En wat gebeurt er als je gewoon wasmiddel gebruikt?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:40 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb de MyLuna cup, heel tevreden meeIk heb ook wasbaar maandverband maar nooit gebruikt omdat je het moet wassen (voor gebruik ook) met wasmiddel zonder enzymen oid erin, en dat kan ik niet vinden.
Bestaat dat nog! Volgens mij gebruikte mijn moeder dat heel lang geleden. Staat me bij dat je die doeken moest koken?quote:
Wat heb jij er voor last van als ik herbruikbaar maandverband gebruik?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:25 schreef emil23 het volgende:
Als mijn partner ooit bedenkt om herbruikbare toepassingen te gebruiken tijdens haar periode dan moet ik een hartig woordje met haar praten. Wat een gore gedachte vind ik dat![]()
![]()
![]()
Alstjeblieft. Gebruik gewoon maandverband en tampons en gooi ze aub gewoon weg na gebruik.
Mijne zijn van bamboe met een leuk kleurtje.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Bestaat dat nog! Volgens mij gebruikte mijn moeder dat heel lang geleden. Staat me bij dat je die doeken moest koken?
De enzymen kunnen het materiaal afbreken oid, weet het niet meer precies.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat gebeurt er als je gewoon wasmiddel gebruikt?
Niets. Maar ik vind het wel een vies idee. Bij mijn eigen partner zou ik er wel over in discussie gaan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:26 schreef Queller het volgende:
[..]
Wat heb jij er voor last van als ik herbruikbaar maandverband gebruik?
Dat zal wel meevallen. Ik zou ze gewoon gebruiken en wassen met het middel dat je hebt. Ongebruikt heb je er ook niks aan.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:28 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Mijne zijn van bamboe met een leuk kleurtje.
[..]
De enzymen kunnen het materiaal afbreken oid, weet het niet meer precies.
Wat vind je er vies aan?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:28 schreef emil23 het volgende:
[..]
Niets. Maar ik vind het wel een vies idee. Bij mijn eigen partner zou ik er wel over in discussie gaan.
niet iedereen is zo lang ongesteld natuurlijk, ik haal krap 3 dagen.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef scrub_nurse het volgende:
ik vraag mij af: gebruik jij slechts 5-10 maandverbanden en 5-10 tampons per periode(5-7dgn)? Dat is echt heel weinig toch?
Wel fijn dat je het zo kort bent! Ik ben het 4/5 dagen ongeveer.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
niet iedereen is zo lang ongesteld natuurlijk, ik haal krap 3 dagen.
tot twintig seconden geleden was ik écht overtuigd dat jij een man wasquote:Op woensdag 3 februari 2016 11:59 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Wel fijn dat je het zo kort bent! Ik ben het 4/5 dagen ongeveer.
Whahahaquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tot twintig seconden geleden was ik écht overtuigd dat jij een man was![]()
!
ik denk je usericonquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
WhahahaIk hoor dat vaker, heb echt geen idee waarom :p
Haha zou kunnen idd. Hahah das helemaal een hint jaquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik denk je usericonzelfs ik heb het regelmatig
En ik heb tot net gedacht dat je LPF-fan was.quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:25 schreef LPFAN het volgende:
[..]
WhahahaIk hoor dat vaker, heb echt geen idee waarom :p
Ook dat hoor ik vaker ja hahahaquote:Op woensdag 3 februari 2016 12:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En ik heb tot net gedacht dat je LPF-fan was.
Dat is toch gewoon Biotex?quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:28 schreef Xaryna het volgende:
[..]
[..]
Nee, dit heb ik fout gerekend. Op zware dagen zit ik op 1 tampon & maandverband per drie uurtjes. Dit is drie dagen lang. Dag 1 en 5 kunnen op twee per dag + 1 's nachts. Dag 6 is alleen maandverband.quote:Op woensdag 3 februari 2016 10:16 schreef scrub_nurse het volgende:
ik vraag mij af: gebruik jij slechts 5-10 maandverbanden en 5-10 tampons per periode(5-7dgn)? Dat is echt heel weinig toch?
Het vrouwelijke icoontje (desktop) of het roze streepje in de zijlijn (mobiel) deed geen belletje rinkelen?quote:Op woensdag 3 februari 2016 12:17 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
tot twintig seconden geleden was ik écht overtuigd dat jij een man was![]()
!
Zie: http://www.theclothdiaperfiles.nl/enzymen/quote:Op dinsdag 2 februari 2016 22:28 schreef Xaryna het volgende:
[..]
[..]
Dat lijkt me dus echt niet handigquote:Op zaterdag 6 februari 2016 21:36 schreef Elvi het volgende:
Gisteren kwam ik dit tegen: http://www.shethinx.com/
Een onderbroek met ingebouwd maandverband (of zoiets) Is dus hetzelfde principe als wasbaar maandverband, maar dan als onderbroek. Ik weet het niet... mij lijkt dat dan weer niks.
Ja geen idee... de onderbroeken voor de zwaarste dagen kunnen de hoeveelheid van 2 volle tampons aan. Ik weet niet hoeveel dat is, ik gebruik ze zelf nietquote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:23 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus echt niet handig
Moet je op zware dagen drie onderbroeken meeslepen of zo? En maar hopen dat je rustig kunt wisselen in een niet te ranzig toilethokje. Zat inplakdingen voor in je gewone ondergoed die de truuk ook doen.
Jammer dat je niet voor 'bloody hell' hebt gekozen; was nét iets meer on topic geweest.quote:Op dinsdag 2 februari 2016 21:24 schreef bloempjuh het volgende:
Ik ben nu bijna 32 en heb dus al bijna 20 (!!) jaar elke maand last van bloed en pijn.
Dat is 12 x 20 = 240 ongesteldheden. Zeg even dat ik per keer tussen de 5 en 10 maandverbandjes en even zoveel tampons gebruik. Dat is minstens 240 x 5 = 1200 tampons en 1200 maandverbandjes die door mijn toedoen op een afvalberg terecht zijn gekomen.
Holy hell.
Ik ben op zoek naar een milieuvriendelijker alternatief.
Wie heeft ervaring met Diva Cups, wasbaar maandverband of andere alternatieven? Zwangerschap of menopauze is geen nuttig advies.
Het zal voor iedereen verschillend zijn maar op een beetje een werkdag zou ik drie onderbroeken kunnen meeslepen.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 22:58 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja geen idee... de onderbroeken voor de zwaarste dagen kunnen de hoeveelheid van 2 volle tampons aan. Ik weet niet hoeveel dat is, ik gebruik ze zelf niet
Misschien zijn die onderbroeken wel weer handig ipv inlegkruisjesquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Het zal voor iedereen verschillend zijn maar op een beetje een werkdag zou ik drie onderbroeken kunnen meeslepen.Twee om te wisselen en de derde als reserve.
Ik zie het echt niet gebeuren.
Maar ben nu wel aan het kijken naar katoenen inlegkruisjes. Want in de aanloop naar het ongesteld worden gebruik ik die voor de zekerheid en als mijn lijf me wat langer laat wachten dan gaan die best wel irriteren en ik wissel natuurlijk regelmatig
Daarom dus mijn verkenning van de katoenen versies. Doen feitelijk hetzelfde als zo'n onderbroek (denk ik) maar je hoeft niet een paar keer per dag uit de klerenquote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:19 schreef Elvi het volgende:
[..]
Misschien zijn die onderbroeken wel weer handig ipv inlegkruisjesHet lijkt me veel minder irriteren.
Hadden ze dat niet bij de Etos trouwens? Van het merk Yoni (quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:22 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Daarom dus mijn verkenning van de katoenen versies. Doen feitelijk hetzelfde als zo'n onderbroek (denk ik) maar je hoeft niet een paar keer per dag uit de kleren
Dank je! Misschien toch maar eens proberen. Meestal gebruik ik nu gewoon mijn cup, superfijn, maar soms gebruik ik nog inlegkruisjes als het maar heel weinig is. Daarom dus ook wasbare gekocht.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Zie: http://www.theclothdiaperfiles.nl/enzymen/
Deze link gaat over wasbare luiers, maar het verhaal over enzymen is hetzelfde voor wasbaar maandverband.
Ik heb het zelf altijd als 'stunt' gezien van fabrikanten om vooral hun wasmiddel te kopen ipv dat uit de supermarkt.
Dus gewoon een schepje Biotex bij je was gooien.quote:Op zaterdag 6 februari 2016 23:56 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dank je! Misschien toch maar eens proberen. Meestal gebruik ik nu gewoon mijn cup, superfijn, maar soms gebruik ik nog inlegkruisjes als het maar heel weinig is. Daarom dus ook wasbare gekocht.
Dat heb ik dus met de prikpil. Geen bijwerkingen en nooit een bloeding, ideaalquote:Op zondag 7 februari 2016 12:05 schreef Gatochweg het volgende:
Ander alternatief: de mirena.
Al 15 jaar niet meer ongesteld, geen bijwerkingen (al zou je het niet menstrueren ook als bijwerking kunnen zien) en altijd tegen zwangerschap beschermd. Ideaal!
Haha, heb ook altijd 2 minitampons bij me. Als die over de datum konden raken, waren ze dat inmiddels welquote:Op zondag 7 februari 2016 12:07 schreef Alieda-R het volgende:
[..]
Dat heb ik dus met de prikpil. Geen bijwerkingen en nooit een bloeding, ideaalVoor de zekerheid wel altijd inlegkruisjes bij me want er wordt gezegd dat hele lichte tussentijdse bloedingen wel voor kunnen komen, maar tot nu toe heb ik die nog nooit gehad.
Die heb ik ook nog wel in huis liggen, inmiddels al meer dan 8 jaar oud. Gelukkig goed verpakt. Maar inlegkruisjes heb ik sowieso altijd bij me. De wat grotere voor het geval ik ooit toch een bloeding krijg en de kleine gebruik ik sowieso dagelijks, geeft me een schoner gevoel dan zonder.quote:Op zondag 7 februari 2016 12:08 schreef Gatochweg het volgende:
[..]
Haha, heb ook altijd 2 minitampons bij me. Als die over de datum konden raken, waren ze dat inmiddels wel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |