abonnement Unibet Coolblue
pi_159626790
Link naar het vorige topic: F&F / [Centraal] Cavia's met foto's deel 38.

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia's 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia's van boven komt (de roofvogel), worden cavia's erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia's prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico's op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia's spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia's te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels;) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia's drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia's

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia's zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia's leven graag in een groep. Wie cavia's gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto's is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia' staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ook wel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage 'prrrrrrrrts' laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia('s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia's hebben vaak 'de gekke vijf minuten', wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia's eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedingsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia's zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptomen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.
Tap tap tap
pi_159626969
Ik had vanmiddag nog een afspraak bij de dierenarts. Ik heb Otje in haar reismandje gestopt en die ging in een grote boodschappentas met handdoeken zodat ze het niet koud zou krijgen en ze niet zou gaan schuiven in de auto. Ik stond bij de lift hier en voelde die tas bewegen en dacht nog, nou, die is ineens actief. In de lift besefte ik dat het schokken waren ;( nog even gekeken maar ja, ik stond in de lift. Ik twijfelde nog, terug naar boven of snel naar de auto. Naar de auto gelopen, handdoeken weggehaald, bakje open en daar lag ze, heel rustig ademend, op haar zij. Ik heb haar geaaid en zag haar heel langzaam wegzakken, ademen ging langzamer, ik voelde het hartje nog heel zwak en toen niet meer. En toen was ze stil, meteen ging het lichtje uit in haar oogjes.

M'n lieve Otje, m'n knuffeltje, m'n snotje, m'n zwelgje, m'n hooligan en m'n kötje, allemaal bijnamen, maar ze heeft nog geen drie jaar oud mogen worden. En een week geleden leek er nog niets aan de hand en heb ik haar nog lekker gekriebeld, donderdag zat ze nog bij me op schoot en later in haar mandje op de bank, lekker alles onder zeiken. En nu ligt ze bij m'n ouders in de garage, in het reismandje en bedekt met handdoeken ;( tot ze van het weekend begraven kan worden.

Otje ;(

En dan zit Knofje alleen. Kooi schoongemaakt, koppelen in de badkamer, schaap en ollie erbij. En schaap is een vuile heks en blijft Knofje achterop zitten. En ik wil er eigenlijk geen cavia bij. Dus komt er eentje alleen te zitten ;(

Gewoon qua alles is het even heel erg kut.

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryLips op 03-02-2016 18:24:08 ]
Tap tap tap
  woensdag 3 februari 2016 @ 18:02:33 #3
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_159627685
Ah jeetje wat n treurig nieuws.
Je hebt alles gedaan om haar te helpen, maar dit is gewoon ronduit kut. Sterkte. ;(
pi_159634007
Ahwww Otje ... Je hebt in ieder geval alles gedaan
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Moderator woensdag 3 februari 2016 @ 21:31:03 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_159634427
Sterkte :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_159647595
Dak jullie wel :*

Ik had zondag en maandag op Facebook nog een dierenarts benaderd die overal de hemel in wordt geprezen, maar die woont in België. Nou is dat voor mij minstens anderhalf uur rijden enkele reis (en België kennende wordt dan 2,5 uur) en dat was geen optie. Nu is ze online en krijg ik een berichtje dat m'n dierenarts wel even bijgeschoold mag worden voor knaagdieren. Niks geen begrip, sorry, je hebt alles gedaan.
Tactloze trut. Zit weer te janken want blijkbaar heb ik het weer niet goed gedaan, bij de vorige kreeg ik ook al kritiek dat m'n dierenartsen (meervoud he) waardeloos waren.
Ik mis Otje zo ;(
Tap tap tap
pi_159662645
Wat een rare dierenarts .. Collegas afvallen Vind ik niet zo chique.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games donderdag 11 februari 2016 @ 22:16:49 #8
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_159848403
Heb ik dat. Ik werd vond de afgelopen dagen ineens kleine torretjes in mijn huiskamer. Eerst eentje per dag, daarna een paar, en gisteravond ineens 30 stuks. Aangezien mijn huis half van hout is gemaakt, dacht ik eerste instantie aan houttorren. En dan ben je niet jarig.

Dus ik al het voedsel wat openstond meteen afsluiten. Alles nog een keer schoonmaken. Caviakooi een keer extra verschoont. De volgende dag had ik er ineens nog meer overlast. Dus ik zoeken in alle kieren waar die beesten vandaan kunnen komen, al het hout opnieuw gecontroleerd op gaatjes, maar niets gevonden.

Uiteraard waren de twee piepcaafs van mij moord en brand aan het schreeuwen om eten. Terwijl ik de beesten aan het pesten ben en expres eten erin leg wat zij niet lekker vinden, zie ik dat de harde brokjes op waren. Dus als een brave slaaf als ik ben, loop ik naar de doos waar de brokjes in zitten, trek de deksel open en zie ineens tientallen torretjes eruit springen en zie ik larven kroelen in hun eten :9

Het zijn van die geperste hooibrokken met vitamine c. Hebben meer mensen hier ooit last van gehad?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_159848512
quote:
4s.gif Op donderdag 11 februari 2016 22:16 schreef donald_dick het volgende:
Heb ik dat. Ik werd vond de afgelopen dagen ineens kleine torretjes in mijn huiskamer. Eerst eentje per dag, daarna een paar, en gisteravond ineens 30 stuks. Aangezien mijn huis half van hout is gemaakt, dacht ik eerste instantie aan houttorren. En dan ben je niet jarig.

Dus ik al het voedsel wat openstond meteen afsluiten. Alles nog een keer schoonmaken. Caviakooi een keer extra verschoont. De volgende dag had ik er ineens nog meer overlast. Dus ik zoeken in alle kieren waar die beesten vandaan kunnen komen, al het hout opnieuw gecontroleerd op gaatjes, maar niets gevonden.

Uiteraard waren de twee piepcaafs van mij moord en brand aan het schreeuwen om eten. Terwijl ik de beesten aan het pesten ben en expres eten erin leg wat zij niet lekker vinden, zie ik dat de harde brokjes op waren. Dus als een brave slaaf als ik ben, loop ik naar de doos waar de brokjes in zitten, trek de deksel open en zie ineens tientallen torretjes eruit springen en zie ik larven kroelen in hun eten :9

Het zijn van die geperste hooibrokken met vitamine c. Hebben meer mensen hier ooit last van gehad?
Gadverdamme :r :r
Nee, nooit gehad :D ik heb alleen last van vliegen in de zomer, en van die zwarte latrinevliegjes :r Die heten niet zomaar zo.
Bij het hamstervoer/knaagstengels weleens maden gehad, daar komen dan van die motjes uit. Maar goed, hamsters lusten maden, de maden hebben het voer gegeten, dus eigenlijk kan dat geen kwaad, maar ik gooi het toch weg als dat gebeurt. Met die knaagstengels had ik het vroeger altijd bij een bepaalde winkel, en met schepvoer.
Tap tap tap
pi_159848869
Gaaaadverdamme :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 11 februari 2016 @ 23:21:07 #11
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_159850352
:{

Ik heb weleens maden gehad in een (nog dichte!) zak appelschijfjes. Meteen weggegooid uiteraard. En ook in van die blokken geperst hooi met kruiden bovenop geplakt. Ewww.
Gelukkig nog nooit in een zak voer ofzo.
pi_159861998
pi_159868345
Onze hond liep altijd met een grote boog om de cavia's en hamsters heen :')
Tap tap tap
pi_159869626
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:22 schreef CherryLips het volgende:
Onze hond liep altijd met een grote boog om de cavia's en hamsters heen :')
Nee Sari-kiz is heel lief, maakt weinig uit wat het is, als het van mij is vind zij het ook mooi.
De andere kangal Shengye is een heel ander verhaal, die kreeg enorme pupillen, begon te fixeren, slikte zichzelf om de bek en zat toen even in de hal, die zag me er net iets te graag een lekker hapje in.
pi_159870945
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 20:52 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Nee Sari-kiz is heel lief, maakt weinig uit wat het is, als het van mij is vind zij het ook mooi.
De andere kangal Shengye is een heel ander verhaal, die kreeg enorme pupillen, begon te fixeren, slikte zichzelf om de bek en zat toen even in de hal, die zag me er net iets te graag een lekker hapje in.
Toen de hond dement werd kreeg ze ook ineens zo'n blik in de ogen als de hamster losliep, ik had het niet door en ze rende zo op dat arme beestje af, die liet van schrik de plas lopen. Ik kon de hond net tegenhouden, terwijl ze anders geen intersse had en wegliep.
Tap tap tap
pi_159871032
Ik heb alle drie de monsters weer eens bij elkaar gezet, want ik weet nog steeds niet wat ik ermee aan moet. Heb eerst de twee probleemkinderen bij elkaar gezet in de douche op schone handdoeken (caafs die naar wasverzachter ruiken :') ) zonder huisje, dat ging goed, hoorde maar twee keer een piepje waarvan in ieder geval één aanstelleritis was. Na een uur of vier de castraat erbij gezet, toen een huisje. Allemaal prima. Nu zitten ze met z'n drieën in één kooi. Knofje de onderdanige is in een hoekje gaan zitten potten en Schaap de tiran en Ollie de castraat hebben het gezellig. Knofje is not amused maar de bloedspatten zitten in ieder geval niet tegen het plafond. Vorige week vlogen ze elkaar meteen naar de keel.
Tap tap tap
  vrijdag 12 februari 2016 @ 21:29:22 #17
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_159871359
Ik hoop dat het zo goed blijft gaan!

Toen ik 6 ofzo was, hadden we thuis 2 katten waarvan er eentje ook dacht dat mijn cavia een leuk speeltje was. Totdat de caaf in zn poot beet. Daarna durfde hij niet meer in de buurt te komen. :')
pi_159872186
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 februari 2016 21:19 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Toen de hond dement werd kreeg ze ook ineens zo'n blik in de ogen als de hamster losliep, ik had het niet door en ze rende zo op dat arme beestje af, die liet van schrik de plas lopen. Ik kon de hond net tegenhouden, terwijl ze anders geen intersse had en wegliep.
Ze is altijd even lief tegen dieren, maar zie nooit enige vorm van kwaad, maar goed ze gaat al richting de 12 en heeft soms ook wat verwarde momenten dus let altijd wel op.
Zoals je ziet maakt het weinig uit wat het is, alleen de emoe van de kinderboerderij daar moest ze wel even wat langer naar kijken van, wat is dat nou weer?
pi_159873500
Ze liggen alle drie te maffen _O_ Schaap trapte Knofje net nog wel wat gewelddadig uit het huisje, maar goed. En Ollie slaapt eigenlijk altijd en overal, dus dat is geen verrassing.
Echt he, ik had ze loslopen in de badkamer, ga ik op een gegeven moment kijken, ligt ie gestrekt, net met zn achterwerk over de rand van de plasdoek. had natuurlijk net daar liggen zeiken en kakken in z'n slaap dus hij zat ook zelf helemaal onder, en hij lag languit, roze pootjes naar achter, alsof hij daar zo neergekwakt was.
Ik dacht dat ie dood was :') Hij schrok ook niet van me, bleef gewoon liggen. Uiteindelijk schrok ie wel wakker, maar het is zo'n mooi beest :') Hij bromt ook de hele tijd, je hoeft maar naar hem te wijzen of de motor gaat aan.

O god ze zijn weer wakker.
Tap tap tap
pi_159894590
quote:
_O- Die bovenste foto

Ik heb nog ergens een foto van een van mijn eerste cavia's op de rug van de golden retriever van mijn oom en tante.
Die deed geen vlieg kwaad en vond het wel interessant op een goede manier.
Niet de snacktijd -manier
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_159894819
Over koppelen gesproken, ooit had ik wijlen Spikey en die zat bij een konijn. Was niet zo'n goede match, dus konijn naar buiten met een konijnenvriendje en de Spikey kreeg gezelschap van jonkie Yanou.

Spikey veranderde in een zwart duiveltje en joeg die arme jonge Yanou voor minstens een week op in het hok. Daarna was het 5,5 jaar lang gelukkig vrede.

Ze zaten nooit echt dicht bij elkaar, meer zo ver mogelijk en ze tolereerde elkaar min of meer :')

Ik kan bij die drie monsters die ik nu heb niet goed bepalen wie er nu echt de baas is. Maar wellicht is dat een goed teken, geen idee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_159895030
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O- Die bovenste foto

Ik heb nog ergens een foto van een van mijn eerste cavia's op de rug van de golden retriever van mijn oom en tante.
Die deed geen vlieg kwaad en vond het wel interessant op een goede manier.
Niet de snacktijd -manier
ja ze is al een oude sokkenhond en dat is heel duidelijk te zien op die foto
pi_159895143
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:16 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Over koppelen gesproken, ooit had ik wijlen Spikey en die zat bij een konijn. Was niet zo'n goede match, dus konijn naar buiten met een konijnenvriendje en de Spikey kreeg gezelschap van jonkie Yanou.

Spikey veranderde in een zwart duiveltje en joeg die arme jonge Yanou voor minstens een week op in het hok. Daarna was het 5,5 jaar lang gelukkig vrede.

Ze zaten nooit echt dicht bij elkaar, meer zo ver mogelijk en ze tolereerde elkaar min of meer :')

Ik kan bij die drie monsters die ik nu heb niet goed bepalen wie er nu echt de baas is. Maar wellicht is dat een goed teken, geen idee.
Ze zitten hier nu al sinds gisteravond in één hok, Knofje is volgens mij nog amused, die trekt zich weer terug en zit eigenlijk alleen maar in de kittenbak vol hooi. Ik had ze vanmorgen kruiden gegeven en daar mocht ze niet bij van Schaap. En als ze ergens zit waar Schaap wil zijn, hoor je een piep en ramt Knofje even langs het plexiglas tijdens haar vlucht. De kooi is bijna anderhalve meter breed en te klein voor die twee. Dus het zit me nog niet helemaal lekker. Hopelijk gaat het nog beter, tussen Knofje en Otje was het eerst ook haat en nijd.
Tap tap tap
  zaterdag 13 februari 2016 @ 22:25:15 #24
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_159896716
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 21:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze zitten hier nu al sinds gisteravond in één hok, Knofje is volgens mij nog amused, die trekt zich weer terug en zit eigenlijk alleen maar in de kittenbak vol hooi. Ik had ze vanmorgen kruiden gegeven en daar mocht ze niet bij van Schaap. En als ze ergens zit waar Schaap wil zijn, hoor je een piep en ramt Knofje even langs het plexiglas tijdens haar vlucht. De kooi is bijna anderhalve meter breed en te klein voor die twee. Dus het zit me nog niet helemaal lekker. Hopelijk gaat het nog beter, tussen Knofje en Otje was het eerst ook haat en nijd.
Probeer te koppelen in een grote ruimte. Kans op accorderen is dan groter, al kan het wel wat langer duren ;)
pi_159896822
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2016 22:25 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Probeer te koppelen in een grote ruimte. Kans op accorderen is dan groter, al kan het wel wat langer duren ;)
Ze hebben gisteren een uur of vijf in de ren in de badkamer gezeten voor ik ze in de kooi zette ;)
Tap tap tap
pi_159897384
Wellicht heeft het gewoon wat tijd nodig
Dat de plukken haar en de bloedspetters nog niet tegen het plafond zitten is wel hoopvol.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160005635
Ze lijken elkaar geaccepteerd te hebben. Het is nog geen knusse bende, Knofje is enorm op haar hoede.
En toen zag ik een hele mooie castraat die over een paar weken bij de zeug mag en heb ik hem gereserveerd :@

Vandaag precies twee weken Otje-loos en aan de ene kant is het alsof ze er nooit is geweest en aan de andere kant mis ik haar nog heel erg. De drie die ik nu heb zijn niet zo nieuwsgierig en actief, die zijn schuw en afwachtend, al sinds ik ze heb. Maar ik had vanavond wortelloof gehaald en toen wisten ze me wel ineens te vinden, kuttekoppen.

En voor de liefhebbers die SS voeren:

http://www.vetuk.co.uk/gu(...)uinea-pig-dry-p-1966
Tap tap tap
pi_160026428
Het is dat ik die nieuwsgierige borstels heb die de peruuf "meetrekken" maar als ik alleen maar peruufjes had type Neuf dan was het een saaie en angstige boel geweest :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 18 februari 2016 @ 21:21:05 #29
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160027102
Maakt dat zo'n verschil? Wist ik niet.
Kweet eigenlijk niet wat voor ras mijn dames zijn. :s)
@Cherry, heb je een foto van de castraat?
pi_160030528
M'n coronetjes waren echt pretletters ;( En Schaap de lunkarya heeft asperger.
Maar Ollie is een peruuf en die is nu de enige actieveling in de kooi. Hij begon vanmorgen hetzelfde trekje als Pieter over te nemen: in het hoekje staan wachten op eten want aan die kant is de keuken :')
Tap tap tap
pi_160031022
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:00 schreef CherryLips het volgende:
M'n coronetjes waren echt pretletters ;( En Schaap de lunkarya heeft asperger.
Maar Ollie is een peruuf en die is nu de enige actieveling in de kooi. Hij begon vanmorgen hetzelfde trekje als Pieter over te nemen: in het hoekje staan wachten op eten want aan die kant is de keuken :')
In de hoek staan doet Yuki ook altijd :D Als ik sta te koken staat hij altijd de keuken in te staren.

Mooi beest trouwens op Marktplaats. Zou zelf alleen geen langhaar nemen, dat is me teveel werk. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160031839
quote:
17s.gif Op donderdag 18 februari 2016 23:12 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

In de hoek staan doet Yuki ook altijd :D Als ik sta te koken staat hij altijd de keuken in te staren.

Mooi beest trouwens op Marktplaats. Zou zelf alleen geen langhaar nemen, dat is me teveel werk. :@
Ik heb steeds alleen maar langharen :@ De peruuf is nog het meeste werk, die gaat eens in de zoveel weken helemaal kort. Van de week nog gedaan, hij ziet er niet uit. De lunk hoef ik amper wat aan te doen, de rest is/was alleen de kont even bijknippen.
Tap tap tap
pi_160072542
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2016 21:21 schreef NijntjesUk het volgende:
Maakt dat zo'n verschil? Wist ik niet.
Kweet eigenlijk niet wat voor ras mijn dames zijn. :s)
@Cherry, heb je een foto van de castraat?
Over het algemeen (uitzonderingen daargelaten) heb ik de ervaring dat langharen wat schuw en terughoudend zijn en de borstels erg actief en mensgericht zijn.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 21 februari 2016 @ 12:28:32 #35
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160088633
Wat een knapperd, CherryLips!

Saartje piept weer bij het plassen. ;(
pi_160090455
Dan heb ik een vraagje hier, gezien hier toch mensen zijn met langharige caafjes. Vanmorgen keek ik op fb en zag een stel cavia's voorbij komen, ook langharig waarbij ze denk ik voor de zwervers look gingen want het stond allemaal klitterig alle kanten op.
Nou vraag ik me af, ik wil natuurlijk het haar van Bert en Ernie zo lang mogelijk hebben, kun je daar ook van die anti klit spray inspuiten? Kun je als je ze wast ook even met creme spoeling behandelen?
  zondag 21 februari 2016 @ 14:15:38 #37
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160091061
Ik zou ze gewoon elke dag kammen. Die van mij was ik af en toe met baby shampoo (zeg maar eens in de drie maanden), maar gebruik nooit anti-klit spul. Niet nodig.
pi_160091367
Regelmatig kammen en een beetje bijpunten, net als bij mensen denk ik :P Maar mijn caafs kam ik amper en die hebben alleen klitten bij de kont omdat er van alles in blijft hangen. Even bijwerken daar doet al wonderen.
Tap tap tap
  maandag 22 februari 2016 @ 19:25:16 #39
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160125925
Vandaag weer urine laten nakijken, Saar heeft geen blaasontsteking. Volgende week wordt er een echo gemaakt (de dierenarts die dat doet is deze week op vakantie). Heb wel pijnstilling voor haar nu.
Ik zie de bui alweer hangen. Echt, tis hier een 5* hotel, maar ze worden nooit echt oud. :'(
pi_160151069
Bij jou ook al niet ;(
Ik snap het hier ook niet, ik had vroeger cavia's en die zaten apart, kregen gewoon knaagdiervoer, amper hooi geloof ik, soms wat groente of fruit, en die zijn vier en vijf geworden. Even afkloppen hoor, maar de oudste twee zijn 4,5, de drie die zijn doodgegaan waren amper drie.
En ik mis Otje nog steeds zo erg ;(

Schaap heeft vitiligo ofzo, kan dat kwaad :') het is een bruine cavia, bruine lipjes, bruine oortjes enzo, bruin randje om de ogen, maar die beginnen steeds lichter te worden. Vooral bij de oren zie je duidelijke witte vlekjes. Verder geen jeuk of korsten of schilfers, gewoon witte vlekjes. In de lies zie je het ook goed. Maf beest.
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2016 @ 17:58:33 #41
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160151398
Mijn cavia's doe ik als kind had, hadden het wel goed, maar wat meer basic idd.

Fozzy is wel 4,5 geworden, Oekie amper 2,5 jaar. ;(
Saar is nu 3.

Ik snap wel dat je Otje nog mist, heb dat bij tijd en wijle ook nog met Fozzy. Die kon zo heerlijk bij me op mn schouder slapen. ;(
:* voor jou.

Nog nooit van zoiets als vitiligo gehoord bij cavia's, maar volgens mij kan alles. ;)
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:24:22 #42
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160158133
Naja, ik geef elke avond een stukje appel aan Yuki. Vandaag kwam meneer kijken en trok hij zijn neus er voor op. Ik begrijp ze af en toe niet hoor deze beesten :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160158986
Nou weer hoor, vriendin van me heeft ongeveer tegelijkertijd met mij cavia's genomen, maar ze had er geen klik mee. Ze kregen hun eten en schone kooi en korte nageltjes enzo, ze werden er alleen nooit uitgehaald. Het waren twee beertjes. Nu is er rond de kerst eentje doodgegaan, waarschijnlijk gasbuik, en twee weken later ging ze een tijd op reis en heb ik aangeboden om voor het eenzame beertje te zorgen. Vond ze prima, want haar ouders zagen het al niet zo zitten en voor mij is het een kleine moeite, er kan er nog wel even eentje bij.
Nu krijg ik steeds sms'jes dat hij het bij mij veel beter heeft, en nu is ze net terug en krijg ik te horen dat ze hem nog niet mist (ze komt hem van het weekend ophalen). Het is een ontzettend lief beestje, echt, hij laat zich gewoon aaien en kriebelen, hij staat te piepen als ik in de keuken bezig ben (heel bescheiden piepjes, vergeleken met het alarm dat schaap heet). Hij wordt steeds minder bang, want vriendin zei dat jij angstig was en zich amper liet aaien. Maar hij is niet gecastreerd en ik heb die andere castraat al gereserveerd, wat liefde op het eerste gezicht was.

Aan de ene kant vind ik het zielig om hem weer terug te geven, aan de andere kant ben ik geen afgifteplek voor ongewenste dieren (ik heb dus al wat cavia's uit opvangen gehaald en ik heb ook eens een paar hamsters overgenomen/opgevangen). Daarnaast kan ik hem wel laten castreren, maar hij is al 4,5 en ik voel me echt een trut, maar ik ben na Otje enorm aan het hypochonderen bij die beesten :X ik wil voorlopig niet meer naar de dierenarts moeten :@

Dus, dilemma. Het beertje van de vriendin laten castreren met alle zorgen van dien en hem bij Knofje zetten omdat ik hem zielig vind, of de gereserveerde castraat gewoon ophalen waar ik meteen verliefd op was maar waarvan ik het karakter niet weet?

Ik trek het me allemaal veel te veel aan :( nu voel ik me schuldig omdat we het er al over hebben gehad om haar beertje te laten castreren maar daar was ze nog niet over uit.
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2016 @ 21:55:23 #44
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160159853
Jeetje wat een dilemma weer, het lijkt zo inderdaad alsof je verplicht de caaf van je vriendin moet overnemen....

Ik denk dat je vooral naar jezelf moet kijken nu. Een oudere caaf erbij halen met alle zorgen klinkt nu niet als een goed idee.

Als je er eentje bij wil klinkt die ander als een betere keus als je het mij vraagt. Je bent er al verliefd op geworden.

Welk karakter dat beestje straks ook heeft, het is een unieke caaf die je zelf hebt gekozen.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160160816
Maar nu vind ik het zielig voor dat beestje dat niemand hem wil en dat hij zo weer zonder aandacht bij haar komt te zitten :') ik zei al dat ze hem misschien naar een opvang kon brengen, dat zij hem castreren of aan een jong beertje koppelen.
Tap tap tap
  dinsdag 23 februari 2016 @ 22:25:28 #46
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160161476
Ik vind t ook zielig voor je logeetje. ;( Sorry, heb je niks aan.
Begrijp jou ook wel, daar niet van.
pi_160164421
Als het nou een zeugje was -O-
Maar nu weet ik alweer dat ik er wakker van ga liggen.
Tap tap tap
pi_160164596
Laat je vriendin het beertje castreren op haar kosten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160165257
Ja, maar dan moet ik die ander annuleren ;( en ik ga donderdag bij hem kijken.
Gvd.
Tap tap tap
pi_160165291
Bottom line: nu voel ik me klote en verantwoordelijk en zij slaapt er geen seconde minder van.
Tap tap tap
  woensdag 24 februari 2016 @ 00:08:45 #51
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160165419
En ik heb net zitten huilen omdat ik me zo'n zorgen maak om Saartje. Lekker stelletje cavia personeel zijn wij. :{
pi_160165550
:* :*

Ik denk dat ik overstap op wandelende takken.
Tap tap tap
pi_160167120
Ja hoor, klaarwakker.

En dan ga ik die vriendin maar bestoken met nachtelijke sms'jes over m'n dilemma. Ga ik morgenochtend spijt van krijgen denk ik :')

Ik wil gewoon dat het is zoals eerst. Waarom moesten die twee nou doodgaan ;(

[ Bericht 90% gewijzigd door CherryLips op 24-02-2016 02:26:03 ]
Tap tap tap
  woensdag 24 februari 2016 @ 07:04:48 #54
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160167910
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2016 00:13 schreef CherryLips het volgende:
:* :*

Ik denk dat ik overstap op wandelende takken.
_O-
Ik denk dat ik zelfs daar nog karakters in zie enzo. ;)

Heb je nog/al reactie gehad?
pi_160168461
Ja, dat ik me echt geen zorgen hoef te maken om haar beestje, dat ze er beter voor zal zorgen en dat ze ook echt niet van hem afwil en dat het haar spijt dat ze die indruk had gegeven. En dat ik moet gaan voor de caaf die ik zelf heb uitgekozen.
Dus ik ga even slapen.
Tap tap tap
pi_160213624
Ik twijfel of ik twee zakken SC zal kopen.
Nu in de aanbieding, ik hoef dan alleen voor de komende 3 jaar geen voer meer :')

Het kost dan 68,23 voor twee zakken van 10 kg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:25:19 #57
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160213736
Goed nieuws dus!
Hoe was de castraat?

Ik heb eindelijk een vitamine C variant gevonden die de dames lusten!
Moest t wel uit de VS halen via eBay, maar ok. Is van Oxbow.
Is meer een hooi-tablet met kruiden en vitamine C.
pi_160214264
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik twijfel of ik twee zakken SC zal kopen.
Nu in de aanbieding, ik hoef dan alleen voor de komende 3 jaar geen voer meer :')

Het kost dan 68,23 voor twee zakken van 10 kg
Ik zeg nu ook steeds dat ik er toch een vierde bij zet omdat ik net een zak voer van tien kilo heb gekocht en er anders te lang mee doe.
Tap tap tap
pi_160214396
Castraat is echt superlief, dat zei die vrouw ook. Heel lief zachtaardig beestje. Leuk voor oude taart Knofje dus. Hij zit nu nog bij de moeder van z'n kids maar die is nu ook weer drachtig (vierde nestje en ze is krap een jaar oud :{ ) en die was chagrijnig van de hormonen en trapte hem steeds het hok uit. Dat zeugje was ook ontzettend mooi trouwens, ben eigenlijk wel benieuwd naar hun nakomelingen :@ (NEE CL FOEI)
Tap tap tap
pi_160214512
Mainwhile at CL Mansion

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 25 februari 2016 @ 21:47:48 #61
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160214775
@Notorious_Roy _O-

@CherryLips, wanneer komt ie bij je wonen? ;)
pi_160216551
Over twee weken :) maar doe opvang houdt vier weken na castratie aan en anderen zeggen weer zes weken, dus misschien hou ik hem voor de zekerheid nog even twee weken apart. Hij kwam van de week waarschijnlijk al apart te zitten aangezien z'n vriendin hem beu is.
Tap tap tap
pi_160258579
quote:
10s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:42 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mainwhile at CL Mansion

[ afbeelding ]
_O- dat gifje is geniaal
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160258624
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:36 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik zeg nu ook steeds dat ik er toch een vierde bij zet omdat ik net een zak voer van tien kilo heb gekocht en er anders te lang mee doe.
Goed excuus !

Mocht er een zombie -Apocalypse komen, kan ik in ieder geval de cavia's te eten geven
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160258630
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2016 21:25 schreef NijntjesUk het volgende:
Goed nieuws dus!
Hoe was de castraat?

Ik heb eindelijk een vitamine C variant gevonden die de dames lusten!
Moest t wel uit de VS halen via eBay, maar ok. Is van Oxbow.
Is meer een hooi-tablet met kruiden en vitamine C.
[ afbeelding ]
Ze lusten geen roter ? -O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 17:38:00 #66
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160262057
En geen huismerk van kruidvat, etos, hema, etc etc.
pi_160262513
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 17:38 schreef NijntjesUk het volgende:
En geen huismerk van kruidvat, etos, hema, etc etc.
Kruidvat vinden ze hier ook vies en ikzelf ook :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 februari 2016 @ 18:15:54 #68
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160262745
Zelfs Puro (zonder vulstoffen, conserveringsmiddelen, geur- en smaakstoffen) blieven ze niet.
Toen heb ik t een tijdje opgegeven. :{
  Moderator zaterdag 27 februari 2016 @ 18:31:57 #69
155227 crew  Guppy
dus
pi_160263045
Ik gaf altijd alleen Science Selective, daar is vitamine C aan toegevoegd :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160263516
Dat krijgen ze hier ook, het is meer bedoeld als onschuldig snoepje
Ze denderen het hok bijna uit en dat is leuk om te zien :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160264308
Echt he, ollie kwam laatst zo hard naar de vitamine c-pil rennen dat ik gewoon schrok en m'n hand terugtrok.
Tap tap tap
  zaterdag 27 februari 2016 @ 19:34:02 #72
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160264495
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2016 18:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik gaf altijd alleen Science Selective, daar is vitamine C aan toegevoegd :@
Ik ook (maar dan gemengd met Gerty), maar heb weleens begrepen dat het vrij snel vervliegt zeg maar.
Ik ben ze nu ook vit D druppels aan het geven (schijnen ze vaak een tekort aan te hebben en dat geeft weer blaasproblemen. Baat het niet, dan schaadt het niet).
  Eindredactie Games zaterdag 27 februari 2016 @ 22:53:05 #73
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160271436
Ik vond vandaag een keutel van 5 cm in mijn caviakooi :D hij bestond bijna alleen maar uit haar. Ik hen alleen nog nooit een haarbal uit een cavia zien komen...
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 27 februari 2016 @ 22:57:19 #74
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160271578
:o
pi_160273154
:o
Tap tap tap
pi_160273187
M'n logeetje, die morgen wordt opgehaald trouwens, legt enorme bolussen ter grootte van z'n achterpoot zeg maar. Drie keer zo groot als die van Ollie. Niet normaal. Zou dat door het voer komen? Toen hij net hier was, vond ik ook een reuzendrol die bestond uit wel tien keutels aan elkaar geplakt. Dat moet wel een forse bevalling zijn geweest, de stakker ;(
Tap tap tap
pi_160308250
Logeercaaf is weg en de andere drie vliegen elkaar meteen in de haren :{
Tap tap tap
  maandag 29 februari 2016 @ 12:06:29 #78
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160310518
Ow jee.. ze worden waarschijnlijk high van de testosteron. ;)
Saar gaat morgen voor de echo. Maak me nu al druk. :{
  maandag 29 februari 2016 @ 14:50:02 #79
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160314686
Als cavia's nou eens stil zitten als de nagels geknipt worden }:|

En dan mij boos aankijken omdat ik het roze heb geraakt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  dinsdag 1 maart 2016 @ 16:50:26 #80
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160344019
@Notorious_Roy, ik leg ze altijd op hun rug. Niet dat dat garandeert dat ze niet spartelen.

Saartje is vandaag weer bij de dierenarts geweest voor een echo (ivm pijn bij t plassen). Dit kon wonderwel gedaan worden zonder roesje. :s) (bij de röntgenfoto in januari ging ze gillen, leek wel een luchtalarm :{ ).
Niets te zien gelukkig. Wel een beetje blaasgruis, maar niet extreem. Advies was om veel verse groenten te geven zodat ze genoeg blijft plassen,aangezien ze geen water drinkt.
Urine is nu op kweek gezet en heb nog wat pijnstilling mee.
Eind van de week mag ik bellen voor de uitslag.
pi_160344425
Ik ben benieuwd, hopelijk is het heel simpel te verhelpen :*
Tap tap tap
  woensdag 2 maart 2016 @ 20:20:55 #82
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160375357
Uit een ander topic:



Best cool eigenlijk zo'n hele 'schuur' voor de caafs. Alleen is het hok zelf niet echt mooi verder.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160375851
Lijkt me ook wel tof voor de caafs, maar het is jammer dat je ze binnen niet meer ziet.
Tap tap tap
pi_160377054
Een tunneltje en een kattenluitje er aan vast maken en tadaaa, caaf kan binnen komen
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160377693
Ze komen niet eens naar me toe als ik peterselie voor ze heb dus ik zie dat al helemaal niet gebeuren :P

Serieus, zo zonder Otje en Pieter is het gewoon een saaie bende in die kooi. Of knokken, of ze liggen voor pampus. Er wordt nu al een paar dagen niet gewiept of geschooid, als ik er eentje op de bank neem zitten ze zover mogelijk van me af en willen ze met heel lang aarzelen misschien wat peterselie of andijvie aannemen en als ik ze op schoot zet springen ze eraf. En zo zijn ze eigenlijk al sinds ik ze heb, 4,5 jaar dus. Ik weet dat het dieren zijn die je niet kunt sturen maar nu zijn het gewoon pluizige wandelende takken :D

Ik hoop dat de nieuwe castraat iets meer enthousiasme toont :')
Tap tap tap
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:33:51 #86
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160377748
Zoiets is ook leuk :s)


  woensdag 2 maart 2016 @ 21:35:33 #87
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160377813
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:32 schreef CherryLips het volgende:
Ze komen niet eens naar me toe als ik peterselie voor ze heb dus ik zie dat al helemaal niet gebeuren :P

Serieus, zo zonder Otje en Pieter is het gewoon een saaie bende in die kooi. Of knokken, of ze liggen voor pampus. Er wordt nu al een paar dagen niet gewiept of geschooid, als ik er eentje op de bank neem zitten ze zover mogelijk van me af en willen ze met heel lang aarzelen misschien wat peterselie of andijvie aannemen en als ik ze op schoot zet springen ze eraf. En zo zijn ze eigenlijk al sinds ik ze heb, 4,5 jaar dus. Ik weet dat het dieren zijn die je niet kunt sturen maar nu zijn het gewoon pluizige wandelende takken :D

Ik hoop dat de nieuwe castraat iets meer enthousiasme toont :')
Die van mij zijn zelden actief. ;)
Maar ben eraan gewend. Vind het ook leuk om ze te zien slapen. :O
pi_160377885
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:35 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Die van mij zijn zelden actief. ;)
Maar ben eraan gewend. Vind het ook leuk om ze te zien slapen. :O
Ik vind het vooral leuk als ze op de achterpootjes staan tegen de hooiruif aan O+ met die wollige buikjes.
Tap tap tap
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:42:05 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160378045
Dat ook en dan persé het bovenste stukje willen. :) Of samen uit de voerbak willen eten (wat niet gaat, maar stug blijven proberen).
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:48:01 #90
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160378261
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vind het vooral leuk als ze op de achterpootjes staan tegen de hooiruif aan O+ met die wollige buikjes.
Lekker op de buik kriebelen O+
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 2 maart 2016 @ 21:52:45 #91
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160378418
Daar moeten mijn meisjes niks van weten. :{w
pi_160378849
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:42 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat ook en dan persé het bovenste stukje willen. :) Of samen uit de voerbak willen eten (wat niet gaat, maar stug blijven proberen).
Ja dat doen ze dus niet meer want Knofje mag er niet bij :')
Tap tap tap
pi_160379125
Ollie laat zich wel op de buik kriebelen O+ Maar die vindt alles lekker. Je hoeft maar naar hem te kijken of de brommer gaat al aan. Van de week stond hij met z'n voorpootjes op de rand van de voerbak, neus in de lucht. Dus ik onder z'n kinnetje kriebelen, staat ie niet altijd toe. En lekker dat ie het vond O+ brommen en brommen en nog eens brommen. En toen ik stopte bleef ie nog even staan en toen gleed ie zo de voerbak in O+
Tap tap tap
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:25:21 #94
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_160381400
Ons fotomodelletje ☺





Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  woensdag 2 maart 2016 @ 23:29:00 #95
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
  Eindredactie Games woensdag 2 maart 2016 @ 23:32:14 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160381550
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Zoiets is ook leuk :s)


[ afbeelding ]
Ja, voor hun. Dan mis ik ongeveer mijn halve huis :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_160429686
Km ik aan met m'n saaie traliekooi ;(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160529901
quote:
0s.gif Op woensdag 2 maart 2016 21:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Zoiets is ook leuk :s)


[ afbeelding ]
Heeft ook wel weer wat, denk alleen dat zoiets al snel meer bewoners krijgt zoals de hond en de kat onder het motto van, dit is gezellig!!
pi_160530002


Henkie (donkere) en Josje ( de blonde)

Zal eens kijken of ik Bert en Ernie ook beetje leuk op de foto kan krijgen
  woensdag 9 maart 2016 @ 07:13:55 #100
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160535489
O+
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:23:16 #101
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160548335
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:49:23 #102
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160549020
Ik volg haar op Instagram. :D

Net weer nieuw flesje pijnstilling opgehaald bij de dierenarts. Heb meteen ook het lab-onderzoek betaald.
Ben sinds januari nu bezig met Saartje en rond de 275 euro kwijt. :{ En krijg straks andere antibiotica (als de uitslag van het lab er is), dus gok dat ik straks circa 300 euro kwijt ben totaal.
Gelukkig kan ik het betalen, maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
pi_160549127
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:49 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik volg haar op Instagram. :D

Net weer nieuw flesje pijnstilling opgehaald bij de dierenarts. Heb meteen ook het lab-onderzoek betaald.
Ben sinds januari nu bezig met Saartje en rond de 275 euro kwijt. :{ En krijg straks andere antibiotica (als de uitslag van het lab er is), dus gok dat ik straks circa 300 euro kwijt ben totaal.
Gelukkig kan ik het betalen, maar kan me voorstellen dat dat niet voor iedereen geldt.
Ik was met Pieter en Otje ruim het dubbele kwijt geloof ik :') En nog doodgaan he ;(
Tap tap tap
  woensdag 9 maart 2016 @ 19:55:26 #104
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160549208
Hoe durfden ze, hè..
pi_160549529
quote:
0s.gif Op woensdag 9 maart 2016 19:55 schreef NijntjesUk het volgende:
Hoe durfden ze, hè..
Ik mis Otje nog steeds heel erg :@ Voel me wel een beetje kansloos maar ze was echt m'n kroelkipje.
Tap tap tap
  woensdag 9 maart 2016 @ 20:16:36 #106
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160549967
Snap ik wel hoor. Ze hebben toch allemaal zo hun eigenaardigheden en leuke eigenschappen. O+
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:23:09 #107
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160597487
Saar heeft een stafylokokken-bacterie :{
Nu 3 weken antibiotica en mogelijk zelfs nog langer.
Ik denk dat ze me nooit meer aankijkt erna.. ;(
  vrijdag 11 maart 2016 @ 19:52:57 #108
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160598224
Even een crosspost.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:50 schreef NijntjesUk het volgende:
ik heb net op t nippertje nog sulfatrim opgehaald bij de dierenartsassistente voor Saartje (cavia).
Op de sticker staat 2 x daags 0.8ml.
In de bijsluiter staat dat de dosering voor een konijn 0.3ml is per kg lichaamsgewicht. Ze weegt 1.2kg.
Daar zit nogal veel verschil tussen.
Helaas is de praktijk nu dicht.
Wat nu te doen? :{
Wat zouden jullie doen?
pi_160598901
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Saar heeft een stafylokokken-bacterie :{
Nu 3 weken antibiotica en mogelijk zelfs nog langer.
Ik denk dat ze me nooit meer aankijkt erna.. ;(
Hoe komt ze daar nou weer aan :o
Tap tap tap
pi_160598934
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 19:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Even een crosspost.

[..]

Wat zouden jullie doen?
Gewoon dienstdoende dierenarts bellen :@ Heb je al nagevraagd op Facebook of het Caviaforum? Of die Eva Stoffels even mailen ofzo, als ze dat nog leest.
Tap tap tap
  vrijdag 11 maart 2016 @ 20:30:59 #111
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160599158
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe komt ze daar nou weer aan :o
Tja, hoe komt ze er vanaf? ;)

Is dienstdoende niet meer voor spoed? Caviaforum zit ik niet op en Facebook ook niet. Wie is Eva Stoffels? Ik voel me een slecht baasje. :')
pi_160599276
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 20:30 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Tja, hoe komt ze er vanaf? ;)

Is dienstdoende niet meer voor spoed? Caviaforum zit ik niet op en Facebook ook niet. Wie is Eva Stoffels? Ik voel me een slecht baasje. :')
Ik zit wel op het forum en FB en voel me ook een slecht baasje, of dat wordt me daar in ieder geval aangepraat omdat ik niet meteen naar die Stoffels ben gereden want dat schijnt dé cavia-expert te zijn. Dat ik half NL ben doorgereden en zo'n 600 a 700 euro lichter ben dat betekent niks, want ik heb nog steeds niet alles gedaan en al m'n dierenartsen zijn waardeloos. Tenminste, dat hebben ze me daar een beetje aangepraat dus ik durf er al niks te zeggen :')

https://www.facebook.com/groups/218069413756/
https://www.facebook.com/groups/1438382006433848/
https://www.facebook.com/eva.stoffels.129?fref=pb_other <--- Eva Stoffels zelf
https://www.facebook.com/DAPMarumoto/?pnref=lhc <--- haar praktijk
Tap tap tap
pi_160599309
Als je helemaal niet op FB zit kan ik de vraag daar ook wel namens jou stellen anders?
Tap tap tap
  vrijdag 11 maart 2016 @ 22:04:09 #114
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160602157
Nu durf ik al niet meer. :')

Lief, maar ik heb het via instagram aan een dierenarts assistente gevraagd. Zij zegt de info op de bijsluiter te negeren en dat 0.8 voor Saartje klopt. :)

En DiDa zegt iets anders.
Ik geef t nog maar even niet. Morgen dienstdoende dierenarts maar bellen.

[ Bericht 13% gewijzigd door NijntjesUk op 11-03-2016 23:09:44 ]
pi_160603322
*klopt af
Hier geen zieke boeg, behalve neuf die een bal ter grootte heeft van een golfbal :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160604132
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Nu durf ik al niet meer. :')

Lief, maar ik heb het via instagram aan een dierenarts assistente gevraagd. Zij zegt de info op de bijsluiter te negeren en dat 0.8 voor Saartje klopt. :)

En DiDa zegt iets anders.
Ik geef t nog maar even niet. Morgen dienstdoende dierenarts maar bellen.
Leuk he, dierenartsen. Die zegt dit, die zegt dat. Schijtziek word je ervan.
Tap tap tap
pi_160615841
Geeuwen jullie cavia's ook weleens als je ze aait ?
Zo leuk om te zien O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zaterdag 12 maart 2016 @ 18:23:08 #118
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160616697
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Geeuwen jullie cavia's ook weleens als je ze aait ?
Zo leuk om te zien O+
Nee, eigelijk alleen als ze het huisje uit komen, dan even strekken, en dan keihard geeuwen. Alloewel ik eentje had die altijd en overal geeuwde.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_160616727
quote:
4s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:23 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Nee, eigelijk alleen als ze het huisje uit komen, dan even strekken, en dan keihard geeuwen. Alloewel ik eentje had die altijd en overal geeuwde.
Ik heb er hier twee zitten die het doen als ze relaxed zijn.

Wijlen Kookai gaapte al als ik naar haar keek, dat was best bizar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160617374
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2016 22:04 schreef NijntjesUk het volgende:
Nu durf ik al niet meer. :')

Lief, maar ik heb het via instagram aan een dierenarts assistente gevraagd. Zij zegt de info op de bijsluiter te negeren en dat 0.8 voor Saartje klopt. :)

En DiDa zegt iets anders.
Ik geef t nog maar even niet. Morgen dienstdoende dierenarts maar bellen.
En wat zei die?
Tap tap tap
pi_160617507


O+

Alleen zit z'n geurklier op de kont een beetje verstopt lijkt het, het is dik en vettig, met van die vette korstjes :') hoe kan ik dat schoonmaken, ik had ooit eens gelezen met dreft??
Tap tap tap
  zaterdag 12 maart 2016 @ 20:59:54 #122
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160621050
Wat een mooi statig beest! O+


Ik had vandaag visite vanwege m'n verjaardag gister en Yuki was echt het middelpunt van de aandacht. Zelfs bij gillende koters kwam hij kijken en bedelen :D Nu issie wel moe en ligt ie voor Pampus in z'n hok.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160624059
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:58 schreef CherryLips het volgende:
[ link | afbeelding ]

O+

Alleen zit z'n geurklier op de kont een beetje verstopt lijkt het, het is dik en vettig, met van die vette korstjes :') hoe kan ik dat schoonmaken, ik had ooit eens gelezen met dreft??
O+ Wat een mooierd, wat is zijn naam ?

Dreft lijkt me wat aan de agressieve kant ? :@
Wellicht eerst proberen met babyshampoo ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160625286
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 22:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

O+ Wat een mooierd, wat is zijn naam ?

Dreft lijkt me wat aan de agressieve kant ? :@
Wellicht eerst proberen met babyshampoo ?
Ik kan nog geen naam bedenken die goed bij hem past :D ik ben van de Nederlandse namen, zat aan mees of Moos te denken :D
Ik heb wel dierenshampoo liggen maar die is voor een droge huid. En nog een appeltjesshampoo voor cavia's.
Tap tap tap
pi_160643249
Hoe gaat het hier met de ziekenboeg?

Ik had niet moeten zeggen dat ik geen zieken heb, gelijk Neuf en Oreo niet helemaal fit.
Neuf wil niet eten, dus die zit nu op pijnstilling en dwangvoer sinds vandaag en Oreo snottert.

Mocht de situatie van Neuf verergeren dan maak ik voor morgenavond een afspraak en dan neem ik Oreo gelijk mee.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160645665


Oreo zat vanmiddag de hele tijd tegen Neuf aan, terwijl ze dat normaal niet zo vaak doen en zeker niet met lichaamscontact.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160645678
Sorry voor de idiote foto in een rare hoek, maar er is een reden dat ik geen professioneel fotograaf ben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  Eindredactie Games zondag 13 maart 2016 @ 20:50:26 #128
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_160645999
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 maart 2016 18:58 schreef CherryLips het volgende:
[ link | afbeelding ]

O+

Alleen zit z'n geurklier op de kont een beetje verstopt lijkt het, het is dik en vettig, met van die vette korstjes :') hoe kan ik dat schoonmaken, ik had ooit eens gelezen met dreft??
Dreft? Dat prikt gek. Gewoon met Zwitsal.

Maar ik vind het knap dat zij er nog zo mooi uit zien. Mijn langhaar is altijd vies ranzig aan de onderkant. Dus ik knip hem maar kort.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 13 maart 2016 @ 21:08:26 #129
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_160646722
Vandaag een hoekje in de tuin vrijgemaakt voor als het mooi weer is. Kunnen alle 7 zeugen mooi in rondlopen :)
Moet alleen nog een huisje in komen.



pi_160650648
quote:
4s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:50 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Dreft? Dat prikt gek. Gewoon met Zwitsal.

Maar ik vind het knap dat zij er nog zo mooi uit zien. Mijn langhaar is altijd vies ranzig aan de onderkant. Dus ik knip hem maar kort.
Serieus, ik heb het opgezocht op het forum en iedereen heeft het over dreft :') ik heb het nu helemaal kortgeknipt op de kont en blijf er gewoon eerst even lekker vanaf.
Tap tap tap
pi_160650674
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:08 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag een hoekje in de tuin vrijgemaakt voor als het mooi weer is. Kunnen alle 7 zeugen mooi in rondlopen :)
Moet alleen nog een huisje in komen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O+ wat gaaf!
Tap tap tap
  maandag 14 maart 2016 @ 18:14:47 #132
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160664661
quote:
17s.gif Op zondag 13 maart 2016 20:41 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[ link | afbeelding ]

Oreo zat vanmiddag de hele tijd tegen Neuf aan, terwijl ze dat normaal niet zo vaak doen en zeker niet met lichaamscontact.
Waar is de voorkant van de voorste? :D
Hoe gaat het nu met ze?

Ik heb net weer de dierenarts gebeld (vanmorgen ook al, toen was de arts die de sulfatrim heeft voorgeschreven er niet).
Verschil tussen voorgeschreven dosering en dosering volgens bijsluiter gemeld en gevraagd hoe en wat.
Heeft de dierenarts zich vergist. :(
En ja, ik weet het, dierenartsen zijn ook mensen enzo, maar je zult als baasje daar blind op vertrouwen zeg.
Dosering moet dus door de helft(!!).
(Ik heb het al niet zo op die dierenarts, hij is ooit bij Fozzy een hechting vergeten te verwijderen. Helaas is hij ook degene die de echo's enzo doet, vandaar. Heb liever 1 van de 2 vrouwelijke dierenartsen).

Saar zelf heeft overigens nergens last van. Die eet niet, maar vreet. O+
pi_160672230
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:14 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Waar is de voorkant van de voorste? :D
Hoe gaat het nu met ze?

Ik heb net weer de dierenarts gebeld (vanmorgen ook al, toen was de arts die de sulfatrim heeft voorgeschreven er niet).
Verschil tussen voorgeschreven dosering en dosering volgens bijsluiter gemeld en gevraagd hoe en wat.
Heeft de dierenarts zich vergist. :(
En ja, ik weet het, dierenartsen zijn ook mensen enzo, maar je zult als baasje daar blind op vertrouwen zeg.
Dosering moet dus door de helft(!!).
(Ik heb het al niet zo op die dierenarts, hij is ooit bij Fozzy een hechting vergeten te verwijderen. Helaas is hij ook degene die de echo's enzo doet, vandaar. Heb liever 1 van de 2 vrouwelijke dierenartsen).

Saar zelf heeft overigens nergens last van. Die eet niet, maar vreet. O+
Links s de voorkant :D

Oh wow, dat is wel een heel verschil :{ gelukkig was je kritisch

Hier vreten ze ook, zo erg dat ze er in stikken. :')

Ik vroeg me af of het een leuk idee is om de cavia's van de vaste users in de OP te zetten?
Ik vraag me soms af van wie welke caaf is :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160672301
quote:
1s.gif Op zondag 13 maart 2016 21:08 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag een hoekje in de tuin vrijgemaakt voor als het mooi weer is. Kunnen alle 7 zeugen mooi in rondlopen :)
Moet alleen nog een huisje in komen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooi hok!
Ben je niet bang voor buurkatten?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160673104
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:12 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Links s de voorkant :D

Oh wow, dat is wel een heel verschil :{ gelukkig was je kritisch

Hier vreten ze ook, zo erg dat ze er in stikken. :')

Ik vroeg me af of het een leuk idee is om de cavia's van de vaste users in de OP te zetten?
Ik vraag me soms af van wie welke caaf is :@
Mij kennende is de helft hier al het hoekje om voor het topic vol is.
Tap tap tap
pi_160673114
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 18:14 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Waar is de voorkant van de voorste? :D
Hoe gaat het nu met ze?

Ik heb net weer de dierenarts gebeld (vanmorgen ook al, toen was de arts die de sulfatrim heeft voorgeschreven er niet).
Verschil tussen voorgeschreven dosering en dosering volgens bijsluiter gemeld en gevraagd hoe en wat.
Heeft de dierenarts zich vergist. :(
En ja, ik weet het, dierenartsen zijn ook mensen enzo, maar je zult als baasje daar blind op vertrouwen zeg.
Dosering moet dus door de helft(!!).
(Ik heb het al niet zo op die dierenarts, hij is ooit bij Fozzy een hechting vergeten te verwijderen. Helaas is hij ook degene die de echo's enzo doet, vandaar. Heb liever 1 van de 2 vrouwelijke dierenartsen).

Saar zelf heeft overigens nergens last van. Die eet niet, maar vreet. O+
Wat een knurft. Lekker dubbel gecheckt ook.
Tap tap tap
pi_160673249
God die nieuwe _O- hij is heel angstig en toch ook heel nieuwsgierig. Alleen hij is pas vier weken geleden gecastreerd en nu lees ik overal dat iedereen 6 weken aanhoudt -O- Bij de opvang had ze me ervan verzekerd dat 4 weken prima was, dat deed zij zelf ook altijd en ze had nooit nestjes gehad, ook niet bij de mensen aan wie ze de andere castraten van de opvang had verkocht. Dat hoop ik maar, want Knofje is al 4,5 en die gaat dan hartstikke dood. Op een ontzettend nare manier.
Kutbeesten. Zit alleen maar in de stress ermee :')

Ik vraag me ook af hoe oud hij is, de dame van de opvang zei 1 tot 1,5 maar hij is best klein, kleiner dan Knofje en dat is al geen joekel. Dat is een lange worst met een dikke pens. Maar goed, hij eet heel goed, maar hij is nog heel bang voor me.
Tap tap tap
pi_160675723
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Mij kennende is de helft hier al het hoekje om voor het topic vol is.
Ahwww
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160675796
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:35 schreef CherryLips het volgende:
God die nieuwe _O- hij is heel angstig en toch ook heel nieuwsgierig. Alleen hij is pas vier weken geleden gecastreerd en nu lees ik overal dat iedereen 6 weken aanhoudt -O- Bij de opvang had ze me ervan verzekerd dat 4 weken prima was, dat deed zij zelf ook altijd en ze had nooit nestjes gehad, ook niet bij de mensen aan wie ze de andere castraten van de opvang had verkocht. Dat hoop ik maar, want Knofje is al 4,5 en die gaat dan hartstikke dood. Op een ontzettend nare manier.
Kutbeesten. Zit alleen maar in de stress ermee :')

Ik vraag me ook af hoe oud hij is, de dame van de opvang zei 1 tot 1,5 maar hij is best klein, kleiner dan Knofje en dat is al geen joekel. Dat is een lange worst met een dikke pens. Maar goed, hij eet heel goed, maar hij is nog heel bang voor me.
Ik weet ook niet beter dan 6 weken :@

Mja, Oreo is ook een slag kleiner dan Neuf (zie foto)
Soms is het gewoon de bouw van het beestje ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 15 maart 2016 @ 00:04:56 #140
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_160676289
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mooi hok!
Ben je niet bang voor buurkatten?
Godzijdank zitten die hier niet :)

Maar ze gaan er ook alleen maar in als er iemand thuis is
pi_160678054
O fijn, ik hoop maar dat hij z'n laatste goede kwakjes al kwijt was aan z'n vriendinnetje in de opvang. Ik zou echt gek worden als Knofje doodgaat tijdens zo'n bevalling. Dan ga ik bij iemand wat ruiten ingooien ofzo.
Tap tap tap
pi_160758948
Ik zag vorige week dat het maisblad en bamboeblad weer op voorraad was bij de kruidentoko, dus snel besteld. En ik hoorde maar niets. Ik wist dat het bij die ene winkel altijd wat langer duurde, maar toch. Mailtje gestuurd, kreeg ik antwoord dat het niet op voorraad is, het was een foutje op de nieuwe website ;( Ik ben teleurgesteld namens m'n beesten :')
Tap tap tap
pi_160796772
Over eten gesproken
Ik heb maar een hele andijvie gekocht, speciaal voor de caven
Ze waren er erg blij mee :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 19 maart 2016 @ 22:47:17 #144
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160797240
Ik koop er elke week 3 :') (ik ben gek ja)
pi_160803031
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 maart 2016 22:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik koop er elke week 3 :') (ik ben gek ja)
Ik ook :@
Tap tap tap
pi_160803330
De caven moeten het soms ook maar doen met snijafval van wat ik kook
Gelukkig kook ik vrijwel vers :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803387
Dat doe ik alleen met spinazie. Ik ben niet zo'n veelzijdige groente-eter :@
Tap tap tap
  zondag 20 maart 2016 @ 09:30:12 #148
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160803399
Ik koop alleen voorgesneden Andijvie, dat is veel makkelijker. Wortel net zo, kleine geschrapte wortel in plaats van een hele bos. :@
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160803551
Ik ben dol op groente.. en vlees.. en gewoon eten.
Volgens mij ben ik gewoon een cavia geweest in het vorige leven :')

Ze vinden hier het loof extra lekker van bospeen, dus dat krijgen ze ook :D

En ik heb buiten een balkonbak met gazongras voor ze staan, als dat opkomt dan mogen ze smullen van het gras.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:44:04 #150
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803566
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 08:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ook :@
:D

Ik koop elke week alleen voor de dames:
8 puntpaprika's
8 stronken witlof
Die andijvie dus
2 bakjes gemengde sla

En daarnaast krijgen ze dan (niet alles elke dag of week uiteraard):
Komkommer
Appel
Druiven
Munt
Dille
Basilicum
Aardbei
Peer
Peterselie
Banaan
Maïs
Spinazie
Meloen

En nog schooien alsof ze niks krijgen -O-
pi_160803591
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

:D

Ik koop elke week alleen voor de dames:
8 puntpaprika's
8 stronken witlof
Die andijvie dus
2 bakjes gemengde sla

En daarnaast krijgen ze dan (niet alles elke dag of week uiteraard):
Komkommer
Appel
Druiven
Munt
Dille
Basilicum
Aardbei
Peer
Peterselie
Banaan
Maïs
Spinazie
Meloen

En nog schooien alsof ze niks krijgen -O-
Echt altijd dat laatste.. schreeuwen alsof ze in weken niks hebben gehad :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:47:19 #152
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803620
Echt.. stelletje ondankbare krengen zijn het eigenlijk ;(
pi_160803654
Ja, maar je krijgt er zoveel voor terug: een kont in je gezicht, keutels ....
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:50:08 #154
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160803656
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

:D

Ik koop elke week alleen voor de dames:
8 puntpaprika's
8 stronken witlof
Die andijvie dus
2 bakjes gemengde sla

En daarnaast krijgen ze dan (niet alles elke dag of week uiteraard):
Komkommer
Appel
Druiven
Munt
Dille
Basilicum
Aardbei
Peer
Peterselie
Banaan
Maïs
Spinazie
Meloen

En nog schooien alsof ze niks krijgen -O-
Hoeveel caafs lopen er bij jou rond?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160803671
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:42 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik ben dol op groente.. en vlees.. en gewoon eten.
Volgens mij ben ik gewoon een cavia geweest in het vorige leven :')

Ze vinden hier het loof extra lekker van bospeen, dus dat krijgen ze ook :D

En ik heb buiten een balkonbak met gazongras voor ze staan, als dat opkomt dan mogen ze smullen van het gras.
Dat met het gras wil ik ook al jaren doen maar weet niet hoe :@ welk graszaad? Gewone potgrond eronder? En het eerste gras mogen ze niet hebben maar moet je dat dan maaien ofzo? :')
Tap tap tap
  zondag 20 maart 2016 @ 09:52:53 #156
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803700
quote:
19s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:50 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Hoeveel caafs lopen er bij jou rond?
Twee *O*
  zondag 20 maart 2016 @ 09:53:59 #157
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803716
quote:
9s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, maar je krijgt er zoveel voor terug: een kont in je gezicht, keutels ....
_O-
Een onaangekondigd plasje net naast de handdoek, maar vol op je schone spijkerbroek.
pi_160803731
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:44 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

:D

Ik koop elke week alleen voor de dames:
8 puntpaprika's
8 stronken witlof
Die andijvie dus
2 bakjes gemengde sla

En daarnaast krijgen ze dan (niet alles elke dag of week uiteraard):
Komkommer
Appel
Druiven
Munt
Dille
Basilicum
Aardbei
Peer
Peterselie
Banaan
Maïs
Spinazie
Meloen

En nog schooien alsof ze niks krijgen -O-
O, nu voel ik me een slechte caviamama :@
Er gaat nu met vier cavia's per week zo'n twee kilo witlof en anderhalve kilo andijvie doorheen, en een komkommer, en dan verder wat er in de aanbieding is. Vorige week hadden ze op de markt een kilo paprika voor 1,50 dus hebben ze ie ook gehad, en twee bosjes verse peterselie. Maar gisteren hadden ze de goedkope andijvie niet op de markt en de witlof was ook duurder, dus krijgen ze er minder van en ook minder peterselie. Wortel laten ze vaak liggen, loof krijgen ze eens in de zoveel tijd maar dan blijft de wortel over en ik eet er ook geen kilo van.
En elke dag gedroogde paardenbloem en peterselie en dille.
En als ik spinazie eet, om de week ongeveer, dan kan ik 1 keer van de zak eten en eindigt de rest in de kooi :')
Tap tap tap
pi_160803743
Nu voel ik me schuldig ;(
Tap tap tap
  zondag 20 maart 2016 @ 09:58:35 #160
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803764
Zoveel verschilt het toch niet? ;)

Ik koop die puntpaprika hier op de hoek (8 voor hooguit ¤1.25 bijv) en kijk ook echt naar de prijzen. Ik koop heel veel op de markt ook, dat scheelt.
  zondag 20 maart 2016 @ 09:59:04 #161
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160803768
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:52 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Twee *O*
Ah, dat valt nog mee. Met die aantallen lijkt het net alsof je een hele boerderij hebt :P

Yuki krijgt hier driemaal daags groente: s ochtends andijvie, s middags wortel en s avonds tomaat. Veel andere groente vindt hij niet lekker meer.

Fruitrestjes krijgt hij tussendoor ook wel. Appel, meloen en aardbei zijn favoriet.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160803785
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:58 schreef NijntjesUk het volgende:
Zoveel verschilt het toch niet? ;)

Ik koop die puntpaprika hier op de hoek (8 voor hooguit ¤1.25 bijv) en kijk ook echt naar de prijzen. Ik koop heel veel op de markt ook, dat scheelt.
Dat is goedkoop :o hier betaal je minstens 1 euro voor twee. Daarom koop ik ze nooit.
Als ik op zaterdag naar de markt ga pakken ze de witlof alvast :')
Tap tap tap
pi_160803814
O ja, tussendoor krijgen ze ook weleens wat, ook als ik sta te koken. Zoals kleine stukjes tomaat, appelschil en banaan en bananenschil. Van de zomer zal ik ze ook wel weer af en toe een aardbei geven.
Tap tap tap
pi_160803845
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 09:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat met het gras wil ik ook al jaren doen maar weet niet hoe :@ welk graszaad? Gewone potgrond eronder? En het eerste gras mogen ze niet hebben maar moet je dat dan maaien ofzo? :')
Ik heb een balkonbak gekregen met houder, daar gooi je gewoon potgrond in (ik had toevallig potgrond voor kruiden, omdat ik ook kruiden had) en dan gaat het vrij snel vanaf de lente.

Het eerste gras hebben ze bij mij gekregen, heb er geen problemen van ondervonden :) Was er een bepaalde reden dat ze dat eerste gras niet mogen? :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160803854
Bananenschillen en meloenschillen vinden ze hier heel lekker.
Moet er zelf niet aan denken, maar oke :')

Als ik er een banaan in leg dan pellen ze hem vakkundig :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 20 maart 2016 @ 10:06:56 #166
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160803863
Dat durf ik alleen met biologische bananen. :{
pi_160803915
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:04 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik heb een balkonbak gekregen met houder, daar gooi je gewoon potgrond in (ik had toevallig potgrond voor kruiden, omdat ik ook kruiden had) en dan gaat het vrij snel vanaf de lente.

Het eerste gras hebben ze bij mij gekregen, heb er geen problemen van ondervonden :) Was er een bepaalde reden dat ze dat eerste gras niet mogen? :@
Iets met te veel eiwit ofzo.
Heb je gewoon zaad voor gazons? Want het ene gras wordt hoger dan het andere. Ik wilde ergens een oude hondenmand kopen want daar zitten van die gaatjes in voor ventilatie, hopelijk verzuipt het gras dan ook niet. En dan kan ik ze er in de zomer gewoon op zetten om te grazen.
Tap tap tap
pi_160803919
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:06 schreef NijntjesUk het volgende:
Dat durf ik alleen met biologische bananen. :{
O ik was ze gewoon even :@
Tap tap tap
pi_160803966
Ik gooi er alles in wat enigszins eetbaar is voor ze
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160804008
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Iets met te veel eiwit ofzo.
Heb je gewoon zaad voor gazons? Want het ene gras wordt hoger dan het andere. Ik wilde ergens een oude hondenmand kopen want daar zitten van die gaatjes in voor ventilatie, hopelijk verzuipt het gras dan ook niet. En dan kan ik ze er in de zomer gewoon op zetten om te grazen.
Ik dacht dat dit voor paarden gold :') Maar je hebt idd gelijk, voorjaarsgras bevat veel suikers en eiwitten, maar mijn dames kunnen dat wel gebruiken.
Nou ja, Oreo niet, want die is een beetje vet, maar ach..Ik heb ze liever iets te dik, dan te dun, want als ze ziek worden hebben ze altijd nog een reserve.

Ik heb gewoon gazongras Sport en Spel.
Geen idee waarom :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160804017
quote:
10s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik gooi er alles in wat enigszins eetbaar is voor ze
Dan kan ik ze net zo goed meteen in de koelkast zetten.
Maar ik durf ze geen broccoli en bloemkool te geven :@
Tap tap tap
pi_160804034
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:18 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dan kan ik ze net zo goed meteen in de koelkast zetten.
Maar ik durf ze geen broccoli en bloemkool te geven :@
_O-

Maar hoezo niet? :o
Vinden ze heel lekker

Ik geef altijd de stronken en een kleine hoeveelheid bloemkool/broccoli roosjes
Wel met mate
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160804072
quote:
0s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Maar hoezo niet? :o
Vinden ze heel lekker

Ik geef altijd de stronken en een kleine hoeveelheid bloemkool/broccoli roosjes
Wel met mate
Omdat ze er gasvorming van zouden kunnen krijgen, en dat schijnt ook weer een broodje aap te zijn, maar toch. Heel soms krijgen ze een roosje van een roosje broccoli of een klein stukje bloemkoolblad en dan gaan ze helemaal uit hun plaat.
Tap tap tap
pi_160804182
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2016 10:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Omdat ze er gasvorming van zouden kunnen krijgen, en dat schijnt ook weer een broodje aap te zijn, maar toch. Heel soms krijgen ze een roosje van een roosje broccoli of een klein stukje bloemkoolblad en dan gaan ze helemaal uit hun plaat.
Ja, het is wel een kool, maar met mate en gewenning kom je ver :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 maart 2016 @ 17:04:08 #175
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160837169
@CherryLips, heeft je nieuwe aanwinst al een naam?

Ik ben vandaag een nieuw flesje antibiotica bij de dierenarts gaan halen. Die oude was maar 10 dagen houdbaar namelijk en doordat hij de verkeerde dosering had voorgeschreven zat er nog meer dan de helft in.
Heb daar wel even over gemopperd en kreeg nu 2 kleine flesjes zo mee.

In het dossier stond namelijk dat Saartje 4 weken antibiotica moet krijgen, maar op de sticker die door hen op het doosje is geplakt staat 3 weken.
Dat allemaal bij elkaar maakte van mij n mopperend baasje. Bedoel,ik klaag zelden bij artsen/instanties,maar dit allemaal bij elkaar maakte me best n beetje boos. :{
pi_160840020
Ik kan me dat best voorstellen en ik vind niet dat je zeurt, het gaat over de gezondheid van je cavia.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160840080
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 17:04 schreef NijntjesUk het volgende:
@CherryLips, heeft je nieuwe aanwinst al een naam?

Ik ben vandaag een nieuw flesje antibiotica bij de dierenarts gaan halen. Die oude was maar 10 dagen houdbaar namelijk en doordat hij de verkeerde dosering had voorgeschreven zat er nog meer dan de helft in.
Heb daar wel even over gemopperd en kreeg nu 2 kleine flesjes zo mee.

In het dossier stond namelijk dat Saartje 4 weken antibiotica moet krijgen, maar op de sticker die door hen op het doosje is geplakt staat 3 weken.
Dat allemaal bij elkaar maakte van mij n mopperend baasje. Bedoel,ik klaag zelden bij artsen/instanties,maar dit allemaal bij elkaar maakte me best n beetje boos. :{
Vooralsnog heet ie Moos :D

En ik was alweer naar een andere dierenarts gegaan :')
Tap tap tap
pi_160840399
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vooralsnog heet ie Moos :D

En ik was alweer naar een andere dierenarts gegaan :')
Hoe is jouw verdeling qua caafs? Ik heb het idee dat jij megaveel caven hebt, maar volgens mij valt het wel mee :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 21 maart 2016 @ 19:42:00 #179
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160841163
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vooralsnog heet ie Moos :D

En ik was alweer naar een andere dierenarts gegaan :')
Leuke naam!
Tis een gedeelde praktijk. Normaal heb ik altijd met de vrouwelijke dierenartsen te maken en dat gaat altijd goed. Anders was ik ook vertrokken hoor.
pi_160841589
quote:
0s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Hoe is jouw verdeling qua caafs? Ik heb het idee dat jij megaveel caven hebt, maar volgens mij valt het wel mee :')
Vier, twee bij twee, castraat met zeugje. Ik had er vijf.
Tap tap tap
pi_160841787
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 19:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vier, twee bij twee, castraat met zeugje. Ik had er vijf.
Ik had ooit vier cavia's, nu nog maar 3.
Dat komt eigenlijk omdat ik geen twee hokken wil. :@

Ik wil eigenlijk een caviaflat, maar ik ben dan bang dat ik een nestje wil en alle jonkies wil houden :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160842228
quote:
9s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:00 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik had ooit vier cavia's, nu nog maar 3.
Dat komt eigenlijk omdat ik geen twee hokken wil. :@

Ik wil eigenlijk een caviaflat, maar ik ben dan bang dat ik een nestje wil en alle jonkies wil houden :')
Ik heb een flat met twee hokken maar de mannen zijn hakkietakkie. :P
Tap tap tap
pi_160863591
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2016 20:16 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb een flat met twee hokken maar de mannen zijn hakkietakkie. :P
Zou je ooit nog eens een nestje willen?

Kleine beeebie caafjes O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160892072



Mag ik hier even een naaktfototje spammen. Om te gillen zo schattig.

Bron http://www.boredpanda.com(...)d-photoshoot-ludwig/


[ Bericht 22% gewijzigd door valentijn101 op 23-03-2016 19:22:01 ]
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:29:03 #185
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160892579
Die volg ik ook op Instagram. :s)
(Ik volg ook heus wel andere accounts hoor ;) )
  woensdag 23 maart 2016 @ 19:30:32 #186
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160892622
Ik vind naakte dieren altijd een beetje eng. Ook die katten bijvoorbeeld :X
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160893082
Blote cavia s lijken op nijlpaardjes O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_160893959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 maart 2016 17:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Zou je ooit nog eens een nestje willen?

Kleine beeebie caafjes O+
Maar ik kan ze toch niet allemaal houden ;(
Tap tap tap
pi_160894020
Skinnys zijn tof O+ ze voelen zo raar aan. Maar toen ik hoorde dat ze nog meer eten en dus nog meer schijten dan gewone cavia's haakte ik af.
Tap tap tap
  woensdag 23 maart 2016 @ 20:41:27 #190
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160894861
Ik ook _O-
pi_160907797
Ik heb ze net voor het eerst weegbree gegeven (kruidenbestelling is binnen O+ ) en ze zijn helemaal lyrisch :o
Tap tap tap
  donderdag 24 maart 2016 @ 12:28:38 #192
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160908027
Linkje naar die site?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160909627
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 12:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Linkje naar die site?
dieza.nl
dierenkruiden.nl

Ik bestel tegenwoordig bij dieza, die bezorgen sneller :@
Tap tap tap
  donderdag 24 maart 2016 @ 16:07:33 #194
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_160912831
Thnx! Ga ik daar ook eens snuffelen voor meneer.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_160917211
quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2016 20:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Maar ik kan ze toch niet allemaal houden ;(
Ik heb best veel ruimte in de woonkamer voor een mega caviaflat.
Dus die zou ik wel kunnen vullen :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160917379
Waar ik voor gevreesd had is gebeurd: Neufje is niet meer ;(
Ze piepte vanochtend al toen ik haar pakte en toen had ik gelijk een afspraak gemaakt met de dierenarts voor vanavond, maar die kon ik in de middag afzeggen toen ik hoorde dat ze al was overleden. :{


Dag lief klein Neufje


Gelijk opgenomen door de andere dames Spikey en Oryx


Geen drie musketiers meer met Noir en Oreo :'(
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160917690
Nou hoe dat zo ineens ;( :*
Tap tap tap
pi_160917950
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:53 schreef CherryLips het volgende:
Nou hoe dat zo ineens ;( :*
Ik heb het idee dat ze ergens wel op was, at superveel, maar bleef aan de magere kant.

En ze had haar tumor in de lies die de da niet kon verwijderen, wellicht had ze wel uitzaaiingen.

Ik heb het idee dat ze in haar slaap is heengegaan, want ze lag wel helemaal plat.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 24 maart 2016 @ 20:25:26 #199
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160918482
Ahh wat verdrietig. :*
pi_160919081
Echt heel raar om maar twee cavia's te hebben.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_160920217
Wat een stilte ineens hè ;(
Tap tap tap
  Moderator donderdag 24 maart 2016 @ 21:12:17 #202
155227 crew  Guppy
dus
pi_160920241
;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_160920578
Het was niet dat Neuf een super aanwezige caaf was, maar die twee zitten nu onder het huisje en onder het hangmatje, dus ik zie ook nog eens niets in het hok :')

Ik heb mijn correspondentie nog van Neuf, want ze is van mp en nu kwam ik erachter dat ze half Tessel en half Peruvian was.
Zo kom je na 4,5 jaar nog eens achter iets _O-
Ik dacht dat ze een volle Peruuf was.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 24 maart 2016 @ 22:38:20 #204
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_160923282
Sterkte :{
pi_160937269
Thx

Vraag me altijd af of de overige caafs door hebben wat er aan de hand is bij een overlijden ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 25 maart 2016 @ 20:04:31 #206
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_160940561
Geen idee, ik vraag me hetzelfde af.
pi_161025630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 maart 2016 19:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Waar ik voor gevreesd had is gebeurd: Neufje is niet meer ;(
Ze piepte vanochtend al toen ik haar pakte en toen had ik gelijk een afspraak gemaakt met de dierenarts voor vanavond, maar die kon ik in de middag afzeggen toen ik hoorde dat ze al was overleden. :{

[ link | afbeelding ]
Dag lief klein Neufje

[ link | afbeelding ]
Gelijk opgenomen door de andere dames Spikey en Oryx

[ link | afbeelding ]
Geen drie musketiers meer met Noir en Oreo :'(
:'( sterkte! ze lijkt zo erg op die van mij
pi_161038737
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 16:40 schreef ecstasy het volgende:

[..]

:'( sterkte! ze lijkt zo erg op die van mij
Dank je wel! O+

De dames hier gedragen zich nu als groentendivas en ineens is alles vies , zelfs andijvie -O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:09:27 #209
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161039363
:|W
Die van mij maken nu soms gezamenlijk(!!) en at random geluid. :o
  dinsdag 29 maart 2016 @ 23:21:14 #210
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161039913
Heb vandaag Yuki wat bloemkool en broccoli gegeven, klein beetje van beide. Allebei een succes! :D

Meneer vindt het (voorlopig) dus lekker. Heb ik wat meer variatie bij de AH.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_161052448
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2016 23:09 schreef NijntjesUk het volgende:
:|W
Die van mij maken nu soms gezamenlijk(!!) en at random geluid. :o
Dat deden ze voorheen niet? :@

Hier is Noirtje het zangvogeltje en Oreo piept er wat achteraan :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161052936
Had een leuk plantje (Golliwoog) gekocht voor m'n caafs,
Althans dat dacht ik, kom 10 min later in de keuken heeft één van de katten het complete plantje kaalgevreten :')
  woensdag 30 maart 2016 @ 18:44:27 #213
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161054267
Oeps, Trusten. :@

@4ever, Lexie is hier van het fluiten. Saar heeft het tot voorheen nooit echt gedaan, ook niet met haar vorige vijandinnetje.
Als zij dus wel fluit, schrik ik me rot. :') (Haar volume ligt veel hoger)
pi_161062059
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 17:46 schreef Trusten het volgende:
Had een leuk plantje (Golliwoog) gekocht voor m'n caafs,
Althans dat dacht ik, kom 10 min later in de keuken heeft één van de katten het complete plantje kaalgevreten :')
Zoiets had ik ook, maar dan met het aquarium, nieuwe plantjes gekocht. Algie (de algeneter) kwam langs en vrat alles kaal :')

Beetje zonde van het geld enzo..

quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 18:44 schreef NijntjesUk het volgende:
Oeps, Trusten. :@

@4ever, Lexie is hier van het fluiten. Saar heeft het tot voorheen nooit echt gedaan, ook niet met haar vorige vijandinnetje.
Als zij dus wel fluit, schrik ik me rot. :') (Haar volume ligt veel hoger)
Grappig is dat ik op een gegeven moment wel kon onderscheiden wie er floot.
Neufje deed dat heel klagelijk en Noir vooral erg hard.
Dat was net het zangkoor van boer Bart: het klinkt niet mooi, maar wel bar hard.
En Oreo liep maar mee met de rest :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161062551
Ik heb niet het idee dat Knofje het zo naar haar zin heeft met de nieuwe castraat :@ ik zie dr amper en als ze uit het huisje komt gaat hij eroverheen. Volgens mij is ze ook afgevallen -O- had ik haar dan toch bij schaap en ollie moeten laten?
Tap tap tap
pi_161062575
Als schaap afgaat, klinkt ze als een alarm. Net als wanneer je haar oppakt dus. En dan schrikt ze er zelf van.
Tap tap tap
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 22:27:21 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_161062596
Heb je d'r al gewogen? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161062645
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Heb je d'r al gewogen? :@
Nog niet structureel :P
Tap tap tap
  Moderator woensdag 30 maart 2016 @ 22:29:40 #219
155227 crew  Guppy
dus
pi_161062685
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nog niet structureel :P
Arme Knofje. Moet ze niet gewoon een beetje wennen? O+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161062828
En wellicht Schaap bij de castraat?
Geen idee hoor...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161062863
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Arme Knofje. Moet ze niet gewoon een beetje wennen? O+
Ja dat dacht ik ook, maar dit mannetje is echt heel hitsig en Knofje is 4,5 :P
Tap tap tap
pi_161062882
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
En wellicht Schaap bij de castraat?
Geen idee hoor...
Die laat hem alle hoeken van de kooi zien, ben allang blij dat zij kleffie en beffie is met Ollie.
Tap tap tap
pi_161063006
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:34 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die laat hem alle hoeken van de kooi zien, ben allang blij dat zij kleffie en beffie is met Ollie.
Schattig O+

Maar wel vervelend dat hij zo hitsig is.. wellicht wat energie teveel?
Laat je ze weleens los lopen?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161063183
quote:
17s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Schattig O+

Maar wel vervelend dat hij zo hitsig is.. wellicht wat energie teveel?
Laat je ze weleens los lopen?
Ja maar dan zitten ze drie uur lang in een hoekje of in een huisje :D
Tap tap tap
pi_161063261
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja maar dan zitten ze drie uur lang in een hoekje of in een huisje :D
Ja daar hadden de mijne ook last van, maar als je veel dingen en eten neer gooit, dan gaan ze vanzelf een beetje onderzoeken.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 30 maart 2016 @ 22:50:37 #226
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161063269
Ik weeg die van mij elke week. Paranoïde? Hoe kom je erbij? |:(

Maar wat rot dat het niet zo'n goede match lijkt tot zover.
pi_161063356
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:50 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik weeg die van mij elke week. Paranoïde? Hoe kom je erbij? |:(

Maar wat rot dat het niet zo'n goede match lijkt tot zover.
Ik hield schaap juist in de gaten met dr kale buikje, waar ze totaal geen last van lijkt te hebben (wel van mij, want ik pak haar nu steeds op om te wegen en de buik te bekijken).
Ik dacht dat de nieuwe nog heel licht was omdat hij zo klein is vergeleken met de anderen en geen duidelijke pens heeft zoals de rest, maar die tikt nu bijna de 1100 gram aan. Nog een broekie vergeleken met m'n andere castraten, maar hij is goed bezig.
Tap tap tap
pi_161063409
Ik weeg de mijne eigenlijk nooit :@ Ik doe dat altijd wel op het oog, tenzij ik vermoed dat ze ziek zijn. Mijn twee borstels zijn nogal weldoorvoed :') Lees; dik.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161063562
Knofje heeft zo'n lekkere lap los vel aan haar kin. M'n oudje O+
Tap tap tap
pi_161063683
Zijn je oudste caafjes nu 4,5 ?

Noir wordt in oktober dit jaar 5 en nu dus bijna 4,5
Oreo is pas 3
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161063706
Ja, Schaap en Knofje zijn precies 4,5 (geboren op 29 september 2011 geloof ik) en Ollie is precies drie (hij zou van maart 2013 zijn).
Tap tap tap
pi_161063744
Ik zie een parallel hier.. Noir is bijna even oud als Schaap en Knofje en Oreo is net zo oud als Ollie :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161063771
Otje zou op 1 april ook drie geworden zijn, besef ik nu ;( even janken hoor.
Tap tap tap
  donderdag 31 maart 2016 @ 19:12:29 #234
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161079238
:*

Heeft iemand hier ervaring met de Furminator?
Lexie verhaart zo erg dat ik er gek van word. Als ik Saar uit de bak pak, zit ze onder de witte haren van Lexie. ;(
Net als mn vest, de plaids, etc etc.
Het kammetje wat ik nu heb, werkt wel, maar ben eigenlijk op zoek naar iets beters. En nee, de tondeuse is geen optie. ;)
pi_161081974
Nope, ik heb hier borstels, die verharen niet zo erg
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161085785

Mo!
Tap tap tap
pi_161099863
Wat een schatje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:01:09 #238
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161101363
Geweldig! Tis net offie enorme borstelwenkbrauwen heeft. >:)
  vrijdag 1 april 2016 @ 19:47:13 #239
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161102449
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2016 19:01 schreef NijntjesUk het volgende:
Geweldig! Tis net offie enorme borstelwenkbrauwen heeft. >:)
Vind ik ook, beetje Kung Fu Master idee :D

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_161113156
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2016 22:59 schreef CherryLips het volgende:
[ link | afbeelding ]
Mo!
Dit is toch een coronet? Ik heb net een gereserveerd.

pi_161124988
Wat een mini
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161125034
Sinds neuf er niet meer is hangt noir nu 24/7 in de pootjes van Oreo
Weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.

Kennelijk was neuf een vredestichter :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161128449
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2016 09:06 schreef Fem_LittleLady het volgende:

[..]

Dit is toch een coronet? Ik heb net een gereserveerd.

[ afbeelding ]
Jaaaaaaa O wat lief! Ik ben gek op coronetten O+ hoe dupper ze onder de kruin door kijken hoe beter.
Tap tap tap
pi_161128472
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 19:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Sinds neuf er niet meer is hangt noir nu 24/7 in de pootjes van Oreo
Weet niet zo goed wat ik hier nu mee aan moet.

Kennelijk was neuf een vredestichter :{
Zijn het twee vrouwtjes?
Tap tap tap
pi_161134852
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2016 21:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zijn het twee vrouwtjes?
Ja, misschien biedt een castraat een oplossing
Al vind ik het gedrag van noir erg opmerkelijk
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 3 april 2016 @ 22:03:58 #246
62419 CherryLips
chocoholic
pi_161156864
Ollie heeft een ontstoken oog. Ik ga weer eens met vakantie hoor. Moet waarschijnlijk gewoon cavasan in, heb ik nog liggen van Pieter, maar die tube is vier maanden oud en dat is met antibiotica niet handig. En je krijgt het niet meer zonder consult mee, dus mag ik meneer weer meenemen en mag ik weer consult aftikken, en mogen m'n ouders vier keer per dag dat oog insmeren *O* Dat gaat nooit goed.
Tap tap tap
  zondag 3 april 2016 @ 22:12:15 #247
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161157255
Jeej -O-

Saar krijgt nog steeds 2x per dag antibiotica. Hoop dat ik snel mag stoppen. Zij en ik zijn er echt klaar mee. :')
  Eindredactie Games zondag 3 april 2016 @ 22:55:45 #248
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161158890
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2016 22:50 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik weeg die van mij elke week. Paranoïde? Hoe kom je erbij? |:(

Maar wat rot dat het niet zo'n goede match lijkt tot zover.
Ik weeg mijn caafs elke week, nadat ik het hok heb schoongemaakt. Daarna controleer ik de vachtjes en pootjes, ka ik ze als het nodig is en stop daarna een witlof in hun hol. Dan is iedereen weer tevreden :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_161160279
Nou zeg, dat oog is een paar uur later nog ranziger -O- geen idee hoe ik het schoon moet maken, heb nu water gekookt in de waterkoker en zit te wachten tot het afgekoeld is, dan met een washandje ofzo even de natte troep weghalen denk ik?
Tap tap tap
pi_161160285
Ik ben er echt zo klaar mee :')
Tap tap tap
  woensdag 6 april 2016 @ 17:14:38 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161225933
Ik gebruik in principe altijd Hemparade als bodembedekking, maar de Pets Place hier is nu weg voor een Ranzijn. Die hebben geen hennepvezelfs, enkel houtvezel. Is dat voor de cavia merkbaar anders?

Mij persoonlijk maakt het me niet uit op zich, als de caaf zich maar prettig voelt.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 6 april 2016 @ 18:36:17 #252
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161228173
Ja, voor die van mij wel. Die worden nogal astmatisch van zaagsel. ;(
pi_161230257
Noir gaat hier ook niet goed, ze begint echt mager te worden en zit nog steeds te hopen dat ze poepjes mag eten van Oreo :?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:30:55 #254
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161231781
Oei.
Misschien dan haar wat dwangvoeren?
pi_161231811
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 20:30 schreef NijntjesUk het volgende:
Oei.
Misschien dan haar wat dwangvoeren?
Ja, idd.. gaaaaan we weer....
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  woensdag 6 april 2016 @ 20:37:25 #256
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161232077
Je zou je bijna afvragen waarom wij met zn allen ze als huisdier houden. ;(
pi_161233243
De eerste ronde dwangvoeding zit erin, gewicht viel mee: 950 gram
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161233372
O nee Noir ;( poep opeten is goed, maar blijkbaar zijn haar eigen keutels niet goed genoeg?
Ollies oogje is weer bijna zo goed als nieuw. Even afkloppen.
Tap tap tap
pi_161234045
quote:
0s.gif Op woensdag 6 april 2016 21:00 schreef CherryLips het volgende:
O nee Noir ;( poep opeten is goed, maar blijkbaar zijn haar eigen keutels niet goed genoeg?
Ollies oogje is weer bijna zo goed als nieuw. Even afkloppen.
Ja dat vermoeden heb ik wel.
Ze had een aantal jaren geleden een talgbult die steeds vol zit met talg, even uitknijpen en dan gaat het weer beter met Noir. Maar het verklaart wel waarom ze steeds Oreo lastig valt...

Ik wil graag een tien rittenkaart met korting van de dierenarts -O-
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161234231
quote:
0s.gif Op maandag 4 april 2016 00:07 schreef CherryLips het volgende:
Nou zeg, dat oog is een paar uur later nog ranziger -O- geen idee hoe ik het schoon moet maken, heb nu water gekookt in de waterkoker en zit te wachten tot het afgekoeld is, dan met een washandje ofzo even de natte troep weghalen denk ik?
Dat is meestal wel de manier hoe ik het deed.
Ik heb nog een shitload aan ogenspul van Neuf (die was allergisch en had haar bijna laten opereren, maar ze was ineens opgeknapt voor de dag van de operatie, alsof ze dat aanvoelen).
Dus ik heb hier nog oogdruppels en een soort antibioticazalf.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 april 2016 @ 10:49:04 #261
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161249118
Ik ben pissig op de dierenarts. :(
Ben nu sinds januari aan het dokteren met Saartje.
Ze krijgt nu al 26 dagen antibiotica. Was gezegd dat ik urine kon afgeven om na te laten kijken. Sta ik daar:"Nee, want nu is de urine niet steriel, die moet echt worden aangeprikt."
Ik heb dat vorige keer nog specifiek gevraagd. Nu dus voor lul daar geweest. Moet het arme dier morgen weer geschoren worden voor de echo. :{ En ik mn moeder inschakelen, want vrijnemen op vrijdag is geen optie.
pi_161249628
-O-
Antibiotica is ook zo goed voor zo'n beestje ;( ik zou misschien een mail naar een andere dierenarts sturen voor een second opinion.
Tap tap tap
  donderdag 7 april 2016 @ 11:56:09 #263
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161250813
Moet zeggen dat ik daar wel aan gedacht heb, maar Saar doet het verder goed, dus ik laat het even zo. (Ze krijgt ook 2x per dag probiotica overigens).
pi_161263224
Oh bah.. en waarom moet die urine steriel worden aangeprikt?

Ik nam het altijd mee in een spuitje en dan was het gewoon goed.. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 7 april 2016 @ 20:41:52 #265
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161263505
Vanwege die bijzondere (als in: komt zelden voor bij cavia's) bacterie die in haar urine zat. Die laat zich eigenlijk alleen zien als de urine op kweek wordt gezet. Dus dat moet nu weer. En niet steriele urine op kweek zetten heeft uiteraard geen zin.
pi_161263649
quote:
0s.gif Op donderdag 7 april 2016 20:41 schreef NijntjesUk het volgende:
Vanwege die bijzondere (als in: komt zelden voor bij cavia's) bacterie die in haar urine zat. Die laat zich eigenlijk alleen zien als de urine op kweek wordt gezet. Dus dat moet nu weer. En niet steriele urine op kweek zetten heeft uiteraard geen zin.
Gedoe ;( Arme Saartje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161302655


Bertje
pi_161305670
Wat een schattige caaf
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161308026
Is echt een moppie
pi_161308230
O+
Tap tap tap
  zaterdag 9 april 2016 @ 18:48:02 #271
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161308758
Knapperd! O+
  Eindredactie Games zaterdag 9 april 2016 @ 21:59:17 #272
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161315030
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:05:35 #273
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161315270
quote:
19s.gif Op woensdag 6 april 2016 17:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik gebruik in principe altijd Hemparade als bodembedekking, maar de Pets Place hier is nu weg voor een Ranzijn. Die hebben geen hennepvezelfs, enkel houtvezel. Is dat voor de cavia merkbaar anders?

Mij persoonlijk maakt het me niet uit op zich, als de caaf zich maar prettig voelt.
Ranzijn vandaag bezocht. Ze hebben wel hennepvezels, aubiose ofzo. Fucking 20 kg :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:31:18 #274
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161316203
20 kg? :o
Kost dat?
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:57:55 #275
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161316979
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:31 schreef NijntjesUk het volgende:
20 kg? :o
Kost dat?
12,50
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 9 april 2016 @ 22:58:31 #276
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161316987
Das niet duur, toch? :)
  zaterdag 9 april 2016 @ 23:02:09 #277
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161317090
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 april 2016 22:58 schreef NijntjesUk het volgende:
Das niet duur, toch? :)
Nee prima prijs inderdaad. Ben in ieder geval tevreden met de nieuwe dierenwinkel dus. Ze hebben ook Science Selective en ook smaakjeshooi.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_161322565
Ik betaal dertien euro voor twintig kilo aubiose (was 11 :( ) maar dan komen ze het wel brengen.
Tap tap tap
pi_161327038
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161327106
Ik heb net hooi en Aubiose gehaald, deze maand: 18,75.
Dus 20 kg aubiose en minimaal 15 kg hooi
Hooi is ter grootte van de Aubiose
Ik doe hier echt superlang mee en eigenlijk had ik het deze maand niet nodig, maar het kwam wel mooi uit met ophalen.

Ik ga deze maand nog mijn auto wegbrengen voor onderhoud en een weekendje Wenen, dus ik hoop niet dat een caafje besluit om ziek te worden deze maand :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161328889
Die van mij staan bij m'n ouders, ben benieuwd wat ik aantref als ik thuiskom :X
Tap tap tap
pi_161328925
Hopelijk gaat het wat beter met dat oogje?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_161330096
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 15:52 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Hopelijk gaat het wat beter met dat oogje?
Ja, hij heeft niet meer zo'n rozerood stuk vlees onder z'n ooglid uitkomen :X maar er zit nog wel wat van dat harde spul in de ooghoeken. Maar dat heeft ie eigenlijk altijd al :')
Tap tap tap
pi_161330480
quote:
0s.gif Op zondag 10 april 2016 16:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, hij heeft niet meer zo'n rozerood stuk vlees onder z'n ooglid uitkomen :X maar er zit nog wel wat van dat harde spul in de ooghoeken. Maar dat heeft ie eigenlijk altijd al :')
Neuf had dat ook, operatie gepland, maar mevrouw knapte 1 dag voor de operatie weer op en het was toen gelukkig niet meer nodig.
De operatie was vrij heftig: verwijderen van traanbuizen, dus ik zou haar levenslang moeten oogdruppelen. :{
Leuk voor als je op vakantie gaat: "alsjeblieft mam.."
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 11 april 2016 @ 14:35:50 #285
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161349856
*O* *O* *O* Saartje is bacterievrij! *O* *O* *O*
pi_161377842
Jeej
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 14 april 2016 @ 11:33:22 #287
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161419662
Ik ben misselijk. Keek net Lexie dr oortjes na en er zat me een partij oorsmeer in. :')
Ik kan veel hebben, maar dat vind ik wel zo smerig. :{w
pi_161420075
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:33 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik ben misselijk. Keek net Lexie dr oortjes na en er zat me een partij oorsmeer in. :')
Ik kan veel hebben, maar dat vind ik wel zo smerig. :{w
Hoe haal je dat er eigenlijk uit?
Professioneel gifmenger.
pi_161420103
quote:
1s.gif Op maandag 14 maart 2016 22:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Mooi hok!
Ben je niet bang voor buurkatten?
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
  donderdag 14 april 2016 @ 12:04:12 #290
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161420301
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 11:54 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Hoe haal je dat er eigenlijk uit?
Goede vraag, ze werkt niet echt mee. :{w
Nu het ergste even met een stukje opgerold keukenrol. Maar lukt niet echt, dus moet wat beters verzinnen. Iemand tips?
pi_161420483
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 12:04 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Goede vraag, ze werkt niet echt mee. :{w
Nu het ergste even met een stukje opgerold keukenrol. Maar lukt niet echt, dus moet wat beters verzinnen. Iemand tips?
Dierenarts bellen voor tips? Of komt die dan gelijk met de tip 'kom maar langs'?
Professioneel gifmenger.
pi_161426635
Of de digitale dierenarts vragen.

Edit: ah, balen. Dat topic zit tijdelijk op slot.
F&F / Stel je vragen aan de dierenarts! deel 45
Professioneel gifmenger.
pi_161435120
Gewoon vraagje gezien hier zoveel cavialiefhebbers zitten, ik heb zelf de cavia's op zaagsel, stro en ze krijgen hun pluk hoor, nu was ik aan het kijken naar andere bodem bedekking, kwam al beukensnippers tegen, hennep, fijngehakselde stro, karton snippers en als laatste mensen die fleece dekens in hun kooi legden met daaronder een handdoek en daaronder weer een krant. wat moet ik mij daarbij voorstellen? Doet iemand dat hier?
  donderdag 14 april 2016 @ 22:45:38 #294
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_161435387
Doeken in de kooi klinkt smerig, na een paar dagen wil je gewoon de bodembedekking weggooien. Bah.

Zelf gebruik ik dus hennep, erg tevreden over qua kwaliteit en stofvrijheid (is dat een woord?)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_161436121
Kijk dit idee krijg je dan
pi_161436159
  donderdag 14 april 2016 @ 23:35:52 #297
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_161436955
Tlijkt mij ideaal als ik mensen zo volg op Instagram. Maar zelf gebruik ik kranten, kattenbakkorrels (hout) en hennep.
  Eindredactie Games donderdag 14 april 2016 @ 23:39:46 #298
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_161437082
quote:
0s.gif Op donderdag 14 april 2016 22:45 schreef Notorious_Roy het volgende:
Doeken in de kooi klinkt smerig, na een paar dagen wil je gewoon de bodembedekking weggooien. Bah.

Zelf gebruik ik dus hennep, erg tevreden over qua kwaliteit en stofvrijheid (is dat een woord?)
stofvrij bedoel je.

En doeken kun je gewoon op 90 graden wassen. Alleen dan moet je ze wel eerst goed ontdoen van haren, stro en poepjes :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator vrijdag 15 april 2016 @ 07:14:14 #299
155227 crew  Guppy
dus
pi_161439230
quote:
4s.gif Op donderdag 14 april 2016 23:39 schreef donald_dick het volgende:

[..]

stofvrij bedoel je.

En doeken kun je gewoon op 90 graden wassen. Alleen dan moet je ze wel eerst goed ontdoen van haren, stro en poepjes :)
Lijkt me toch killing voor je wasmachine... :X
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_161440204
Of het een killing is voor de wasmachine weet ik niet, ik was mijn hondenkleden ook af en toe en de vorige tweedehands wasmachine heeft het nog 8 jaar gedaan.

Was er gewoon benieuwd naar, lijkt me wel veel wassen, maar voor de rest, ruikt de kooi wel lekker naar wasverzachter.
pi_161556881
Hm, het ziet er mooi uit, maar mijn cavia's kennende zouden het fleece opeten :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')