden nou ook weer? Wil hem langzaamaan wat meer met de pot mee laten eten, maar wij houden wel van erg smaakvol eten...
pi_159760164
Ik gebruik al heel veel kruiden voor N., gewoon op gevoel eigenlijk. Sowieso groene kruiden, maar ook nootmuskaat, komijn, Indische kruiden, knoflook, ui, ze smult ervan. :9 Eigenlijk alleen geen zout en te pittige kruiden.

Zei er iemand schandpaal? :+
pi_159760342
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:29 schreef lunapuella het volgende:
Over voeren gesproken... Ketel móest en zóu vanavond de lepel met geprakte sperzieboontjes zelf vastpakken en in zijn mond steken. Dus volgende keer gaan we boontjes rapleyen :D :Y)

Vanaf welke leeftijd mogen kruiden nou ook weer? Wil hem langzaamaan wat meer met de pot mee laten eten, maar wij houden wel van erg smaakvol eten...
Lol, Fedde heeft zaterdag ook boontjes gerapleyd en zondagochtend vonden we erwtjes terug in de luier O+

Kruiden vind ik ook wel lastig. Niet dat wij veel gebruiken maar toch.

En waren er nou dingen die ze echt, Echt, ECHT niet mogen? Honing dacht ik? Maar anything else?
pi_159760547
Pinda's?
maar andere noten wel? of niet?

En mensen: mijn baby SLAAPT al anderhalf uur IN BED :o :Z

[ Bericht 74% gewijzigd door SaskiaR op 08-02-2016 19:04:40 ]
pi_159760833
Chloor. :Y
pi_159761767
Ik sta naast Selvaria bij de schandpaal. Frits eet met de pot mee, ook als we pittig eten.
Op de meet had ik het er met Faptist over. Met uitzondering van honing, suiker, zout, nicotine en alcohol krijgt hij bijna alles.
We maken wel vaak een minder pittige portie voor hem, maar laatst ging dat verkeerd. Zijn portie was net zo pittig als (of misschien wel pittiger dan) onze portie. Hij vond het prima.

Edit: rauw vlees slaan we overigens ook nog even over.
pi_159761966
Ik mis denk ik even wat, maar wat is er slecht aan honing dan?
pi_159762019
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:38 schreef silliegirl het volgende:
Ik mis denk ik even wat, maar wat is er slecht aan honing dan?
http://www.ouders.nl/arti(...)n-voeding-voor-babys
pi_159762089
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:04 schreef Krisvc het volgende:
Damn.
pi_159762132
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Damn.
Je had net een flesje klaarstaan? ;(
pi_159762135
Mies is begonnen met vier maanden. Eerst kreeg ze pap. Toen een likje hier en daar. En nu eet ze vrijwel alles.

Het gaat niet zo goed hier. Ze word elk uur wakker 's nachts. Luid schreeuwend. Mijn man ligt 's nachts met haar op bank. Tussen ons in gaat ze liggen klieren ipv slapen.
Verder huilt ze overdag ook heel veel. Niks is goed. Ze drinkt amper. Vanmiddag had ze einnnndelijk weer een fles gedronken, en daarna weer volledig uitgespuugd.
Ze heeft geen koorts overdag. 'S nachts wel een beetje.

Ik zie nu al weer op tegen komende nacht. Tips anyone?
pi_159762221
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:43 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Je had net een flesje klaarstaan? ;(
Leek me goed, af en toe even doorspoelen.
pi_159762228
Paracetamolletje (misschien pijn ergens?), Detinox (tandjesleed?). Heel veel sterkte. :*
pi_159762244
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:45 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Leek me goed, af en toe even doorspoelen.
Handig met de kakjepakjes om de vlekken eruit te krijgen ook. Werkt wel alleen bij witte rompers.
pi_159762260
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:04 schreef Krisvc het volgende:
Ook niet in het badje doen. Worden ze heel wit van :Y
pi_159762640
Normaal gaat N. om 20 uur naar bed. Maar nu ligt ze al sinds 17.30 te slapen. In bed nog wel, man had haar zonder tiet :o in slaap gekregen!
Ik ben helemaal van de wip mensen 8)7
pi_159762673
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:45 schreef Krisvc het volgende:
Paracetamolletje (misschien pijn ergens?), Detinox (tandjesleed?). Heel veel sterkte. :*
Ja ze heeft een zetpil gehad inderdaad. We hebben dit weekend een nieuw tandje ontdekt. Maar als die eenmaal door is, zou ze er toch geen last meer van moeten hebben?
Vooral dat niet willen drinken vind ik heel vervelend. Ze heeft net wel een potje fruit op. En wat slokjes uit tuitbeker.
pi_159762744
quote:
Ah thanks... Ik wist we dat het niet mocht maar geen idee waarom. Check!

Pinda/noten wacht ik uberhaupt nog 5 jaar mee, veels te eng.

Rauw vlees is ook wel een goeie ja.

Verder eet die vreetschuur van ons ongeveer alles. Net nog een bordje met pasta/spinazie/zalm/garnaal zitten wegsmikkelen... En boos toen het op was! :D
pi_159762766
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:56 schreef SaskiaR het volgende:
Normaal gaat N. om 20 uur naar bed. Maar nu ligt ze al sinds 17.30 te slapen. In bed nog wel, man had haar zonder tiet :o in slaap gekregen!
Ik ben helemaal van de wip mensen 8)7
De schoonmaakster heeft vakantie? :+
pi_159762805
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 19:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

Ook niet in het badje doen. Worden ze heel wit van :Y
Maar hoe moet je ze dan desinfecteren? Uitkoken is ook niet zo babyvriendelijk toch?
pi_159762861
Hogedrukspuit Sillie. Weg met de bacteriën.
pi_159762918
Ik doe haar gewoon in de magnetronsterilisator, werkt prima. ^O^
pi_159762925
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:03 schreef Krisvc het volgende:
Hogedrukspuit Sillie. Weg met de bacteriën.
_O-
pi_159762932
Wij gaan door de wasstraat.
pi_159763029
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:05 schreef Estrys het volgende:
Wij gaan door de wasstraat.
Vergeet je de antenne niet binnen te halen?
Levensgevaarlijk anders. :{w
pi_159763037
Ik ga 'm maar in een whiskeybadje doen dan denk ik. W. neemt ook altijd slokjes van het badwater (of nahjah, dat probeert 'ie), dus misschien slaapt 'ie dan ook meteen door!
pi_159763202
quote:
12s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:00 schreef Estrys het volgende:

[..]

De schoonmaakster heeft vakantie? :+
Nou, ze slaapt nog steeds, de dingen die we hadden kunnen doen joh :P >:) ! Maarja, man is nu weg... :'(
pi_159763356
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 20:09 schreef silliegirl het volgende:
Ik ga 'm maar in een whiskeybadje doen dan denk ik. W. neemt ook altijd slokjes van het badwater (of nahjah, dat probeert 'ie), dus misschien slaapt 'ie dan ook meteen door!
Laat even weten of het helpt ;)
J probeerde gisteren te kruipen in bad... hij veranderde van pose en ik hoorde blubblub _O-
pi_159763586
quote:
O+ !

Pasta blijft hier ook grote favoriet. As we speak is mevrouw op kokosboontjes en -bloemkool aan het kauwen, ze sliep net door etenstijd heen en is nu weer wakker. _O-
pi_159763725
Jullie _O-

En wat gaan jullie hard!

Over eten gesproken.. Ik heb nu een trauma aan brood geven. We hadden een korst gegeven. Leg ik haar net op het aankleedkussen, komen er ineens 2 van die broodkevers (van die beestjes die ook in meel enzo kunnen zitten) van d'r broekje afrennen :X :'( We hadden laatst een plaag van die dingen in de trapkast. Blijkbaar hebben ze zich na mijn moordronde in die kast verplaatst naar de keuken. (Man: ach, heeft ze ook nog wat eiwitten binnen gekregen.)
Echt :r

Maar goed, verder vindt ze à la Rapley eten ineens supertof. De lepel is weer pfffrt en mond dicht houden, tenzij het zelf mag doen. In de luier tref ik ook steeds meer spikkels aan, dus het doorslikken gaat al een stuk beter!
pi_159764544
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 18:45 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Lol, Fedde heeft zaterdag ook boontjes gerapleyd en zondagochtend vonden we erwtjes terug in de luier O+

Kruiden vind ik ook wel lastig. Niet dat wij veel gebruiken maar toch.

En waren er nou dingen die ze echt, Echt, ECHT niet mogen? Honing dacht ik? Maar anything else?
Koolsoorten worden afgeraden tot 1,5 jaar omdat ze er krampjes van kunnen krijgen. Rauw vlees en rauwe vis niet ivm bacteriën. Eigenlijk oppassen met alles dingen die je als zwangere ook niet zou eten.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_159764880

_O-
  maandag 8 februari 2016 @ 21:14:58 #257
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159765442
omg kaas ;( :'( de horror

N O+ O+ O+ Lekkooooorr
pi_159765664
Haha Pinq, ik dacht echt huh, wat is er nou zó vies aan kaas? :? _O-

Maar ach, goed voor M.'s weerstand zullen we maar zeggen hè Kazy? :Y)
pi_159766870
Aw lijnloos wat kan F lekker smikkelen zeg O+.

En N lekker aan het kliederen - heeft ze nou dr lepel verkeerd om in dr mond? :D bwehe.

Hier een klein meisje die de hele dag al amper een uur tussen de voedingen slaapt en om de 2,5 uur wil drinken. Om 19u uit bed gehaald want ze bleef jammeren, ik was te moe om op en neer te blijven lopen dus op de bank geinstalleerd en bovenop me gelegd met het idee van 'over een half uurtje moet je toch weer drinken'. Je raadt het al.. Intussen slaapt ze nog :').

Ik boet er nu voor ;). Moet plassen. Volle borsten. TV is op standby gesprongen en kan niet bij de afstandsbediening. Die laatste is een newbie-mom-fout ik weet het :P. Ze ligt wel heerlijk superlief te slapen, dat dan weer wel O+. Gelukkig komt vriend net thuis. Hulp. Respect voor alleenstaande moeders hoor. Ik vind het maar vermoeiend in m'n eentje (was een nacht+dag alleen).
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 8 februari 2016 @ 21:56:44 #260
147316 crew  DJMO
#trut
pi_159767027
quote:
1s.gif Op maandag 8 februari 2016 21:52 schreef hetzusjevan het volgende:
Aw lijnloos wat kan F lekker smikkelen zeg O+.

En N lekker aan het kliederen - heeft ze nou dr lepel verkeerd om in dr mond? :D bwehe.

Hier een klein meisje die de hele dag al amper een uur tussen de voedingen slaapt en om de 2,5 uur wil drinken. Om 19u uit bed gehaald want ze bleef jammeren, ik was te moe om op en neer te blijven lopen dus op de bank geinstalleerd en bovenop me gelegd met het idee van 'over een half uurtje moet je toch weer drinken'. Je raadt het al.. Intussen slaapt ze nog :').

Ik boet er nu voor ;). Moet plassen. Volle borsten. TV is op standby gesprongen en kan niet bij de afstandsbediening. Die laatste is een newbie-mom-fout ik weet het :P. Ze ligt wel heerlijk superlief te slapen, dat dan weer wel O+. Gelukkig komt vriend net thuis. Hulp. Respect voor alleenstaande moeders hoor. Ik vind het maar vermoeiend in m'n eentje (was een nacht+dag alleen).
klinkt als de ultieme regeldag! O+

pi_159767116
quote:
omnomnom O+
pi_159767139
Oh en N ook :D
  maandag 8 februari 2016 @ 22:17:11 #263
409579 LuDann
All the way
pi_159767745
Oh jukkie Kazy, daar zou ik nou ook niet blij van worden.

Fedde aan de smikkel. Lief lachje. O+

N. van Selvaria maakt er een slachtveld van met de lepel. :P

Wanneer worden baby's eenkennig? Mijn man ging Wolk ophalen bij mijn ouders en ze trok een trillipje en moest huilen toen hij haar pakte. Zelfde gold voor bij het zien van mijn tante vanmiddag.

Van mijn man is het wel een beetje vreemd want hij ziet haar elke dag. Gisteren heeft hij haar de halve dag in de draagdoek gehad. Is dit dan toeval of herkent iemand dit?
pi_159768785
Leuke foto's, Selvaria! Lijkt me zo leuk, zelf yoghurt eten, maar dat mag J niet.

LuDann, ik weet het niet zo goed. Poosje terug deed J verlegen tegen andere ouders op het kdv, maar nu niet meer...

J ligt bij mij in bed. Hij probeert het licht te pakken, ik probeer te slapen. Volgens mij moeten we iets beter afstemmen :')
pi_159769033
quote:
0s.gif Op maandag 8 februari 2016 22:17 schreef LuDann het volgende:
Oh jukkie Kazy, daar zou ik nou ook niet blij van worden.

Fedde aan de smikkel. Lief lachje. O+

N. van Selvaria maakt er een slachtveld van met de lepel. :P

Wanneer worden baby's eenkennig? Mijn man ging Wolk ophalen bij mijn ouders en ze trok een trillipje en moest huilen toen hij haar pakte. Zelfde gold voor bij het zien van mijn tante vanmiddag.

Van mijn man is het wel een beetje vreemd want hij ziet haar elke dag. Gisteren heeft hij haar de halve dag in de draagdoek gehad. Is dit dan toeval of herkent iemand dit?
Vanuit mijn studieboeken weet ik nog dat die eenkennigheidsfase het heftigste tussen 6 en 9 maanden is. Maar dat is een gemiddelde, dus elk kind is anders. Sommige kinderen hebben het heel heftig, anderen amper of niet.
Het komt voor dat kids ook eenkennig zijn naar 1 vd ouders, meestal hebben ze dan een fase waarin ze heel erg aan mama willen hangen. Maar ook dat is een fase en gaat weer over.
pi_159771237
Ik dacht dat eenkennigheid begon vanaf 8mnd en piekte rond de 10mnd? Maar voor mij is het al weer even geleden dat ik in de studieboeken zat ;)
Dacht sowieso dat het eigenlijk bijna niet optrad bij primaire verzorgers?

De Minion lacht bijna naar iedereen, maar tis al een paar keer gebeurd dat ze heel hard moest huilen als ze mijn vader zag :? Vind het best lullig, maar gaat vast vanzelf weer over ;)

Heerlijk genietende F en N! :9~ Wat een schatjes! O+
pi_159773250
Oh Kazy getver... ik wist niet eens dat er dergelijke dingen bestonden *ril*

Ah N, wat zit je heerlijk te smikkelen O+

Eenkenningheid is hier bijna niet (nog). Vorige week wel een paar keer een pruillipje bij het wegbrengen naar kdv maar nog niks meer dan dat.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 08:43:17 #268
409579 LuDann
All the way
pi_159773272
Wat ik online kan vinden loopt nogal uiteen. Volgens de ene site kan het al bij 6 maanden en een ander site zegt vanaf 8 maanden.

Nja, we zien wel. Misschien was het toeval.

@Hupje: van wat ik las hoeft eenkennigheid geen lange fase te zijn, kan met een week weer over zijn. Dus misschien is hij er al overheen dan. :)
pi_159773996
N. heeft een hele heftige periode van eenkennigheid gekend, zo rond de 7 maanden. Het duurde een week of 5 à 6 denk ik, op de meet was er net een keerpunt. Alleen bij man, mij en de gastouder (thank god!) was het wel goed. 1 seconde op de arm bij elk willekeurig ander persoon en de sluizen gingen los, echt tot aan het hysterische toe. :o Nu kijkt ze vaak even verschrikt en moet ze soms nog wel huilen, maar na een minuut zit ze alweer te kletsen en te spelen bij diegene. O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 09:55:56 #270
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159774059
Pfuh. Ik ben moe :') Gisterenavond was stom, ik wilde lekker met lief op de bank tegen elkaar zitten chillen, maar hij wilde iets doen op z'n laptop en hij wilde hardlopen. Ik was een beetje boos :') Al snap ik dat hij na een dag werken lekker iets voor zichzelf wil doen, maar ik mis de samentijd en knuffeltijd. Heel vaak heb ik daar zelf ook geen puf voor hoor.
Ik denk dat ik werk mis :{ Maar ik wil gewoon echt niet de stress in huis van baby wegbrengen, kind naar school + 's avonds weer gedoe met ophalen, koken snel bed in en slapen.
Dus ik wil (als lief vast contract krijgt in jul.) snel gaan kijken of er een mogelijkheid is dat hij parttime gaat werken, zodat ik ook een aantal dagen aan t werk kan.
Dat zou zo heerlijk zijn!
pi_159774278
Lastig Pinq. Ik ben fulltime thuis geweest tot L. 5 maanden was en was ook heel erg toe aan werk. Het ophalen/brengen en de opvang levert me stress op, maar weegt niet op tegen de voldoening die ik uit m'n werk haal. Ik hoop dat vanavond leuker is. :*

Mijn nacht was stom. Tussen 19:00 en 23:00 had L. al 3 keer gedronken, daarna wilde ze niet slapen tot half 1. Om 4 uur vond ze het wel weer tijd om op te staan en te keten. Ik dacht daar zelf iets anders over. Mijn verkoudheid is overgegaan in een voorhoofdsholteontsteking en mijn lontje is korter dan kort. Dus uren met een onverzadigbare baby rondlopen met koppijn waardoor je niet meer recht uit je ogen kan kijken zorgt voor minder geduld dan wenselijk.
Ik vind het even moeilijk dat de nachten alleen maar slechter lijken te worden hier. L. sliep ontzettend goed, heeft maanden doorgeslapen, daarna maanden 1 nachtvoeding gehad. Nu komen we goed weg als ze 3 nachtvoedingen heeft, vaker zijn het er 4 of 5 of 6. Ik heb het idee dat ik iets verkeerd doe dat ze steeds slechter gaat slapen en ik weet niet hoe ik het op moet lossen. :'(

Nu maar even snel douchen nu die kleine kletskous even ligt te slapen. Huilen onder de douche maakt m'n holtes vast schoon. ;)
pi_159774742
Ik mis werk ook wel. Dat vind ik een goed teken. Alleen als ik er straks in april een week zit heb ik het wel weer gehad waarschijnlijk. :') Beetje haat-liefde verhouding. Ik vind het ophalen en wegbrengen niet zo stressvol eigenlijk. En ik ervaar ook niet het snel eten en naar bed gevoel wat pinq beschrijft. Als ik werk waardeer ik juist de dagen dat ik dan wel thuis ben veel meer. Kan ik veel meer genieten van thuis met de kinderen.

Wij moeten ook hoognodig tijd voor ons tweeën inlassen. En dan even eruit een avondje. Maar ja drie onderbrengen vind ik toch lastiger dan 1 of 2. Maar waarschijnlijk is dat gewoon meer een gevoel.
pi_159774768
Eenkennigheid; ik herinner me vanuit studie echt tussen 6 en 9 maanden (lees; dan begint het vaak, kan best eerder eindigen of juist langer duren). En bij de primaire verzorger komt het soms ook wel voor (1 vd 2 dan, bij beiden heb ik nog nooit gehoord gelukkig).

Hier ook een prutnacht, de 2e op rij. Clusterfeest is tegenwoordig van 19-22 en dan van 23-02:00 en van 03;30 tot 6:30. Maar goed, ik denk (hoop!) dat er geregeld moet worden ofzo, dus hopelijk gaat 't komende nacht beter :o .
En anders wordt weer gaan werken komende week onder het genot van heeel veel koffie!
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:45:41 #274
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159774815
Klinkt niet of je wat verkeerd doet hoor Kris. Denk dat het gewoon een fase is. Beterschap!!

Pinquit, ik hoop dat het lukt zodat je kan werken! Ik dacht trouwens dat je vanuit huis werkte?
Ik vind het ophalen en brengen helemaal niet lastig of stressvol, maar ik woon op 25 fietsen van werk van de opvang en 5 minuten fietsen van huis naar de opvang. Om 18:00 uur zijn we wel thuis. En dat is 3 dagen per week. Maar ik heb ook maar 1 kind.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:48:22 #275
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_159774855
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef Mariposas het volgende:
Klinkt niet of je wat verkeerd doet hoor Kris. Denk dat het gewoon een fase is. Beterschap!!

Pinquit, ik hoop dat het lukt zodat je kan werken! Ik dacht trouwens dat je vanuit huis werkte?
Ik vind het ophalen en brengen helemaal niet lastig of stressvol, maar ik woon op 25 fietsen van werk van de opvang en 5 minuten fietsen van huis naar de opvang. Om 18:00 uur zijn we wel thuis. En dat is 3 dagen per week. Maar ik heb ook maar 1 kind.
Ik ervaar het ophalen, eten koken, eten + 2 kinderen in bed hebben rond 19:00 uur zeker wel als stressvol. Maar niet per sé stressvoller dan toentertijd met 1 kind. Hoe laat gaat jouw zoon naar bed toe dan? Als ik pas om 18:00 uur thuis zou zijn dan zou ik echt met 2 oververmoeide kinderen aan de eettafel zitten, die vervolgens geen hap eten en dírect na het eten naar bed moeten. Niezochillnie. Nu ben ik rond 17:15 thuis van de opvang met de meiden, dan koken en we eten rond 17:45. Na het eten kunnen we dan nog even spelen en knuffelen. En alsnog is het stressen en sta ik vaak met een hangry dreumes aan m'n broekspijp te koken...
  dinsdag 9 februari 2016 @ 10:53:25 #276
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159774936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Ik ervaar het ophalen, eten koken, eten + 2 kinderen in bed hebben rond 19:00 uur zeker wel als stressvol. Maar niet per sé stressvoller dan toentertijd met 1 kind. Hoe laat gaat jouw zoon naar bed toe dan? Als ik pas om 18:00 uur thuis zou zijn dan zou ik echt met 2 oververmoeide kinderen aan de eettafel zitten, die vervolgens geen hap eten en dírect na het eten naar bed moeten. Niezochillnie. Nu ben ik rond 17:15 thuis van de opvang met de meiden, dan koken en we eten rond 17:45. Na het eten kunnen we dan nog even spelen en knuffelen. En alsnog is het stressen en sta ik vaak met een hangry dreumes aan m'n broekspijp te koken...
Rond 1830 eten we, daarna voed ik 'm en rond 1900 - 1930 naar bed.
Maarja, mijn zoon is natuurlijk een stuk jonger dan die van jou, dit werkt nu, maar als hij ouder is wellicht niet meer.
2 kinderen op de opvang is denk ik niet veel lastiger dan 1, maar als je ook nog naar een basisschool of bso moet dan lijkt me dat wel lastig, tenzij het direct naast elkaar ligt natuurlijk.
Maar ik heb natuurlijk ook nog een man, en 1 van ons kookt en de ander speelt met L of haalt 'm op. Dus het is niet dat ik én moet ophalen, én moet koken, én moet spelen, én naar bed moet brengen.
pi_159775031
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 10:45 schreef Mariposas het volgende:

Ze zitten bij mij aan het einde van de dag alledrie op hetzelfde adres. Dus of ik er nou 1 of 3 op moet halen, dat maakt niks uit.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:01:49 #278
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159775066
Ik werk vanuit huis ja :) maar dat is meer een bijbaan die ik even tussendoor kan doen, ik zou zo graag weer écht bezig zijn. En als er dan vacatures voorbij komen jeuken mn handen, maar het is nu gewoon nog even niet mogelijk.

(vind ik zelf hoor, alles is mogelijk natuurlijk! :) Maar ik heb principes die er haaks op staan, en daarnaast ervaar ik dus wel die stress, ik heb geprobeerd los te laten enzo, en dat lijkt soms te lukken, maar na een week is mijn nek 3× zo dik :') het is gewoon niet zoals ik het wíl, mn kinderen wegbrengen. Ik heb het vier jaar gedaan, en toen was Max al 4, en ging hij 'gewoon' naar oma, en ik heb heerlijk gestudeerd toen, vond het echt heel fijn. Maar zag er soms gewoon tegenop om naar huis te gaan omdat ik daar nog zoveel moest, vervolgens geen leuke moeder was, en Max elke avond veel te laat naar bed ging, en veel te vroeg er weer uit moest omdat ik zonodig weg moest ;( Zo wil ik het niet meer)
pi_159775150
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2016 11:01 schreef pinquit het volgende:
Ik werk vanuit huis ja :) maar dat is meer een bijbaan die ik even tussendoor kan doen, ik zou zo graag weer écht bezig zijn. En als er dan vacatures voorbij komen jeuken mn handen, maar het is nu gewoon nog even niet mogelijk.

(vind ik zelf hoor, alles is mogelijk natuurlijk! :) Maar ik heb principes die er haaks op staan, en daarnaast ervaar ik dus wel die stress, ik heb geprobeerd los te laten enzo, en dat lijkt soms te lukken, maar na een week is mijn nek 3× zo dik :') het is gewoon niet zoals ik het wíl, mn kinderen wegbrengen. Ik heb het vier jaar gedaan, en toen was Max al 4, en ging hij 'gewoon' naar oma, en ik heb heerlijk gestudeerd toen, vond het echt heel fijn. Maar zag er soms gewoon tegenop om naar huis te gaan omdat ik daar nog zoveel moest, vervolgens geen leuke moeder was, en Max elke avond veel te laat naar bed ging, en veel te vroeg er weer uit moest omdat ik zonodig weg moest ;( Zo wil ik het niet meer)
Lieverd, dat was zes jaar geleden. En toen was je alleen toch? Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Maar hou je niet teveel vast aan hoe het bij Max was.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 11:07:56 #280
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159775171
Dat is natuurlijk waar.
pi_159776154
Ik vind de kdv/werkdagen wel stressen. Ik heb te weinig tijd op mijn werk om alles naar tevredenheid af te ronden, moet op tijd weg want 40 minuten reistijd (en ik rij in de avondspits dus ik moet daar nog filetijd bij optellen), haal J op net voor sluitingstijd van het kdv, kom thuis, moet eten maken (soms wat koken voor J, wij eten zelf uit de magnetron/oven op die dagen), eten, even spelen, J naar bed. En dat laatste duurt de laatste weken een paar uur, dus zit ik met J tot vriend thuis is en gegeten heeft, en dan geef ik hem door zodat ik even kolfspullen kan wassen en spullen voor de volgende dag kan klaarleggen. En dan is het dus al ruim bedtijd en zijn er al te weinig slaapuren, laat staan met de nachtvoedingen.
Maar ik vind mijn werk erg leuk en waardeer zo ook de niet-werkdagen veel meer.

Een van onze konijnen heeft een ontstoken oog, dus dat maak ik een paar keer per dag schoon. J zit dan vanuit zijn kinderstoel glunderend en lachend toe te kijken O+
pi_159776207
Ik vind 2 kindjes met halen en brengen en ook nog 8 uur werk tussendoor proppen best een uitdaging. Om ze s ochtends allebei aangekleedt en gevoederd met man mee te kunnen geven (hij brengt) en dan op naar werk en nadien ophalen (2 locaties niet bij elkaar in de buurt), boodschappen doen, eten koken en dan ook nog eten. Wij zitten meestal niet voor half7 aan tafel en dan vaak zonder man... Om half 8 gaan ze naar boven om het kleed en voederfest voort te zetten en in bed te wippen. Ik ben blij als het half 9 is en de avond en rust begint... :D
pi_159776762
Kris mss lees ik het verkeerd maar waarom moet jij snachts met de kleine rondlopen als je je niet goed voelt, kan je man/vriend niet helpen zodat het een beetje verdeeld is?

Prutnacht check. Baby is onverzadigbaar, moet ineens weer twee borsten drinken voor ze tevreden is. En ze wilde alleen bovenop mij slapen, bovenop vriend was niet goed. Kei zielig.

Ben heel benieuwd hoe het straks hier gaat met werken/kind.. ik heb hetzelfde als hupje, ook reistijd + file..
pi_159777699
Ik ervaar totaal geen stress bij het ophalen van N. en het eten op tafel krijgen, maar het scheelt dat ik N. al om half 5 ophaal, man om 5 uur thuis is en ik maar 3 dagen werk. Daar tegenover ben ik wel bijna elke avond nog aan het voorbereiden / nakijken, maar dan kan man zich bezig houden met N. en is dat voor mij hoogstens (zeer) irritant, niet stressvol.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 13:23:07 #285
409579 LuDann
All the way
pi_159777860
Ik vond het in het begin vreselijk moeilijk om Wolk weg te brengen. Niet zo raar, want ze was pas 3 weken oud. Nu komt ze echter op een leeftijd dat ze ook een beetje interactie heeft met de andere baby's en als ik haar nu van het KDV ophaal dan is ze harstikke vrolijk en heeft volgens mij wel een leuke dag gehad. Dat geeft een heel ander gevoel, gelukkig. Tot nu toe geen stress, maar dat zal denk ik veranderen als ze mee moet eten in de avond.

Jongens, mijn baby is vandaag gewoon zes (6!) maanden oud. :o

pi_159777995
Grote meid :)
pi_159778282
Gaat hard he, Lu? ;) Ze groeit mooi hoor, wat een verschil met de linkerfoto!

Respect voor alle dames die fulltime, of in elk geval 8 uur per dag werken hoor. Ik werk parttime, 24 uur, maar wel 4-5 dagen per week. Ketel gaat 3-4 dagen per week naar de GO, en dan ben ik pas om 4 uur 's middags thuis met hem. En dan heb ik al het gevoel dat er nog maar zo weinig dag over is.
pi_159778984
LuDann, wat een verschil! :D En d'r haar is ook veel lichter geworden hè? Da's bij onze Minion ook zo! :Y

Lastig als werk en privé zo op gespannen voet staan :*
Ik ben nog steeds wel blij dat ik van 5 naar 3 dagen werken gegaan ben :Y met reistijd zijn dat dagen van 10 uur, dus dat vind ik wel genoeg ook. Gelukkig werkt man vlakbij huis, dus die brengt en haalt de Minion naar tante/oma's en kookt als hij thuiskomt O+
Sowieso heerlijk dat ze naar zulke bekende vertrouwde mensen gaat; daardoor heb ik het nooit echt moeilijk gevonden om 'r weg te brengen O+
Op werkdagen hoef ik dus alleen maar aan te schuiven, eten en dan de Minion naar bed brengen. Als ik vrij ben, doet man 1x per week na zijn werk de 'grote' boodschappen (en ik tussendoor nog wat kleine dingetjes). En in het weekend en de avonduren zijn we gelukkig allebei vrij :)

Op m'n werk vind ik het soms wel lastig, omdat ik op 3 dagen gewoon niet alles gedaan krijg (althans niet op de manier zoals ik het zou willen). Maar dat wist mijn werkgever van tevoren en die heeft er voor gekozen om niemand extra in te zetten / aan te nemen. En het ziet er nu naar uit dat het werk alleen maar meer gaat worden. Wil binnenkort nog wel écht een keer benoemen dat mij dat niet in mijn eentje gaat lukken, maar verder zoeken ze het maar uit. Daar ben ik inmiddels vrij makkelijk in geworden; ik heb ze al eens gewaarschuwd, dat doe ik nu nog een keer en verder is het niet mijn probleem :W
pi_159779754
Wolkje O+

Ik vind dat ook stressen op de twee opvangdagen. Echt jongleren met werk en halen en brengen en bijtijds willen eten en ook aandacht geven, met recht spitsuren (-dagen). En dan is het nog bijzonder georganiseerd bij ons, met eten dat alleen maar opgewarmd moet worden en tasjes en kleding al 's avonds klaargelegd, etc.

Maar dit is nu even hoe het is, we hebben allebei lange dagen en reistijd, en het kan niet nog minder hoera voor kolven waarmee mijn dagen nog acceptabel blijven. Maar als het goed is, duurt dit nog maar een paar maanden, dan kunnen we de dagen anders indelen waardoor het rustiger kan. Ik merk dat het al zoveel scheelt als een van ons thuis is/werkt, en als we beiden om 17u thuis kunnen zijn, dat zou ook al heel veel schelen.
pi_159780479
Om de spitsuren op werk- en opvangdagen wat te ontlasten eten de kids twee dagen per week op het KDV warm, net als bijna al hun vriendjes en vriendinnetjes.
Voordeel is dat zodra we thuis komen zij gegeten hebben en niet meer hangry zijn.
Als wij gaan eten krijgen de kids nog een toetje.

De keuze om ze op het KDV te laten mee-eten zorgt voor zoveel meer rust en minder gehaast. Mocht het een keer zo uitkomen dan eten wij gewoon pas als de kids in bed liggen.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:32:09 #291
56471 pinquit
oh my lama!
pi_159781000
SPOILER
:Y) :9 ermnermnerms
pi_159781029
Nohhhh, Pinq O+

Lu, gefeliciteerd met je halfjarige Wolk.
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:33:36 #293
409579 LuDann
All the way
pi_159781033
Ja, ze is echt blond aan het worden. Ik twijfelde eerst nog of het niet rood was, maar het is echt heel erg blond. :P Tis wel grappig want ze heeft nog een rattenstaartje aan zwart haar in haar nek. :')

Oh Pinq, wat lief! Hongerrrr. :Y)
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:37:59 #294
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159781107
Pinq! O+ Met z'n opa-kapsel. O+

Wolk een half jaar oud! Wat is zw veranderd van een hulpeloos prulletje naar een sterk dametje. O+

L heeft ineens het trucje door om in je slaapzak op je buik te rollen. Hij slaapt echter face down, met z'n snuitje vol in 't matras. Niet zo heel prettig vind ik dat..
pi_159781304
Mnoh Pinq O+
Halfjaardag voor Wolk *O*
Vanmorgen zag ik ook nog een omnom F en N :Y)
Beterschap Kris. Ik hoop dat deze fase van L heel snel weer over is :*

Over werken: ik heb niet echt stress qua avondspits enzo, maar het scheelt denk ik dat we de taken verdelen. Dinsdag brengt man M weg naar het kdv (zit naast zijn werk), woensdag past mijn moeder bij ons thuis op en donderdag brengt mijn man M weg naar mijn schoonmoeder en daar eten we 's avonds ook. Sinds ik hier heb gelezen over vooruit koken, kook ik op maandag ook vast voor dinsdag en eten we woensdag iets makkelijks uit de vriezer (soep ofzo). Scheelt ook een hoop qua tijd. Dan hoeven we 's avonds alleen het eten op te warmen en daarna het avondritueel met M te doen. Om half 8-8 uur zijn we dan klaar. Ik blijf daarbij nog steeds heel blij met mijn keuze om ouderschapsverlof op te nemen anders was dit 's avonds niet zo makkelijk. (Hiervoor werkte ik 9 uur per dag en nu 8). Maandag en vrijdag ben ik dan sowieso thuis :)
pi_159781347
Wat gaat dat hard he Ludann? Kiek nou wat een dametje! En T over 4 dagen alweer 4 maanden. Het gaat veels te snel! (Clichés zijn zooo waar he?!) Blij dat het met je vent ook weer wat beter gaat!

SPOILER
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:51:19 #297
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159781381
Eet-Frustraties :')
SPOILER
pi_159781404
Oooh Pinq, hij vreet je op! O+
  dinsdag 9 februari 2016 @ 15:53:33 #299
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_159781446
Oh nee Sara, wat sneu van je kat! 😿
pi_159782382
Oh Sara, wat sneu. :( Veel sterkte :*

Ooooh kijk die A. nou lekker zijn mama nommen O+