Redelijk. Hij komt vandaag wel weer uit op ongeveer 420cc. Maar net na 3 uur zijn luier verschoond en de markering was nog geel (Pampers New Baby), dat zit me niet lekker.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:30 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe gaat het nu met twix, malteser?
Groetjes uit Nederland. Treinreis ging perfect!
Gaat iets beter. Geen hoge koorts vandaag en hij eet weer wat. Lontje is wel heel kort nog en hij hangt graag tegen ons aan. Ook wel weer heel lief.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 18:25 schreef Malteser het volgende:
Hoe is het met jouw jongetje Phaidra?
Hij hapt zelf wat aan, waarvan ik soms geen weet heb. ik zombie soms.... maar hij komt s'nachts een keer of 8 denk/gok ik? Hij meldt zich ook als hij erge kriebel van eczeem heeft, dan werkt een paar slokken lurken wat bv op de nare plekken, weer lurken en slapen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 17:14 schreef LuDann het volgende:
Stippel, komt hij vooral zo vaak om te drinken? Of hoe vaak drinkt hij 's nachts?
mja, dat hij zijn voeding voor caloriën om "sterk" te blijven nodig heeft is ook niet onbelangrijkquote:Op zaterdag 6 februari 2016 15:35 schreef Malteser het volgende:
[..]
Dat van het water was een tip uit het ziekenhuis want dan krijgt hij wel vocht binnen en droogt hij hopelijk niet uit. Maar dat pakt hij net zo goed niet.
Tja.. het is pittig idd. Kan mij niet voorstellen dat mama's fut hebben om te kunnen werken. Ik ben allang blij als ik mijzelf aangekleed krijg, wurm verzorg en blij houd en speel en van hem geniet, het huishouden en de beestenbende onder controle weet te krijgen. ^^, zal vanzelf wel beter gaan, maar ik moet gewoon keuzes maken in wat ik voor extra;s wil en kan doen. Overigens gaat dat veeeeul beter sinds mijn bloeddruk lager is.quote:Stippel, jullie ritme. Echt zwaar! Kan me voorstellen dat Fok bijhouden even geen main business was.
goed advies! Het trekt de drempel lager..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik bel tegenwoordig ook vaker (sneller) en dan zeg ik expliciet dat ik even wil overleggen. Zodat ik beter weet wanneer ik echt aan de bel moet trekken.
ach ja.. ik raak het gewendquote:Stippel, jij ook al zulke vermoeiende nachten.
net 6 maanden.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:43 schreef hetzusjevan het volgende:
Oww Lu wat is wolk toch een schatje!
Malteser heel begrijpelijk dat je je zorgen maakt, goed dat je gebeld hebt.. Ik hoop dat ie wat meer gaat drinken.
Estrys, echt, mannen! Soms! Buh.
Stippel jeetje wat zwaar zulke nachten.. Hoe oud is je kindje nu?
jagar wat fijn dat de treinreis goed verlopen is, have fun in holland!
quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor Twix!
En sterkte met alle zware nachten... wij mogen echt niet klagen hier!
Ennn... vandaag is N. een HALF jaar!!!
Effe een vroeger en nu fotospam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:19 schreef SaskiaR het volgende:
Ik laat haar nooit huilen... Dus de enige tijd die ik heb voor werk of voor mezelf is als ze slaapt of als man op haar let.
Wij laten niet huilen, nog steeds niet. Het is zwaar op deze manier, want inderdaad nooit tijd voor jezelf. Maar ik heb wel het idee dat Sjaak er baat bij heeft, hij vindt het heerlijk bij ons. Dus gaan we maar door.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:15 schreef Myrr het volgende:
Hoe lang laten jullie je kleine huilen?
Zodra ik ook maar de kamer uit loop gaat zijn keel open.Na een voeding slaapt hij een paar minuten en dan denk ik veilig weg te kunnen sluipen, maar binnen een minuut gaat de huil-o-foon alweer af.
Overdag ben ik bijna altijd wel bij hem, en als ik hem oppak stopt hij ook meteen (of een speen maar die blijft er maar heel even in zitten), maar dat continu doen lijkt me ook niet gezond (en tijd voor me/onszelf is ook wel gewenst).
Hoe doen jullie dat? Ik ben niet anders gaan eten dan eerst. Hij heeft ook wel krampjes maar dat is een andere huiltoon.
Van wie moet dat?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:23 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik wil het ook niet, vriend gaat nu wel elke vijf minuten kijken, maar ze moeten toch ook wel even alleen kunnen zijn?
Ah ja, dat verklaart. Apen hebben verder natuurlijk geen huishouden en hoeven er niet verzorgd uit te zien. Waren we maar apen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:35 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Van wie moet dat?Van nature zijn wij apen. Die zijn continu samen met hun baby, daar is de samenstelling van de moedermelk ook voor gemaakt (niet veel vet, verteert snel, vaak drinkmomenten). Zodra een baby merkt dat hij alleen is, zal hij gaan huilen. Hij voelt zich niet veilig zonder ouder bij zich en roept je. Als je er weer bent, wordt hij weer rustig. Zodra hij gaat snappen dat je niet daadwerkelijk weg (voor altijd weg) bent als je de kamer uitloopt, zal hij makkelijker even alleen kunnen zijn. Dit besef komt volgens mij rond de 9 maanden. Ik las hier laatst een artikel over, ik kijk even of ik het kan vinden
.
Hij is dinsdag pas zes wekenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:42 schreef Cholula het volgende:
We laten Frits ook niet huilen, dat geeft me een heel naar gevoel. Ik denk dat het voor zo'n kleintje heel vreemd is om alleen te zijn, zonder de aanwezigheid van je vader of moeder. Tijd voor onszelf is er sinds hij zes maanden is en ook nu zit ik op de bank en is mijn man bij Frits.
Als je graag tijd voor elkaar wilt zou ik er voor kiezen om je ouders/schoonouders even te laten oppassen.
quote:We weten wel dat mensen zoogdieren zijn. Maar veel minder bekend is dat er binnen de groep zoogdieren verschillende categorieën zijn. Zo heb je vluchters, verstoppers en dragers.
Vluchters zijn dieren zoals herten, paarden en koeien. Na de geboorte zijn ze al heel ver ontwikkeld. Ze moeten bijna direct op hun benen kunnen staan, zodat ze mee kunnen met de kudde. De melk van deze moeders bevat veel eiwitten, zodat de spieren en botten zich snel ontwikkelen. Dit moet wel, want anders kunnen ze de kudde niet bijhouden en vallen ze ten prooi aan roofdieren.
Verstoppers zijn dieren zoals katten, konijnen en vossen. Deze jongen komen kwetsbaar ter wereld. Hun ogen zitten dicht en ze zijn vrijwel hulpeloos. De melk van deze moeders bevat veel vetten die een verzadigd gevoel geven. Dit is nodig omdat de moeder ze langdurig alleen laat zodat ze op jacht kan. De jongen blijven achter in het nest en moeten heel stil zijn zodat ze niet de aandacht van roofdieren trekken.
Tenslotte zijn er de dragers, zoals apen, kangoeroes en mensen. Zij komen ook hulpeloos ter wereld en zijn totaal afhankelijk van anderen. Zij drinken kleine beetjes moedermelk per keer. Deze melk bevat veel suikers om de belangrijke hersenontwikkeling te bevorderen. Baby’s van draaglingen kun je dus niet langdurig achterlaten, omdat de melk snel verteerbaar is en vanwege een grote behoefte aan contact. Wanneer ze alleen gelaten worden gaan ze huilen, wat direct gevaar oplevert vanwege roofdieren.
Jeetje een half jaar alweer, gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 19:50 schreef SaskiaR het volgende:
Sterkte voor Twix!
En sterkte met alle zware nachten... wij mogen echt niet klagen hier!
Ennn... vandaag is N. een HALF jaar!!!
Effe een vroeger en nu fotospam:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hier was het hetzelfde verhaal, gemiddeld 8 nachtvoedingen. Ik heb toen (op advies van DJMO hier) contact opgenomen met Stefan Kleintjes (van borstvoeding.com, hij is lactatiekundige en kinderdietist). Hij heeft telefonisch en per email een aantal adviezen gegeven waardoor ze nu dus 's nachts nog maar een keer of 4 komt. Echt een wereld van verschil want ik zat er ook behoorlijk doorheen. Het werkte al na 4 dagen. Is dat geen idee, om eens een mailtje te sturen? Een kinderdietist wordt door de meeste zorgverzekeraars vergoedt.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:57 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Hij hapt zelf wat aan, waarvan ik soms geen weet heb. ik zombie soms.... maar hij komt s'nachts een keer of 8 denk/gok ik? Hij meldt zich ook als hij erge kriebel van eczeem heeft, dan werkt een paar slokken lurken wat bv op de nare plekken, weer lurken en slapen.
Van de week een art gelezen en daaruit begreep ik dat hij ook clustert in de nachtelijke uurtjes..... ben dat nu aan het proberen te verleggen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toch wel je baby bij je houden. Het wordt beter. Mijn baby is nu 15 weken en het is al heel anders dan met 6 weken.quote:
Bedankt allemaal voor de adviezen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:33 schreef Missladybug het volgende:
Ohh je baby is nog maar een kleintje Myrr! Lekker bij je houden en knuffelen ja.
Ik kan er niet tegen als ze huilt. Het voelt alsof mn maag samengeknepen word door een ijzeren vuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gaat ze goed LuDann! Wachten tot ze ineens vooruit gaat!
Jij en Cholula nog bedankt trouwensVoel me ook niet gek (meer), maar krijg bij behandelaar en test ivm reintegratie nog het idee dat ze me lager inschatten..
Verdervoor alle zieken en prutnachten.
Ohja, die blog.. Misschien even kappen met die blog en Instagram en je dochter lekker knuffelen..
Ik laat Q hooguit een paar min huilen als ie niet wil slapen. Soms huilt ie maar even kort en is het dan goed. Of begint het met gejengel en ga ik naar hem toe als het echt huilen wordt of een tijdje doorgaat. Nou is hij ook een stukje ouder al natuurlijk. Toen hij klein was, lag hij vaak in m'n armen als we op de bank zaten. Of bij in slaap vallen 10x speen terugduwen (of soms heel even laten huilen, maar vond ik niks en ging snel weer naar em toe). Maar jeetje, 6 weken oud lijkt al zooo lang geleden
Q doet sinds een dag of 2 verwoede pogingen om zelf te gaan zitten. Lukt net niet, zit ie op 1 bil met z'n hand net iets te ver weg. Lijkt alsof ie dan nonchalant opzij leuntEn oefen wat met over de rugleuning van de bank kijken. Hij vond het net ineens erg leuk en probeerde steeds zelf goed grip op het kussen te krijgen en dan z'n beentjes strekken en zo soort van staan (zoals foto van Michael gister(?)) en vanuit daar naar zit, op z'n buik en dan weer opnieuw. Hij oefent ineens weer erg op nieuwe features!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |