abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_159697252
quote:
Onbekenden hebben gisternacht zeker twee ruiten ingegooid van een woningcomplex in Heer dat mede bestemd is voor statushouders. De avond ervoor was in een van de woningen nog een informatiebijeenkomst over de komst van asielzoekers.
Woningcorporatie Maasvallei, eigenaar van de duplexwoningen aan het Plein Sint Petrus Banden, heeft gisteren aangifte gedaan van de vernieling.

De gemeente Maastricht is verrast door de vernielingen, maar wil geen direct verband leggen tussen de komst van statushouders en de ingegooide ramen. Sigrid Haenen, die maandagavond namens de gemeente aanwezig was bij de informatiebijeenkomst: „Wij zijn hier allemaal behoorlijk verrast door de vernielingen. We zijn wel gewend aan frustratie richting de overheid, maar vonden dat de bijeenkomst goed was verlopen. Bovendien is het heel vervelend dat een van de woningen waar een ruit sneuvelde, gewoon bewoond is.”

Ook een buurtbewoner, die niet met naam in de krant wil, reageert verbaasd: „Ik was gisteravond bij de bijeenkomst omdat ik binnenkort verhuis en wilde weten of de plannen van de gemeente daar invloed op zouden hebben. Ik had niet de indruk dat er ruiten zouden worden ingegooid. Ik vind het maar doelloos.”
http://www.limburger.nl/c(...)-asielpand-ingegooid

Zo gaat dat in het zuiden. Werk je ze tegen dan krijg je dit of een opgehangen varken in een boom.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:20:39 #2
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_159697275
Laat ik er eens een Godwin fipo tegenaan gooien:

Kristallnacht!

:T
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_159697307
Rustaaaaaaggg
Zonder wrijving geen glans
pi_159697322
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Laat ik er eens een Godwin fipo tegenaan gooien:

Kristallnacht!

:T
Wat een walgelijke opmerking weer. :r
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:28:04 #5
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_159697330
Je zou maar zo'n dom en zielig hoopje mens zijn dat je de ramen inkeilt van de toekomstige woning van een statushouder :')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:28:05 #6
66444 Lord_Vetinari
pi_159697331
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:27 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat een walgelijke opmerking weer. :r
Waarom? Leg me het verschil maar uit dan.

En ik denk dat ik redelijk gematigd ben in vergelijking met de commentaren die in de vluchtelingen / immigrantentopics door jou en je geestverwanten worden losgelaten.
pi_159697340
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:25 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Rustaaaaaaggg
:Y Whaaaa.

Als iedereen nu eens zou ophouden met ruziemaken, jaaaaa.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_159697347
Das ook niet lief, foei.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_159697361
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:29 schreef JeSuisDroppie het volgende:
Das ook niet lief, foei.
Zijn ze een half jaar bezig met die gasten opsporen en dan krijgen ze 18 uur werkstraf.
pi_159697364
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En ik denk dat ik redelijk gematigd ben in vergelijking met de commentaren die in de vluchtelingen / immigrantentopics door jou en je geestverwanten worden losgelaten.
Als je het verschil niet kan of wil begrijpen tussen de Kristallnacht en het ingooien van ramen in een leegstaand pand dan ben je ziek in je hoofd.
pi_159697372
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Zijn ze een half jaar bezig met die gasten opsporen en dan krijgen ze 18 uur werkstraf.
Maar dan heeft het recht wel gezegevierd!
pi_159697375
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als je het verschil niet kan of wil begrijpen tussen de Kristallnacht en het ingooien van ramen in een leegstaand pand dan ben je ziek in je hoofd.
Je weet dat de Kristallnacht draaide om het ingooien van ruiten?
pi_159697376
Dat zal ze leren, die verdomde asielzoekers!1!!
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:33:25 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_159697385
die ruiten zullen het wel verdiend hebben
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_159697386
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duplexwoning
quote:
Een duplexwoning is een woning, hetzij een eengezinswoning of een woning in een meergezinshuis, die tijdelijk gesplitst is in twee deelwoningen.

Deze splitsing is een methode die na de Tweede Wereldoorlog in Nederland werd toegepast, met het oog op de toen heersende woningnood, om kleine gezinnen aan woonruimte te helpen. De tijdelijkheid vindt haar oorzaak in het feit dat de deelwoningen niet helemaal voldoen aan de bepalingen van de toen geldende bouwverordening. Verder was het de bedoeling de splitsing, wanneer de woningnood verminderd zou zijn, op te heffen.
Zou mij niets verbazen dat die woningen eigenlijk op de nominatie stonden om gesloopt te worden, maar nu als opvangplek gebruikt gaan worden.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:33:37 #16
66444 Lord_Vetinari
pi_159697387
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:30 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nogmaals: Leg me het verschil maar uit, dan.
pi_159697400
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:32 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Maar dan heeft het recht wel gezegevierd!
Dat wel. :Y
pi_159697410
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Resistor het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Duplexwoning

[..]

Zou mij niets verbazen dat die woningen eigenlijk op de nominatie stonden om gesloopt te worden, maar nu als opvangplek gebruikt gaan worden.
Dan is het ingooien van de ruiten dus eigenlijk slechts als een service te zien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697415
quote:

[..]

Waarom heb je zo'n hekel aan joden? Het topic waar er een racistische aanslag op joodse concentratiekamp-overlevenden werd gepleegd kon je niet vinden en hier vergelijk je het ingooien van ramen in een leegstand pand met de Kristallnacht. :r
pi_159697421
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je weet dat de Kristallnacht draaide om het ingooien van ruiten?
De Kristallnacht draaide om de pogrom gericht tegen de joodse bevolking in Duitsland.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:36:40 #21
450965 Heilwasser
Verworven smaak
pi_159697431
De daders moeten nog even dit lezen: https://en.wikipedia.org/wiki/Parable_of_the_broken_window
Heilwasser stammt aus unterirdischen, vor Verunreinigung geschützten, ursprünglichen reinen Wasservorkommen.
pi_159697436
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:35 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De Kristallnacht draaide om de pogrom gericht tegen de joodse bevolking in Duitsland.
Ja, de intense afkeer jegens een bepaalde groep mensen was inderdaad de motivatie achter dat ingooien van ruiten.
pi_159697437
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nogmaals: Leg me het verschil maar uit, dan.
:')
pi_159697462
Dit land is ook niets gewend als dit gelijk vergeleken wordt met de kristalnacht. Dit is een actie van een simpele ziel.

Het verzet heeft nog geen centrale organisatie.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:39:04 #25
66444 Lord_Vetinari
pi_159697463
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:35 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarom heb je zo'n hekel aan joden? Het topic waar er een racistische aanslag op joodse concentratiekamp-overlevenden werd gepleegd kon je niet vinden en hier vergelijk je het ingooien van ramen in een leegstand pand met de Kristallnacht. :r
In dat topic beschuldigt iemand de PvdA van anti-semitisme. Sorry, ik ben nog steeds niet uitgelachen over het niveau van domheid daar. Bovendien wordt nergens bewezen dat de overval gepleegd werd OMDAT het Joden waren of dat er een overval op ouderen gepleegd werd, die ook toevallig Joods waren. Er worden dagelijks overvallen op ouderen gepleegd, dus de kans dat scenario 2 het realistische verhaal is, is statistisch gezien vele malen groter dan dat hypocriete PVV gejank over anti-semitisme.

Maar nogmaals: Leg me vooral het verschil even uit tussen deze daad in Limburg en de Kristallnacht. Ik zal je lol niet bederven door te vertellen dat ik.... Nee, ik vertel het niet.
pi_159697475
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:38 schreef Confetti het volgende:
Dit land is ook niets gewend als dit gelijk vergeleken wordt met de kristalnacht. Dit is een actie van een simpele ziel.

Pegida, PVV, noem maar op. Vrij centraal. Dit is ook helemaal niet het eerste 'incident'. U vergeet nog even de talloze andere geweldszaken gericht tegen asielcentra of al dan niet de gemeente zelf. Maar vooral wegkijken en hoofd in het zand. En doorlopen. En schreeuwen dat vooral de anderen hun hoofd in het zand steken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697482
quote:

[..]

De rechts conservatieve meute wil niet vergeleken worden met het fascistische denkkader daarom krijg je die opmerking. Terwijl er wel heel veel kenmerken hiervan in hun gedraging zit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

quote:
Eén partij of persoon heeft alle macht. Het fascisme is anticommunistisch, antiliberaal en extreem nationalistisch.[1] Door middel van partijmilities (in uniform), massademonstraties en verheerlijking van de leider probeerde men het volk tot een eenheid te smeden.
pi_159697489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Pegida, PVV, noem maar op. Vrij centraal. Dit is ook helemaal niet het eerste 'incident'. U vergeet nog even de talloze andere geweldszaken gericht tegen asielcentra of al dan niet de gemeente zelf.
Vandaag is de demonstratie Pediga-Antifa in Amsterdam.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:42:16 #29
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159697503
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Vandaag is de demonstratie Pediga-Antifa in Amsterdam.
Die kan je het beste allemaal oppakken en op Ameland interneren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159697504
Maar Nederland komt in verzet hoor. Precies zoals de sekteleider wenst. Moest eigenlijk geweldloos, maar als er toch geweld aan te pas komt dan kijkt het opperhoofd wel even de andere kant op. Geen probleem.
pi_159697505
quote:

[..]

Pegida, PVV, noem maar op. Vrij centraal. Dit is ook helemaal niet het eerste 'incident'. U vergeet nog even de talloze andere geweldszaken gericht tegen asielcentra of al dan niet de gemeente zelf.
Je kunt een ruit ingooien geweld noemen maar dan overschat je de daad ernstig. Vergeleken met de ernst van de misdrijven van het regime in Den Haag reageert de bevolking nog uiterst soft.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:42:39 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_159697507
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:41 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Vandaag is de demonstratie wedstrijd Pediga-Antifa in Amsterdam.
pi_159697509
quote:

[..]

Pegida, PVV, noem maar op. Vrij centraal. Dit is ook helemaal niet het eerste 'incident'. U vergeet nog even de talloze andere geweldszaken gericht tegen asielcentra of al dan niet de gemeente zelf. Maar vooral wegkijken en hoofd in het zand. En doorlopen. En schreeuwen dat vooral de anderen hun hoofd in het zand steken.
Welja joh, nu organiseren de PVV en Pegida al kristalnachten in Nederland.
pi_159697524
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:42 schreef Jigzoz het volgende:
Maar Nederland komt in verzet hoor. Precies zoals de sekteleider wenst. Moest eigenlijk geweldloos, maar als er toch geweld aan te pas komt dan kijkt het opperhoofd wel even de andere kant op. Geen probleem.
Inderdaad zeg, al die arme ruiten, slachtoffers van een nazi bewind. Leave our windows alone!
pi_159697534
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:42 schreef Confetti het volgende:

[..]

Je kunt een ruit ingooien geweld noemen maar dan overschat je de daad ernstig. Vergeleken met de ernst van de misdrijven van het regime in Den Haag reageert de bevolking nog uiterst soft.
Precies, auto's in de fik steken van raadsleden ook. Of gemeentehuizen belagen. Of asielzoekercentra met getraumatiseerde kindjes bestoken met vuurwerkbommen enzo. Is gewoon niks. Of tegen vrouwen die net een andere mening hebben schreeuwen dat er een piemel in moet.

Want ja, Den Haag pleegt genocide. Dus dan mag dit ook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697537
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De rechts conservatieve meute wil niet vergeleken worden met het fascistische denkkader daarom krijg je die opmerking. Terwijl er wel heel veel kenmerken hiervan in hun gedraging zit.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme

[..]

Oh, de daders zijn al bekend ?
pi_159697540
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Inderdaad zeg, al die arme ruiten, slachtoffers van een nazi bewind. Leave our windows alone!
Ja, ik weet dat platrechts dit allemaal prima vindt.
pi_159697551
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, ik weet dat platrechts dit allemaal prima vindt.
Het is een complot, ik zeg het je! Men wil alle ramen vernietigen want dat zijn minderwaardige objecten.
pi_159697553
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:43 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Precies, maar als een moslim morgen jouw ruiten ingooit dan ben je wel de eerste die hier op Fok! post hoe gevaarlijk moslims wel niet zijn en dat ze een bedreiging voor de samenleving vormen. Toch? _O- :W
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697558
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:45 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Het is een complot, ik zeg het je! Men wil alle ramen vernietigen want dat zijn minderwaardige objecten.
Nee, alleen van de negers.
pi_159697563
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, maar als een moslim morgen jou ruiten ingooit dan ben je wel de eerste die hier op Fok! post hoe gevaarlijk moslims wel niet zijn en dat ze een bedreiging voor de samenleving vormen. Toch? _O- :W
Knap dat je dat voor mij invult. Ik zou dan eerst willen weten wie de daders zijn, maar ik zie dat jij je niet laat tegenhouden door zulke 'details' om maar ongefundeerd te kunnen blèren, toch?
pi_159697575
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:46 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Knap dat je dat voor mij invult. Ik zou dan eerst willen weten wie de daders zijn, maar ik zie dat jij je niet laat tegenhouden door zulke 'details' om maar ongefundeerd te kunnen blèren, toch?
Dat is helemaal niet knap, ik zie meteen wat voor vlees ik in de kuip heb.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697578
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:45 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, maar als een moslim morgen jouw ruiten ingooit dan ben je wel de eerste die hier op Fok! post hoe gevaarlijk moslims wel niet zijn en dat ze een bedreiging voor de samenleving vormen. Toch? _O- :W
Dan denk ik "één of andere lul heeft mijn ramen ingegooid."

Maakt verder niet uit waar hij vandaan komt.
pi_159697590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:48 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Dan denk ik "één of andere lul heeft mijn ramen ingegooid."

Maakt verder niet uit waar hij vandaan komt.
Ja, jij tessssss. Maar jij bent geen Droppie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697661
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Niet als aanwinst? Je veroordeelt gewoon geweld tegen hen gericht niet. Dat is toch net even wat anders.
Welk geweld tegen moslims? Er is hier sprake van het ingooien van ramen in een LEEGSTAAND pand.
pi_159697670
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Welk geweld tegen moslims? Er is hier sprake van het ingooien van ramen in een LEEGSTAAND pand.
O, dus dit valt onder 'geweldloos protest'?
pi_159697695
quote:

[..]

Dit is niet het enige incident. En geweld tegen zaken is OOK geweld. Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten, maar in deze maatschappij tolereren we dat soort zaken niet. Jij bent niet echt geïntegreerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

O, dus dit valt onder 'geweldloos protest'?
Ik hou het in het midden tussen geweldloos protest en een nieuwe nazi terreuractie.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 09:58:36 #49
66444 Lord_Vetinari
pi_159697738
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In dat topic beschuldigt iemand de PvdA van anti-semitisme. Sorry, ik ben nog steeds niet uitgelachen over het niveau van domheid daar. Bovendien wordt nergens bewezen dat de overval gepleegd werd OMDAT het Joden waren of dat er een overval op ouderen gepleegd werd, die ook toevallig Joods waren. Er worden dagelijks overvallen op ouderen gepleegd, dus de kans dat scenario 2 het realistische verhaal is, is statistisch gezien vele malen groter dan dat hypocriete PVV gejank over anti-semitisme.

Maar nogmaals: Leg me vooral het verschil even uit tussen deze daad in Limburg en de Kristallnacht. Ik zal je lol niet bederven door te vertellen dat ik.... Nee, ik vertel het niet.
Ik wacht nog steeds.....
pi_159697758
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wil je nog best hier huisvesting geven hoor, mag je migreren. Moet je wel eerst afstand doen van je roots - en een verklaring ondertekenen.
Ik denk dat ik het niet overleef, als ik weg moet uit Brabant.
pi_159697766
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:59 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik denk dat ik het niet overleef, als ik weg moet uit Brabant.
Hek eromheen, wil ik nog wel over nadenken. :Y
pi_159697767
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je moet reageren maar het feit dat zoveel fatsoenlijke, fel anti-racistische mensenmensjes, het Goedvolk, dat topic links lieten liggen zegt mij genoeg.
In hoeveel topics, waarbij moslims of asielzoekers het slachtoffer zijn van geweld - heb jij veroordelend gereageerd?
Allah Al Watan Al Malik
pi_159697777
quote:

[..]

Lezen is niet het sterkste punt van sommigen. Uit het artikel:

"Bovendien is het heel vervelend dat een van de woningen waar een ruit sneuvelde, gewoon bewoond is.”

Dat je dan ook nog erbij moet gaan schreeuwen in je tekst is wel typisch.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:02:21 #54
66444 Lord_Vetinari
pi_159697783
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je moet reageren maar het feit dat zoveel fatsoenlijke, fel anti-racistische mensenmensjes, het Goedvolk, dat topic links lieten liggen zegt mij genoeg.
Niet iedereen is een fan van het toekijken bij circle-jerks. En dat hele topic was een grote fascistische gezamenlijke afruksessie.
pi_159697818
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

"Jullie vuile Joden" was geen aanwijzing?
Hier hebben onbekenden die ruiten ingegooid. Als ik zoals jou ga lullen dan weet je ook niet zeker uit welke hoek het komt.
pi_159697823
quote:

Verzet of terrorisme?

Ook weer hartverwarmend hoe de gebruikelijke dwazen hier dergelijk geweld weer goedpraten..
pi_159697835
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Lezen is niet het sterkste punt van sommigen. Uit het artikel:

"Bovendien is het heel vervelend dat een van de woningen waar een ruit sneuvelde, gewoon bewoond is.”

Dat je dan ook nog erbij moet gaan schreeuwen in je tekst is wel typisch.
Wie probeer je nou voor de gek te houden? Punt is dat er geen asielzoekers wonen.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:06:53 #58
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_159697837
Goeie carnavalsgrap wel.
Iedereen weer op zijn achterste poten door 1 baksteen2 bakstenen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_159697838
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Hier hebben onbekenden die ruiten ingegooid. Als ik zoals jou ga lullen dan weet je ook niet zeker uit welke hoek het komt.
De term vuile Jood wordt in Amsterdam door straatjongeren vrij algemeen gebruikt. Dat de uitspraak anti-semitisch is, dat staat wel vast. Maar dat maakt het nog geen aanslag. Dat was het namelijk ook niet - het was een gewelddadige roofoverval. Evengoed zeer ernstig.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:07:43 #60
66444 Lord_Vetinari
pi_159697851
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nogmaals: er is geen enkel bewijs dat de overval tegen die mensen gericht was OMDAT ze Joods zijn of dat de overval op twee oude mensen werd gepleegd, waarvan de daders toen ontdekten dat ze Joods zijn en dus besloten om het nog even wat erger te maken. Daartussen is een verschil. Helaas weigeren de fascisten op dit forum dat in te zien, omdat het niet in hun straatje past.

En het is 'Als ik ga lullen zoals jij...'. Met je bezorgdheid over de Nederlandse cultuur, baklap.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:09:04 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_159697864
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:53 schreef gelly het volgende:

Met een hek om brabant en limburg komen we al een heel eind denk ik.
Hé!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_159697874
quote:

[..]

Als je het artikel even gelezen had, wist je dat een van de panden gewoon bewoond is.
  zaterdag 6 februari 2016 @ 10:12:25 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159697911
Opruimslotje

Edit: er zijn wat posts weg
En weer open, nu graag zonder gehak op elkaar en gedoe over antisemitisme.

[ Bericht 83% gewijzigd door Leandra op 06-02-2016 10:40:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159698516
Dank voor je inzet Leandra!
Allah Al Watan Al Malik
pi_159699524
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 09:42 schreef Jigzoz het volgende:
Wat moet je dan?
Niet demonstreren als je het met het huidige asielbeleid niet eens bent?

Ik ga niet thuis zitten kniezen omdat er onverlaten zijn die WEL geweld gebruiken terwijl, als ik in actie kom dit geweldloos doe.

AFA heeft een tegendemo aangekondigd tegen PEGIDA in Amsterdam stel dat een van de deelnemers toch geweld gebruikt tegen de PEGIDA aanhang is het toch onzinnig om daar iedere tegenstander van radicaal rechts op aan te kijken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159699619
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:48 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Wat moet je dan?
Niet demonstreren als je het met het huidige asielbeleid niet eens bent?

'Geen geweld gebruiken' lijkt me wel een vrij volledig uitgangspunt.
pi_159699626
Was dit wel doelbewust? Hier zijn ook bloembakken en borden kapotgemaakt in de straat. Meestal door pubers die na 3 biertjes nog maar 6 hersencellen over hebben. Kan ook random zijn, maar ongeacht een zinloze daad.
<hr>
pi_159699913
quote:
Het verzet wel hoor, er is een politiek leider die ertoe oproept.
pi_159699929
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:54 schreef Dawnbreaker het volgende:
Was dit wel doelbewust? Hier zijn ook bloembakken en borden kapotgemaakt in de straat. Meestal door pubers die na 3 biertjes nog maar 6 hersencellen over hebben. Kan ook random zijn, maar ongeacht een zinloze daad.
Het zou wel een bizar toeval zijn dan.
pi_159699936
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 11:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

'Geen geweld gebruiken' lijkt me wel een vrij volledig uitgangspunt.
Precies dus wat kan Wilders nog meer doen dan oproepen tot geweldloos verzet.
In de jaren 80 riepen organisaties op tot geweldloos verzet tegen bijvoorbeeld kernwapens, apartheid etc.

En dat gebeurde ook in de meeste gevallen geweldloos maar je had ook RARA
die fakelde de MAKRO af omdat het moederconcern zaken deed in Zuid Afrika en zo, indirect,
het blanke apartheidsregiem steunde (tenminste dat vond RARA)

Ze zijn nog steeds trots op hun gewelddadige acties
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)brand-geslaagd.dhtml

Net zo min als ik anti apartheids-activisten die zonder geweld demonstreerden verantwoordelijk houd voor de RARA aanslagen vind ik Wilders verantwoordelijk voor bijvoorbeeld Geldermalsen
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_159700034
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Precies dus wat kan Wilders nog meer doen dan oproepen tot geweldloos verzet.
In de jaren 80 riepen organisaties op tot geweldloos verzet tegen bijvoorbeeld kernwapens, apartheid etc.

En dat gebeurde ook in de meeste gevallen geweldloos maar je had ook RARA
die fakelde de MAKRO af omdat het moederconcern zaken deed in Zuid Afrika en zo, indirect,
het blanke apartheidsregiem steunde (tenminste dat vond RARA)

Ze zijn nog steeds trots op hun gewelddadige acties
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)brand-geslaagd.dhtml

Net zo min als ik anti apartheids-activisten die zonder geweld demonstreerden verantwoordelijk houd voor de RARA aanslagen vind ik Wilders verantwoordelijk voor bijvoorbeeld Geldermalsen
Wilders laat geweldloos heel vaak achterwege bij zijn oproepen tot verzet. Zijn aanhang denkt vast dat ie voor alle verzet is, de andere teksten zijn alleen maar op aandringen van anderen en om niet voor de rechter te moeten verschijnen en de minder gematigde aanhangers niet weg te schrikken. Hij heeft natuurlijk ook een politiek doel en voor oproepen tot gewelddadig verzet is het nog te vroeg. Je moet wat Wilders zegt wel in perspectief plaatsen, hij wil extreme mensen steunen en gematigde mensen steunen in hun verzet, hij spreekt namelijk namens "het volk".
  zaterdag 6 februari 2016 @ 12:16:37 #72
452713 Gutmensch
Sociaal-liberaal
pi_159700064
Beetje bizar dat Wilders die nog geen 30% die hem steunt "het volk" noemt.
[i]In verscheidenheid verenigd[/i]
pi_159700092
Hebben ze de daders al gepakt? Ik moet toegeven dat ik als kind uit balddadigheid nog wel eens een ruitje van een leegstaand pand kapot heb gemaakt. Ook wel van bewoonde panden tijdens straatvoetbal. Daar zat nooit een bedoeling achter.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_159701497
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 12:14 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wilders laat geweldloos heel vaak achterwege bij zijn oproepen tot verzet. Zijn aanhang denkt vast dat ie voor alle verzet is, de andere teksten zijn alleen maar op aandringen van anderen en om niet voor de rechter te moeten verschijnen en de minder gematigde aanhangers niet weg te schrikken. Hij heeft natuurlijk ook een politiek doel en voor oproepen tot gewelddadig verzet is het nog te vroeg. Je moet wat Wilders zegt wel in perspectief plaatsen, hij wil extreme mensen steunen en gematigde mensen steunen in hun verzet, hij spreekt namelijk namens "het volk".
Wat je nu doet is speculeren, als jij kan bewijzen dat Wilders oproept tot geweld volstaat een aangifte bij het politiebureau om de hoek, kunnen ze het bij het minder, minder proces voegen.

Verder heeft Wilders geen partij maar alleen stemmers, stemmers die vorig jaar nog andere partijen stemden.

En tot slot heb ik nog nergens gelezen dat er een een op een verband is tussen PVV stemmen en geweldadige acties.
pi_159701566
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 februari 2016 13:30 schreef Buster24 het volgende:
als jij kan bewijzen dat Wilders oproept tot geweld volstaat een aangifte bij het politiebureau om de hoek, kunnen ze het bij het minder, minder proces voegen.
Precies daarom roept Wilder dat net niet. Genoeg om het aan de mensen zelf over te laten er invulling aan te geven.

Dit schrijft hij als mensen vinden dat hij afstand moet nemen van geweld:
quote:
Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels.
http://www.geenstijl.nl/m(...)t_topic_gemaakt.html

Volgens mij heeft hij dan een kant gekozen en geeft hij ook de gewelddadige kant steun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')