Dat doen ze altijdquote:Op woensdag 3 februari 2016 18:25 schreef Aerenia het volgende:
Hier zijn we vandaag ook naar het consultatiebureau geweest! Stats van mijn meisje: 14 weken, 62 cm en 7350 gram!![]()
Wat niet leuk was, was dat de arts daar mijn meisje nogal hardhandig aan haar handjes omhoog wilde trekken in zithouding toen ze op haar rug op de tafel lag. Mijn meisje heeft nog nooit zo hard gebruld van de pijn!![]()
Er zit 7,3 kg baby aan die armpjes mens!
Dit. In Brabant is Carnaval kroegen en zalen volle bak herrie. No way dat ik daar m'n kinderen tussen zet.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:21 schreef Mineola het volgende:
Optocht kijken zou ik wel overwegen maar met een dweilorkest alle kroegen in zou ik met zo'n kleintje overslaan, gehoorbescherming of niet.
Hier hetzelfde. Een collega viel het gisteren zelfs op. Superstom!quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:01 schreef Missladybug het volgende:
Is het trouwens normaal om na je eerste kind ineens veeul grijze haren te krijgen? Of is het toeval? Ik houd stug vol dat het highlights zijn maar erg geloofwaardig is het niet.
Ik vier het nooit ergens anders, dat vooropgesteld. Maar ik denk dat dit best sterk verschilt per dorp/stad. Ik snap echt wel dat het vreemd over kan komen als je het niet gewend bent, maar bij ons is het echt niet zo vreemd; alles en iedereen is juist ingesteld op kleine kinderen en niemand kijkt er van op.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:27 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Dit. In Brabant is Carnaval kroegen en zalen volle bak herrie. No way dat ik daar m'n kinderen tussen zet.
Is er anders niet in een café of zaal iets voor kindjes te doen? Hier is bijv. Een peuterbal.
Ik ging vroeger altijd naar het kindercarnaval in jouw woonplaatsquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:31 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik vier het nooit ergens anders, dat vooropgesteld. Maar ik denk dat dit best sterk verschilt per dorp/stad. Ik snap echt wel dat het vreemd over kan komen als je het niet gewend bent, maar bij ons is het echt niet zo vreemd; alles en iedereen is juist ingesteld op kleine kinderen en niemand kijkt er van op.
Ik weet natuurlijk niet waar Adrian het viert, maar zo zwart-wit is het dus niet altijd.
Echt? Wat leuk!quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:36 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ik ging vroeger altijd naar het kindercarnaval in jouw woonplaats![]()
Maar ja, nu ben ik zelf moeder en al jaaaaaaren weg uit carnavalsregionen en nu denk ik oh god harde muziek en zoveel prikkels en lawaai en bier en wildvreemden die even leuk willen doen, mwah, ik sla ff over tot m'n kinderen dat zelf leuk vinden
Bij H&M hebben ze ook pyjama's in grotere maten (in elk geval ook 74). Wel allemaal met Disney prints enzo, maar voor pyjama kan dat best vind ikquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:43 schreef FlyingFish het volgende:
Ik ben vanmiddag op zoek gegaan naar pyjama's/onesies met voetjes maat 74. Blijkbaar gaan die dingen dus vrijwel overal maar tot maat 68Alleen bij de primark hadden ze een grotere maat, maar ik vond de designs die ze nu daar hebben niet zo en ik heb nog wel even de tijd om rond te kijken. Ik heb wel in de uitverkoop alvast schoenen gekocht voor 'm voor volgend jaar
Next heeft dat ook! meerdere designs, maar bijvoorbeeld deze: http://nl.nextdirect.com/en/x572782s5quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:43 schreef FlyingFish het volgende:
Twix naar huisen een nieuw huis voor twist
Bloesem, wat heb je fijne ouders als ik het zo hoor
Ik ben vanmiddag op zoek gegaan naar pyjama's/onesies met voetjes maat 74. Blijkbaar gaan die dingen dus vrijwel overal maar tot maat 68Alleen bij de primark hadden ze een grotere maat, maar ik vond de designs die ze nu daar hebben niet zo en ik heb nog wel even de tijd om rond te kijken. Ik heb wel in de uitverkoop alvast schoenen gekocht voor 'm voor volgend jaar
En O heeft vandaag sperziebonen en wat rijstkorrels gegeten. Vooral de bonen op de grond gooien was erg leuk. De rijst kreeg hij op een lepeltje dus ik zeg tegen hem "Doe maar AAAAA" zodat hij zn mond open zou doen, doet hij ook daadwerkelijk zn mond open met een heel lief "AAA" En de volgende lepel deed hij hetzelfde, dus het lijkt geen toeval te zijn.
Wakker zijn?quote:Op woensdag 3 februari 2016 19:33 schreef Mariposas het volgende:
Wat doe je tussen 1:15 en 3:30 met haar?
Is juist een beetje praten, op een rustige toon, niet goed om haar gerust te stellen? Ik kan me voorstellen dat ze ook onrustig wordt als je juist niet op haar reageert?quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:48 schreef faptist het volgende:
[..]
Wakker zijn?
Ze ligt tussen ons in.
Ze gaat kruipen in haar slaapzak en ik ben dan bang dat ze over ons heen kruipt.
Verder praat ik niet. Ik ben zo stil mogelijk. Speentje wil niet altijd helpen en dan leg ik haar aan. Soms drinkt ze. Vaak wordt ze overstuur. (Ik dacht oorpijn maar dat is het niet).
Als ze echt overstuur raakt til ik haar op en wieg ik haar in m'n armen.
We blijven in bed.
Geen speelgoed behalve haar knuffeltje.
De draagdoek pakken voor huidcontact vind ik wel een hele goede!
Ga ik morgen proberen![]()
Ro slaapt nu op m'n man. Ik ga naar bed. Slaap sparen
Eens, Ik weet niet of dat aan mijn kinderen ligt maar die voeten bleven nooit op de plek van de voetjes zitten zeg maar. Heb je van die lege flappen onderaan dat broekjequote:Op woensdag 3 februari 2016 20:49 schreef Mariposas het volgende:
Pyjama's of onesies met voetjes? Waarom?haat aan die dingen.
Ze verkopen die pakjes trouwens veel bij Next.
Voor lekkere warme voetjesquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:49 schreef Mariposas het volgende:
Pyjama's of onesies met voetjes? Waarom?haat aan die dingen.
Ze verkopen die pakjes trouwens veel bij Next.
Is dat nou fijn? Slapen in zo'n slaapzak?quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:14 schreef Mariposas het volgende:
Ik heb sowieso nooit sokjes in de slaapzak ivm warmtestuwing dus dat zou een grote verkleedpartij worden steeds.
Ik zing als Frits wakker is, ook als dat middenin de nacht is. Dat kalmeert hem.quote:Op woensdag 3 februari 2016 20:48 schreef faptist het volgende:
[..]
Wakker zijn?
Ze ligt tussen ons in.
Ze gaat kruipen in haar slaapzak en ik ben dan bang dat ze over ons heen kruipt.
Verder praat ik niet. Ik ben zo stil mogelijk. Speentje wil niet altijd helpen en dan leg ik haar aan. Soms drinkt ze. Vaak wordt ze overstuur. (Ik dacht oorpijn maar dat is het niet).
Als ze echt overstuur raakt til ik haar op en wieg ik haar in m'n armen.
We blijven in bed.
Geen speelgoed behalve haar knuffeltje.
De draagdoek pakken voor huidcontact vind ik wel een hele goede!
Ga ik morgen proberen![]()
Ro slaapt nu op m'n man. Ik ga naar bed. Slaap sparen
Mijn peuter gaat carnaval vieren met opa en oma in jouw stad, oma heeft de oude spullen van vriend gewoon bewaardquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:40 schreef twist02 het volgende:
[..]
Echt? Wat leuk!![]()
Haha, ja ik kan me ook zó goed voorstellen dat er maar weinig aan is als je het niet gewend bent. Vind het altijd knap als mensen 'van buiten' er toch zo in mee kunnen gaan!
hier ook. Sowieso nooit pakjes met voetjes omdat zijn beentjes een maat voorlopen, al lijkt hij nu wat meer in proportie.quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft gewoon sokken aan, en bij broekjes die snel omhoog gaan doe ik de sokken over haar broek.
Wat leuk!quote:Op woensdag 3 februari 2016 21:37 schreef mousemicky het volgende:
[..]
Mijn peuter gaat carnaval vieren met opa en oma in jouw stad, oma heeft de oude spullen van vriend gewoon bewaard. Ik geloof dat ze op maandag naar kindervastenavond gaan, en op dinsdag naar de optocht. Vorig haar vond ie t al superleuk, dus nu vast ook, in combinatie met een logeerpartij bij oma natuurlijk.
Wij gaan denk ik met baby en peuter naar de optocht in t dorp hier. We staan dan op een grasveldje met een hoop gezinnen met een hoop kinderen, gezellig, en het lawaai valt wel mee. F mag in de draagzak, en als ie t echt niets vindt, gaat ie naar huis
Ja, zulke mensen zijn echt irritant jaquote:Op woensdag 3 februari 2016 21:46 schreef Estrys het volgende:
Bij ons is een verlichte optocht. Mooi hoor, maar te lang (iets van 40 wagens) te koud en veel te druk. We zijn 1 keer geweest met de oudste, maar heel gezellig zijn mensen niet die staan te kijken. Mensen die pal voor de neus van kleine kinderen gaan staan en als je er iets van zegt krijg je een scheldpartij over je heen. Nee die laat ik aan me voorbij gaan.
tquote:Op woensdag 3 februari 2016 20:43 schreef FlyingFish het volgende:
Twix naar huisen een nieuw huis voor twist
Bloesem, wat heb je fijne ouders als ik het zo hoor
En O heeft vandaag sperziebonen en wat rijstkorrels gegeten. Vooral de bonen op de grond gooien was erg leuk. De rijst kreeg hij op een lepeltje dus ik zeg tegen hem "Doe maar AAAAA" zodat hij zn mond open zou doen, doet hij ook daadwerkelijk zn mond open met een heel lief "AAA" En de volgende lepel deed hij hetzelfde, dus het lijkt geen toeval te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aaaaaah Sarawat is T een moppie!
Wij ookquote:Op woensdag 3 februari 2016 23:57 schreef Sara82 het volgende:
Aaah, carnaval... Waar mijn lief en ik elkaar ooit hebben leren kennen..! Dus voor mij wel bijzonder.![]()
Hier zij de cb-arts dat ze alles leren vanuit buikligging (omrollen, gaan zitten en uiteindelijk ook gaan staan). In dat opzicht moet het wel een positief effect hebben.quote:Op donderdag 4 februari 2016 09:38 schreef LuDann het volgende:
Hehehe, baby omrol stok.Wolk kan wel van rug naar buik, ze deed het gisteren 5 keer. Maar toch gaat ze na een paar minuten op haar rug huilen en moet ik haar omrollen. Alsof ze vergeten is dat zelf doen ook een optie is.
En ik maak me niet ongerust hoor, maar er wordt met dat buiklig advies omgegaan alsof baby's het standaard vervelend en vermoeiend vinden op hun buik. Bij Wolk is dat juist andersom en vroeg me af of meer baby's andersom-baby's waren.Sowieso was er niet echt een andere optie behalve de hele dag met haar op schoot zitten.
Ik vraag me ook de andere kant af, of het misschien een positieve invloed heeft gehad op haar motorische ontwikkeling.
Beer wilde ook niet op haar buik liggen, ging snel huilen en niet fijn en zulks. Sinds ze zelf omrolt ligt ze misschien 5 of 10 minuten op haar buik, maximaal, dan bruls want niet meer fijn. Ik maak me daar geen zorgen over, wordt vanzelf wel langer.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:34 schreef kazy het volgende:
Ik heb ooit wel eens gelezen (jah goeie bron) dat op de buik liggen/slapen natuurlijker is dan op de rug. Ik vraag me dus af of wij het wel 'goed' doen juist omdat M totaal niet geïnteresseerd is in buikliggen. Ze oefent braaf omdat ik haar dan zo neerleg, maar volgens de CB-arts zou ze het 20 minuten vol moeten houden en we halen met moeite de 5-10 minuten. (Ze stelde me wel gerust door te zeggen dat dit advies van de fysio is en dat die 'wel erg streng zijn'.)
Anderzijds is ze wel enorm druk met geluiden. Pffrt is naar een nieuw level gebracht (nu kan ze het met haar tong; soort vanincl geluid) en ze kan heeeeel hoog gillen. Dat deed ze gisteren onder de douche ineens.
Verder:
Sara je Batman wat leuk!
FF nog goede stats voor O!
Kris sterkte! Koffie erbij?![]()
En die baby omrolstok, geweldig!
Dat je ze nog bij de enkels vast hebt terwijl ze op hun buik draaien en jij wanhopig pogingen doet om niet alles onder de poep te smerenquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:58 schreef DJMO het volgende:
er komt een tijd dat je smeekt of ze even op hun rug willen blijven liggen .. believe me
Hahahaha, sssssst. Straks hoort Twix het. Die rol de hele dag om, behalve tijdens het verschonen, dan ligt hij keurig stil. Nog welquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat je ze nog bij de enkels vast hebt terwijl ze op hun buik draaien en jij wanhopig pogingen doet om niet alles onder de poep te smeren
we hebben een b!quote:Op donderdag 4 februari 2016 11:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat je ze nog bij de enkels vast hebt terwijl ze op hun buik draaien en jij wanhopig pogingen doet om niet alles onder de poep te smeren
Ik kan inmiddels luiers verschonen met mijn kind in alle mogelijke positiesquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
we hebben een b!
we hebben een i!
we hebben een n!
we hebben een g!
we hebben een o!
we hebben een BINGO!!!
ik ook hoor .. heb na drie kinderen genoeg ervaring om nr vier te snel af te zijnquote:Op donderdag 4 februari 2016 11:17 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik kan inmiddels luiers verschonen met mijn kind in alle mogelijke posities
Is jouw kind mijn kindquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:40 schreef JantinaGr het volgende:
Wat betreft op buik leggen. Als wij haar op haar buik leggen, dan heft ze altijd haar hoofdje op, al sinds week 1, ze weigert haar hoofdje neer te leggen. Uiteindelijk als ze echt moe is, dan zal ze haar hoofd pas neerleggen, maar begint tegenwoordig voor die tijd al uitgebreid te brullen.
Dus onze baby slaapt ook sowieso op de rug.![]()
En spelen gebeurd ook op de rug, want buik = rondkijken
We krijgen ook steeds van het CB te horen dat ze enorm sterk is.![]()
En de luier maat 4 was vannacht een succes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua ontwikkeling hebben we een hoop 9 maanden dingen afgevinkt al.![]()
Zitten moeten ze in ieder geval in hun leven meer dan rollenquote:Op donderdag 4 februari 2016 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Is jouw kind mijn kind?
Hier ook alleen maar de hele tijd hoofd optillen bij buiklig.
Van het CB moesten we actiever gaan oefenen met rollen, 'want anders vindt ze straks zitten leuker dan rollen'.
Ja , zitten IS toch leuker dan rollen?
quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:59 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby blijft voor nu nog gewoon op haar rug liggen tijdens het verschonen, gelukkig.Ze is wel een kampioen in benen strekken op onhandige momenten en in schoppen.
Over CB's gesproken, ik kom er net vandaan. Blij en opgelucht, want het gaat goed met groeien!Ze is (in tegenstelling tot wat ik dacht) 65 centimeter en ze woog daar 6675 gram.
Ze zit nu met lengte, gewicht en hoofdomtrek tussen de 0 en de -1 lijn in.Kiek dan hoe goed Wolk en jij het doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Qua ontwikkeling hebben we een hoop 9 maanden dingen afgevinkt al.Ik zag een blij, prima uitziend en ontwikkeld kind op de meet zaterdag, maar wat fijn dat het zich nu ook in de schema's / curves vertaalt!
[ Bericht 0% gewijzigd door Selvaria op 04-02-2016 13:13:13 (vertaald :'() ]
Is een huisje geen optie? Dt vond ik de eerste vakantie met M echt heel fijn.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:32 schreef lunapuella het volgende:
GroeiWolk!
Batman!
Poeprollen
Had ik al gejompeld voor Twix naar huis? Bij deze dan!
Hier komen er weer tandjes aan denk ik. Er wordt weer bovenmatig gekwijld (ja, nóg meer dan anders), gpfffrt, en ik denk ik ook bobbels te kunnen voelen...
Verder ben ik aan het oriënteren op onze eerste vakantie samen! Pffft, vind het maar spannend. Voor onszelf kon ik nog wel redelijk lukraak een hotelletje kiezen, maar met Ketel erbij gaan de standaarden en behoeften ineens wel stevig omhoog.
Een huisje lijkt me heerlijk, maar wij hebben geen auto (of rijbewijs), dus veel van dat soort gebieden vallen al af ivm bereikbaarheid.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:36 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Is een huisje geen optie? Dt vond ik de eerste vakantie met M echt heel fijn.
Wij zaten hier, in België: plaatsje Waimes, Ol'Cor het huisje.
Ja, zitten is de bom! Of eigenlijk staan. Mevrouw kijkt dan heel trots.quote:Op donderdag 4 februari 2016 12:42 schreef SaskiaR het volgende:
Van het CB moesten we actiever gaan oefenen met rollen, 'want anders vindt ze straks zitten leuker dan rollen'.
Ja , zitten IS toch leuker dan rollen ?
Whut, 9 maanden? Mijn baby doet dat al met 3 maanden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:26 schreef LuDann het volgende:
ze trok Wolk vanuit een liggende positie aan haar handjes op tot staan
Wij moesten N. gewoon heen en weer gaan rollen, zodat ze doorkreeg hoe het werkte. Ze heeft het nog niet gelemaal doorquote:Op donderdag 4 februari 2016 14:12 schreef JantinaGr het volgende:
Fijn die groei LuDann!
[..]
Ja, zitten is de bom! Of eigenlijk staan. Mevrouw kijkt dan heel trots.
Hoe stimuleer je het rollen? Speeltjes? Hier snapt ze nog niet dat ze niet kan rollen als ze haar armpjes langs haar lichaam houdt. "Ja dan blijf je steken he"
[..]
Whut, 9 maanden? Mijn baby doet dat al met 3 maanden.
quote:Op woensdag 3 februari 2016 23:57 schreef Sara82 het volgende:
Aaah, carnaval... Waar mijn lief en ik elkaar ooit hebben leren kennen..! Dus voor mij wel bijzonder.![]()
Vorig jaar was ik net zwanger, en toen was het wel ff pittig om met megazere tieten mee te hossen en stiekem alcoholvrij bier in mijn glas te gieten....
En dit jaar weer nuchter ivm borstvoeding. Dus ga maar een dagje feesten. En zondag de optocht bekijken samen met T.neh neh neh neh neh neh neh neh.. Batman!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hoe cute. Ik zat op een katholieke basisschool en ben indiaantje geweest (en clown, baby, elfje). Het heeft niet mogen beklijven. Als ik nu aan carnaval denk ik voel ik mij triestig, koud, regenachtig en grijs.
![]()
LuDann, S. ligt bijna altijd op zijn buik. Hij slaapt ook op zijn buik. Op zijn rug vindt hij niet heel leuk, maar goed dat je het zegt. ik zou 'm vaker op z'n rug moeten leggen.Ja! Dat heb ik ook ergens gelezen. Misschien wel hier.quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:34 schreef kazy het volgende:
Ik heb ooit wel eens gelezen (jah goeie bron) dat op de buik liggen/slapen natuurlijker is dan op de rug.
Hier klopt het in ieder geval.
hahahaquote:Anderzijds is ze wel enorm druk met geluiden. Pffrt is naar een nieuw level gebracht (nu kan ze het met haar tong; soort vanincl geluid) en ze kan heeeeel hoog gillen. Dat deed ze gisteren onder de douche ineens.
in douche ook. Dat is natuurlijk nóg leuker!
En even eenvoor Bloesem. Ik las je spoilers, maar vind er even niet de tijd voor om erop te reageren.
Oh ja. Wij mogen zo naar het CB. Welke groei-app gebruiken jullie (voor iOS)? Dit is al 100 keer gevraagd, maar ik onthoud nog steeds helemaal niets.![]()
Ik ben voor onze reis ook hotels ed aan het zoeken. Een stuk lastiger idd dan gewoon met z'n tweeën. Best veel hotels nog die geen kinderen accepteren, en ook babybedjes staan vaak niet duidelijk vermeld.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:32 schreef lunapuella het volgende:
GroeiWolk!
Batman!
Poeprollen
Had ik al gejompeld voor Twix naar huis? Bij deze dan!
Hier komen er weer tandjes aan denk ik. Er wordt weer bovenmatig gekwijld (ja, nóg meer dan anders), gpfffrt, en ik denk ik ook bobbels te kunnen voelen...
Verder ben ik aan het oriënteren op onze eerste vakantie samen! Pffft, vind het maar spannend. Voor onszelf kon ik nog wel redelijk lukraak een hotelletje kiezen, maar met Ketel erbij gaan de standaarden en behoeften ineens wel stevig omhoog.
Helaas, vent in het onderwijs. Immer vast aan vakanties. Anders was dat een goede deal!quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:05 schreef FlyingFish het volgende:
Met ouders van nu kun je buiten vakanties met 50% korting boeken.
Jaaa Edinburgh! Een van mn favoriete stedenquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Helaas, vent in het onderwijs. Immer vast aan vakanties. Anders was dat een goede deal!
Maaaaar ik denk dat ik nu een mooi appartementje in Edinburgh gevonden heb! Dus het komt goed
Thanks! Ook fijn dat er herkenning isquote:Op donderdag 4 februari 2016 10:47 schreef Fuente het volgende:
[..]
Beer wilde ook niet op haar buik liggen, ging snel huilen en niet fijn en zulks. Sinds ze zelf omrolt ligt ze misschien 5 of 10 minuten op haar buik, maximaal, dan bruls want niet meer fijn. Ik maak me daar geen zorgen over, wordt vanzelf wel langer.
Haha ik vrees het ook!quote:Op donderdag 4 februari 2016 10:58 schreef DJMO het volgende:
er komt een tijd dat je smeekt of ze even op hun rug willen blijven liggen .. believe me
Het plan is nu de meivakantie.quote:Op donderdag 4 februari 2016 15:30 schreef Estrys het volgende:
Welke schoolvakantie ga je Luna? Schotland lijkt me prachtig. Ik ben nog nooit noordelijker dan de waddeneilanden geweestMaar in de meivakantie gaan we naar Legoland
En in de zomer gaan we met de caravan naar noord Italie
Zo fijn met de caravan op vakantie.
Schotlandquote:Op donderdag 4 februari 2016 15:23 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Helaas, vent in het onderwijs. Immer vast aan vakanties. Anders was dat een goede deal!
Maaaaar ik denk dat ik nu een mooi appartementje in Edinburgh gevonden heb! Dus het komt goed
Ooohhh, nog beter! Ik ben bijna jaloersquote:Op donderdag 4 februari 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Schotland!
Man heeft vandaag zijn vakantie bevestigd gekregen dus wij gaan zo boeken.3 of 4 dagen Edinburgh, 5 dagen Skye en 3 dagen Cairngorms met nog een paar eendaagse tussenstops.
![]()
![]()
![]()
Hier ook zomervakantie, want ik zit zelf in het onderwijs.
Ik las Skypequote:Op donderdag 4 februari 2016 18:51 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Schotland!
Man heeft vandaag zijn vakantie bevestigd gekregen dus wij gaan zo boeken.3 of 4 dagen Edinburgh, 5 dagen Skye en 3 dagen Cairngorms met nog een paar eendaagse tussenstops.
![]()
![]()
![]()
Yay pufclubquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:17 schreef Mariposas het volgende:
Wil ook vakantie.helaas nog wachten tot september. Hopen maar op een mooie zomer, want als je zo vlak bij het strand woont, krijg je zo het vakantiegevoel als je het strand oploopt.
![]()
![]()
![]()
L doet mee aan de pufclub, ventolin en een babyhaler voor z'n Ron Brandsteder immitatie gehad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen was ik alles kwijt van wat ik op de afgelopen pagina's had gelezen en gespot. Behalve
nnnnnnnnnanananannana BATMAN! super cute!!
Schudden voor gebruik
Ik moet gewoon snel en alles typen, want wurm komt zo vaak en veel en eigenlijk is het mijn bedtijd ook alquote:
Een beetje olie geven?quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
Iemand tips tegen verstopte baby's? N. heeft al een paar dagen niet gepoept, en ze heeft nu een beetje buikpijn...
Roosvicee Laxo, 2-4ml in een flesje met melk. Heb het heel af en toe gebruikt voor Sjaak maar had altijd binnen 4 uur resultaatquote:Op donderdag 4 februari 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
Iemand tips tegen verstopte baby's? N. heeft al een paar dagen niet gepoept, en ze heeft nu een beetje buikpijn...
Groot! Hij groeit en ontwikkelt zo ontiegelijk hard!quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:15 schreef SaskiaR het volgende:
Stippel!!!
Maar hoe ist met jouw wurm???
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
Fietsen met de benen. Opgetrokken beentjes en dan langzaam rondjes maken met beide beentjes. Van links langzaam naar rechts en terug....quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:37 schreef SaskiaR het volgende:
quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:08 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Groot! Hij groeit en ontwikkelt zo ontiegelijk hard!
snelle opsomming:
7,2 kg
iets van 68 cm
vinkt dingen af bij het cb die hij pas met een jaar zou moeten doen![]()
staat en stapt al sinds vijf maanden![]()
Nog altijd last van prikkelverwerking en dus veel dragen, clusteren, samen slapen en zulks. Maar dat gaat steeds beter en beter. Eczeem is trouwens de bitch! En zijn bos met haar is net zo hard uitgevallen als dat het bij mij doet.Dat donkerbruin/zwarte punkkapsel is nu kort en donkerblond...
Hij maakt grapjes, naja soort van en zegt zijn eerste woordje(s) naam van zijn oudere neefje en "sitteuhhhhh" en gebaart "uit". Kwijlkust alleen mama, het liefste de hele dag. Moet keihard lachen om de hond die eigenlijk niets bijzonders doet. Spartelt van blijdschap als hij de draagdoek ziet. Giert het uit in de santatoss. Heeft 'snachts erg veel zijn mammie nodig. Doodvermoeiend, mja. Heeft een beste vriendje die een paar maanden ouder is. Ze kroelen/aaien/kijken lief naar elkaar en kunnen het hebben van elkaar als ze er met speelgoed vandoor gaan. Zo cute ^^,
Borstvoeding gaat nog altijd goed (zes maanden enkel bv). Uit de fles drinken lukt niet van harte. Ik kolf daardoor echt te weinig en dat kost ook zoveel energie. We zijn net (vorige week) gestart met rapley. Doodeng! Zoals mijn meneer dat voornamelijk vindt. Maar kijkt trots als wurm op een wortel sabbelt.
Dus zover gegeten: wortel, komkommer (maar daar krijgt hij rode vlekken van dus die krijgt hij even niet meer), mandarijnenpartje, stukje broodkorst en sinds vandaag ook mangostukje.
Oh en dan moet hij ook nog model zitten of gebruikt zijn mama zijn hoofd als paspop en dan krijg je dit..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heerlijk!
Ja, ik dacht..... Laat ik eens.. de laptop staat beneden ivm een logo van een vriendinnetje te verbeteren en in een vectorbestand te maken ^^, zodat het eens geschikt is voor diverse druksoortenquote:
Voeg me dan ook eens toe op fb!quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:00 schreef Malteser het volgende:
Stippel!!!!Ik vroeg laatst al naar je! Hoe is het?
op 30-12-2015.....quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:13 schreef Mariposas het volgende:
Hij loopt al sinds hij 5 maanden is stippel?!![]()
Omg gewoon R van haar troon gestoten![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Schudden voor gebruik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, ik weet het ook niet. Hij doet het zomaar ineens. Naja het staan niet, want hij stond al sinds twee en een halve maand (?) of drie maanden tegen onze buiken/borst op schoot te hupsen. Wilde al vanaf 8 weken niet meer liggen in je armen maar rechter op zitten. Meer te zien zo of zo..quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:21 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Niet!Hoe dan??
Morgen toch weer verder oefenen
quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:24 schreef Malteser het volgende:
Stippel, wat een leukerd!!![]()
Mariposas, rot dat L. ook lid is geworden van de pufclub. Maar hopelijk helpt het hem!Oh! wat enorm rot!!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heel veel sterkte
Schudden voor gebruik
Nog niet? Ze is nu zes maanden, en met haar rollen en beginnend kruipen is ze al vlotjes, maar staan en stappen zie ik nog zo niet gebeuren hoor. Ja, een beetje staan tegen de leuning van de bank.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, ik weet het ook niet. Hij doet het zomaar ineens. Naja het staan niet, want hij stond al sinds twee en een halve maand (?) of drie maanden tegen onze buiken/borst op schoot te hupsen. Wilde al vanaf 8 weken niet meer liggen in je armen maar rechter op zitten. Meer te zien zo of zo..
Ik vond het maar moeilijk in het begin. ^^,
edit: Hoe vroeg was dat dan bij jullie?
Manflu x1000!quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:40 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat klinkt niet fijn Malteser...Wat heeft hij?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij kan er ook niks aan doen en werkt hard terwijl ik thuis zit dus logisch dat ik voor zieke Twix zorg (en ook de nachten doe) want ik 'hoef niks'.
quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:43 schreef Malteser het volgende:
[..]
Manflu x1000!Oja dieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hij kan er ook niks aan doen en werkt hard terwijl ik thuis zit dus logisch dat ik voor zieke Twix zorg (en ook de nachten doe) want ik 'hoef niks'.
Nouja, natuurlijk is het zo dat hij werkt en jij thuis bent, maar een dag zoals je beschrijft is ook heel erg intensief. Even afwisselen, ook als het een half uur of een uurtje is voor hij gaat slapen is dan wel fijn natuurlijk.
Dat zal ik eens doen!quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:15 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Voeg me dan ook eens toe op fb!![]()
Medicatieloos sinds kort!![]()
Heb een goedkeurstempel gehad van de huisarts!![]()
Whoot whoot!
Verder doodvermoeid. Ik ga wallendragers ontwikkelen ^^, Ze rollen bijna mijn gezicht af![]()
Hoe is het bij jou? Vraag me steeds af hoe het gaat met die gekke opdringerige mensen die over je vloer komen ^^,
Ja, maar dat zat er even niet in helaas. En ik mag niet klagen want hij werkt zich een slag in de rondte. Maar ik baalde even een beetje boel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:48 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Oja die
Nouja, natuurlijk is het zo dat hij werkt en jij thuis bent, maar een dag zoals je beschrijft is ook heel erg intensief. Even afwisselen, ook als het een half uur of een uurtje is voor hij gaat slapen is dan wel fijn natuurlijk.
Ja, echt triest hè?quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:09 schreef Stippelrientje het volgende:
dweilbandje, vastenavend en al een half jaar geen instrument aangeraakt. klinkt als Krabbegat en daar jatten ze je instrumenten toch dit jaar.. dus veiliger om die thuis te latenGoed excuus.
Melba stond net na de verhuizing voor t eerst aan bank box en tafel, dus met negen maanden en een beetje. Hij ging voor t eerst zelf zitten ook met 9 maanden. Los lopen deed hij voor het eerst met 13 maanden en dat is voor een jongen best vlot. Alles voor twee jaar is normaal.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:31 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Ja, ik weet het ook niet. Hij doet het zomaar ineens. Naja het staan niet, want hij stond al sinds twee en een halve maand (?) of drie maanden tegen onze buiken/borst op schoot te hupsen. Wilde al vanaf 8 weken niet meer liggen in je armen maar rechter op zitten. Meer te zien zo of zo..
Ik vond het maar moeilijk in het begin. ^^,
edit: Hoe vroeg was dat dan bij jullie?
Hoax, R. slaapt niet, die kijkt Nijntje.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:28 schreef ingee het volgende:
Hallo, met 5 maanden lopen!R stond toen net een beetje als ze de bank vasthield ofzo.
R huilt zichzelf nu in slaap, dat snap je wel.
Nee nu niet meer! Ze heeft zichzelf in bad gedaan en naar bed gebracht, dat wel.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Hoax, R. slaapt niet, die kijkt Nijntje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. nouja goed, je bent echt niet koekoek dus
Zag goede stats voor Wolk! Fijn dat ze beter is gegroeid nu. En ze doet het gewoon hartstikke goed ook, dat was zaterdag al wel duidelijk. Eens opgezocht wat Q's stats waren met 5,5e maand: 63cm en 6480gr. Dus valt best mee hoe klein ze is
heb daar toen niets over gehoord ook want hij volgde gewoon z'n eigen lijn (laatste keer boog z'n gewicht wel af, dus afwachten wat het de 9e zal zijn)
Verdervoor iedereen die het nodig heeft en beterschap voor de zieken. Slecht bijgelezen dus vast veel gemist
Las altijd s avonds bij, maar Q gaat regelmatig pas laat slapen (rond 10 uur ineens) en de batterij van m'n mobiel wordt brak en is dan net leeg S avonds.. Moet echt eens voor een nieuwe gaan kijken..
Q slaapt de laatste dagen maar matig en afgelopen nacht huilde hij steeds nét als ik bijna in slaap was. Om half 3 flikte ie dat al voor de 5e keer.. Zit hem vast iets dwars, als ik hem troost S nachts mept ie vaak z'n speen of fles uit m'n hand en gaat even heftig over z'n gezichtje wrijven en huilen. Sinds z'n 2e tandje laatst doorkwam, zit hij vaak met z'n vingertje in z'n mond nog en poept meer dan normaal. Ook voor het eerst een open plekje op z'n bil, maar de maizena werkt goed! Denk dus nog wel aan tandjespijn.
Verder paar nieuwe features. Hij wees al steeds naar lampen, nu kijkt hij omhoog of wijst als je hem vraagt waar de lamp is. Ook kijkt hij als je vraagt "Q, waar is pappa/opa/oma?" . Vandaag had ie z'n fruithapje op, gaf hem de lepel om nog even mee te spelen. Ging hij ineens met de lepel in z'n lege kommetje tikken en daarna deed hij netjes de goede kant in z'n mondje en smakte (normaal knaagt ie op de achterkant van de lepel). Zo ging ie een tijdje door, alsof ie zelf uit z'n kommetje zat te eten! Nog niet geprobeerd met eten erin, toen ik hem z'n lepel met fruithapje ervoor liet pakken, lanceerde hij het hapje meteen door de lucht![]()
Oh en gister op dansles kreeg ik een whatsapp van vriend "volgens mij zei hij net pappa! Hij zei het wel op de manier van Gollum, maar het klonk wel zo!"(hij gromt vaak, op de manier van Gollum zegmaar
)
doet die van mij nu al! Helpt mee in het huishouden rommelig te houdenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben pas onder de indruk als een baby de 'helpt mee in het huishouden' rond een jaar van Oei ik Groei haalt.![]()
L. voelt zich beter.![]()
Ik haalde vanochtend wel hapjes wortel uit d'r haar.Kennelijk heeft ze ergens vannacht een beetje gespuugd.
Dat zal je tegen die tijd nog kunnen verbazenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Ik ben pas onder de indruk als een baby de 'helpt mee in het huishouden' rond een jaar van Oei ik Groei haalt.![]()
Ik haalde vanochtend wel hapjes wortel uit d'r haar.Kennelijk heeft ze ergens vannacht een beetje gespuugd.
Nee, maar M is ook makkelijkquote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:14 schreef pinquit het volgende:
Bah, hebben jullie er ook zon hekel aan als iemand vraagt: is ie een beetje makkelijk?
Uhhhnee. Wil ik dat?wat is nou een makkelijke baby?
"Ja nou, dat ie zich wel een uurtje in de box kan vermaken ofzo"
Hahahahahaahahahahahaahha
Een uur? Die van mij lukte dat tot voor kort nog niet eens 5 minuten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:14 schreef pinquit het volgende:
Bah, hebben jullie er ook zon hekel aan als iemand vraagt: is ie een beetje makkelijk?
Die van mij kan zich makkelijk een uur vermaken, tussendoor moet ik haar dan wel 268012x wegtrekken bij boekenkast / verwarming / vazen / al die mooie boekjes in de salontafel / CD-kasten enz.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:14 schreef pinquit het volgende:
De mijne wil niet kruipen. Ja, gefrustreerd achteruit. Dat is eigenlijk het enige waar we mee oefenen.... omrollen kan hij al een hele poos bewust. Hij stapt niet los hoor.. en het is ook niet keihard doorlopenquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:39 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Nog niet? Ze is nu zes maanden, en met haar rollen en beginnend kruipen is ze al vlotjes, maar staan en stappen zie ik nog zo niet gebeuren hoor. Ja, een beetje staan tegen de leuning van de bank.
Ik ben ook thuis de hele dag voor wurm (bewust), maar dat is echt rete intensief hoor. Bij het ene kind is het schijnbaar wat makkelijker dan bij de ander... ^^, Je hebt geen momentjes voor jezelf om weer op te laden.quote:Op donderdag 4 februari 2016 21:54 schreef Malteser het volgende:
man met ernstige manflu. Ik ben zelf thuis en nog niet aan het werk, want man met hamer en zulks. Maar mijn kind is te leuk, daar geniet ik zo van! En de dames hier zijn heel lief voor me dus dat is fijn.
Over de opdringerige mensen doe ik maar even geen uitspraken. Ik ben gewoon een watje...
Ohja, en mijn kind is dus , had ik dat
Thanksquote:Op donderdag 4 februari 2016 21:57 schreef twist02 het volgende:
Stippel, goed om van je te horen en wat een heerlijke mini heb je toch!Toffe muts ook!
[..]
Ja, echt triest hè?![]()
Maarrr...ook al meerdere keren weer braaf (anoniem) teruggebracht na Fb-explosies, dus da's dan wel weer mooi om te horen!
Malteser, bwuh da's zuur ja... Al is het inderdaad maar even een uurtje ofzo, dat je gewoon even kunt opladen
Alle kindjes hebben een o benen en een x benen fase. Hoop alleen niet dat het blijft.quote:Op donderdag 4 februari 2016 22:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Melba stond net na de verhuizing voor t eerst aan bank box en tafel, dus met negen maanden en een beetje. Hij ging voor t eerst zelf zitten ook met 9 maanden. Los lopen deed hij voor het eerst met 13 maanden en dat is voor een jongen best vlot. Alles voor twee jaar is normaal.
Heel vroeg is wel een risicofactor voor o/x-benen en heupdysplasie, maar ja, je kunt ze ook niet echt tegenhouden he...
Oh kijk nou, wat goed! Lekker houterig nog, haha. Hij heeft er wel meteen de vaart in zeg!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Cholula het volgende:
Serieus lopen met 5 maanden?
Ik kwam eigenlijk heel enthousiast vertellen dat Frits met wat hulp loopt.
*weg*
Is een filmpje.![]()
ik wil net zeggen, ik vind stappende bewegingen maken terwijl het kind aan twee armen wordt vastgehouden nog niet echt tellen als lopenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:22 schreef Mariposas het volgende:
Maar als je hem vasthoud en hij aan je hand loopt, dan stimuleer je het toch eigenlijk?
Het lijkt net alsof hij met een rollator loopt zoquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Cholula het volgende:
http://s786.photobucket.c(...)zps2zeyklxj.mp4.html
Is een filmpje.![]()
Verder sluit ik me aan bij de zombies en gebruik ik dat als reden voor mijn gebrek aan reageren op de rest.
Behalve dan op Gevalletje : ik heb je gezien en gesproken en ik vond je niet gek, raar of vreemd.![]()
Klopt, maar als je het hebt over een stappende baby ga je uit van zelf geïnitieerd stappen, dus langs de rand van de tafel bijvoorbeeld. De loopreflex heeft elke baby namelijk al aangeboren, dus als je hem aan zijn armen vasthoudt met de voetjes op de grond zal hij hoogstwaarschijnlijk altijd stappende bewegingen makenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:37 schreef zeefje het volgende:
Maar stippel had het toch ook niet over los lopen? Die zei dat haar zoon stapte vanaf vijf maanden
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Nee, de filmstand op mijn camera is ruk en filmen in selfiestand is lastig als je twee handen nodig hebt voor wurm ^^, Maar ik zal eens pogen het op camera te zetten.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:17 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Dat zal je tegen die tijd nog kunnen verbazen. S. helpt op haar manier al een hele tijd mee (ze is nu bijna 17 maanden). Kleine opdrachtjes uitvoeren en vooral alles doen wat jij doet.
Maar lopen met 5 maanden?! Heb je een filmpje Stippel, lijkt me erg bizar om te zien!
dank uquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:37 schreef zeefje het volgende:
Maar stippel had het toch ook niet over los lopen? Die zei dat haar zoon stapte vanaf vijf maanden
Wat een leuk filmpje. Dat doet hij goedquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Cholula het volgende:
Is een filmpje.![]()
Verder sluit ik me aan bij de zombies en gebruik ik dat als reden voor mijn gebrek aan reageren op de rest.
Behalve dan op Gevalletje : ik heb je gezien en gesproken en ik vond je niet gek, raar of vreemd.![]()
Ah kijk, dan begreep ik het verkeerd! Ik heb dat nooit geprobeerd bij Frits.quote:
Ik heb een cliënt die zo ook met een rollator looptquote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Cholula het volgende:
Is een filmpje.![]()
hahaha ja precies!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 11:22 schreef Lijnloos het volgende:
Fritsie, kiek hem gaan dan!
He Stippel, gezellig weer! Wat een leuk ventje zeg... En wat goed dat ie al zo aan het stappen is. Fedde wil ook alleen nog maar staan en zet wel stapjes maar tis nog steeds heerlijk zwalkend. Maar tegenhouden is gewoon lastig merk ik. Zodra hij mijn vingers of handen vast heeft trekt hij zich op en gaat staan. Zitten is voor babies en liggen is gewoon pure marteling... heel handig ook met aan/uitkleden
hahahahaquote:Op vrijdag 5 februari 2016 11:18 schreef Cholula het volgende:
[..]
Ah kijk, dan begreep ik het verkeerd! Ik heb dat nooit geprobeerd bij Frits.
Het is inderdaad net een rollator op deze manier. Vandaag heeft mijn man hem een spencer aangetrokken en is het net een oud mannetje
ahw!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:57 schreef Limone het volgende:
OMMEGOT! Hij rolde net van buik naar rug!!!en ik stond net naar buiten te kijken..
![]()
![]()
Wat leuk! Het reageren op diertjes is zo tof. Kijkt ze ook om naar jullie kat?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:56 schreef LuDann het volgende:
Groeibaby van Pinq.Tjonge, wat gaat het hard. In mijn hoofd is jouw baby net 3 weken oud joh.
En ook een jompel voor de roller van Limone!Volgens mij doen baby's het met opzet, coole dingen doen als we niet kijken.
Oh jongens, ik geniet zo van mijn baby.Ze is zo blij en vrolijk de hele tijd! Ze is qua gedrag echt een grote baby nu, zo'n verschil met hoe het was met zeg 4 maanden! Ik vind dit echt 100 keer leuker zo.
![]()
Ik ben met d'r naar de kinderboerderij geweest net, voor het eerst sinds ik denk 2 maanden dat ik de kinderwagen tevoorschijn heb gehaald, nu met het zitje erop in plaats van de bak. Best een gedoe maar het is wel leuk dat ik haar beter kan zien dan wanneer ik haar draag. Ze leek de konijnen wel leuk te vinden, ze moest althans lachen toen ze naar ze keek.
Nu zijn we weer thuis en ligt ze op het kleed haar luier vol te poepen.
Wat een leuk filmpje. Zo enthousiast!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:14 schreef Cholula het volgende:
h
Is een filmpje.![]()
Hebben wij dezelfde baby?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:00 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
hahaha ja precies!
Handig ook met luiers verschonen!
Dat optrekken zoals jij het omschrijft zo startte dat ook bij ons. Ze ontdekken dat en vinden dat kei leuk. Nu probeert hij het ook steeds met opdrukken om straks zelf te gaan staan. Gooit dan zijn kont in de lucht (staat dan in een soort van bruggetje) lukt natuurlijk 9 van de 10 keer nog niet . Maar hij heeft er lol in.
Gaat goed met de kat, samen de poes aaien vindt ze wel leuk.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:05 schreef Stippelrientje het volgende:
Wat leuk! Het reageren op diertjes is zo tof. Kijkt ze ook om naar jullie kat?
Met de geweven doek zal je vast ook al iets meer van haar koppie zien dan met de rekbare. Leuk om af te wisselen met de buggy toch?
hahaha hoop dat de jouwe beter slaapt dan de mijnequote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:55 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Hebben wij dezelfde baby?
Inderdaad met verschonen zo'n omgekeerde rups zo op zijn rug de commode afschuivend... super handig!![]()
Ook als ie in de maxicosi moet, voeten aan de onderkant, hoofd aan de bovenkant en als een soort brug/plank vooral NIET!!!! in die cosi willen.
Haha ja precies, daarom inderdaad nog maar even genieten!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:47 schreef Selvaria het volgende:
Twist, dat kan zo ineens komen! Donderdags zei ik tegen man "Hee, ze kwam een centimeter vooruit, zag je dat?![]()
![]()
" en een week later moest ik elk moment achter haar aan rennen omdat ze dan weer de hele kamer (en we hebben een hele lange woonkamer) door was. Geniet nog maar even van je rust.
Oké, voor 1x ga ik het toch doen:quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:29 schreef MissBliss het volgende:
Wat een ontwikkelingen lees ik hier allemaal!![]()
stappen en eerste woordjes!
Nou, mijn J. doet daar niet aan mee en ligt gewoon nog op zijn rug 90% van de tijd, lekker rustig
Hehequote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:34 schreef twist02 het volgende:
[..]
Oké, voor 1x ga ik het toch doen:
WACHT MAAR!!
![]()
Soms lijkt het echt net of die kleintjes 's nachts opeens 'bedenken' dat ze best wel eens wat nieuws kunnen proberen ofzokan echt snel gaan opeens!
Maar inderdaad nu nog lekker van je rust genieten!
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Arme mariposas!![]()
Wij hebben het meest geweldige speelgoed ooit gevonden volgens mini. Wat pasta in een waterfles. Kijk nou wat een pret hij heeft :
Ah, kijk dat nou!quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Arme mariposas!![]()
Wij hebben het meest geweldige speelgoed ooit gevonden volgens mini. Wat pasta in een waterfles. Kijk nou wat een pret hij heeft :
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat voortbewegen gaat hier inderdaad ook snel vlotter! Vooral als ze iets ziet dat ze wil hebbdn, zoals zichzelf![]()
Fillumpie:wat heeft ze een mooie ogen ,IMA!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Duutser zit naast me en zegt "I can't wait for Tomster to do that"....Wat leuk om te zien zeg!
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 16:38 schreef Jagärtrut het volgende:
Arme mariposas!![]()
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:15 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Dat voortbewegen gaat hier inderdaad ook snel vlotter! Vooral als ze iets ziet dat ze wil hebbdn, zoals zichzelf![]()
Fillumpie:Haha, aww! Ik vind het zo leuk om te zien hoe die kleintjes zich voortbewegen, ze beginnen allemaal anders. Ze doet het wel slim, met telkens even liggen en dan haar handjes weer naar voren doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zag ze zichzelf op, op je telefoon?![]()
Nog een baby maken. Dan is het maar 20 euro per kind.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 15:29 schreef Krisvc het volgende:
We kunnen alsnog wel een zeemeerminnen outfit voor je regelen Mari, volgens mij kan dat jaren later best de pijn nog wel verzachten.
Ik zou willen dat wij aan carnaval doen. Dan zou ik een goed excuus hebben om een eenhoornpak voor L. van 40 euro te kopen. Zo voor naar de opvang vind ik dat een beetje een te duur grapje.
ik praat Nederlands met hem, de Duutser duuts, en de duutser en ik spreken samen engels.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 17:18 schreef Estrys het volgende:
[..]Wat een vrolijk mannetje
Wat ik me afvroeg, heb je vast al eens gezegd maar in welke taal (talen) voeden jullie hem op?
Sjaaks huidige favoriete speel is de Swifferquote:Op vrijdag 5 februari 2016 08:05 schreef Krisvc het volgende:
Yep, daar gaat je rustige baby-tijdquote:Op vrijdag 5 februari 2016 18:17 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Whoop.. Mevrouw hing net met één hand aan de rand van de box zichzelf omhoog te trekken Om eroverheen te kijken. Ze kwam nog niet heel ver, maar toch de boel maar alvast naar beneden dit weekend?
Het is een faaaaaaase!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 03:32 schreef Gevalletje het volgende:
Meh, moeilijk in slaap kunnen vallen en dan ook nog een baby die steeds wakker wordt. Half 4 en nog geen oog dicht gedaan.. Hij was erg wakker, dus maar eruit, wat eten gegeven en nu kruipt ie luid gillend rondSinds ongeveer een week is ie elke nacht slechter gaan slapen. Wie zegt er even dat dit een faaaase is??
Had michael ook last van. Tot ik dentiknox in z'n bekkie smeerde. binnen vijf minuten sliep hij als een roosquote:Op zaterdag 6 februari 2016 03:32 schreef Gevalletje het volgende:
Meh, moeilijk in slaap kunnen vallen en dan ook nog een baby die steeds wakker wordt. Half 4 en nog geen oog dicht gedaan.. Hij was erg wakker, dus maar eruit, wat eten gegeven en nu kruipt ie luid gillend rondSinds ongeveer een week is ie elke nacht slechter gaan slapen. Wie zegt er even dat dit een faaaase is??
Mooie verspreking Mo !quote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:26 schreef DJMO het volgende:
[..]
Had michael ook last van. Tot ik dentiknox in z'n bekkie smeerde. binnen vijf minuten sliep hij als een roos
ben benieuwd, (zit op de laptop, typen vind ik lastig op dat dingquote:Op zaterdag 6 februari 2016 08:30 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
Mooie verspreking Mo !
Ik DM je trouwens snel ff een update aangaande thuis.. Gaat goed hier!!
Wat is het alternatief?quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:37 schreef Adrian4 het volgende:
Oeps, wat een nachten komen hier voorbij...
Houden jullie dat allemaal vol? Respect!!
Gaat F. al zo vroeg naar boven ja? W. doet nu iets als 19:00 slapen, 20:30 weer wakker, 21:30 weer wakker en HONGER, een uur drinken (quote:Op zaterdag 6 februari 2016 09:22 schreef JantinaGr het volgende:
Leuk zeg, dat filmpje IMA! Mijn baby keek heel aandachtig mee. Misschien leert ze er nog wat van.![]()
Jagar, lekker lachen! Geweldig! Ook leuk dat geluid erbij!
Vannacht hadden we: 20.00 - 1:30 - 4:30 - 7:00. Begint er al meer op te lijken...
En ze viel zelf in slaap in haar ledikant om 20.00.We merken al een paar dagen dat ze vrede lijkt te hebben met het slapen in de avond; weinig huilen, vooral wat sabbelen op haar handjes en rondkijken. En nu viel ze dus zelf in slaap. (We laten het licht op de overloop aan).
Hopelijk niet iets eenmaligs!
Dit gaat hier nog steeds zo.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gaat F. al zo vroeg naar boven ja? W. doet nu iets als 19:00 slapen, 20:30 weer wakker, 21:30 weer wakker en HONGER, een uur drinken () en dan slapen van 22:30 tot 4 a 5 uur.
Ik probeer 'm nu boven te leggen soms rond 19, maar dan loop ik nog tig keer heen en weer met 'm. Werkt dus niet echt
Wat fijn!quote:
Ach, wat sneu. Beterschap!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:16 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Wat is het alternatief?
Hier al sinds woensdagmiddag een zieke baby. Hoge koorts (40,4 op zijn hoogst) en hoesten. We moeten goed opletten dat hij blijft drinken en niet benauwd wordt.
Geeft niet hoor, ik heb mezelf ook wel eens afgevraagd hoe ik de dag door moest komen. Maar het lukt toch elke keer weer. Slaapgebrek went ook voor een groot deel, ik kan nu prima functioneren op 4 uur slaapquote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:42 schreef Adrian4 het volgende:
Nee, sorry, er is natuurlijk geen alternatief.
Ik klaag graag, soms is het goed om wat te kunnen relativeren. Nogmaals sorry.
Overigens mijn baby net helemaal overstuur wakker geworden. Het arme mannetje zit iets goed dwars. Mijn hart breekt nu een beetje
Ik heb een collega, net 30, zonder kinderen, die nu 3 maanden uit de running is door oververmoeidheid. En ik kan het niet helpen, maar mijn eerste gedachte is: Hoe Dan?!?!quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:55 schreef LuDann het volgende:
Het went inderdaad. Ik ben op 30 jarige leeftijd gestart met koffie drinken nadat Wolk geboren was, dat helpt ook.
Je referentiekader verschuift ook. Ik kan me echt niet meer voorstellen om 10 uur achter elkaar te slapen, 5 uur onafgebroken slaap lijkt al een magisch onhaalbaar doel.
Sinds 4 weken slaapt ze al rond dat tijdstip, en sinds 2 weken ook direct boven ipv overleggen van beneden naar boven. Maar ze slaapt overdag niet heel veel. Rond 9:00 / 9.30 altijd een half uurtje (op arm) en de rest van de dag is altijd maar zien, daar krijgen we nog steeds weinig vat op. Ledikant is no no, kinderwagenbak of op je arm it is.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Gaat F. al zo vroeg naar boven ja? W. doet nu iets als 19:00 slapen, 20:30 weer wakker, 21:30 weer wakker en HONGER, een uur drinken () en dan slapen van 22:30 tot 4 a 5 uur.
Ik probeer 'm nu boven te leggen soms rond 19, maar dan loop ik nog tig keer heen en weer met 'm. Werkt dus niet echt
Haha.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een collega, net 30, zonder kinderen, die nu 3 maanden uit de running is door oververmoeidheid. En ik kan het niet helpen, maar mijn eerste gedachte is: Hoe Dan?!?!
Sommige mensen hebben ipv kinderen een heel druk sociaal leven en voelen een bepaalde sociale druk die ze uiteindelijk de kop kost. Maar er kunnen natuurlijk tal van andere privé redenen meespelen die zo'n enorme impact hebben. Maar ik snap je punt: ik had zelf ook nooit gedacht dat een baby écht zoveel aandacht van je vraagt. En ik snap onze buren nu ook met hun opmerking: "We gaan pas over een tweede nadenken als deze 3 is"quote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb een collega, net 30, zonder kinderen, die nu 3 maanden uit de running is door oververmoeidheid. En ik kan het niet helpen, maar mijn eerste gedachte is: Hoe Dan?!?!
quote:Soms heb ik het ook op zondagochtend bijvoorbeeld. Dan wil ik heel even een uurtje me-time met een koffie een tijdschrift. Even één uur in die week voor mijzelf.
Als jij denkt dat er iets niet goed is, trek je aan de bel. En ik denk dat dat nu is dusquote:Op zaterdag 6 februari 2016 12:02 schreef Malteser het volgende:
*Walst binnen.*
Twix gaat per dag minder drinken.
Voor hij ziek werd 3x 150cc en 2x 180cc. Nu loopt het iedere dag terug en haalt hij net wel/net niet 400 cc in 24 uur.
Hij houdt wel plasluiers maar uiteraard beduidend minder 'vol' en vandaag slaapt 'ie alleen maar. Wanneer trek je aan de bel?
We bieden vaker een flesje aan, geven hem heel lang de tijd, enz.
Als hij wakker is, lacht hij wel (zoals altijd) maar tijdens de fles is het jammeren/huilen/beetje drinken/jammeren.
Dat is hier ook zo. Ik geniet zelf stiekem ook wel van die momentjes samen op de bank met een heerlijk lief mannetje dat steeds naar me zit te lachenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 10:34 schreef Selvaria het volgende:
[..]
Dit gaat hier nog steeds zo.![]()
Gelukkig is ze vrolijk en speelt ze dus regelmatig tot 22/22.30 bij ons beneden.Gisteren was ze wel echt moe, maar in de post hierboven zie je wat er gebeurt als we haar toch eerder op bed leggen.
Ik wilde een reactie achterlaten maar daarvoor moet je je registreren en dat wil ik niet. Ik kan me helemaal niet identificeren met de titel fab mama.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:03 schreef Selvaria het volgende:
Die blog moet een grap zijn toch? Een keertje sporten of naar de film, tuurlijk! Maar "ik ben net een foto op Instagram aan het posten dus kan mijn kind niet voorlezen" kan toch gewoon niet echt zijn?
Hoop ik.
Beide keren ziekenhuis ivm benauwdheid waarvan hij zo uitgeput raakte dat hij ook niet meer dronk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:14 schreef Cassandra87 het volgende:
Malteser, eerste keer dat hij opgenomen werd dronk hij toch ook minder, maar was hij ook nog goed vrolijk toch? En toen je aan de bel trok was hij toen ook flink zieker? Waar zat dat verschil tussen nog even aankijken en naar het zkh in?
Je kan beter voor niets aan de bel trekken dan te laat![]()
Hier drinkt G ook nog steeds stukken minder maar hij is goed aangekomen. Dus misschien hebben baby's soms behoefte aan wat minder. Aan de andere kant is Twix net weer flink ziek geweest
Ja, dit preciesquote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:03 schreef Selvaria het volgende:
Die blog moet een grap zijn toch? Een keertje sporten of naar de film, tuurlijk! Maar "ik ben net een foto op Instagram aan het posten dus kan mijn kind niet voorlezen" kan toch gewoon niet echt zijn?
Hoop ik.
Wat rot..quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:11 schreef Malteser het volgende:
Ja, ik twijfel dus nogal omdat hij buiten de voedingen om in de spaarzame wakkere momenten wel vrolijk is zoals altijd.
Maar hij lachte in het ziekenhuis ook heel lief naar iedere verpleegkundige en kinderarts, dus lachen is geen graadmeter bij Twix.
Hij begint ook heel dapper aan de fles maar zo ergens na 20/30 cc is hij moe/doet het zeer/verslikt hij zich. En daarna is het bal.
Afgelopen dagen geprobeerd:
Andere speen, een grotere speen, een andere fles, met een spuitje, uit een bekertje, meer water in verhouding tot scheppen voeding, alleen water.
Iemand nog een gouden tip? Misschien zie ik nog een optie over het hoofd.
Dat van het water was een tip uit het ziekenhuis want dan krijgt hij wel vocht binnen en droogt hij hopelijk niet uit. Maar dat pakt hij net zo goed niet.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 14:56 schreef Stippelrientje het volgende:
[..]
Wat rot..
ik zou hem echt niet verdund of water aanbieden als hij zijn normale voeding al niet binnen krijgt. Dat is zoiets als op dieet zetten...
Verder echt geen tips. wanneer is binnenlopen bij cb? Of toch even naar de huisarts ermee?
Ik dacht misschien nog iets over het hoofd te zien. Maar je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 13:45 schreef Limone het volgende:
Malteser, bel even. Juist als je twijfelt. Beter te veel dan een keer te weinig. Wij kunnen je vanachter een schermpje niet helpen en ook niet geruststellen.
Oh Estrysquote:Op zaterdag 6 februari 2016 16:04 schreef Estrys het volgende:
Fijn dat je gebeld hebt al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Hier knalde het natuurlijktoen is man een paar uurtjes weggegaan met de twee oudste en heb ik een dutje gedaan. Toen hij terugkwam en ik zei dat ik zo moe was en daarom zo'n kort lontje sprak hij de legendarische woorden: 'Ja we zijn allemaal moe'.
Gisteren zegt ie: Dat was een goede nacht he, hij kwam pas om 4 uur.. Ik: Ja en om 3,1 en 23 maar daar sliep jij doorheenen hij is moe
Klopt ook hoor. Dat bedacht ik me in tweede instantie ookquote:Op zaterdag 6 februari 2016 11:42 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben ipv kinderen een heel druk sociaal leven en voelen een bepaalde sociale druk die ze uiteindelijk de kop kost. Maar er kunnen natuurlijk tal van andere privé redenen meespelen die zo'n enorme impact hebben. Maar ik snap je punt: ik had zelf ook nooit gedacht dat een baby écht zoveel aandacht van je vraagt. En ik snap onze buren nu ook met hun opmerking: "We gaan pas over een tweede nadenken als deze 3 is"![]()
Over een sociaal leven gesproken:
https://www.fabmama.nl/fa(...)-voelt-zich-schuldig
Dat je een bepaalde balans wilt tussen "jouw leven" en het gezinsleven snap ik, maar wat deze moeder allemaal doet "naast" (lees: in plaats van?) haar gezinsleven, ja.. ik vind dat je je dan terecht schuldig mag voelen.
En dan nog dit durven zeggen:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |