abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_160385508
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Sanitaire interieur (vuilnisman)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3
12: Goodies: Mobiel van de zaak,
13: Tevreden?: Ja
pi_160387170
Wow, best veel nog. Zelfs 36 uur en 28 vakantiedagen. Is het zwaar werk? Rij je met zo'n robotarm, containers zelf plaatsen of zakken inwerpen?

[ Bericht 1% gewijzigd door announcement op 03-03-2016 11:52:47 ]
  donderdag 3 maart 2016 @ 11:43:10 #123
62913 Blik
The one and Only!
pi_160387262
Waarom een mobiel van de zaak?
pi_160387353
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:43 schreef Blik het volgende:
Waarom een mobiel van de zaak?
Dat vroeg ik me ook af :D Verder betaalt het best aardig, zeker voor 36u in de week, en min of meer 'ongeschoold' werk.
pi_160387486
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 10:05 schreef eray240 het volgende:
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Sanitaire interieur (vuilnisman)
03: Opleiding: geen
04: Leeftijd: 25
05: Aantal uren per week: 36
06: Aantal vakantiedagen: 28
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 2500
09: Netto maand salaris: 1900
10: Overuren betaald: ja
11: Werkervaring: 3
12: Goodies: Mobiel van de zaak,
13: Tevreden?: Ja
Volgens de loonwijzer zou je tussen 1969 en 2265 moeten zitten. Doe je dus goed! Zeker voor jouw leeftijd.
pi_160387794
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:53 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Volgens de loonwijzer zou je tussen 1969 en 2265 moeten zitten. Doe je dus goed! Zeker voor jouw leeftijd.
Er is een groot tekort aan vuilnismannen en niemand wil het werk doen. Dus een smaakvolle loonsverhoging is de enige manier ;P
pi_160388329
Kan het me haast niet voorstellen. Zouden toch genoeg werklozen zijn die dit willen? Ik heb een leuke baan en verdien meer dan 2500 maar als ik werkloos was zou ik het meteen doen, voor 2000 denk ik ook nog wel, of het moet heel zwaar werk zijn oid.
pi_160389740
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af :D Verder betaalt het best aardig, zeker voor 36u in de week, en min of meer 'ongeschoold' werk.
Ja, maar mensen vinden het goor en willen het niet doen en daarom betalen ze hem meer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_160390924
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook af :D Verder betaalt het best aardig, zeker voor 36u in de week, en min of meer 'ongeschoold' werk.
1. Het is redelijk zwaar en vuil werk, daar krijg je extra voor
2. hij krijgt geen 13e maand
3. Moeilijk om mensen te vinden voor dit soort werk.

Het is dan ook nuttig en goed werk. Meer respect voor de vuilnismannen dan de gemiddelde kantoorambtenaar.
Whatever...
  Moderator donderdag 3 maart 2016 @ 21:18:15 #130
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_160400622
Geen 13e maamd bij de gemeente?!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_160413188
quote:
0s.gif Op zondag 7 februari 2016 14:24 schreef blaatblaatforum het volgende:

[..]

Klopt, maximum. Daarom de komende maanden maar eens rustig om mij heen aan het kijken, maar ik ga zeker ook het gesprek aan om te kijken wat de mogelijkheden zijn bij mijn huidige werkgever.
Zit je bij de overheid niet relatief snel aan je plafond in termen van ontwikkeling? Ik kan mij voorstellen dat het werk na een tijd routine kan worden in tegenstelling tot de detachering.

Ik moet wel zeggen dat je in de detachering pas op dat salaris niveau zit als je richting Management gaat.
pi_160417724
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 11:49 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Zit je bij de overheid niet relatief snel aan je plafond in termen van ontwikkeling? Ik kan mij voorstellen dat het werk na een tijd routine kan worden in tegenstelling tot de detachering.

Ik moet wel zeggen dat je in de detachering pas op dat salaris niveau zit als je richting Management gaat.
Tot nu toe gelukkig niet. Op zich lopen wij voorop in overheidsland en werken wij bijvoorbeeld ook gewoon met Angular,TypeScript, Bootstrap etc., maar gebruiken wij ook de cloud en SharePoint intensief. Voor mijzelf nog niet het gevoel dat ik stil sta, maar ik besef wel dat hoe langer ik er werk, hoe eerder dat moment kan komen.
  vrijdag 4 maart 2016 @ 15:55:44 #133
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_160419097
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 11:53 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Volgens de loonwijzer zou je tussen 1969 en 2265 moeten zitten. Doe je dus goed! Zeker voor jouw leeftijd.
Loonwijzer zegt dan ook zo goed als niks natuurlijk.
pindazakje
pi_160419771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 maart 2016 15:55 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Loonwijzer zegt dan ook zo goed als niks natuurlijk.
Voor banen met een CAO laat het anders een best aardig beeld zien...
  zaterdag 5 maart 2016 @ 22:47:09 #135
129836 withxhonor
straight edge
pi_160452668
01: Bedrijfstak:metalelektro / productie
02: Functie: operator
03: Opleiding: n/a
04: Leeftijd:33
05: Aantal uren per week:38
06: Aantal vakantiedagen:27
07: 13e maand:winstdeling, maximaal het salaris van december + bonus ziekte verzuim, maximaal 10% decembersalaris.
08: Bruto maand salaris:2890 inclusief 13,3% ploegentoeslag
09: Netto maand salaris:2080
10: Overuren betaald:tvt
11: Werkervaring:10
12: Goodies:n/a
13: Tevreden?:het is ok, de tweeploegendienst is iets waar maar slecht aan te wennen valt. De ene week werk ik van 6 tot 14.40 en de andere van 14.40 tot 23.45.
En vooral de overstap van avond naar ochtenddienst is lastig.
high fives and stagedives
pi_160458045
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Internationaal vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 55 (gemiddeld)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2400 (op basis van 40 uur)
09: Netto maand salaris: +- 2800 inclusief overuren en ORT
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Geen
13: Tevreden? Het salaris is redelijk, maar de extreem onregelmatige diensten beginnen mij steeds meer parten te spelen (3.00 beginnen en de dag er op pas om 18.00, dat soort geintjes)
Miata is always the answer
pi_160458351
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:56 schreef j669 het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Internationaal vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 55 (gemiddeld)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2400 (op basis van 40 uur)
09: Netto maand salaris: +- 2800 inclusief overuren en ORT
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Geen
13: Tevreden? Het salaris is redelijk, maar de extreem onregelmatige diensten beginnen mij steeds meer parten te spelen (3.00 beginnen en de dag er op pas om 18.00, dat soort geintjes)
Naar welke landen moet je vooral? En hoe vaak ben je gewoon thuis in Nederland?
pi_160459299
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 08:56 schreef j669 het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: Internationaal vrachtwagenchauffeur
03: Opleiding: MBO
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week: 55 (gemiddeld)
06: Aantal vakantiedagen: 24
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2400 (op basis van 40 uur)
09: Netto maand salaris: +- 2800 inclusief overuren en ORT
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Geen
13: Tevreden? Het salaris is redelijk, maar de extreem onregelmatige diensten beginnen mij steeds meer parten te spelen (3.00 beginnen en de dag er op pas om 18.00, dat soort geintjes)
2036 euro netto obv 40u werkweek.. Wel onregelmatig.. dan dat weer wel. Maar dat is helemaal niet slecht voor iemand zonder opleiding. Ik ken mensen die heel wat langer gestudeerd hebben en heel wat meer verantwoordelijkheden hebben en net zo veel verdienen.
  zondag 6 maart 2016 @ 11:29:03 #139
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_160459494
quote:
0s.gif Op donderdag 3 maart 2016 12:05 schreef eray240 het volgende:

[..]

Er is een groot tekort aan vuilnismannen en niemand wil het werk doen. Dus een smaakvolle loonsverhoging is de enige manier ;P
Heb je ook vrouwen als collega's?
pi_160459559
Nouja, zonder opleiding. Hij heeft wel mbo gedaan staan er hè. Zonder opleiding is voor mij vooral basisschool.
Schip ahoy!
pi_160460014
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT en HBO Small Business
Certificaten: ITIL, bezig met BiSL en ASL
Werkervaring: 2
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 144 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja, beide ¤ 275
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, erg flexibel in het vrij zijn
Land: NL
Regio: Oost
Reistijd**: 75km
Reisvergoeding:: ¤ 95, dit is natuurlijk nooit genoeg, helaas kost de reis mij geld.

Maandsalaris (bruto): ¤ 2500

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een nieuwe functie. Na een jaar is het tijd om weg te gaan bij de servicedesk, veel geleerd maar met het vervangen van een werkplek ben ik nu wel een beetje klaar. Wel is het gelukkig een super leuk team, en zijn veel werkzaamheden die richting functioneel beheer gaan super leuk. Helaas kan ik niet intern doorgroeien door een grote reorganisatie. Hierdoor zijn de doorgroei mogelijkheden per direct weg. Als er al iemand doorgroeit is het helaas alleen mogelijk in je huidige salarisschaal.

Afgelopen week twee positieve sollicitaties gehad voor functioneel beheerder, beide 40 uur. Nu kwam het salaris ter spraken, mijn indicatie wat ik heb doorgegeven is ¤3000,-. Bedrijf B (75min met ov) zou er ongeveer in de buurt komen. Bedrijf A (30min rijden) zit waarschijnlijk ¤2500-3000.

Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? Het kan zijn dat alles een enorme stapvooruit is behalve het salaris.

[ Bericht 5% gewijzigd door wackmack op 06-03-2016 12:20:10 ]
pi_160460210
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:07 schreef wackmack het volgende:
Leeftijd: 30
Opleiding(en): MBO ICT en HBO Small Business
Certificaten: ITIL, bezig met BiSL en ASL
Werkervaring: 2
Werkgever: Zorg
Huidige functie: Servicedesk

Vakantiegeld: Standaard
Vakantiedagen: 144 uur
13/14e maand of winstuitkering: 13e
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling: Ja, beide ¤ 275
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen, erg flexibel in het vrij zijn
Land: NL
Regio: Oost
Reistijd**: 75km
Reisvergoeding:: ¤ 95, dit is natuurlijk nooit genoeg, helaas kost de reis mij geld.

Maandsalaris (bruto): ¤ 2500

Nu ben ik mij aan het oriënteren voor een nieuwe functie. Na een jaar is het tijd om weg te gaan bij de servicedesk, veel geleerd maar met het vervangen van een werkplek ben ik nu wel een beetje klaar. Wel is het gelukkig een super leuk team, en zijn veel werkzaamheden die richting functioneel beheer gaan super leuk. Helaas kan ik niet intern doorgroeien door een grote reorganisatie. Hierdoor zijn de doorgroei mogelijkheden per direct weg. Als er al iemand doorgroeit is het helaas alleen mogelijk in je huidige salarisschaal.

Afgelopen week twee positieve sollicitaties gehad voor functioneel beheerder, beide 40 uur. Nu kwam het salaris ter spraken, mijn indicatie wat ik heb doorgegeven is ¤3000,-. Bedrijf B (75min met ov) zou er ongeveer in de buurt komen. Bedrijf A (30min rijden) zit waarschijnlijk ¤2500-3000.

Mijn salaris indicatie van ¤ 3000 * 13 = ¤39000 wat dus ongeveer hetzelfde is. De gesprekken voor de functie functioneel beheer vinden komen week plaats. Heb nog nergens de secundaire arbeidsvoorwaarden.

Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen? Het kan zijn dat alles een enorme stapvooruit is behalve het salaris.
3k is voor een ervaren functioneel beheerder prima, maar met alle respect, je hebt nog niet een enorme bagage aan werkervaring.

Neemt niet weg dat je prima op 3k in kunt zetten en dan op 2700 uit kunt komen.
pi_160460212
Leuk werk, leuke omgeving en toch doorgroeien binnen je schaal vind ik belangrijker dan iets hoger salaris en andere functie titel.

Verder zit je er pas een jaar.
pi_160460218
Maar 144 vakantie-uren?
pi_160460247
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:19 schreef YebCar het volgende:
Leuk werk, leuke omgeving en toch doorgroeien binnen je schaal vind ik belangrijker dan iets hoger salaris en andere functie titel.

Verder zit je er pas een jaar.
Dat ik hier weg staat vast, komt een grote reorganisatie aan en heb een jaar contract. Verder is de servicedesk een echte doorgroei functie dus na een jaar is het prima zo.
pi_160460286
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

3k is voor een ervaren functioneel beheerder prima, maar met alle respect, je hebt nog niet een enorme bagage aan werkervaring.

Neemt niet weg dat je prima op 3k in kunt zetten en dan op 2700 uit kunt komen.
Ja, die ¤2700,- is realistisch. Heb maar 2 jaar IT ervaring. Wel 5 jaar een aardig bedrijf grhad maar dat had niks met IT te maken. Maar mede hierom vind ik mzelf geen junior meer. Ga van 36 naar 40 uur en zou dan ¤2950 moeten verdienen om gelijk te blijven. Weet dat dit erg lastig wordt dus dat neem ik maar voor lief. Het zijn twee super leuke functies en de bedrijven spreken mij net zo aan. Het geld komt dan later wel.

quote:
11s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:20 schreef kikoooooo het volgende:
Maar 144 vakantie-uren?
Komt omdat ik een contract van 36 uur heb.
pi_160460380
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:24 schreef wackmack het volgende:

[..]

Ja, die ¤2700,- is realistisch. Heb maar 2 jaar IT ervaring. Wel 5 jaar een aardig bedrijf grhad maar dat had niks met IT te maken. Maar mede hierom vind ik mzelf geen junior meer. Ga van 36 naar 40 uur en zou dan ¤2950 moeten verdienen om gelijk te blijven. Weet dat dit erg lastig wordt dus dat neem ik maar voor lief. Het zijn twee super leuke functies en de bedrijven spreken mij net zo aan. Het geld komt dan later wel.

[..]

Komt omdat ik een contract van 36 uur heb.
4x36 uur, dat is het absolute wettelijke minimum. Zie je niet vaak :D
pi_160460531
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
Nouja, zonder opleiding. Hij heeft wel mbo gedaan staan er hè. Zonder opleiding is voor mij vooral basisschool.
Ik heb er MBO neer gezet, bij gebrek aan beter. Ik heb 2 jaar HBO gedaan (in een compleet andere richting overigens), maar ik heb voor de chauffeursopleiding zelf nooit echt op school gezeten. Ik heb zelf de rijlessen geregeld, boeken via marktplaats gekocht en zelf alle examens aangevraagd. Alles uit eigen zak betaald (+- 7000 euro), maar hierdoor kon het wel veel sneller dan de reguliere manier via een MBO-opleiding en kon ik mij een wurgcontract besparen.
Miata is always the answer
pi_160460684
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 11:13 schreef Ace1 het volgende:

[..]

2036 euro netto obv 40u werkweek.. Wel onregelmatig.. dan dat weer wel. Maar dat is helemaal niet slecht voor iemand zonder opleiding. Ik ken mensen die heel wat langer gestudeerd hebben en heel wat meer verantwoordelijkheden hebben en net zo veel verdienen.
De ORT maakt grofweg een kwart tot een derde van mijn nettoloon. Officieel moet je die er af trekken (dat doet bijvoorbeeld de belastingdienst en een hypotheekverstrekker ook bij de berekening van je loon), en dan houd je een salaris over wat niet bepaald riant meer te noemen is voor het aantal uren wat je er voor moet maken. Ik heb tijden gekend dat ik 2 tot 3 weken ook effectief van huis was en dat is echt niet voor iedereen weggelegd.

En het is misschien geen hooggeschoolde baan, maar de verantwoordelijkheden zijn ook weer niet bepaald klein te noemen, in termen van verkeersveiligheid en de waarde van het materieel en vooral de ladingen waarmee je moet werken.
Miata is always the answer
pi_160460949
Als je inderdaad ziet wat je ervoor moet laten, wat het je kost qua privé, is het zeker geen dikbetaalde baan. Anderzijds: als je daar niet veel last van hebt kun je er dus een aardige boterham mee verdienen. Alleen het is voor een toekomstbasis niet ideaal, want doorgroeien zit er vaak niet in (zowel qua werk als dus privé qua woning e.d.).

En die 7k is natuurlijk zuur, maar als je kijkt wat je onderaan de streep nog moet betalen is dat al minder. En als je dan niet in een wurgcontract komt met allerlei gekke regelingen, heb je die investering zo terugverdiend. Maar dat had je vast zelf ook al bedacht (gezien het feit dat je een tijdje hbo hebt gedaan ben je vast niet dom :)).
Schip ahoy!
  zondag 6 maart 2016 @ 13:26:39 #151
369251 Geralt
of Rivia
pi_160461356
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 12:51 schreef j669 het volgende:
De ORT maakt grofweg een kwart tot een derde van mijn nettoloon. Officieel moet je die er af trekken (dat doet bijvoorbeeld de belastingdienst en een hypotheekverstrekker ook bij de berekening van je loon)
Dat ligt er maar aan. Als je in ploegendienst werkt bv dan is die ORT een vast gegeven wat elke maand hetzelfde is en dan wordt dat niet afgetrokken. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160463001
ORT zit volgens mij gewoon bij het loon voor loonheffing.
pi_160470329
Ik zou niet weten waarom hier geen loonheffing over hoeft te worden betaald als dat is wat er wordt bedoeld?
  zondag 6 maart 2016 @ 19:12:09 #154
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160470429
ORT telt niet mee als toetsingsinkomen wordt volgens mij bedoeld.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 7 maart 2016 @ 01:33:33 #155
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_160480474
1 Transport
2 Internationaal vrachtwagenchauffeur
3 LTS, met diverse vakbekwaamheidscursussen.
4 40
5 gemiddeld 65 a 70 uur per week.
En weg van huis van maandag tot vrijdag, af en toe ook langer.
6 21 vakantiedagen.
7 13e maand nee.
8 circa 4200 euro.
9 circa 3600 euro inclusief nachtvergoeding.
10 overuren. Ja
11 Ervaring circa 21 jaar.
12 Goodies.....niet echt.
13 Het beroep op zich is leuk, alhoewel het de laatste jaren minder aangenaam is geworden door diverse factoren.
Ik zie dit mezelf niet doen tot me 65e in ieder geval.
Nog hooguit 5 jaar en dan zal ik me ergens op het kantoor settelen om de planning te gaan doen.
  maandag 7 maart 2016 @ 05:53:05 #156
369251 Geralt
of Rivia
pi_160481988
quote:
17s.gif Op zondag 6 maart 2016 19:12 schreef Debsterr het volgende:
ORT telt niet mee als toetsingsinkomen wordt volgens mij bedoeld.
En wel als dat in de vorm van ploegentoeslag is, want dan is het gewoon een vast deel van je salaris en niet de ene maand zoveel euro en de maand erop weer wat anders.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_160482639
In de transport cao zit het iets complexer in elkaar. Je krijgt toeslagen voor onregelmatige uren, maar je krijgt ook vergoedingen per nacht en weekend dat je onderweg over staat. Deze vergoedingen zijn in eerste instantie ooit bedoeld voor het gebruik van restaurants en sanitaire voorzieningen onderweg. Wat een chauffeur daar verder mee doet is uiteraard ieder zijn eigen keuze, maar het wordt iig niet bij het brutoloon gerekend. Deze vergoedingen zijn belastingvrij.
Miata is always the answer
  maandag 7 maart 2016 @ 19:59:39 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_160498087
quote:
7s.gif Op maandag 7 maart 2016 05:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

En wel als dat in de vorm van ploegentoeslag is, want dan is het gewoon een vast deel van je salaris en niet de ene maand zoveel euro en de maand erop weer wat anders.
Ik zeg verder niets over de waarheid van wat er volgens mij bedoeld werd, totaal geen verstand van :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_160504617
01: Bedrijfstak: Auto-industrie
02: Functie: Accounting specialist
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 38 ( werkelijk 50/ 55)
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 12 ATV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2854
09: Netto maand salaris: 2047
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 2 jaar, waarvan 6 maanden bij huidige werkgever.
12: Goodies: Laptop, OV-kaart en RSU's
13: Tevreden?: Ja, het zijn lange dagen maar ga met veel plezier naar m'n werk.
  maandag 7 maart 2016 @ 23:10:06 #160
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160505602
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:33 schreef the_BANDIT het volgende:
1 Transport
2 Internationaal vrachtwagenchauffeur
3 LTS, met diverse vakbekwaamheidscursussen.
4 40
5 gemiddeld 65 a 70 uur per week.
En weg van huis van maandag tot vrijdag, af en toe ook langer.
6 21 vakantiedagen.
7 13e maand nee.
8 circa 4200 euro.
9 circa 3600 euro inclusief nachtvergoeding.
10 overuren. Ja
11 Ervaring circa 21 jaar.
12 Goodies.....niet echt.
13 Het beroep op zich is leuk, alhoewel het de laatste jaren minder aangenaam is geworden door diverse factoren.
Ik zie dit mezelf niet doen tot me 65e in ieder geval.
Nog hooguit 5 jaar en dan zal ik me ergens op het kantoor settelen om de planning te gaan doen.
Wel echt heel erg weinig vakantiedagen.
  maandag 7 maart 2016 @ 23:41:32 #161
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_160506569
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 22:38 schreef Mr.Chippie het volgende:
01: Bedrijfstak: Auto-industrie
02: Functie: Accounting specialist
03: Opleiding: HBO Bedrijfseconomie
04: Leeftijd: 29
05: Aantal uren per week: 38 ( werkelijk 50/ 55)
06: Aantal vakantiedagen: 24 + 12 ATV dagen
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: 2854
09: Netto maand salaris: 2047
10: Overuren betaald: Ja
11: Werkervaring: 2 jaar, waarvan 6 maanden bij huidige werkgever.
12: Goodies: Laptop, OV-kaart en RSU's
13: Tevreden?: Ja, het zijn lange dagen maar ga met veel plezier naar m'n werk.
Die 50/55 maak je, neem ik aan, alleen bij jaareinde en kwartaaleinde?
Anders zou ik eens met de baas gaan praten over je basissalaris, tenzij je elke week +15 overuren in rekening brengt.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 01:21:53 #162
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_160508203
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Wel echt heel erg weinig vakantiedagen.
Dat is zonder feestdagen.
Dus tel er daar nog maar een aantal bij op.
Maar ik heb ieder jaar vakantiedagen over.
pi_160509516
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:21 schreef the_BANDIT het volgende:

[..]

Dat is zonder feestdagen.
Dus tel er daar nog maar een aantal bij op.

Dat geldt voor iedereen.
pi_160511686
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:21 schreef the_BANDIT het volgende:

[..]

Dat is zonder feestdagen.
Dus tel er daar nog maar een aantal bij op.
Maar ik heb ieder jaar vakantiedagen over.
Dat is vreemd, ik ben ook chauffeur en ik krijg er 27.
pi_160511917
quote:
0s.gif Op maandag 7 maart 2016 01:33 schreef the_BANDIT het volgende:
1 Transport
2 Internationaal vrachtwagenchauffeur
3 LTS, met diverse vakbekwaamheidscursussen.
4 40
5 gemiddeld 65 a 70 uur per week.
En weg van huis van maandag tot vrijdag, af en toe ook langer.
6 21 vakantiedagen.
7 13e maand nee.
8 circa 4200 euro.
9 circa 3600 euro inclusief nachtvergoeding.
10 overuren. Ja
11 Ervaring circa 21 jaar.
12 Goodies.....niet echt.
13 Het beroep op zich is leuk, alhoewel het de laatste jaren minder aangenaam is geworden door diverse factoren.
Ik zie dit mezelf niet doen tot me 65e in ieder geval.
Nog hooguit 5 jaar en dan zal ik me ergens op het kantoor settelen om de planning te gaan doen.
Lekker netto salaris baas! Dat ga je op kantoor bij lange na niet halen denk ik?
pi_160512018
01: Bedrijfstak: Accountancy (UK)
02: Functie: Manager in specialistische functie
03: Opleiding: WO Accountancy + RA
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 35 (werkelijk alles tussen 35-70)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee, wel bonus van +- 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: £4900
09: Netto maand salaris: +- £4300 na alle belastingteruggaves
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Laptop, iPhone
13: Tevreden?: Ja, zit voor 2 jaar in de UK en de dynamiek is hier wel heel erg gaaf. Mensen zijn stukken meer gemotiveerd en positief tov NL. Salaris is prima, echter zijn de kosten hier ook een stuk hoger, dus rijk word je hier geenzins. Ik heb dan nog het geluk dat het fiscaal heel interessant is als expat.
pi_160512780
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:43 schreef Underdoggy het volgende:
01: Bedrijfstak: Accountancy (UK)
02: Functie: Manager in specialistische functie
03: Opleiding: WO Accountancy + RA
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week: 35 (werkelijk alles tussen 35-70)
06: Aantal vakantiedagen: 27
07: 13e maand: Nee, wel bonus van +- 2 maandsalarissen
08: Bruto maand salaris: £4900
09: Netto maand salaris: +- £4300 na alle belastingteruggaves
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 7 jaar
12: Goodies: Laptop, iPhone
13: Tevreden?: Ja, zit voor 2 jaar in de UK en de dynamiek is hier wel heel erg gaaf. Mensen zijn stukken meer gemotiveerd en positief tov NL. Salaris is prima, echter zijn de kosten hier ook een stuk hoger, dus rijk word je hier geenzins. Ik heb dan nog het geluk dat het fiscaal heel interessant is als expat.
Zit je daar vanuit een NL'se werkgever? Hoe zit het dan precies met je pensioenopbouw?
Ik kom binnenkort ook voor een dergelijke keuze te staan nl.
pi_160513427
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:38 schreef Underdoggy het volgende:

[..]

Lekker netto salaris baas! Dat ga je op kantoor bij lange na niet halen denk ik?
Op kantoor maak je veel minder onkosten en de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn een stuk beter.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 12:35:54 #169
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160514197
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 01:21 schreef the_BANDIT het volgende:

[..]

Dat is zonder feestdagen.
Dus tel er daar nog maar een aantal bij op.
Maar ik heb ieder jaar vakantiedagen over.
Ja het is altijd zonder feestdagen. Maar ik dacht dat 25 toch altijd wel een beetje het minimale was.
pi_160516351
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 11:18 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Zit je daar vanuit een NL'se werkgever? Hoe zit het dan precies met je pensioenopbouw?
Ik kom binnenkort ook voor een dergelijke keuze te staan nl.
Jep, via Big-Four kantoor. Pensioenopbouw wordt doorgezet in NLD via mijn werkgever met terugbetalingsregeling. Sociale zekerheid loopt via A1 constructie ook geheel via NLD, zo bouw ik nog steeds AOW op etc. Enige nadeel is dat ik mijn NL zorgverzekering ook moet aanhouden.
pi_160518555
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 10:23 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Dat is vreemd, ik ben ook chauffeur en ik krijg er 27.
Het kan zijn dat hij onder een andere cao valt. Een excollega van mij is overgestapt naar het veetransport en daar kreeg hij ook maar 21 vakantiedagen, maar daarintegen wel weer een aanzienlijk hoger uurloon.
Miata is always the answer
pi_160518624
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja het is altijd zonder feestdagen. Maar ik dacht dat 25 toch altijd wel een beetje het minimale was.
Het minimaal aantal uur vakantie is 4 maal het gemiddelde uur wat je per week werkt. En als dat structureel zo veel is als die user schrijft, dan zit 'ie daar dus onder..
pi_160519294
quote:
0s.gif Op zondag 6 maart 2016 13:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je inderdaad ziet wat je ervoor moet laten, wat het je kost qua privé, is het zeker geen dikbetaalde baan. Anderzijds: als je daar niet veel last van hebt kun je er dus een aardige boterham mee verdienen. Alleen het is voor een toekomstbasis niet ideaal, want doorgroeien zit er vaak niet in (zowel qua werk als dus privé qua woning e.d.).
Dat is ook waar ik soms nog wel eens tegen aan loop te hikken. Soms mis ik nog wel eens een stuk doorontwikkeling, uitdaging en wat meer regelmaat in mijn leven. Er zijn op zich wel specialisaties in het transport (hoewel niet echt in mijn regio), maar echte doorgroeimogelijkheden zijn beperkt.

Financieel is het ook lastig, want als ik door zou willen doorstromen naar bijvoorbeeld transportplanner of expediteur maak ik nog steeds een flinke salarisval richting 1800 bruto en wegvallende toeslagen.

De enige andere optie is om weer fulltime HBO-student te worden, wat betekent dat ik mijn baan grotendeels op zal moeten geven (hooguit nog op oproepbasis beschikbaar) en ik weer minimaal 4 jaar op een houtje mag bijten en ik misschien zelfs mijn huis zal moeten verkopen. Dat vooruitzicht staat mij dermate tegen dat ik dat niet meer als een serieuze optie zie.
Miata is always the answer
pi_160523577
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:28 schreef j669 het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik soms nog wel eens tegen aan loop te hikken. Soms mis ik nog wel eens een stuk doorontwikkeling, uitdaging en wat meer regelmaat in mijn leven. Er zijn op zich wel specialisaties in het transport (hoewel niet echt in mijn regio), maar echte doorgroeimogelijkheden zijn beperkt.

Financieel is het ook lastig, want als ik door zou willen doorstromen naar bijvoorbeeld transportplanner of expediteur maak ik nog steeds een flinke salarisval richting 1800 bruto en wegvallende toeslagen.

De enige andere optie is om weer fulltime HBO-student te worden, wat betekent dat ik mijn baan grotendeels op zal moeten geven (hooguit nog op oproepbasis beschikbaar) en ik weer minimaal 4 jaar op een houtje mag bijten en ik misschien zelfs mijn huis zal moeten verkopen. Dat vooruitzicht staat mij dermate tegen dat ik dat niet meer als een serieuze optie zie.
Yep ik zit in dezelfde situatie.
De enigste optie is voor mij een 5 ploegendienst, echter zijn er zoveel afgestudeerde HBO'ers die geen werk kunnen vinden dat ik er moeilijk tussen kom.
Tenzij ik voor 2100euro bruto wil gaan werken.
  dinsdag 8 maart 2016 @ 19:13:16 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_160523762
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:28 schreef j669 het volgende:

[..]

Financieel is het ook lastig, want als ik door zou willen doorstromen naar bijvoorbeeld transportplanner of expediteur maak ik nog steeds een flinke salarisval richting 1800 bruto en wegvallende toeslagen.

1800 bruto als transportplanner? Lijkt me wel erg weinig.. Hoe kom je daar op?
pi_160524761
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 16:28 schreef j669 het volgende:

[..]

Dat is ook waar ik soms nog wel eens tegen aan loop te hikken. Soms mis ik nog wel eens een stuk doorontwikkeling, uitdaging en wat meer regelmaat in mijn leven. Er zijn op zich wel specialisaties in het transport (hoewel niet echt in mijn regio), maar echte doorgroeimogelijkheden zijn beperkt.

Financieel is het ook lastig, want als ik door zou willen doorstromen naar bijvoorbeeld transportplanner of expediteur maak ik nog steeds een flinke salarisval richting 1800 bruto en wegvallende toeslagen.

De enige andere optie is om weer fulltime HBO-student te worden, wat betekent dat ik mijn baan grotendeels op zal moeten geven (hooguit nog op oproepbasis beschikbaar) en ik weer minimaal 4 jaar op een houtje mag bijten en ik misschien zelfs mijn huis zal moeten verkopen. Dat vooruitzicht staat mij dermate tegen dat ik dat niet meer als een serieuze optie zie.
Deeltijd hbo en afspraken met de werkgever behoort zeker niet tot de mogelijkheden? Dan is het lastig inderdaad. Huis verkopen is klote, maar je wil ook geen jaren in een dead end job zitten lijkt me. Misschien twee jaar serieus geld oppotten om vier jaar studietijd te kunnen overleven?
Schip ahoy!
pi_160524883
Ik denk dat een planner toch minimaal in schaal E van de transport CAO zit, als je niet helemaal onderaan de schaal begint dan zit je al snel op ¤2300/maand bruto in die schaal.
http://www.transport-onli(...)LN-cao-2014-2016.pdf
  woensdag 9 maart 2016 @ 01:47:27 #178
336981 the_BANDIT
Like I give a fuck
pi_160534741
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2016 12:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Ja het is altijd zonder feestdagen. Maar ik dacht dat 25 toch altijd wel een beetje het minimale was.
ik woon en werk al jaren in België
  woensdag 9 maart 2016 @ 06:49:26 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_160535381
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2016 01:47 schreef the_BANDIT het volgende:

[..]

ik woon en werk al jaren in België
Geen idee hoe het daar zit dan. Maar zeker gezien het aantal uren dat je draait vind ik het erg karig.
pi_160535390
quote:
15s.gif Op maandag 7 maart 2016 23:41 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die 50/55 maak je, neem ik aan, alleen bij jaareinde en kwartaaleinde?
Anders zou ik eens met de baas gaan praten over je basissalaris, tenzij je elke week +15 overuren in rekening brengt.
Ik mag m'n overuren elke week/maand in rekening brengen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')