Eerst 32 en daarna 14, beide in 1924.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
Hoeveel zetels had hitler bij zijn aftrap, dacht dat het was in 1929?
Kan je ook wat van die valide redenen noemen dan?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 11:11 schreef Tamabralski het volgende:
Westerse inmenging in dat land tegen Poetin was al zorgelijk. Dat betekent voor mij dat het om meer dan een handelsovereenkomst zou gaan. Hiernaast heeft EU met geld zitten zwaaien. De rechtse regering van dat land keek wie met het meeste geld over de brug kwam. Keken hiervoor zelfs richting Poetin. Ik ga tegenstemmen óók om EU en onze rechtse regering dwars te zitten. Er zijn talloze valide redenen om Nee te zeggen tegen dat verdrag.
De voornaamste reden om Nee te stemmen is om Poetin te helpen.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 11:11 schreef Tamabralski het volgende:
Westerse inmenging in dat land tegen Poetin was al zorgelijk. Dat betekent voor mij dat het om meer dan een handelsovereenkomst zou gaan. Hiernaast heeft EU met geld zitten zwaaien. De rechtse regering van dat land keek wie met het meeste geld over de brug kwam. Keken hiervoor zelfs richting Poetin. Ik ga tegenstemmen óók om EU en onze rechtse regering dwars te zitten. Er zijn talloze valide redenen om Nee te zeggen tegen dat verdrag.
Kun jij ook een reden noemen vóór het verdrag?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:07 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan je ook wat van die valide redenen noemen dan?
Immers in je post kom je niet verder dan drogredenen en minder dan halve waarheden.
quote:Op zondag 10 januari 2016 12:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Voor handel en welvaart zijn twee stappen nodig die in de juiste volgorde gezet moeten worden:
1. Ontwikkelen van handelswaar
2. Afbreken van protectionistische barriëres
Volgens mij moet Oekraïne eerst eens met stap 1 beginnen.
Anders draait het de-facto uit op neokolonialisme.
quote:Op zondag 10 januari 2016 12:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat Oekraïne nog een lange weg te gaan heeft lijkt me duidelijk. Daar moeten we hen wat mij betreft ook in steunen
En toen bleef het stil van jouw kant...quote:Op zondag 10 januari 2016 12:54 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe helpt het afsluiten van het associatieverdrag op dit moment erbij om Oekraïne stap 1 vóór stap 2 te laten zetten?
Om NL wanbeleid te stoppen, om EU wanbeleid te stoppen, om VS wanbeleid te stoppen, om leningen aan corrupte regeringen te stoppen, om Shell te treiteren, om Zionisten en maffe fuguren als Soros tet treiteren, om slachtoffers van het mh17 ramp te steunen, om rechtse tokkies tegen zichzelf te beschermen. Das het begin.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:09 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
De voornaamste reden om Nee te stemmen is om Poetin te helpen.
Dus inderdaad, als je Poetin een mooie man vindt en je wil hem plezieren moet je Nee stemmen.
1924 al?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 07:18 schreef Heilwasser het volgende:
[..]
Eerst 32 en daarna 14, beide in 1924.
Landbouwproducten zijn geen noemenswaardige handelswaar. Het is een simpel uitbaten van natuurlijke hulpbronnen, iets wat iedereen kan en waar je dus nooit rijk van zal worden. Tenzij je heel weinig inwoners hebt en heel veel van een hele schaarse natuurlijke hulpbron hebt, zoals Qatar ofzo, maar zo weinig mensen wonen niet in Oekraïne en zo schaars is landbouwgrond nou ook weer niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:07 schreef Gutmensch het volgende:
Hoe komt Igen erbij dat de Oekraïne geen handelswaar zou hebben? Het wordt niet voor niets de graanschuur van Europa genoemd.
En stelt dat kwalitatief ook wat voor? Of is dat van hetzelfde slag als alle industrie die ook in de rest van Oost-Europa zat en een paar jaar na de val van de muur en de invoering van de vrijhandel op de fles ging omdat het allemaal inefficiënte verouderde rotzooi-industrie was? Ik vermoed het tweede.quote:En ze hebben ook een flinke chemische industrie.
Zie ook http://statline.cbs.nl/St(...)8&HDR=G2,T,G3&STB=G1
Ja hij zat vast tot eind 1924, ik doelde op z'n partij.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:18 schreef john2406 het volgende:
[..]
1924 al?
Dacht dat hij tot 1923 gevangen zat wegens desertie?
Dit is pure onzin, de technisch meer geavanceerde industrie zit met name in de oblasten Charkov, Dnjepropetrovsk en Zaporizja. Deze drie oblasten dragen dus netto ook het meeste bij aan de Oekraïense economie. Dit in tegenstelling tot de oblasten Luhansk en Donetsk waarvoor gold dat ze sterk afhankelijk waren van subsidies, dat komt door de sterk verlieslijdende en verouderde staal- en steenkoolindustrie ter plaatse. Bovendien heeft Metrovagonmash geen fabriek in Luhansk, jij doelt vermoedelijk op Luhanskteplovoz wat wel onderdeel is (geweest) van dezelfde holding.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:20 schreef Igen het volgende:
[..]
.
En de voornaamste industrie zit dan ook nog eens in het bezette deel van het land. Ik dacht bijv. aan Metrowagonmash, maar die zitten in Luhansk.
Ik heb eens opgezocht hoe het nou eigenlijk zit met de export in vergelijking met andere 'developing countries'.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 22:46 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dit is pure onzin, de technisch meer geavanceerde industrie zit met name in de oblasten Charkov, Dnjepropetrovsk en Zaporizja. Deze drie oblasten dragen dus netto ook het meeste bij aan de Oekraïense economie. Dit in tegenstelling tot de oblasten Luhansk en Donetsk waarvoor gold dat ze sterk afhankelijk waren van subsidies, dat komt door de sterk verlieslijdende en verouderde staal- en steenkoolindustrie ter plaatse. Bovendien heeft Metrovagonmash geen fabriek in Luhansk, jij doelt vermoedelijk op Luhanskteplovoz wat wel onderdeel is (geweest) van dezelfde holding.
Hoezo is de EU ondemocratisch? Wat is er ondemocratisch aan dit "EU" beleid? Is het verdrag tegen transnationale georganiseerde misdaad (Trb. 2001, 68) ook ondemocratisch?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Het maakt verder ook niet uit wat voor goederen Oekraine te bieden heeft en hoeveel wij kunnen slijten. Dit is een geopolitiek spel om Poetin te treiteren. Dat is punt 1. En deze ondemocratische EU laat de EU-burger weer communistisch, voor welk wanbeleid en daaruit voortvloeiende ellende ook, opdraaien. Dit moet je toch niet willen?
Aan de hand van deze grafiek valt niks te zeggen over de ontwikkeling van de Oekrainse chemische industrie...quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik heb eens opgezocht hoe het nou eigenlijk zit met de export in vergelijking met andere 'developing countries'.
[ afbeelding ]
Gegevens: Atlas of Economic Complexity, SITC4-indeling, totaal (dus niet alleen de handel met Nederland).
Gutmensch' stelling over de excellente ontwikkeling van de Oekraïense chemische industrie zie ik niet bepaald terug. En voor de rest stelt het grotendeels ook niet veel voor. Zeker niet als het gaat om hoogwaardige eindproducten (de categorieën rechts) ipv. simpele halffabrikaten.
Jawel, dat die ontwikkeling op z'n best nog in de kinderschoenen staat.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:04 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Aan de hand van deze grafiek valt niks te zeggen over de ontwikkeling van de Oekrainse chemische industrie...
Daar heeft het wel wat weg van ja. Maar als iedereen elkaar probeert stokken in de wielen te steken wordt de wereld er niet beter op.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Het maakt verder ook niet uit wat voor goederen Oekraine te bieden heeft en hoeveel wij kunnen slijten. Dit is een geopolitiek spel om Poetin te treiteren. Dat is punt 1.
Dit bedoel je sarcastisch hoop ik.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:02 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Hoezo is de EU ondemocratisch? Wat is er ondemocratisch aan dit "EU" beleid? Is het verdrag tegen transnationale georganiseerde misdaad (Trb. 2001, 68) ook ondemocratisch?
Ik vraag mij af wat EU tot nu toe heeft gebracht wat zo geweldig is om dit communistische en peperdure gedrocht in stand te houden. Bijvoorbeeld, nu al verschuilen corporaties zich achter EU beleid voor hun nodeloze gegraai (woningcorporaties ea.). Voorheen was dit de NL overheid. Dit wordt voor de burgers alleen ondemocratischer en bureaucratischer.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar heeft het wel wat weg van ja. Maar als iedereen elkaar probeert stokken in de wielen te steken wordt de wereld er niet beter op.
Als het alleen voor te treiteren is, dat doen ze maar van hun eigen geld vind ik!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:52 schreef Tamabralski het volgende:
Het maakt verder ook niet uit wat voor goederen Oekraine te bieden heeft en hoeveel wij kunnen slijten. Dit is een geopolitiek spel om Poetin te treiteren. Dat is punt 1. En deze ondemocratische EU laat de EU-burger weer communistisch, voor welk wanbeleid en daaruit voortvloeiende ellende ook, opdraaien. Dit moet je toch niet willen?
Zo ondervind ik het inderdaad, het is volgens mij ook nog duurder als hoe het voorheen was.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:32 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat EU tot nu toe heeft gebracht wat zo geweldig is om dit communistische en peperdure gedrocht in stand te houden. Bijvoorbeeld, nu al verschuilen corporaties zich achter EU beleid voor hun nodeloze gegraai (woningcorporaties ea.). Voorheen was dit de NL overheid. Dit wordt voor de burgers alleen ondemocratischer en bureaucratischer.
Wordt de wereld er beter van dan?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar heeft het wel wat weg van ja. Maar als iedereen elkaar probeert stokken in de wielen te steken wordt de wereld er niet beter op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |