abonnement Unibet Coolblue
pi_159697521
Deel hier tips, trucs en ervaringen over op vakantie gaan met kinderen :)
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 6 februari 2016 @ 10:53:20 #2
186611 Haags
pi_159698562
Dit topic blijf ik volgen.
Zonder wrijving geen glans
pi_159698640
Ik hou me ook aanbevolen voor vliegtips! Gaan in mei 1,5 uur vliegen met onze baby, die dan 10,5 maanden is.
pi_159699137
Iemand tips voor een achtjarige die vliegen heeeeeeeel spannend vindt? We gaan eind april naar Kroatië, is maar 2,5 uur vliegen maar hij vindt het echt niet tof.. :{
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:34:00 #5
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_159699271
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef L-E het volgende:
Iemand tips voor een achtjarige die vliegen heeeeeeeel spannend vindt? We gaan eind april naar Kroatië, is maar 2,5 uur vliegen maar hij vindt het echt niet tof.. :{
Wat vindt hij er zo spannend aan?
KuikenGuppy
  zaterdag 6 februari 2016 @ 11:35:41 #6
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_159699302
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef L-E het volgende:
Iemand tips voor een achtjarige die vliegen heeeeeeeel spannend vindt? We gaan eind april naar Kroatië, is maar 2,5 uur vliegen maar hij vindt het echt niet tof.. :{
Mijn man durfde jarenlang niet. De eerste keer vond ie het uiteindelijk tof dus positief verhaal sowieso.
Hij heeft veel baat gehad bij dit filmpje.
Hij wist wat ie kon verwachten aan geluiden en wat het betekende.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_159699365
Gewoon vaak vliegen en als ouder zijnde je niet teveel aanstellen. Dat pakt het kind ook mee.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_159699892
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef L-E het volgende:
Iemand tips voor een achtjarige die vliegen heeeeeeeel spannend vindt? We gaan eind april naar Kroatië, is maar 2,5 uur vliegen maar hij vindt het echt niet tof.. :{
Met de auto...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159699956
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met de auto...
We hebben de vliegtickets al, maar bedankt.

Burdie: hij is bang dat we neerstorten. En ongevoelig voor statistieken :+
pi_159700318
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:11 schreef L-E het volgende:

[..]

We hebben de vliegtickets al, maar bedankt.

Dan moet je hem gewoon z'n vliegangst laten ondergaan...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_159700877
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:34 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat vindt hij er zo spannend aan?
Je kan van te voren een keer naar Schiphol gaan. Op het dek kan hij de vliegtuigen zien en in een vliegtuig kijken.
Ook zijn er genoeg filmpjes te vinden waarin alles wordt uitgelegd, zodat hij weet wat hij kan verwachten.
Samen of zelf een leuk pakketje maken waarmee hij in het vliegtuig kan spelen, of dus een verassingspakketje met nieuwe dingetjes.
pi_159701488
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:25 schreef L-E het volgende:
Iemand tips voor een achtjarige die vliegen heeeeeeeel spannend vindt? We gaan eind april naar Kroatië, is maar 2,5 uur vliegen maar hij vindt het echt niet tof.. :{
Heeft hij nog niet eerder gevlogen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159705434
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:29 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heeft hij nog niet eerder gevlogen?
Jawel, voor het laatst toen hij drie was en eigenlijk ging dat supergoed :)

Thanks voor de tips all, daar kan ik wel iets mee!
pi_159705590
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 16:27 schreef L-E het volgende:

[..]

Jawel, voor het laatst toen hij drie was en eigenlijk ging dat supergoed :)

Thanks voor de tips all, daar kan ik wel iets mee!
S heeft ook tot ze vier was regelmatig gevlogen. Sindsdien is het niet aan de orde geweest, maar ze is er wel ineens bang voor. Zegt ook niet te willen. Misschien is het toch het besef van in de lucht zijn en wat er mis kan gaan.

Hij weet natuurliljk ook niet meer echt wat hij er van kan verwachten, dus inderdaad weer bekend maken met de geluiden en rituelen zou al verschil kunnen maken. En afleiden tijdens de vliucht, als hij dan nog bang is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_159706927
Thanks voor het filmpje. Ik ga met mijn viertal vliegen in april. Drie gaan voor het eerst dus handig voor de voorbereiding.
Met een meidenkwartet
  zondag 7 februari 2016 @ 09:05:49 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_159718945
L-E, als je echt drama's voorziet bij het vliegen, zou ik contact opnemen met stichting VALK. Zij verzorgen cursussen tegen vliegangst.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_159720413
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 09:05 schreef Mariposas het volgende:
L-E, als je echt drama's voorziet bij het vliegen, zou ik contact opnemen met stichting VALK. Zij verzorgen cursussen tegen vliegangst.
Dit! Misschien kunnen ze wel iets regelen voor kinderen!
  Moderator donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:45 #18
45833 crew  Fogel
pi_160737418
Heeft iemand toevallig tips voor TS Zwieber?
TRV / Zweden met kleine kinderen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_160739788
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:11 schreef L-E het volgende:

[..]

We hebben de vliegtickets al, maar bedankt.

Burdie: hij is bang dat we neerstorten. En ongevoelig voor statistieken :+
Mijn schoonmoeder heeft een keer een vliegangsttraining gehad (is misschien wat kort dag en duur). Maar ze vond het vooral fijn om te vernemen van de piloten welke automatische beveiligingssystemen er allemaal zijn. Voor de meest cruciale systemen zijn er backupsystemen en backupsystemen voor de backupsystemen ;)

http://www.menshealth.nl/Psyche/Vliegangst-de-baas
pi_160740224
Ik zit er aan te denken om komend naseizoen, in september, een centerparcs te boeken. Vorig jaar viel het weer toch wat tegen in de 2e week dus was dat eigenlijk niet zo qua buiten spelen en zwemmen enz. Bij een center parcs heb je daar dan geen last van met binnen zwembaden en binnen speelgelegenheden. Nu zat ik aan center parcs trois forêts te denken. Iemand daar ervaring mee?
pi_160740375
Ik heb met mijn toen bijna 4 jarige veel youtube filmpjes gekeken van opstijgen en landen van vliegtuigen. Vooral ook om aan de geluiden te wennen, zien wat normaal is. Had ze veel aan gehad en tijdens het opstijgen vertelde ze ook precies wat er ging gebeuren.
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_161203850
Vraagje.. heeft iemand advies wb accommodatie voor 1.5 week in juni, 2 volwassenen en een peuter van 2.5? :)

-Limburg/Ardennen/Duitsland, niet te ver over de grens
-Binnenzwembad
-Huisje/bungalow
-Speelmogelijkheden in de directe omgeving

[ Bericht 15% gewijzigd door GotC op 05-04-2016 20:25:53 ]
pi_161255981
Ik zoek ook tips. Helaas zijn ze bij vriend op het werk zeer vervelend op het moment. Conclusie: geen vrij in de zomervakantie :(

Dus...ik zoek een vakantie in de buurt van huis zodat hij op zijn vrije momenten wel kan komen binnen een leuke reistijd.
We wonen net onder Rotterdam. In eerste instantie denk ik aan Zeeland, maar er is natuurlijk nog veel meer. Ik zoek dus tips. Eisen:

- niet meer dan 1 a 1.5 uur reistijd van huis
- er moet genoeg te doen zijn voor 2 actieve meisjes van 3 en 5
- liefst beetje prijsbewust zodat ik kan overwegen om 2 weken te gaan
- liefst huisje/stacaravan. Geen tent.
- ik heb vrij in de 1e 3 weken van onze zomervakantie (regio midden)
pi_161256060
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:29 schreef danic het volgende:
Ik zoek ook tips. Helaas zijn ze bij vriend op het werk zeer vervelend op het moment. Conclusie: geen vrij in de zomervakantie :(

Dus...ik zoek een vakantie in de buurt van huis zodat hij op zijn vrije momenten wel kan komen binnen een leuke reistijd.
We wonen net onder Rotterdam. In eerste instantie denk ik aan Zeeland, maar er is natuurlijk nog veel meer. Ik zoek dus tips. Eisen:

- niet meer dan 1 a 1.5 uur reistijd van huis
- er moet genoeg te doen zijn voor 2 actieve meisjes van 3 en 5
- liefst beetje prijsbewust zodat ik kan overwegen om 2 weken te gaan
- liefst huisje/stacaravan. Geen tent.
Wat balen :N

Is de beekse bergen op een goede afstand? Ze hebben daar een vakantiepark bij en dat schijnt leuk te zijn.

Zeeland is leuk hoor! Zoutelande O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of omgeving Kaatsheuvel: Efteling, Drunense Duinen.
Met een meidenkwartet
pi_161256402
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:33 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wat balen :N

Is de beekse bergen op een goede afstand? Ze hebben daar een vakantiepark bij en dat schijnt leuk te zijn.

Zeeland is leuk hoor! Zoutelande O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of omgeving Kaatsheuvel: Efteling, Drunense Duinen.
We gaan de eerste week meivakantie (voor de 2e keer) naar de beekse bergen. Gelukkig met zijn vieren.
Is inderdaad een aanrader.

Ik ben zeeuws dus de plaatsen ken ik, maar ik zou graag echt een park/camping/boer bij naam horen en waarom ik dan juist daar naar toe moet gaan.

Heb ook zitten denken aan Drunense duinen of richting Apeldoorn...maar weet niet zo goed waar ik het zoeken moet :')
pi_161256793
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 april 2016 20:15 schreef GotC het volgende:
Vraagje.. heeft iemand advies wb accommodatie voor 1.5 week in juni, 2 volwassenen en een peuter van 2.5? :)

-Limburg/Ardennen/Duitsland, niet te ver over de grens
-Binnenzwembad
-Huisje/bungalow
-Speelmogelijkheden in de directe omgeving
limburg : limburgse peel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 7 april 2016 @ 16:22:10 #27
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_161257061
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:29 schreef danic het volgende:
Ik zoek ook tips. Helaas zijn ze bij vriend op het werk zeer vervelend op het moment. Conclusie: geen vrij in de zomervakantie :(

Dus...ik zoek een vakantie in de buurt van huis zodat hij op zijn vrije momenten wel kan komen binnen een leuke reistijd.
We wonen net onder Rotterdam. In eerste instantie denk ik aan Zeeland, maar er is natuurlijk nog veel meer. Ik zoek dus tips. Eisen:

- niet meer dan 1 a 1.5 uur reistijd van huis
- er moet genoeg te doen zijn voor 2 actieve meisjes van 3 en 5
- liefst beetje prijsbewust zodat ik kan overwegen om 2 weken te gaan
- liefst huisje/stacaravan. Geen tent.
- ik heb vrij in de 1e 3 weken van onze zomervakantie (regio midden)
leukermeer?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_161261924
danic: Camping Ons Buiten, ze verhuren er ook een soort van cabind volgens mij. Binnenzwembadje, genoeg speeltuinen etc. Wij zaten daar afgelopen zomer met onze vouwwagen.

Sowieso zijn de campings van Ardoer erg kindvriendelijk.

En als je alternatief en festivalsfeer leuk vindt: camping Lievelinge.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:24:11 #29
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_161262911
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 15:29 schreef danic het volgende:
Ik zoek ook tips. Helaas zijn ze bij vriend op het werk zeer vervelend op het moment. Conclusie: geen vrij in de zomervakantie :(

Dus...ik zoek een vakantie in de buurt van huis zodat hij op zijn vrije momenten wel kan komen binnen een leuke reistijd.
We wonen net onder Rotterdam. In eerste instantie denk ik aan Zeeland, maar er is natuurlijk nog veel meer. Ik zoek dus tips. Eisen:

- niet meer dan 1 a 1.5 uur reistijd van huis
- er moet genoeg te doen zijn voor 2 actieve meisjes van 3 en 5
- liefst beetje prijsbewust zodat ik kan overwegen om 2 weken te gaan
- liefst huisje/stacaravan. Geen tent.
- ik heb vrij in de 1e 3 weken van onze zomervakantie (regio midden)
Camping De Paal in Bergeijk? Echt een op kinderen gerichte camping.
pi_161263112
Ik ga jullie tips allemaal opschrijven voor volgend jaar! Want Cathmar sloeg de spijker op zijn kop met een linkje die ze dm-de.

We gaan naar de Meerpaal in Zoutelande. In een strandlodge. Waarschijnlijk zelfs 2 weken *O*
pi_161264363
*O*
Zeeland is leuk.
Mijn oudste gaat dit jaar voor het eerst een weekje zeil les doen in een Optimist. 3,5 uur per dag tijdens onze vakantie. Zo leuk voor haar O+

[ Bericht 31% gewijzigd door Cathmar op 08-04-2016 10:22:20 ]
Met een meidenkwartet
pi_161283610
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 21:06 schreef Cathmar het volgende:
*O*
Zeeland is leuk.
Mijn oudste gaat dit jaar voor het eerst een weekje zeil les doen in een Optimist. 3,5 uur per dag tijdens onze vakantie. Zo leuk voor haar O+
Oh zo tof!! Ik kan mijn zeiluren op dat meer niet meer tellen. Gewoon heerlijk!! In het weekend met scouting en doordeweeks mochten we de boten gewoon pakken. Hele zomers en vrije weekenden hingen we op en rond het water. En soms erin :+
pi_161323522
Wij zitten ook aan een weekje zeeland te denken in de zomer :D Eerst een week Drenthe, dan een week Zeeland misschien, en dan op thuisbezoek in Rotterdam e.o.
Renesse, is dat wat, of is dat echt zo'n jongerenplaats?
  zondag 10 april 2016 @ 11:23:01 #34
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161324223
Wij gaan dit jaar naar Kos, decadend allinclusive met kidsclub en alles... Ben heel benieuwd of het mee of tegen gaat vallen :P. En dan in het najaar misschien nog weer een weekje naar een fijn park in Hellendoorn (Hof van Salland).
KuikenGuppy
pi_161325717
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij zitten ook aan een weekje zeeland te denken in de zomer :D Eerst een week Drenthe, dan een week Zeeland misschien, en dan op thuisbezoek in Rotterdam e.o.
Renesse, is dat wat, of is dat echt zo'n jongerenplaats?
Renesse is tijdens de schoolvakantie echt voor jongeren.
Daar buiten kan het gewoon naar mijn idee.
pi_161325769
quote:
1s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:24 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Camping De Paal in Bergeijk? Echt een op kinderen gerichte camping.
En helemaal volgeboekt de hele zomer, nu al ;) Schoonfamilie van mij gaat daar jaarlijks heen, maar was dit jaar al te laat in februari.
pi_161336120
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 10:42 schreef Roomsnoes het volgende:
Wij zitten ook aan een weekje zeeland te denken in de zomer :D Eerst een week Drenthe, dan een week Zeeland misschien, en dan op thuisbezoek in Rotterdam e.o.
Renesse, is dat wat, of is dat echt zo'n jongerenplaats?
Renesse moet je echt niet willen. Inderdaad echt zo'n jongerenplaats. Je wil niet weten hoe het er daar aan toe gaat :X
Je kan wel richting Ouddorp of Burgh Haamstede.
pi_161336778
Wij hebben jarenlang onze meivakantie doorgebracht in Scharendijke, dat is heel fijn! Grevelingemeer en strand op loopafstand, winkels in het dorp en met de auto genoeg leuks in de buurt qua bezienswaardigheden.
pi_161337736
Ok, dan kloppen de geruchten dus.
Ik denk dat het ook de meerpaal in Zoutelande wordt _O- Zag er gezellig uit :D In elk geval kindvriendelijk.
pi_161342512
De Schotsman in Kamperland is ook heel leuk in Zeeland! Pal aan het Veersemeer en het schoonste noordzeestrand van het land op fietsafstand! Ook in Burgh Haamstede zijn wel leuke vakantieparken te vinden!
pi_161344274
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 21:17 schreef Roomsnoes het volgende:
Ok, dan kloppen de geruchten dus.
Ik denk dat het ook de meerpaal in Zoutelande wordt _O- Zag er gezellig uit :D In elk geval kindvriendelijk.
Zit in de zomervakantie wel al helemaal vol. Weet niet of het voor die periode is?
Wijhebben een strandlodge gehuurd. Die waren er nog wel. En stiekem het allertofst O+

De Schotsman is zeker ook heel tof!
pi_161344292
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:02 schreef danic het volgende:

[..]

Zit in de zomervakantie wel al helemaal vol. Weet niet of het voor die periode is?
Wijhebben een strandlodge gehuurd. Die waren er nog wel. En stiekem het allertofst O+
Er waren nog wat huisjes over ja, en ik heb overlegd dus ik ga zo boeken. We gaan de tweede week van juli, geen idee of het dan al vakantie is in NL. Wel leuk, vakantie in eigen land, en ik ben nog nooit in Zeeland geweest :D
  maandag 11 april 2016 @ 08:14:58 #43
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_161344332
Zeeland is tof met kinders :Y. Afgelopen drie jaar telkens een week doorgebracht in/om Zoutelande. Fijn strand, niet té druk, dorpje heeft nog wel wat te bieden aan horeca, winkel(tje)s en sinds vorig jaar is er ook een volwaardige supermarkt. En je bent ook zo in Domburg of Middelburg.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_161344344
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Er waren nog wat huisjes over ja, en ik heb overlegd dus ik ga zo boeken. We gaan de tweede week van juli, geen idee of het dan al vakantie is in NL. Wel leuk, vakantie in eigen land, en ik ben nog nooit in Zeeland geweest :D
Super leuk :Y
Wij huurden er nooit maar onze kinderen spelen er graag in de speeltuin. En je hoeft echt alleen maar een het duin over te klimmen en je staat op het strand. En dat is gewoon de beste speelplek die er bestaat O+
Als het kan zijn fietsjes of stepjes wel handig voor de kindjes op zo'n park (vind ik zelf altijd). En je kunt ook fijn fietsen langs en door de duinen.
Wij huren zelf een huis in het dorp. De keuze voor enigszins betaalbare accomodatie met genoeg slaapplaatsen is nogal beperkt.
Met een meidenkwartet
pi_161344363
Geboekt, tralala *O*
Ik kom als enige Nederlander met 3 Noren en een dreumes. Lekker fietsen, zwemmen, ijsjes eten op het strand en en en <3 En ook Nederland laten zien aan buitenlanders, dat is altijd erg leuk, vind ik.

Ik heb er zin in. Eerst een week op de camping waar ik als kind altijd met mijn ouders kwam, in Drenthe, en dan een weekje Zeeland dus, en dan 5 dagen omgeving Rotterdam. Oh, ik kan niet wachten. Is het al juli O+ O+ O+

Super bedankt voor alle tips!
  Moderator maandag 11 april 2016 @ 08:29:15 #46
45833 crew  Fogel
pi_161344398
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Er waren nog wat huisjes over ja, en ik heb overlegd dus ik ga zo boeken. We gaan de tweede week van juli, geen idee of het dan al vakantie is in NL. Wel leuk, vakantie in eigen land, en ik ben nog nooit in Zeeland geweest :D
Zou vakantie in eigen land leuker zijn als je zelf in het buitenland (vanaf Nederland gezien) woont?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161344417
quote:
1s.gif Op maandag 11 april 2016 08:29 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zou vakantie in eigen land leuker zijn als je zelf in het buitenland (vanaf Nederland gezien) woont?
Denk het, geen idee :D Ik heb het in Drenthe altijd erg fijn gevonden, ongeacht waar ik woonde. En waar ik fietsen altijd als vanzelfsprekend heb gezien, ervaar ik nu hoeveel vrijheid het eigenlijk geeft, en hoe fijn het is. Ik merk wel dat ik NL nu steeds leuker vind worden. Kan ook met heimwee te maken hebben ;)
pi_161344789
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:06 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Er waren nog wat huisjes over ja, en ik heb overlegd dus ik ga zo boeken. We gaan de tweede week van juli, geen idee of het dan al vakantie is in NL. Wel leuk, vakantie in eigen land, en ik ben nog nooit in Zeeland geweest :D
Wij zitten er ook de tweede week van juli :D (en de derde week)
pi_161368251
Zeeland, ik hou ervan! Ik heb daar een hoop vakanties doorgebracht, zowel als kind, als tiener, als volwassen en afgelopen zomer als gezin.

Ik houd van Oostkappele, Domburg, Burgh Haamstede etc etc etc. Renesse vind ik zelf nog steeds hilarisch, op het terras gaan zitten en al die jongeren drama's bekijken. Overigens zal je helemaal niet zoveel last van die jongeren hebben. Die komen pas tot leven als wij al voor pampus liggen en worden op veel campings geweerd, ook in Renesse.

Wij gaan met Hemelvaart en Pinksteren met onze klapkar naar de 7linden in Baarn, in de zomer naar Zuid Frankrijk (Les Escalier de la Combe) en tussendoor laten we het weer bepalen of we lange weekenden pakken met dus onze klapkar. 8-) 8-) 8-)

En afgelopen weekend een lang weekend Texel (Slurftervallei) gehad met de hele schoonfamilie met oa 3 peuters en 2 kleuters. Was ook echt top! Onze kleine man had de tijd van zijn leven maar hij is sowieso gek op het strand. Hij wilde eigenlijk de zee in, was elke dag een zandmonster en is meerdere keren zeiknat geworden.
Maar toch...ik vond Texel mooi en leuk, maar Zeeland blijft voor mij toch leuker.
  dinsdag 12 april 2016 @ 09:18:40 #50
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161368424
Ik ben op zoek naar inspiratie voor eens wat anders.

Frankrijk, Spanje, Italië, we kennen het nu wel.
We gaan met de vouwwagen dus het moet te doen zijn in een dag of 2 met de auto.
We willen graag zon en een beetje warmte.
Ik heb gekeken naar bijvoorbeeld Bosnië maar het aantal campings is daar zeer beperkt.

Heeft er iemand een briljante tip toevallig voor een onbekende plek? :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 12 april 2016 @ 09:21:33 #51
45833 crew  Fogel
pi_161368475
quote:
0s.gif Op maandag 11 april 2016 08:33 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Denk het, geen idee :D Ik heb het in Drenthe altijd erg fijn gevonden, ongeacht waar ik woonde. En waar ik fietsen altijd als vanzelfsprekend heb gezien, ervaar ik nu hoeveel vrijheid het eigenlijk geeft, en hoe fijn het is. Ik merk wel dat ik NL nu steeds leuker vind worden. Kan ook met heimwee te maken hebben ;)
Ik heb eigenlijk altijd in het buitenland vakantie gevierd toen ik in NL woonde, op een trip naar Texel en een trip naar Zuid-Limburg na.
Ben de laatste jaren wat meer in Nederland gaan kijken en stiekum heeft het meer te bieden dan 'verwacht' (want ik zag NL niet als vakantiebestemming toen ik er woonde, ligt vast ook daaraan).
Maargoed, dit jaar vieren we vakantie in eigen land, Noorwegen dus :+
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_161368688
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:18 schreef laziness het volgende:
Ik ben op zoek naar inspiratie voor eens wat anders.

Frankrijk, Spanje, Italië, we kennen het nu wel.
We gaan met de vouwwagen dus het moet te doen zijn in een dag of 2 met de auto.
We willen graag zon en een beetje warmte.
Ik heb gekeken naar bijvoorbeeld Bosnië maar het aantal campings is daar zeer beperkt.

Heeft er iemand een briljante tip toevallig voor een onbekende plek? :+
Diezelfde hoek maar wat dichterbij: Slovenië of Kroatië? Geen idee of dat in twee dagen te doen is.

En als je geen 30+ warmte hoeft, dan raad ik Zweden (of Denemarken) aan!
Of Polen? Daar zijn wel veel campings.
pi_161368799
Laziness: Slovenie! Daar zijn wij een aantal jaren geleden geweest met een Volkswagen busje :D was geweldig. Mooi land, lekker eten, goed te betalen allemaal. Wel de vraag waar je naar op zoek bent, het is geen groot land, het aantal campings is ook beperkt en zijn over het algemeen vrij simpel.

Ik zou zelf ook Oostenrijk overwegen, dat lijkt mij echt geweldig.
  dinsdag 12 april 2016 @ 10:38:37 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161369652
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2016 09:18 schreef laziness het volgende:
Ik ben op zoek naar inspiratie voor eens wat anders.

Frankrijk, Spanje, Italië, we kennen het nu wel.
We gaan met de vouwwagen dus het moet te doen zijn in een dag of 2 met de auto.
We willen graag zon en een beetje warmte.
Ik heb gekeken naar bijvoorbeeld Bosnië maar het aantal campings is daar zeer beperkt.

Heeft er iemand een briljante tip toevallig voor een onbekende plek? :+
Hongarije? O+.
KuikenGuppy
pi_161477154
Nou dat werd toch niet de Meerpaal. Die hebben echte en sneaky reserveringssysteem, en ik heb dus veel te kort geboekt, 3 nachten voor het idiote bedrag van 615 euro. Als je op bepaalde data zoekt, krijg je geen fout,elding als de data niet beschikbaar zijn, maar een groen balkje met allerlei alternatieven. Alternatieve data, that is. Dus als je boeken klikt, heeft ie ineens zelf jouw data aangepast :') Om vervolgens de rekening in het Duits te sturen :? Nou, laat maar.
Dus wij gaan verder zoeken. Had er juist zo'n zin in -O-
pi_161477347
Huh wat raar? Maar goed eerlijkheidshalve: ik bel meestal. En nu zeker omdat ik twee weken wilde.
Jammer zeg!
pi_161477598
Ja, das een les voor de volgende keer :D Misschien dat ik morgen voor de zekerheid even bel (heb al een mail gestuurd). Is toch makkelijker en sneller dan via de mail :)
pi_161479500
Ik heb een hekel aan lang autorijden dus sinds we kinderen hebben (en dus niet meer vliegen want te duur) gaan we op korte afstand op vakantie.
Normaliter gaan we al sinds jaar en dag naar de Belgische Ardennen maar dit jaar zoeken we het in eigen land. In een huis aan een meertje in Bergentheim (Belvilla).

Het ziet er prachtig uit op de foto's dus we zijn benieuwd.

Toch hoop ik de rondreis die we in 2000 maakte, in de VS, ook eens met onze kinderen te doen.
  zaterdag 16 april 2016 @ 23:29:57 #59
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161480648
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2016 10:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Hongarije? O+.
Ik ben alleen ooit in Boedapest geweest.
Kan je iets meer vertellen over wat ik in de rest van het land kan verwachten?

Mijn schoonouders raden ons bijv Slovenië af omdat we graag veel op stap gaan overdag en plaatjes zien en dat dit toch te weinig daar is om ons drie weken te vermaken volgens hen.

Room wat balen zeg. Sommige sites zijn heel sneaky daarin -O-
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_161844548
Een leuke zonvakantie gezocht voor met een peuter van net 2 en op dat moment zwangere buik :').
Eerste week van juni is het plan om weg te gaan.


We vinden Portugal, Griekenland en Kroatië wel interessant maar graag hoor ik tips. We willen vliegen, geen camping, klein schalige accommodatie, niet te toeristische en dorp/strand dichtbij. Het allerliefst een zwembed bij het hotel/appartement.

Een dagje of 2 erop uit vinden we leuk maar het zal vooral lekker rustig zwembad hangen zijn die 8 dagen.

Iemand tips *O* ? Dank alvast!
♥ J & S
  zondag 1 mei 2016 @ 13:58:56 #61
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161844703
Al bij Eliza was Here gekeken?
Wij hebben zoiets wat jij beschrijft geboekt via eliza was here. Algarve, Portugal. Mineola is er ook geweest dus ik ben blindelings op dat advies afgegaan. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_161844816
Klap, ik heb heel veel goede dingen gelezen over: http://www.vila-do-ouro.com/nl/

Zelf nooit geweest, wel opgeslagen voor ooit misschien. Het sprak mij wel aan en volgens mij ook wel aardig wat jij zoekt.
E.
pi_161846301
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 13:58 schreef Mariposas het volgende:
Al bij Eliza was Here gekeken?
Wij hebben zoiets wat jij beschrijft geboekt via eliza was here. Algarve, Portugal. Mineola is er ook geweest dus ik ben blindelings op dat advies afgegaan. :P
Ik vind ewh best duur :x . maar je mag uiteraard een linkje posten ;)
♥ J & S
pi_161846319
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:04 schreef .Sparkling. het volgende:
Klap, ik heb heel veel goede dingen gelezen over: http://www.vila-do-ouro.com/nl/

Zelf nooit geweest, wel opgeslagen voor ooit misschien. Het sprak mij wel aan en volgens mij ook wel aardig wat jij zoekt.
Leuk! Ga ik bekijken dank :)
♥ J & S
  zondag 1 mei 2016 @ 15:20:42 #65
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161847455
Klap, wij gaan altijd naar Kreta, en ik kan 'onze' accomodatie heel erg aanraden, ware het niet dat het midden in Chersonissos is :+. In het naseizoen (september) met vrijwel alleen maar jonge gezinnen en daardoor heel erg leuk, alleen in juni overspoeld met feestende pubers :P. Wij slaan dit jaar daarom helaas ook over ;(.
KuikenGuppy
pi_161848494
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 15:20 schreef Burdie het volgende:
Klap, wij gaan altijd naar Kreta, en ik kan 'onze' accomodatie heel erg aanraden, ware het niet dat het midden in Chersonissos is :+. In het naseizoen (september) met vrijwel alleen maar jonge gezinnen en daardoor heel erg leuk, alleen in juni overspoeld met feestende pubers :P. Wij slaan dit jaar daarom helaas ook over ;(.
-O- shit! Ik had goede hoop! Haha.. Nah, ik zoek even verder ;)
♥ J & S
pi_161849141
Tenerife en dan park santiago 3 of 4 kiezen qua accomodatie. Aan de kustlijn, je mag bij beide parken vande zwembaden gebruik maken en genoeg eetgelegenheden rondom het hotel/appartement. En genoeg leuks te doen.

Afgelopen jaar zijn we naar gran canaria geweest met de kinderen. Vonden ze heerlijk.
Maar ik geloof toch dat we de volgende keer weer naar Tenerife gaan.
  zondag 1 mei 2016 @ 18:24:42 #68
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161851513
Lazi, Kroatie is ook mooi. Volgens mij best kindvriendelijk en heleboel leuke plaatsjes om te bezoeken, grotten, natuur....
  zondag 1 mei 2016 @ 18:26:19 #69
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_161851541
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 april 2016 23:29 schreef laziness het volgende:
Ik ben alleen ooit in Boedapest geweest.
Kan je iets meer vertellen over wat ik in de rest van het land kan verwachten?
Geen idee, mijn ervaring is ook alleen Budapest en de reis er naartoe/weer vandaan :P. We zijn wel onderweg op heel mooie plekjes gestopt, en het landschap sprak mij echt aan, dus wij zijn zeker voornemens om er eens terug te gaan ;).
KuikenGuppy
  zondag 1 mei 2016 @ 18:28:46 #70
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_161851591
Kijk bij Hongerije wel uit met het Balatonmeer en feestende pubers....
  zondag 1 mei 2016 @ 18:38:22 #71
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_161851776
quote:
1s.gif Op zondag 1 mei 2016 14:50 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik vind ewh best duur :x . maar je mag uiteraard een linkje posten ;)
Shit, zit vol in juni. -O- ik vond de prijs trouwens nog wel meevallen, maar ik geloof dat we wel 1 van de goedkopere accomodaties hadden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 1 mei 2016 @ 21:17:28 #72
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_161857008
ik ben als tiener met m'n ouders veel naar oost-europa geweest, gekampeerd. Ook veel in Hongarije, en goede herinneringen. Leuke steden en dorpen, genoeg te zien en te doen. (in mijn beleving, geen idee hoe ik dat nu zou ervaren!). Ook in Tsjechie veel tijd verbracht.

Laziness, je zou ook nog aan Zuid-Duitsland kunnen denken. Veel verschillen, het meer van Konstanz bijvoorbeeld, het zwarte woud en de streek rond Freiburg zijn allemaal geweldig mooi en op niet zo'n grote afstand van elkaar...
  Moderator zondag 1 mei 2016 @ 21:33:03 #73
45833 crew  Fogel
pi_161857543
En als je Konstanz overweegt, ga dan zeker ook even naar het eiland Mainau. Mooie tuinen, een vlindertuin en kasteel. Je kan er ook prima eten voor een redelijke prijs.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 2 mei 2016 @ 22:13:17 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_161884633
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2016 21:17 schreef Jagärtrut het volgende:
ik ben als tiener met m'n ouders veel naar oost-europa geweest, gekampeerd. Ook veel in Hongarije, en goede herinneringen. Leuke steden en dorpen, genoeg te zien en te doen. (in mijn beleving, geen idee hoe ik dat nu zou ervaren!). Ook in Tsjechie veel tijd verbracht.

Laziness, je zou ook nog aan Zuid-Duitsland kunnen denken. Veel verschillen, het meer van Konstanz bijvoorbeeld, het zwarte woud en de streek rond Freiburg zijn allemaal geweldig mooi en op niet zo'n grote afstand van elkaar...
Hongarije ga ik me nog eens in verdiepen.
Momenteel denken we aan het gebied rondom Split in Kroatië maar dat is wel een heel eind rijden :X

Ik heb met mijn ouders heel Duitsland van onder tot boven gezien. Freiburg en Zwarte Woud meerdere keren bijv en ook Mainau ken ik. Zeer mooi maar ik wil iets meer onbekend gebied deze keer.

Momenteel zijn we in Engeland en man wat houd ik van die kneuterigheid.
Alleen dat onvoorspelbare weer weerhoud me nog steeds van een roadtrip van 3 weken door Schotland en het Lake District.
We zitten in een cottage in de Cotswolds die perfect is voor kindjes. Paardje en geitjes in de wei, schommel in een boom, konijntjes spotten. Aanrader!
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 2 mei 2016 @ 22:49:17 #75
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_161886040
Hexenwasser bij Söll in Oostenrijk is ook leuk voor kids, weer eens heel wat anders. Wij gaan daar in juli 10 dagen heen na drie jaar aandringen van de schoonfamilie die er vaak heengaat. Maar eerst in juni voor de tweede keer naar de Abruzzen Italië, zo mooi gebied met nog weinig toeristen en ideale stranden voor kleine kinderen,
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  donderdag 5 mei 2016 @ 18:32:21 #76
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_161947654
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2016 22:49 schreef Bayswater het volgende:
Hexenwasser bij Söll in Oostenrijk is ook leuk voor kids, weer eens heel wat anders. Wij gaan daar in juli 10 dagen heen na drie jaar aandringen van de schoonfamilie die er vaak heengaat. Maar eerst in juni voor de tweede keer naar de Abruzzen Italië, zo mooi gebied met nog weinig toeristen en ideale stranden voor kleine kinderen,
Is inderdaad leuk die omgeving, voor kinderen. Wij zaten in Westendorf destijds. In alle dorpjes in de Wilder Kaiser zijn wel liftjes die naar leuke speeltuinen, kinderwandelingen, bergmeertjes om te spelen etc gaan :) .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_162007181
Weer heerlijk gecampeerd met onze klapkar (vouwwagen dus) dit x Camping de 7 Linden, ok camping overigens.

Met die hitte is slapen in de Deryan travel cot geen doen voor onze kleine man van net 2 jaar. Gisterenmiddag heeft hij in de ondertent van de vouwwagen heerlijk geslapen, koel! Op 'de grond zeg maar'. We zoeken nu een luchtbedje voor hem om te gebruiken in de ondertent bij hitte. 'S nachts slaapt ie in een campingbedje in de zijtent van de vouwwagen. Nu twijfelen we tussen 2 kinderluchtbedden, prijsverschil is groot overigens. Misschien heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of beide?
Kampa Junior met opstaande randen. Wij zouden dan een 2persoons hoeslaken eroverheen doen. (Dat luchtbed spul vind ik niet fijn.) deze: https://www.obelink.nl/ka(...)kfLmcf6i4aAjgz8P8HAQ

Of deze die je deels apart op kan maken wat wij een pre vinden en niet van die enorm hoge randen. De randen zijn voor ons handig het is niet dat hij zich kan bezeren als hij van het luchtbed rolt ofzo.
http://www.babyzaak-onlin(...)-6-jaar-p-25366.html
  zondag 8 mei 2016 @ 13:55:35 #78
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162007297
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2016 13:48 schreef exode het volgende:
Weer heerlijk gecampeerd met onze klapkar (vouwwagen dus) dit x Camping de 7 Linden, ok camping overigens.

Met die hitte is slapen in de Deryan travel cot geen doen voor onze kleine man van net 2 jaar. Gisterenmiddag heeft hij in de ondertent van de vouwwagen heerlijk geslapen, koel! Op 'de grond zeg maar'. We zoeken nu een luchtbedje voor hem om te gebruiken in de ondertent bij hitte. 'S nachts slaapt ie in een campingbedje in de zijtent van de vouwwagen. Nu twijfelen we tussen 2 kinderluchtbedden, prijsverschil is groot overigens. Misschien heeft iemand ervaring met 1 van de 2 of beide?
Kampa Junior met opstaande randen. Wij zouden dan een 2persoons hoeslaken eroverheen doen. (Dat luchtbed spul vind ik niet fijn.) deze: https://www.obelink.nl/ka(...)kfLmcf6i4aAjgz8P8HAQ

Of deze die je deels apart op kan maken wat wij een pre vinden en niet van die enorm hoge randen. De randen zijn voor ons handig het is niet dat hij zich kan bezeren als hij van het luchtbed rolt ofzo.
http://www.babyzaak-onlin(...)-6-jaar-p-25366.html
Kun je niet gewoon een luchtbed kopen wat precies in dat tentje past zodat het 1 groot bed is?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162007609
Dat kan Ticootje maar die is 140 bij 200 cm 😄 En die ondertent wordt buiten het middagslaapje als opslag gebruikt voor boodschappen (in kratten, die halen we er dus even uit 's middags) dus dan is zo'n groot luchtbed niet handig om tussendoor op te bergen. Die van het voorbeeld kan de rest van de dag gewoon in die ondertent blijven liggen naast de opslag.
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:00:27 #80
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162146926
Als je gaat vliegen met een kind, tot welke leeftijd wordt het dan door de douane toegelaten dat je "babyvoeding voor tijdens de vlucht" meeneemt? (Fles drinken, melk, dat soort spul).
Vorig jaar deden ze er niet moeilijk over, maar kuiken is intussen twee en heeft een eigen stoel en alles, vervallen daarmee de babyprivileges?

En nog iets, ik ben 17 weken zwanger en wij gaan dus binnenkort vliegen. Zijn steunkousen dan aan te raden (dat zei een meisje op zwangerschapszwemmen gisteren)? En zijn er nog andere dingen om aan te denken als je zwanger vliegt? (Fit to fly verklaring weet ik al)
KuikenGuppy
  vrijdag 13 mei 2016 @ 10:18:14 #81
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162147282
Burdie, over steunkousen:
quote:
Zomaar gekochte steunkousen zijn zinloos. Ze doen niets of ze zitten te strak waardoor ze juist trombose uitlokken. Wat misschien helpt, zijn speciale, op maat gemaakte kousen, die strak om de enkel en wat losser om de knie zitten. Maar of ze echt werken is niet duidelijk.
https://www.plusonline.nl(...)en-vliegtuigtrombose

Ik zou een stoel kiezen bij het gangpad zodat je veel kunt opstaan en lopen en naar de wc gaan. Ik ben vorig jaar met 24 weken zwangerschap naar New York gevlogen, maar ik had sowieso een zwangerschap zonder bijwerkingen, dus nergens specifiek rekening mee gehouden.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162148453
Burdie, wat je mee mag nemen gaat idd alleen om babyvoeding, als in fv. Ze kunnen op het vliegveld checken of het ook echt fv is, meen ik me te herinneren. Je mag ook geen gekookt water los hiervoor zelf meenemen (>100 ml dus), ze koken wel evt water voor je in het vliegtuig.
pi_162148751
Ik heb met Transavia ook wel (knijp)fruit en een rietjesbeker met diksap geloof ik meegekregen. Weet niet meer of hij toen al zelf een stoel had. Het werd iig meegenomen en achter ergens gecheckt. (En volgens mij hebben we het niet meer gegeven uiteindelijk omdat we niet wisten wat ze ermee gedaan hadden 8)7 )

Misschien even contact opnemen met de maatschappij?
pi_162148820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:27 schreef Mineola het volgende:
Ik heb met Transavia ook wel (knijp)fruit en een rietjesbeker met diksap geloof ik meegekregen. Weet niet meer of hij toen al zelf een stoel had. Het werd iig meegenomen en achter ergens gecheckt. (En volgens mij hebben we het niet meer gegeven uiteindelijk omdat we niet wisten wat ze ermee gedaan hadden 8)7 )

Misschien even contact opnemen met de maatschappij?
Haha :D Kan ik me ook wel weer voorstellen.
Is het niet de marechaussee die het checkt? Misschien dat zij er meer over kunnen zeggen?
Het staat iig overal nogal vaag op internet imo..
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:38:48 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162150172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 11:13 schreef GotC het volgende:
Burdie, wat je mee mag nemen gaat idd alleen om babyvoeding, als in fv. Ze kunnen op het vliegveld checken of het ook echt fv is, meen ik me te herinneren. Je mag ook geen gekookt water los hiervoor zelf meenemen (>100 ml dus), ze koken wel evt water voor je in het vliegtuig.
Oh, vorige keren mochten we echt alles meenemen, toen ze zagen dat we een baby bij ons hadden, werd de hele "maximaal 1 liter vocht in ziplockzakjes en porties van max 100ml per stuk"-regel los gelaten; ik mocht zo een hele fles water, een gevulde rietjesbeker en een potje eten meenemen door de douane :').
KuikenGuppy
  vrijdag 13 mei 2016 @ 12:43:00 #86
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_162150273
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, vorige keren mochten we echt alles meenemen, toen ze zagen dat we een baby bij ons hadden, werd de hele "maximaal 1 liter vocht in ziplockzakjes en porties van max 100ml per stuk"-regel los gelaten; ik mocht zo een hele fles water, een gevulde rietjesbeker en een potje eten meenemen door de douane :').
Ja het is maar net wie er staat. Ik moest mn blikje red bull weggooien maar de fles met appelsap van bram mocht wel. Voortaan doe ik red bull in een fles.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_162151100
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 10:00 schreef Burdie het volgende:
Als je gaat vliegen met een kind, tot welke leeftijd wordt het dan door de douane toegelaten dat je "babyvoeding voor tijdens de vlucht" meeneemt? (Fles drinken, melk, dat soort spul).
Vorig jaar deden ze er niet moeilijk over, maar kuiken is intussen twee en heeft een eigen stoel en alles, vervallen daarmee de babyprivileges?

En nog iets, ik ben 17 weken zwanger en wij gaan dus binnenkort vliegen. Zijn steunkousen dan aan te raden (dat zei een meisje op zwangerschapszwemmen gisteren)? En zijn er nog andere dingen om aan te denken als je zwanger vliegt? (Fit to fly verklaring weet ik al)
Ik vloog met 30 weken zwanger en dat ging prima zonder steunkousen. Had achteraf wel graag een stoel aan het gangpad gehad. Of bij de vleugel voor meer beenruimte. Veel drinken natuurlijk. Heen en weer lopen door het gangpad. Schoenen aandoen die je makkelijk uitkrijgt. Laagjes kleding voor warm/koud. En proberen niet te plassen in het vliegtuig want ik kreeg met m'n dikke toeter de deur van het vliegtuigtoilet bijna niet dicht :')

Ohja en voor A, die toen 15 maanden was, deden ze totaal niet moeilijk over flesjes melk en knijpfruit en haar drinkbeker en zulks. Alles mocht mee.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-05-2016 13:16:20 ]
pi_162151232
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2016 12:38 schreef Burdie het volgende:

[..]

Oh, vorige keren mochten we echt alles meenemen, toen ze zagen dat we een baby bij ons hadden, werd de hele "maximaal 1 liter vocht in ziplockzakjes en porties van max 100ml per stuk"-regel los gelaten; ik mocht zo een hele fles water, een gevulde rietjesbeker en een potje eten meenemen door de douane :').
:D
Wat Tico zegt, het ligt er volgens mij ook aan wie je voor je hebt. Wij mochten braaf knijpzakjes en een potje Olvarit aan de prullenbak doneren :{
  vrijdag 13 mei 2016 @ 13:27:05 #89
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_162151399
Ik heb 1,5 liter gekolfde melk mee kunnen nemen, zonder baby. :D
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_162151435
_O- :D

Ik mocht 4 jaar geleden met 4 liter frisdrank door de douane :D Ook zonder baby :P
pi_162181394
Iemand die dit jaar nog naar Lalandia gaat (Legoland Denenmarken) en voor iets leuks voor de jongens de parkeerkaart wilt overnemen? Is nog tot eind van het jaar geldig.
pi_162183872
Wij hebben van de week gevlogen Burdie, en we mochten een drinkbeker met water meenemen. Ze namen em even mee om te checken. Ze hebben daar van die apparaatjes voor. En O is inmiddels ook geen baby meer, maar was geen probleem. Echt babyvoeding gebruiken we niet meer, maar een beker water voor bij het opstijgen en landen was wel fijn. Scheelt weer een flesje à 4 euro :')

Ik heb eerder met 32 (? ) weken gevlogen en nu dus met bijna 14, maar ik heb zelf geen behoefte gehad aan steunkousen. Buiten de zwangerschap om ook niet, eigenlijk. Ik denk dat je voor jezelf moet nagaan hoeveel last je normaal gesproken van stil zitten hebt. Hangt er ook van af hoe lang de vlucht is, denk ik. Wij vlogen maar 1,5 dit keer.

Wij waren dus 4 dagen naar Berlijn afgelopen week. Heerlijke stad met een dreumes! O heeft lekker rondgebanjerd. Ze liep veel langer nu er zo veel te zien was. Auto's, bussen. torens, winkels, metro's en weet ik wat: ze vond het geweldig. De dierentuin was ook favoriet. Er zijn over het algemeen liften en roltrappen de metro in, en de stad is lekker vlak. Een aanrader!
pi_162240794
wijj willen van de zomer waarschijnlijk een weekje camperen in de caravan van mijn ouders ergens in NL. Ik heb niet zoveel voorkeur voor waar in Nederland. Het zou leuk zijn als er in de omgeving wat te zien is, we wat kunnen fietsen. Ik sta het liefst op een kleine camping, het hoeft geen massa camping te zijn. Heeft iemand ideen en/of tips?
pi_162241722
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 12:35 schreef Jagärtrut het volgende:
wijj willen van de zomer waarschijnlijk een weekje camperen in de caravan van mijn ouders ergens in NL. Ik heb niet zoveel voorkeur voor waar in Nederland. Het zou leuk zijn als er in de omgeving wat te zien is, we wat kunnen fietsen. Ik sta het liefst op een kleine camping, het hoeft geen massa camping te zijn. Heeft iemand ideen en/of tips?
Krabbeneiland of Camping Werendijke (Biggekerke/Zoutelande).

Kom ik weer met Zeeland maar verder dan dan komen wij in NL niet. Vast zoveel meer leuks!
Met een meidenkwartet
  maandag 16 mei 2016 @ 13:18:30 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162241840
Camping Oosterberg in Epen, Zuid- Limburg. Niet te groot, een superleuk voor kleine kinderen. Er is op de camping een koeienstal, pony's en een kinderboerderij met geiten, zwijntjes en konijnen, en natuurlijk een zandbak en speeltuintje. Er is ook een soort van schuur met tafels etc waar je met slecht weer binnen kunt zitten, zodat je niet verplicht in je caravan hoeft.

We zijn er met J geweest toen die anderhalf was, groot succes! De omgeving is ook leuk, genoeg te doen. Ik zou alleen wel electrische fietsen huren, heuvelachtig enzo ;) Hiero: http://www.camping-oosterberg.nl/index.html
pi_162262884
Zo, we hebben een luchtbed gekocht voor B hoor: Intex kinderluchtbed. Handig is dat het matrasje eruit kan en net zo groot is als zijn ledikant matras dus we kunnen hem normaal opmaken.
In de Deryan wil hij echt niet meer slapen dus die is naar zolder gegaan.

Cathmar, ik deel je Zeeland mening :) Geweldig. Je hebt er genoeg boerencampings dus er is vast wel wat te vinden voor je jagartrut.
pi_162263246
Iemand een tip voor het reserveren van plekken in het vliegtuig met kinderen van twee en vier?

Vorig jaar was de jongste nog geen twee en ging die op schoot, toen hadden we dus drie plekken naast elkaar met z'n vieren. Nu heeft de jongste wel een eigen stoel. Wat is handig? Een volwassenen met twee kinderen er naast en de andere volwassene er naast aan de andere kant van het gangpad? Of een volwassene met kind in een rij en de andere volwassene met ander kind in een andere rij?
Vorig jaar hadden we ook nog het geluk dat op de heenreis het vliegtuig niet helemaal vol zat en toen is mijn man op een gegeven moment in een andere rij gaan zitten en konden de kinderen op en neer tussen ons (want ja stilzitten is lastig) zonder dat anderen er last van hadden. Maar daar ga ik nu maar niet van uit.

Tips zijn welkom! :)

Ohja we gaan trouwens naar het Eftalia splash hotel in de buurt van alanya. Grote aanrader met kleine maar ook met grotere kinderen.
Deze keer een privé transfer geboekt naar het hotel en weer terug. Ben benieuwd hoe dat bevalt, vorig jaar duurde de gewone transfer best lang (in een bus waar ze de airco hadden uitgezet omdat twee personen er over klaagden en voor de rest iedereen het benauwd had :{ )

Verder iemand nog tips tegen wagen/reisziekte? Daar heeft de oudste wat last van en huismiddeltjes die ik ken en primatour werken niet. Wil sowieso nog even langs de huisarts hiervoor, hij heeft het ook al bij wat kortere stukken in de auto (als het langer dan 20 min duurt begint het kritiek te worden), dus niet alleen naar vakantie
pi_162263715
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:35 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand een tip voor het reserveren van plekken in het vliegtuig met kinderen van twee en vier?

Vorig jaar was de jongste nog geen twee en ging die op schoot, toen hadden we dus drie plekken naast elkaar met z'n vieren. Nu heeft de jongste wel een eigen stoel. Wat is handig? Een volwassenen met twee kinderen er naast en de andere volwassene er naast aan de andere kant van het gangpad? Of een volwassene met kind in een rij en de andere volwassene met ander kind in een andere rij?
Vorig jaar hadden we ook nog het geluk dat op de heenreis het vliegtuig niet helemaal vol zat en toen is mijn man op een gegeven moment in een andere rij gaan zitten en konden de kinderen op en neer tussen ons (want ja stilzitten is lastig) zonder dat anderen er last van hadden. Maar daar ga ik nu maar niet van uit.

Tips zijn welkom! :)

Ohja we gaan trouwens naar het Eftalia splash hotel in de buurt van alanya. Grote aanrader met kleine maar ook met grotere kinderen.
Deze keer een privé transfer geboekt naar het hotel en weer terug. Ben benieuwd hoe dat bevalt, vorig jaar duurde de gewone transfer best lang (in een bus waar ze de airco hadden uitgezet omdat twee personen er over klaagden en voor de rest iedereen het benauwd had :{ )

Verder iemand nog tips tegen wagen/reisziekte? Daar heeft de oudste wat last van en huismiddeltjes die ik ken en primatour werken niet. Wil sowieso nog even langs de huisarts hiervoor, hij heeft het ook al bij wat kortere stukken in de auto (als het langer dan 20 min duurt begint het kritiek te worden), dus niet alleen naar vakantie
Eftalia Splash is geweldig! Wij waren er vorig jaar. Doe Yussuf van de Spa maar dr groetjes ;)

Wij reserveren altijd stoelen voor elkaar. En dan aan het raam. De meiden kunnen dan bij het raam en wij ernaast.

Qua reisziekte geen tips. Kan je de huisarts niet om iets vragen?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 10:24:34 #99
45833 crew  Fogel
pi_162263868
Als ik alleen met mijn 3 kinderen vlieg en de stoelopstelling is 3-3, zitten we op een rij, A, B, C (gang), D. En dan zit ik zelf op B of soms D. Dan kan je makkelijk dingen aangeven enzo en maar een persoon heeft mogelijk last van een medepassagier (die op E).
Bestel ook wel eens #A en #C en #D en #F of #+1A en #+1C en hoop dat niemand op B (/E) gaat zitten, maar dan moet je geluk hebben. Niemand wil op de middenstoel, en als iemand die wel heeft is die persoon meestal blij om daarvoor in de plaats op A of C te mogen zitten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:27:25 #100
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162263915
Op aanraden van mijn schoonzus kijken wij nu voor een camping bij St Tropez.
Iemand nog leuke tips?
Hoewel we er in juli zullen zijn vermijd ik liever echt in Frejus bijv te zitten.

Tevens willen we daarna nog een weekje meer van Annecy.
Camping tips daar zijn ook welkom ;)

Gaan we voor volgend jaar ruim van tevoren ons nog eens in oost europa verdiepen want daar wil ik graag naar toe.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 mei 2016 @ 10:29:44 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162263955
Als we het toch over vliegen hebben...

Mijn man is heel lang. Maar volgens mij is het zo dat extra beenruimte boeken niet zo'n zin heeft omdat dit vooral bij de deur is en je daar met kind dan weer niet mag zitten?
Of heb ik het compleet mis? :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162264018
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:29 schreef laziness het volgende:
Als we het toch over vliegen hebben...

Mijn man is heel lang. Maar volgens mij is het zo dat extra beenruimte boeken niet zo'n zin heeft omdat dit vooral bij de deur is en je daar met kind dan weer niet mag zitten?
Of heb ik het compleet mis? :P
Klopt. Is best lastig. Mijn man is 2,04 meter, dus wij boeken niet al te lange vluchten en laten hem aan het gangpad zitten, kan hij nog een beetje zijn knieën kwijt.
pi_162264034
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:29 schreef laziness het volgende:
Als we het toch over vliegen hebben...

Mijn man is heel lang. Maar volgens mij is het zo dat extra beenruimte boeken niet zo'n zin heeft omdat dit vooral bij de deur is en je daar met kind dan weer niet mag zitten?
Of heb ik het compleet mis? :P
klopt. Met kinderen mag je niet bij de nooduitgang zitten.
Rij 1 heeft soms wat meer beenruimte.

Ik ben ooit eens naar Mexico gevlogen en toen zaten we voorin het vliegtuig. Daar waren volgens mij 5 rijen met meer beenruimte maar daar moesten we toen wel extra voor betalen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 11:10:09 #104
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162264650
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:34 schreef Vicky het volgende:
Ik ben ooit eens naar Mexico gevlogen en toen zaten we voorin het vliegtuig. Daar waren volgens mij 5 rijen met meer beenruimte maar daar moesten we toen wel extra voor betalen.
Dat zal een Economy+ of iets dergelijks geweest zijn denk ik.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:29 schreef laziness het volgende:
Als we het toch over vliegen hebben...

Mijn man is heel lang. Maar volgens mij is het zo dat extra beenruimte boeken niet zo'n zin heeft omdat dit vooral bij de deur is en je daar met kind dan weer niet mag zitten?
Of heb ik het compleet mis? :P
Ken je sites als seatexpert en seatguru? Die helpen nog wel eens een beetje.
pi_162264811
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 10:24 schreef Fogel het volgende:
Als ik alleen met mijn 3 kinderen vlieg en de stoelopstelling is 3-3, zitten we op een rij, A, B, C (gang), D. En dan zit ik zelf op B of soms D. Dan kan je makkelijk dingen aangeven enzo en maar een persoon heeft mogelijk last van een medepassagier (die op E).
Bestel ook wel eens #A en #C en #D en #F of #+1A en #+1C en hoop dat niemand op B (/E) gaat zitten, maar dan moet je geluk hebben. Niemand wil op de middenstoel, en als iemand die wel heeft is die persoon meestal blij om daarvoor in de plaats op A of C te mogen zitten.
Die tweede optie vind ik toch nog wat te spannend, weet niet hoe vol de vlucht zit, en voor het opstijgen mag je nog niet van stoel wisselen (tenminste vorig jaar mocht dat niet), dan vind ik m'n kinderen toch nog wat jong om niet langs een van de ouders te zitten. Als ze over een paar jaar wat ouder zijn is dat misschien wel een mooie gok om te wagen inderdaad.
Ik denk dat ik toch voor abc-d ga en dan een volwassenen op b en op d.
Dan hebben medepassagiers het minst last van wiebelende kinderen ;) zeker als ze een keer naar de wc moeten, dan hoeven ze niet langs iemand anders af.

En dan even kijken of ik een beetje boven de vleugel kan (zonder bij de nooduitgang te zitten want dat mag idd niet met kleine kinderen), want dan schijn je het minst last te hebben van reisziekte.

Heb inderdaad voor de oudste een afspraak gemaakt bij de huisarts. Hopelijk kan hij iets voorschrijven tegen reisziekte, want vorige keer was de landing niet heel goed verlopen zullen we maar zeggen :{
Maar in ieder geval in de handbagage een spuugbakje met deksel (zag ik vorig jaar iemand bij zich hebben) oordopjes en neusspray voor bij stijgen en dalen, en iets van lollies zodat ze kunnen zuigen/blijven slikken (en deze geven voordat hij wit weg trekt, want toen hoefde hij niet meer).

Gelukkig heeft hij ondanks het ziek worden geen trauma voor vliegen en wil hij heel graag weer gaan (ze lopen al weken te stuiteren en als ook maar het woordje 'vakantie' valt denken ze dat we de dag er na al gaan :P )
pi_162264874
Als ik bij onze vlucht kijk, zijn de plaatsen helemaal voorin niet beschikbaar om te boeken, weet niet of ze die beschikbaar houden voor de lange mensen, dat ze bij inchecken nog een 'upgrade' kunnen geven, of dat ze al bezet zijn (al kun je officieel pas vanaf morgen reserveren, dus zou wel toeval zijn als er zoveel mensen al gekeken hebben of het eerder ging). Maar naar Turkije dus een relatief korte vlucht. Langere vluchten met grotere vliegtuigen hebben misschien meer opties daarvoor??
pi_162265450
Hillie, met welke maatschappij vlieg je en staat het soort vliegtuig er bij?

Je kan vaak al vooraf upgraden, hebben wij vaak genoeg gedaan ook zonder kind. Ik heb een enorme hekel aan vliegen, dus ik had het extra geld er altijd wel voor over om wat ruimer te zitten.
pi_162265692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:35 schreef hilliebillie het volgende:

Verder iemand nog tips tegen wagen/reisziekte? Daar heeft de oudste wat last van en huismiddeltjes die ik ken en primatour werken niet. Wil sowieso nog even langs de huisarts hiervoor, hij heeft het ook al bij wat kortere stukken in de auto (als het langer dan 20 min duurt begint het kritiek te worden), dus niet alleen naar vakantie
Misschien niet de meest voor de hand liggende oplossing, maar ik ben zelf wagenziek en ik heb tabletten uit Frankrijk (volgens mij hebben ze deze ook in België?) De tabletjes heten Nautamine en zijn daar vrij verkrijgbaar in de apotheek. Moet je alleen wel naar Frankrijk of iemand kennen die daar heengaat.. Mijn neefje nam ze destijds ook (toen een kleuter) dus ik neem aan dat ze ook voor kinderen geschikt zijn. Je wordt er alleen ontiegelijk duf van. Je hebt ook tabletten waar je niet duf van wordt, maar daarvan weet ik de naam niet meer. (Mijn ervaring is sowieso dat tabletten tegen wagenziekte uit het buitenland veel beter werken dan die uit Nederland.)
  dinsdag 17 mei 2016 @ 12:30:49 #109
73386 Fazz
onderweg
pi_162265967
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:25 schreef hilliebillie het volgende:
Als ik bij onze vlucht kijk, zijn de plaatsen helemaal voorin niet beschikbaar om te boeken, weet niet of ze die beschikbaar houden voor de lange mensen, dat ze bij inchecken nog een 'upgrade' kunnen geven, of dat ze al bezet zijn (al kun je officieel pas vanaf morgen reserveren, dus zou wel toeval zijn als er zoveel mensen al gekeken hebben of het eerder ging). Maar naar Turkije dus een relatief korte vlucht. Langere vluchten met grotere vliegtuigen hebben misschien meer opties daarvoor??
In het algemeen moet er voor stoelen met extra ruimte bijbetaald worden. Ze weggeven aan lange mensen gebeurt echt niet meer, wil je meer service dan moet je daarvoor betalen.

Nu vlieg ik nooit met charters dus misschien is het daar wel anders :+
pi_162266146
We vliegen met Transavia (toesteltype weet ik zo niet, maar weer dat we vorig jaar ook ineens een groter vliegtuig hadden op de heenreis als waarin ik m'n stoelen had uitgezocht, die hadden wel iets bredere zitplaatsen als het toestel dat we op de terugweg hadden).

Over de plek met extra beenruimte was reactie op iemand anders, maar weet ook niet zeker hoor, was giswerk. Voor hier ook niet perse nodig, beiden niet overdreven groot.

Zo hoorde ik vorig jaar ook dat de stoelen op de achterst rij in het vliegtuig ook net een klein beetje smaller zijn dan de rest. Mensen achter ons hadden daar last van en toen vertelde de stewardess dat (blij dus dat we een rij naar voren zaten, was ook al smaller als in het toestel op de heenvlucht, maar met vieren op twee stoelen was toch al wat krap :P


Ik zal eens bekijken naar die reismedicatie uit Frankrijk of deze inderdaad in België verkrijgbaar is, woon vlak bij de Belgische grens dus als ze daar hebben is het zeker een optie om ze te kopen. Frankrijk heb ik dan weer geen connecties, al kan ik misschien familie/vrienden/kennissen vragen als ze van de zomer daar ip vakantie gaan om dan eens te kijken. Alvast voor een volgende keer
pi_162266325
Hilliebillie: de naam Mercalm schiet me net nog te binnen. Volgens mij was dat de versie waar je niet slaperig van wordt. (Die was ook een stuk duurder geloof ik.) Geen idee of die geschikt zijn voor kinderen alleen..
pi_162266452
Hillie, met het vluchtnummer kan je zien welk toestel ze van plan zijn in te zetten. Het eerder genoemde Seatguru is dan fijn. Daar zie je de plattegrond van je toestel en eventuele bijzonderheden. Daar zie je ook welke plekken extra ruimte hebben en of je daar eventueel voor bij moet betalen.
Transavia zijn sowieso simpele vliegtuigen, wij vlogen daar ook mee vorig jaar. Wij zaten op rij 1 zodat we niemand voor ons hadden, dat was fijn. (en moesten we voor bijbetalen, vooraf dus niet ter plekke geregeld) Dan is er net wat meer ruimte om voor de stoel te zitten en spelen was onze ervaring. Wij hebben Transavia destijds gewoon gebeld en het dilemma verteld met een klein kind, zijn goed geholpen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 13:15:13 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162266892
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 11:10 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat zal een Economy+ of iets dergelijks geweest zijn denk ik.

[..]

Ken je sites als seatexpert en seatguru? Die helpen nog wel eens een beetje.
Yep ben ik inderdaad mee bekend.
Het zou een vlucht van 10 uur betreffen dus ik zal eens kijken of er toch een mogelijkheid is.
Mijn kind is dan 6 dus die heeft wel echt een eigen stoel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 17 mei 2016 @ 15:13:46 #114
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162270078
Vaak is trouwens een eerste rij (ook bijvoorbeeld de eerste rij na de pantry) helemaal niet fijn voor iemand met lange benen. Mijn man mist dan de ruimte onder de stoel van de voorganger, waar hij z'n voeten onder kan steken. Again: seatguru weet het (meestal; tussentijdse wijzigingen daargelaten).
  Moderator dinsdag 17 mei 2016 @ 15:35:06 #115
45833 crew  Fogel
pi_162270460
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 15:13 schreef Gaoxing het volgende:
Vaak is trouwens een eerste rij (ook bijvoorbeeld de eerste rij na de pantry) helemaal niet fijn voor iemand met lange benen. Mijn man mist dan de ruimte onder de stoel van de voorganger, waar hij z'n voeten onder kan steken. Again: seatguru weet het (meestal; tussentijdse wijzigingen daargelaten).
Bulkheads heb ik een hekel aan en ik ben niet eens lang. Niet alleen omdat je je benen niet kwijt kan, maar ook omdat je tafel (evt IFE) in je leuning opgevouwen zit waardoor je nog minder plek hebt.
Mijn standaard plek is 3A, want soms is er geen rij 1 waardoor rij 2 dus de bulkhead heeft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 18 mei 2016 @ 07:48:04 #116
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162287309
Ik heb gekeken op seatguru voor de vlucht die ik nu gezien heb. Daar staan iets van 10 rijen economy comfort op.
Is dat ook echt de prijs waard voor wat je extra krijgt?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162287519
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 09:35 schreef hilliebillie het volgende:
Iemand een tip voor het reserveren van plekken in het vliegtuig met kinderen van twee en vier?

Vorig jaar was de jongste nog geen twee en ging die op schoot, toen hadden we dus drie plekken naast elkaar met z'n vieren. Nu heeft de jongste wel een eigen stoel. Wat is handig? Een volwassenen met twee kinderen er naast en de andere volwassene er naast aan de andere kant van het gangpad? Of een volwassene met kind in een rij en de andere volwassene met ander kind in een andere rij?
Vorig jaar hadden we ook nog het geluk dat op de heenreis het vliegtuig niet helemaal vol zat en toen is mijn man op een gegeven moment in een andere rij gaan zitten en konden de kinderen op en neer tussen ons (want ja stilzitten is lastig) zonder dat anderen er last van hadden. Maar daar ga ik nu maar niet van uit.

Tips zijn welkom! :)

Wij zijn net terug van een weekje Corfu, net als jullie nu kids van 2 en 4 en vorig jaar was dochter nog 1 en geen eigen stoel. Wij hadden een vliegtuig met 2 rijen van 3 stoelen en we hebben X## - gangpad - ##X deze vier(#) geboekt. Dat ging eigenlijk prima. Man en ik zaten bij gangpad, konden we makkelijk samen nog kletsen/overleggen en kids dus op middelste stoelen. Raampje werd niet om getaald, een keer was het donker, want 3 uur vertraging en dus midden in de nacht :X en terugreis was wel licht maar zoon van 4 kon voldoende zien vanaf zijn plek en verder spelletjes doen etc. Wij vonden het handig dat we dichtbij gangpad zaten zodat we niet steeds mensen hoefden te storen met tassen pakken, plassen etc.

Op de heenweg was de plek bij het raam vrij, op terugweg zat de man naast manlief en dochter en zijn vrouw naast zoon en mij. Ze vroeg nog of we wilden wisselen, maar dat wilde ik niet, want dan zouden we ### gangpad #XX hebben aan stoelen en dan zit er een alleen, en nu was het makkelijker verdeeld qua 1 op 1 aandacht met de kids.
  woensdag 18 mei 2016 @ 08:27:25 #118
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162287521
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:48 schreef laziness het volgende:
Ik heb gekeken op seatguru voor de vlucht die ik nu gezien heb. Daar staan iets van 10 rijen economy comfort op.
Is dat ook echt de prijs waard voor wat je extra krijgt?
Dat hangt af van de prijs en de maatschappij. Bij de KLM krijg je er 10 cm beenruimte bij geloof ik. Maar bij EVA zit je gewoon in een volledige business class stoel.
  woensdag 18 mei 2016 @ 17:18:28 #119
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162298895
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 08:27 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat hangt af van de prijs en de maatschappij. Bij de KLM krijg je er 10 cm beenruimte bij geloof ik. Maar bij EVA zit je gewoon in een volledige business class stoel.
Het betreft Icelandair in dit geval.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:31:35 #120
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162307997
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 17:18 schreef laziness het volgende:

[..]

Het betreft Icelandair in dit geval.
Dat lijkt me best een vooruitgang, met die vrije stoel ertussen, mits je zoon niet liever tegen je aanhangt....

Bron

En een van jullie heeft dus 'vrij' :D Mijn man had vroeger een secretaresse die hem altijd heel ergens anders in het vliegtuig boekte. Zat ik de hele reis met twee kinderen, en hij.... nou ja, niet dus :P De laatste keer dat zij geboekt had riep ik: "je zoekt het maar uit, ik ga daar wel zitten, veel plezier ermee!" En net toen ik met had geïnstalleerd kwam het personeel bezorgd vertellen dat ze hadden gezien dat ik apart van m'n gezin zat, en dat ze het zo vervelend vonden. En dat ze helaas, sorry, sorry, geen plaats direct naast ze hadden kunnen vinden, maar toch wel heel erg in de buurt }:|
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:48:12 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162308644
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:31 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Dat lijkt me best een vooruitgang, met die vrije stoel ertussen, mits je zoon niet liever tegen je aanhangt....
[ afbeelding ]
Bron

En een van jullie heeft dus 'vrij' :D Mijn man had vroeger een secretaresse die hem altijd heel ergens anders in het vliegtuig boekte. Zat ik de hele reis met twee kinderen, en hij.... nou ja, niet dus :P De laatste keer dat zij geboekt had riep ik: "je zoekt het maar uit, ik ga daar wel zitten, veel plezier ermee!" En net toen ik met had geïnstalleerd kwam het personeel bezorgd vertellen dat ze hadden gezien dat ik apart van m'n gezin zat, en dat ze het zo vervelend vonden. En dat ze helaas, sorry, sorry, geen plaats direct naast ze hadden kunnen vinden, maar toch wel heel erg in de buurt }:|
Hmm nee met klein kind niet enorm handig en de prijs pp meer is 250 euro :o Dat is de 3cm extra beenruimte niet echt waard.

Wat een ouderwetse secretaresse!
Die arme goed bedoelende stewardess :D
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 mei 2016 @ 21:58:15 #122
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162309083
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:48 schreef laziness het volgende:
Hmm nee met klein kind niet enorm handig en de prijs pp meer is 250 euro :o Dat is de 3cm extra beenruimte niet echt waard.

Wat een ouderwetse secretaresse!
Die arme goed bedoelende stewardess :D
Maar het gaat niet om die 3 cm he.... Je man kan dus scheef zitten, met z'n benen helemaal voor die middelste stoel. En kind kan waarschijnlijk een kussentje op dat tafeltje leggen en zich opkrullen et voila.... een bed.
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:03:51 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162309298
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 21:58 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Maar het gaat niet om die 3 cm he.... Je man kan dus scheef zitten, met z'n benen helemaal voor die middelste stoel. En kind kan waarschijnlijk een kussentje op dat tafeltje leggen en zich opkrullen et voila.... een bed.
Dat is waar maar die 250 was enkele reis en de kinderkorting is minder bij comfort stoelen dus dat kost bijna het dubbele.
Dat gaat me toch echt veel te ver. Dan is mijn vakantiebudget al op aan tickets ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 18 mei 2016 @ 22:22:57 #124
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_162310265
Oh ja, dat is wel heel idioot veel!
pi_162311395
Wij gaan deze zomer 11 dagen kamperen in zuid Frankrijk met een kleuter en twee peuters van 2. Het wordt onze eerste keer kamperen (ja echt met tent enzo :) ), dus ik ben op zoek naar tips. Waar moeten we aan denken voor de kinderen? Wat mogen we echt niet vergeten voor de kinderen? Do's? Dont's? Alle tips zijn welkom. :)
pi_162313763
Nou voor in het vliegtuig heb ik alsvolgt geboekt
ABC-D voor de heenweg met man op b en ik op d (anders wordt her vechten wie naast papa mag en kan ik er toch nog goed bij en bij de spullen om aan te geven ;) ) en kunnen we tijdens de vlucht nog af en toe van plek wisselen, bijvoorbeeld even de kinderen naast elkaar voor een spelletje te doen of zo en ik even bij de kinderen. We zien wel hoe het loopt.

Op de terugweg vliegen we laat in de avond en verwacht ik dat ze zullen slapen (was vorig jaar ook rond die tijd) en dan heb ik geboekt BC-DE zodat de kinderen bij ons half op schoot kunnen liggen bijvoorbeeld. En met twee verschillende opties kunnen we voor volgend jaar ook een beetje bekijken wat het beste bevallen is. Thnx voor de tips en ideeën
pi_162315904
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:38 schreef hilliebillie het volgende:
We vliegen met Transavia (toesteltype weet ik zo niet, maar weer dat we vorig jaar ook ineens een groter vliegtuig hadden op de heenreis als waarin ik m'n stoelen had uitgezocht, die hadden wel iets bredere zitplaatsen als het toestel dat we op de terugweg hadden).

Over de plek met extra beenruimte was reactie op iemand anders, maar weet ook niet zeker hoor, was giswerk. Voor hier ook niet perse nodig, beiden niet overdreven groot.

Zo hoorde ik vorig jaar ook dat de stoelen op de achterst rij in het vliegtuig ook net een klein beetje smaller zijn dan de rest. Mensen achter ons hadden daar last van en toen vertelde de stewardess dat (blij dus dat we een rij naar voren zaten, was ook al smaller als in het toestel op de heenvlucht, maar met vieren op twee stoelen was toch al wat krap :P


Ik zal eens bekijken naar die reismedicatie uit Frankrijk of deze inderdaad in België verkrijgbaar is, woon vlak bij de Belgische grens dus als ze daar hebben is het zeker een optie om ze te kopen. Frankrijk heb ik dan weer geen connecties, al kan ik misschien familie/vrienden/kennissen vragen als ze van de zomer daar ip vakantie gaan om dan eens te kijken. Alvast voor een volgende keer
Ik heb lang niet alles gelezen en weet niet of het al ooit genoemd is:
Je hebt van die rubberen 'staarten' voor aan je auto. Die schijnen te helpen tegen wagenziekte. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb erover gehoord. Is wellicht ook de moeite waard om te proberen, zo heel duur zal het niet zijn.

Weet je dan wat ik bedoel met staart?
pi_162316649
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 06:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik heb lang niet alles gelezen en weet niet of het al ooit genoemd is:
Je hebt van die rubberen 'staarten' voor aan je auto. Die schijnen te helpen tegen wagenziekte. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb erover gehoord. Is wellicht ook de moeite waard om te proberen, zo heel duur zal het niet zijn.

Weet je dan wat ik bedoel met staart?
Staart/sliert/ding. Ik weet ook niet of er een naam voor is, maar het heeft mij als kind (langggg geleden) meteen van de wagenziekte afgeholpen.
Ik had voor mijn dochter van die polsbandjes. Weet niet of je dat al geprobeerd had?
Met een meidenkwartet
pi_162316686
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 22:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan deze zomer 11 dagen kamperen in zuid Frankrijk met een kleuter en twee peuters van 2. Het wordt onze eerste keer kamperen (ja echt met tent enzo :) ), dus ik ben op zoek naar tips. Waar moeten we aan denken voor de kinderen? Wat mogen we echt niet vergeten voor de kinderen? Do's? Dont's? Alle tips zijn welkom. :)
Leuk! En stoer van jullie! Heerlijk vooruitzicht.
Vooral veel badkleding voor de kinderen. Kan je dochter gewoon heel de dag op de camping spelen in haar bikini. Anders blijf je wassen daar :)
En vooral niet te veel meenemen. Dat is meestal de valkuil. Lang leve de hypermarche.
Met een meidenkwartet
pi_162316828
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 06:50 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik heb lang niet alles gelezen en weet niet of het al ooit genoemd is:
Je hebt van die rubberen 'staarten' voor aan je auto. Die schijnen te helpen tegen wagenziekte. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb erover gehoord. Is wellicht ook de moeite waard om te proberen, zo heel duur zal het niet zijn.

Weet je dan wat ik bedoel met staart?
Ja ik weer wat je bedoeld inderdaad met een staart (zon antistatisch geval). Kan ik inderdaad eens proberen. Heb me vroeger altijd afgevraagd inderdaad waar die voor dienden, heb ze nu al lang niet meer gespot. Eens even zoeken straks.

De polsbandjes heb ik wel geprobeerd maar heeft helaas geen effect (of misschien laat hij ze niet goed zitten, ik weet het niet, had er goede hoop op vantevoren)

Daarom vanmiddag ook even ritje huisarts, op internet ook zoveel te vinden aan huismiddeltjes en medicijnen die bij de drogist te verkrijgen zijn, tot nu toe geen effect en weet niet meer waar verder te gaan
  donderdag 19 mei 2016 @ 10:02:49 #131
73386 Fazz
onderweg
pi_162317711
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Leuk! En stoer van jullie! Heerlijk vooruitzicht.
Vooral veel badkleding voor de kinderen. Kan je dochter gewoon heel de dag op de camping spelen in haar bikini. Anders blijf je wassen daar :)
En vooral niet te veel meenemen. Dat is meestal de valkuil. Lang leve de hypermarche.
Ik denk dat het uitdagender is om ze de autoreis erheen te vermaken. Ter plekke is er (meestal) genoeg te doen voor ze :) Vorig jaar (F was toen 1) heeft hij zich vooral vermaakt met een teiltje water en wat bakjes/bekertjes. Maar toen liep hij nog niet zo veel, dat zal dit jaar ook wel anders zijn :+
pi_162335093
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 08:48 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Leuk! En stoer van jullie! Heerlijk vooruitzicht.
Vooral veel badkleding voor de kinderen. Kan je dochter gewoon heel de dag op de camping spelen in haar bikini. Anders blijf je wassen daar :)
En vooral niet te veel meenemen. Dat is meestal de valkuil. Lang leve de hypermarche.
Thanks voor de tip. Badkleding heb ik genoeg gelukkig. Voor alle kinderen wel 3 setjes dus dat moet goedkomen.

De autorit wordt wel een uitdaging ja. Ik heb voor elk kind een Ipad/tablet met kinderkoptelefoon. Daarmee hoop ik ze wel een tijdje te kunnen vermaken in de auto, maar dat gaat zeker geen 12 uur lukken. :') We nemen ook nog wat klein speelgoed mee, autootje, boekje, dat soort dingen.

Qua slapen denk ik er nu aan om de campingbedjes mee te nemen. Gewoon op een matras slapen wordt geheid keten namelijk. :D
pi_162335305
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:51 schreef hilliebillie het volgende:
Nou voor in het vliegtuig heb ik alsvolgt geboekt
ABC-D voor de heenweg met man op b en ik op d (anders wordt her vechten wie naast papa mag en kan ik er toch nog goed bij en bij de spullen om aan te geven ;) ) en kunnen we tijdens de vlucht nog af en toe van plek wisselen, bijvoorbeeld even de kinderen naast elkaar voor een spelletje te doen of zo en ik even bij de kinderen. We zien wel hoe het loopt.

Op de terugweg vliegen we laat in de avond en verwacht ik dat ze zullen slapen (was vorig jaar ook rond die tijd) en dan heb ik geboekt BC-DE zodat de kinderen bij ons half op schoot kunnen liggen bijvoorbeeld. En met twee verschillende opties kunnen we voor volgend jaar ook een beetje bekijken wat het beste bevallen is. Thnx voor de tips en ideeën
Wat zei de huisarts?

Wanneer gaan jullie naar Splash?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162335683
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

Wat zei de huisarts?

Wanneer gaan jullie naar Splash?
Ik heb van de huisarts suprimal mee gekregen. En dit gaan we nu testen of het werkt. Zit een andere werkzame stof in als in primatour.

Het kan hierbij (net als bij de meeste andere reisziekte middeltjes) zijn dat hij er suf van wordt maar iedereen reageert er anders op dus even uittesten. Voor de vakantie is dat geen probleem want niet erg als hij zou slapen in de auto/vliegtuig.

Voor andere autoritjes zou dat wel een minder fijne bijwerking zijn, omdat dit vaak is om op locatie nog iets te ondernemen. Maar goed dat gaan we testen.

Huisarts adviseerde voor in de auto ook zon antistatische strip en heb deze ook direct een gehaald. Nu nog hopen dat het zichzelf wijst hoe te monteren en dan kan manlief dat hopelijk deze week een keer doen.

In de tweede week van juni gaan we naar splash voor een week. Hopelijk bevalt het net zo goed als vorig jaar! Was echt super!
(Voor dit jaar wel gekeken naar andere hotels maar of veel minder te beleven of de prijs veel hoger of heel veel meldingen op zoover dat de airco niet werkt dat ik het er niet op durf te gokken, dus waarom dan niet terug naar wat goed (en betaalbaar) is :P
pi_162336616
quote:
1s.gif Op donderdag 19 mei 2016 21:33 schreef hilliebillie het volgende:

[..]

Ik heb van de huisarts suprimal mee gekregen. En dit gaan we nu testen of het werkt. Zit een andere werkzame stof in als in primatour.

Het kan hierbij (net als bij de meeste andere reisziekte middeltjes) zijn dat hij er suf van wordt maar iedereen reageert er anders op dus even uittesten. Voor de vakantie is dat geen probleem want niet erg als hij zou slapen in de auto/vliegtuig.

Voor andere autoritjes zou dat wel een minder fijne bijwerking zijn, omdat dit vaak is om op locatie nog iets te ondernemen. Maar goed dat gaan we testen.

Huisarts adviseerde voor in de auto ook zon antistatische strip en heb deze ook direct een gehaald. Nu nog hopen dat het zichzelf wijst hoe te monteren en dan kan manlief dat hopelijk deze week een keer doen.

In de tweede week van juni gaan we naar splash voor een week. Hopelijk bevalt het net zo goed als vorig jaar! Was echt super!
(Voor dit jaar wel gekeken naar andere hotels maar of veel minder te beleven of de prijs veel hoger of heel veel meldingen op zoover dat de airco niet werkt dat ik het er niet op durf te gokken, dus waarom dan niet terug naar wat goed (en betaalbaar) is :P
Hoop ook dat ze werken

Lekker vooruitzicht hoor.
Dit jaar geen Eftalia voor ons. Ondanks dat Splash echt super. We zouden eigenlijk in Village zitten. Wij gaan dit jaar een weekje naar
Club Nena
in Kizilagaç

[ Bericht 3% gewijzigd door Vicky op 19-05-2016 22:06:54 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162337381
Tof Vicky!

Wij gaan naar peuter/kleuter walhalla. :')
http://www.labaume-lapalm(...)ew_version=classique
pi_162340109
Ziet er ook leuk uit Vicky iets om te onthouden voor volgend jaar misschien!
pi_162343896
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2016 23:35 schreef hilliebillie het volgende:
Ziet er ook leuk uit Vicky iets om te onthouden voor volgend jaar misschien!
ik zal je de reviews geven als we terug zijn ;)

Ziet er leuk uit Nikki!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162344071
Toffe vakantieplannen allemaal!
Wij gaan dit jaar twee weken naar Oostenrijk.
Ben vooral benieuwd hoe de autoreis gaat. Het is 10 uur rijden, zijn van plan het in tweeën te rijden. We hebben nog nooit zolang met ze gereden, wel 2x 12 uur gevlogen, maar dat is toch anders. We hebben in principe wel dvd spelers in de auto, maar ook zijn beide kinderen een beetje wagenziek (Hoewel we laatst wel zonder pillen 2 uur gereden hebben, wel zonder film kijken trouwens). Dus nou ja we gaan het zien... nog twee maanden wachten :D
  vrijdag 20 mei 2016 @ 09:17:07 #140
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162344443
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Toffe vakantieplannen allemaal!
Wij gaan dit jaar twee weken naar Oostenrijk.
Ben vooral benieuwd hoe de autoreis gaat. Het is 10 uur rijden, zijn van plan het in tweeën te rijden. We hebben nog nooit zolang met ze gereden, wel 2x 12 uur gevlogen, maar dat is toch anders. We hebben in principe wel dvd spelers in de auto, maar ook zijn beide kinderen een beetje wagenziek (Hoewel we laatst wel zonder pillen 2 uur gereden hebben, wel zonder film kijken trouwens). Dus nou ja we gaan het zien... nog twee maanden wachten :D
Oostenrijk O+
Waar precies?
Auto rijden vind ik een stuk relaxter dan vliegen met meer vrijheid om te stoppen en uit te razen eigenlijk :D
2x 5uur is goed te overzien denk ik :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162345557
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 09:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Oostenrijk O+
Waar precies?
Auto rijden vind ik een stuk relaxter dan vliegen met meer vrijheid om te stoppen en uit te razen eigenlijk :D
2x 5uur is goed te overzien denk ik :Y
Hohetauern in Steiermark.
Nou ja met vliegen hebben we allebei onze handen vrij om de kinderen af te leiden :D maar goed ik denk dat het wel helpt als ze weten dat we even onderweg zijn, hoop ik :+ laatst zaten ze al te ruziën toen we ze naar mijn schoonouders brachten, 20 minuten rijden :p
Het wordt waarschijnlijk 1 dag 6 uur rijden (zitten te kijken naar Nürnberg) en 1 dag 4 uur.
pi_162345773
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 08:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Toffe vakantieplannen allemaal!
Wij gaan dit jaar twee weken naar Oostenrijk.
Ben vooral benieuwd hoe de autoreis gaat. Het is 10 uur rijden, zijn van plan het in tweeën te rijden. We hebben nog nooit zolang met ze gereden, wel 2x 12 uur gevlogen, maar dat is toch anders. We hebben in principe wel dvd spelers in de auto, maar ook zijn beide kinderen een beetje wagenziek (Hoewel we laatst wel zonder pillen 2 uur gereden hebben, wel zonder film kijken trouwens). Dus nou ja we gaan het zien... nog twee maanden wachten :D
Elke 2 uur ff stoppen op een plek met een speeltuin.

Wij zijn 6jr geleden naar Italië gereden met 2 overnachtingen. Zijn toen ongeveer elke 2u gestopt.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:23:54 #143
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_162345931
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:08 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hohetauern in Steiermark.
Nou ja met vliegen hebben we allebei onze handen vrij om de kinderen af te leiden :D maar goed ik denk dat het wel helpt als ze weten dat we even onderweg zijn, hoop ik :+ laatst zaten ze al te ruziën toen we ze naar mijn schoonouders brachten, 20 minuten rijden :p
Het wordt waarschijnlijk 1 dag 6 uur rijden (zitten te kijken naar Nürnberg) en 1 dag 4 uur.
Als je een overnachting bij Nurnberg overweegt, is misschien twee overnachtingen daar ook wel heel leuk. Je kunt daar naar Playmobil Funpark en dat vond mijn dochter toen ze jonger was, het allerleukste pretpark waar ze ooit was geweest. Je hebt er geen attracties als achtbanen, maar allemaal speeltoestellen, klauterparken, waterspeeltuinen e.d in het thema van Playmobil.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  vrijdag 20 mei 2016 @ 10:30:33 #144
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162346053
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:23 schreef MaLo het volgende:
Als je een overnachting bij Nurnberg overweegt, is misschien twee overnachtingen daar ook wel heel leuk. Je kunt daar naar Playmobil Funpark en dat vond mijn dochter toen ze jonger was, het allerleukste pretpark waar ze ooit was geweest. Je hebt er geen attracties als achtbanen, maar allemaal speeltoestellen, klauterparken, waterspeeltuinen e.d in het thema van Playmobil.
Is idd erg leuk: op verschillende plekken ligt Playmobil om mee te spelen, en er is een Playmobilschip op ware grootte, evenals een kasteel. En de winkel is een stuk goedkoper dan in Nederland!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_162346243
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als je een overnachting bij Nurnberg overweegt, is misschien twee overnachtingen daar ook wel heel leuk. Je kunt daar naar Playmobil Funpark en dat vond mijn dochter toen ze jonger was, het allerleukste pretpark waar ze ooit was geweest. Je hebt er geen attracties als achtbanen, maar allemaal speeltoestellen, klauterparken, waterspeeltuinen e.d in het thema van Playmobil.
Oh das een goeie! Ik ga het thuis in de groep gooien!

En Vicky zoiets zal het wel worden, of misschien na 3 uur stoppen. Dat trekken ze sowieso wel :D ben vooral bang dat ze de hele tijd gaan ruziën ofzo :')
  vrijdag 20 mei 2016 @ 13:52:01 #146
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162352134
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 10:08 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hohetauern in Steiermark.
Nou ja met vliegen hebben we allebei onze handen vrij om de kinderen af te leiden :D maar goed ik denk dat het wel helpt als ze weten dat we even onderweg zijn, hoop ik :+ laatst zaten ze al te ruziën toen we ze naar mijn schoonouders brachten, 20 minuten rijden :p
Het wordt waarschijnlijk 1 dag 6 uur rijden (zitten te kijken naar Nürnberg) en 1 dag 4 uur.
Ik heb er maar eentje natuurlijk en die vindt autorijden prima. Ook kan ik vanuit mijn stoel makkelijk achter me makkelijk wat voor hem regelen.
Dat is anders als er achter papa ook nog eentje zit inderdaad :D

In ieder geval: Großglockner Hochalpenstraße rijden!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162352301
Nikki, leuk! Ik hou van kamperen :) Maar dan wel in onze vouwwagen.

Ik heb hele lijsten, zit je daarop te wachten ;)
pi_162361432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 13:57 schreef exode het volgende:
Nikki, leuk! Ik hou van kamperen :) Maar dan wel in onze vouwwagen.

Ik heb hele lijsten, zit je daarop te wachten ;)
:Y ik hou van lijsten. Ik ben zelf al beginnen met een lijst, maar omdat ik nog een behoorlijke kampeer noob ben zijn alle aanvullingen die ik er nog in kan zetten welkom. :)
pi_162361840
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 19:40 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

:Y ik hou van lijsten. Ik ben zelf al beginnen met een lijst, maar omdat ik nog een behoorlijke kampeer noob ben zijn alle aanvullingen die ik er nog in kan zetten welkom. :)
http://www.kampeerchecklist.nl
pi_162362876
quote:
Thanks voor de tip. ^O^
pi_162364068
Nikki, huur je een ingerichte tent of neem je echt alles zelf mee?

Buiten de standaard dingen zoals slaapspullen etc:
Knijpers
Waslijn
Touw
Schaduwdoek of parasol
Zippers (van die hersluitbare zakjes)
Zwemluiers
Slaapluiers (merken zijn in Franrijk anders, dagluiers kopen we wel lekker daar)
Genoeg handdoeken
Kinderstoelen
Muggenspul
Tie raps
Schepjes, emmertje (of koop het lekker daar scheelt bagage)
Picknickkleed
Opblaasbadje of bootje
Need more? ;)

Wij gaan met de vouwwagen dus hebben genoeg ruimte :)
pi_162366197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 20:51 schreef exode het volgende:
Nikki, huur je een ingerichte tent of neem je echt alles zelf mee?

Buiten de standaard dingen zoals slaapspullen etc:
Knijpers
Waslijn
Touw
Schaduwdoek of parasol
Zippers (van die hersluitbare zakjes)
Zwemluiers
Slaapluiers (merken zijn in Franrijk anders, dagluiers kopen we wel lekker daar)
Genoeg handdoeken
Kinderstoelen
Muggenspul
Tie raps
Schepjes, emmertje (of koop het lekker daar scheelt bagage)
Picknickkleed
Opblaasbadje of bootje
Need more? ;)

Wij gaan met de vouwwagen dus hebben genoeg ruimte :)
Ha daar staan wel een paar dingen op waar ik nog niet aan gedacht had voor de kinderen, waaronder: opblaasbadje, picknickkleed, muggenspul.

En stomme vraag, maar wat doe je met zippers? :@

We gaan trouwens met eigen tent, dus we nemen echt alles zelf mee. :o
  vrijdag 20 mei 2016 @ 22:28:21 #153
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162366978
En dan ook nog twee campingbedjes mee? :o
Huur je een aanhanger? ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162367042
Nikki, de zippers voor etenswaren voornamelijk. Om aangebroken verpakkingen in te bewaren.
Je gaat meteen vol gas met je eigen tent ;)
pi_162367389
Mijn oudere doen de hele kampeeruitrusting weg (als in: naar ons :) ) waaronder een 6 persoons de Waard tent. Nou durfde ik het nog niet aan met R in een winderig tentje zonder kuip, maar nu...
Als dat ding nog goed is na 10 jaar zolder natuurlijk. Zo'n zin om weer te kamperen! *O*

Eerst nog een huisje in Tsjechië op het programma maar even op de zaken vooruitlopend: Hoe houd je een dreumes in de buurt op de camping?
  vrijdag 20 mei 2016 @ 23:26:59 #156
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_162368775
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:43 schreef ingee het volgende:
Hoe houd je een dreumes in de buurt op de camping?
Zorg dat er bij de tent genoeg te spelen is. Zet de tent op naast de speeltuin, neem een bal mee of ander favoriet buitenspeelgoed en laat je telefoon uit, zodat je er een oog op kan houden.

Overigens storten wij op een regenachtige dag een lading duplo uit in een slaapcabine, dat scheelt ook.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_162370492
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:30 schreef exode het volgende:
Nikki, de zippers voor etenswaren voornamelijk. Om aangebroken verpakkingen in te bewaren.
Je gaat meteen vol gas met je eigen tent ;)
Ah smart! Die dingen gaan ook mee. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 20 mei 2016 22:28 schreef laziness het volgende:
En dan ook nog twee campingbedjes mee? :o
Huur je een aanhanger? ;)
Ja ook 2 campingbedjes mee. We hebben een stationwagen met een dakkoffer erop. En we gaan met twee auto's dus ik heb maar 2 kinderen in de auto dus ook achterin nog wat plek. We moeten nog wel een keer kijken of alles past, maar vorig jaar ging ik proefkamperen met mijn zwager, zusje en L, dus met zijn vieren in 1 auto en zonder dakkoffer. Dat is ook gelukt, dus in theorie zou het goed moeten komen nu met 2 auto's en 2 dakkoffers. :D
pi_162374075
Wij kampeerden afgelopen zomer in Zeeland inclusief zomerstorm en dagenlang regen. Wij hadden niet veel speelgoed bij ons en hebben het niet gemist. B ging bij anderen binnen spelen, rennen door de regen, wij gingen op pad met de auto etc. Dus neem niet te veel speelgoed mee. Op een camping kijken ze daar amper naar om.

B was toen een dreumes waardoor we continu achter hem aan moesten ondanks een speeltuintje 2 meter van onze vouwwagen af en veel kleine kindjes op het veld. Daar stel je je vooraf op in. Dit jaar is hij wat minder 'ik ren alle kanten op' en zitten we op een kleine (12 plekken) autovrije camping.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 09:10:12 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162374540
Twee auto's verklaart wel hoe je het mee krijgt ;) :D

L is ook 5 of 6 toch?
Mijn vijfjarige had toch wel wat (buiten)speelgoed nodig vorig jaar. En het was alle dagen mooi weer en we gingen ook genoeg naar het zwembad en op pad maar bijvoorbeeld als wij eten aan het maken waren dook hij in zijn speelgoed krat.
Elk kind en elke leeftijd is anders. Ik vind niet dat je zomaar kan stellen dat het niet nodig is en er niet naar omgekeken wordt. Een kleuter vermaakt zich vaak niet meer met steentjes rapen op het pad zeg maar. Idem voor in de auto.

Een bal voor het flessen met water bij elkaar omgooien is altijd goed.
Een kleurboek en wat potloden/stiften neem je makkelijk mee en kan in een restaurant ook heel handig zijn.
Een reisspelletje om met je grote te doen als de jongens al naar bed zijn. Wij nemen voor ons zelf ook altijd wel een spelletje mee trouwens maar niet iedereen houdt daar van :+

Waar voor is dat opblaasbadje eigenlijk? Je gaat naar een luxe camping. Die hebben wel kinder faciliteiten toch?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162374590
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 09:10 schreef laziness het volgende:

Waar voor is dat opblaasbadje eigenlijk? Je gaat naar een luxe camping. Die hebben wel kinder faciliteiten toch?
Wij hadden toen Yaro 2 was naar Italie ook een opblaasbadje mee.
Kon hij voor de caravan. Het was zomer dus het zwembad was overweldigend druk. Nu kon hij relaxed in het water spelen.
pi_162374609
Hier ook de ervaring dat er maar weinig naar meegebracht speelgoed gekeken wordt. Ook nu met Pinksteren weer (8 en 6 zijn ze).
Toch ben ik steeds blij dat ik het wel mee heb voor die paar keer dat ze het dan wel pakken. Als het regent, of als alle vriendjes op pad gaan en wij bij de tent blijven ofzo...
pi_162374614
Maar het is inderdaad snel te veel, is ook mijn ervaring.
pi_162374685
Wij hebben tegenwoordig een 1 tas speelgoedpolicy ;)
We hebben een grote shoppe en daar gaat het speelgoed voor twee kinderen in. Hothweels, kleurboeken+stiften, wat grote dino's, grotere auto's, wat speelgoed voor de dame. En daar vermaken ze zich op vakantie wel mee.
Vroeger sleepten we veel meer mee en dan gebruiken ze de helft van het speelgoed niet.
  zaterdag 21 mei 2016 @ 09:38:40 #164
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162374724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 09:32 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wij hebben tegenwoordig een 1 tas speelgoedpolicy ;)
We hebben een grote shoppe en daar gaat het speelgoed voor twee kinderen in. Hothweels, kleurboeken+stiften, wat grote dino's, grotere auto's, wat speelgoed voor de dame. En daar vermaken ze zich op vakantie wel mee.
Vroeger sleepten we veel meer mee en dan gebruiken ze de helft van het speelgoed niet.
Ik heb een 1 shopper policy ook. Altijd al gehad, zo deden we dat vroegah thuis ook al. Maar daar gaat best veel in hoor :D
En dan apart nog buiten speelgoed.
Maar het wordt genoeg gebruikt op dode momentjes tussendoor en in de auto onderweg.
Niet elke camping loopt over van de leeftijdsgenootjes soms.

Edit: de loopfiets nemen we ook altijd mee en die wordt het meest gebruikt. Rondjes alleen en met vriendjes racen.
Maar ik heb er maar één dus samen met een station en vouwwagen kan er een hoop mee.

[ Bericht 7% gewijzigd door laziness op 21-05-2016 09:52:28 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 21 mei 2016 @ 09:53:35 #165
186611 Haags
pi_162374852
Nog 3 weken en dan vliegen met die kleine voor de eerste keer :)
Zonder wrijving geen glans
pi_162375143
Nog steeds de loopfiets laziness? Voelt ie zich daar niet te groot voor?

Dot wil alleen nog met trappers fietsen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162375193
Nu ik loopfiets zie staan Nikki... opvouwstepje is ook een aanrader voor je dochter op de camping. Wij nemen meestal ook fietsen mee (want man neemt zijn racefiets mee dus fietsendrager hangt er toch)
Met een meidenkwartet
  zaterdag 21 mei 2016 @ 10:37:17 #168
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162375326
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:24 schreef Vanyel het volgende:
Nog steeds de loopfiets laziness? Voelt ie zich daar niet te groot voor?

Dot wil alleen nog met trappers fietsen.
Thuis fietst hij liever, al pakt ie 'm nog wel als het jongere buurmeisje ook op haar loopfiets is bijvoorbeeld.
Als we op vakantie zijn is hij blij dat we iets met wielen mee hebben ;)
Ik wilde vorig jaar zijn fiets meenemen maar manlief trok een streep bij de loopfiets.
Maar O is geen jongetje dat vindt dat ie te groot voor bepaald speelgoed is. Net als dat iets voor meisjes zou zijn. Hij is nog steeds vrij puur daarin O+

Opvouwstepje vind ik ook een goede tip!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162375675
Goed plan wel. Onze gewone step neemt ook weinig plaats in, dan kunnen we al 2 wielendngen meenemen. Als er geen andere opties zijn, is t misschien makkelijker.

Dot voelt zich ook niet te groot trouwens, ze vindt trappers vooral veeeeel leuker, maar ik hoor t wel regelmatig op straat bij andere kinderen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_162376937
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 09:10 schreef laziness het volgende:
Twee auto's verklaart wel hoe je het mee krijgt ;) :D

L is ook 5 of 6 toch?
Mijn vijfjarige had toch wel wat (buiten)speelgoed nodig vorig jaar. En het was alle dagen mooi weer en we gingen ook genoeg naar het zwembad en op pad maar bijvoorbeeld als wij eten aan het maken waren dook hij in zijn speelgoed krat.
Elk kind en elke leeftijd is anders. Ik vind niet dat je zomaar kan stellen dat het niet nodig is en er niet naar omgekeken wordt. Een kleuter vermaakt zich vaak niet meer met steentjes rapen op het pad zeg maar. Idem voor in de auto.

Een bal voor het flessen met water bij elkaar omgooien is altijd goed.
Een kleurboek en wat potloden/stiften neem je makkelijk mee en kan in een restaurant ook heel handig zijn.
Een reisspelletje om met je grote te doen als de jongens al naar bed zijn. Wij nemen voor ons zelf ook altijd wel een spelletje mee trouwens maar niet iedereen houdt daar van :+

Waar voor is dat opblaasbadje eigenlijk? Je gaat naar een luxe camping. Die hebben wel kinder faciliteiten toch?
Wel speelgoed :) maar niet bakken vol. Wij nemen 1 kist mee met auto's etc naast de schepjes en gietertjes. Onze peuter is gek op zijn opblaasbad, heerlijk voor de tent en spelen maar. EN je hebt zo ook een bad bij je :)
pi_162377006
Wat altijd een hit is: waterbalonnen, die nemen amper ruimte in iig.

Oh en ik weet niet hoe het watergewijs zit op jullie camping Nikki, maar wij hebben zo'n opvouwbare jerrycan. Ik heb geen zin om voor elk glaasje water te moeten lopen. Wij hebben een kraan in de vouwwagen maar daar was de batterij vorig jaar van leeg.

(Ik zal maar niet zeggen wat we allemaal meeslepen in onze klapkar....)
pi_162378350
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 09:10 schreef laziness het volgende:
Twee auto's verklaart wel hoe je het mee krijgt ;) :D

L is ook 5 of 6 toch?
Mijn vijfjarige had toch wel wat (buiten)speelgoed nodig vorig jaar. En het was alle dagen mooi weer en we gingen ook genoeg naar het zwembad en op pad maar bijvoorbeeld als wij eten aan het maken waren dook hij in zijn speelgoed krat.
Elk kind en elke leeftijd is anders. Ik vind niet dat je zomaar kan stellen dat het niet nodig is en er niet naar omgekeken wordt. Een kleuter vermaakt zich vaak niet meer met steentjes rapen op het pad zeg maar. Idem voor in de auto.

Een bal voor het flessen met water bij elkaar omgooien is altijd goed.
Een kleurboek en wat potloden/stiften neem je makkelijk mee en kan in een restaurant ook heel handig zijn.
Een reisspelletje om met je grote te doen als de jongens al naar bed zijn. Wij nemen voor ons zelf ook altijd wel een spelletje mee trouwens maar niet iedereen houdt daar van :+

Waar voor is dat opblaasbadje eigenlijk? Je gaat naar een luxe camping. Die hebben wel kinder faciliteiten toch?
L is inderdaad 6 jaar.

Het badje is voor bij de tent. Voor L als de broertjes moeten slapen bijvoorbeeld. Maar we moeten ook ergens water vandaan halen en dat is net iets minder makkelijk op een camping natuurlijk, dus het wordt ook echt een klein badje.

Voor L heb ik inderdaad al wat spellen voor 's avonds op de lijst staan. Yahtzee voor kinderen, Uno, Skip-Bo, Ezelen. Allemaal kaartspellen dus lekker klein en makkelijk mee te nemen en L vind ze stuk voor stuk supertof. Vooral ezelen is een dikke hit. :)
Voor in de auto dacht ik voor L aan haar Tiptoi met één of twee boeken. En stiften en papier had ik ook al op de lijst staan. Ik vind het wel een goede om max. 1 bigshopper aan speelgoed mee te nemen, ze zullen denk ik toch vooral bezig zijn in het zwembad en de speeltuin.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 12:47 schreef exode het volgende:
Wat altijd een hit is: waterbalonnen, die nemen amper ruimte in iig.

Oh en ik weet niet hoe het watergewijs zit op jullie camping Nikki, maar wij hebben zo'n opvouwbare jerrycan. Ik heb geen zin om voor elk glaasje water te moeten lopen. Wij hebben een kraan in de vouwwagen maar daar was de batterij vorig jaar van leeg.

(Ik zal maar niet zeggen wat we allemaal meeslepen in onze klapkar....)
Ik heb ook al zo'n opvouwbare jerrycan aangeschaft. :D Ik was vorige week bij de Vrijbuiter en het leek me superhandig om even handjes onder te wassen etc.

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 10:27 schreef Cathmar het volgende:
Nu ik loopfiets zie staan Nikki... opvouwstepje is ook een aanrader voor je dochter op de camping. Wij nemen meestal ook fietsen mee (want man neemt zijn racefiets mee dus fietsendrager hangt er toch)
Dat is een hele goede. Die krijgen we vast nog wel ergens tussengepropt. :) Ik hoop ook voldoende ruimte te hebben voor de loopfietsen van T en S, maar dat is geen must, dus die staan op de reservelijst.
pi_162379945
Gaat helemaal goedkoper Nikki :) En noteer in de vakantie wat je mist en wat je juist niet hebt gebruikt, handig voor het jaar erna.

En als je ooit van tent naar vouwwagen over wilt stappen, ben je welkom voor heel veel klapverhalen van ons :P

Oh wat ik vergeet: een emmer, handig om water te halen, ballen in te gooien als spel, mee te nemen naar het strand/zwembad/meertje, plasemmer voor 's nachts etc etc.
pi_162383209
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 09:38 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik heb een 1 shopper policy ook. Altijd al gehad, zo deden we dat vroegah thuis ook al. Maar daar gaat best veel in hoor :D
En dan apart nog buiten speelgoed.
Maar het wordt genoeg gebruikt op dode momentjes tussendoor en in de auto onderweg.
Niet elke camping loopt over van de leeftijdsgenootjes soms.

Edit: de loopfiets nemen we ook altijd mee en die wordt het meest gebruikt. Rondjes alleen en met vriendjes racen.
Maar ik heb er maar één dus samen met een station en vouwwagen kan er een hoop mee.
Toen ze kleiner waren sleepten we wel meer mee, maar ook omdat Elise dan weer met andere dingen speelde dan Floris. Nu spelen ze met veel dezelfde dingen

Fiets/loopfiets/step nemen we meestal ook wel mee. Maar dat gaat nu niet lukken denk ik.

En een kind maakt het vast ook wel wat makkelijker qua ruimte :D
pi_162384797
Heeft iemand een leuke tip voor ongeveer een weekje weg met een 6 jarige en een baby van ongeveer 4 mnd?

We willen max 3a4 u rijden vanaf Utrecht & verblijven in bv een stacaravan.

Zomer van 2017 hopen we weer een verre reis te maken <3

Eigenlijk nog maar net bedacht deze zomer ook nog weg te willen...

Camping in de buurt van phantasialand? Of misschien toch strand bv in België? Of...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162389306
Lamb, jij hebt ook wel een stoer meisje toch? Dan is strand in België en als uitstapje naar Plopsa de Panne gaan wellicht een idee. L vond het daar supergaaf en ze mocht vorig jaar al in heel veel achtbanen daar. O+ Het zwembad dat daar vorig jaar geopend is viel ook erg in de smaak bij L. Wij zijn toen maar één dag geweest, omdat een vakantie naar het Belgische strand voor ons niet zoveel toevoegt aangezien we zelf aan het strand wonen. ;)
pi_162493551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2016 21:40 schreef _NIKKI_ het volgende:
Lamb, jij hebt ook wel een stoer meisje toch? Dan is strand in België en als uitstapje naar Plopsa de Panne gaan wellicht een idee. L vond het daar supergaaf en ze mocht vorig jaar al in heel veel achtbanen daar. O+ Het zwembad dat daar vorig jaar geopend is viel ook erg in de smaak bij L. Wij zijn toen maar één dag geweest, omdat een vakantie naar het Belgische strand voor ons niet zoveel toevoegt aangezien we zelf aan het strand wonen. ;)
Ga ik eens opzoeken! In mijn hoofd is plopsa echt voor kleintjes :)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_162500966
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:41 schreef Lamb29 het volgende:

[..]

Ga ik eens opzoeken! In mijn hoofd is plopsa echt voor kleintjes :)
mijn 10 jarige vond Plopsa nog leuk :)

Phantsialand is ook erg gaaf. Of misschien MoviePark?

EuropaPark moet ook erg leuk zijn maar is wel een stuk verder rijden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162501197
Ik vond Toverland in Sevenum overigens ook erg leuk.
pi_162502587
quote:
3s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:12 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik vond Toverland in Sevenum overigens ook erg leuk.
daar gaan wij dit jaar heen. We gaan eerst een week naar Residence Klein Vink.
Daarna een week naar Turkije
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:59:49 #181
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162503027
Europapark is een uurtje of 5,5 rijden maar wel echt een park om je meer dan één dag te vermaken. En vlak bij het Zwarte Woud.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162507403
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

daar gaan wij dit jaar heen. We gaan eerst een week naar Residence Klein Vink.
Daarna een week naar Turkije
Leuk! Als je een beetje in de juiste periode komt en het leuk vindt kun je ook blauwe bessen plukken bij een zelfpluk bedrijf daar in de omgeving. We hebben kilo's weggegeten die vakantie. :D
pi_162507462
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:07 schreef Vicky het volgende:

[..]

mijn 10 jarige vond Plopsa nog leuk :)

Phantsialand is ook erg gaaf. Of misschien MoviePark?

EuropaPark moet ook erg leuk zijn maar is wel een stuk verder rijden.
Europapark is heel erg leuk! Vind ik leuker dan Disney, vooral qua attracties. Echt een aanrader!
De omgeving is ook erg mooi, je kunt daar best een week doorbrengen.
pi_162507661
Als je niet aan het schoolseizoen vast zit kan ik Les Quatre Vents in Le Tholy erg aanraden voor een bezoekje aan Europapark. Erg mooie omgeving, mooi meer vlakbij (in Gerardmer) en pretpark is aan te rijden. De huisjes zijn alleen wat gedateerd, maar dat merk je dus ook in de prijs. Wij hebben er eens een week gezeten voor 180 euro. In het hoogseizoen vraagt hij wel veel meer en de speeltuin is ook gedateerd, dus ik weet niet of het voor oudere kinderen echt leuk is.
pi_162508878
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 07:33 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Europapark is heel erg leuk! Vind ik leuker dan Disney, vooral qua attracties. Echt een aanrader!
De omgeving is ook erg mooi, je kunt daar best een week doorbrengen.
wij zijn erg groot disney fans ;)

EuropaPark staat absoluut op ons lijstje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162508952
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 09:32 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij zijn erg groot disney fans ;)

EuropaPark staat absoluut op ons lijstje.
Disney is natuurlijk hartstikke mooi, met alle poppen, thematisering en het spreekt ontzettend tot de verbeelding. Maar qua attractie-aanbod is er stiekem niet zo heel veel bijzonders, vind ik. Ja, voor kinderen wel, maar daar is het ook grotendeels op gericht.
Europapark is ontzettend mooi gethematiseerd, veel details, kleine leuke hoekjes en heel lekker eten voor niet heel veel geld. De attracties vind ik daar leuker, meer voor volwassenen en het voelt minder druk aan dan Disney.
pi_162510085
Wij hebben in december een week vrij van school buiten de standaard vakantie. School gaat verhuizen. Mogelijkheden voor een weekje weg!

Ik keek naar Disney maar dat is echt veel te duur.
Europapark sla ik op!!

En stiekem kijk ik of we niet naar Kaapstad kunnen die week...
Met een meidenkwartet
pi_162510536
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:33 schreef Cathmar het volgende:
Wij hebben in december een week vrij van school buiten de standaard vakantie. School gaat verhuizen. Mogelijkheden voor een weekje weg!

Ik keek naar Disney maar dat is echt veel te duur.
Europapark sla ik op!!

En stiekem kijk ik of we niet naar Kaapstad kunnen die week...
ik ben aan entree voor 1 dag Europapark 166 euro kwijt. Het is 671 km dus 2 overnachtingen zijn wel gewenst. Dat kost zo rond de 250 voor ons 4.
Heel veel goedkoper is het niet denk ik.

Afgelopen februari naar disney geweest en dat kostte me 550 voor 3 dagen entree en 2 overnachtingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 mei 2016 @ 10:59:40 #189
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162510608
Ik gok dat Kaapstad niet goedkoper is dan Disney :D
Je krijgt alleen iets heel anders voor je geld.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162510771
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:56 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik ben aan entree voor 1 dag Europapark 166 euro kwijt. Het is 671 km dus 2 overnachtingen zijn wel gewenst. Dat kost zo rond de 250 voor ons 4.
Heel veel goedkoper is het niet denk ik.

Afgelopen februari naar disney geweest en dat kostte me 550 voor 3 dagen entree en 2 overnachtingen
Goed sommetje. Keuzes keuzes. Kinderen zouden wel eeuwige dankbaarheid hebben voor Disney maar ik heb er zelf helemaal niets mee. De december week, buiten het hoogseizoen zou er inderdaad wel een goed moment voor zijn. En dan zelf boeken, of een pakket? Ik ga me er eens in verdiepen.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 10:59 schreef laziness het volgende:
Ik gok dat Kaapstad niet goedkoper is dan Disney :D
Je krijgt alleen iets heel anders voor je geld.
We vliegen op de loyalty punten dus misschien valt het alles bij elkaar mee. Het is de afstand waar ik tegenaan hik.
Met een meidenkwartet
pi_162512287
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed sommetje. Keuzes keuzes. Kinderen zouden wel eeuwige dankbaarheid hebben voor Disney maar ik heb er zelf helemaal niets mee. De december week, buiten het hoogseizoen zou er inderdaad wel een goed moment voor zijn. En dan zelf boeken, of een pakket? Ik ga me er eens in verdiepen.

[..]

We vliegen op de loyalty punten dus misschien valt het alles bij elkaar mee. Het is de afstand waar ik tegenaan hik.

Voordeel is wel dat je naar Kaapstad geen last van een jetlag zal hebben. :) (Disney natuurlijk ook niet, maar ik vind lange afstanden altijd extra vervelend vanwege tijdsverschil)
pi_162513471
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:05 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Goed sommetje. Keuzes keuzes. Kinderen zouden wel eeuwige dankbaarheid hebben voor Disney maar ik heb er zelf helemaal niets mee. De december week, buiten het hoogseizoen zou er inderdaad wel een goed moment voor zijn. En dan zelf boeken, of een pakket? Ik ga me er eens in verdiepen.


Even goed kijken of er aanbiedingen zijn.
Via Disney zelf boeken is vaak wat duurder.
Wij hebben vorige keer geboekt via Stipreizen.nl
Oad heeft ook vaak aanbiedingen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162513665
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:54 schreef Vicky het volgende:

[..]

Even goed kijken of er aanbiedingen zijn.
Via Disney zelf boeken is vaak wat duurder.
Wij hebben vorige keer geboekt via Stipreizen.nl
Oad heeft ook vaak aanbiedingen
Met vier kinderen ben ik voor 2 nachten meer dan 1000,- kwijt zie ik. Dat moet ik even verwerken :o
Met een meidenkwartet
pi_162514969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Met vier kinderen ben ik voor 2 nachten meer dan 1000,- kwijt zie ik. Dat moet ik even verwerken :o
Wil je perse in een Disney hotel? Er zit genoeg omheen op zich, wij zaten 3 jaar geleden in een hotel zo'n beetje naast de trein naar Disney, 15 minuten in de trein en dat hotel was toen iets van ¤ 60 pn. (cheap ass hotel, zou er met kinderen niet gaan zitten, maar er zaten meer hotels daar)
pi_162515265
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:55 schreef exode het volgende:

[..]

Wil je perse in een Disney hotel? Er zit genoeg omheen op zich, wij zaten 3 jaar geleden in een hotel zo'n beetje naast de trein naar Disney, 15 minuten in de trein en dat hotel was toen iets van ¤ 60 pn. (cheap ass hotel, zou er met kinderen niet gaan zitten, maar er zaten meer hotels daar)
laatste keer zaten wij in Kyriad. Was peima.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 14:15:04 #196
5428 crew  miss_sly
pi_162515487
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:03 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Met vier kinderen ben ik voor 2 nachten meer dan 1000,- kwijt zie ik. Dat moet ik even verwerken :o
Kijk ook eens bij Davy Crockett Ranch: heel fijn met meerdere kinderen, fijne houten stacaravans in de natuur met 2 badkamers en toiletten en een kamer voor 2 en een kamer voor 4 personen. Keuken en koelkast, dus je kunt ook zelf wat eten en drinken regelen (supermarkt is 15 minuten rijden) en er zit een vaatwasser in!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_162515845
Wat een goede tips! Thanks.
Met een meidenkwartet
pi_162516615
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:26 schreef Cathmar het volgende:
Wat een goede tips! Thanks.
Houd er wel rekening mee dat heel veel attracties op dit moment gesloten zijn voor onderhoud. Kennissen van mij die zijn geweest, vonden er niets aan. Bijna de helft van de attracties was volgens hen gesloten. Er is vast ergens een lijst op internet te vinden waarop staat wat wanneer dicht is.
Anders geef je straks veel geld uit voor een half park... Ook zonde!
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:04:39 #199
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162516746
Die lijst is op de site van disney zelf te vinden als je naar de kalender gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162516830
Ook een goede tip. Echt handig zo ladies ^O^
Maar het gaat over december. We komen net terug uit Londen en hebben drie weken zomervakantie in het vooruitzicht. Dit allemaal plus een verbouwing na de zomer zorgt al voor mijn faillissment :+
Met een meidenkwartet
pi_162516953
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:04 schreef laziness het volgende:
Die lijst is op de site van disney zelf te vinden als je naar de kalender gaat.
of in de Disney app
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162517034
Geen idee of het hier past :D :@ maar de Efteling, is dat leuk met een jochie van bijna 2,5 jaar?

Ik ben zelf opgegroeid met jaarlijkse bezoekjes aan de Efteling. We kunnen een keer doordeweeks om de weekend drukte te voorkomen en ik heb een camping gezien die 600 meter van de Efteling af is dus we kunnen lekker goedkoop slapen na een druk dagje. (en scheelt parkeerkosten ;) :P ) We hebben van die AH bonnen....
pi_162517071
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:15 schreef exode het volgende:
Geen idee of het hier past :D :@ maar de Efteling, is dat leuk met een jochie van bijna 2,5 jaar?

Ik ben zelf opgegroeid met jaarlijkse bezoekjes aan de Efteling. We kunnen een keer doordeweeks om de weekend drukte te voorkomen en ik heb een camping gezien die 600 meter van de Efteling af is dus we kunnen lekker goedkoop slapen na een druk dagje. (en scheelt parkeerkosten ;) :P ) We hebben van die AH bonnen....
mijn dochters vonden het vroeger al leuk.
Je kan best in een aantal attracties en het sprookjesbos is natuurlijk erg leuk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162517152
Als je meer dan 2 nachten gaat kan een abo op Disney en een hotel buiten Dieney ook goedkoper zijn. Daar kan je ook nog naar kijken.

Efteling met de oudste vanaf 1 jaar gedaan en met de jongste vanaf 4 maanden. Sinds 1.5 jaar hebben wij een abo en gaan we regelmatig. De jongste was toen 1.5 jaar ongeveer.

Zeker buiten de drukte om is er genoeg te doen.
pi_162517200
Ja! Wij zijn pas met een baby van 10 maanden geweest en die vermaakte zich al prima, dus met 2,5 jaar zeker!
pi_162517221
Top! Dan ga ik die bonnen maar eens verzilveren voor 5 juni :)
pi_162517405
Efteling O+ leuk voor alle leeftijden! Sprookjesboomshow, Droomvlucht, traptreintjes, dat soort dingen zijn heel leuk voor die leeftijd (2,5 jaar).
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:44:10 #208
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_162517691
Ik vond het voor kleine kinderen eigenlijk wel tegenvallen :@
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Moderator donderdag 26 mei 2016 @ 15:59:32 #209
5428 crew  miss_sly
pi_162518021
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:59 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Houd er wel rekening mee dat heel veel attracties op dit moment gesloten zijn voor onderhoud. Kennissen van mij die zijn geweest, vonden er niets aan. Bijna de helft van de attracties was volgens hen gesloten. Er is vast ergens een lijst op internet te vinden waarop staat wat wanneer dicht is.
Anders geef je straks veel geld uit voor een half park... Ook zonde!
De helft is echt zwaar.overdreven :D
Wij zijn begin mei geweest, en ja, er was een aantal attracties dicht vanwege onderhoud n renovatie, maar heel veel was wél open.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:00:28 #210
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162518051
Je moet niet de verwachting hebben het hele park te kunnen doen, of alle wilde attracties mee te kunnen pikken. Pas je aan aan de belevingswereld van je peuter, en de Efteling is fantastisch. J gaat sinds hij 2 is regelmatig met opa en oma (abonnement). Meestal gaan ze een paar uurtjes. J's favorieten: de tuf tuf auto's (zelf sturen ^O^ ), monsieur cannibale, de sprookjesboom en de bootjes op de eendenvijver.
pi_162518159
Wij mogen in de herfstvakantie mee naar euro Disney. We mogen een voorkeur voor een hotel uitspreken. Iemand ervaring met:
chayenne
santa fe
sequioa lodge

Wat zijn de plus en minpunten?
Ean is dan 5 en Sac is dan 3
pi_162518278
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij mogen in de herfstvakantie mee naar euro Disney. We mogen een voorkeur voor een hotel uitspreken. Iemand ervaring met:
chayenne
santa fe
sequioa lodge

Wat zijn de plus en minpunten?
Ean is dan 5 en Sac is dan 3
ervaring met alle 3.

Sequoia heeft een zwembad maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Volgens mij geen stapelbed. Maar dat weet ik niet zeker.
Santa Fe had destijds 2 2p bedden maar die zijn best hoog.
Cheyenne heeft 1 2p bed en een stapelbed. Wij vinden dat erg prettig.
T was 2 toen ze in het onderbed sliep.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:56:38 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_162519840
Nu we het toch over Disney hebben, wij hebben op een camping gestaan daar vlakbij, Le Chene Gris. In Pommeuse. Via vacansoleil (en die is niet zo duur). En trein praktisch voor de deur van de camping
pi_162519941
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:08 schreef Vicky het volgende:

[..]

ervaring met alle 3.

Sequoia heeft een zwembad maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Volgens mij geen stapelbed. Maar dat weet ik niet zeker.
Santa Fe had destijds 2 2p bedden maar die zijn best hoog.
Cheyenne heeft 1 2p bed en een stapelbed. Wij vinden dat erg prettig.
T was 2 toen ze in het onderbed sliep.
Wij kiezen juist voor santa fe omdat ik geen stapelbed wil. En route 66 stijl is ook wel wat voor mijn jongens.
Verder nog geen ervaring, wij zaten tot nu toe of buiten het park of het disney hotel.
  donderdag 26 mei 2016 @ 18:49:05 #215
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162522226
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij mogen in de herfstvakantie mee naar euro Disney. We mogen een voorkeur voor een hotel uitspreken. Iemand ervaring met:
chayenne
santa fe
sequioa lodge

Wat zijn de plus en minpunten?
Ean is dan 5 en Sac is dan 3
Alle drie geweest. Sequioa Lodge is het minst ver lopen ;) maar er gaan ook bussen naar alle hotels. Maar vanaf de lodge via het meer door Disney Village is wel een leuke wandeling.
Als ik mocht kiezen zou ik hier voor kiezen.
Anders Cheyenne. Santa Fé zou ik persoonlijk niet zo snel kiezen.

Leuk voor je meiden, eerste keer Disneyland Paris. Ze gaan het geweldig vinden!
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162522281
Mijn sz mocht ook haar mening geven. En die telt meer dan die van ons. En zij wil geen stapelbed. Cheyenne wordt verbouwd. Dus ik gok dat het de lodge wordt.
pi_162522300
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Alle drie geweest. Sequioa Lodge is het minst ver lopen ;) maar er gaan ook bussen naar alle hotels. Maar vanaf de lodge via het meer door Disney Village is wel een leuke wandeling.
Als ik mocht kiezen zou ik hier voor kiezen.
Anders Cheyenne. Santa Fé zou ik persoonlijk niet zo snel kiezen.

Leuk voor je meiden, eerste keer Disneyland Paris. Ze gaan het geweldig vinden!
Want? Wat is jou persoonlijke ervaring dan naast de afstand tot het park?
  donderdag 26 mei 2016 @ 19:02:12 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162522489
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 18:52 schreef As1981 het volgende:

[..]

Want? Wat is jou persoonlijke ervaring dan naast de afstand tot het park?
Er is een reden dat het 't goedkoopste hotel is natuurlijk.
Het is nog steeds netjes en leuk want hé disney maar het heeft gewoon een ander sfeertje vind ik. Die blokkendozen gebouwtjes doen mij persoonlijk weinig en als je dan toch mag kiezen omdat een ander betaald.... ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162522551
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 19:02 schreef laziness het volgende:

[..]

Er is een reden dat het 't goedkoopste hotel is natuurlijk.
Het is nog steeds netjes en leuk want hé disney maar het heeft gewoon een ander sfeertje vind ik. Die blokkendozen gebouwtjes doen mij persoonlijk weinig en als je dan toch mag kiezen omdat een ander betaald.... ;)
het hotel boeit mij eigenlijk nooit. Ik ben er alleen maar om te slapen... 😊😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_162522866
Uit die drie zou ik ook zonder twijfel voor Sequoia Lodge kiezen. De leukste sfeer van die drie.
  donderdag 26 mei 2016 @ 20:03:37 #221
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_162523822
Wij zijn ook in Sequoia Lodge geweest. We hadden geen stapelbed, gewoon twee queensize bedden. Was een prettig hotel, binnen 5 minuten ben je al bij de winkeltjes en restaurantjes en nog 5 minuten verder sta je bij de ingang. Als we weer naar Disney zouden gaan, zou ik het zo weer boeken.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_162584019
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij mogen in de herfstvakantie mee naar euro Disney. We mogen een voorkeur voor een hotel uitspreken. Iemand ervaring met:
chayenne
santa fe
sequioa lodge

Wat zijn de plus en minpunten?
Ean is dan 5 en Sac is dan 3
Ik ben er in twee van deze drie geweest en zou dan kiezen voor sequoia loge.
Mooi hotel, mooie kamers. Centraal gelegen. Leuk voor kinderen. Bij onze aankomst stonden de Disney figuren bv al op ons te wachten.
Onze dochter had haar eigen bed, geen stapelbed. Gewoon een groot bed.

Je loopt het hotel uit en zit zo bij de winkels en even verder bij de ingang.

Zelf nog een keer in new york bay geweest. Deze is ook erg mooi, kamers net iets ruimer nog. Maar afstand ong hetzelfde. Ligt ook aan het water zoals het andere hotel.

[ Bericht 4% gewijzigd door happy78 op 29-05-2016 12:18:03 ]
pi_162585235
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:04 schreef ferrari_rood het volgende:
Wij mogen in de herfstvakantie mee naar euro Disney. We mogen een voorkeur voor een hotel uitspreken. Iemand ervaring met:
chayenne
santa fe
sequioa lodge

Wat zijn de plus en minpunten?
Ean is dan 5 en Sac is dan 3
Sequoia lodge is echt het mooist en lekker dicht bij de ingang. En een zwembad!

Santa fe was ook niets mis mee. Iets verder lopen naar de ingang, maar ik was zonder kinderen dus dat vond ik geen probleem. Wel een shuttle verbinding met het park, en dan was je er zo. En wel stukken goedkoper :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 29 mei 2016 @ 10:59:37 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_162585626
Die picknick kleden met plastic aan de onderkant, Hema? Zijn die goed in gebruik? Of raden jullie een andere aan?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_162599936
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:59 schreef Ynske het volgende:
Die picknick kleden met plastic aan de onderkant, Hema? Zijn die goed in gebruik? Of raden jullie een andere aan?
Ik ben er heel blij mee. :Y Maar ervaring met andere kleden heb ik niet, dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
pi_162600424
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 19:46 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik ben er heel blij mee. :Y Maar ervaring met andere kleden heb ik niet, dus ook geen vergelijkingsmateriaal.
Wij hebben er eentje van de Leen Bakker, vind hem ideaal! Maar zal weinig verschil tussen zitten, toch?
pi_162613286
Ik heb verschillende kleden gehad, maar zweer echt bij die van de hema. Ze laten echt geen regen door, isoleren en zijn gewoon heerlijk zacht.

Wij gebruiken ze overal voor: Mee naar vennetjes, picknick, onder luchtbed in de tent als het een koude nacht wordt, gewoon hiervoor op de stoep om lekker buiten met de lego te kunnen spelen. Echt heilig. :o :P Voor de tent om op te spelen als het gras nog vochtig is s ochtends...
pi_162616341
Ons Hema picknickkleed wordt nu al voor het vijfde jaar op rij heel veel gebruikt! Absoluut een goede koop geweest.
  maandag 30 mei 2016 @ 12:34:58 #229
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_162616509
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 23:51 schreef hilliebillie het volgende:
Nou voor in het vliegtuig heb ik alsvolgt geboekt
ABC-D voor de heenweg met man op b en ik op d (anders wordt her vechten wie naast papa mag en kan ik er toch nog goed bij en bij de spullen om aan te geven ;) ) en kunnen we tijdens de vlucht nog af en toe van plek wisselen, bijvoorbeeld even de kinderen naast elkaar voor een spelletje te doen of zo en ik even bij de kinderen. We zien wel hoe het loopt.

Op de terugweg vliegen we laat in de avond en verwacht ik dat ze zullen slapen (was vorig jaar ook rond die tijd) en dan heb ik geboekt BC-DE zodat de kinderen bij ons half op schoot kunnen liggen bijvoorbeeld. En met twee verschillende opties kunnen we voor volgend jaar ook een beetje bekijken wat het beste bevallen is. Thnx voor de tips en ideeën
Wij komen net terug van vliegvakantie en er was iemand die met twee kinderen reisde, die ipv een buggy een opvouwbare bolderkar mee had genomen. Ze was laaiend enthousiast. Misschien een idee?
KuikenGuppy
pi_162638334
Hier ook een Hema kleed, tweede al, de eerste hadden we te nat opgerold en laten liggen. Geen aanrader....Nu weer 1 en wij gebruiken hem erg vaak.

Fijne vakantie gehad Burdie?

Ik heb gewoon een goedkope camping gevonden 600 meter van de Efteling af :) Dus ik denk dat wij aan het dagje Efteling een nacht met de vouwwagen plakken.
pi_162815465
Iemand tips voor een vakantie met een baby van 2 maanden.
Graag wil ik nog weg naar het buitenland maar we hebben eigenlijk nog geen idee hoe of wat.
Built for Speed
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:33:14 #232
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162815578
Ik zou iig gaan voor iets met een aparte slaapkamer zodat je tijdens slaapjes van je kind niet in dezelfde ruimte hoeft te zijn. Of je moet een baby hebben die (nog) overal doorheen slaapt natuurlijk.

Ik zou persoonlijk gaan voor een vakantiehuisje (bv Landal, Centerparks, Roompot) op geringe afstand (max 3/4 uur rijden). In een aantal parken zijn er huisjes die speciaal zijn ingericht op kinderen (degelijk kinderbedje, box, commode), dat scheelt gesleep met spullen. Maar goed, sommige mensen gruwelen daarvan ;)
  dinsdag 7 juni 2016 @ 14:38:19 #233
73386 Fazz
onderweg
pi_162815702
Hans, toen mijn zoon 3 maanden was zijn we gevlogen naar een Canarisch Eiland. Daar een auto & huisje gehuurd. Een campingbedje was aanwezig en dat was genoeg. Verschonen kan ook op de bank/tafel en een box heb ik ook niet gemist want veel bewegen zat er toen nog niet in.

Een wagen en/of drager mee is wel een aanrader. Dan kunnen slaapjes ook op locatie/onderweg.

Ik zou wel letten op temperatuur, te heet lijkt mij niet fijn plus dat je je baby zoveel mogelijk uit de zon wil houden :)
pi_162817865
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2016 09:44 schreef exode het volgende:
Hier ook een Hema kleed, tweede al, de eerste hadden we te nat opgerold en laten liggen. Geen aanrader....Nu weer 1 en wij gebruiken hem erg vaak.

Fijne vakantie gehad Burdie?

Ik heb gewoon een goedkope camping gevonden 600 meter van de Efteling af :) Dus ik denk dat wij aan het dagje Efteling een nacht met de vouwwagen plakken.
't Kraanven?? Zijn wij vorig jaar geweest, was prima! (zijn jullie svr-lid? Dan krijg je nl aanzienlijke korting!)
pi_162818058
Nee Bernehoeve, ik zet het Kraanven ook tussen de opties :)
pi_162818407
Leuke camping met afgezet speelplaatsje voor kleintjes! Het sanitair is verouderd, maar wel schoon en dat vind ik eigenlijk het belangrijkst.
  dinsdag 7 juni 2016 @ 18:55:45 #237
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_162822012
1700 km in twee dagen er weer op zitten met een 4-jarige. Ging perfect zonder klagen. Leek wel of ze wist wat ze er voor terug krijgt. Denk wel dat dit alleen buiten het hoogseizoen zonder files kan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 7 juni 2016 @ 19:01:53 #238
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_162822163
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 18:55 schreef Bayswater het volgende:
1700 km in twee dagen er weer op zitten met een 4-jarige. Ging perfect zonder klagen. Leek wel of ze wist wat ze er voor terug krijgt. Denk wel dat dit alleen buiten het hoogseizoen zonder files kan.
Nee hoor. Kan ook prima in het hoogseizoen als je zwarte zaterdagen links laat liggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_162829296
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 10:59 schreef Ynske het volgende:
Die picknick kleden met plastic aan de onderkant, Hema? Zijn die goed in gebruik? Of raden jullie een andere aan?
Ik zie nu op de Hema-site alleen die van fleece-achtig materiaal met een onderkant van een soort schuimplastic. Die moet je niet hebben, die met katoenen bovenkant en glad plastic onderkant zijn geniaal.
pi_162834060
Dat fleece zweet als een dolle, zeker in de zomer. Wij hebben ook die katoenen Ophelia, fijn he :)
pi_162851310
Bernehoeve is leuk volgens mij! Gewoon een miniboerderijtje met een veldje en langs het paadje loop je zo de fietsenstalling van de efteling in. Dichterbij kan echt niet.
pi_162852117
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2016 21:14 schreef ingee het volgende:
Bernehoeve is leuk volgens mij! Gewoon een miniboerderijtje met een veldje en langs het paadje loop je zo de fietsenstalling van de efteling in. Dichterbij kan echt niet.
Oh die ken ik :) Ziet er inderdaad altijd prima uit!
pi_162853661
Weet er nog iemand heel toevallig een leuk kindvriendelijk hotelletje of camping in Luxemburg of daar ongeveer ergens net over de grens in Duitsland.

Op de terugweg vanuit Frankrijk moeten we 9 uur rijden, dus eigenlijk wil ik nog een weekendje Luxemburg eraan plakken.
Niet heel veel eisen dus, als het maar een beetje kindvriendelijk is.
pi_163007936
Nostalgie! En leuk voor in de auto (denk ik) met kleine kinderen en een lange rit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)oduct_specifications
pi_163008775
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2016 15:59 schreef exode het volgende:
Nostalgie! En leuk voor in de auto (denk ik) met kleine kinderen en een lange rit:
https://www.bol.com/nl/p/(...)oduct_specifications
Hihi! :D
Super leuk als autocadeautje!
Ik kreeg vandaag het eerste autocadeautje binnen. Een supertof zoekboek (waar is de kleine draak O+ ). Helaas was de postbode en m'n pakketje nogal nat geworden :')
Gelukkig heb ik nog 4 weken ;)
pi_163533881
Wat zijn dingen die je thuis misschien niet nodig hebt maar op vakantie met verse dreumes onmisbaar zijn? Ik moet binnenkort even een lijstje gaan maken voor de vakantie.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:38:06 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_163533931
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:36 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Wat zijn dingen die je thuis misschien niet nodig hebt maar op vakantie met verse dreumes onmisbaar zijn? Ik moet binnenkort even een lijstje gaan maken voor de vakantie.
zonnebrandcrème ;( :')
disclaimer
pi_163534067
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:38 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zonnebrandcrème ;( :')
Sad, but true.. :+
pi_163534079
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2016 14:28 schreef HansvanOchten het volgende:
Iemand tips voor een vakantie met een baby van 2 maanden.
Graag wil ik nog weg naar het buitenland maar we hebben eigenlijk nog geen idee hoe of wat.
Toen onze oudste een paar maanden was hebben we een rondreis door Schotland gedaan. Supermooi, dichtbij en kleine kon lekker in de draagdoek.

En anders een weekje naar Berlijn. Ontzettend veel te doen. Kleine in de wandelwagen en gaan maar. Ook makkelijk in een dag te rijden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:46:03 #250
149959 SQ
snelle trees
pi_163534161
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:42 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Sad, but true.. :+
Maar even een serieuzere poging:
Waar ga je heen? Wat voor soort accomodatie? Ga je vliegen of rijden?
disclaimer
pi_163534202
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Maar even een serieuzere poging:
Waar ga je heen? Wat voor soort accomodatie? Ga je vliegen of rijden?
Waarschijnlijk de Provence, in een tent en rijden. (Kakdoffer = check)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:50:05 #252
149959 SQ
snelle trees
pi_163534242
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de Provence, in een tent en rijden. (Kakdoffer = check)
Met kampeervakanties + dreumes heb ik geen ervaring helaas -O-
disclaimer
pi_163534776
Hoe oud is dreumes?
Wij vonden een stuk rijden met onze dreumes een uitdaging, dit jaar als peuter gaat het hopelijk beter.

Wij zijn zo goed als klaar voor onze vakantie :)
Route uitgestippeld inclusief mogelijke stops waar speeltuinen etc zijn. Best een uitdaging vanaf Parijs omdat wij een niet toeristische snelweg opgaan.
De spullen die mee 'moeten' stapelen zich op ondertussen.

Wij gaan met onze vouwwagen naar de Lot in Franktijk met een overnachting in een B&B na 800 kilometer. Echt zoveel zin in. :)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:26:02 #254
73386 Fazz
onderweg
pi_163534925
IMA;
- een emmer of bak om water in te doen. Vond onze dreumes vorig jaar heel goed vermaak :+
- loopwagen, F liep toen pas net en met de loopwagen kon hij veel meer afstand afleggen :)
- papier/potloden/stiften
- paar stukken duplo

Volgens mij was dat wat we specifiek voor vermaak voor hem mee hadden.
pi_163535001
De dreumes is als we op vakantie gaan net anderhalve week een dreumes ;-) Ze loopt wel al een tijdje (extra uitdaging op de camping ga ik vanuit..).

Bak waarmee ze met water kan spelen is inderdaad een goed idee, extra afwasteiltje mee.
pi_163535004
Mobiele zelfstandige dreumes? Polsbandje met telefoonnummer.
Met een meidenkwartet
pi_163535022
IMA, wij stonden vorig jaar op een camping in Zeeland met onze dreumes van 1,5 jaar. Hij vermaakte zich met:

- de camping ontdekken, ook zonder toestemming.
- spelen met al het speelgoed van andere kinderen.
- Rennen
- tegen een bal aanschoppen
- water met een schepje van een emmer naar afwasbak brengen
- kleuren
- kampeermiddelen van andere mensen ontdekken

Voor ons was onmisbaar:
Buggy, bal, iPad, genoeg kleding voor hem.
In Frankrijk zou ik persoonlijk een schaduwdoek meenemen, wij staan op een camping zonder schaduw (lees zonder grote bomen) en nemen zelfs 3 van die doeken mee.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:33:26 #258
149959 SQ
snelle trees
pi_163535072
Wij gaan trouwens weer vliegen in september, met een kind van 1 jaar en 11 maanden. Die dus 4,5 uur op schoot moet. Ik ga maar vast een hoop filmpjes op de iPad zetten :') ;(
disclaimer
pi_163535099
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan trouwens weer vliegen in september, met een kind van 1 jaar en 11 maanden. Die dus 4,5 uur op schoot moet. Ik ga maar vast een hoop filmpjes op de iPad zetten :') ;(
Doe dat dan ook niet ;(
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:39:24 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_163535220
Ah tuurlijk wel, #yolo ;) komt ook wel goed, we hebben inmiddels het voordeel dat ze filmpjes leuk vindt. Dat was vorig jaar nog niet zo.
disclaimer
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:40:56 #261
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_163535244
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan trouwens weer vliegen in september, met een kind van 1 jaar en 11 maanden. Die dus 4,5 uur op schoot moet. Ik ga maar vast een hoop filmpjes op de iPad zetten :') ;(
Soms is er nog gewoon een stoel vrij, even tijdig aangeven bij het cabine personeel. Zeker in september zitten vliegtuigen echt niet nokvol.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:42:28 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_163535281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms is er nog gewoon een stoel vrij, even tijdig aangeven bij het cabine personeel. Zeker in september zitten vliegtuigen echt niet nokvol.
We vlogen vorig jaar half september van Eindhoven naar Malaga en die zat tot de laatste stoel vol.
Ik gok eerder op een plek tussen een groep zestigers. Die zuchten minder hard dan twintigers als een kind wat minder stil is :D
disclaimer
pi_163535456
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan trouwens weer vliegen in september, met een kind van 1 jaar en 11 maanden. Die dus 4,5 uur op schoot moet. Ik ga maar vast een hoop filmpjes op de iPad zetten :') ;(
En spelletjes van Duplo op je tablet zetten ^O^
pi_163535599
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 13:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Waarschijnlijk de Provence, in een tent en rijden. (Kakdoffer = check)
goedkoop opblaasbare van Action
Zwemluiers
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 14:59:35 #265
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_163535610
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:30 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
De dreumes is als we op vakantie gaan net anderhalve week een dreumes ;-) Ze loopt wel al een tijdje (extra uitdaging op de camping ga ik vanuit..).

Bak waarmee ze met water kan spelen is inderdaad een goed idee, extra afwasteiltje mee.
Als je plek hebt is zo'n grote ronde 'wasmand' (van de action?) wel handig. Te gebruiken als zwembadje en ik vond het erg handig dat ik hem daar in kon wassen voor het slapen gaan. Hoefde we niet met alles te slepen en naar de douches te lopen. (En snel gevuld na het eten van rode pastasaus :') )
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_163535636
Oh ten aanzien van badderen, zwemmen etc: een opblaasbare boot. Ideaal...kan je er vaak zelf ook nog bij zitten.
pi_163535730
Die Action wasmand is hier idd ook een megahit als snel badje 's avonds, maar ook als speelbadje in de tuin als het lekker weer is ( :') ).

Wij gaan over 1,5 week ruim 2 weken op rondreis door Schotland en het weer is natuurlijk nogal onvoorspelbaar daar, heeft iemand kledingtips? Voor N. (14 maanden) bedoel ik dan hè. :+ Ze zal voornamelijk in de draagzak op de rug zitten en ik zit echt te dubben over wat handig is. Een regenpakje lijkt me zo zweten, een regendraagcover is misschien handiger dan, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips. ^O^
pi_163535873
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:40 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Soms is er nog gewoon een stoel vrij, even tijdig aangeven bij het cabine personeel. Zeker in september zitten vliegtuigen echt niet nokvol.
toen onze oudste nog geen 2 was hebben ze 8 van de 10 keer gewoon de derde stoel vrijgelaten... alleen als het helemaal vol zat gebeurde dat niet automatisch... toen kon ze daar dus lekker zitten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:20:51 #269
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_163535952
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:06 schreef Selvaria het volgende:
Die Action wasmand is hier idd ook een megahit als snel badje 's avonds, maar ook als speelbadje in de tuin als het lekker weer is ( :') ).

Wij gaan over 1,5 week ruim 2 weken op rondreis door Schotland en het weer is natuurlijk nogal onvoorspelbaar daar, heeft iemand kledingtips? Voor N. (14 maanden) bedoel ik dan hè. :+ Ze zal voornamelijk in de draagzak op de rug zitten en ik zit echt te dubben over wat handig is. Een regenpakje lijkt me zo zweten, een regendraagcover is misschien handiger dan, maar ik hoor graag jullie ervaringen en tips. ^O^
Toen we nog in Zweden (ook niet altijd het beste weer) woonden gingen we bij regenachtige dagen de deur niet uit zonder deze. Ideaal. Niet mijn kindje trouwens.


And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_163535959
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:42 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

We vlogen vorig jaar half september van Eindhoven naar Malaga en die zat tot de laatste stoel vol.
Ik gok eerder op een plek tussen een groep zestigers. Die zuchten minder hard dan twintigers als een kind wat minder stil is :D
Of zo'n studentenvlucht is het rustig op de terugreis.
pi_163535997
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:20 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Toen we nog in Zweden (ook niet altijd het beste weer) woonden gingen we bij regenachtige dagen de deur niet uit zonder deze. Ideaal. Niet mijn kindje trouwens.


[ afbeelding ]
Een soort van regenoverall als ik het goed zie? Heb je een link/merknaam voor me? :)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:29:42 #272
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163536097
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
Wij gaan trouwens weer vliegen in september, met een kind van 1 jaar en 11 maanden. Die dus 4,5 uur op schoot moet. Ik ga maar vast een hoop filmpjes op de iPad zetten :') ;(
Met welke maatschappij vlieg je? Bij TUI kan je bijv. een zogenaamde 'duoseat' bijboeken, dan zit je met twee personen in drie stoelen (en heb je dus effectief een eigen stoel voor je dreumes).
KuikenGuppy
  dinsdag 5 juli 2016 @ 15:34:49 #273
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_163536197
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:23 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Een soort van regenoverall als ik het goed zie? Heb je een link/merknaam voor me? :)
Mwoah....Een overall is het net niet, het is misschien meer te vertalen als een overtrekbroek of zoiets.
Over de normale kleren heen doen, superstevig en houdt de regen/modder tegen. Het is ook ander materiaal dan de Nederlandse regenbroeken, dus kindje zweet niet de pan uit met zo'n ding aan. Even snel gezocht en Polarn och Pyret heeft ze in de webwinkel. Ik heb ze, dacht ik, ook wel eens bij de H&M zien liggen, maar kon ik nu niet terugvinden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_163536254
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:34 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Mwoah....Een overall is het net niet, het is misschien meer te vertalen als een overtrekbroek of zoiets.
Over de normale kleren heen doen, superstevig en houdt de regen/modder tegen. Het is ook ander materiaal dan de Nederlandse regenbroeken, dus kindje zweet niet de pan uit met zo'n ding aan. Even snel gezocht en Polarn och Pyret heeft ze in de webwinkel. Ik heb ze, dacht ik, ook wel eens bij de H&M zien liggen, maar kon ik nu niet terugvinden.
Super, dankjewel!
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:22:49 #275
73386 Fazz
onderweg
pi_163537020
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:39 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Super, dankjewel!
Selvaria, als je kopen te duur vind (POP is best aan de prijs) is lenen misschien ook wel een optie? Ik heb dacht ik nog ergens een donkerblauwe liggen die je kunt lenen, 74/80 (viel ruim)
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:24:51 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_163537069
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:29 schreef Burdie het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vlieg je? Bij TUI kan je bijv. een zogenaamde 'duoseat' bijboeken, dan zit je met twee personen in drie stoelen (en heb je dus effectief een eigen stoel voor je dreumes).
ik denk gewoon transavia charter.
disclaimer
  dinsdag 5 juli 2016 @ 16:27:46 #277
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163537121
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik denk gewoon transavia charter.
Die hebben ook zoiets geloof ik. Moet je alleen uiteraard wel voor betalen.
KuikenGuppy
pi_163537269
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:22 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Selvaria, als je kopen te duur vind (POP is best aan de prijs) is lenen misschien ook wel een optie? Ik heb dacht ik nog ergens een donkerblauwe liggen die je kunt lenen, 74/80 (viel ruim)
Ik heb echt 3 seconden geleden de bestelknop ingedrukt. _O- Nou ja, het lijkt me sowieso wel handig om zoiets te hebben voor onze Nederlandse zomers.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 21:56:41 #279
73386 Fazz
onderweg
pi_163544298
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 16:34 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Ik heb echt 3 seconden geleden de bestelknop ingedrukt. _O- Nou ja, het lijkt me sowieso wel handig om zoiets te hebben voor onze Nederlandse zomers.
:D zal je altijd zien hè ;) Maar ze zijn inderdaad handig om in huis te hebben :Y
  dinsdag 5 juli 2016 @ 22:10:41 #280
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_163544674
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 15:23 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Een soort van regenoverall als ik het goed zie? Heb je een link/merknaam voor me? :)
Matschhose heet dat in Duitsland iig.

http://www.mytoys.de/suche/matschhose/

Misschien hebben ze die ook wel bij ernstings Family
  woensdag 6 juli 2016 @ 07:34:33 #281
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_163550112
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 22:10 schreef PureEvil het volgende:

[..]

Matschhose heet dat in Duitsland iig.

http://www.mytoys.de/suche/matschhose/

Misschien hebben ze die ook wel bij ernstings Family
Ik ken het als skibroek, maar dan zonder voering. Bijzonder nuttige dingen. :)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
&lt;a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" &gt;regenrace of niet?&lt;/a&gt;
pi_163725849
Fijne tips hier! Wij zijn op zoek naar een bestemming voor eind september/begin oktober, waar het dan lekker weer is (graad of 20-23 is prima), vliegen + huurauto, niet kamperen. We kijken nu een beetje naar Toscane, ideeën..? Andalusië (pre-kind) en Algarve (met net 1-jarige) vonden we tof, uk wordt 2 op 4 oktober.
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163725946
Canarische Eilanden? Kreta?
pi_163726878
Vinden we (denken we) wat te toeristisch..? :@ Maar misschien zijn hier andere ervaringen :)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:39:14 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_163726911
Kreta valt wel mee hoor, da's een enorm eiland waar je héél goed het massatoerisme kan ontwijken ;)
Canarische eilanden zou ik niet aan beginnen, tenzij je van all inclusive chillen houdt (maar zo schat ik jullie niet in).
Andalusie is ons vorig jaar erg goed bevallen met mauw. Hou alleen rekening met restaurants. Die zijn pas om 20:00 open :')
disclaimer
pi_163727021
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:39 schreef Stormqueen het volgende:
Kreta valt wel mee hoor, da's een enorm eiland waar je héél goed het massatoerisme kan ontwijken ;)
Canarische eilanden zou ik niet aan beginnen, tenzij je van all inclusive chillen houdt (maar zo schat ik jullie niet in).
Andalusie is ons vorig jaar erg goed bevallen met mauw. Hou alleen rekening met restaurants. Die zijn pas om 20:00 open :')
dat van kreta hoor ik ook van mijn schoonouders die gaan al jaren in mei naar kreta
pi_163727090
Ok, gaan we die ook op ons lijstje zetten :) Uit eten deden we in Portugal alleen voor lunch, we hadden appartement/huisje, hebben zelf gekookt. We zijn zelf ook niet van die late eters :+ #hangry
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:52:04 #288
149959 SQ
snelle trees
pi_163727130
Ja, wij zijn na twee dagen ook maar zelf gaan bbq-en inderdaad :')
disclaimer
pi_163727169
Toscane is wel echt schitterend. O+. Ik weet alleen niet hoe de temperatuur daar is eind september/begin oktober.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 14 juli 2016 @ 09:57:22 #290
73386 Fazz
onderweg
pi_163727212
Niet alle Canarische eilanden zijn hetzelfde hè ;) Wij zijn toen F 3 mnd was naar La Palma geweest. Weinig toeristen en door de ligging niet zo verzengend heet :) Je kunt er leuk wandelen, kleine strandjes...
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:05:37 #291
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_163727354
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:57 schreef Fazzoletti het volgende:
Niet alle Canarische eilanden zijn hetzelfde hè ;) Wij zijn toen F 3 mnd was naar La Palma geweest. Weinig toeristen en door de ligging niet zo verzengend heet :) Je kunt er leuk wandelen, kleine strandjes...
Sowieso ligt het er maar net aan waar je naar toe gaat op het eiland.

Het noorden van Tenerife (omg. Puerto de la Cruz) is láng niet zo toeristisch als het zuiden (omg. Playa de las Américas), en bovendien is het noorden koeler en groener.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_163727669
Team Toscane. O+ Geen idee wat de temperatuur betreft in die periode maar man man, als ik toch ergens een extra huis neer zou kunnen zetten. O+

Mocht je daarvoor kiezen heb ik nog wel een tip voor een fantastische Agriturismo. *;
pi_163729661
Graag Selvaria! (Ik zit stiekem al in team Toscane, J wil 'liever nog wat opties open houden'. Ik wil op zoek naar mooie slaapplekken enzo O+ )
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163730467
Klik!
Echt een van de meest fantastische locaties ooit en wmb de perfecte uitvalsbasis. O+
pi_163731219
JM, ga naar de website www.gastintoscane.nl, mail de eigenaresse en laat haar op basis van je wensen een paar prachtige accommodaties uitzoeken. Je komt gegarandeerd op schitterende plekken terecht.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_163731274
Als ik die link van Selvaria zie, krijg ik ook zin om weer naar Toscane te gaan. Wij zaten een miljoenmiljard jaar geleden hier O+

Helaas gaat dat hier niet gebeuren. Eerst maar eens afwachten of mijn vriend nog vrij krijgt of niet, dan kijken hoe J zijn allergietest doorstaat en hoe hij slaapt en als ik dan heel veel lef heb, ga ik op zoek naar een niet gehorig vakantiehuisje met bovenverdieping in NL :')
pi_163731323
Oooh man, als ik eenmaal een rijbewijs heb wil ik ook in een huisje in Toscane ergens op vakantie. O+
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:19:00 #298
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_163732202
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:46 schreef Goitske het volgende:

[..]

dat van kreta hoor ik ook van mijn schoonouders die gaan al jaren in mei naar kreta
Wij gaan al jaren in september, zo'n heerlijk eiland O+.
En nog naar Cherso ook :+ maar het drukke seizoen is dan helemaal afgelopen, merk je niks meer van.
KuikenGuppy
  donderdag 14 juli 2016 @ 14:58:14 #299
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_163733030
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 13:31 schreef Hupje het volgende:
Als ik die link van Selvaria zie, krijg ik ook zin om weer naar Toscane te gaan. Wij zaten een miljoenmiljard jaar geleden hier O+

Helaas gaat dat hier niet gebeuren. Eerst maar eens afwachten of mijn vriend nog vrij krijgt of niet, dan kijken hoe J zijn allergietest doorstaat en hoe hij slaapt en als ik dan heel veel lef heb, ga ik op zoek naar een niet gehorig vakantiehuisje met bovenverdieping in NL :')
Deze regio die Hupje hier linkt, het zuidelijke deel van Toscane, is wat mij betreft de grootste aanrader.
Andere delen van Toscane zijn ook mooi maar in deze omgeving is het zoals op alle ansichtkaarten. Glooiende heuvels met bruin/geel/paarse kleuren en cipressen. Ik vond het er geweldig vorig jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_163744184
Thanx voor de links, ik ga me er morgen even verder in verdiepen! O+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_163744194
Ennnnn dicht :W
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')