abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:41:50 #51
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar dan ben je dus nog geen echte agent. Maar misschien weet jij er meer over? Ik heb meegemaakt dat iemand die dan net werkelijk agent was geworden thuis zijn vuurwapen liet zien. In Nederland. Hoe kan dat?
Ik quote net de pagina van de politie-opleidingen, daar staat eea in.
Het is geen kwestie van "nog geen" echte agent zijn, het is gewoon een andere functie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_159616781
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:40 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk niet weten waarom een surveillant een wapen zou moeten dragen, ik denk dat die functie vooral ontstaan is door de roep om meer blauw op straat, zichtbaar zijn dus, niemand heeft er wat aan als je een wapen gaat trekken in een drukke winkelstraat.

Al even afgezien van het feit dat een "volwaardig" agent volgens mij ook niet zo vaak z'n wapen hoeft te trekken.

Surveillanten kunnen in noodsituaties prima zorgen dat omstanders zo snel mogelijk veilig zijn en niet in de weg lopen, vanuit dat oogpunt vind ik de "wegrennen" instructie wel kwalijk.
Ik vraag mij af of dat werkelijk zo werkt. As is je vb over Bobbies wel goed. Die tijd zijn we hier in steden wel voorbij denk ik.
pi_159616784
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Daar zit ik ook niet zo op te wachten. Maar......de instructie is wegrennen. Daar heb ik moeite mee.
ja dat klopt..... maar ja als je geen wapens bij je hebt wat kan je dan beginnen he
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:42:56 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_159616786
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:38 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook. Maar dan ben je dus nog geen echte agent. Maar misschien weet jij er meer over? Ik heb meegemaakt dat iemand die dan net werkelijk agent was geworden thuis zijn vuurwapen liet zien. In Nederland. Hoe kan dat?
agent is een rang hoger
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:43:46 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of dat werkelijk zo werkt. As is je vb over Bobbies wel goed. Die tijd zijn we hier in steden wel voorbij denk ik.
Ach welnee, zichtbaar zijn is gewoon heel belangrijk, dat geeft rust in een stad, want een gevoel van veiligheid, en daarbij is een wapen helemaal niet nodig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159616816
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik quote net de pagina van de politie-opleidingen, daar staat eea in.
Het is geen kwestie van "nog geen" echte agent zijn, het is gewoon een andere functie.
Dat is werkelijk dat ik niet kende dan. En dan vind ik het nog steeds je taak niet mensen alleen te laten in geval van nood. Je kiest voor zo'n beroep.
pi_159616840
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja dat klopt..... maar ja als je geen wapens bij je hebt wat kan je dan beginnen he
Wat kan ik beginnen als burger? Ik verwacht dan dat een agent meer doet.
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:45:18 #58
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159616845
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:42 schreef matthias24 het volgende:

[..]

Zorgen dat omstanders veilig zijn, dat lijkt me bij uitstek iets wat een surveillant in geval van nood kan doen.
Dat je een aanslagpleger niet kunt stoppen is jammer, maar dat kun je waarschijnlijk ook niet als je wel een wapen hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159616857
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ach welnee, zichtbaar zijn is gewoon heel belangrijk, dat geeft rust in een stad, want een gevoel van veiligheid, en daarbij is een wapen helemaal niet nodig.
Lopend door de binnenstad. Niet door moeilijke wijken.
pi_159616871
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:45 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Wat kan ik beginnen als burger? Ik verwacht dan dat een agent meer doet.
ja oke dat is wel zo...toch is het wel zo dat je met een wapen wel sterker ben
pi_159616881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zorgen dat omstanders veilig zijn, dat lijkt me bij uitstek iets wat een surveillant in geval van nood kan doen.
Dat je een aanslagpleger niet kunt stoppen is jammer, maar dat kun je waarschijnlijk ook niet als je wel een wapen hebt.
En dan mar wegrennen? Het moet niet gekker worden. Niet voor die mensen zelf maar wat wordt geroepen.
pi_159616883
quote:

[..]

klopt idd
  woensdag 3 februari 2016 @ 10:57:55 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159617112
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:46 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dan mar wegrennen? Het moet niet gekker worden. Niet voor die mensen zelf maar wat wordt geroepen.
Ja, dat probeer ik de hele tijd al te zeggen, die instructie "wegrennen" vind ik wat discutabel.
Wegrennen nadat je omstanders in veiligheid hebt gedirigeerd vind ik wat anders, maar als de omstanders in veiligheid zijn, dan ben jij dat dus ook waar zij zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159617138
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 10:57 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat probeer ik de hele tijd al te zeggen, die instructie "wegrennen" vind ik wat discutabel.
Wegrennen nadat je omstanders in veiligheid hebt gedirigeerd vind ik wat anders, maar als de omstanders in veiligheid zijn, dan ben jij dat dus ook waar zij zijn.
Dat zou een agent met wapen ook doen. Neem ik aan. Maar je hebt dus die taak wel. Ik wist helemaal niet dat jij een mod was trouwens.
pi_159617165
quote:

[..]

Met een wapen kun je de dader doodschieten en omringende burgers beschermen. Maar bevel tot wegrennen? 8)7 Logisch dat de burger steeds meer het recht in eigen hand gaat nemen en zich bewapend.

Daarom blijf ik een voorstander voor het legaliseren van wapens zoals in de VS. Het is van de zotte dat alleen criminelen en terroristen ongestoord met wapens kunnen rondlopen en dat de politie zonder wapen het bevel krijgt om weg te rennen. Knettergekke wereld.
pi_159617198
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:00 schreef Elzies het volgende:

[..]

Met een wapen kun je de dader doodschieten en omringende burgers beschermen. Maar bevel tot wegrennen? 8)7 Logisch dat de burger steeds meer het recht in eigen hand gaat nemen en zich bewapend.

Daarom blijf ik een voorstander voor het legaliseren van wapens zoals in de VS. Het is van de zotte dat alleen criminelen en terroristen ongestoord met wapens kunnen rondlopen en dat de politie zonder wapen het bevel krijgt om weg te rennen. Knettergekke wereld.
Het legaliseren van wapens voor de burger. Als iets niet werkt is dat het wel. Dat kan alleen mis gaan. En dat zie je ook in de US. En ik heb er zelf vb over uit Nederland.
pi_159617469
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:02 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het legaliseren van wapens voor de burger. Als iets niet werkt is dat het wel. Dat kan alleen mis gaan. En dat zie je ook in de US. En ik heb er zelf vb over uit Nederland.
Schietschijf zijn voor criminelen en terroristen met een overheid die niet meer bij machte is zijn eigen burgers te beschermen? Dat werkt wel?
pi_159617516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Schietschijf zijn voor criminelen en terroristen met een overheid die niet meer bij machte is zijn eigen burgers te beschermen? Dat werkt wel?
Dat is niet aan de orde hier. Ik heb aardig wat nare dingen meegemaakt. Ik voel niet de nood een vuurwapen te dragen. We wonen in Nederland.
pi_159617616
Bij een aanslag met explosieven is met een mensen massa in paniek mee rennen juist de manier om in de armen van een 2e aanslag gedreven te worden. Niet doen dus.
pi_159617639
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:19 schreef Toefjes het volgende:
Bij een aanslag met explosieven is met een mensen massa in paniek mee rennen juist de manier om in de armen van een 2e aanslag gedreven te worden. Niet doen dus.
Dan moet je dus de andere kant oprennen.
pi_159617685
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:21 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan moet je dus de andere kant oprennen.
Verschuilen is beter vaak.

[ Bericht 40% gewijzigd door Leandra op 03-02-2016 11:26:25 (Reactie op verwijderde post) ]
pi_159617803
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 09:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan ben je stadswacht. Wat is er mis met je als agent als je geen wapen mag dragen?
Met een knuppel en pepperspray kom je een heel eind tegen foutparkeerders hoor.
En als je het allemaal heel erg spannend vindt, koop je voor een paar honderd euro een kogelwerend vest.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159617866
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:19 schreef Toefjes het volgende:
Cursus gevolgd? :)
pi_159617912
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

common sense gok ik.
Maar met je dienstpistool begin je ook niet veel tegen automatische geweren als AK's, dus wegrennen is over het algemeen wel een goed idee.
pi_159617923
quote:
7s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:29 schreef H.FR het volgende:

[..]

Met een knuppel en pepperspray kom je een heel eind tegen foutparkeerders hoor.
En als je het allemaal heel erg spannend vindt, koop je voor een paar honderd euro een kogelwerend vest.
in een noodsituatie kom je niet ver met een busje peperspray :')
pi_159617975
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, ik ga geen dingen op een forum zetten wat te doen bij een aanslag wat mij wel logisch lijkt en misschien levens kan kosten. Voorbeeld is de mislukte aanslagen bij het voetbal stadion in Frankrijk. Bom 2 en 3 waren bestemd voor de mensenmassa die het stadion uit zouden stormen door de paniek die bom 1 moest veroorzaken.
pi_159618007
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:34 schreef matthias24 het volgende:

[..]

in een noodsituatie kom je niet ver met een busje peperspray :')
1 of 2 surveillanten met pistool komen ook niet ver tegen een stel terroristen met Kalasjnikovs.
Kost nou eenmaal een hoop geld om al die mensen, die normaal misschien wat bekeuringen uitdelen en wat rondhangende jongeren wegsturen, uit te rusten met een pistool (en ze dus promotie te geven). Ik vind het geen gekke keuze dat niet te doen.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_159618093
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:38 schreef H.FR het volgende:

[..]

1 of 2 surveillanten met pistool komen ook niet ver tegen een stel terroristen met Kalasjnikovs.
Kost nou eenmaal een hoop geld om al die mensen, die normaal misschien wat bekeuringen uitdelen en wat rondhangende jongeren wegsturen, uit te rusten met een pistool (en ze dus promotie te geven). Ik vind het geen gekke keuze dat niet te doen.
oke maar dan kunnen ze beter ook wat minder boete's geven want dat heeft ook niks te maken met de veiligheid verbeteren..... zeker die domme parkeerboete's
pi_159618187
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:42 schreef matthias24 het volgende:

[..]

oke maar dan kunnen ze beter ook wat minder boete's geven want dat heeft ook niks te maken met de veiligheid verbeteren..... zeker die domme parkeerboete's
Daar zijn die specifieke agenten ook helemaal niet voor, die hebben hele andere taken, waarbij schieten met een pistool niet hoort.
pi_159618223
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:48 schreef H.FR het volgende:

[..]

Daar zijn die specifieke agenten ook helemaal niet voor, die hebben hele andere taken, waarbij schieten met een pistool niet hoort.
ja maar waar zijn ze dan voor....om uit hun neus te eten?
  woensdag 3 februari 2016 @ 11:51:48 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_159618273
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:49 schreef matthias24 het volgende:

[..]

ja maar waar zijn ze dan voor....om uit hun neus te eten?
Blauw op straat, zichtbaar zijn.... lijkt me een stuk nuttiger dan wild-west taferelen in de PC Hooft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_159618339
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 11:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Blauw op straat, zichtbaar zijn.... lijkt me een stuk nuttiger dan wild-west taferelen in de PC Hooft.
ooh oke
pi_159619064
En dit moet voor de veiligheid zorgen...
Zonder wrijving geen glans
pi_159619172
Zo zie je maar, de politie is je vriend niet. Brugklassers bonnetjes geven daarin tegen, daar zijn ze heel fanatiek in.
-He who makes peacefull revolution impossible, makes violent revolution inevitable-<br />John F Kennedy
<a href="http://www.harpersbazaar.nl/cultuur-reizen/news/a2125/onderzoek-taalpuristen-zijn-vreselijke-mensen/" rel="nofollow" target="_blank">http://www.harpersbazaar.(...)n-vreselijke-mensen/</a>
pi_159619221
Dat je alleen goed bent in de cooper test
pi_159619636
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 12:32 schreef D1990 het volgende:
Zo zie je maar, de politie is je vriend niet. Brugklassers bonnetjes geven daarin tegen, daar zijn ze heel fanatiek in.
Wat dramatisch zeg, echt
pi_159620308
Kern van het probleem is gewoon een groot capaciteitstekort door al het bezuinigen. En daar gaan we nog heel veel last van krijgen.
pi_159620611
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:22 schreef Westerling het volgende:
Kern van het probleem is gewoon een groot capaciteitstekort door al het bezuinigen. En daar gaan we nog heel veel last van krijgen.
Daar kun je verzekerd van zijn. In deze tijd politieagent zijn lijkt me ook geen pretje. Vooral vanwege alle beperkingen die ze opgelegd krijgen.
pi_159620702
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar kun je verzekerd van zijn. In deze tijd politieagent zijn lijkt me ook geen pretje. Vooral vanwege alle beperkingen die ze opgelegd krijgen.
O.a., maar ook simpelweg de grootte van de politiemacht. Precies op het moment dat de economie verslechterd en de ongelijkheid toeneemt, wordt er grof bezuinigd op de politie. Terwijl je op je vingers kunt natellen dat alle vormen van vermogencriminaliteit in de lift gaan. Dan komt daar nog eens een horde asielzoekers aan waar de politie ook de klauwen aan volheeft en er blijft gewoon bar weinig over. En geld om de capaciteit te vergroten gaat er echt niet komen.

Dit gaat onherroepelijk leiden tot een forse verslechtering van de veiligheidssituatie hier.
pi_159621113
quote:
0s.gif Op woensdag 3 februari 2016 13:22 schreef Westerling het volgende:
Ja.
pi_159621163
Wel bijzonder dat je iets dat zo belangrijk is zo minimaal maakt. Dan moet je er erg niets meer van begrijpen,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')